top banner
بهترین لپ تاپ روزمره

خرید لپ تاپ در عصر تکنولوژی ساده نیست، هر کاربر باید بهترین لپ تاپ برای خود را پیدا کرده و انتخاب کند. در میان برندها و پیکربندی‌های متفاوت باید بودجه و انتظارات خود از لپ تاپ را مشخص کنید. زمانی که بودجه و انتظارات شما مشخص باشد، با کمی تحقیق و دریافت مشاوره از آی تی هوم بهترین لپ تاپ را به خانه می‌برید. این مقاله شما را در مسیر انتخاب بهترین لپ تاپ برای کارهای روزمره همراهی می‌کند.

لپ تاپ مناسب برای کارهای روزمره یک لپ تاپ ساده است؛ یک لپ تاپ ساده که از سخت افزار ابتدایی قدرت می‌گیرد. در میان انواع لپ تاپ روزمره می‌توانید مدل‌هایی با پردازنده اینتل Core i3 و اینتل سلرون را مشاهده کنید. یک لپ تاپ برای کارهای روزمره از کارت گرافیک یکپارچه استفاده می‌کند. مجموع سخت افزار این گروه از لپ تاپ‌ها به شما اجازه می‌دهد تا وبگردی و کار با نرم افزارهای آفیس را راحت و روان انجام دهید. در ادامه با جزئیات سخت افزار و دیگر ویژگی‌های انواع لپ تاپ روزمره آشنا می‌شوید.

لپ تاپ روزمره برای چه کارهایی مناسب است؟

بهترین لپ تاپ روزمره
با انواع لپ تاپ روزمره می‌توانید با نرم افزارهای آفیس و دیگر نرم افزارهای سبک کار کنید.

با یک لپ تاپ روزمره می‌توانید در کلاس‌های آنلاین شرکت کرده و تکالیف دانشگاه خود را انجام دهید. انواع لپ تاپ روزمره به راحتی می‌توانند نرم افزارهای آفیس، حسابداری و دیگر نرم افزارهای اداری را اجرا کنند. در آخر هفته نیز می‌توانید از آن دستگاه برای تماشای فیلم و پخش موسیقی استفاده کنید. شاید یک لپ تاپ روزمره به نظر ضعیف باشد اما کارهای زیادی را برای شما انجام می‌دهد. به طور کلی یک لپ تاپ روزمره هر کاری را می‌تواند انجام دهد به غیر از کارهایی که به پردازش سنگین و کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارند. اگر در دنیای معاملات یا ترید فعالیت داشته باشید، یک لپ تاپ روزمره بهترین همراه شما برای دنبال کردن اخبار و انجام معاملات خواهد بود.

سخت افزار لپ تاپ روزمره

پردازنده مرکزی (CPU): سی پی یو مهم‌ترین بخش یک رایانه است. اینتل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده سه گزینه با نام‌های اینتل Core i3، اینتل پنتیوم و اینتل سلرون را در دسترس شما قرار می‌دهد. در میان این سه گزینه، پردازنده اینتل Core i3 قدرت بیش‌تری دارد. اگر به خرید لپ تاپ با پردازنده AMD فکر می‌کنید، تراشه رایزن 3 می‌تواند رقیب خوبی برای اینتل Core i3 باشد.

یک پله بالاتر، می‌توانید به خرید انواع لپ تاپ با پردازنده اینتل Core i5 یا رایزن 5 فکر کنید. اما خرید یک لپ تاپ با پردازنده اینتل Core i5 برای کارهای روزمره لازم نیست، با هزینه کم‌تر نیز می‌توانید نیازهای خود را به خوبی برطرف کنید. از طرفی اگر بودجه شما با محدودیت رو به رو نیست، می‌توانید یک لپ تاپ قدرتمند ذن‌بوک را به خانه ببرید.

