top banner
Laptop PIC

در دنیایی که آموزش آنلاین در حال گسترش است و کسب و کارها به فضای دیجیتال وابسته شده‌اند. لپ تاپ‌ها به یکی از ملزومات زندگی تبدیل می‌شوند. امروز در مقاله بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان ارزان‌ترین راه برای رسیدن به دنیای دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم.

نگاهی کوتاه به لپ تاپ‌های اقتصادی و ارزان قیمت

در میان لپ تاپ ایسوس، لنوو و HP چند لپ تاپ اقتصادی و با کیفیت وجود دارد. شرکت‌های سازنده برای کاهش قیمت و تمرکز روی کارایی محصولات از بدنه پلاستیکی در ساخت دستگاه استفاده می‌کنند. در قلب این گروه از محصولات پردازنده اینتل سلرون می‌تپد و کارت گرافیک مستقل وجود ندارد.

بهترین لپ تاپ تا قیمت 10 میلیون تومان، بهترین همراه شما در کارهای روزمره خواهد بود. این دستگاه برای پخش موسیقی و فیلم یا وب گردی لحظه‌ای مکث نمی‌کند. به کمک یکی از لپ تاپ‌های تا 10 میلیون تومان می‌توانید نرم افزارهای مایکروسافت آفیس را به خوبی اجرا کنید.

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان برای چه کارهایی مناسب است؟
هر کدام از لپ تاپ های تا 10 میلیون تومان بهترین همراه شما از محل کار تا خانه خواهند بود.

این گروه از لپ تاپ‌ها با هدف اجرای نرم افزارهای اداری و سبک ساخته می‌شوند. دانشجویان هر رشته به کمک یکی از محصولات این رده قیمت می‌‌توانند تکالیف خود را انجام داده و برای ارائه مقاله خود آماده شوند.

  • کارهای اداری و دبیرخانه
  • حسابداری و امور مالی
  • تولید محتوای متنی
  • آموزش آنلاین و تکالیف دانشجویی
  • خبرنگاری و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • نرم افزارهای عمومی مشاغل اداری و آموزش آنلاین

انجام کارهای اداری و آماده کردن تکالیف دانشجویی و دانش آموزی به چند نرم افزار کاربردی نیاز دارد. نرم افزارهای مورد نیاز در این زمینه به سخت افزار قدرتمند نیاز ندارند و با برادر کوچک تیم آبی تمام کارهای شما انجام خواهد شد.

  • مجموعه مایکروسافت آفیس (Office) شامل ورد (Word) و اکسل (Excel)
  • گوگل کروم (Chrome) و موزیلا فایرفاکس (Firefox)
  • نرم افزار پیام رسان‌های محبوب مانند واتساپ (Whatsapp) و تلگرام (Telegram)
  • نرم افزارهای حسابداری مانند هلو و سپیدار

سخت افزار مورد نیاز برای نرم افزارهای کاربردی

سخت افزار مورد نیاز برای نرم افزارهای کاربردی
نرم افزارهای مایکروسافت آفیس و دیگر نرم افزارهای اداری به سخت افزار قدرتمند نیاز ندارند.

مایکروسافت آفیس (Office)

مجموعه آفیس شامل چندین نرم افزار کاربردی برای مشاغل مختلف است. دو نرم افزار محبوب این مجموعه مایکروسافت، ورد و اکسل نام دارند. نرم افزار ورد برای ویرایش متن و نرم افزار اکسل برای کار با جداول به کار می‌آیند.

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای مجموعه مایکروسافت آفیس

  • پردازنده: 1 گیگاهرتز (برای اجرای هرچه بهتر نرم افزار فرکانس بیش‌تر از 3 گیگاهرتز پیشنهاد می‌شود)
  • حافظه رم: 2 گیگابایت (برای اجرای هم زمان چند نرم افزار 4 گیگابایت حافظه رم را پیشنهاد می‌کنیم)
  • فضای ذخیره سازی: 5 گیگابایت
  • نمایشگر: 724×1024 HD

نرم افزار حسابداری هلو

نرم افزار هلو یکی از موارد با اهمیت در انتخاب لپ تاپ مناسب حسابداری است. این نرم افزار ظاهر ساده‌ای داشته و به سخت افزار قدرتمند نیاز ندارد. بهترین لپ تاپ‌‌های آی‌ تی هوم تا 10 میلیون تومان به راحتی این نرم افزار را اجرا می‌کنند.

