top banner
نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ های Legion 5

خریداران لپ تاپ Legion 5 به دو دسته تقسیم می‌شوند: کسانی که برای ویرایش ویدئو از دستگاه استفاده می‌کنند و گیمرهایی که هر میلی ثانیه برای آن‌ها اهمیت دارد. اگر رندر گرفتن از ویدئو چند دقیقه بیش‌تر طول بکشد، با وقت اضافه خود می‌توانید به موسیقی گوش کنید. اما اگر اجرای بازی با تاخیر رو به رو شود، از برنده به بازنده تبدیل می‌شویم. لجیون 5 برای برنده شدن شما ساخته شده است.

نگاهی کوتاه به لپ تاپ Legion 5، آیا پسوند “پرو” معجزه می‌کند؟

در ابتدای این مقاله باید در مورد تفاوت‌های یک لپ تاپ معمولی و یک لپ تاپ ساخته شده برای بازی صحبت کنیم. لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی قدرت زیادی دارند اما تفاوت مهم در استقامت آن‌ها است. لپ تاپ‌های رده بالای معمولی می‌توانند یک بازی مدرن را با کیفیت مناسب اجرا کنند اما اگر به بازی کردن با آن‌ها ادامه دهید، به دلیل بالا رفتن دمای دستگاه و ضعف سیستم خنک کننده دچار مشکل می‌شوند.

لپ تاپ‌های لژیون 5 شرکت لنوو را به عنوان میان رده‌ دنیای بازی می‌شناسیم. یک میان رده که از بازی کردن خسته نمی‌شود. این لپ تاپ ساخته شده است تا برای ساعات طولانی در اجرای بازی‌ها شما را همراهی کند. اما چرا آن را به عنوان میان رده می‌شناسیم؟ امروز که این مقاله را می‌خوانید (شهریور 1401) می‌توانیم یکی از آن‌ها را با 30 میلیون تومان به خانه ببریم و وارد دنیای بازی شویم.

از طرفی تمام کاربران یک میان رده را کافی نمی‌دانند. لنوو در ادامه نام لپ تاپ Legion 5 پسوند پرو را قرار داد و آن را با نمایشگر 16 اینچی ترکیب کرد. در نهایت برای خودنمایی خانواده جدید لجیون 5، طراحی پشت دستگاه را تغییر داد. کارشناسان دنیای دیجیتال به دو بخش تقسیم شدند، برخی تغییرات جدید را دوست داشتند و برخی دیگر لجیون 5 نسل قبل را انتخاب اول خود اعلام کردند.

نگاهی کوتاه به لپ تاپ Legion 5
لنوو یک نماد ماندگار را به دنیای بازی اضافه کرد تا با غرور خود را معرفی کند.

اگر بخواهیم لپ تاپ‌های Legion 5 و Legio

n 5 Pro را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید به سخت افزار آن‌ها نگاه کنیم. یک لپ تاپ لژیون 5 با قیمت ارزان‌تر قدرت بیش‌تری از یک لپ تاپ لجیون 5 پرو را در دسترس شما قرار می‌دهد. از طرفی لجیون 5 پرو نمایشگر 2K و 4 دهم اینچ نمایشگر بزرگ‌تر را به دست شما می‌رساند.

بازی با کلمات و قند فارسی، نام لپ تاپ Legion 5 چطور خوانده می‌شود؟

همانطور که می‌دانید، نام این لپ تاپ به زبان انگلیسی انتخاب شده و به انگلیسی خوانده می‌شود. زمانی که می‌خواهیم یک نام را به زبان فارسی باز گردانیم، به لهجه گوینده توجه می‌کنیم. با توجه به این مساله، می‌توانیم لپ تاپ Legion 5 را به دو صورت لجیون 5 و لژیون 5 بنویسیم.

