top banner
Laptop Recommended for AutoCAD

خرید لپ تاپ مناسب اتوکد یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان رشته‌ عمران و معماری است که با این نرم افزار سروکار دارند. از آنجایی که این نرم افزار یکی از اصلی‌ترین نرم افزارهای این رشته‌ها است، باید نهایت دقت را هنگام خرید داشته باشید. نگران نباشید. ما در این مقاله قرار است تا در مورد بهترین لپ تاپ برای اتوکد و قیمت لپ تاپ برای اتوکد صحبت کنیم و بگوییم چه لپ تاپی را باید خریداری کنید تا بتوانید این نرم افزار را به خوبی و بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. بنابراین اگر شما نیز قصد خرید لپ تاپ برای اتوکد را دارید، تا انتهای این مقاله از آی تی هوم با ما همراه باشید.

راهنمای خرید لپ تاپ مناسب اتوکد

 بهترین لپ تاپ برای اجرای اتوکد

عمولا یکی از سوالات اصلی کاربران این است که چه مدل لپ تاپی را باید برای نرم افزارهای معماری و اتوکد خریداری کنیم و می‌خواهند تا به آن‌ها مدل معرفی شود. بنابراین به دلیل راحتی کاربران و برای این که در بین انبوهی از لپ تاپ‌های مختلف سردرگم نشوند. در ادامه چند مدل از بهترین لپ تاپ‌ها برای اتوکد را معرفی کرده‌ایم. شما با هر بودجه‌ای قطعا می‌توانید در این بین لپ تاپ مورد نظر خود را پیدا کنید.

به عنوان اولین لپ تاپ از لیست ما که برای کاربران نرم افزار اتو کد و سایر کارهای گرافیکی انتخاب خوبی است، لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 از نسل 11 است که به سخت افزار خوب و قابل قبولی مجهز است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده‌ی Core i7 از خانواده‌ی اینتل یک انتخاب خوب برای گرافیست ها است. همچنین در توصیف این پردازنده باید گفت که دارای 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی (ترد) است و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 2.8 و در بیشترین حالت 4.7 گیگا هرتز می باشد. لپ تاپ لنوو دارای 2 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع MX450 است که برای کاربران نرم افزار اتو کد انتخاب خوبی است. همچنین این لپ تاپ دارای 16 گیگا بایت حافظه رم که قابلیت ارتقا ندارد در مورد حافظه‌ی SSD نیز باید گفت که فضای 256 گیگابایت به همراه 1TB هارد برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است که هم فضای کافی را در اختیار شما قرار می دهد و هم در سرعت و کارایی لپ تاپ تاثیر گذار است. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 15.6 inch با پنل IPS و رزولوشن FULL HD می‌تواند همراه خوبی برای یک گرافیست و برای کار با نرم افزار اتو کد باشد.

به عنوان دومین انتخاب برای لپ تاپ مناسب اتو کد به سراغ لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HF از برند اینتل این لپ تاپ از نظر سخت افزاری به پردازنده‌ی Core i7 مجهز است که جزو پردازنده‌های نسل یازده از اینتل است. اگر بخواهیم این پردازنده را کمی عمیق تر برسیم کنیم باید گفت که در مجموع دارای 6 هسته اصلی و 12 هسته مجازی( ترد) است و بازه فرکانس آن در کمترین و بیشترین حالت بین 2.7 تا 4.5 گیگاهرتز متغیر است. در بررسی سایر قسمت های سخت افزاری به سراغ کارت گرافیک می رویم که برای افرادی که با اتو کد سروکار دارند، بسیار مهم است. این لپ تاپ دارای کارت گرافیک از نوع RTX 2050 و با داشتن 2GB حافظه گرافیکی مجزا می تواند از پس انجام کارهای گرافیکی شما در سطوح مختلف بربیاید. شما می‌توانید نرم افزاری اتو کد و نرم افزارهای گرافیک را به سادگی با این لپ تاپ اجرا کنید. همچنین داشتن صفحه نمایش 15.6-Inch اینچی با پنل IPS و رزولوشن FULL HD سبب می‌شود تا کاربران تجربه‌ی راحتی از کار کردن با این لپ تاپ را داشته باشند و چشم آن ها در معرض آسیب کمتری باشد. در خصوص حافظه رم و ذخیره سازی نیز باید گفت که لپ تاپ 8GB رم دارای 512GB حافظه ذخیره سازی از نوع حافظه DDR4 است که تا32 گیگابایت نیز قابلیت ارتقا دارد. همچنین داشتن 512GB حافظه SSD برای کاربرانی که با اتو کد سروکار دارند کافی به نظر می رسد و می‌توانند اطلاعات خود را دخیره سازی ککند. در مجموع این لپ تاپ یک انتخاب خوب برای یک گرافیست است که با نرم افزار اتو کد در سطح خوب تا سطح عالی سروکار دارد.

