top banner
نکات طلایی در مورد رشته برنامه نویسی

اگر برنامه نویسی می‌کنید یا دانشجوی این رشته هستید، حتما دغدغه خرید یک بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی را دارید. بهترین لپ تاپ برنامه نویسی، لپ تاپی است که علاوه بر توان پردازشی بالا و عملکرد فوق‌العاده، راحت و قابل حمل هم باشد. چنین لپ تاپی می‌تواند نیاز برنامه نویسان فریلنسر و دانشجوها را هم تامین کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهمی که برای خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی هستید، تا انتها با آی تی هوم همراه باشید.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

این روزها تکنولوژی تبدیل به یکی از بخش‌های جدا نشدنی از زندگی ما شده است. کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که با تکنولوژی سروکار نداشته باشد. برنامه نویسی نیز از این بخش مستثنا نیست و یکی از شاخه‌های پرطرفدار در رشته کامپیوتر است.

داشتن یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی که حافظه رم کافی، صفحه نمایش مناسب و همچنین توان پردازشی بالایی داشته باشد، یکی از نیازهای اساسی هر برنامه نویسی است که با زبان‌های مختلف سروکار دارد تا بتواند امور و فعالیت‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

این موضوع که شما از چه زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنید در انتخاب لپ تاپ شما اهمیت خاصی ندارد. این یعنی تفاوتی بین بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی پایتون و سایر زبان‌ها وجود ندارد. پس آن چیزی که باید به آن دقت کنید نوع پروژه‌ای است که قرار است روی آن کار کنید. زیرا فقط برای پروژه‌های گیم و هوش مصنوعی است که به کارت گرافیک نسبتا قوی نیاز دارید. در غیر این صورت با یک کارت گرافیک یکپارچه هم کارتان راه می‌افتد.

اگه دوست دارید تا اطلاعات کامل و بیشتری در مورد لپ تاپ مناسب برنامه نویسی به دست آورید، تماشای ویدیوی زیر را از دست ندهید!

معرفی بهترین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

در این بخش تعدادی لپ تاپ مخصوص برای برنامه نویسی را معرفی خواهیم کرد. لپ تاپ‌هایی که برنامه نویسی با کمک آن‌ها برای شما لذت بخش‌تر خواهد شد و با انتخاب آن مسیر آموزش و شغلی شما در زمینه برنامه نویسی پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. هر چند که به دلیل تنوع برند و قیمت در بازار، انتخاب‌های شما برای خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی می‌تواند زیاد باشد! ما با مشورت با کارشناسان متخصص آی تی هوم بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی را انتخاب کرده‌ایم که به بهترین شکل ممکن می‌توانند شما را برای انجام امور مدنظرتان یاری کنند.

به عنوان اولین انتخاب برای بهترین لپ تاپ برنامه نویسی به سراغ یک لپ تاپ فوق العاده کاربری اما ارزان قیمت و خوش ساخت از برند لنوو می‌رویم. لپ تاپ لنوو IP3 که نام کامل آن Ideapad3 است، یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی خواهد بود. این لپ تاپ مجهز به یکی از جدیدترین پردازنده‌های بازار یعنی نسل ۱۲ اینتل است. پردازنده core i3 1215U همراه فوق العاده‌ای برای شما در انجام امور کدنویسی خواهد بود. این پردازنده با داشتن ۶ هسته اصلی و ۸ رشته قابلیت انجام پردازش‌های برنامه نویسی را دارد. بازه فرکانس آن نیز بین ۱.۲ تا ۴.۴ گیگاهرتز است.

همچنین لپ تاپ IP3 به پردازنده گرافیکی آن‌برد Intel UHD مجهز است که کارهای برنامه نویس‌ها را در حد مورد نیاز پیش می‌برد. برای شروع برنامه نویسی شما به حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم نیاز دارید. خوشبختانه در این لپ تاپ این میزان فضای رم وجود دارد و می‌توانید آن را تا ۱۶ گیگابایت ارتقا دهید. لپ تاپ وزن سبکی دارد و به عنوان یک همراه قابل حمل در کنار شما خواهد بود.

لپ تاپ Lenovo IdeaPad 3 یک مدل‌ ارزان قیمت دیگر از سری IdeaPad 3 از Lenovo است. پردازنده Intel Core i3 این لپ‌تاپ به طور کلی برای استفاده‌های روزمره و وظایف معمولی طراحی شده است. پس این لپ تاپ برای برنامه‌نویسی پروژه‌های سبک مناسب است اما برای پروژه‌های بزرگتر و پردازش موازی ممکن است کمی محدودیت داشته باشند. این مدل دارای 8GB  حافظه RAM است که  میزان متوسط لازم برای لپ تاپ مناسب برنامه نویسی ‌می‌باشد. پس این لپ تاپ با سرعت و بدون لگ می‌تواند پروژه‌ها را ران کند.

همچنین از 512GB  SSD برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند که سرعت بالایی در بارگذاری سیستم و برنامه‌ها فراهم می‌کند. صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD (1920×1080)  به نمایش کدها و محتوای چندرسانه‌ای کمک می‌کند.  لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad 3 با مشخصاتی که ارائه داده شد، مناسب برای برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزارهای کوچک و متوسط ​​می‌باشد. اما برای پروژه‌های بزرگتر و پیچیده‌تر و یا اگر به نیازهای پردازشی بالا نیاز دارید، ممکن است نیاز به یک لپ‌تاپ با مشخصات قوی‌تر داشته باشید.

بنابراین اگر قصد خرید لپ تاپ ارزان و اقتصادی برای برنامه نویسی را دارید، این لپ تاپ لنوو می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد.

به عنوان نکته باید اضافه کرد که در بین مشخصات لپ تاپ مناسب برنامه نویسی ممکن است با اصطلاحاتی مانند لپ تاپ نسل 12، لپ تاپ 8 گیگ رم و.. رو به رو شوید. پردازنده نسل 12 از جمله پردازنده‌های ایده آل برای برنامه نویسی است و 8 گیگابایت رم نیز حداقل حافظه رم مورد نیاز برای انجام این کار است.