لپ تاپ Legion 5 زیر ذره بین آی تی هوم، بررسی تمام جزئیات

در نگاه اول به لپ تاپ Legion 5 امضای مهندسان لنوو دیده می‌شود؛ طراحی سرسخت و کاری محصولات لنوو همیشه مورد توجه کاربران بوده است. در نگاه دوم دریچه هوای بزرگ دستگاه توجه شما را به خود جلب می‌کند. اگر چند قدم ما را همراهی کنید، تمام جزئیات این دستگاه را از زبان آی تی هوم بررسی می‌کنیم.

بررسی شاسی و بدنه لپ تاپ Legion 5، مرد کار

اگر خلاصه بگوییم: کیفیت بدنه لژیون 5 را بهتر از عالی می‌دانیم. پلاستیک استفاده شده در ساخت این دستگاه ترکیبی از پلی کربنات و ماده‌ای سخت به نام ABS است. بسیاری از لپ تاپ‌ها با این ترکیب ساخته می‌شوند اما کیفیت ماده استفاده شده در روند ساخت دستگاه درجه بندی‌های متفاوتی دارد. مواد اولیه استفاده شده در ساخت بدنه این لپ تاپ لنوو یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید.

اکثر بخش‌های لپ تاپ لجیون از پلاستیک بسیار با کیفیت ساخته می‌شود. لنوو برای جذابیت بیش‌تر بدنه دستگاه، بخش‌هایی از لپ تاپ‌های لجیون را با فلز می‌سازد. بدنه دستگاه به راحتی خراشیده نمی‌شود و اثر انگشت شما روی بدنه آن نمی‌ماند.

کمی هم در مورد قسمت تاریک ماه صحبت کنیم.

لپ تاپ Legion 5 وزن زیادی دارد و توزیع وزن به خوبی انجام نشده. باید بدانید که یک لپ تاپ ساخته شده برای کارهای سخت رو به روی شما قرار دارد و به ظاهر آن توجه نشده است. تمام بخش‌های این دستگاه برای کارایی بیش‌تر طراحی شده و ظاهر آن معیار طراحان لنوو نبوده است. اگر به یک لپ تاپ زیبا برای بازی فکر می‌کنید، انواع لپ تاپ‌ گیمینگ ایسوس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بررسی شاسی و بدنه لپ تاپ Legion 5
اگر فاصله دستگاه را از زمین افزایش دهید، کارای سیستم خنک کننده افزایش پیدا می کند.

نمایشگر لپ تاپ‌های لژیون 5 حاشیه بسیار کمی دارد، صفحه کلید دستگاه با نام پد یا صفحه اعداد کامل می‌شود و تاچ پد دستگاه برای تمام گیمرها جذاب خواهد بود. در دو طرف لپ تاپ دو دریچه هوای بزرگ قرار گرفته است که آن را شبیه به یک جنگنده نشان می‌دهد. شما می‌توانید این دستگاه را در دو ترکیب رنگ خریداری کنید. البته فراموش نکنید که تمام مدل‌های لجیون 5 در دو رنگ وارد ایران نشده است.

ما در وب سایت آی تی هوم مقایسه و انتخاب محصول را به کاری ساده تبدیل می‌کنیم. پس از بررسی هر کدام از محصولات و در نظر گرفتن نمره بنچمارک پردازنده از وب سایت cpubenchmark.net و بنچمارک کارت گرافیک از وب سایت videocardbenchmark.net نمودار زیر را برای شما آماده کرده‌ایم.

سخت افزارLegion 5 Pro Legion 5 ProLegion 5 Pro
پردازنده (CPU)i7-11800Hi7-11800HRyzen 7 5800H
کارت گرافیگ (GPU)RTX 3050Ti 4GBRTX 3060 6GBRTX 3070 8GB
حافظه رم (RAM)16GB32GB16GB
فضای ذخیره سازی 1TB SSD1TB SSD1TB SSD
ابعاد نمایشگر16″ FHD16″ FHD16″ FHD
فناوری ساخت نمایشگر IPSIPSIPS
ظرفیت باتری 80 W/H80 W/H80 W/H
بنچمارک پردازنده211722117221367
بنچمارک کارت گرافیک97531290315280
مدل‌های مختلف لجیون 5 پرو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ (عدد بزرگتر به معنای بهتر بودن است)

لولای لپ تاپ را به عنوان یکی از بخش‌های حساس آن می‌شناسیم. اما همیشه اینطور نیست؛ لنوو در لپ تاپ‌‌های لجیون 5 از لولای بسیار مقاوم استفاده کرده است. از طرفی نباید مقاومت بالای لولا دستگاه را به معنای سختی کار با دستگاه بدانیم. لولای دستگاه به راحتی حرکت می‌کند اما اگر آن را از شاسی در دست گرفته و جا به جا کنید، لرزش کمی در نمایشگر احساس خواهد شد.