کارت گرافیک (GPU): کارهای ساده به کارت گرافیک قدرتمند نیاز ندارند. تماشای فیلم و سریال یا پخش موسیقی، شرکت در کلاس‌های آنلاین و حتی اجرای بازی‌های سبک با کارت گرافیک یکپارچه با پردازنده مانند Iris Xe قابل انجام است. در زمان خرید لپ تاپ روزمره به یاد داشته باشید که حداقل کارت گرافیک یک لپ تاپ، کارت گرافیک یکپارچه اینتل بوده و پس از آن کارت گرافیک انویدیا MX است. لپ تاپ‌های قوی‌تر با کارت گرافیک انویدیا GTX یا RTX در گروه لپ تاپ گیمینگ قرار می‌گیرند. 

بهترین لپ تاپ روزمره
آشنایی با سخت افزار لپ تاپ‌های روزمره

حافظه رم (RAM): برای کارهای ساده 4 گیگابایت حافظه رم کافی است. اگر یک لپ تاپ با رم 8 را انتخاب کنید، قطعا از انتخاب خود پشیمان نخواهی شد. حافظه رم بیش‌تر سرعت رایانه را افزایش داده و به شما اجازه می‌دهد تا همزمان کارهای متفاوتی را انجام دهید. البته که نیاز نیست از روز اول و در زمان خرید لپ تاپ هزینه زیادی را برای خرید یک لپ تاپ با 8 گیگابایت حافظه رم پرداخت کنید، در زمان خرید لپ تاپ از کارشناسان آی تی هوم در خصوص قابل ارتقا بودن حافظه دستگاه سوال کرده و یک لپ تاپ با امکان ارتقای حافظه رم را به خانه ببرید.

فضای ذخیره سازی (Storage): اکثر مدل‌های لپ تاپ اقتصادی و ارزان قیمت از حافظه HDD با ظرفیت 1 ترابایت استفاده می‌کنند؛ 1 ترابایت حافظه HDD فضای زیادی را برای ذخیره اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد اما به اندازه SSD سریع نیست. وجود SSD در یک لپ تاپ سرعت و کارایی آن را افزایش می‌دهد. اگر نمی‌خواهید برای خرید یک لپ تاپ با حافظه SSD هزینه زیادی پرداخت کنید، مطمئن شوید که لپ تاپ مورد نظر شما قابلیت نصب SSD را داشته باشد. 

محدوده قیمت لپ تاپ روزمره

لپ تاپ‌ روزمره می‌تواند ارزان یا گران قیمت باشد؛ اگر یک لپ تاپ روزمره با سخت افزار ساده را انتخاب کنید، به همان نسبت قیمت کمی دارد. اگر از یک لپ تاپ قدرتمند برای کارهای روزمره خود استفاده کنید، ماجرا متفاوت خواهد بود. به طور کلی یک لپ تاپ روزمره، یک لپ تاپ ارزان قیمت به حساب می‌آید. محدوده قیمت لپ تاپ روزمره در آذر 1401 بین 7 تا 15 میلیون تومان است.

معرفی چند لپ تاپ روزمره

X543MA از سری VivoBook ایسوس اولین و ازان ترین لپ تاپی است که لپ تاپی است که برای امور روزمره می خواهیم دبرای امور روزمرگی به شما معرفی کنیم، این لپ تاپ سخت افزار مناسب برای امور روزمره، دانش آموزی، اداری، و کلاسهای آنلاین را در قلب خود به همراه دارد. وزن این لپ تاپ نسبتا سبک است و به راحتی قابل حمل است. شما می توانید این لپ تاپ را با 24 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس و محدوده قیمت 7 میلیون تومان از آی تی هوم خریداری کنید و به خانه ببرید.

برای دومین لپ تاپی که می خواهیم به شما معرفی کنیم باز هم به سراغ دسته بندی پرتنوع VivoBook می رویم، لپ تاپ های سری ویووبوک کانفیگ های بسیار متفاوتی دارد که همه امور را پشتیبانی می کند، R465FA هم از جمله لپ تاپ هایی است که در کنار یک قیمت ارزان و اقتصادی از سخت افزار کارآمدی برخوردار است که مناسب امور روزمره، دانش آموزی و دانشجویی، کلاسهای آنلاین، اداری، و ترید است. شما می توانید این لپ تاپ سبک و اقتصادی را با محدوده قیمت 12 میلیون تومان با 24 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس از آی تی هوم خریداری کنید و به خانه ببرید.

