top banner
انواع گروه بندی لپ تاپ های ایسوس

هر کدام از سری لپ تاپ‌های ایسوس برای گروهی از کاربران ساخته شده است؛ بهترین لپ تاپ برای شما در کدام دسته بندی قرار دارد؟

ایسوس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ تاپ در جهان است. این شرکت برای هر گروه از کاربران چند گزینه فوق العاده را معرفی کرده و به بازار عرضه می‌کند. برای مثال لپ تاپ‌ گیمینگ ایسوس برای کارهای سخت و لپ تاپ‌های ویووبوک برای کارهای دانشجویی و روزمره است. برای آشنایی با تمام سری لپ تاپ‌های این شرکت با آی تی هوم همراه باشید.

با صدای آی تی هوم

انواع لپ تاپ های ایسوس

لپ تاپ‌ ایسوس به چند گروه اصلی ویووبوک (VivoBook)، ذن‌بوک (ZenBook)، راگ (ROG)، تاف (TUF)، پروآرت (ProArt) و کروم‌بوک (ChromeBook) تقسیم می‌شود.

  • لپ تاپ VivoBook، سری لپ تاپ‌های اقتصادی ایسوس است که برخی کالاهای قدرتمند نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود.
  • لپ تاپ ZenBook، سری لپ تاپ‌های سبک، قدرتمند و پر از نوآوری ایسوس به حساب می‌آید که برای مدیران و برخی مدل‌های آن برای کارهای گرافیکی مناسب است.
  • لپ تاپ ROG، سری لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس است. قوی‌ترین سخت افزار بازار را می‌توانید در این سری از لپ تاپ‌ها تجربه کنید.
  • لپ تاپ TUF، سری لپ تاپ‌های گیمینگ جان سخت ایسوس است. تمام این سری از لپ تاپ‌های ایسوس استاندارد نظامی داشته و با سخت افزار قدرتمند به خانه شما می‌آیند.
  • لپ تاپ ProArt، سری لپ تاپ‌های اختصاصی ایسوس برای کارهای سنگین به حساب می‌آید. سخت افزار این لپ تاپ برای رندرینگ و دیگر کارهای گرافیکی بهینه سازی شده است.
  • ChromeBook، سری لپ تاپ‌های سبک و ارزان قیمت ایسوس با سیستم عامل کروم است. این سری از محصولات ایسوس بهترین گزینه برای دانشجویان و دانش آموزان به حساب می‌آید.
انواع لپ تاپ های ایسوس
چارت سری‌های مختلف لپ تاپ های برند ایسوس

لپ تاپ ایسوس vivobook

لپ تاپ مورد نظر شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ آی تی هوم قول می‌دهد که در سری لپ تاپ‌های ویووبوک می‌توانید یک یا چند گزینه مناسب برای خود را پیدا کنید. لپ تاپ‌های VivoBook ایسوس با نمایشگر 13، 14، 15.6 و 17.3 اینچی به فروش می‌رسند. در میان آن‌ها انواع لپ تاپ با پردازنده‌ Intel Core i3 تا Core i7 دیده می‌شود.