این لپ تاپ ظریف و زیبا و سبک که قابلیت حمل بسیار آسانی دارد در عین حال بسیارهم قدرتمند است. با دارا بودن پردازنده Coe i7 نسل 12 قابلیت پردازش بسیار خوبی دارد و برای توسعه نرم افزارهای پیچیده مناسب است. به علاوه تراشه گرافیکی یک پارچه، رم 8 گیگابایت قابل ارتقا و SSD 512GB به ارزشمندی این دستگاه افزوده است. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با وضوح Full HD تصویر را با جزئیات بسیار نشان می‌دهد و با این ویژگی گزینه مناسبی برای برنامه نویسی است که نیاز به مشاهده و بررسی دقیق کدها دارند.

این سیستم ارزشمند فقط در طول مدت 2 ساعت به طور کامل شارژ می‌شود و به دلیل کم مصرف بودن برای برنامه نویس‌هایی که علاقمند به کار در کافه یا محیط‌های کار اشتراکی هستند مناسب است و دغدغه شارژ کردن سیستم‌شان را نخواهند داشت. در مجموع این سیستم مهم‌ترین ویژگی‌های یک لپ تاپ برای برنامه نویسی را دارد. پس می‌توانید با خیال راحت با هزینه قابل قبولی یک سیستم مناسب برنامه نویسی تهیه کنید.

اگر از طرفداران دنیای تکنولوژی و لپ تاپ باشید، احتمالا اطلاع دارید که لپ تاپ ایسوس طرفدارن زیادی دارد و خوشبختانه انتخاب‌های زیادی نیز از این برند برای برنامه نویس‌ها وجود دارد. اگر شما نیز قصد خرید لپ تاپ برنامه نویسی ایسوس را دارید، پیشنهاد ما به شما لپ تاپ ایسوس VivoBook مدل R1605ZA که است.

این لپ تاپ نیز به پردازنده نسل ۱۲ مجهز است و شما می‌توانید پردازنده قدرتمند Core i5 1235U را برای کدنویسی خود به کار گیرید. این پردازنده در مجموع دارای ۱۰ هسته اصلی و ۱۲ رشته است که پردازش‌های مربوط به کدنویسی را به بهترین شکل ممکن هندل خواهد کرد. کارت گرافیک این لپ تاپ از نوع intel Iris Xe Graphics است که نیاز برنامه نویس‌ها برای انجام کارهای گرافیکی را پاسخگو خواهد بود. از ویژگی‌های مثبت این لپ تاپ می‌توان به ۱۶ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد که قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت را نیز دارد! دقیقا همان چیزی که بیشتر برنامه نویس‌ها به آن احتیاج دارند!!!

فضای ذخیره سازی لپ تاپ نیز از نوع SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت است که خوشبختانه این قطعه سخت افزاری نیز قابلیت ارتقا را دارد. صفحه نمایش ۱۶ اینچی از نوع IPS نیز دیگر نقاط قوت این لپ تاپ است!

این محصول میان رده ایسوس با توجه به قیمتی که دارد قابلیت‌های قابل توجهی را ارائه می‌دهد. مهم‌ترین قابلیت این لپ تاپ پردازنده گرافیکی مجزا قدرتمند از برند Nvidia GeForce با حافظه چهار گیگابایت و پردازنده قوی Ryzen 5 نسل 5000 از شرکت AMD  با شش هسته اصلی و 12 هسته مجازی است. این به این معنا است که این لپ تاپ برنامه نویسی ایسوس علاوه بر پروژه‌های نرم افزاری ساده برای توسعه نرم افزارهای پیچیده هم مناسب است. Vivobook Pro M6500QH یک لپ تاپ میان رده بسیار قدرتمند است اما ظاهر زیبای آن حس ارزشمندی یک محصول را به طور کامل منتقل می‌کند.

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad5 که با نام اختصاری (IP5) هم شناخته می‌شود ترکیبی از یک بدنه  مقاوم و یک سخت افزار قدرتمند است. از مشخصات فیزیکی این لپ تاپ مقاوم می‌توان به جنس بدنه آلومینیومی آن که ضامن مقاومت در برابر آسیب‌های روزمره است، اشاره کرد. بدنه آلومینیومی گرما را حفظ می‌کند اما با وجود یک فن که کارایی بالایی دارد تبادل  گرما در سیستم به خوبی انجام می‌شود. نمایشگر با ابعاد 15.6 اینچ، دقت صفحه نمایش Full HD (1920 × 1080)، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز، صفحه نمایش مات، تصویر باکیفیت و ابعاد مناسب باعث می‌شوند این لپ تاپ را به یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تبدیل کند.

ویژگی‌های سخت افزاری این محصول که شاهد بر قدرتمندی آن است را می‌توان ترکیبی از پردازنده Core i7  نسل 11 اینتل با 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی و حافظه کش 12 مگابایتی با سرعت کلاک 2.8  تا 4.7 گیگاهرتز برشمرد که توان کافی برای پردازش پروژه‌های شما را دارا است. این پردازنده مجهز به یک کارت گرافیک اینتل Iris Xe یکپارچه نیز می‌باشد که در کنار کارت گرافیک مستقل انویدیا MX450  این دستگاه را در امور گرافیکی و گیمینگ به اندازه کافی توانمند کرده است.شرکت لنوو با در نظر گرفتن حافظه رم 16GB از نوع  DDR4 با پهنای باند 3200 MHz در کنار حافظه ذخیره سازی HDD یک ترابایت و SSD 256 گیگابایت فضای قابل قبولی برای داده‌ها فراهم کرده که سرعت لپ تاپ به اندازه خوبی افزایش داده و باعث می‌شود که کاربر بتواند به طور همزمان چندین کار را انجام دهد.

در مجموع این محصول با عبور از حداقل‌های ویژگی‌های سخت افزاری مورد نیاز پروژه‌های ساده و متوسط برنامه‌نویسی شرایط را برای کار روی پرو‌ه‌های نرم افزاری ییچیده و سنگین فراهم می‌کند.