اگر از طرفدارن برند اینتل هستید و می خواهید لپ تاپ ایسوس VivoBook Pro K6500ZH مناسب اتو کد خود را از این برند خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما لپ تاپ ایسوس است این لپ تاپ فوق العاده به پردازنده قدرتمند Core i5 مجهز است که دارای 12 هسته اصلی و 16 هسته مجازی (ترد) است و بازه فرکانس آن بین 2.5 و 4.5 متغیر است. همچنین لپ تاپ مجهز به 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 است که در انجام امور مربوط به نرم افزار اتو کد مانند ادیت و طراحی عکس در حد ساده تا حرفه ای، کافی است. حافظه داخلی این لپ تاپ که از نوع SSD است دارای فضای 512 گیگابایت همچنین صفحه نمایش 15.6-Inch اینچی این لپ تاپ یک سایز استاندارد برای گرافیست ها است٬ این لپ تاپ ایسوس VivoBook Pro K6500ZH می تواند یکی از انتخاب های خوب شما برای کار با نرم افزار اتو کد باشد.

لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro D3500QC (OLED) است که حقیقتا انتخاب خوبی برای افرادی است که با نرم افزار اتو کد سروکار دارند. این لپ تاپ میان رده که به برند ایسوس – ASUS از خانواده‌ی پردازنده‌های Ryzen 7 مجهز است با داشتن هشت هسته اصلی و 16 هسته مجازی ( ترد) با فرکانس 4.4 گیگاهرتز یک انتخاب ایده آل برای گرافیست ها است. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به داشتن 16گیگابایت حافظه رم که قابلیت ارتقا ندارد و مقدار حافظه آن 512 گیگابایت نوع حافظه SSD اشاره کرد. یکی از بخش های جذاب و قدرتمند در مورد این لپ تاپ، کارت گرافیک آن 4GB از نوع GTX 3050 است و به سادگی هرچه تمام تر می توانید از کارهای گرافیکی خود خروجی بگیرید. پس به عنوان یک لپ تاپ فوق العاده برای اجرای نرم افزاری فتوشاپ، پیشنهاد ما به شما لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro D3500QC (OLED) است که می تواند تا مدت ها همراه خوبی برای شما باشد.

یک انتخاب دیگر از بین لپ تاپ های مناسب نرم افزار اتو کد به لپ تاپ اچ پی OMEN 16 C0002DX تعلق دارد که یکی از بهترین لپ تاپ های برند AMD می باشد. شما به کمک این لپ تاپ به سادگی هر چه تمام تر می توانید از پس انجام کارهای گرافیکی خود با نرم افزار اتو کد بر بیاید. در مورد سخت افزار این لپ تاپ باید گفت که به پردازنده Ryzen 7 مجهز است که جزو از برند ADM است. اگر قرار است که شما با لپ تاپ خود به انجام کارهای گرافیکی حرفه ای با نرم افزار اتو کد مشغول شوید، به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارید و خوشبختانه این لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک 8GB از نوع RTX 6000M که مناسب انجام کارهای ساده تا حرفه ای است. حافظه رم و SSD این دستگاه به ترتیب 16GB و ITB اس اس دی است که فضای کافی برای پردازش و ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد و در نهایت باید گفت که صفحه نمایش این دستگاه با سایز 16 Inch اینچ و کیفیت Full HD انتخاب خوبی برای گرافیست هایی است که در زمان کار با نرم افزار اتو کد دائمادر حال نگاه کردن به مانیتور خود هستند.

