top banner
لپ تاپ مناسب مهندیس های عمران

لپ تاپ مهندسی عمران ابزار قدرتمندی است که به طور خاص برای پاسخگویی به خواسته‌های منحصر به فرد این حرفه طراحی شده است. یک لپ تاپ مناسب عمران فقط یک ابزار نیست. این دستگاه دروازه ای برای نوآوری و کارایی در دنیای مهندسی عمران است. برای اینکه با ویژگی‌های یک لپ تاپ عمران آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید. معمولا چون برنامه‌ها یا نرم افزارهایی که برای رشته عمران استفاده می‌شود، سنگین و پیچیده است خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو یا لپ تاپ گیمینگ ایسوس یک گزینه مناسب برای خرید لپ تاپ رشته عمران است.

بهترین لپ تاپ مهندسی عمران کدام است؟

عمران یکی از رشته‌های مهم در گرایشات مهندسی است. این رشته محاسبات و شبیه‌سازی زیادی دارد که علاوه بر تلاش افراد و مهارت آن‌ها در این رشته، داشتن یک لپ تاپ مناسب نیز بسیار در روند موفقیت افراد موثر است. اگر شما یکی از متقاضیان بازار کار این رشته هستید برای شروع به کار، نیاز به یک لپ تاپ مناسب در این رشته دارید  پس تا انتهای مقاله همراه با ما باشید. چرا که قرار است سیر تا پیاز نرم افزارهای رشته عمران و مشخصات لپ تاپ‌ مناسب عمران را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ مناسب برای دانشجویان عمران

کاربردی ترین نرم افزارهای لپ تاپ مهندسی عمران

مانند سایر رشته های مهندسی، رشته عمران نیز نرم افزارهای مخصوص به خود را دارد که افرادی که در این رشته مشغول به کار هستند، برای پیشبرد کار و فعالیت خود نیاز دارند تا از این نرم افزارها استفاده کنند. برای این که شما بتوانید بهترین لپ تاپ برای عمران را انتخاب و خریداری کنید نیاز است تا در ابتدا نرم افزارهای تخصصی این رشته را بشناسید و در نهایت بسنجید که با توجه به این نرم افزارها چه لپ تاپی برای شما مناسب ترین انتخاب است. در ادامه به بررسی سیستم مورد نیاز برای نرم افزارهای مهندسی عمران می پردازیم.

  • نرم افزار اتوکد

این نرم افزار خلاصه شده عنوان “طراحی خودکار به کمک کامپیوتر” می‌باشد. این نرم افزار برای طراحی و ترسیم نقشه و اشکال مناسب برای این رشته طراحی شده است. از این برنامه در رشته‌های معماری، نقشه برداری، مهندسی فرایند، برق شبکه و…استفاده می‌شود. شما برای این که بتوانید نرم افزار اتوکد را اجرا کنید به سیستمی نیاز دارید که حداقل پردازنده Core i7 دارد. همچنین داشتن کارت گرافیک مجزا می تواند در سرعت و عملکرد اجرای این نرم افزار موثر باشد. از نظر میزان حافظه رم نیز داشتن 8 گیگابایت رم می تواند انتخاب مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ مناسب نرم افزار اتوکد

نرم افزارهای مناسب رشته مهندسی عمران
  • نرم افزار رِویت

از این برنامه می‌توانید برای رسم عناصر موجود در پروژه و همچنین ساخت مدل سه بعدی استفاده کنید. این نرم افزار یکی از مهم‌ترین نرم افزارهای مهندسی عمران محسوب می‌شود. علاوه بر این از این نرم افزار می‌توان برای تغییرات و ویرایش سریع استفاده کرد. سخت افزاری که برای اجرای نرم افزار رویت نیاز دارید تقریبا مشابه با نرم افزار اتوکد می باشد.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ با رم 16 گیگابایت

بیشتر بخوانید: لپ تاپ مناسب اجرای نرم افزار رویت

سخت افزار پیشنهادی برای اجرای نرم افزار اتوکد

پردازنده Core i7 یا پردازنده Core i5
4 گیگابایت کارت گرافیک مجزا
8 گیگابایت حافظه رم
نمایشگر 15 اینچی

مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel)

این نرم افزار یکی دیگر از نرم افزارهای نوشته شده توسط ماکروسافت است. این برنامه قابلیت محاسبات ریاضی و کشیدن نمودار را دارد. همچنین متشکل از ردیف‌ها و ستون‌ها بوده که می‌توانید با استفاده از این امر داده‌های آماری را بهبود ببخشید و به انجام محاسبات بپردازید. برای این که شما بتوانید نرم افزار اکسل را اجرا کنید نیاز به سخت افزار خاص و پیچیده ای ندارید و یک لپ تاپ Core i3 کار شما را راه بیاندازد.