پنچمارک کارت گرافیک و پردازنده لپ تاپ های Legin 5
تفاوت مدل‌های مختلف لجیون 5

کمی به زبان اعداد صحبت کنیم:

  • ضخامت: 3.3 سانتی متر
  • ابعاد: 36 در 26.4 سانتی متر
  • وزن: 2.4 کیلوگرم
  • وزن شارژر: 700 گرم

حمل و نقل لپ تاپ‌های خانواده Legion 5 آسان نیست. خود دستگاه و شارژر آن ابعاد بزرگی داشته و وزن بالایی دارند. البته که باید بدانید وزن بالا و ابعاد بزرگ دستگاه به دلیل سیستم خنک کننده آن است. اگر یک لپ تاپ گیمینگ نازک را انتخاب کنید، در زمان اجرای طولانی مدت بازی‌ها با مشکل رو به رو خواهید شد.

بررسی سخت افزار لپ تاپ Legion 5، آنچه که خوبان همه دارند

بررسی سخت افزار لپ تاپ Legion 5
هر کدام از مدل های لپ تاپ لجیون می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

لپ تاپ‌های لنوو لجیون 5 با سخت افزار متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. اما هیچ کدام از محصولات این خانواده ضعیف نیستند. شما می‌توانید لپ تاپ Legion 5-BC را با پردازنده اینتل Core i7 مدل 11800H و کارت گرافیک RTX 3070 از آی تی هوم خریداری کنید. اگر یک گزینه ارزان‌تر مانند Legion 5-CB مورد نظر شما باشد، با پردازنده اینتل Core i5 مدل 11400H و کارت گرافیک RTX 3050 همراه می‌شود.

سخت افزارLegion 5Legion 5 Legion 5
پردازنده (CPU)i5-11400Hi5-11400Hi7-11800H
کارت گرافیگ (GPU)RTX 3050 4GBRTX 3060 8GBRTX 3070 8GB
حافظه رم (RAM)8GB16GB32GB
فضای ذخیره سازی 512GB SSD1TB SSD1TB SSD
ابعاد نمایشگر15.6″ FHD15.6″ FHD15.6″ FHD
فناوری ساخت نمایشگر IPSIPSIPS
ظرفیت باتری 80 W/H80 W/H60 W/H
بنچمارک پردازنده159631596321172
بنچمارک کارت گرافیک90451290315280
مدل‌های مختلف لجیون 5 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ (عدد بزرگتر به معنای بهتر بودن است)

پردازنده‌های استفاده شده در لپ تاپ‌های خانواده لجیون 5 از سری H اینتل یا AMD است. این پردازنده‌ها برای اجرای سخت‌ترین بازی‌ها ساخته شده‌اند. کارت گرافیک‌های خانواده RTX 3000 آخرین نسل از فناوری‌های کارت گرافیک انویدیا را به همراه دارند. این کارت گرافیک‌ها در کنار توان پردازش بسیار بالا، فناوری رهگیری پرتو و DLSS را در دسترس شما قرار می‌دهند. با فعال سازی فناوری DLSS کیفیت تصویر بالا و تعداد فریم بیش‌تر در دسترس شما قرار می‌گیرد.