از لیست لپ تاپ های ما، لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RC است. این محصول میان رده از برند AMD با توجه به قیمتی که دارد قابلیت‌های قابل توجهی را ارائه می‌دهد. مهم‌ترین قابلیت این لپ‌تاپ پردازنده گرافیکی ازنوع RTX 3050 و حافظه گرافیک مجزا 4GB مجزا قدرتمند و پردازنده قوی Ryzen 7 با 8 هسته اصلی و 16 هسته مجازی است(ترد). این به این معنا است که این لپ تاپ برای اجرای نرم افزار اتو کد از سطح ساده تا حرفه ای انتخاب خوبی است و می توانید پروژه‌های خود را به کمک آن انجام دهید. حافظه رم و SSD این دستگاه به ترتیب 16GB و ITB اس اس دی است که فضای کافی برای پردازش و ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد و در نهایت باید گفت که صفحه نمایش این دستگاه با سایز 15.6 Inch اینچ و کیفیت Full HD انتخاب خوبی برای گرافیست هایی است که در زمان کار با نرم افزار اتو کد دائمادر حال نگاه کردن به مانیتور خود هستند.

انتخاب دیگر از بین لپ تاپ های مناسب نرم افزار اتو کد به لپ تاپ ایسوس ASUS Creator Q530VJ تعلق دارد که یکی از بهترین لپ تاپ های برند اینتل می باشد. شما به کمک این لپ تاپ به سادگی هر چه تمام تر می توانید از پس انجام کارهای گرافیکی خود با نرم افزار اتو کد بر بیاید. در مورد سخت افزار این لپ تاپ باید گفت که به پردازنده Core i7 مجهز است که جزو پردازنده های نسل 13 اینتل است. اگر قرار است که شما با لپ تاپ خود به انجام کارهای گرافیکی حرفه ای با نرم افزار اتو کد مشغول شوید، به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارید و خوشبختانه این لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک از نوع RTX 3050با ظرفیت 6GB است که مناسب انجام کارهای ساده تا حرفه ای است. حافظه رم و SSD این دستگاه به ترتیب 16GB و 512 گیگابایت است که فضای کافی برای پردازش و ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد و در نهایت باید گفت که صفحه نمایش این دستگاه با سایز 15.6 Inch اینچ و کیفیت Full HD دارای 10 هسته اصلی و 16 هسته مجازی (ترد) انتخاب خوبی برای گرافیست هایی است که در زمان کار با نرم افزار اتو کد دائمادر حال نگاه کردن به مانیتور خود هستند.

لپ تاپ ایسوس ASUS TUF Dash FX517ZC از برند Intel انتخاب لیست آی تی هوم برای کار با نرم افزار اتو کد است. این لپ تاپ را می توان یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ های موجود در بازار در نظر گرفت که با داشتن پردازنده‌ی Core i7 از نسل 12 این موضوع را ثابت می کند. کارت گرافیک قدرتمند این دستگاه از نوع RTX3050 با 4GB ظرفیت است که کار شما را از سطح ساده تا حرفه ای به سادگی پیش می برد. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به 16 گیگابایت حافظه رم با قابلیت تا 32GB ارتقا اشاره کرد که برای اجرای نرم افزار اتو کد در پروژه های ساده و حرفه ای کافی به نظر می رسد. همچنین ان لپ تاپ مجهز به حافظه SSD با ظرفیت 1TBدارای 10 هسته اصلی و 16 هسته مجازی (ترد) اشاره شده است. اکر قصد خریدی ک لپ تاپ حرفه ای، قدرتمند و فوق العاده را دارید، لپ تاپ ایسوس ASUS TUF Dash FX517ZC انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