دسته بندی‌های مختلف لپ تاپ در سری ویووبوک

  • سری R، محبوب‌ترین سری لپ تاپ‌های ایسوس در ایران است. لپ تاپ ایسوس ViVoBook R به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید بررسی تخصصی لپ تاپ‌های سری R را بخوانید و پس از آن تصمیم بگیرید.
  • سری K، از سری R کمی گران‌تر بوده و کیفیت ساخت آن شبیه به سری ZenBook است. لپ تاپ VivoBook K با پردازنده‌های سری U اینتل و کارت گرافیک‌های MX به بازار عرضه می‌شود. برای آشنایی بیش‌تر بررسی تخصصی لپ تاپ‌های سری K را از دست ندهید. البته که برخی از مدل‌های قدرتمند سری K با سخت افزار رده بالا زیر مجموعه دسته بندی Pro قرار می‌گیرد.
  • سری X، لپ تاپ‌های سری X تنوع گسترده‌ای دارند، ارزان‌ترین لپ تاپ ویووبوک با نام X543 و برخی از قوی‌ترین مدل‌ها در این گروه قرار دارند. البته که برخی از مدل‌های عرضه شده با نام X با نام K شناخته می‌شوند.
  • سری S، لپ تاپ‌های سبک و قدرتمند ایسوس است. سری S رقیب مستقیم سری K به حساب می‌آید و برای کاربرانی ساخته شده که به قدرت بالا و وزن کم نیاز دارند. تمام مدل‌های سری S عمر باتری بالا (حدود 8 ساعت) داشته و از نمایشگر با کیفیت استفاده می‌کنند.
  • سری M، از لپ تاپ‌های قدرتمند VivoBook ایسوس به حساب می‌آید. لپ تاپ‌های سری M با کارت گرافیک مجزای GTX و RTX معمولا زیر مجموعه VivoBook Pro به بازار عرضه می‌شوند. ویژگی‌ خاص سری M استفاده از نمایشگر OLED در برخی از مدل‌های آن است.  
  • سری N، رقیب مستقیم سری M بوده و قدرتمند است. لپ تاپ‌های سری N معمولا از کارت گرافیک مجزا و حافظه رم بیش‌تر از 8 گیگابایت قدرت می‌گیرند. در برخی از مدل‌های سری N نیز نمایشگر OLED وجود دارد.
  • سری Pro، قوی‌ترین لپ تاپ‌های اقتصادی ایسوس از سری M و K در این دسته بندی قرار می‌گیرد. پردازنده اینتل و AMD سری H به همراه کارت گرافیک مجزای GTX و RTX از ویژگی‌های VivoBook Pro است.

دسته بندی‌های مختلف لپ تاپ‌های تبلت‌شو و تبلت در سری ویووبوک

  • سری GO، لپ تاپ‌های تبلت‌شو ایسوس در این دسته قرار می‌گیرند. به کمک لولای 360 درجه آن، می‌توانید لپ تاپ را به تبلت تبدیل کرده و از آن استفاده کنید.
  • سری T، شباهت زیادی به سرفیس‌های مایکروسافت دارد. لپ تاپ ViVoBook T یک تبلت با صفحه کلید جداشونده است. این سری از محصولات ایسوس بهترین همراه دانشجویان و دانش آموزان خواهد بود.

لپ تاپ‌های سری ویووبوک برای چه کسانی مناسب است؟

دانش آموزان: بهترین پیشنهاد ما به عنوان لپ تاپ دانش آموزی، لپ تاپ ویووبوک سری R و Go است. چراکه با قیمت مناسب به شما اجازه می‌دهد تا در کلاس‌های آنلاین شرکت کرده و تکالیف خود را انجام دهید.

  • دانش آموزان: بهترین پیشنهاد ما به عنوان لپ تاپ دانش آموزی، لپ تاپ ویووبوک سری R و Go است. چراکه با قیمت مناسب به شما اجازه می‌دهد تا در کلاس‌های آنلاین شرکت کرده و تکالیف خود را انجام دهید.
  • دانشجویان: بهترین لپ تاپ دانشجویی برای هر رشته می‌تواند متفاوت باشد. اما برای دانشجویان گرافیک سری VivoBook Pro و برای دانشجویانی که با کارهای گرافیکی سروکار ندارند سری R و K را پیشنهاد می‌کنیم.
  • حسابداری: پیشنهاد آی تی هوم برای حسابداران مدل‌های 15.6 اینچی به همراه نام‌پد یا صفحه اعداد است. چراکه این گروه از کاربران با اعداد سروکار دارند و صفحه اعداد برای آن‌ها یک ویژگی اساسی به حساب می‌آید. البته که می‌توانید مقاله لپ تاپ مناسب حسابداری را مطالعه کنید.
  • کارهای اداری: انجام کارهای اداری به سخت افزار قدرتمند نیاز ندارد اما به یک لپ تاپ با طول عمر بالا نیاز دارد. اگر به خرید لپ تاپ برای کارهای اداری فکر می‌کنید، لپ تاپ‌های سری R و K می‌تواند بهترین گزینه باشد.
  • کارهای گرافیکی: بهترین پیشنهاد برای شروع کارهای گرافیکی VivoBook Pro است. این سری را ما به افرادی با کارهای متوسط پیشنهاد می‌کنیم. اگر به انجام کارهای سنگین فکر می‌کنید، پیشنهاد ما لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس است. البته که مقاله بهترین لپ تاپ کارهای گرافیکی را از دست ندهید.
لپ تاپ ایسوس سری ویووبوک