این لپ تاپ زیبا و خوش ساخت یک دستگاه همه فن حریف میان رده رو به بالاست است که در همه انواع کا‌رها بازی، گرافیک، مهندسی و مدیریتی  نیمه سنگین می‌تواند همراه مطمئنی باشد. از ویژگی‌های ظاهری این محصول قاب بالایی آلومینیوم در کنار یک قاب در بخش پایین از پلی کربنات و ABS است که با ابعاد 359 × 235 × 19.9 میلی‌متر و وزن 1.8 کیلوگرم ظاهر مقاوم و مناسبی دارد. با صفحه نمایش  15.6  اینچی مات که به شما در استفاده از مانیتور در محیط‌های باز و پر نور کمک می‌کند. ابعاد، نوع پنل و نرخ نوسازی تصویر آن هم استاندارد است و یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی است.

قدرتمندی این سیستم به دلیل حضور پردازنده ۱۲ هسته‌ای نسل ۱۲ اینتل سری Core i5 مدل 12500H است که با 4 هسته عملکرد بالا، 4 هسته کم مصرف و 16 رشته و حافظه کش 18 مگابایتی و سرعت کلاک ین 2.5 تا 4.5 گیگاهرتز از پس پردازش کارهای پیچیده شما برمی‌آید. تراشه گرافیکی یکپارچه intel Iris Xe Graphics برای کارهای عادی وتراشه مجزا  Nvidia GeForce از مدل GTX 1650 GDDR6 با 4 گیگابایت حافظه مجزا برای کارهای سنگین‌تر شما آماده خدمت رسانی هستند.

اگر به هنگام خرید لپ تاپ برنامه نویسی، این گزینه را مد نظر داشتید، توجه کنید که رم 8 گیگابایتی آن قابل ارتقا نیست. حافظه ذخیره سازی این سیستم هم SSD 512 گیگابایتی است که با توجه به حجم کاری که دارید میتواند مناسب باشد. البته اگر نیاز به حافظه داخلی بیشتری دارید بهتر راست از گزینه‌های دیگر استفاده کنید.

شرکت ایسوس این لپ تاپ را از سری ذنبوک با صفحه نمایش بسیار با کیفیت اولد عرضه است که تصویر بسیار با کیفیتی را ارائه میدهد. پس اگر برنامه نویسی هستید که مشاهده کدها با به صورت واضح و بدون خستگی چشم برایتان اولویت است این لپ تاپ برنامه نویسی ایسوس گزینه خوبی برای شما است.

این لپ تاپ از جهات دیگر هم یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی است با پردازندها2 هسته ای  Core i5  نسل 13 اینتل مدل 13500H با 4 هسته عملکرد بالا، 8 هسته کم مصرف و 16 هسته ترد، و دارا بودن 18 مگابایت کش و بازه فرکانس 1.9 تا 4.7 گیگاهرتز به خوبی قدرتمندی خود را در پردازش اطلاعات شما به رخ می‌کشد. گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe Graphics 80 (Alder Lake) برای کار توسعه نرم افزارهای عادی و سبک مباسب کار شماست اما اگر به حوزه گیم علاقمندید یهتر است به سراغ لپ تاپ با گرافیک بالاتری بروید. رم 8 گیگابایتی از نوع LPDDR5 با قابلیت ارتقا و 512 SSD گیگابایتی  گزینه‌های مناسبی هستند.در مجموع این لپ تاپ از نظر ارائه تصویر، پردازنده و گرافیک کاملا برای کار برنامه نویسی مناسب است  و شما می‌توانید با برسی نیازهای خود این کار باارزش را تهیه کنید.

ایسوس این لپ تاپ پر قدرت را با یک پردازنده قوی Core i7 از نسل قوی 12 از شرکت اینتل مجهز کرد ه است. 14 هسته اصلی، 6 هسته عملکرد بالا ، 8 هسته کم مصرف و در کنار همه اینها 20 هسته ترد قدرت پردازشی بسیار بالایی به این سیستم داده است. با حافظه کش 24 مگابایت و سرعت کلاک 2.3  تا 4.7 گیگاهرتز بدون شک این دستگاه لپ تاپ برنامه نویسی ایسوس خواهد بود.شما به عنوان یک برنامه نویس از اهمیت حافظه آگاهید و لپ تاپی با 16 گیگابایت رم DDR4 که تا 16 گیگا بایت دیگر قابلیت ارتقا دارد و پهنای باند آن 3200 MHz است در کنار SSD یک ترا بایت جای هیچ نگرانی برایتان باقی نمی‌گذارد.گرافیک این سیستم intel Iris Xe Graphics یکپارچه است، صفحه نمایش آن مات و 17.3 اینچی است و در مجموع یک لپ تاپ اقتصادی و قوی برای کارهای برنامه نویسی است.

لپ تاپ قدرتمند دیگری که برای کارهای برنامه نویسی شما توصیه می‌شود این است که قلب تپنده آن پردازنده‌ای قوی Ryzen 7  از شرکت AMD است که با هسته اصلی، 16 هسته مجازی و 19 مگابایت کش در بازه فرکانس 3.2 تا 4.4 گیگاهرتز به توسعه نرم افزارهای در حال کار شما می‌پردازد.  چه چیزی بهتر از 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت حافظه رم که تا 32 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد می‌توانند سرعت انجام کارهای شما را بدون کندی و لگ تضمین کند.این لپ تاپ پردازنده گرافیکی قابل تاملی را نیز در قلب خود دارد و به همراه یک تراشه یکپارچه برای کارهای معمولی و تراشه گرافیکی مجزا با 8 گیگابایت حافظه همراه مطمئنی برای پروژه‌های گیمینگ شما خواهد بود.

چه چیزی بهتر از یک پردازنده Core i9  نسل 12 اینتل با 14 هسته اصلی، 6 هسته عملکرد بالا، 8 هسته کم مصرف و 20 هسته ترد که با 24 مگابایت کش و سرعت کلاک  2.5 تا 5.0 گیگاهرتز یک پردازنده قوی و همه فن حریف محسوب می‌شود.ظرفیت رم این لپ تاپ 16 گیگابایت است و تا 32 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد، این رم DDR4 در کنار 1 ترابایت حافظه SSD می‌تواند سرعت کارهای شما را تضمین کند.این محصول با برند تراشه گرافیکی Nvidia GeForce و گرافیک مجزا از مدل RTX 3060 GDDR6 با 6GB حافظه گرافیک و مدل گرافیک یکپارچه intel Iris Xe Graphics می‌تواند در رده کاربری بازی و گرافیک قرار بگیرد.این لپ تاپ که قدرتمندترین لپ تاپ این لیست است به خوبی و تمام کمال همراه مطمئن پروژه‌های کوچک و بزرگ شماست.

