top banner
اینتل و ای ام دی

کمبود بی سابقه تراشه ها در جهان شرکت های تولید کننده را وادار به گرفتن تصمیمات مهمی می کند. مانند اینتل که قصد خرید یکی از کارخانه های وابسته به اینتل را دارد.

 

دو شرکت بزرگ AMD و intel بیشترین سهم تولید تراشه ها را در بازار جهانی را در اختیار دارند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال ، اینتل در تلاش است کارخانه ریخته گری نیمه رسانای AMD  به نام GlobalFoundries را خریداری کند. این کارخانه بیش از یک دهه پیش تاسیس شده است. اینتل قصد دارد این کارخانه را به قیمت 30 میلیارد دلار از AMD خریداری کند. بنابراین ، این شرکت می تواند کمبود تولید تراشه های خود را  بر طرف کند.

GlobalFoundries

در سال 2008 ، اینتل و AMD دو مسیر متفاوت را در تولید تراشه دنبال کردند. اینتل برای نظارت کامل بر تولیدات خود، تراشه ها را نیز خود را تولید می‌کرد. این در حالی بود که AMD تولید نیمه رساناهای خود را به شرکت هایی مانند GlobalFoundries واگذار کرد. طبق اخبار وال استریت ژورنال ، اینتل اکنون می خواهد این کارخانه AMD را با قیمت 30 میلیارد دلار خریداری کند.

مدیران GlobalFoundries گفتگو با اینتل را رد کرده‌اند. با این حال ، وال استریت ژورنال اظهار داشت که این امکان وجود دارد مذاکراتی بین اینتل با شرکت سرمایه گذاری و مالک آن صورت گرفته باشد.

از این کارخانه ، به عنوان چهارمین ریخته گری بزرگ جهان یاد می‌شود، که ظرفیت آن را دارد 7 % به درآمد شرکت اینتل بیافزاید. این ممکن است آغازی بر این باشد که  اینتل هم مانند شرکتهای عظیم مانند سامسونگ و TSMC عمل کند.

حدس زده می شود اینتل برای سرعت بخشیدن به تولید و ریخته گری نیمه رسانا، قصد چنین خریدی را دارد. مدیر عامل جدید اینتل ، پت گلسینگر ، اعلام کرد که اینتل در این بحران دیگر به تنهایی برای تغییر این روند اقدام نخواهد کرد. زیرا قصد دارد تولید بیشتر تراشه خود را به شرکت های واسط واگذار کند تا بتواند برای شرکت هایی که از تکنولوژی‌های اینتل بهره میبرند تراشه های بیشتری تولید کند.

 

 

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!