پنچمارک کارت گرافیک و پردازنده لپ تاپ های Legion 5
تفاوت مدل‌های مختلف لجیون 5

بررسی حافظه رم و فضای ذخیره سازی لپ تاپ Legion 5، سرعت و سرعت بیش‌تر

لنوو در این سری لپ تاپ‌های خود از حافظه SSD با کیفیت بسیار بالا استفاده کرده است. مدل‌های مختلف این دستگاه در فروشگاه آی تی هوم با انواع حافظه در ظرفیت‌های 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می‌شود. شما می‌توانید مدل 512 گیگابایت دستگاه را به 1 ترابایت ارتقا دهید اما امکان ارتقای مدل‌های 1 ترابایت وجود ندارد.

شما می‌توانید مدل‌های مختلف این دستگاه را با حافظه 8، 16 یا 32 گیگابایت به خانه ببرید. متاسفانه امکان ارتقای دستگاه به بیش از 32 گیگابایت حافظه رم وجود ندارد. اگر این لپ تاپ را برای بازی خریداری می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم مدل‌هایی با حداقل 16 گیگابایت حافظه رم را انتخاب کنید. چراکه حافظه رم کم‌تر از 16 گیگابایت ممکن است برای برخی از بازی‌های روز دنیا پاسخگو نباشد.

بررسی اتصالات لپ تاپ Legion 5، همه فن حریف

با انتخاب هر کدام از لپ تاپ‌های لجیون 5 یا لجیون 5 پرو مجموعه کامل اتصالات در دسترس شما قرار می‌گیرد. هر چهار درگاه USB تایپ A دستگاه از انتقال اطلاعات تا 5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. نکته جالب در مورد درگاه‌ USB تایپ A کناری دستگاه این است که همیشه فعال بوده و می‌توانید از آن برای شارژ تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

این لپ تاپ دو درگاه USB تایپ C نیز در دسترس شما قرار می‌دهد. هر دو درگاه تایپ C دستگاه USB 3.2 نسل دوم هستند که توان انتقال اطلاعات با سرعت 10 گیگابیت را دارند. درگاه تایپ C لپ تاپ از اتصال دیسپلی‌پورت 1.4 نیز پشتیبانی می‌کند. آخرین راز این دستگاه در زمینه اتصالات، درگاه USB تایپ سی دستگاه در قسمت پشت آن است. این درگاه از انتقال برق تا 100 وات پشتیبانی می‌کند.

بررسی صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ‌ Legion 5، کلیدهای جذاب

بررسی صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ‌ Legion 5
دنیای بازی ها از همیشه نزدیک تر است.

10 انگشت خود را روی صفحه کلید گذاشته و با چشم‌های بسته تایپ کنید، احتمالا شما هم مثل ما از کیفیت تایپ با لژیون 5 رضایت داشته باشید. چیدمان کلیدها تقریبا استاندارد است و به راحتی می‌توانید تمام کلیدها را به یاد بسپارید. فاصله بین کلیدها خوب است اما نمی‌توانیم آن را بهترین گزینه در لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی بدانیم.

صفحه کلید اکثر مدل‌های لپ تاپ لنوو لجیون 5 با نور پس‌زمینه همراه می‌شود. تنها نکته در مورد نور پس زمینه صفحه کلید دستگاه تک رنگ یا RGB بودن آن است. اگر نور پس زمینه برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، از مشاوران فروش آی تی هوم در مورد آن سوال کنید. این مورد می‌تواند محصول به محصول متفاوت باشد.

آخرین بخش در مورد صفحه کلید دستگاه، جنس پلاستیک آن است. لنوو از پلاستیک بسیار با کیفیت برای ساخت صفحه کلید دستگاه استفاده می‌کند. اگر برای تایپ طولانی مدت از این لپ تاپ استفاده کنید، صدای بسیار کمی تولید می‌کند و برای فشردن هر کلید به انرژی زیادی نیاز ندارید.

به تاچ پد لپ تاپ لجیون 5 می‌رسیم. تاچ پد دستگاه تمام حرکات انگشت شما و ژست‌ها را به خوبی ردیابی می‌کند. اگر یک فایل را بکشید و رها کنید، کار به خوبی انجام خواهد شد. اما کلیک کردن به کمک تاچ پد آنقدر خوب و دلچسب نیست. کار شما را به خوبی انجام می‌دهد اما به خوبی پرچمداران نیست.