لپ تاپ‌های ذن‌بوک ایسوس سبک، زیبا و قدرتمند ساخته می‌شوند. در لپ تاپ‌های سری ZenBook می‌توانید مدل‌هایی با دو نمایشگر، سخت افزار قدرتمند برای کارهای گرافیکی و حتی تبلت‌شو را مشاهده کرده و خریداری کنید.

دسته بندی‌های مختلف در سری ذن‌بوک

  • سری Flip، به کمک لولای 360 درجه به یک تبلت زیبا و قدرتمند تبدیل می‌شود. یک تبلت که می‌تواند نرم افزارهای ویندوز را به راحتی اجرا کند. نمایشگر لپ تاپ‌های ZenBook Flip دقت بسیار بالایی داشته و می‌توانید از آن برای طراحی استفاده کنید.
  • سری Pro، قوی‌ترین سخت افزار لپ تاپ‌های ZenBook در این سری دیده می‌شود. پردازنده سری H و کارت گرافیک مجزای RTX به شما اجازه می‌دهد تا با نرم افزارهای گرافیکی کار کنید.
  • سری Duo، آیا یک نمایشگر در لپ تاپ برای شما کافی نیست؟ می‌توانید یکی از لپ تاپ‌های Duo را خریداری کرده و به خانه ببرید. این سری از لپ تاپ‌های ایسوس با دو نمایشگر بهترین همراه شما در نرم افزارهای گرافیکی و دیگر نرم افزارهای همگام با دو نمایشگر خواهد بود.

لپ تاپ‌های سری ذن‌بوک برای چه کسانی مناسب است؟

  • مدیران: تمامی لپ تاپ‌های سری ذن‌بوک ایسوس شایستگی قرار گرفتن روی میز مدیران را دارند. پیشنهاد ما یکی از لپ تاپ‌های سبک برای مدیران است تا به راحتی آن را با خود حمل کرده و نگران عمر باتری آن نباشند.
  • کارهای گرافیکی: پیشنهاد ما برای کارهای گرافیکی لپ تاپ‌های ZenBook Pro است. این سری از لپ تاپ‌های ایسوس با پردازنده سری H و کارت گرافیک مجزا می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما این سری از لپ تاپ‌های ایسوس را برای کارهای گرافیکی سنگین پیشنهاد نمی‌کنیم.
  • بازی: آی تی هوم لپ تاپ‌های ذن‌بوک را برای بازی پیشنهاد نمی‌کند اما با خرید یکی از لپ تاپ‌های ذن‌بوک پرو می‌توانید بازی‌های روز دنیا را اجرا کنید.
لپ تاپ ایسوس سری ذنبوک

3.لپ تاپ ایسوس گیمنیگ ( TUF gaming – ROG gaming )

لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس به دو سری ROG و TUF تقسیم می‌شوند. لپ تاپ‌های ROG (Republic of Gamers) و TUF (The Ultimate Fore) بهترین تجربه شما از دنیای بازی خواهند بود. پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند در کنار نرخ نوسازی بالا و نورپردازی RGB از ویژگی‌های دو سری لپ تاپ گیمینگ این شرکت است.

