top banner
بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

در دنیای امروزی که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است، انجام بسیاری از کارها به یک دستگاه دیجیتال وابسته است و خرید لپ تاپ یکی از دغدغه‌هایی است که افراد زیادی به ویژه دانشجویان و فریلنسرها با آن روبه‌رو هستند. به طور کلی کاربران باید فاکتورهای مختلفی را پیش از خرید لپ تاپ در نظر بگیرند تا نیازهای آن‌ها برطرف شود. اما فاکتور قیمتی نیز یکی از عوامل هم و تاثیر گذار است. در حال حاضر بسیاری از کاربران به دنبال خرید یک بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون هستند. اما بهترین لپ تاپ 40 میلیونی کدام است؟ با ما در این مطلب از آی تی هوم همراه باشید تا بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون را به شما معرفی کنیم.

البته قبل از این که به سراغ اصل مطلب برویم، باید گفت که شما می‌توانید خلاصه‌ای جذاب از این مقاله را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

معرفی بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون

برای این که شما بتوانید در بین انتخاب‌های متنوع بازار دچار سردرگمی نشوید، در این بخش به معرفی بهترین لپ تاپ‌ تا 40 میلیون تومان پرداخته‌ایم که با مشاوره با کارشناسان مجموعه آی تی هوم برای کاربری‌های گوناگون انتخاب شده‌اند.

لپ تاپ‌های سری ZenBook ایسوس به خاطر طراحی فوق‌العاده، جذاب، سبک و باریک بودن از محبوب‌ترین آلترابوک‌های موجود در بازار هستند. یکی از اقتصادی‌ترین محصولات سری ZenBook که بسیاری از ویژگی‌های جذاب را دارد، لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook 14X OLED می‌باشد. این لپ تاپ علاوه بر برخورداری از یک صفحه نمایش OLED خیره‌کننده، در عمر باتری، کیفیت ساخت و عملکرد روزمره نیز نمرات بسیار خوبی را دریافت می‌کند. این لپ تاپ از نظر ما مجموعا “بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون” تومان باشد.

البته که نقطه قوت و جذابیت اصلی این لپ تاپ، صفحه نمایش 14.5 اینچی OLED آن با رزولوشن 1800 * 2880 و نرخ نوسازی 120 هرتز است. این‌ها مشخصاتی هستند که راستش را بخواهید در لپ تاپ‌هایی در این بازه قیمتی پیدا نمی‌کنید.

اما لپ تاپ ایسوس ZenBook 14X OLED خیلی بیشتر از یک صفحه نمایش زیبا است. این لپ تاپ از یک پردازنده Core i5-13500H برخوردار است که یک ارتقا نسبت به پردازنده‌های سری U موجود در اکثر لپ تاپ‌های سبک و باریک است. به علاوه بزرگترین نقاط قوت آن در مشخصات آن دیده نمی‌شوند. منظور ما یک کیبورد باکیفیت، طراحی جذاب و مستحکم و عمر باتری بالا است.

برای انتخاب‌های اقتصادی‌تر پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون را حتما مطالعه کنید.

بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون

دومین انتخاب ما در بین بهترین لپ تاپ ها تا 40 میلیون یک لپ تاپ کاربردی از سری لپ تاپ‌های تینک بوک لنوو است. یکی از لپ تاپ‌هایی که می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم، لپ تاپ لنوو ThinkBook 15 Gen 2 است. این لپ تاپ دارای پردازنده نسل 11 اینتل Core i7 1165G7 است. برخلاف لپ تاپ قبلی که کارت گرافیک مجزا نداشت این لپ تاپ دارای 2 گیگابایت کارت گرافیک مجزا از نوع GeForce MX450 و صفحه نمایش بزرگ 15 اینچی می‌باشد که باعث شده برای انجام کارهای گرافیکی گزینه مناسب تری باشد. بدنه پلاستیکی این لپتاپ باعث شده تا وزن آن بسیار سبک باشد و قابلیت حمل آن را آسان تر می‌کند.