یکی دیگر از لپ تاپ آی تی هوم لپ تاپ ام اس آی MSI CYBORG 15 A12VE طرفدارن زیادی دارد و خوشبختانه انتخاب‌های زیادی نیز از این برند برای افرادی که با نرم افزار اتو کد سروکار دارند، وجود دارد. اگر شما نیز قصد دارید که لپ تاپ مناسب برای نرم افزاری اتو کد از برند اینتل را دارید، یکی از پیشنهادهای ما به شما لپ تاپ ام اس آی MSI CYBORG 15 A12VE است. این لپ تاپ به پردازنده Core i7 مجهز است. این پردازنده در مجموع دارای 10 هسته اصلی و 16 هسته مجازی است که پردازش های مربوطه را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد کرد. کارت گرافیک این لپ تاپ از نوع RTX4050 است دارای حافظه گرافیکی 6GB که نیاز فردی که با نرم افزاری اتو کد کار می کند و برای انجام کارهای گرافیکی را پاسخگو خواهد بود. یکی از ویژگی های مثبت این لپ تاپ می توان به 16 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد که قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت اشاره کرد. دقیقا همان چیزی که بیشتر گرافیتس ها ها به آن احتیاج دارند!!! فضای ذخیره سازی لپ تاپ نیز از نوع SSD با ظرفیت 512 گیگابایت است که خوشبختانه این قطعه سخت افزاری نیز قابلیت ارتقا را دارد.صفحه نمایش 15.6 Inch اینچی از نوع Full HD نیز دیگر نقاط قوت این لپ تاپ است! باتوجه به تمام این ویژگی ها این لپ تاپ ارزش خرید را ندارد؟

اگر قصد خرید یک لپ تاپ حرفه ای برای کار با نرم افزار اتو کد را دارید، یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی ما به شما لپ تاپ ایسوس TUF Dash FX707ZU4 از برند اینتل است که هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر طراحی و ظاهر می تواند شما را راضی نگه دارد. در بخش سخت افزاری شما با یک پردازنده ی قدرتمند از سری Core i7 رو به رو هستید که 14 هسته اصلی و مجازی 20 هسته مجازی ( ترد) دارد. همچنین کارت گرافیک قدرتمند از نوع RTX 4050 با داشتن 6 گیگابایت ظرفیت این دستگاه را به یک گزینه ‌ی ایده آل برای گرافیست ها تبدیل می‌کند. این لپ تاپ دارای 16 گیگابایت حافظه رم قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت است و حافظه ذخیره سازی به کار رفته بر روی آن از نوع SSD با ظرفیت 1TB ترابایت است. ظاهر این لپ تاپ بسیاز زیبا و شیک است و نمایشگر 17.3 Inch اینچی با پنل IPS و کیفیت تصویر Full HD باعث می شود تا راحتی در زمان کار با لپ تاپ را تجربه کنید و چشمان شما خسته نشود. در کل این لپ تاپ یک گزینه خوب و عالی برای کار با نرم افزار اتو کد است.

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های لیست آی تی هوم لپ تاپ ROG Zephyrus Gu603ZM ازبرند اینتل نسل 12 است شما می توانید این لپ تاپ را برای کارهای تخصصی و حرفه ای در نرم افزار اتو کد و برای نرم افزارهای دیگر استفاده کنید و هیچ مشکلی نداشته باشید. سخت افزار این لپ تاپ به پردازنده Core i7 همچنین کارت گرافیک ازنوع RTX 3060 با ظرفیت 6GB همچنین دارای 14 هسته اصلی و 20 هسته مجازی (ترد) از دیگر نقاط قوت این دستگاه که می توان به داشتن 512 گیگابایت SSD و 16GB گیگابایت حافظه رم که قابلیت ارتقا تا 40 گیگابایت است بر روی این لپ تاپ به کار رفته است، گویای همه چیز است! این لپ تاپ علاوه بر این که در بخش سخت افزاری یک انتخاب عالی و فوق العاده است در قسمت ظاهری نیز امتیاز بالایی را کسب می کند و نمایشگر فوق العاده ی صفحه نمایش 16 Inch و رزولوشن Full HD شما را شگفت زده خواهد کرد. یک این لپ تاپ می تواند غولی شگفت انگیز به عنوان لپ تاپ مخصوص نرم افزاری اتو کد باشد و شما را راضی نگه دارد.