سخت افزار پیشنهادی برای اجرای نرم افزار اکسل

پردازنده Core i3
2 گیگابایت کارت گرافیک مجزا یا کارت گرافیک آنبرد
4 گیگابایت حافظه رم
نمایشگر 15 اینچی

متلب (MATLAB)

یک محیط نرم افزاری برای انجام محاسبات عددی است که می‌توانی محاسبات چهار رقمی را در این نرم افزار انجام دهید. این برنامه همچنین یک زبان برنامه نویسی نسل چهارم است.اما امروزه کمتر پیش می آید که از این نرم افزار استفاده شود.

لپ تاپ های ایسوس

سخت افزار لازم برای لپ تاپ مناسب عمران

با توجه به نرم افزارهای نام برده شده، لپ تاپ های رشته عمران باید سخت افزار قوی داشته باشند تا بتوانید نرم افزارهای مورد نظر را به بهترین شکل اجرا کنید و در حین کار با سیستم دچار مشکل هنگ و کندی سیستم نشوید. در ادامه چند مورد از ویژگی‌های سخت‌افزارهای مهم لپ تاپ را بررسی خواهیم کرد که در خرید لپ تاپ به شما کمک خواهد کرد.

پردازنده مناسب

داشتن پردازنده قوی برای اجرای نرم‌افزارهای رشته عمران بسیار اهمیت دارد. بهتر است برای خرید لپ تاپ مناسب رشته عمران با توجه به فعالیتی که قرار است با لپ تاپ خود انجام دهید به سراغ انتخاب از بین یکی از لپ تاپ های زیر بروید:

البته اگر شما به صورت حرفه‌ای از این نرم افزارها استفاده می‌کنید پیشنهاد ما به شما از استفاده از پردازندهای سری H می‌باشد که قدرت و عملکرد بالاتری دارند. پردازنده های سری H معمولا در لپ تاپ گیمینگ استفاده می‌شوند. که سرعت و عملکرد سیستم را فوق العاده افزایش می‌دهد. البته اگر پردازنده لپ تاپ از نوع پردازنده های سری U باشد هم می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

کارت گرافیک مناسب

بخش کارت گرافیک نیز یکی دیگر از مهم‌ترین قسمت ها در انتخاب لپ تاپ مهندسی عمران است.کارت گرافیک در این دسته از لپ تاپ ها مانند لپ تاپ گیمینگ باید 2 گیگابایت به بالا باشد. معمولا کارت گرافیک با ظرفت 8 گیگابایت می‌توانند بهترین انتخاب باشد چرا که هیچگونه مشکلی در اجرای نرم افزارها پیش نمی‌‌توانید کار خود را به بهترین شکل انجام دهید.

رم (RAM)

رم این دستگاه‌ها باید بالا باشد تا کاربران بتوانند از یک سیستم با سرعت مناسب برخوردار باشد. رم دستگاه شما باید حداقل 8 گیگابایت باشد. هنگام خرید دستگاه به این نکته توجه کنید که رم آن قابلیت ارتقاء داشته باشد زیرا نرم‌افزارهای این رشته در فواصل زمانی مشخص آپدیت می‌شوند و امکان دارد رم دستگاه شما آپدیت‌های بعدی را پشتیبانی نکرده و دستگاه کند شود . پهنای باند در رم باید حداقل 2933 مگاهرتز بوده و تا 3200 مگاهرتز ادامه دارد.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ با رم 8 گیگابایت

حافظه ذخیره سازی HDD و SSD

نداشتن حافظه ذخیره سازی مناسب در لپ تاپ باعث کند شدن سیستم و مشکل در ذخیره‌سازی فایل‌ها می‌شود. برخی به اشتباه تصور می‌کنند که داشتن حافظه بالا به تنهایی کافی بوده و پاسخگو تمامی نیازهای سیستم است ولی نوع حافظه سیستم نیز بسیار مهم و حیاتی است. دو نوع حافظه ذخیره سازی برای سیستم وجود دارد: SSD و HDD.

