top banner
راهنمای خرید لپ تاپ

خرید لپ تاپ امری است که امروزه افراد زیادی به دنبال یک مسیر صحیح برای آشنایی، بررسی و در نهایت خرید آن هستند و نیاز به یک راهنمای خرید لپ تاپ دارد چرا که انتخاب یک لپ تاپ برای پاسخگویی به نیازهای افراد با توجه به تنوع برندها و مدل‌ها یک پروسه طولانی و دشوار به حساب می‌آید.  توجه به این امر که دقیقا برای چه کاری به لپ تاپ نیاز دارید شما را در خرید بسیار یاری می‌کند در واقع شما باید توجه کنید که لپ تاپ را برای کدام نیاز خود قرار است تهیه کنید و از لپ تاپ چه استفاده ای قرار است انجام دهید.

لپ تاپ‌ها عموما برای کاربران مختلفی طراحی شده اند و هر برند تولید لپ تاپ برای کاربران خود دسته بندی‌های مختلفی قرار داده است تا بتوانند راحت‌تر به دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ

برای خرید درست و اصولی لپ تاپ شما باید به نکات خرید لپ تاپ توجه کرده و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و نهایت به یک انتخاب درست برسید. بررسی نوع پورت‌ها، پردازنده مرکزی، قدرت کارت گرافیک و مواردی از این قبیل جز گزینه‌هایی هستند حتما قبل از خرید باید بررسی شوند اما کاربران دقیقا نمی‌دانند هنگام خرید لپ تاپ دستگاه تا چه اندازه نیازمند به رم است؟ دستگاه هیبرید چیست؟ و یا مثلا چه پردازنده ای کار آن‌ها را راه می‌اندازد برای همین در مسیر خرید لپ تاپ دریافت اطلاعات در ارتباط با دستگاه کار شما را بیش از پیش ساده‌تر می‌کند. در راهنمای خرید لپ تاپ شما می‌توانید از اهمیت سخت افزار لپ تاپ هنگام خرید مطلع شوید.

 انتخاب و خرید لپ تاپ خرید کار چندان سختی نیست اما به شرط آن که خودتان اطلاعات کافی داشته باشید و یا از افراد حرفه ای در این حوزه کمک بگیرید.

پارامترهای مختلفی برای انتخاب و خرید لپ تاپ وجود دارد که بررسی آن‌ها روند خرید لپ تاپ را تسریع بخشیده و امکان اشتباه در خرید را نیز بسیار کاهش می‌دهد. موارد زیر از گزینه‌های مهم در هنگام خرید لپ تاپ است که باید به ان توجه شود.

  • برند
  • سخت افزار
  • کیفیت ساخت
  • وزن و قابلیت حمل آسان

شما با بررسی موارد بالا و رد کردن محصول از فیلترهای موجود در لیست تقریبا بخش زیادی از مسیر خرید لپ تاپ را طی کرده‌اید. با بررسی موارد بالا سعی کنید از افراد خبره در حوزه فروش لپ تاپ کمک بگیرید و از بهترین زمان خرید لپ تاپ مطلع شوید. از نظر ما بهترین سایت خرید لپ تاپ سایتی است که در ارتباط با تمامی لپ تاپ‌های خود اطلاعات کامل را به کاربران ارائه داده و در نتیجه آن‌ها را به سمت گرفتن یک تصمیم حرفه ای سوق می‌دهد

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ

مورد بسیار مهم دیگری که در حین خرید لپ تاپ باید حتما آن را مورد بررسی قرار دهید دسته بندی انواع لپ تاپ است. کمپانی‌های تولید لپ تاپ دستگاه‌های خود را در رده کاربری‌های مختلفی دسته بندی می‌کنند که هر دسته برای یک سری از فعالیت‌های کاربران مناسب است. برای مثال لپ تاپ گیمینگ برای فعالیت‌های مختلفی اعم از بازی، کارهای گرافیکی، رندرینگ، تدوین فیلم و…مورد استفاده قرار می‌گیرد. یا مثلا لپ تاپ اداری که برای فعالیت‌های سبک مانند آفیس، تماشای فیلم و سریال، وب گردی، شرکت در کلاس‌های آنلاین بسیار مناسب و کاربردی هستند.