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای نرم افزار هلو

  • پردازنده: 1 گیگاهرتز (برای اجرای هرچه بهتر نرم افزار فرکانس بیش‌تر از 2 گیگاهرتز پیشنهاد می‌شود)
  • حافظه رم: 2 گیگابایت (برای اجرای هم زمان چند نرم افزار 4 گیگابایت حافظه رم را پیشنهاد می‌کنیم)
  • فضای ذخیره سازی: 1 گیگابایت
  • نمایشگر: 724×1024 HD

چرا نباید لپ تاپ استوک بخریم؟

چرا نباید لپ تاپ استوک بخریم؟
لپ تاپ های استوک در انتهای عمر خود قرار دارند.

قبل از بررسی این گروه از لپ تاپ‌ها، باید بپرسیم: چرا برچسب استوک کنار اسم آن‌ها قرار می‌گیرد؟ لپ تاپ‌های استوک شامل لپ تاپ‌هایی است که با مشکلات مختلف به کارخانه مرجوع می‌شوند یا پس از تولید در فروشگاه‌های سراسر دنیا به نمایش گذاشته شده‌اند.

انواع لپ تاپ استوک به طور کلی تعمیر شده و دست دوم به حساب می‌آیند. ما نمی‌دانیم تا به امروز چطور از لپ تاپ استفاده شده یا چطور آن را تعمیر کرده‌اند. نکته مهم‌تر این است که در زمان تعویض قطعات، از قطعه اصلی استفاده شده باشد. خرید لپ تاپ استوک مثل هندوانه در بسته می‌ماند. اما تمام لپ تاپ‌های آی تی هوم با گارانتی اصلی عرضه می‌شوند.

چطور بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان را انتخاب کنیم؟

هر کدام از تولیدکنندگان لپ تاپ در محصولات خود به یک بخش از عملکرد دستگاه توجه ویژه دارند. از طرفی برخی از ویژگی‌ها مانند بدنه پلاستیکی در میان بهترین لپ تاپ‌های 10 میلیون تومان مشترک است. قبل از خرید لپ تاپ، نقطه قوت و ضعف محصولات را می‌شناسیم.

پردازنده و کارت گرافیک

باید بدانید که تمام عملکرد رایانه شما روی دوش پردازنده است. هر بار که یکی از کلیدهای صفحه کلید را فشار می‌دهید، یک دستور برای سی پی یو ارسال می‌شود. انواع CPU اقتصادی اینتل مانند سلرون، Core i3 و رایزن 3 از دو هسته اصلی و دو یا چهار هسته مجازی استفاده می‌کنند. از طرفی لپ تاپ‌های اقتصادی از کارت گرافیک یک پارچه با پردازنده استفاده می‌کنند. به همین دلیل، لپ تاپ‌های اقتصادی را برای ویرایش ویدئو و تصاویر پیشنهاد نمی‌کنیم.  

در زمینه کارت گرافیک، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. پردازنده اینتل Core i3 با کارت گرافیک اینتل UHD و پردازنده رایزن 3 با کارت گرافیک رادئون وگا 3 همراه می‌شود. اگر یک محصول با پردازنده اینتل سلرون را انتخاب کنید، کارت گرافیک اینتل HD در دسترس شما قرار می‌گیرد.

حافظه رم و فضای ذخیره سازی

لپ تاپ تا ۱۰ میلیون
در میان لپ تاپ های تا 10 میلیون تومان چند محصول با حافظه هیبرید نیز وجود دارد.

