top banner
بهترین مانیتور با بهترین قیمت

انتخاب بهترین سایز مانیتور تا حد زیادی به نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. زیرا که انواع سایز مانیتور برای هر کاری می‌تواند متفاوت باشد. در اینجا عواملی وجود دارد که باید هنگام تعیین ابعاد مانیتور بهینه برای نیازهای خود در نظر بگیرید. در این مقاله با انواع سایز مانیتور گیمینگ، اداری و خانگی آشنا می‌شویم. همچنین باید در نظر بگیرید که انتخاب اندازه مانیتور به کیفیت تصویر، فاصله کاربر با مانیتور، بودجه و ابعاد میز کار شما بستگی دارد.

انواع سایز مانیتور

  • ۲۱ تا ۲۴ اینچ: حداقل کیفیت مناسب در این ابعاد FHD یا ۱۰۸۰p است.
  • ۲۴ تا ۲۷ اینچ: حداقل کیفیت مناسب در این ابعاد ۲K یا ۱۴۴۰p است. البته که مدل‌های مختلف با کیفیت ۴K نیز در دسترس شما قرار دارد.
  • ۲۷ تا ۳۲ اینچ: کیفیت مناسب در این ابعاد ۴K یا ۲۱۶۰p است.

برای مشاهده قیمت مانیتورهای 24 اینچی روی لینک روبرو کلیک کنید. قیمت مانیتور 24 اینچ

قیمت انواع مانیتورهای 27 اینچی از برندهای ایسوس و ام اس آی : قیمت مانیتور 27 اینچ

برای آشنایی بیشتر با مانیتورهای گیمینگ 4k اینجا کلیک کنید. مانیتورهای گیمینگ 4k

معیارهای انتخاب انواع سایز مانیتور کدامند؟

  1. ابتدا باید فضای کاری خود را ارزیابی کنید. یک مانیتور بزرگتر صفحه نمایش بیشتری را ارائه می‌دهد، اما برای قرار دادن راحت آن به فضای کافی نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که اندازه مانیتوری که انتخاب می‌کنید فضای کاری شما را تحت الشعاع قرار ندهد.

2. فاصله بین چشمان خود و مانیتور را در نظر بگیرید. یک نمایشگر بزرگتر برای حفظ تجربه دید راحت و جلوگیری از خستگی چشم به فاصله دید نسبتا بیشتری نیاز دارد. اگر نزدیک‌تر به مانیتور خود بنشینید، اندازه کوچک‌تر ممکن است برای جلوگیری از خستگی چشم مناسب‌تر باشد.

انواع سایز مانیتور

نکته: وضوح تصویر یا کیفیت تصویر بالاتر بهتر است، انتخاب یک مانیتور 2K به جای FHD تجربه کاربری بهتری برای شما دارد.

کیفیت مانیتور از زیاد به کم

  • کیفیت 8K: به معنای 7680 در 4320 پیکسل است. انتخاب یک مانیتور با کیفیت 8K منطقی نیست، چرا که این کیفیت در ابعاد مانیتور (17 تا 40 اینچ) قابل تشخیص نیست.
  • کیفیت 4K: به 3840 در 2160 پیکسل است. انتخاب یک مانیتور 4K بهترین انتخاب شما خواهد بود، اما مانیتورهای 4K قیمت بالایی دارند. انواع مانیتور 4K برای بازی و کارهای گرافیکی در فروشگاه آی تی هوم وجود دارد.
  • کیفیت 2K: به معنای 2048 در 1440 پیکسل است. انتخاب یک مانیتور 2K با کم‌ترین قیمت بهترین تجربه ممکن را به دست شما می‌رساند. اما به طور کلی یک مانیتور 2K را برای کارهای تخصصی به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • کیفیت FHD: به معنای 1920 در 1080 پیکسل است. انواع مانیتور FHD بهترین انتخاب کاربران برای طراحی، بازی و دیگر کارهای روزمره خواهد بود. قیمت مانیتورهای FHD کاملا مناسب بوده و تنوع بالایی دارد.