بررسی نمایشگر لپ تاپ Legion 5، استقبال فوق العاده از چشم کاربران

انواع مدل‌های لجیون 5 که در فروشگاه آی تی هوم به فروش می‌رسند از نمایشگر 15.6 اینچی با کیفیت FHD و نرخ نوسازی 165 هرتز استفاده می‌کنند. این نمایشگرها مات بوده و با فناوری IPS ساخته می‌شوند. نمایشگرهای ساخته شده به کمک فناوری IPS زاویه دید گسترده‌ای را در دسترس شما قرار می‌دهند و تاخیر کمی دارند.

بررسی نمایشگر لپ تاپ Legion 5
لپ تاپ های لجیون 5 رویاهای شما را به واقعیت تبدیل می کنند.

نمایشگر خانواده لژیون 5 پرو 0.4 اینچ بزرگ‌تر است و ابعاد آن به 16 اینچ می‌رسد. لنوو در نمایشگر 16 اینچی دستگاه با کیفیت 2K یا (2500×1600) از چشم شما استقبال می‌کند. شدت روشنایی نمایشگر این دستگاه به 500 نیت می‌رسد و به کمک فناوری G-Sync انویدیا تاخیر را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.

به بررسی نرخ نوسازی دستگاه می‌رسیم. نمایشگر این دستگاه نرخ نوسازی قابل توجهی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. از طرفی باید نرخ نوسازی را در واقعیت بررسی کنیم. در واقعیت تصاویر کمی تار به نظر می‌رسند و عملکرد نمایشگر دستگاه از رقبای پرچمدار کمی ضعیف‌تر است. با توجه به اختلاف پیش آمده بین کارشناسان آی تی هوم، بررسی را کمی عمیق‌تر دنبال کردیم.

در دنیای بازی‌ها هیچ صحنه‌ای را از دست نمی‌دهید اما اگر بخواهیم تمام واقعیت را برای شما بگوییم، به نسبت لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس عملکرد ضعیف‌تری دارد.

بررسی خروجی صدا و بلندگو لپ تاپ Legion 5، زمانی که تصویر کافی نیست

کیفیت بلندگوهای لپ تاپ لژیون 5 را خوب می‌دانیم. صداهای پخش شده از بلندگوهای لپ تاپ طبیعی به نظر می‌رسد اما آن‌ها را برای گوش دادن به موسیقی مناسب نمی‌دانیم. این بلندگوها در زمان پخش صدا با محتوای گفتاری عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. خوشبختانه کیفیت صدای لپ تاپ‌های لجیون 5 با افزایش حجم صدا کاهش پیدا نمی‌کند اما فراموش نکنید که صدای بلند در طولانی مدت به دستگاه آسیب می‌رساند.

به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم برای غرق شدن در دنیای بازی‌ها از هدفون استفاده کنید. خروجی صدای این دستگاه کیفیت بسیار بالایی داشته و اگر از هدفون با کیفیت استفاده کنید، نتیجه آن شما را متعجب می‌کند.

بررسی خروجی صدا و بلندگو لپ تاپ Legion 5
کیفیت صدای بالا لجیون 5 شما را در دنیای بازی ها غرق می کند.

بررسی تبادل گرما و سیستم خنک کننده لپ تاپ Legion 5، کمی ضعیف‌تر از یخچال

لپ تاپ‌های خانواده لجیون 5 به خوبی گرما را کنترل کرده و مدیریت می‌کنند. تا زمانی که شروع به بازی نکنید، گرما به سطح دستگاه منتقل نمی‌شود اما در زمان اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها نیز دمای صفحه کلید از 40 درجه بیش‌تر نخواهد شد. تنها ایراد سیستم خنک کننده این دستگاه، صدای فن‌ها است. صدای فن‌های دستگاه از زمان روشن کردن دستگاه به گوش می‌رسد. البته باید گفت که صدای فن‌ها حواس شما را پرت نمی‌کند. پس با توجه به قیمت لپ تاپ لنوو سری لجیون 5 با توجه به این ویژگی‌ها،این لپ تاپ حقیقتا ارزش خرید را دارد.

