top banner
خرید لپ تاپ مناسب طراحی سایت

طراحی وب به معنای ساخت ظاهر و باطن وب سایت است؛ که متخصصان آن را با اصطلاحات “Frontend” و “Backend” می‌شناسند. کاری که برای آن به لپ تاپ مناسب نیاز داریم.

طراحی وب، از ظاهر تا برنامه نویسی آن به لپ تاپ نیاز دارد. بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت باید ویژگی‌های مناسب این کار را داشته باشد؛ پردازنده و کارت گرافیک تا صفحه کلید. چرا که برای بخش گرافیکی وب سایت به لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی و برای بخش برنامه نویسی آن به یک لپ تاپ مناسب طراحی سایت با صفحه کلید مناسب برای تایپ طولانی نیاز دارد. در ادامه به معرفی ویژگی‌های اصلی یک لپ تاپ طراحی سایت می‌پردازیم.

ویژگی‌های لپ تاپ مناسب طراحی سایت

برای این که شما کار طراحی سایت را شروع کنید، نیاز به تجهیزات گران قیمتی ندارید، حتی می‌توانید با داشتن یک لپ تاپ ساده و اتصال آن به اینترنت کار خود را شروع کنید. در ادامه قرار است در مورد ویژگی‌های لپ تاپ مناسب طراحی سایت صحبت کنیم:

پردازنده در لپ تاپ مناسب برای طراحی سایت

پردازنده مهمترین نقش را در لپ تاپ‌ها بر عهده دارد. چرا که همه‌ پردازش‌ها بر عهده‌ی آن است و تمام اطلاعات وارد شده را به سایر بخش‌ها منتقل می‌کند، درست شبیه به مغز انسان!

از آنجایی که در امور طراحی وب شما با داده‌ها و اطلاعات سنگین و عجیب غریبی سروکار ندارید، داشتن یک لپ تاپ با پردازنده‌ای با قدرت متوسط کافی خواهد بود و می‌توانید به سادگی به امور مدنظرتان رسیدگی کنید. اما هرچه به سراغ انتخاب پردازنده قدرتمند تری بروید، قطعا کار‎ها و امور شما در زمان کوتاه‌تری انجام خواهد شد.

پردازنده‌ پیشنهادی برای لپ تاپ مناسب طراحی سایت intel Core i5 یا رقیب آن Ryzen 5 می‌باشد. اما اگر فکر می‌کنید در آینده ممکن است کار خود را گسترده‌تر کنید، انتخاب لپ تاپ Core i7 یا لپ تاپ Ryzen 7 نیز منطقی خواهد بود!

پردازنده در لپ تاپ مناسب طراحی سایت

پردازنده مناسب لپ تاپ طراحی سایت

پردازنده نسل سری
حداقل پردازندهنسل 10 Intel Core i5سری 3000 AMD Ryzen 5
حداکثر پردازنده نسل 12 Intel Core i7سری 6000 AMD Ryzen 7

قدرت و میزان کارت گرافیک در لپ تاپ مناسب طراحی سایت

افرادی که قرار است کار طراحی وب سایت را انجام دهند، زیاد با کارهای گرافیکی سروکار ندارند، بنابراین انتخاب یک لپ تاپ که پردازنده گرافیکی قدرتمندی داشته باشد تنها صرف هزینه‌ اضافه است. معمولا برای انجام این کار همان گرافیک موجود بر روی پردازنده کار شما را راه می‌اندازد. چرا که در نهایت ممکن است شما بخواهید برخی از عکس‎ها را به کمک فتوشاپ طراحی کنید.

اما اگر در نهایت می‌خواهید نگرانی نداشته باشید، کارت گرافیک MX350 یا MX450 انتخاب مناسبی است که دارای ظرفیت 2 گیگابایت می‌باشند.

همچنین بخوانید! لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

میزان حافظه رم در لپ تاپ مناسب طراحی سایت

یکی از پر استفاده ترین ابزار کار طراحان وب، گوگل کروم است. معمولا به دلیل دیتاهای فراوانی که جابجا می‌شود، بخشی زیادی از حافظه‌ رم درگیر می‌شود. اگر میزان حافظه‌ی رم شما کمتر از 8 گیگابایت باشد، امکان باز کردن فتوشاپ وجود ندارد یا این که با کندی زیاد اجرا می‌شود.