 یکی از مهم‌ترین موارد هنگام خرید لپ تاپ، توجه به نیاز کاربری است. باید حتما لپ تاپ را تهیه کنید که توانایی پشتیبانی از فعالیت‌های شما را داشته باشد تا بعدا مجبور به خرید مجدد لپ تاپ نشوید.

راهنمای خرید لپ تاپ بر اساس حافظه داخلی

اندازه صفحه نمایش معمولا اولین چیزی است که نظر کاربران را به خود جلب می‌کنند. برخی افراد مایل هستند لپ تاپی که تهیه می‌کنند دارای صفحه نمایش 17 اینچ باشد تا گستره دید مناسبی داشته باشند. برخی نیز بیشتر به پنل به کار گرفته شده در آن اهمیت می‌دهند چرا که وضوح تصویر و کیفیت رنگ‌ها برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد. دقت کنید اندازه و ابعاد صفحه نمایش تاثیر بسیاری روی وزن لپ تاپ دارد

راهنمای خرید لپ تاپ بر اساس کیبورد

اکثر افراد هنگام خرید لپ تاپ توجه ای به کیفیت کیبورد ندارند اما باید بگوییم کیبورد یک لپ تاپ اگر بهینه نباشند ممکن است باعث ازار دستان شما هنگام کار شود. علاوه بر این برخی از کیبوردها امکانات بیشتری مانند بک لایت دارند و کار تایپ را برای کاربران لذت بخش‌تر می‌کند.

راهنمای خرید لپ تاپ بر اساس پردازنده مرکزی

سی پی یو همان طور که گفته شد بسته به نیاز کاربر به لپ تاپ تعیین می‌شود. در لپ تاپ‌های رده بالا از سی پی یو‌های قدرتمند و در لپ تاپ‌های معمولی از سی پی یوهای میان رده و متوسط استفاده می‌شود.

راهنمای خرید لپ تاپ بر اساس کارت گرافیک

کارت گرافیک در لپ تاپ‌های رده بالا دارای ظرفیت جداگانه است چرا که گرافیک انبرد بر روی سی پی یو برای فعالیت‌های رده بالا کافی نیست و نیازمند یک کارت گرافیک قدرتمند است. ولی برای کارهای معمولی نیازی به کارت گرافیک مجزا نیست و همان کارت گرافیک سوار بر روی سی پی یو کفاف کار آن‌ها را می‌دهد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. سامان

    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما میخاستم ببینم شرایط برای دریافت لب تاپ به صورت اقساطی باید کسی از اعضای خانواده ام بازنشسته تامین اجتماعی یا حقوق بگیر تامین اجتماعی باشند و برای دریافت لب تاپ و باید به کدام شعبه بانک رفاه مراجعه کنیم بابت دریافت وام باید اولش پیش پرداختی بدهیم ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر فراوان

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود سامان عزیز
      وام به کسی تعلق میگیرد که از طریق بانک رفاه حقوق بگیرد . برای دریافت وام باید از سایت کالایی را انتخاب کنید به سبد اضافه کنید و مراحل را پیش بروید و هنگام انتخاب درگاه پذداخت درگاه خرید اعتباری را انتخاب کنید . پس از آن شما یک پیش فاکتور دریافت میکنید . پیش فاکتور را با مدارک شناسایی شخص به بانک برده و و بدون پیش پرداخت وام به شما تعلق میگیرد .

      پاسخ به این نظر
  2. Bavan

    سلام.من یه لپ تاپ قیمت مناسب(زیر ۲۲ میلیون تومان)می‌خوام برای کارهای ترید،برنامه نویسی و کار های دانشجویی
    گرافیک و حافظه خوب
    چه لپ تاپ هایی هست و چه مارکی بهتره؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      متاسفانه این جا مشاوره دادن زمانبر هست . لطفا برای دریافت نتیجه بهتر و مفیدتر با ما از طریق تماس تلفنی یا پیامرسان سایت در ارتباط باشید
      تلفن :58426

      پاسخ به این نظر
  3. زهرا فریدافشار

    سلام و ادب
    بین لبتاب های سری x و R ایسوس تفاوت آنچنانی وجود دارد؟

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود زهرا عزیز
      شاسی و سری X با سری R تفاوتی ندارد. در برخی ریجن ها مثل ایران و یا بخشی از امریکا یک محصول به نام سری R وارد میشود و در سایر ریجن ها مثل آسیا و اروپا به نام سری X وارد میشود.