حکم آخر

لپ تاپ‌های خانواده Legion 5 با کم‌ترین قیمت، شما را به دنیای بازی‌ها می‌رسانند. هر کدام از محصولات لنوو لژیون 5 یا لژیون 5 پرو موجود در فروشگاه آی تی هوم تمام بازی‌های معرفی شده در سال 2022 را به راحتی اجرا می‌کنند. تنها پیشنهاد ما این است که از یک کول پد برای کمک به سیستم خنک کننده دستگاه استفاده کنید. تمام محصولات موجود در فروشگاه آی تی هوم با گارانتی معتبر عرضه می‌شوند و 7 روز ضمانت بازگشت کالا را به همراه دارند.

سوالات متداول

آیا لپ تاپ های Legion 5 برای کارهای روزمره مناسب است؟

لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی سخت افزار بسیار قدرتمندی دارند. اگر یک لپ بتواند بازی‌های روز دنیا را اجرا کند، هر کاری را می‌تواند انجام دهد.

آیا لپ تاپ های Legion 5 برای کارهای گرافیکی مناسب است؟

شما می توانید برای ویرایش تصاویر یا ویدئو از انواع لپ تاپ های لجیون 5 استفاده کنید. این لپ تاپ ها سخت افزار قدرتمندی را در اختیار شما قرار می دهند.

آیا Legion یک برند تولید کننده لپ تاپ است؟

خیر، لپ تاپ های Legion 5 توسط شرکت لنوو تولید می‌شود.

لپ تاپ‌های لنوو Legion 5 و Gaming 3 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در مقاله نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ‌های Gaming 3 می‌توانید با ویژگی‌های آن به خوبی آشنا شوید. لپ تاپ‌های لنوو Gaming 3 به طور میانگین از لپ تاپ‌های Legion 5 ارزان‌تر بوده و سخت افزار ضعیف‌تری دارد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. محمد

    سلام . من امسال (2023) یه لجیون 5 گرفتم سی پی یو اش رایزن 7 6800h هست گرافیک هم geforce rtx 3060 140wمیترسم باهاش بازی سنگین بزنم خراب شه یا عمر اش بیاد پایین این لپتاپ واسه بازی های سنگین جوابه؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      لجیون یکی از بهترین گیمینگ های لنوو هست . با خیال راحت بازی کن و اصلا نگران نباش دستگاه قوی دارید .

      پاسخ به این نظر
  2. Ozone

    سلام . عالی بود. ممنون از شما

    پاسخ به این نظر
  3. حسین

    عرض سلام و خسته نباشید. بنده یک راهنمایی خرید میخواستم میتونید کمکم کنید؟
    من دنبال یک لپتاپ legion5 هستم برای کار های گرافیکی، تدوین، معماری و…
    وقت سایت های فروش رو نگاه میکردم، یک چیز برام خیلی عجیب بود، اینکه یک لپتاپ ازی سری legion5 با سخت افزار های مشابه با پرو و تنها فرق در 2k و fhd بودن، ۱۵ میلیون تومان فرق قیمت داشت؛ چه چیزی در این دستگاه فرق دارد که باعث این تفاوت قیمت عظیم شده؟
    دومین مورد اینکه بین انتخاب دو لپتاپ از سری legion5 با مشخصات زیر گیر کردم،
    هردو core i7 12700h
    هردو قابلیت ارتقای ssd به 2TB
    حالا فرق ها
    نوع ۱:
    گرافیک 3070 8G
    ram 16 up to 32
    FHD
    قیمت ۶۱ م
    نوع دوم:
    گرافیک 3060 6G
    ram 32 up to 64
    2k
    قیمت ۶۵ م
    الان موندم کدومو انتخاب کنم، گرافیک قدرتمند با رم پایین و کیفیت تصویر نسبتا خوب
    یا گرافیک خوب با رم بالا و کیفیت تصویر عالی
    یک مورد دیگه اینکه تو تحلیل های میخوندم که گرافیک ۳۰۷۰ برای لژیون نگیرید، توان رو محدود میکنن و با ۳۰۶۰ هم کار راهمیفته، این تحلیل درسته یا اشتباه