به عنوان آخرین نکته مثبت این لپ تاپ به صفحه نمایشگر مات آن اشاره می‌کنیم که باعث می‌شود در محیط‌های پرونور هم شما بتوانید از کارکردن با این لپ تاپ لذت ببرید و تصاویر برای شما قابل مشاهده باشند. برای مشاهده ویژگی‌های بیشتر می‌توانید به لینک بالا مراجعه کنید.

حالا به سراغ لپ تاپی زیبا و کاربردی از سری لپ تاپ hp در بین گزینه‌های لپ تاپ 40 میلیونی می‌رویم. لپ تاپ اچ پی FD0245NIA یک لپ تاپ مدرن، خوش‌ساخت و زیبا است که سخت‌افزار بسیار قابل قبولی در این بازه قیمتی دارد. علاوه بر پردازنده نسل 13 اینتل Core i5، شاهد به‌کارگیری از تراشه گرافیکی مجزای انویدیا با 2 گیگابایت حافظه گرافیکی هستیم.

صفحه نمایش 15.6 اینچی دستگاه از نوع IPS با روکش مات و رزولوشن 1920×1080 بوده و جزء با کیفیت ترین صفحه نمایش‌های موجود در بازار می‌باشد. برای مشاهده قیمت این لپ تاپ روی لینک بالا کلیک کنید.

یکی دیگر از سری لپ تاپ‌های ایسوس که از محبوبیت بسیار بالایی بخصوص در بازار ایران برخوردار است، سری VivoBook می‌باشد. لپ تاپ‌ ایسوس VivoBook ترکیب کم‌نظیری از طراحی جذاب، عملکرد قوی و قیمت مناسب هستند. لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 هم یکی از جدیدترین لپ تاپ‌های این سری بوده که از پردازنده‌های نسل 13 اینتل استفاده می‌کند.

به صورت دقیق‌تر باید گفت که شاهد استفاده از یک پردازنده Core i7 نسل 13 اینتل 10 هسته و 12 رشته هستیم. همچنین وزن این لپ تاپ تنها 1.7 کیلوگرم بوده که آن را برای استفاده در رفت و آمد بسیار مناسب کرده است. البته از آن جایی که با یک لپ تاپ سبک و باریک طرف هستیم، خبری از تراشه گرافیکی جدا نیست. این لپ تاپ نیز جزو بهترین انتخاب‌ها در بین لپ تاپ تا 40 میلیون به حساب می‌آید.

اما اگر یک گیمر هستید و به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون تومان می‌گردید چه؟ بگذارید شما را با لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی اچ پی یعنی ویکتوس آشنا کنیم. لپ تاپ اچ پی Victus 15 FA1093DX یکی از محصولات جدید شرکت HP است که در سال 2023 روانه بازار شده است.

این لپ تاپ علاوه بر پردازنده Core i5 نسل 13 اینتل، از یک کارت گرافیک RTX 3050 با 6 گیگابایت حافظه گرافیکی نیز برخوردار است. همچنین صفحه نمایش باکیفیت این لپ تاپ از نوع IPS بوده و رزولوشن آن هم Full HD است. نرخ نوسازی این نمایشگر هم به 144 هرتز می‌رسد. این موارد باعث شده تا این مدل از لپ تاپ اچ پی ویکتوس را بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون بدانیم.

لپ تاپ K513EQ یکی از لپ تاپ‌های بسیار پرطرفدار ایسوس است. این لپ تاپ در دسته ‌بندی ViviBook های ایسوس قرار می‌گیرد. این لپ تاپ برای طیف گسترده‌ای از کاربران طراحی شده‌اند و علاوه بر ظاهر زیبا، وزن بسیار مناسبی هم دارند.

 با پردازنده Intel Core i5 1135G7 و 2 گیگابایت کارت گرافیک از نوع MX 350 GDDR5 می‌تواند یکی از انتخاب‌های افرادی باشد که به یک لپ تاپ کاربردی و اقتصادی نیاز دارند.