حافظه های SSD سرعتی حدودا 7 تا 10 برابر بیشتر از هارد دیسک دارند و وجود این نوع حافظه در سیستم به افزایش سرعت آن کمک شایانی می‌کند. پس در هنگام خرید لپ تاپ به داشتن SSD در سیستم توجه کنید. در بعضی لپ تاپ‌ها اسلات خالی این سخت افزار وجود دارد اما قیمت حافظه SSD در بازار بالا است پس سعی کنید لپ تاپی تهیه کنید که این سخت افزار را دار

صفحه نمایش کاربردی

برای داشتن دید بهتر نسبت به صفحه نمایش استفاده از مانیتورهای حداقل 15.6 اینچ به شما توصیه می‌شود. در لپ تاپ های مخصوص مهندسی عمران از نسل جدید پنل IPS و OLED دار استفاده می‌شود. این عامل باعث می‌شود رنگ‌ها با کیفیت بهتری دیده شوند. لپ تاپ های 17 اینچی درست است که دید مناسبی به شما از صفحه می‌دهند ولی برای جا به جایی و حمل دائم کمی سنگین هستند.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ لمسی

بدنه و باتری لپ تاپ

در این لپ تاپ ها از سیستمی استفاده می‌شود که قابلیت کولینگ (خنک کنندگی) بالایی دارند و از دو فن برای خنک کردن اجزای سیستم استفاده می‌کنند. در لپ تاپ های مهندسی باتری‌ها از تکنولوژی سوپر باتری استفاده می‌کنند. در این تکنولوژی زمانی که باتری فول شارژ شود از مدار خارج شده و لپ تاپ از برق مستقیم استفاده می‌کند.

معرفی بهترین لپ تاپ مهندسی عمران

لپ تاپ های ویژه رشته مهندسی عمران در بازار به نسبت زیاد است به طوری که تصمیم گیری برای خرید آن در میان برندهای مختلف کمی سخت به نظر می‌رسد.ما در انتهای مقاله تعدادی از بهترین لپ تاپ های مهندسی عمران را برای شما جمع اوری کرده‌ایم با ما همراه باشید.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH

این محصول از برند ایسوس برای کارهای سخت شما در دنیای دیجیتال ساخته شده است. ظرفیت باتری این لپ تاپ 48 وات است و برای اجرای بازی‌ها تا 2 ساعت زنده می‌ماند. این لپ تاپ گیمینگ با شما همراه خواهد بود تا همیشه و در هر بازی و رقابت برنده باشید.

لپ تاپ ایسوس با حافظه رم 8 گیگا بایتی

لپ‌تاپ VivoBook Pro K6500ZH ایسوس، یک دستگاه همه منظوره‌ با قیمت مناسب است که برای انجام کارهای روزمره، فعالیت‌های مدرسه،کار و حتی بازی‌های سبک تا نیمه سنگین می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه با طراحی زیبا و خوش‌ساخت و سخت‌افزار مناسب از سوی فروشگاه اینترنتی آی‌تی هوم (ithome) عرضه می‌شود که می‌تواند نیازهای خانگی و اداری شما را برآورده کند.

ویووبوک پرو همراه با یک باتری بزرگ و نمایشگر باکیفیت با رنگ‌های زنده، کنتراست مناسب و روشنایی زیاد رضایت شما را جلب کند. ایسوس سری‌های VivoBook Pro 15 را در چند پیکربندی مختلف ارائه می‌دهد.سری Pro K6500ZH از تراشه‌ی نسل ۱۲ اینتل قدرت می‌گیرد که از خوش‌نام‌ترین و معتبرترین برندهای سازنده‌ی پردازنده در جهان محسوب می‌شود. این لپ تاپ برای اجرای نرم افزارهای سنگینی مثل اتوکد بسیار مناسب است.

نمایشگرهای رویایی OLED که زمانی در لپ‌تاپ‌ها کمیاب بودند، اکنون به وفور حتی در لپ‌تاپ‌های میان رده و گاه اقتصادی ایسوس نیز دیده می‌شوند. ایسوس پا را حتی از این هم فراتر گذاشته و این دستگاه‌ها را با  قابلیت‌های فراوان روانه بازار می‌کند که اکنون بسیاری از کاربران می‌توانند با تهیه یک دستگاه از این سری، لپ‌تاپی درحد پرچمداران را با خود به منزل ببرند.

لپ‌تاپ ایسوس Vivobook Pro M6500QC(OLED) که با قیمت رقابتی به فروش می‌رسد از نمایشگر اولد، وب‌کم Full HD، عملکرد سخت‌افزاری قدرتمند، عمر باتری طولانی و فهرست بلند بالایی از انواع پورت‌های ورودی – خروجی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ ارزش بسیار بیشتری از قیمت عرضه شده دارد، به طوری که برخی از دستگاه‌های Dell و HP با چنین مشخصاتی حدود ۵۰ درصد گران‌تر از این ویووبوک هستند.