لپ تاپ سوم را به سراغ یک تبلت شو از سری ویووبوک می رویم، TP1401KAدر کنار اینکه برای امور روزمره بسیار مناسب است می تواند ارزان ترین لپ تاپ مدیریتی هم باشد، چرا که کامل تا می شود و باید با قلم STYLUS با این لپ تاپ کار کنید که برای میز یک مدیر جلوه خاصی دارد، از ویژگی های برتر این لپ تاپ نسبت به 2 لپ تاپ قبلی 256 گیگابایت SSD است که باعث بالا رفتن سرعت پردازش دستورات شما می شود،همچنین قابلیت حسگر اثر انگشت برای امنیت اطلاعات شما دارد که برای کاربران نکته مهمی است. شما می توانید این لپ تاپ را با محدوده قیمت 12 میلیون و 24 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس از آی تی هوم خریداری کنی و به خانه ببرید.

با لپ تاپ IP3 به سراغ برند پر طرفدار لنوو می رویم. این لپ تاپ در کنار یک قیمتا فوق العاده اقتصادی از سخت افزار خیلی خوب و کارامدی بهره می برد، پردازنده این لپ تاپ I3 نسل 11 است و 8 گیگابایت حافظه رم دارد که برای اکثر امور بسیار ایده آل و مناسب است و در واقع برای کسانی که به دنبال لپ تاپ برای ورود به اکثر رشته های دانشگاهی، امور روزمرگی، اداری، آموزش های آنلاین، و ترید هستند یک پیشنهاد بسیار ویژه است چرا که این لپ تاپ 128 گیگابایت حافظه مجزای SSD و 1 ترابایت حافظه HDD برخوردار است که سرعت دستگاه و پردازش را بسیار بالا می برد. شما می توانید این لپ تاپ را با محدوده قیمت 12 میلیون و 18 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس از آی تی هوم خریداری کنید و به خانه ببرید.

البته لپ تاپ های دسته بندی THINKBOOK 15 لنوو هم با سخت افزار و قیمت های بسیار اقتصادی برای امور روزمره مناسب است، این لپ تاپ از نظر سخت افزاری تقریبا با لپ تاپی که از دسته بندی IP3 معرفی کردیم به یک شکل است با این تفاوت که این لپ تاپ 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد که به سرعت سیستمبسیار کمک می کند، و 2 گیگابایت کارت گرافیک مجزا از نوع GeForce MX450 که شاخه های کارایی لپ تاپ را گسترش می دهد، همچنین وزن این لپ تاپ بسیار سبک است که باعث حمل راحت تر لپ تاپ می شود. شما می توانید این لپ تاپ را با محدوده قیمت 15 میلیون و 18 ماه گارانتی اصلی از ای تی هوم خریداری کنید و به خانه ببرید.

اگر شما طرفدار برند ایسر هستید یک پیشنهاد هم از دسته بندی ASPIRE3 برای شما داریم، این لپ تاپ پردازنده قدرتمند تری نسبت به لپ تاپ های بالا دارد و د ارای 8 گیگابایت حافظه رم است و 2 گیگابایت کارت گرافیک مجزا از نوع GeForce MX350 در بر می گیرد. این لپ تاپ مناسب همه امور متوسط است و در کنار این سخت افزار فوق العاده قیمت بسیار مناسبی دارد که حقیقتا ارزش خرید دارد. شما می توانید روی لینک بالا کلیک کنید و مشخصات لپ تاپ را درست و دقیق تر ببینید و اگر به دنبال یک سیستم همه فن حریف برای امور متوسط هستید این لپ تاپ را با 18 ماه گارانتی اصلی به سبد خرید خود اضافه کنید.

حکم آخر

در این مقاله با سخت افزار و بهترین لپ تاپ روزمره آشنا شدیم، اما باز هم باید گفت که ابتدا باید کاربری لپ تاپ را در نظر بگیرید، سپس اقدام به خرید لپ تاپ کنید. آیا در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ نداده نشده است؟ تلفن را برداشته و با مشاوران آی تی هوم تماس بگیرید؛ آی تی هوم همراه شما است برای بهترین انتخاب.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!