top banner
Low battery

تخلیه سریع باطری یکی از مشکلات رایج کاربران است؛ این مشکل عموما مربوط به برند لپ تاپ یا دسته بندی لپ تاپ نمی‌شود. اختلال در عمر باتری و پیدا کردن راه حل برای آن، کاربر را به این فکر می‌اندازد که به مرورگر گوگل بیاید و سوال چرا باطری لپ تاپ من به سرعت تخلیه میشود را جستجو کند. و احتمالا شما هم یکی از کاربرانی هستید برای همین مشکل اینجا هستید.

در این مقاله کارشناسان آی تی هوم سعی دارند شما از این علت های تخلیه باطری آگاه کنند و تا جایی که امکان دارد راهکارهایی معرفی کنند که روبروی این اختلال بایستیم.

تخلیه سریع باطری

در حالت ایده آل، یکی از رایج ترین دلایل خرابی باطری لپ تاپ، قدیمی بودن یا خالی بودن باطری است، اگر باطری لپ تاپ قدیمی باشد به احتمال زیاد هنگامی که با دستگاه کار می‌کنید به سرعت تخلیه می‌شود که قطعا زمان تعویض آن فرا رسیده.

در حالتی که دستگاه شما جدید باشد و باطری به سرعت تخلیه شود باطری شما احتمالا خراب شده و باید لپ تاپ را اگر تاریخ گارانتی به انقضا نرسیده به شرکت گارانتی بفرستید یا در صورتی که تاریخ گارانتی به انقضا رسیده به فروشگاه معتبری ببرید که باطری را برای شما تعویض کنند.

تخلیه سریع باطری
نور صفحه نمایش را تنظیم کنید.

دلایل خالی شدن باطری لپ تاپ

  • ممکن است نرم افزار و صفحه های وب زیادی همزمان روی دسکتاپ باز باشد.
  • یک برنامه خیلی سنگین مثل بازی ها یا نرم افزار هایی که گرافیک بالایی را نیاز دارند می‌تواند باطری را زودتر خالی کند
  • نور بالای پس زمینه سیستم شما می‌تواند باعث این اختلال باشد.
  • تعداد زیادی اتصالات آنلاین و شبکه نیز می‌تواند باعث این مشکل باشد.
  • سیستم عامل نصب شده می‌تواند خراب شده باشد و اختلالاتی در باطری ایجاد کند.
  • درایور معیوب و اتصال به دستگاه های جانبی هم می‌تواند باعث این مشکل باشد.

راه های جلوگیری از تخلیه سریع باطری

برای رفع تخلیه مشکل باطری لپ تاپ، در همه برندها می‌توانید پیشنهادات کارشناسان آی تی هوم را دنبال کنید. این پیشنهادها مربوط به سیستم عامل یا تنظیمات سیستم هستند که به راحتی قابل حل است. با این حال، اگر باطری لپ تاپ شما قدیمی شده یا خالی شده باید آن را عوض کنید اما این 7 روش می‌تواند از تخلیه سریع باطری جلوگیری کند.

شاید شما در نگاه اول به این فکر کنید که از چه راهی باید به این گزینه ها دسترسی پیدا کنید، نگران نباشید، در ادامه به صورت تخصصی دقیق و واضح این 7 راهکار را برای شما موشکافی می‌کنیم.

روشنایی صفحه را تنظیم و نظارت کنید

راه های جلوگیری از تخلیه سریع باطری
روشنایی صفحه را تنظیم و نظارت کنید

همه ما می‌دانیم که نمایشگر سیستم یکی از اجزای اصلی است که مستقیم از باطری دستگاه تغذیه می‌کند، بنابراین تنظیم نور صفحه نمایش اولین کاری است که توصیه می‌کنیم انجام دهید.

 برای دسترسی به تنظیمات صفحه نمایش 3 روش وجود دارد

  • روی صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید، تنظیمات صفحه نمایش را انتخاب کنید و از نوار کنترل شدت روشنایی، نور را تنظیم کنید.
  • می‌توانید از کلیدهای صفحه که برای افزایش و کاهش نور صفحه نمایش در نظر گرفته شده اند استفاده کنید.
  • می‌توانید تنظیمات روشنایی صفحه نمایش را در میانبرهای نوار وظیفه پیدا کنید و نور صفحه را کم کنید.

نور پس زمینه صفحه کلید خود را غیر فعال کنید

نور پس زمینه صفحه کلید خود را غیر فعال کنید
نور پس زمینه کیبورد را خاموش کنید.