نکته دوم هنگام خرید مانیتور: نسبت بین کیفیت و ابعاد مانیتور را در نظر بگیرید. انتخاب یک مانیتور FHD با ابعاد 32 اینچ اشتباه است.

مانیتور چند اینچی بخریم؟

  • 21 تا 24 اینچ: حداقل کیفیت مناسب در این ابعاد FHD یا 1080p است.
  • 24 تا 27 اینچ: حداقل کیفیت مناسب در این ابعاد 2K یا 1440p است. البته که مدل‌های مختلف با کیفیت 4K نیز در دسترس شما قرار دارد.
  • 27 تا 32 اینچ: کیفیت مناسب در این ابعاد 4K یا 2160p است.
انواع سایز مانیتور

انواع سایز مانیتور برای هر گروه از کاربران

حالا شما می‌دانید که یک مانیتور در هر ابعاد باید چه کیفیتی داشته باشد، هم‌چنین می‌دانیم که بهترین فاصله تا مانیتور چه مقدار است. در این بخش از مقاله بررسی می‌کنیم که کدام ابعاد مانیتور برای چه کارهایی مناسب است.

انواع سایز مانیتور برای هر گروه از کاربران

مانیتور 27 اینچ: برای بازی، تماشای فیلم و طراحی مناسب است.

مانیتور 29 اینچ: برای بازی، تماشای فیلم، طراحی و دیگر کارهای حرفه‌ای مناسب است، البته که برخی مدل‌ها با ابعاد 29 اینچ فوق عریض به حساب می‌آیند.

مانیتور 32 اینچ: برای اتصال به کنسول‌های بازی، طراحی و تماشای فیلم مناسب است.

مانیتور 34 اینچ: ماینتورهایی با ابعاد 32 اینچ معمولا فوق عرض یا Ultrawide است و برای بازی، فیلم و ترید مناسب است.

مانیتور 38 اینچ: مانیتورهایی با ابعاد 38 اینچ معمولا فوق عریض یا Ultrawide است و برای بازی، فیلم و طراحی حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره ابعاد مانیتور مانیتورهای Ultrawide این مطلب را از دست ندهید! مانیتورهای اولترا واید

مانیتور 49 اینچ: مانیتورهایی با ابعاد 49 اینچ فوق عریض یا Ultrawide است و برای بازی و طراحی حرفه‌ای استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

به طور کلی سایز مانیتور شما بر تجربه کاربری تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. فرقی نمی‌کند که اندازه مانیتور را برای بازی یا سرگرمی یا کارهای اداری بخواهید. شما برای انتخاب یک مانیتور مناسب باید با انواع سایز مانیتور آشنا شوید. سایز مناسب مانیتور به کیفیت، فاصله نشستن شما رو به روی مانیتور و بودجه گره خورده است. اگر این راهنما در انتخاب یکی از مانیتورهای موجود در فروشگاه کافی نبود، با کارشناسان فروش آی تی هوم تماس بگیرید؛ آی تی هوم همراه شما است برای بهترین انتخاب.

محاسبه اینچ مانیتور چگونه انجام می‌شود؟

باید ابتدا اندازه پنل تصویر را در نظر بگیرید. اگر اندازه گیری شما بر حسب سانتی متر بود باید عدد به دسه آمده را بر 2.54 تقسیم کنید تا به اینچ تبدیل شود. این عددی که به دست می‌آید اندازه تصویر شما خواهد بود.

چگونه ابعاد مانیتور را بفهمیم؟

یک برچسب شناسایی در پشت هر مانیتوری وجود دارد که تمام مشخصات آن شامل سایز مانیتور روی آن درج است. اما اگر به هر دلیلی دسترسی به این برچسب غیر ممکن است، می‌توانید از روش‌هایی که در این مقاله از آی تی هوم ذکر می‌کنیم، استفاده نمایید.

بهترین سایز مانیتور گیمینگ کدام است؟

اگر شما گیمر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید یک مانیتور انتخاب کنید، برای انتخاب ابعاد مانیتور به دو فاکتور رزولوشن و فاصله خود تا مانیتور دقت کنید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!