انتخاب دیگر از بین لپ تاپ های مناسب نرم افزار اتو کد به لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GA503RW تعلق دارد که یکی از بهترین لپ تاپ های برند AMD می باشد. شما به کمک این لپ تاپ به سادگی هر چه تمام تر می توانید از پس انجام کارهای گرافیکی خود با نرم افزار اتو کد بر بیاید. در مورد سخت افزار این لپ تاپ باید گفت که به پردازنده Ryzen 7 مجهز است که جزو پردازنده های نسل 12 اینتل است. اگر قرار است که شما با لپ تاپ خود به انجام کارهای گرافیکی حرفه ای با نرم افزار اتوکد مشغول شوید، به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارید و خوشبختانه این لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک RTX 3070Ti با ظرفیت 8GB دارای 8 هسته اصلی و 16 هسته مجازی (ترد) است که مناسب انجام کارهای ساده تا حرفه ای است. حافظه رم و SSD این دستگاه به ترتیب 16GB و ITB اس اس دی است که فضای کافی برای پردازش و ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد و در نهایت باید گفت که صفحه نمایش این دستگاه با سایز 15.6 Inch اینچ و کیفیت Full HD انتخاب خوبی برای گرافیست هایی است که در زمان کار با نرم افزار اتو کد دائمادر حال نگاه کردن به مانیتور خود هستند.

آخرین گزینه یک انتخاب همه چیز تمام از لیست آی تی هوم است، لپ تاپ ام اس آی MSI Katana 15 B13VFK از سازنده پردازنده Intel است شما می توانید این لپ تاپ را برای کارهای تخصصی و حرفه ای در نرم افزار اتو کد استفاده کنید و هیچ مشکلی نداشته باشید. سخت افزار این لپ تاپ به پردازنده Core i7 نسل 13 اینتل مجهز است. همچنین از نوع کارت گرافیک RTX 4060 با ظرفیت 8GB که بر روی این لپ تاپ به کار رفته است، گویای همه چیز است! از دیگر نقاط قوت این دستگاه که می توان به داشتن 512 گیگابایت SSD و 16 گیگابایت حافظه رم دارای 10 هسته اصلی و 16 هسته مجازی ( ترد) اشاره کرد این لپ تاپ علاوه بر این که در بخش سخت افزاری یک انتخاب عالی و فوق العاده است در قسمت ظاهری نیز امتیاز بالایی را کسب می کند و نمایشگر فوق العاده ی صفحه نمایش 15.6 Inch و رزولوشن Full HD شما را شگفت زده خواهد کرد. یک این لپ تاپ می تواند غولی شگفت انگیز به عنوان لپ تاپ مخصوص اتو کد باشد و شما را راضی نگه دارد.

این مطلب را از دست ندهید! بهترین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

اتوکد چیست؟

در گذشته نقشه کشی و طراحی به صورت دستی انجام می‌شد و به طبع اشکالات و عیوب زیادی نیز داشت. برای همین نرم افزارهای مناسب برای نقشه کشی طراحی شدند که هم باعث افزایش سرعت کاربران در مقایسه با گذشته شد و هم توانست اشکالات را تا حد زیادی کاهش دهد.

نرم افزار اتوکد یکی از نرم افزارهای مهم برای ترسیم نقشه است که در محیط های دو بعدی و سه بعدی انجام می‌شود. این نرم افزار از نرم افزار های قدیمی است اما همچنان در عرصه مدل‌سازی سه‌بعدی، طراحی دوبعدی یا حتی اولیه، پیش‌نویس، حاشیه‌نویسی، نورپردازی، شکل‌دهی لبه‌ها و تقریباً در هر کدام از این موارد حرف اول را می‌زند.