اکثر لپ تاپ ها ویژگی نور پس زمینه صفحه کلید یا همان RGB را دارد، در حالی که می‌تواند به شما کمک کند در تاریکی تایپ کنید مستقیم از باطری دستگاه هم تغذیه می‌کند و باعث بروز مشکلاتی در باطری می‌شود که کوچکترین آن تخلیه سریع باطری است، برای خاموش کردن نور پس زمینه کیبورد این مسیر را دنبال می‌کنیم:

MOUSE AND KEYBOARD >CONTOTOL CENTER  سیستم خود بروید و این ویژگی را در قسمت KEYBOARD BACKLIGHT غیر فعال کنید.

در تنظیمات power زمان به خواب رفتن سیستم را کوتاه کنید

در تنظیمات power زمان به خواب رفتن سیستم را کوتاه کنید
زمان خواب زمستانی سیستم را تنطیم کنید.

قطعا برای همه ما پیش آمده در حین کار با لپ تاپ سراغ کارهای مختلف دیگری هم می‌رویم و صفحه لپ تاپ را ساعت ها روشن می‌گذاریم، در این حالت صفحه روشن از باطری تغذیه می‌کند و بی دلیل و بدون اینکه شما با لپ تاپ کار کنید باطری را تخلیه می‌کند، شما می‌توانید تنظیم کنید پس از یک زمان معلومی لپ تاپ به خواب برود و باطری را کمتر مصرف کند، برای اینکه به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید باید این مسیر را نبال کنید: (تنظیمات>سیستم>پاور و خواب) و زمان به خواب رفتن سیستم را بهتر است روی 5 دقیقه تنظیم کنید.

اتصالات شبکه را به حداقل برسانید

اتصالات شبکه را به حداقل برسانید
کلیک راست کنید و حذف کنید.

اگر تعداد زیادی شبکه یا دستگاه های جانبی به سیستم شما متصل است، باطری دستگاه شما را سریع تر از حد معمول تخلیه می‌کند، برای متوقف کردن شبکه ها و دستگاه های جانبی مسیر زیر را دنبال کنید:

CONTROL PANNEL>NETWORK AND SHARING CENTER>CHANGE ADAPTER SETTING

و هر شبکه یا دستگاهی که فکر می‌کنید اضافی است را کلیم راست کرده و گزینه حذف را بزنید  به این ترتیب می‌توانید تعداد اتصالات شبکه را به حداقل برسانید.

نرم افزارهای غیر ضروری را پاک کنید

نرم افزارهای غیر ضروری را پاک کنید
برنامه های بی کاربرد را حذف کنید.

در کامپیوتر هر کدام از ما برنامه های زیادی وجو دارد که اصلا از آنها استفاده نمی‌کنیم و وجود آنها بسیار ناکارآمد است در سیستم ما، این برنامه ها فضای رم را اشغال می‌کنند و باعث تخلیه سریع باطری می‌شود، برای جلوگیری از این اختلال می‌توانیم به لیست برنامه ها برویم و نرم افزار هایی که با آنها سرو کار نداریم حذف کنیم. برای دسترسی به لیست برنامه ها می‌توانید این مسیر را دنبال کنید: setting>app

در این پنجره می توانید تمام نرم افزارهایی که روی سیستم شما نصب شده است را مشاهده کنید و برنامه هایی که از آنها اصلا استفاده نمی‌کنید را با کلیک روی سه نقطه و انتخا گزینه unstall حذف کنید.

هر ویژگی یا  عملیات ناخواسته را از اجرا ببندید

هر ویژگی یا  عملیات ناخواسته را از اجرا ببندید
اتصال

برخی عملیات در سیستم هستند که به محض روشن شدن سیستم شما ناخواسته اجرا می‌شوند و اجرای بی دلیل ایین عملیات می‌تواند منجر به تخلیه زود هنگام باطری شود، برای بررسی این عملیات ناخواسته و غیر فعال کردن آنها می‌توانید از کلیدهای ترکیبی CTRL+SHIFT+ESC یا CTRL+ALT+DEL  استفاده کنید، این فرآیندها را بررسی کنید و روی هر عملیاتی که بی دلیل و غیر ضروری در حال اجراست کلیک راست کنید و گزینه END TASK را انتخاب کنید.

جمع بندی

بهترین راهکارهای ممکن را برای جلوگیری از تخلیه زود هنگام باطری پیش روی شما بگذاریم

در این مقاله سعی کردیم بهترین راهکارهای ممکن را برای جلوگیری از تخلیه زود هنگام باطری پیش روی شما بگذاریم، باز هم اگر سوالی در زمینه مشکلات فنی لپ تاپ یا راهنمایی و مشاوره برای خرید لپ تاپ مناسب کار شما برایتان پیش آمد می‌توانید با یکی از راه‌های ارتباطی با مشاوران آی تی هوم تماس بگیرید و به صورت کاملا رایگان از مشاوران مجموعه ما راهنمایی بگیرید و فراموش نکنید که آی تی هوم همراه شماست برای بهترین انتخاب.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!