بررسی سخت افزاری لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

در ادامه به سراغ بررسی سخت افزاری لپ تاپ برنامه نویسی می‌رویم و حداقل و حداکثر سخت افزار مورد نیاز را بررسی خواهیم کرد.

برررسی پردازنده لپ تاپ برنامه نویسی

از آنجایی که شما در زمان برنامه نویسی یا در طول دوران تحصیل در این رشته، ممکن است با برنامه‌های مختلفی سروکار داشته باشید، پس بهتر است این پیش بینی را داشته و به سراغ خرید لپ تاپی با پردازنده مناسب بروید! پیشنهاد آی تی هوم به شما این است که به سراغ لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده  Core i5 و Core i7 در نسل‌های 11 و 12 بروید. هر چند که اگر مشکل بودجه ندارید، انتخاب لپ تاپی با پردازنده نسل 13 نیز می‌تواند برای شما مفید باشد. اگر طرفدار پردازنده‌های AMD هستید، پردازنده‌های Ryzen 5  و Ryzen 7 هم می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای کار برنامه نویسی باشند. البته در زمان انتخاب پردازنده علاوه بر نسل و سری، بهتر است به مواردی مانند تعداد هسته و رشته‌ی پردازنده، حافظه کش، سرعت پردازنده و… دقت کنید.

حداکثر پردازنده مورد نیازحداقل پردازنده مورد نیاز
Intel Core i7Intel Core i5
Amd Ryzen 7Amd Ryzen 5

برای انتخاب راحت تر و خرید یک لپ تاپ ایده آل برای برنامه نویسی، مشاهده لپ تاپ core i7 را از دست ندهید. همچنین اگر قصد خرید بهترین لپ تاپ کد نویسی با پردازنده core i5 را دارید، با مشاهده انواع لپ تاپ core i5 می‌توانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

بررسی حافظه رم و ssd در بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

حافظه داخلی در سرعت لپ تاپ برنامه نویسی و عملکرد آن تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که سعی کنید لپ تاپی که تهیه می‌کنید دارای حافظه SSD باشد تا سیستم شما دچار کندی نشود. برخی از لپ تاپ‌ها نیز علاوه بر داشتن حافظه داخلیSSD، حافظه مکانیکی نیز دارند که به اصطلاح گفته می‌شود لپ تاپ دارای حافظه هیبرید است. این لپ تاپ‌ها سرعت بسیار مناسبی را برای کاربران فراهم می‌کند.

ایده آل ترین میزان حافظه SSD در “لپ تاپ برنامه نویسی” ۱ ترابایت خواهد بود، اما با ۵۱۲ گیگابایت نیز امور شما انجام خواهد شد. خوشبختانه حافظه SSD قابلیت ارتقا دارد و اگر لپ تاپ شما با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی رو به رو شد، به سادگی می‌توانید SSD را ارتقا دهید.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

رم مورد نیاز برای لپ تاپ برنامه نویسی

حافظه رم یکی از مهمترین نقش‌ها در لپتاپ مناسب برنامه نویسی را بر عهده دارد. در واقع، حافظه رم از این جهت در لپ تاپ‌های برنامه نویسی اهمیت زیادی دارد که سرعت اجرای کدها و توسعه موبایل به این بخش وابسته است. ایده آل ترین میزان رم برای برنامه نویسی ۱۶ گیگابایت است اما اگر قدرت خرید لپ تاپ با رم 16 یا بیشتر را ندارید و قیمت آن برای شما بیشتر از بودجه مدنظرتان خواهد شد، بهتر است تا به سراغ خرید لپ تاپ با رم ۸ بروید.

کارت گرافیک برای لپ تاپ برنامه نویسی

در رشته برنامه نویسی، قدرت گرافیکی لپ تاپ، عموما کارایی پایین‌تری نسبت به سایر رشته‌ها دارد و حتی شما با داشتن یک لپ تاپ با کارت گرافیک آنبرد یا کارت گرافیک MX نیز می‌توانید به خوبی کار خود را پیش ببرید. البته این در حالتی است که قصد استفاده از لپ تاپ خود برای انجام کارهای گرافیکی یا کار روی پروژه‌های گیم را نداشته باشید و تنها بخواهید به زبان‌های مختلف برنامه نویسی انجام دهید!

اگر علاقه مند به حوزه برنامه نویسی گیم یا هوش مصنوعی هستید یا قصد دارید در کنار کار برنامه نویسی کار گرافیکی هم انجام دهید بهتر است در همان ابتدای کار و در زمان خرید به سراغ لپ تاپ با کارت گرافیک بالا بروید. چرا که کارت گرافیک، امکان ارتقا ندارد!

صفحه نمایش مناسب لپ تاپ برنامه نویسی

به عنوان آخرین نکته نیز به سراغ صفحه نمایش لپ تاپ مناسب برنامه نویسی می‌رویم. عموما افرادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند به لپ تاپی نیاز دارند که صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت داشته باشد تا بتوانند محدوده دید مناسبی داشته باشند. بهترین لپ تاپ برنامه نویسی از نظر اندازه نمایشگر لپ تاپ ۱۵ اینچی و لپ تاپ ۱۷ اینچی برای این دسته از افراد است. همچنین نمایشگر FHD یا 4K نیز از نظر کیفیت تصویر انتخاب ایده آلی است. البته این نکته را در نظر بگیرید که اگر برنامه نویسی هستید که در کافه، محیط‌های کار اشتراکی کار میکنید یا همیشه در حال جابه جایی هستید 15-17  اینچ برای شما مناسب تر است.