 صفحه نمایش 15 اینچی این لپ تاپ، پنل IPS و دو گیگ کارت گرافیک مجزا باعث شده تا یک لپ تاپ مناسب برای گرافیست‌ها باشد.اینلپ تاپ نیز می‌تواند یکی از انتخاب‌های خوب شما در بین گزینه‌های لپ تاپ 40 میلیونی باشد.

 لپ تاپ IdeaPad 5  نیز می‌تواند یکی دیگر از انتخاب های شما در بین لیست بهترین لپ تاپ ها تا 40 میلیون باشد. این دستگاه از پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 و کارت گرافیک MX450 بهره می‌برد. ترکیب پردازنده Core i7 1165G7 اینتل و کارت گرافیک انویدیا قدرت لازم برای انجام کارهای سنگین را فراهم می‌کند. 

 در ساخت نمایشگر این لپ تاپ از پنل IPS با ابعاد 15.6 اینچی استفاده شده است. نمایشگر IPS طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را نمایش می‌دهد و زاویه دید گسترده‌ 175 درجه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پردازنده اینتل Core i7 در ترکیب با کارت گرافیک MX 450 توان کافی برای اجرای بازی های ساده و نرم افزارهای ویرایش تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین شما از این لپ تاپ می‌توانید برای انجام کارهای حسابداری، کارهای روزمره و ویرایش تصاویر نسبتا سنگین را انجام دهید . پردازنده این لپتاپ دارای 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی است.

حداقل سرعت کلاک این پردازنده 2.8 گیگاهرتز است که برای کارهای سنگین تا 4.7 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. اینتل برای عضو کوچک خانواده آبی 12مگابایت حافظه کش را در نظر گرفته است.

معرفی بهترین لپ تاپ‌ها زیر 40 میلیون

اگر شما جزء افرادی هستید که از لپ تاپ خود انتظار عملکرد خوب در اموری مانند ساخت پاورپوینت، چک کردن ایمیل و وبگردی، ویرایش عکس در سطح متوسط و کارهای اداری و دانشجویی را دارید، بهترین لپ تاپ ها زیر 40 میلیون می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. ما در ادامه به معرفی بهترین لپ تاپ‌ها زیر 40 میلیون تومان می‌پردازیم.

لپ‌تاپ ایسوس Vivobook Pro M6500QH دستگاهی دیگری از سری ویووبوک است که ایسوس آن را به عنوان دستگاهی میان‌رده به بازار عرضه کرده است. این لپ‌تاپ در مقایسه با قیمتی که در فروشگاه اینترنتی آی‌تی هوم (ithome) عرضه می‌شود از مشخصات و قابلیت‌های قابل توجهی بهره می‌برد.

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با نسبت تصویر 16:9 که از پنل IPS استفاده می‌کند، با کیفیت فول اچ دی و رزولوشن 1920 در 1080 باعث می‌شود تا شما با این لپ تاپ کوچکترین جزئیات تصاویر را مشاهده کنید. نرخ نوسازی تصاویر در این صفحه نمایشگر 144 هرتز است و باعث نمایش تصاویر به صورت نرم و سریع می‌شود و به همین دلیل است که این لپتاپ به عنوان یک لپ تاپ برای کاربری گیمینگ استفاده می‌شود.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HF نیز یکی دیگر از انتخاب‌های شما در بازه قیمتی زیر 40 میلیون تومان خواهد بود. همانطور که از اسم لپ تاپ مشخص است این دستگاه مخصوص گیم‌های حرفه‌ای است. سری TUF Gaming FX506HF  با Core i5 11400H که با پسوند H نشان دهنده قدرت بالای پردازنده لپ تاپ است.  

 نرخ نوسازی تصاویر در صفحه نمایش این لپ تاپ 144 هرتز است و به واسطه این لپ تاپ یک گیم فوق العاده جذاب را تجربه می‌کنید.همچنین به واسطه پنل IPS و 4 گیگابایت حافظه کارت گرافیک از نوع  RTX 2050 GDDR6 برای انجام کارهای گرافیکی بسیار مناسب و ایده آل است.

اولین چیزی که در لپ تاپ ایسوس Vivobook S15 K3502ZA (OLED) قابل توجه است، صفحه نمایش آن است که با اندازه 15.6 اینچی، پنل OLED با قابلیت نمایش 1.07 میلیارد رنگ فوق العاده است.