از نرم افزار اتوکد برای ترسیم نقشه‌های حرفه‌ای و دقیق مهندسی و صنعتی استفاده می‌شود. این نرم افزار توسط شرکت آمریکایی اتودسک طراحی شده است که آخرین آپدیت نرم افزار مربوط به سال 2020 است. در آپدیت جدید نرم افزار اتوکد آپشن‌های جذابی به آن اضافه شده و عملکرد سیستم بهبود پیدا کرده‌است. این نرم افزار حتی با وجود داشتن رقبای زیاد، باز هم یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین نرم افزارهای ترسیم نقشه محسوب می‌شود.

کارت گرافیک مناسب اجرای اتوکد

حداقل سیستم مورد نیاز برای اتوکد 2022

عنوانمدل
پردازندهحداقل Core i5 یا Ryzen 5
حافظه رم8 گیگابایت
حافظه داخلی256 گیگ SSD
کارت گرافیک2 گیگ گرافیک مجزا
صفحه نمایشHD 1366 x 768

در این جدول حداقل مشخصات سخت افزاری یک لپ تاپ مناسب برای اجرای نرم افزار اتوکد ارائه شد. سعی کنید سیستمی تهیه کنید که از این مشخصات قوی‌تر باشد تا شما هنگام کار در شرایط حرفه‌ای شاهد هنگی سیستم و کند بودن آن نباشید. همچنین اگر علاقمند باشید می‌توانید برای آشنایی بیش‌تر با لپ تاپ مناسب برای اتوکد، لپ تاپ های مناسب رندرینگ را نیز بررسی کنید چرا که تا حدودی شبیه به نرم افزار اتوکد است و اطلاعات جالبی را به دست خواهید آورد.

برنامه‌های مشابه اتوکد

بهتر است نرم افزار های مشابه اتوکد را نیز بشناسید تا بتوانید در صورت عدم تمایل و دسترسی به نرم افزار اتوکد از نرم افزارهای مشابه آن استفاده کنید. این نرم افزارها به صورت کلی نرم افزار‌های خوبی هستند و قابلیت‌های مشابه اتوکد را دارند که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • نرم افزار SolidWorks

این نرم افزار که می‌تواند جایگزین مناسبی برای اتوکد باشد، طرح‌های عالی و بی‌نظیر دو بعدی و سه بعدی را را ارائه می‌دهد. نرم افزار سالید ورک که توسط یک شرکت فرانسوی طراحی شده است، برای رسم طرح های دو بعدی استفاده می‌شود.

SolidWorks دارای سه محیط پارت، اسمبلی و دراوینگ بوده و امکانات فوق العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از کاربر‌دهای این نرم افزار می‌توان به نقشه کشی صنعتی اشاره کرد که بدون درگیری با محاسبات انجام می‌شود. اگر بخواهیم به دو ویژگی اصلی از این نرم افزار اشاره کنیم می‌توانیم موارد زیر را به عنوان بارز ترین ویژگی‌ها نام ببریم:

  1. امکان معادله نویسی بین پارامترها در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف 
  2. امکان ایجاد نماهای انفجاری و تهیه فیلم و انیمیشن از مدل انفجاری در طی مونتاژ یا دمونتاژ کردن در مدل مورد نظر

نرم افزار سالید ورک در لپ تاپ مناسب رشته مهندسی مکانیک و لپ تاپ مناسب معماری و نقشه کشی باید قابلیت اجرا داشته باشد. همچنین در سایر رشته ها مانند مهندسی صنایع، مهندسی پزشکی، طراحی ۳ بعدی مکانیک نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

سخت افزار مناسب اتوکد
  • نرم افزار Csisafe

یکی از نرم افزارهای معتبر برای آنالیز و طراحی فونداسیون‌های بتنی نرم افزار CSI SAFE می‌باشد. یادگیری این نرم افزار بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی می‌توان به تسلط مناسبی برای کار با آن دست پیدا کرد. نرم افزار سِیف توانایی طراحی اسلب و پیک‌های مختلف دارد که می‌تواند طیف گسترده‌ای از آن‌ها را تجزیه و تحلیل نماید. در آخرین آپدیت این نرم افزار می‌توان تیترها را تحلیل و طراحی کرد همچنین دال‌های پس کشیده نیز به توانایی سیف اضافه شده است.