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

در این قسمت تعدادی از بهترین لپ تاپ‌‌های مخصوص کد نویسی معرفی شد و بررسی سخت افزاری لپ تاپ برنامه نویسی نیز صورت گرفت. حال نوبت شماست که با توجه به بودجه و پروژه‌هایی که کار می‌کنید یک لپ تاپ خوب برای برنامه‌نویسی را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که اگر دانشجو هستید یا در حال یادگیری می‌باشید با لپ تاپ‌هایی که نیاز‌های اولیه شما را تامین می‌کنند شروع کنید ولی اگر برنامه نویس حرفه‌ای هستید و نوع کار و پروژه‌هایی که توسعه می‌دهید مشخص است به سراغ لپ تاپ‌های پایین لیست بیایید و یک لپ تاپ مطمئن برای ادامه مسیر خود انتخاب کنید.

یر این صورت می‌توانید با همان پردازنده گرافیکی آن‌برد هم کار خود را راه بیندازید. اگر به قدرت گرافیکی بالا نیاز دارید، یکی از کارت‌های گرافیک سری RTX انویدیا یا سری RX ای‌ام‌دی را بخرید. داشتن 4 گیگابایت حافظه VRAM هم برای عملکرد ثابت و قابل اتکا توصیه می‌شود.

نکات طلایی در مورد رشته برنامه نویسی

تا به اینجای کار در مورد بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و سخت افزار مورد نیاز آن صحبت کردیم. اما بهتر است تا ناگفته‌هایی در مورد برنامه نویسی را نیز بگوییم تا اگر شما تازه قصد ورود به این مسیر را دارید، بتوانید تصمیم درستی بگیرید. زبان‌های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند ولی انتخاب شاخه‌ای که می‌خواهیم در آن شروع به برنامه نویسی کنیم مهم است.

خرید لپ تاپ برنامه نویسی

شاید برای شما مناسب باشد: لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر

نتیجه گیری

شما با در نظر گرفتن تمام این نکات و اطلاع داشتن در مورد آن‌ها می‌توانید یک لپ تاپ خوب برای برنامه نویسی خریداری کنید که تا مدت‌ها در کنار شما خواهد بود و می‌توانید پروژه‌هایتان را به کمک آن انجام دهید. اگر به دنبال کارهای سنگین برنامه نویسی هستید باید تمرکز خود را به روی پردازنده پرقدرت، صفحه نمایش مات و با دقت تصویر بالا، حافظه زیاد بگذارید و لازم است بدانید که کارت گرافیک در کارهای روزمره برنامه نویسی اهمیت ویژه‌ای ندارد و به راحتی با تمرکز بر روی سه گزینه قبلی و انتخاب یک کارت گرافیک یکپارچه می‌توانید در عین مدیریت بودجه خود به یک لپ تاپ کاربردی و همراه مطمئن دسترسی داشته باشید.

لازم به ذکر است که اگر علاقمند به برنامه نویسی در حوزه‌های هوش مصنوعی و گیم هستید بهتر است در کنار پردازنده، حافظه و صفحه نمایش با کیفیت، کارت گرافیک قدرتمندی را تهیه کنید که قطعا در این صورت باید بودجه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. همیشه به یاد داشته باشید که در زمان خرید محصولی مانند لپ تاپ برنامه نویسی، بهترین گزینه مشخص کردن هدف و کاری است که می‌خواهید با آن ابزار انجام دهید. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید قطعا تیم پشتیبانی آی تی هوم در این مراحل مهم همراه شما هستند که با توجه به نیاز و بودجه‌ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالاتی که ممکن است داشته باشید:

آیا از لپ تاپ برنامه نویسی می‌توان برای بازی و گیم استفاده کرد؟

اگر لپ تاپ شما دارای کارت گرافیک مجزا باشد بله می‌توانید برای فعالیت های مانند گیم از آن استفاده کنید.

قیمت لپ تاپ برنامه نویسی در چه بازه ای قرار دارد؟

لپ تاپ برنامه نویسی بسته به قدرت سخت افزاری آن در بازه های قیمتی مختلفی قرار دارد. شما می توانید این لپ تاپ را در محدوده قیمت 15 تا 50 میلیون خریداری کنید.

خرید لپ تاپ برنامه نویسی به صورت اقساطی نیز امکان پذیر است؟

بله برای اطلاع از شرایط خرید اقساطی لپ تاپ برنامه نویسی می‌توانید با مشاورین ما در آی تی هوم تماس حاصل فرمایید.

چه نوع سیستم عاملی برای برنامه نویسی مناسب است؟

قطعا بهترین سیستم عامل برای یک برنامه‌نویس سیستم عامل لینوکس است ولی اگر می‌خواهید با ابزار برنامه نویسی ماکروسافت مثل Visual Studiov کار کنید باید ویندوز را انتخاب کنید.

آیا کیبورد و تاچ پد لپ تاپ برای برنامه نویسی مهم است؟

کیبورد و تاچ پد برای برنامه نویس جز ملزومات است. البته که برای استفاده طولانی مدت در جای ثابت پیشنهاد میشود از کیبورد و ماوس جداگانه‌ای برای برنامه نویسی استفاده کنید.

آیا برای برنامه نویسی، باتری با طول عمر بالا مهم است؟

اگر مدام در حال جابجایی هستید و هر لحظه و هر زمان می‌خواهید که به برنامه نویسی بپردازید بایستی به طول عمر باتری لپ تاپ اهمیت بدهید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. ایمان

    سلام وقت بخیر ،واسه برنامه نویسی حرفه ایی با زبان پایتون ،لپ تاپ با چه مشخصاتی نیاز هستش و کدام برندها رو توصیه میکنید(قدرت،طول عمر،موجود بودن قطعات)؟ و نظرتون در مورد برند لنوو چیه ؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام ایمان جان روزت بخیر باشه – معمول افاکتور رم و پردازنده از که مهمترین قطعه های سخت افزاری برای برنامه نویسی هستن. پس اگه محدودیت بودجه نداری یه حافظه رم 16 گیگابایت و یه پردازنده نسل 13 از اینتل میتونه خیلی گزینه ی خوبی برات باشه! در موزد برند هم باید بگم یه چیز کاملا سلیقه ای هست اما در حال حاضر برند ایسوس و لنوو از بهترین ها توی ایران هستن و خدمات خوبی هم برای خرید و گارانتی محوصلات این برند هست! بازم پیشنهاد ما اینه که برو سراغ ایسوس ، هرچند که لنوو هم انتخاب خوبیه!

