این روزها بیشتر کالاهایی که خریداری می کنیم به خصوص آن هایی که دیجیتال هستند، از گارانتی برخوردارند. شاید این موضوع برای برخی از افراد کم اهمیت باشد. اما زمانی که کالایی مانند لپ تاپ را خریداری می کنید، به دلیل این که هزینه ی زیادی بابت خرید آن پرداخت می کنید بهتر است به داشتن گارانتی آن دستگاه توجه کنید. البته تنها داشتن گارانتی کافی نیست بلکه باید به دنبال خرید از فروشگاه یا سایتی باشید که کالا را با گارانتی اصلی به شما بفروشد. در این مقاله قرار است به بررسی این موضوع بپردازیم که داشتن گارانتی اصلی چه مزایایی برای شما دارد و این که گارانتی اصلی محصولات ایسوس چیست!

پس اگر دانستن این موضوع برای شما مهم است، بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

گارانتی چیست؟

کلمه ی گارانتی یا وارانتي تعهدي است که فروشنده در مقابل محصول يا خدماتي که ارائه می دهد به خریدار می دهد و در این قرارداد متعهد مي شود که در صورت برآورده نشدن ادعاي خود، حاضر به تعمير يا تعويض کالا خواهد بود. معمولا مدت زمان گارانتی بسته به محصولی که خریداری می کنید و شرکت گارانتی کننده متفاوت است.

 

 گارانتی در خرید لپ تاپ

شاید دانستن این موضوع خالی از لطف نباشد که بدانید قسمتی از هزینه ای که در زمان خرید لپ تاپ پرداخت می کنید، در واقع برای گارانتی آن است. چرا که یک کمپانی گارانتی در ازای دریافت پول، کیفیت لپ تاپ خریداری شده را تضمین می‌کند و خود را موظف می داند تا هرگونه مشکلی که برای لپ تاپ شما ایجاد شود به صورت کاملا رایگان تعمیر کند و اگر مشکل لپ تاپ طوری بود که قابل تعمیر نباشد آن را تعویض خواهد کرد. نکته ی مهم این است که اکثر گارانتی های لپ تاپ شامل مشکلات سخت افزاری می شود که توسط خود مالک آن لپ تاپ ایجاد نشده باشد مواردی مانند صفحه کلیدهای معیوب، مشکلات مانیتور، مودم یا سایر موارد با اجزای داخلی است و به طور مثال اگر لپ تاپ شما از جایی سقوط کرده باشد یا در اثر آب ریختن روی آن دچار مشکل شده باشد، شامل گارانتی نمی شود.

نکته ی دیگر آن است که تمام گارانیتی ها از نظر خدماتی که ارائه می دهند با یکدیگر برابر نیستند و قبل از خرید نهایی بهتر است که اطلاعات کامل در مورد گارانتی موردنظر خود داشته باشید.

گارانتی یکپارچه ایسوس

معتبرترین گارانتی برای لپ تاپ های ایسوس کدام است؟

در پاسخ به این سوال که معتبرترین گارانتی برای محصولات ایسوس کدام است باید گفت گارانتی یکپارچه ایسوس!

شاید با اصطلاح گارانتی یکپارچه ایسوس آشنایی نداشته باشید اما در توضیح آن باید گفت که

شرکت ایسوس به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های عرضه کننده لپ تاپ در ایران به دنبال ارائه بهترین خدمات (گارانتی) برای محصولات خود “گارانتی یکپارچه ایسوس” را معرفی کرده است. محصولات ایسوس شامل 3 گارانتی آواژنگ، حامی و سازگار می باشند. یعنی در صورت به وجود آمدن مشکلات احتمالی شما می توانید به هر 3 شرکت نام برده مراجعه کنید و خدمات بگیرید. همچنین برای خرید لپ تاپ ایسوس می توانید به این صفحه مراجعه بفرمایید.

از زمانی که فرد دستگاه را خریداری کرده ( تاریخ فاکتور ) تا 10 روز بعد، اگر برای دستگاه مشکلی پیش بیاید ( البته به جز خط و خش یا مشکلاتی که خود فرد باعث آن شده باشد ) دستگاه با یک دستگاه جدید تعویض می شود.

آی تی هوم (ithome) در راستای مشاوره و راهنمایی قبل از خرید لپ تاپ، برای جلوگیری از خرید لپ تاپ تقلبی و غیر اصل توسط شما عزیزان نکاتی را در مورد گارانتی اصلی لپ تاپ های ایسوس در این مقاله توضیح می دهد.

 

گارانتی یکپارچه ایسوس چه مزایایی برای خریداران دارد؟

 

  • در صورتی که دستگاهی که خریداری می کنید، گارانتی یکپارچه ایسوس داشته باشد می توانید از اصل بودن کالا اطمینان حاصل کنید.
  • اگر دستگاه تا مدت زمان 10 روز دچار مشکلات احتمالی و خرابی شود می توانید آن را با لپ تاپ دیگری تعویض کنید.
  • همچنین می توانید از خدمات پس از فروش منطبق با استاندارد های ایسوس استفاده کنید.
  • حتی در صورتی که گارانتی شما به اتمام رسیده باشد می توانید از خدمات پس از فروش تعمیرات استفاده کنید.
  • استفاده از قطعات اورجینال در گارانتی محصولات و اطمینان از کیفیت قطعات تعویض شده و خدمات پس از فروش از دیگر مزایای گارانتی یکپارچه ایسوس است.
  • و در نهایت استفاده از مجرب ترین کادر فنی مورد تأیید شرکت ایسوس از خدمات گارانتی یکپارچه ایسوس است.