حافظه رم یک واسط در میان پردازنده و فضای ذخیره سازی است. نرم افزارهای مختلف اطلاعات را به کمک حافظه رم با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. ذخیره اطلاعات روی حافظه رم سرعت بسیار بالایی دارد اما ماندگار نیست. تمام محصولات معرفی شده در فروشگاه آی‌ تی هوم، حافظه کافی برای اجرای نرم افزارهای کاربردی را به همراه دارند.

نصب نرم افزارهای کاربردی به فضای بسیار کمی نیاز دارند اما اگر دستگاه شما از حافظه SSD استفاده کند، سرعت رایانه افزایش پیدا می‌کند. از طرفی باید فیلم‌ها و دیگر محتوای آموزشی را هم در نظر داشته باشیم. انواع لپ تاپ با هارد HDD ظرفیت بالایی را در دسترس شما قرار می‌دهند. ما در میان محصولات این بخش، یک دستگاه با ترکیبی از SSD و HDD را برای شما در نظر گرفته‌ایم.

باتری و قابلیت حمل

هر کدام از بهترین لپ تاپ‌های 10 میلیون تومانی تا نیمی از روز با شما همراه می‌شوند. خوشبختانه در زمان انجام امور اداری یا شرکت در کلاس‌های آنلاین به پریز برق دسترسی داریم. از طرفی استفاده از باتری بزرگ باعث سنگین‌تر شدن دستگاه می‌شود و حمل آن را به کاری سخت تبدیل می‌کند.

جمع بندی

با خرید یکی از محصولات منتخب آی تی هوم می‌توانید با کم‌ترین قیمت وارد دنیای دیجیتال شوید. انواع لپ تاپ تا 10 میلیون تومان از کارت گرافیک یکپارچه فضای ذخیره سازی SSD یا HDD استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که لپ تاپ‌های موجود در این قیمت بهترین همراه شما برای اجرای نرم افزارهای مایکروسافت آفیس و شرکت در کلاس‌های آنلاین خواهد بود.

معرفی بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

لپ تاپ‌های تا 10 میلیون تومان بهترین انتخاب برای دانشجویان و دانش آموزان به حساب می‌آیند. با پرداخت کم‌ترین مبلغ ممکن می‌توانید تکالیف دانشگاهی خود را انجام داده و از آموزش آنلاین استفاده کنید. لپ تاپ‌های معرفی شده در این بخش از پردازنده‌های اینتل Core i3، اینتل پنتیوم یا رایزن 3 استفاده می‌کنند. کارت گرافیک یک پارچه این گروه از لپ تاپ‌ها با پردازنده یک پارچه بوده و می‌توانید بازی‌های سبک را به کمک آن‌ها اجرا کنید.

بهترین لپ تاپ اقتصادی تا 10 میلیون تومان

دنیای لپ تاپ‌های تا 10 میلیون تومان را از ارزان‌ترین لپ تاپ موجود در بازار آغاز می‌کنیم؛ لپ تاپ ایسوس X543MA با قیمت حدود 6 میلیون تومان در آذر ماه 1401 دارای 2 سال گارانتی یکپارچه ایسوس در آی تی هوم است. این دستگاه بهترین همراه شما برای وب گردی، آموزش آنلاین و کار با نرم افزارهای آفیس خواهد بود

یک پله بالاتر و با پرداخت حدود 7 میلیون تومان می‌توانید لپ تاپ لنوو Ideapad 3 را خریداری کنید. این دستگاه پردازنده  Celeron N4020 را با کارت گرافیک یکپارچه رادئون در اختیار شما قرار می‌دهد. وزن دستگاه تنها 1.7 کیلوگرم بوده و 4 گیگابایت حافظه رم آن برای تمام کارهای روزمره کافی خواهد بود. بلوتوث، تاچ پد چند لمسی و وبکم از امکانات جانبی دستگاه خواهد بود. شما می توانید این لپ تاپ را با 18 ماه گارانتی اصلی از آی تی هوم خریداری کنید.

در میان لپ تاپ‌های تا 10 میلیون تومان ایسوس و لنوو مدل‌های زیادی را در دسترس شما قرار می‌دهند. لپ تاپ اقتصادی و پرطرفدار این ماه آی تی هوم ایسوس V15G2 است. این لپ تاپ از برند محبوب لنوو است و برای کارهای روزمره، دانش آموزی و وب گردی و آموزش آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد.