      پاسخ به این نظر
  2. محمد

    سلام
    سرفیس مناسبه برای دانشجوی کامپیوتر؟ چرا؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و دورد
      برند سرفیس یک برند معتبر و با کیفیت هست . برای اغلب کاربری های عمومی و دانشجویی مناسب هست . ولی اینکه در چه رشته ای تحصیل میکنید هم مهم هست . برای مثال اگر قرار باشه کارهای گرافیک سنگین و ادیت فیلم و رندرگیری کنید و یا حتی بازی سازی و گیم باید به فکر یک لپ تاپ با گرافیک بالا باشید . این رو هم اضافه کنم سرفیس هم با مشخصات متفاوت و متنوع موجود هست . نسبت به نیاز خودتون باید انتخاب کنید

      پاسخ به این نظر
  3. رضا

    سلام وقت شما بخیر. ببخشید لطفاً جواب دهید.
    هرچقدر مقدار کارت گرافیک لپ تاپ بیشتر باشه گرمای بیشتری ایجاد میشه برا استفاده برنامه نویسی؟
    اصلاً کارت گرافیک روی گرمای لپ تاپ تاثیر داره؟ یا فقط پردازنده گرم میشه؟

    پاسخ به این نظر
  4. رضا

    سلام و عرض ادب وقت شما بخیر. بنده قصد خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی سبک و سنگین دارم آیا لپ تاپ گیمینگ برای این کار مناسبه؟ نوع پردازنده اینتل یا AMD تاثیر داره؟
    مورد دوم کارت گرافیک تا چند گیگ خوبه؟
    ببخشید هر چقدر مقدار کارت بیشتر باشد مثلا 6 یا 8 گیگ لپ تاپ بیشتر داغ میشه؟ راهنمایی بفرمایید ممنونم.

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      اول : هیچ تفاوتی چشمگیری بین این دو پردازنده در اجرای نرم افزار ها وجود ندارد . یعنی طوری نیست که بگوییم اینتل فقط برای این سری نرم افزارها مناسب هست و AMD برای این دسته از نرم افزارها . ولی به خاطر معماری و نحوه عملکرد و پردازش ، اینتل درصد کمی در پردازش های تک هسته ای موفق بوده و AMD هم در پردازش هایی که نیاز به هماهنگی چند هسته با هم هست بهتر عمل میکند . بیشتر برنامه نویسان ها مایل هستند اینتل خریداری کنند ولی در واقع فرق چندانی ندارند.
      دوم : اگر در حوزه ساخت بازی فعالیت ندارید یک لپ تاپ با کارت گرافیم آنبرد هم کاملا جوابگو کار یک برنامه نویس هست .
      هرچه کارت گرافیک قویتر باشد نیاز به سیستم کولینگ بهتر و قویتری دارد.

      پاسخ به این نظر
      1. رضا

        سلام خدمت شما خسته نباشید. ممنونم بابت راهنمایی خوبتون. ببخشید برای کار برنامه نویسی هر چقدر مقدار کارت گرافیک لپ تاپ بیشتر باشه حرارت و گرمای بیشتری ایجاد میشه مثلا از 2 گیگ بیشتر باشه. کارت گرافیک روی گرمای لپ تاپ تاثیر داره؟

        پاسخ به این نظر
  5. amir

    سلام پردازنده rayzen 5 5600H برای برنامه نویسی مناسبه؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      این پردازنده ی پردازده قوی عست و میتونه برای خیلی کارها مناسب باشه . کلا چیزی که به اشتباه جا افتاده توی ذهن ها این هست که اینتل برتر از AMD هست یا اینتل برای میتونه ی سری کارها رو انجام بده و AMD یه سری کارهای دیگه . در صورتیکه اصلا اینجوری نیست . اختلاف سرعت انجام نرم افزارهای مختلف بین این دو پردازنده خیلی کم هست .

      پاسخ به این نظر
    2. محمد حسین

      من بیکار بودم مقایسه کردم تقریبا ۳۰٪ از intel i5_10500h قویتر هست پس رایزن را بگیر خوشحال باش.

      پاسخ به این نظر
  6. سجاد

    با سلام ضمن عرض خسته نباشید خدمت تمامی مهندسین محترم که زحمت میکشید و توضیح می دید
    سوالی داشتم از خدمتتون :
    بنده برنامه نویس پایتون هستم و پروژه هایی زیادی انجام میدم ولی لپ تاپ فعلی من corei5 با رم 8 هارد SSD اما هنگام کار کردن داغ میکنه و اینکه نصب پکیج ها هم باعث خاموش شدن دستگاهم میشه که در کار مشکل ساز شده برام امکانش است مدلی را به من معرفی کنید که هم قابلیت ارتقا رم تا حد بالا و هم قابلیت ارتقا هارد تا حداقل 1 ترا را داشته باشه که در صورت مشکل بتونم ارتقا بدم یا اگر راهنمایی است ممنون میشم اعلام فرمایید با تشکر.

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود سجاد عزیز
      پردازنده Core i5 پردازنده ضعیفی نیست مگر اینکه نسل پردازنده شما پایین باشد یعنی زیر نسل 8 اینتل . در حال حاضر پردازنده های نسل 12 و 11 از سری Core i5 بسیار قوی هستند. در مورد رم دستگاه شما باید عرض شود برای اجرای کامپایلر و ماشین های مجازی متعدد 8 گیگابایت رم حداقل هست بهتره 16 گیگابایت باشد. حجم و ظرفیت هارد یا SSD هیچ نقشی در سرعت کار شما ندارد ولی وجود خود SSD و نصب بودن ویندوز و نرم افزارها روی SSD خیلی تاثیر گذار هست.
      اطلاعی از بودجه مد نظر شما نداریم . ولی اگر نیاز به دستگاه با تعداد هسته پردازنده بالا و قابلیت ارتقای رم بالا دارید میتوانید از سری های گیمینگ موردی را انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02158426 داخلی 201 تا 203 تماس بگیرید.

