top banner
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی

رشته پزشکی یکی از محبوب ترین رشته ‌های دانشگاهی است که برای ورود به آن باید تلاش ‌های فراوانی کرد. دانشجویانی که وارد این رشته می‌شوند بیشتر با دروس تئوری و آکادمیک سرکار دارند و باید تحقیقات و مطالعات فراوانی انجام دهند. یکی از ابزارهای اصلی آن‌ها برای انجام امور مد نظرشان، یک لپ تاپ کاربردی است که بتواند پا به پای آن‌ها بیاید و در جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌ها و تحقیقاتی که دارند، قابل استفاده باشد. البته بحث قیمتی در کنار کارایی و عملکرد لپ تاپ نیز یک فاکتور مهم است!

اگر شما از دانشجویان رشته پزشکی هستید و قصد خرید لپ تاپ مناسب پزشکی را دارید، پیشنهاد میکنم که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. چرا‌ که قرار است در مورد سخت افزار مناسب و مورد نیاز این رشته و لپ تاپ‌هایی که می‌توانند برای این دسته از افراد مناسب باشند، صحبت کنیم!

لپ تاپ برای رشته پزشکی

لپ تاپ مناسب رشته پزشکی چه قیمتی دارد؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن افراد و در زمان خرید لپ تاپ پیش می‌آید، این است که لپ تاپ مناسب و مورد نظر آن‌ها در چه محدوده قیمتی قرار دارد؟ در جواب این که لپ تاپ مناسب رشته پزشکی چه قیمتی دارد باید توضیحاتی را ارائه دهیم:

معمولا لپ تاپی که قرار است برای رشته پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد، لازم نیست تا سخت افزار خاص و پیچیده ای داشته باشد. چرا‌ که نهایت کاری که افراد مشغول در این رشته انجام خواهند داد؛ سرچ کردن، انجام دادن پروژه‌ها، چک کردن ایمیل‌ها و… است. منظور این است که نرم افزار خاصی برای انجام کارهایشان ندارند. پس با این حساب می‌توانند به سراغ خرید لپ تاپ‌های پایین رده یا میان رده بروند که قیمت مناسبی دارند. در حال حاضر لپ تاپ‌های موجود در بازار از قیمت 8 میلیون تومان شروع می‌شوند و تا بالای 100 میلیون تومان نیز ادامه دارد.

اگر شما مطمئن هستید که به جز انجام کارها و تسک‌های ساده، کار دیگری قرار نیست با لپ تاپ‌تان انجام دهید، پس لپ تاپ‌هایی که بازه قیمتی 8 تا 15 میلیون دارند برای شما مناسب هستند. در غیر این صورت با توجه به کاری که قرار است انجام دهید می‌توانید به سراغ خرید لپ تاپ‌های دیگری بروید. 

در این پادکست به سخت افزار مناسب رشته پزشکی و مواردی که در زمان خرید این دسته از لپ تاپ ها مهم است و باید به آن‌ها دقت کنید، اشاره کرده‌ایم.

 سخت افزار مناسب لپ تاپ برای رشته پزشکی

همانطور که در بالا گفتیم برای خرید بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی، لازم نیست تا وسواس زیادی به خرج دهید، به دلیل این که حتی ساده ترین و اقتصادی ترین مدل‌های موجود در بازار هم می‌تواند به کمک شما بیاید. در ادامه به طور ساده به بررسی سخت افزار لپ تاپ مناسب رشته پزشکی می‌پردازیم:

  • پردازنده

در زمان خرید لپ تاپ مناسب دانشجویان پزشکی و انتخاب پردازنده، می‌توان گفت که ساده ترین پردازنده‌های موجود در بازار می‌تواند در دسته‌ی انتخاب‌های شما قرار گیرد. به طور مثال می‌توانید به سراغ خرید لپ تاپ Celeron یا لپ تاپ Pentium بروید. اما خرید لپ تاپ Core i3 یا لپ تاپ Ryzen 3 هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما این در حالتی است که به جز انجام کارهای مربوط به رشته‌ی خود، قصد انجام فعالیت دیگری را نداشته باشید. اگر چنین تصمیمی دارد باید متناسب با فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید، پردازنده‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید.

  • کارت گرافیک

معمولا برای انجام کارهای مربوط به رشته پزشکی نیازی نیست تا لپ تاپ شما از نظر گرافیکی قدرتمند باشد و اگر هم لپ تاپی را انتخاب کنید که کارت گرافیک مجزا و ظرفیت گرافیکی بالایی داشته باشد، علنا به کار شما نمی‌آید و فقط صرف کردن هزینه‌ی اضافه است.