اما یک سوال؟؟؟

در صورتی که در زمان خرید به سراغ انتخاب گارانتی غیر اصلی برویم چه مشکلاتی ممکن است ایجاد شود!؟

 معایب گارانتی غیر اصلی چیست؟

  • امکان بسته شدن شرکت گارانتی کننده به علت ورود کالای قاچاق
  • استفاده از قطعات غیر اصلی
  • امکان تعویض قطعات اصلی با غیر اصلی

 

 

آدرس های شرکت های خدمات دهنده گارانتی یکپارچه ایسوس

دفتر آواژنگ : تهران، خیابان ولیعصر، حدفاصل خیابان طالقانی و میدان ولیعصر، خیابان دمشق، خیابان شهید برادران مظفر، بن‌بست ابوذر، پلاک ۲، طبقه چهارم – تلفن : 89312000-021

دفتر حامی : تهران، خیابان شهید بهشتی،بین اندیشه و سهروردی،شماره 85 – تلفن : 57754-021

دفتر سازگار : تهران ، خيابان وليعصر ، بین خيابان بهشتي و مطهري، خيابان ناهيد، پلاك 17 – تلفن : 8701-021

 

کاربران چه سوالاتی در زمینه گارانتی لپ تاپ دارند؟

گارانتی یکپارچه چیست؟

لپ تاپ های ایسوس عموما توسط شرکت حامی، سازگار و آواژنگ گارانتی می شوند، یعنی در صورت بروز مشکل شما می توانید به یکی از این سه شرکت مراجعه کنید و از خدمات آن ها در زمینه گارانتی استفاده کنید که به آن گارانتی یکپارچه می گویند.

چرا از مدت زمان گارانتی برخی از لپ تاپ ها مدتی ( مثلا 2 ماه ) گذشته است؟

اصولا لپ تاپ ها برای این که از گارانتی اصلی بهره مند باشد و بتوانند وارد کشور شود باید در همان کشور مبدا گارانتی شده و سپس وارد شود و در این پروسه وارد شدن کالا تا زمانی که به دست خریدار برسد ممکن است مدت زمانی طول بکشد. به همین علت از مدت زمان برخی از گارانتی ها ممکن است گذشته باشد.

ضمانت گارانتی به چه معناست؟

اصولا  فروشندگان در زمان ارائه کالا و گارانتی این اطمینان را به خریدار می دهند که می توانند در صورتی که کالا مشکلی داشت که نتوان آن را با تعمیرات حل کرد کالا را تعویض کنند و کالای دیگری را به آن شخص تحویل می دهند به این نوع از خدمات، ضمانت نامه گارانتی می گویند. البته اگر کالا به صورت اینترنتی خریداری شده است، مدت زمان ضمانت وابسته به قوانین سایت است که معمولا بین 7 تا 10 روز می باشد.

اگر دستگاه یک بار باز شده باشد، مجددا می توان از گارانتی استفاده کرد؟

اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد باید گفت خیر! به طور مثال اگر برای ارتقا حافظه رم یا SSD یک بار لپ تاپ خود را در جایی غیر از شرکت خدمات دهنده گارانتی باز کرده باشید، دیگر نمی توانید از گارانتی دستگاه استفاده کنید و بهتر است اگر قصد انجام این کار را دارید به خود شرکت گارانتی مراجعه کنید.

گارانتی یکپارچه تقلبی ایسوس چیست؟

اصولا در بازار گارانتی های دیگری نیز هستند که تحت عنوان گارانتی یکپارچه ایسوس به مشتری ارائه می شوند اما باید گفت اگر شرکت هایی به جزء سازگار، حامی و آواژنگ لپ تاپ را گارانتی کرده باشند و تحت عنوان گارانتی یکپارچه ارائه شود، گارانتی تقلبی و غیر اصلی می باشد.

به عنوان نتیجه گیری باید گفت که….

بهتر است در زمان خرید لپ تاپ با پرداخت هزینه بیشتری در مورد خرید لپ تاپ با گارانتی اصلی اعتبار حاصل کنید. پرداخت هزینه ای بیشتر در ابتدای کار بهتر از پشیمانی زمانی است که لپ تاپ شما دچار مشکلی شده است اما کاری از دستتان ساخته نیست و باید هزینه ی زیادی در مورد تعمیرات آن بپردازید. همچنین شما می توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص گارانتی لپ تاپ با کارشناسان ما در مجموعه آی تی هوم در ارتباط باشید و از خدمات مشاوره رایگان ما در زمینه خرید لپ تاپ و پاسخ گویی به تمام سوالات احتمالی اتان استفاده کنید.

شماره تماس با مجموعه آی تی هوم: 58426-021

صفحه اینستاگرام آی تی هوم : @ithome.ir