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود حسین عزیز
      در مورد فرث لجیون با لجیون پرو باید گفت عمده تفاوت در لینچ مانیتور جنس بدنه و سیستم کولینگ بهتر و کیفیت مانیتور هست ولی باید دید این اختلاف ارزش این همه قیمت رو داره یا نه.
      در مورد دو دستگاه قطعا دستگاه با کارت گرافیک 3070 توصیه میشه . رم و هارد و SSD همیشه قابل ارتقا هست ولی پردازنده گرافیکی و CPU رو نمیشه ارتقا داد . از اون گذشته واقعا 32 گیگ رم الان خیلی زیاده شاید اصلا اونقدر رم نیاز نباشه .
      در مورد تحلیل ها باید دید چه کسی و چه سایتی این مقاله رو منتشر کرده . ولی احتمال خیلی خیلی زیاد منطقی و درست نیست . شما میتوانید سریال کالا رو در سایت لنوو بررسی کنید و خواهید دید که وات گرافیکی شما چقدر هست .

      پاسخ به این نظر
      1. حسین

        سلام. خیلی ممنونم بابت راهنماییتون، پس ۳۰۷۰ رو مد نظر میگیرم.
        البته الان که کامنت میکنم قیمت ها نسبت به دیروز برای نوع ۱ ،۳ میلیون تومان بالا رفت و شد ۶۴ و با نوع دوم هم قیمت شد، هر روز که برای خریدش تعلل میکنم، قیمتش میره بالا،
        آذر ماه ۵۰ بود!
        لطف کردید بازم. یکی از معیارهام کولینگ بهتر بود، میتونم با کولپد بهترش کنم دیگه؟

        پاسخ به این نظر
        1. مهران مرادی

          سلام امروز من یدونه لجیون پنج پرو ۱۶ اینچ گرفتم که ۳۰۶۰ هست و ۳۲ رام داره و ۲کی هست ،درکل من ۷۰ برام آب خورد عزیز رنگ تیره شو گرفتم بسیار بسیار خفنه داداش ولی یچیز بگم بهت اگر دلت رو این مدل گیر کرده و می‌دونی میتونی یه ده پونزدع تومن تو یکماه اینا بندازی روش وایسا تا لجیون پنج بیست بیست و سه بیاد اگرم خواستی ببینی سیستممو توی اینستاگرام این آی دیم هست پیام بده بگو درمورد لپتاپ صحبت داشتیم می‌خوام ببینمش تا واست کلی فیلم بگیرم من فردا تازه می‌خوام برم برنامه و ویندوز بندازم روش به امید خدا و کارم بازی و طراحی و ایناس ،بنظرم سی هفتاد یکم قوی تره ولی رام سی و دو بهتره من خودم اینو انتخاب کردم سی شصت با سی هفتاد هیچ کوفتی فرق ندارع داداش ،جفتش یک سانه و توی اعداد سی هفتاد بالاتره ولی برای کار تو رام مهمه که مطمعنم نیازت میشه بیشتر از شونزدع خیلی وقتا و با توجه به گرافیک ها که یک سانتی متر سی هفتاد قدش بلند تره از سی شصت من فکر کردم من الان اینو خریدم استفاده کنم برنامه ای که بخواد توسط سی شصت خوب اجرا نشه مطمعنا سی هفتاد هم آنچنان پوخی نیست درمقابلش شاید یکم روون تر باشه ،پس خیلی سخت نگیر سی هفتاد هم آنچنان نیست بخاطرش بیای از حافظه و رام و کیفیت و اندازه بزرگ تر ال سی دی بگذری ،درکل نظر من اینه اگر عجله نداری پول داری پولتو تبدیل کن طلای خاک بدون اجرت پول جمع کن تا مدل بیست بیست و سه بیاد که خیلی غول و خفنه اون بخر ، کنه

          پاسخ به این نظر