      پاسخ به این نظر
  4. محمد علی مرادی

    سلام خسته نباشید یک لبتاب برای کار با نرم افزار های مهندسی و معماری چه مشخصاتی باید داشته باشه؟

    پاسخ به این نظر
  5. فیضی

    سلام برای تولید محتوا چه لبتاب باید خرید کنیم؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود
      تولید محتوا بیشتر نیاز به مهارت در فتوشاپ ، پریمیر ، ایلاستریتور و گاهی افترافکت داره . برای اینکار شما بهتره یک لپ تاپ با 16 گیگابایت رم ، کارت گرافیک 4 گیگابایتی ، پردازنده Core i5 سری H از نسل جدید یا بالاتر و همچنین SSD روی لپ تاپ خود داشته باشید . اگه لپ تاپی با این مشخصات داشته باشید یا خرید کنید تا چند سال آینده نیاز به ارتقا یا خرید جدیدی نخواهید داشت.

      پاسخ به این نظر
  6. کیارش

    اگه ما لپ تاپ رو هر روز با خودمون ببریم اداره خراب میشه؟ اصلا جا به جایی دستگاه روی طول عمرش تاثیر داره؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام و درود کیارش عزیز
      لپ تاپ برای جابجایی طراحی و تولید شده . فقط اگر دستگاه شما هارد(HDD) داره دستگاه رو کاملا خاموش کنید تا در هنگاه جابجایی یا ضربه ناخواسته به هارد آسیب نرسه.

      پاسخ به این نظر
  7. حسینی

    سلام
    ببخشید برای برنامه نویسی باید به کدوم بخش از لپ تاپ توجه کنیم؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود دوست عزیز
      این موضوع کاملا بستگی به گرایش های این رشته داره . ولی بیشتر مواقع به CPU و Ram باید توجه کرد . کارت گرافیک در اولویتهای بعدی هست . البته داشتن SSD هم خیلی خیلی تاثیر گذار هست

      پاسخ به این نظر
  8. مینا وفاآذر

    سلام خسته نباشید
    میشه برا خرید لپ تاپ رشته گرافیک منو راهنمایی کنید؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام مینای عزیز
      بله حتما. لطفا سوال خودتون رو اینجا بپرسید یا با شرکت تماس بگیرید یا از قسمت گفتگو سایت سوال خودتون رو مطرح کنید

      پاسخ به این نظر
  9. سینا فکوری

    لپ تاپ های اداری رم و حافظه داخلیشون قابلیت ارتقا داره؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      این مسئله کاملا به نوع لپ تاپ بستگی داره . نمیشه گفت همشون قابل ارتقا هستند یا نه . ولی بیشتر لپ تاپ ها قابلیت ارتقای رم و هارد و SSD رو دارند.

      پاسخ به این نظر
  10. سمیرا ت

    لپتاپی داریم که هم برای ترید و هم برایفتوشاپ مناسب باشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام سمیرای عزیز
      هردو این مواردی که فرمودین بیشتر رم و CPU رو درگیر میکنن و نیاز به کارت گرافیک مجزا ندارن . خیلی از دستگاه ها هستند که قیمت مناسب دارن و مناسب این کارها هستند

      پاسخ به این نظر
  11. سعید

    برای کارهای روزمره لپ تاپ اداری بهتره یا دانشجویی؟ کدوم از لحاظ قیمتی و سخت افزاری بهتره؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام سعید عزیز
      طلاح دانشجویی و یا اداری اصطلاحاتی هستند که برای راحتی دسته بندی کردن ازشون استفاده می کنیم . ی دستگاه میتونه هم کاربری دانشجویی داشته باشه و هم باهاش کارهای روزمره و اداری انجام داد. س اگه ی دستگاه در دسته بندی دانشجویی هست پس میشه باهاش کارهای روزمره انجام داد

      پاسخ به این نظر
  12. احمد صفایی

    برای خرید لپ تاپ گیمینگ سی پی یو مهم تره یا کارت گرافیک؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام احمد عزیز
      هر دو اهمیت زیادی دارن و کنار آنها مقدار رم نیز دارای اهمیت هست . ولی اگه قرار باشه به ترتیب بگم اول کارت گرافیک بعد CPU و بعد رم . البته نوع مانیتور و ریفرش هم برای خیلی از گیمرها مهم هست

      پاسخ به این نظر