  • نرم افزار DraftSight

این نرم افزار برای کاربرانی مناسب است که می‌خواهند توانایی خواندن، نوشتن فایل های .dwg را داشته باشند. خوشبختانه دانلود این نرم افزار رایگان است و به راحتی نصب می‌شود. این نرم افزار هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای برنامه اتوکد باشد. کاربران این نرم افزار از تمامی سطوح می‌توانند باشند، معماران، اساتید، دانشجویان و حتی دانش آموزان با سطح‌های متوسط تا حرفه‌ای می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند. نرم افزار درفت سایت یک نرم افزار برای طراحی حرفه‌ای عکس‌های دو بعدی و سه بعدی است. این نرم افزار دارای ابزار قدرتمند برای استایل دهی به متن‌ها، اندازه گیری، آیینه، ترسیم جوش، ایجاد اشکال مختلف و.. بوده و امکانات خوبی برای کاربران فراهم کرده است.

سخت افزار مناسب برنامه اتوکد

به طور کلی بیان این که بهترین لپ تاپ برای اتوکد چه ویژگی دارد کمی سخت به نظر می‌رسد. اما می‌توان در قالب اطلاعات کلی به یک جمع بندی مناسب رسید. سختی این امر به این دلیل است که پیچیدگی و حجم کار بستگی به نیاز کاربر دارد و نمی‌توان یک نسخه کلی برای همه افراد نوشت. در ادامه قسمت‌های مهم سخت افزار مناسب برای اتوکد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

سی پی یو مناسب برای اجرای برنامه اتوکد

سی پی یو همان‌طور که می‌دانید مغز کل سیستم است و سرعت سیستم شما و همین طور پردازش آن را تعیین می‌کند. پس داشتن یک سی پی یو مناسب برای اجرای نرم افزارهای معماری بسیار مهم است. حداقل سی پی یو که ما برای این کار پیشنهاد می‌کنیم، لپ تاپ Core i5 و یا لپ تاپ Ryzen 5  است. موردی که بسیاری از افراد به آن بی‌توجه هستند تعداد هسته آن است. حداقل 8 هسته برای انجام فعالیت‌های افراد لازم است پس به کاربران توصیه می‌شود از لپ تاپ‌هایی با سی پی یو 8 هسته‌ای و خاصیت هایپر تردینگ (کارکرد دو برابری هسته سی پی یو) استفاده کنند.

بررسی کارت گرافیک لازم برای برنامه اتوکد

در برنامه اتوکد طراحی‌های 2 بعدی و 3 بعدی انجام می‌شود که این امر نیازمند یک کارت گرافیک قدرتمند است. متاسفانه کارت گرافیک آنبرد برای پشتیبانی از تصاویر 2 بعدی و 3 بعدی مناسب نیست و حتما لپ تاپ باید دارای کارت گرافیک مجزا باشد. حتی در لپ تاپ ارزان برای اتوکد نیز از کارت گرافیک مجزا با دو گیگابایت حافظه استفاده شده است. سعی کنید هنگام خرید لپ تاپ کارت گرافیک با قدرت بالا را تهیه کنید تا در صورت انجام فعالیت‌های حرفه‌ای‌تر در آینده دچار مشکل نشوید.