لپ تاپ بعدی را ایسوس روی میز می‌گذارد؛ لپ تاپ R465FA از سری ویووبوک این شرکت با پردازنده اینتل Core i3 و کارت گرافیک یکپارچه اینتل UHD به استقبال شما می‌آید. این لپ تاپ با نمایشگر 14 اینچی خود برای حمل و نقل مناسب است، این لپ تاپ کارایی بیشتر نسبت به لپ تاپ های قبلی دارد، از این لپ تاپ برای امور حسابداری و ترید هم می توان استفاده کرد. شما می توانید این لپ تاپ را با 24 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس با خیال راحت خریداری کنید.

ایسوس رقابت را به مرحله‌ای جدید می‌رساند

لقب بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان به یکی از محصولات ایسوس به نام Vivobook Go 14 Flip TP1401KA می‌رسد. لولای این دستگاه به راحتی 360 درجه می‌چرخد تا مثل یک تبلت در خدمت شما باشد. ایسوس برای حالت تبلت دستگاه یک قلم نیز در اختیار شما قرار داده است؛ صفحه لمسی آن دقت خوبی داشته و به کمک پردازنده اینتل سلرون N4500 تمام کارهای روزمره را به خوبی انجام می‌دهد. کارت گرافیک اینتل UHD بهترین گزینه برای اجرای بازی‌های روز دنیا نیست اما آن‌ را دست کم نگیرید. وزن کم دستگاه (1.45 کیلوگرم) یکی از ویژگی‌های فوق العاده آن به حساب می‌آید.

سوالات شما

با پرداخت 10 میلیون تومان استوک بخریم یا کالای نو را انتخاب کنیم؟

لپ تاپ نو با جدیدترین پردازنده های اینتل، قدرت بسیار بیشتری از لپ تاپ های استوک با پردازنده قدیمی دارد. این نکته را فراموش نکنید که قطعات الکترونیک عمر محدودی دارند و لپ تاپ استوک عمر مفید خود را پشت سر گذاشته است.

آیا لپ تاپ تا 10 میلیون تومان یک گزینه خوب برای کارهای روزمره خواهد بود؟

بله، پردازنده‌های اینتل Core i3 یا سلرون به خوبی از پس کارهای روزمره شما مانند وب گردی و اجرای نرم افزارهای آفیس بر می آیند.

آیا لپ تاپ‌های تا 10 میلیون تومان نرم افزارهای اداری را اجرا می‌کنند؟

بله، تمامی نرم افزارهای اداری ایرانی و بین المللی با لپ تاپ‌های تا 10 میلیون تومان اجرا می‌شوند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. معصومه

    با سلام و احترام
    لپ تاپ با این رنج قیمت می تونه واسه کار با نرم افزار سالیدورک مناسب باشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. حنا عاشوری

      برای کارهای طراحی بهتر است لپ تاپی انتخاب کنید که حداقل دارای 4 گیگ حافظه گرافیکی باشد.

      پاسخ به این نظر
  2. جمال

    لپ تاپ سلرون واقعا برای کاری جز مصارف اداری مناسب نیست!

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود جمال عزیز
      بله. کلا هم برای همین منظور و مصارف اداری و خانگی ساخته شده.

      پاسخ به این نظر
  3. ساغر

    لپ تاپ 10 میلیونی جواب کارای گرافیکی میدهد

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام و درود
      دستگاه های این رنج قیمت نهایت این امکان رو دارن که دو گیگ گرافیک داشته باشن . این دستگاه ها برای فتوشاپ و ادیت عکس مناسب هستند

      پاسخ به این نظر
  4. حسین

    تو رنج 10 میلیون کدوم برند بهتر هستش

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام و درود حسین عزیز
      دستگاه های این حدود قیمت جزو دستگاه های پایه یا پایین رده هر برند به حساب میان . و کلا تفاوت چندانی بین مشخصات سخت افزاری شون وجود نداره .

      پاسخ به این نظر