حافظه‌ رم مورد نیاز در لپ تاپ مناسب طراحی سایت و برنامه نویسی

حداقل حافظه‌ی رم8 گیگابایت DDR4
حداکثر حافظه‌ی رم16 گیگابایت DDR5
حافظه رم در لپ تاپ مناسب وب

حافظه‌ی HDD و SSD در لپ تاپ طراحان وبسایت

انتخاب و میزان حافظه‌ HDD و SSD لپ تاپ برای طراحی سایت، کاملا بر اساس میزان مصرف شما می‌باشد. اما بهتر است تا لپ تاپ شما حداقل 256 گیگابایت حافظه SSD داشته باشد تا در زمان اجرای برنامه‌ها و ذخیره سازی اطلاعات با کمبود فضا رو به رو نشوید. همچنین داشتن حافظه‌ی SSD نقش پررنگی در افزایش سرعت و همچنین مصرف انرژی کمتر لپ تاپ می‌شود.

بهترین صفحه نمایش در لپ تاپ طراحی مناسب طراحی سایت

صفحه نمایش یکی از قسمت‌های مهم در زمان انتخاب لپ تاپ مناسب طراحی سایت است. چرا که این افراد بیشتر وقت خود را صرف نگاه کردن به نمایشگر لپ تاپ می‌کنند، پس باید دو جنبه را در نظر بگیرید و بعد از آن دست به انتخاب بزنید:

  • سایز و ابعاد نمایشگر
  • کیفیت و رزولوشن صفحه نمایش
نمایشگر در لپ تاپ مناسب طراحی وب

 به سراغ بررسی مورد اول می‌رویم: 

در انتخاب بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت و برنامه نویسی بهتر است به سراغ خرید لپ تاپ 15 اینچ بروید، این دسته از نمایشگرها معمول ترین صفحه نمایش برای لپ تاپ در بازار هستند و علاوه بر آن زاویه‌ی دید کافی و فضای مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته نکته ای که باید بدانید این است که هرچه ابعاد نمایشگر بیشتر و بزرگتر باشد در وزن لپ تاپ اثر گذار است.

اگر شما زیاد جابجا می‌شوید و می‌خواهید لپ تاپ خود را به همراه داشته باشید، لپ تاپ 14 اینچ نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. 

در مورد کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ برای طراحی سایت نیز باید گفت که بهتر است انتخاب شما، نمایشگر FHD باشد. چرا که اگر به سراغ نمایشگرهایی با کیفیت پایین تر بروید تصاویری که ارائه می‌دهد از نظر کیفیت در رتبه پایینی قرار دارند و هم این که این نوع نمایشگرها می‌توانند به چشمان شما آسیب بزنند!

البته باید در زمان خرید به مات یا براق بودن صفحه نمایش نیز دقت داشته باشید، در نمایشگرهای براق انعکاس تصویر خودتان وجود دارد و همچنین در محیط‌ های پر نور کارکردن با آن تا حدودی سخت است و ممکن است تصاویر و نوشته ها به درستی قابل تشخیص نباشند. پس منطقی است که به سراغ انتخاب نمایشگرهای مات بروید.

بررسی بهترین لپ تاپ طراحان وبسایت

لپ تاپ‌های ideapad یکی از خطوط تولید لپ تاپ‌‌های لنوو هستند که با دیگر برندها تفاوت اساسی در نوع کاربری دارند. این لپ‌تاپ‌ها مطابق با میل کاربران طراحی و قیمت‌گذاری شده‌اند و برخلاف لپ تاپ‌های سری thinkpad لنوو کاملا کاربر محور هستند. یکی از بهترین و باکیفیت ترین لپ تاپ‌های لنوومدل ideapad3 است که با حافظه رم 8 گیگا بایت و صفحه نمایش 15 اینچی می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای طراحی سایت باشد. ویژگی دیگری که این دستگاه دارد این است که رم لپ تاپ، قابلیت ارتقا دادن تا 16 گیگا بایت را دارد. همچنین صفحه نمایش مات این دستگاه باعث می‌شود طراحان سایت که مدت طولانی با لپ تاپ کار می‌کنند به چشمانشان آسیب چندانی وارد نکند و احساس خستگی را کمتر کند.

همانطور که گفتیم سری Ideapad لنوو بسیار کاربر محور عمل کرده است و طراحی آن طوری است که مورد استقبال مشتریان بسیاری قرار گرفته است. تمامی سری‌های لپ تاپ Ideapad دارای ظاهری جذاب هستند و سخت افزارهای موجود در آن‌ها از کیفیت قابل‌قبولی برخوردارند. قدرت سخت افزارهای این سری از لپ تاپ‌ها به قدری است که می‌تواند سیستم شما را با سرعت بالا و در عرض ۱۵ ثانیه بالا بیاورد. بیشتر لپ تاپ‌های پر سرعت لنوو Ideapad دارای پردازنده‌های قدرتمند Core i5 اینتل یا Ryzen 5 از برند AMD هستند.

به عنوان دومین و ارزان ترین گزینه برای لپ تاپ مناسب طراحی سایت به معرفی یکی از لپ تاپ‌های برند ایسوس می‌رویم.