      پاسخ به این نظر
  7. سجاد

    با سلام ضمن عرض خسته نباشید خدمت تمامی مهندسین محترم که زحمت میکشید و توضیح می دید
    سوالی داشتم از خدمتتون :
    بنده برنامه نویس پایتون هستم و پروژه هایی زیادی انجام میدم ولی لپ تاپ فعلی من corei5 با رم 8 هارد SSD اما هنگام کار کردن داغ میکنه و اینکه نصب پکیج ها هم باعث خاموش شدن دستگاهم میشه که در کار مشکل ساز شده برام امکانش است مدلی را به من معرفی کنید که هم قابلیت ارتقا رم تا حد بالا و هم قابلیت ارتقا هارد تا حداقل 1 ترا را داشته باشه که در صورت مشکل بتونم ارتقا بدم یا اگر راهنمایی است ممنون میشم اعلام فرمایید با تشکر

    پاسخ به این نظر
  8. محمد

    سلام وقت بخیر من می‌خوام برنامه نویسی یاد بگیرم به نظرتون چه زبانی یاد بگیرم که خیلی زیاد درآمد داشته باشم مشخصات سیستمم رو زیر نوشتم
    حافظه 512 SSD
    رم 12
    نسل 11
    ویندوز 10
    corei3

    پاسخ به این نظر
  9. ابوالفضل

    با سلام لپتاپ hp pavilion dv7 i7 برای برنامه نویسی مناسبه؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      لپ تاپی که فرمودید لپ تاپ خیلی قدیمیی هست در واقع سی پی یو این لپ تاپ Intel Core i7 3630Qm است که نسل سوم سی پی یو اینتل که تقریبا ۹ سال پیش عرضه شده است که سی پی یو های نسل جدید تر حتی Core i3 نسل ۱۱ یا ۱۲ از این سی پی یو قوی تر هستند پیشنهاد بنده این است که از لپ تاپ های به‌روز تر برای برنامه نویسی انتخاب کنید.

      پاسخ به این نظر
      1. داریوش

        سلام
        لپتاپ رم 8
        پردازنده i3 نسل 11
        هارد ssd 512
        گرافیک مجزا نداشته باشه
        سیستم عامل هم لینوکس باشه
        برای من که میخوام در زمینه برنامه نویسی وب فعالیت کنم خوبه؟
        میتونه تا 5 سال در وب برنامه نویسی کنم؟
        و البته اموزش های هک و امنیت هم ببینم( فعالیت نه)
        ممنونم از شما

        پاسخ به این نظر
        1. کارشناس آی تی هوم

          درود داریوش عزیز
          بله جوابگو کار شما هست این حداقل مشخصات لازم هست. ولی بعدها که حرفه ای تر شدی نیاز میشه ی لپ تاپ یا ی کامپیوتر قویتر تهیه کنی . چون اون موقع نیاز پیدا میکنی که ماشین مجازی های زیادی رو اجرا کنی

          پاسخ به این نظر
  10. Soheil

    سلام ببخشید لپتاپ اچ پی ۶۵۶۰ برای برنامه نویسی مناسبه

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      خبر به هیچ عنوان لپ تاپی که فرمودید رو پیشنهاد نمیکنم برای برنامه نویسی لپ تاپ 6560 سی پی یو نسل 2 روش است که این لپ تاپ ۱۰ سال رونمایی شده و سی پی یو های جدیدتر حتی سلرون یا Core i3 نسل جدیدتر بسیار قوی تر از لپ تاپ اچ پیی که شما فرمودید است. رمی که دستگاه داره DDR3 هست در حالی که رم های DDR4 سالهاست رونمایی شده حتی DDR5 هم چند وقتیه عرضه شده در نتیجه پیشنهاد بنده لپ تاپ های به روزتر که در بازار کوجود است یا لپ تاپ هایی که در این مقاله معرفی شده بهترین انتخاب های شما برای لپ تاپ مناسب برنامه نویسی است.

      پاسخ به این نظر
  11. Soheil

    سلام خسته نباشید ببخشید لپتاپ اچ پی ۶۵۶۰ برای برنامه نویسی مناسبه

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      خیر لپ تاپ مناسبی برای برنامه نویسی نیست. و برای وبگردی و کارهای خانگی سبک کارایی دارد و شما حتی ویندوز ۱۱ روی این دستگاه نمیتوانید نصب کنید.

      پاسخ به این نظر
  12. علی

    سلام i3 نسل ۱۱برای برنامه نویسی چطوره؟

    پاسخ به این نظر
    1. امیر حسین حیدرزاده

      با سلام و وقت بخیر علی عزیز
      بله، یک لپ تاپ با پردازنده اینتل Core i3 نسل 10 یا جدیدتر می‌تونه یک گزینه عالی برای برنامه نویسی باشه، اما باید اطلاعات بیشتری در مورد زبان برنامه نویسی بدی
      به طور کلی کار با نرم افزار Vs.code به سخت افزار قوی نیاز نداره اما نرم افزارهای تخصصی برای یک زبان مثل PHP Storm به سخت افزار قوی تری نیاز دارن.

      برای اطلاعات بیشتر میتونی به این کامنت جواب بدی یا با ما تماس بگیری

      پاسخ به این نظر
  13. نایب

    سلام وقت شما بخیر.
    Cpu مناسب برنامه نویسی بین دو گزینه i7 و xeon , کدوم یکی رو توصیه میکنید؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود نایب عزیز
      دوست عزیز همون اندازه که نوع پردازنده مهم هست نسل یا به عبارتی سال ساخت اون پردازنده هم مهم هست . پس فقط با گفتن i7 یا زئون نمیشه قدرت پردازنده ها رو مقایسه کرد . ما فرض میگیریم که هر دو پردازنده برای نسل جدید و سال تولید برابر دارند . در این صورت زئون قویتر از i7 هست. ولی برای برنامه نویسی در هر سطحی i7 هم بیش از تصور شما قوی و کارآمد هست. خیلی از افراد با پردازنده i5 هم به راحتی با زبان های برنامه نویسی مختلف کار میکنند.