دسته بندی‌های مختلف در سری ROG

  • سری Zephyrus، سبک و قدرتمند ساخته می‌شوند. لپ تاپ‌های زفیروس معمولا با صفحه کلید اختصاصی خود برای کارکرد بهتر عرضه می‌شوند، حتی در برخی مدل‌ها محل قرار گرفتن تاچ‌پد نیز متفاوت است. در مدل Duo دو نمایشگر فوق العاده وجود دارد تا بهترین تجربه شما از دنیای بازی باشد.
  • سری Strix، قویترین سخت افزار ممکن در یک لپ تاپ را به دست شما می‌رساند. قابل اعتماد است و آن را برای کارهای سنگین پیشنهاد می‌کنیم. اگر به کارهای گرافیکی سنگین فکر می‌کنید، این لپ تاپ بهترین دوست شما خواهد بود.
  • سری Flow، قدرتمند و زیبا است. این سری از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس با بهترین سیستم خنک کننده موجود در دنیای لپ تاپ‌ها همراه می‌شوند. در کنار لپ تاپ‌های Flow چند مدل تبلت نیز وجود دارد، تبلت‌هایی که قدرت زیادی داشته و یک گزینه عالی برای بازی و کارهای سنگین به حساب می‌آید.

لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس برای چه کسانی مناسب است؟

  1. رندرینگ و کارهای گرافیکی: اگر به یک لپ تاپ برای رندرینگ و دیگر کارهای سنگین گرافیکی نیاز دارید، لپ تاپ‌های ROG و TUF بهترین همراه شما خواهند بود. این سری از لپ تاپ‌های ایسوس در کنار پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند برای بیش‌ترین کارایی بهینه سازی شده‌‌اند.
  2. بازی: هر دو سری از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس برای بازی کردن ساخته شده‌اند. با خرید هر کدام از آن‌ها می‌توانید تمام بازی‌های روز دنیا را اجرا کرده و از آن لذت ببرید. البته که به یاد داشته باشید، اگر یک لپ تاپ برای بازی کردن مناسب باشد، می‌تواند هر کاری را برای شما انجام دهد.
لپ تاپ ایسوس راگ گیمنیگ

4.لپ تاپ ایسوس سری ProArt StudioBook

انواع لپ تاپ‌های ProArt ایسوس در گروه لپ تاپ‌های WorkStation قرار می‌گیرد. سخت افزار قدرتمند ویژگی اصلی این گروه از لپ تاپ‌ها است. در برخی از مدل‌های سری ProArt از کارت گرافیک‌های کوادرو (Quadro) استفاده شده که به طور اختصاصی برای رندرینگ ساخته می‌شوند. نمایشگر این گروه از لپ تاپ‌های ایسوس دقت رنگ بالایی داشته و استانداردهای رنگی را به همراه دارد.

لپ تاپ‌های ProArt ایسوس برای چه کسانی مناسب است؟

  • کارهای گرافیکی: لپ تاپ‌های پروآرت بهترین گزینه برای کار با نرم افزارهای ادوبی و دیگر نرم افزارهای گرافیکی است. کیفیت بسیار بالای نمایشگر، قدرت کارت گرافیک و پردازنده به شما اجازه می‌دهد تا پروژه‌های سنگین خود را انجام دهید.
  • مهندسی و طراحی: برخی از ویژگی‌های خاص نرم افزارهای مهندسی و طراحی تنها با لپ تاپ‌های WorkStation مانند سری ProArt ایسوس فعال می‌شود. چراکه این سری از نرم افزارها به کارت گرافیک قدرتمند و بهینه برای رندرینگ مانند کوادرو نیاز دارد. در نتیجه اگر به طراحی حرفه‌ای و مدل سازی سه بعدی نیاز دارید، لپ تاپ‌های پروآرت ایسوس بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
  • تحلیل داده: تحلیل آماری و بررسی اطلاعات تمام سخت افزار لپ تاپ را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد و لپ تاپ‌های ProArt برای سنگین‌ترین پردازش‌ها آماده‌اند. به همین دلیل اگر برای تحلیل آماری و اطلاعات یک لپ تاپ خریداری می‌کنید، لپ تاپ‌های پروآرت به خوبی شما را همراهی می‌کنند.
  • بازی: لپ تاپ‌های پروآرت برای بازی ساخته نشده‌اند، اما اگر یک لپ تاپ قدرتمند داشته باشید، قطعا می‌تواند بازی‌ مورد علاقه شما را اجرا کند. البته که باید توجه کنید کارت گرافیک‌های کوادرو برای اجرای بازی‌ بهینه نیست و کارت گرافیک‌های RTX عملکرد بهتری در بازی‌ها دارد.