برای معرفی لپ تاپ های مهندسی عمران بهتر است اینبار به سراغ برند اچ پی برویم و به لپ تاپ B0013 اشاره کنیم، این لپ تاپ با پردازنده I7 نسل یازدهم و 16 گیگابایت رم می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد و تمام نرم افزارهای شما را با به لطف 6 گیگابایت کارت گرافیک مستقل از نوع GeForce RTX 3060 با کیفیت و با 1 ترابایت حافظه داخلی SSD با سرعت پشتیبانی کند. همچنین یکی از ویژگی های بارز این دستگاه ویندوز 11 اورجینال است که برای اکثر مهندسین بسیار مهم است، همچنین این لپ تاپ پر قدرت توانایی اجرای با کیفیت بازی هایی را دارد که شما قهرمان آن هستید. این لپ تاپ 12 ماه گارانتی اصلی دارد در آی تی هوم که شما می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید.

برای مشاهده تمامی لپ تاپ های با پردازنده Core i7 که می تونید از صفحه قیمت لپ تاپ CPU Core i7 دیدن کنید.

کارت

برای اخرین معرفی بار دیگر به سراغ برند قدرتمند ایسوس می رویم و لپ تاپ FX507ZR را برای شما در نظر می گیریم، سخت افزار این لپ تاپ از قدرتمند ترین و عمری ترین سخت افزار های برای این رشته است، همچنین بدنه این سری از لپ تاپ های ایسوس بسیار مقاوم است، شما با خرید این لپ تاپ یک لپ تاپ همه فن حریف را به خانه برده اید که می توانید در مقابل تسک های مهندسی، گرافیکی، و تمام پروژه های خود سر بلند باشید، این لپ تاپ از تمامی بازی های به خوبی پشتیبانی می کند و می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.

سخن آخر…

با توجه به مطاله بالا، لپ تاپ های رشته عمران جر لپ تاپ های رده بالا محسوب می‌شوند. زیرا نرم افزارهای مورد استفاده در این رشته نیاز به سخت افزار قوی برای پردازش دارند. سی پی یو های به کار رفته در این لپ تاپ ها غالبا سی پی یو های سری Core i7 یا Ryzen 7 هستند ولی در میان آن‌ها سری 5 نیز مشاهده می‌شود. نسل این پردازنده ها بین 10 و 11 متغییر است. رم این دستگاه ها از 8 گیگابایت شروع می‌شود زیرا در غیر این صورت اگر رم دستگاه کمتر باشد شما با کندی سیستم مواجه خواهید شد. از لحاظ باتری نیز در لپ تاپ هایی که پردازنده‌های آن‌ها سری H باشد کمی زودتر خالی می‌شوند ولی در لپ تاپ های سری U ماندگاری باتری بیش‌تر است.

دریافت مشاوره رایگان خرید لپ تاپ از آی تی هوم

کارشناسان ما در آی تی هوم اماده رفع مشکلات شما در تمامی قسمت‌های خرید و فروش لپ تاپ، کارت گرافیکی و مانیتور هستند. شما می‌توانید در تمامی ساعات روز از طریق شماره تماس 021-58426 و یا پشتیبان انلاین سایت با مشاورین فروشگاه اینترنتی آی تی هوم در ارتباط باشید.  برای کسب به روزترین اطلاعات تکنولوژی، صفحه رسمی آی تی هوم را در اینستاگرام به آیدی ithome.ir دنبال کنید.

چگونه لپ تاپ برای مهندسی عمران بخریم؟

شما باید باتوجه به ویژگی‌‌های مهم مثل پردازنده مناسب، حافظه رم که باید 8 گیکا بایت باشد و کارت گرافیک 8 گیگا بایت سیستم مناسب مهندسی عمران خود را تهیه کنید.

قیمت لپ تاپ مهندسی عمران چقدر است؟

پاسخ این سوال را دقیق نمی‌توان گفت ولی با توجه به مشخصاتی که دارد باید از قیمت یک لپ تاپ معمولی بالاتری داشته باشد. قیمت لپ تاپ مهندسی عمران به نسبت گرانتر هستند.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. محمدی

    برای این که بتوانید نرم افزار اتوکد را اجرا کنید به سیستمی نیاز دارید که حداقل پردازنده Core i7 دارد.
    جمله بالا ایراد داره چون اتوکد تک هسته ای کار میکنه و با core i3 نسل جدید هم میشه با اتوکد کار کرد.

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود دوست عزیز
      فرمایش شما صحیح هست . با یک پردازنده Core i3 نسل 11 هم میشه اتوکد رو اجرا کرد . ولی بحث سرعت اجرا و قدرت و سرعت رندرگیری مد نظر نویسنده این مقاله بوده . همونطور که واقف هستید نوع پروژه و حجم پروژه های مختلف با هم متفاوت هستند برای پروژه های با حجم بالا پردازنده Core i3 نمیتونه گزینه مناسبی باشه . چون کلا دو هسته بیشتر نداره.

      پاسخ به این نظر