      پاسخ به این نظر
  14. مانی

    سلام
    لطفا یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی و گیمینگ معرفی بفرماید.
    ممنون

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      برای دریافت مشاوره بهتر هست با مشاوره های مجموعه آی تی هوم تلفنی صحبت نمایید .
      02158426 داخلی 201 – 202 – 203

      پاسخ به این نظر
    2. محمد

      ای دیا پد گیمینگ ۳ قیمت مناسب گیمینگ و برای کد زدن عالییییی

      پاسخ به این نظر
  15. ابراهیم

    سلام برای برنامه نویسی زبان c در دانشگاه که احتیاج به اجرای ویژوال استدیو 2022 داره نظرتون چی هست در مورد این لپ تاپ؟ لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل VivoBook 17 X712EQ-A پیشنهاد بهتری در این رنج قیمت بین 20 تا 30 میلیون دارید ؟ یک مورد حدودای 20 و یک مورد حدودای 30 معرفی کنید

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود ابراهیم عزیز
      دستگاهی که فرمودین توانایی اجرای ویژوال استودیو را داره و خیلی روان و عالی هم میتونید باهاش کار کنید . برای دریافت پیشنهاد یا مشاوره لطفا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید یا پیام ارسال نمایید.
      شماره تماس : 021-58426

      پاسخ به این نظر
  16. ماهان محمدی

    سلام از لپ تاپ لنووLegion5DL هم میشه برای برنامه نویسی استفاده کرد ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      با سلام ماهان عزیز
      لپ تاپ های گیمینگ چون سخت افزار قوی دارند برای اجرای خیلی از نرم افزار ها مناسب هستند . لجیون 5 هم یکی از دستگاه های گیمینگ برند لنوو هست که پردازنده های قوی دارند. برنامه نویسی با هر زبانی که باشد بیشتر به رم و CPU نیاز دارد . پس تمام دستگاه های گیمینگ قدرت اجرای برنامه نویسی در هر سطحی را دارند.

      پاسخ به این نظر
  17. حسین

    بنظر شما برنامه نویسی بخاطر کد نویسی بهتر نیست لپ تاپ بزرگتری باشه و سایز 17 اینچ باشه چون شما به این قسمت اشاره نکردین

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام حسین عزیز
      بله تا حدودی فرمایش شما درست هست ولی درصد کمی از لپ تاپ ها 17 اینچ هستند . بیشتر لپ تاپ ها 15.6 اینچ هستند .

      پاسخ به این نظر
  18. فخاری

    کدوم یکی از لپ تاپ ها کمتر چشم رو اذیت میکنه؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام و درود
      مانیتورهایی کمتر چشم رو خسته میکنند که سوسو زدن کمتری داشته بشن . مثلا باید توجه کنید که تو توضیحات نوشته باشه Free Flicker یا تکنولوژی کاهش نور پس زمینه از نوع DC Dimmer باشه . ابن تکنولوژی ها بیشتر روی مانیتورهای IPS هست و بهتر از IPS هم پنل OLED هست.

      پاسخ به این نظر
  19. amir abas

    لپ تاپ های معرفی شده در این مقاله برای برنامه نویسی پایتون هم مناسبن؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام امیر عزیز
      بله زبان برنامه نویسی پایتون ی برنامه قوی و در عین حال سبکی هست

      پاسخ به این نظر
  20. علی

    این سیستم ها بدرد گیم سبک میخوره؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود علی عزیز
      بله با بیشتر این دستگاه ها میشه بازی های کم حجم و سبک رو اجرا کرد

      پاسخ به این نظر
  21. سهیلا

    سلام اقتصادی ترین لپ تاپ برای برنامه نویسی چه لپ تاپی هست ؟
    تا قیمت ۱۰ میلیون

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام وقت بخیر
      در این بازه قیمت بهترین گزینه لپ تاپی با پردازنده i3 ولی نسل جدید و بروز هست . وجود کارت گرافیک مجزا زیاد اهمیتی نداره ولی مقدار رم هرچی بیشتر باشه بهتره. اینم اضافه کنم داشتن SSD هم خیلی تاثیر خوبی بر سرعت لپ تاپ میذاره.

      با در نظر گرفتن این موارد میتونید با ی سرچ ساده لپ تاپی مناسب با بودجه خودتون پیدا کنید.

      پاسخ به این نظر
    2. محمد

      اگ میتونی قسطی بخر وای خوبشو بخر

      پاسخ به این نظر
  22. جواد ف

    حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه پایتون چیه؟ رم 4 گیگ کافی نیست؟!

    پاسخ به این نظر
  23. ahmad

    برای خرید حضوری چطوری باید هماهنگ کنیم؟

    پاسخ به این نظر
    1. شقایق عبدالهی

      سلام احمد عزیز
      میتونید با مشاورین فروش ما از طریق چت انلاین سایت ساعت حضورتون رو هماهنگ کنی

      پاسخ به این نظر
  24. رضوانه

    قابلیت ارتقا رم و حافظه داخلی توی همه لپ تاپ های های مناسب برنامه نویسی هست؟

    پاسخ به این نظر
    1. شقایق عبدالهی

      سلام رضوانه جان
      این ویژگی توی اکثر لپ تاپ های تولید جدید هست ولی قبل از خرید حتما مطمعن بشید که لپ تاپ این قابلیت رو داره

      پاسخ به این نظر
  25. مجید یحیایی

    از لپ تاپ مناسب برنامه نویسی برای کارهای گرافیکی هم میشه استفاده کرد؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      درود مجید عزیز
      برای برنامه نویسی نیاز به پردازنده قوی و رم حداقل 8 گیگ هست . برای کار گرافیکی کنار پردازنده قوی نیاز به پردازنده گرافیکی قوی هست .
      در ادامه باید بگم در بیشتر مواقع دستگاه هایی با پردازنده قوی با پردازنده گرافیکی قوی همراه نیستند. پس نمیشه گفت اگه دستگاهی پردازنده Ryzen 7 و یا Core i7 داره باهاش میشه کار گرافیکی حرفه ای انجام داد

      پاسخ به این نظر
  26. رضا اسماعیلی

    سی پی یو Core i3 برای فعالیت های برنامه نویسی مناسب نیست؟ یعنی حتما باید Core i5 باشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام رضای عزیز
      اگه قرار باشه بصورت حرفه ای برنامه نویسی کنید و نیاز به باز کردن ماشین های مجازی سازی باشه بهتره از پردازنده Core i5 یا بالاتر استفاده کنید.

      پاسخ به این نظر