بنابراین داشتن کارت گرافیک مجزا نیازی نیست و می‌توانید به یک کارت گرافیک آنبرد هم بسنده کنید. البته برخی از لپ تاپ‌ها نیز هستند که کارت گرافیک مجزا ندارند اما امکان انجام تسک‌های گرافیکی با آن‌ها وجود دارد.

خرید لپ تاپ برای پزشکی
  • نمایشگر

در خرید لپ تاپ رشته‌ی پزشکی، نمایشگر مناسب یکی از مهمترین بخش‌ها می‌باشد. چرا‌ که ممکن است شما دائما بخواهید به نمایشگرتان نگاه کنید. پس اگر لپ تاپی را انتخاب کنید که نمایشگر آن ضعیف باشد یا کیفیت لازم را نداشته باشد، ممکن است به چشم شما آسیب وارد کند و البته همه چیز را با نداشتن کیفیت کافی مشاهده کنید. پس سعی کنید به سراغ خرید لپ تاپ‌هایی با نمایشگر FHD بروید تا هم خیالتان از بابت کیفیت راحت باشد و هم این که چشمتان در موقع کار اذیت نشوید. علاوه بر کیفیت صفحه نمایش، سایز و ابعاد آن نیز مهم است. در حال حاضر منطقی ترین سایز لپ تاپی که در بازار وجود دارد، لپ تاپ 15 اینچ می‌باشد.

این لپ تاپ ها هم از نظر ابعاد و اندازه مناسب هستند و هم این که وزن خوبی دارند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را جابجا کنید و با خودتان به همراه داشته باشید.

  • حافظه داخلی و SSD

میزان اطلاعات و داده‌هایی که افراد در رشته پزشکی دارند و نیاز است تا آن‌ها را ذخیره کنند زیاد است، پس داشتن حافظه داخلی بیشتر می‌تواند برای آن‌ها نکته‌ی خوبی باشد. معمولا داشتن یک ترابایت حافظه HDD برای این افراد مناسب است. اما اگر لپ تاپ انتخابی دارای حافظه SSD باشد در سرعت و عملکرد لپ تاپ تاثیر خواهد داشت و سبب می‌شود تا بتوانند امور موردنظر را در زمان کوتاه تری انجام دهند.

  • حافظه RAM

حافظه رم که برای ذخیره سازی موقت اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.یکی دیگر از موارد و فاکتورها در زمان خرید لپ تاپ است. در زمان خرید لپ تاپ مناسب رشته پزشکی داشتن حداقل 4 گیگابایت و حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم انتخاب مناسبی است.

لپ تاپ مناسب دانشجویان پزشکی

برای خرید لپ تاپ رشته پزشکی به سراغ کدام برند برویم؟

بهتر است برای خرید لپ تاپ برای رشته پزشکی به سراغ برندهایی مانند ایسوس و لپ تاپ لنوو بروید. چرا‌که علاوه بر تنوع زیادی که دارد، قیمت مناسبی نیز دارد و خرید این دسته از لپ تاپ‌های می‌تواند بهترین انتخاب باشد. در ادامه تعدادی از بهترین لپ تاپ‌ ایسوس و لنوو را که برای رشته پزشکی مناسب هستند را آورده ایم:

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای رشته پزشکی

لپ تاپ X543MA از برند ایسوس یکی از اقتصادی ترین لپ تاپ‌هایی است که می‌توانید برای رشته پزشکی انتخاب کنید. این لپ تاپ در کنار داشتن قیمت واقعا مناسب، می‌تواند تمام آنچه که شما در این رشته نیاز دارید را برآورده سازد. اگر به دنبال لپ تاپی هستید که فقط برای امور مربوط به رشته پزشکی از آن استفاده کنید، لپ تاپ X543MA قطعا بهترین انتخاب شما خواهد بود، شما می توانید با محدوده قیمت 6 میلیون تومان و 2 سال گاراانتی یکپارچه ایسوس این لپ تاپ را روی میز خود بگذارید.