بررسی حافظه رم نرم افزار اتوکد

رم و حافظه داخلی یکی از موارد مهم است که هنگام خرید لپ تاپ مناسب برای اتوکد باید به آن توجه شود. رم باعث افزایش سرعت نرم افزار و جلوگیری از کندی و هنگی سیستم می‌شود. قابل ارتقاء بودن رم از مواردی است که حتما باید به آن توجه شود. زیرا در صورتی که فعالیت حرفه‌ای تری با لپ تاپ انجام دهید در آن زمان با کمبود حافظه مواجه خواهید شد. پس بهتر است سیستم قابلیت ارتقاء داشته باشد. حداقل رم مورد استفاده در لپ تاپ مناسب معماری باید 8 گیگابایت با قابلیت ارتقاء باشد.

حافظه داخلی مناسب برای اجرای نرم افزار اتوکد

برای اجرای نرم افزار اتوکد حتما سیستمی تهیه کنید که حافظه SSD داشته باشد و حداقل یک اسلات برای قرار دادن SSD داشته باشد. زیرا این نوع حافظه سرعت بالایی به سیستم می‌دهد و پشتیبانی و ذخیره فایل‌ها را به خوبی افزایش می‌دهد. مورد دیگر هیبرید (داشتن حافظه SSD و HDD به صورت همزمان) بودن دستگاه است، اگر دستگاهی که خریداری می‌کنید هیبرید باشد تاثیر مثبتی بر روی حافظه داخلی و سرعت سیستم شما دارد.

لپ تاپ مناسب برای اجرای اتوکد

صفحه نمایش لپ تاپ مناسب نرم افزار اتوکد

صفحه نمایش یکی از موارد مهم است که باید به آن توجه شود. در ابتدا اینچ صفحه بسیار مهم است. سعی کنید لپ تاپی با بیشتر از 15 اینج تهیه کنید زیرا داشتن دید مناسب برای انجام کارها، بسیار مهم است. وضوح و کیفیت UHD را نیز بررسی کنید زیرا در کارهایی که قرار است در آینده انجام دهید حتما لازم و ضروری خواهد بود. همچنین مات بودن صفحه نمایش و استفاده از پنل IPS از دیگر مواردی است که حین خرید باید به آن‌ها توجه کنید.

مشاهده مانیتورهایی با پنل IPS با قیمت مناسب! مانیتور IPS

سخن آخر

لپ تاپ مناسب برای اتوکد معمولا در دسته‌بندی لپ تاپ‌های میان رده قرار می‌گیرد که به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند تمامی نرم افزارهای مهندسی را در کنار اتوکد اجرا کند. پردازنده‌ به کار رفته بر روی این لپ تاپ‌ها معمولا در دسته‌ پردازنده‌های متوسط طبقه بندی می‌شوند. از لحاظ کارت گرافیک، کمی قضیه با سی پی متفاوت است و باید کاربران از لپ تاپ‌هایی با کارت گرافیک مجزا و حرفه‌ای استفاده کنند تا بتوانند تصاویر 2 بعدی و 3 بعدی با کیفیت بالا تولید کنند. رم و حافظه داخلی به سرعت لپ تاپ شما می‌افزاید و هرچه این حافظه‌ها بیش‌تر باشد عملکرد شما با سرعت بیش‌تری انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید لپ تاپ می‌توانید با مشاورین ما در فروشگاه اینترنتی آی تی هوم تماس بگیرید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. بهراد

    بین کارت گرافیک های TI و معمولی خیلی فرق هست؟؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود بهراد عزیز
      تفاوت خیلی چشمگیری نداند ولی به زبان ساده سری Ti تویت شده و بهینه شده از سری معمولی هست . این تفاوت بیشتر در تعداد هسته ، توان مصرفی و فرکانس وجود داره.

      پاسخ به این نظر
  2. محمد

    من کارم خیلی سنگین نیست تازه شروع کردم با k3500 که معرفی کردید میتونم کار کنم ؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام محمد عزیز
      این دستگاه قدرت پردازش خوبی داره و برای کارهای نیمه حرفه ای هم مناسب هست . این دستگاه برای کارهای گرافیکی نیمه سنگین طراحی و تولید شده

      پاسخ به این نظر