لپ تاپ ایسوس VivoBook R565EA با پردازنده Core i5 1135G7 و 8 گیگابایت حافظه رم، می‌تواند یک گزینه خوب برای برنامه نویسان باشد. این لپ تاپ دارای 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی است و بازه فرکانس آن از 3.0 تا 4.1 گیگاهرتز است. نکته مثبت این دستگاه این است که شما می‌توانید رم دستگاه را تا 16 گیگابایت ارتقا دهید و کارهایی مثل طراحی وب را به راحتی انجام دهید.

شما می‌توانید از این لپ تاپ برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی در حد متوسط، نرم افزارهای ساده مهندسی و حسابداری استفاده کنید. برای مشاهده قیمت این لپ تاپ روی لینک بالا کلیک کنید.

لپ تاپ‌های تینک بوک در دسته بندی لپ تاپ‌های میان رده کمپانی لنوو قرار می‌گیرند و از نظر طراحی ترکیبی از لپ تاپ‌های تینک پد و آیدیاپد هستند. لپ تاپ ThinkBook 15 Gen2 با داشتن پردازنده Core i5 1135G7 ، حافظه رم 8 گیگابایت و حافظه اس اس دی 512GB می‌تواند انتخاب طراحان وب باشد.

این لپ تاپ از دستگاه‌هایی است که می‌توانید به وسیله آن طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را به سادگی و بدون مشکل اجرا کنید.

این لپ تاپ وزنی در حدود 1.8 کیلوگرم دارد که در دسته بندی لپ تاپ‌های سبک قرار می‌گیرد قابلیت حمل آن را آسان می‌کند.

از نطر تعداد هسته دارای 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی است. رم این لپ تاپ قابلیت ارتقا دادن تا 16 گیگابایت را دارد.

مانتیور 15.6 اینچی به کار رفته در لپ تاپ think book 15 از نوع IPS با رزولوشن FULLHD ( 1920*1080) می باشد. این مانتیور از دقت رنگ بالایی برخوردار است. این ویژگی‌ها برای یک برنامه نویس می‌تواند فوق العاده کاربردی و جذاب باشد.

نوع پنل به کار رفته در این نمایشگر TN می‌باشد و نرخ نوسازی تصویر در حدود 60 هرتز است. به لطف برخوردی این لپ تاپ از نمایشگر مات شما می توانید در محیط های پر نور نیز فعالیت خود را با لپ تاپ ادامه دهید و تصاویر همچنان برای شما قابل مشاهده باشند.

لپ تاپ اچ پی مدل ویکتوس 15 دستگاهی قدرتمند است که به گونه‌ای طراحی شده که بهترین‌ها را در هر دو دنیا به کاربران ارائه دهد، با خرید این محصول یک لپ تاپ همه‌کاره خواهید داشت. این بهترین لپ تاپ میکروسافت سرفیس دارای صفحه نمایش 15 اینچی با وضوح فول اچ دی با نرخ نوسازی 144 هرتز است.

همچنین پردازنده این دستگاه از نسل اینتل سری Core i5 نسل 12 اینتل است که بسیار قدرتمند است و دارای 8 هسته اصلی و 12هسته مجازی است. این تعداد هسته باعث قدرتمندتر شدن پردازنده این لپتاپ شده است. نکته‌ی دیگر اینکه با حداکثر 8 گیگابایت رم و دارای حافظه داخلی SSD است.

در آخر اینکه علاوه بر همه این مشخصات، دارای 4 گیگابایت کارت گرافیک مجزا از نوع GTX 1650 GDDR6 است.

به عنوان یکی از لپ تاپ‌های قدرتمند باز هم می‌خواهیم سراغ برند پرآوازه لنوو می‌رویم. لپ تاپ لنوو سری آی دیا پد که به عنوان اولین لپ تاپ در این بخش معرفی کردیم. در اینجا به معرفی لپ تاپ لنوو آی دیا پد اما با ویژگی‌های پیشرفته تری از نسل 12 اینتل می‌پردازیم.

این لپ تاپ دارای پردازنده Core i7 از نسل قدرتمند 12 اینتل و سری u است. دارای 8 گیگابایت حافظه رم است و تا 12 مگابایت قابلیت ارتقادادن دارد. بازه فرکانس پردازنده لپ تاپ 1.7 تا 4.7 گیگاهرتز است و مجموع حافظه کش آن به 12 مگابایت می‌رسد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در مورد مشخصات و ویژگی ‌های لپ تاپ مناسب طراحی سایت صحبت کنیم و چند مدل خوب در این زمینه را معرفی کنیم. اگر همچنان در گوشه‌ی ذهنتان سوالی در مورد خرید لپ تاپ برای طراحی سایت دارید، می‌توانید با مجموعه‌ی آی تی هوم تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!