کروم‌بوک‌های ایسوس Asus ChromeBook

همانطور که از نام کروم‌بوک‌های ایسوس حدس می‌زنید، از سیستم عامل کروم استفاده می‌کنند. سیستم عامل کروم توسط گوگل و برای انجام کارهای سبک توسعه داده شده است. این گروه از لپ تاپ‌های ایسوس در خارج از ایران درمیان دانشجویان و دانش آموزان محبوبیت دارد.

دسته بندی‌های مختلف در سری ChromeBook ایسوس

  • سری Flip، به لطف لولای 360 درجه به یک تبلت تبدیل می‌شود. در حالت تبلت به شما کمک می‌کند تا به راحتی طراحی کنید و در حالت لپ تاپ به شما اجازه می‌دهد تا با بیش‌ترین سرعت تایپ کنید.
  • سری Detachable، یک صفحه کلید جداشدنی دارد و در واقع یک تبلت است. رقیب این سری از کروم‌بوک‌های ایسوس، سرفیس مایکروسافت به حساب می‌آید. پشتیبانی از قلم این محصول را به بهترین گزینه برای نوت برداری و طراحی تبدیل می‌کند.
  • سری Vibe، برای بازی تحت کلاد طراحی شده است. نمایشگر دستگاه با نرخ نوسازی 144 هرتز و نورپردازی RGB در کنار اتصال وای‌فای سریع بهترین همراه گیمیرها به حساب می‌آید. از طرفی باید بدانید که بازی کردن تحت کلاد به اینترنت فوق العاده پرسرعت با تاخیر پایین نیاز دارد.

کروم‌بوک‌های ایسوس برای چه کسانی مناسب است؟

کروم‌بوک بهترین گزینه برای دانشجویان و دانش آموزان است. چراکه می‌توانند با کم‌ترین قیمت ممکن به اینترنت متصل شده، در کلاس‌های آنلاین شرکت کرده و تکالیف خود را انجام دهند. اما باید بدانید که پشتیبانی مناسبی از سیستم عامل کروم در ایران و نرم افزارهای ایرانی وجود ندارد و ممکن است در برخی از موارد با مشکلاتی رو به رو شوید.

و به عنوان سخن آخر

نیز باید گفت که هرکدام از این دسته بندی ها، لپ تاپ های متفاوتی را شامل می شوند که از هرکدام از آن ها نیز ممکن است چند لپ تاپ با کانفیگ های متفاوتی وجود داشته باشد. با توجه به این موضوع دسته بندی لپ تاپ های ایسوس واقعا گسترده و متنوع به نظر می رسد و در بین این همه دستگاه ممکن است انتخاب برای شما سخت به نظر برسد. بنابراین در مرحله اول و قبل از خرید لپ تاپ باید به این فکر کنید که قصد دارید لپ تاپ را برای چه کاری تهیه کنید و چه مقدار بودجه برای خرید این کالا کنار گذاشته اید. با روشن شدن این موضوع انتخاب های شما محدود تر خواهد شد و قطعا تصمیم های بهتری می توانید بگیرید. البته شما می توانید در مورد خرید لپ تاپ با مشاوران ما در تیم آی تی هوم در ارتباط باشد و اطلاعات کافی را در این خصوص دریافت کنید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!