کمپانی لنوو هم در زمینه تولید لپ تاپ برای کاربری ساده با قیمت مناسب، عملکرد خوبی داشته است و توانسته است کاملا کاربر را از نظر سخت افزار لپ تاپ های اقتصادی اش راضی نگه دارد. لپ تاپ IP3 از برند لنوو یکی دیگر از لپ تاپ های اقتصادی است که برای رشته پزشکی بسیار مناسب است و اگر در لیست انتخاب‌های خود داشته باشید، قطعا ضرر نخواهید کرد، پردازنده این لپ تاپ I3 نسل یازدهم است که اکثر نرم افزارهای ساده شما را پشتیبانی می کند و کاملا پاسخگوی امور یک پزشک خواهد بود. شما می توانید با محدوده قیمت 10 میلیون و 18 ماه گارانتی اصلی این لپ تاپ را از آی تی هوم خریداری کنید.

برای معرفی لپ تاپ برای امور پزشکی یک سر هم به کمپانی HP می زنیم و به لپ تاپ EF2126WM اشاره می کنیم، این لپ تاپ با پرازنده R5 و حافظه رم 8 گیگابایتی که تا16 گیگابایت قابلیت ارتقا دارد و 256 گیگابایت SSD که باعث بالا رفتن سرعت پردازش سیستم شما می شود، این لپ تاپ وزن سبکی دارد که می توانید به راحتی آن را حمل کنید، و البته یکی از ویژگی های بارز این لپ تاپ که برای کاربران بسیار مهم است، ویندوز اورجینال است که این سیستم با خود به همراه دارد. شما می توانید این لپ تاپ را با محدوده قیمت 16 میلیون از آی تی هوم خریداری کنید.

با محدوده قیمت 17 میلیون هم به سراغ کمپانی ایسر می رویم و لپ تاپ A315 را با پردازنده I5 به شما معرفی می کنیم، این دستگاه سخت افزار توانمندی نسبت به قیمت آن دارد، و از کارت گرافیک مستقل بهره برده که به امور شما کیفیت بهتری می دهد، وزن این لپ تاپ سبک است و حمل آن آسان است، همچنین شما می توانید کارهای گرافیکی بسیار ساده را با این لپ تاپ انجام دهید. اگر این لپ تاپ را برای امور پزشکی خود انتخاب همیشه رضایت دارید، شما می توانید این لپ تاپ را با 18 ماه گارانتی اصلی از آی تی هوم خریداری کنید.

و پیشنهاد آخر را برای پزشک هایی داریم که می خواهند یک لپ تاپ فوق العده شیک روی میز مطب خود بگذارند که امور پزشکی هم پشتیبانی کند، به مجدد به سراغ کمپانی ایسوس می رویم و لپ تاپ R1502ZA را با یک سخت افزار فوق العاده و قیمت عالی به شما معرفی می کنیم، این لپ تاپ از همه لحاظ برای پرستیژ یک پزشک مناسب است و تمام امور را با کیفیت و سرعت و قدرت پشتیبانی می کند، شما می توانید این لپ تاپ را با محدوده قیمت 25 میلیون روی میز مطب خود بگذارید و از زیبایی ، سرعت ، و قدرت این لپ تاپ لذت ببرید.

خرید بهترین لپ تاپ برای پزشکی

به عنوان جمع بندی

در نهایت باید گفت که خرید لپ تاپ برای رشته پزشکی کار زیاد سختی نیست. فقط به شرط این که از قبل در مورد سخت افزار مناسب این رشته و این نوع فعالیت خود اطلاعات داشته باشید و بعد نسبت به خرید اقدام کنید. در مجموعه‌ی آی تی هوم نیز کارشناسان ما آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما و راهنمایی برای خرید لپ تاپ پزشکی هستند. تنها کافی است با شماره زیر تماس بگیرید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. zahra

    من دستگاه اس اس دی نداره می تونم ببرم بیرون نصب کنم یا باید روی خود دستگاه باشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود زهرای عزیز
      SSD اگر در زمان خریدتون روی دستگاه نبود میتونید بعدا بهش اضافه کنید . این کار رو به ی منخصص بسپارید که بدونه نوع SSD که مناسب دستگاه شما هست چیه .

      پاسخ به این نظر
  2. Abas

    واقعا جواب سوالامو گرفتم ممنونم

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود عباس عزیز
      خوشحالیم که این مقاله تونسته کمکی بهتون بکنه

      پاسخ به این نظر
  3. سحر

    سلام خیلی خوب بود و کاربردی

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سحر عزیز
      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما درمیان گذاشتین

      پاسخ به این نظر
  4. Sahar

    سلام ممنون خیلی خوب بود و کاربردی

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما درمیان گذاشتین

      پاسخ به این نظر