 لپ‌تاپ ایسوس از پردازنده ۱۲هسته‌ای نسل ۱۲ اینتل سری Core i5 مدل  12500H قدرت می‌گیرد که همانطور که می‌دانید سری H جزء سری‌های قدرتمند پردازنده‌های اینتل است. تراشه ۱۲ هسته‌ای چهار هسته برای انجام کارهای سنگین در اختیار شما قرار می‌دهد و ۸ هسته نیز برای کارهای معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ۱۶هسته مجازی نیز از دیگر ویژگی‌های این تراشه است. این پردازنده در بازه فرکانس ۲.۵ تا ۴.۵ گیگاهرتز با مجموع حافظه Cache ۱۸ مگابایت کار می‌کند که قدرت بسیار زیادی را فراهم می‌سازد.  

 پردازنده گرافیکی Intel مدل گرافیک یک‌پارچه intel Iris Xe Graphics هم وظیفه‌ی پردازش محتوای مورد استفاده اعم از کارهای گرافیکی، گیم یا ادیت فیلم و عکس یا کارهای دیگری را که انجام می‌دهید، برعهده دارد.

به عنوان آخرین لپ تاپ 30 تا 40 میلیونی به معرفی لپ تاپ لنوو  IdeaPad Gaming 3 می‌پردازیم.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 غول بزرگ لنوو است. صفحه نمایش این لپ تاپ 15 اینچی، نرخ تازه سازی 144 هرتز  یک لپ تاپ عالی برای کاربری گیمینگ است.

پردازنده این لپ تاپ دارای تعداد هسته‌های زیادی است که عملکرد این دستگاه را برای انجام کارهای سنگین افزایش می‌دهد. دارای 10 عدد هسته اصلی که 4 هسته برای انجام کارهای سبک و 6 هسته برای کارهای سنگین است. تعداد هسته مجازی این لپ تاپ به 16 عدد می‌رسد.

این دستگاه دارای 4 گیگابایت کارت گرفیک مجزا از نوع RTX 3050 که یکی از کارت گرافیک‌های قدرتمند جی فورس است، می‌باشد.شما با خرید این لپ تاپ می‌توانید تمام کارهای حرفه‌ای خود را انجام دهید. برای خرید این لپ تاپ روی لینک بالا کلیک کنید.

بررسی سخت افزار بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون

دانستن مشخصات سخت افزاری لپ تاپ، در هنگام خرید مهم‌ترین نکته ای است که باید به آن توجه کنید. در واقع شما با اطلاع از ویژگی‌های سخت افزاری می‌توانید با توجه به نیازتان دست به انتخاب بزنید. نکات زیادی وجود دارد که در زمان خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید اما توجه به ویژگی‌های سخت افزاری مانند سی پی یو، کارت گرافیک، رم، حافظه داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار است. در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون
توجه به سخت افزار در زمان خرید لپ تاپ یکی از مهمترین نکات است.

بررسی پردازنده در بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون

پردازنده‌های به کار رفته در لپ تاپ های این بازه قیمتی، معمولا از پردازنده‌های Core i5 یا رقیب آن Ryzen 5 شروع می شود و لپ تاپ هایی با پردازنده Core i7 یا Ryzen 7 را نیز می‌توانید در این بازه قیمتی پیدا کنید. معمولا این پردازنده ها جزء پردازنده های قوی و قدرتمند موجود در بازار هستند و اگر در سیستمی به کار رفته باشند می توانید انتظار عملکرد مناسبی از آن داشته باشید. اگر دوست دارید لپ تاپ انتخابی شما از نظر پردازشی قدرت بیشتری داشته باشد، به سراغ لپ تاپ Core i7 بروید، در غیر این صورت و برای داشتن لپ تاپی با قیمت مناسب تر و البته پردازنده‌ای که به نسبت قدرت کمتری دارد، می‌توانید به سراغ انتخاب و خرید لپ تاپ Core i5 بروید.

بررسی کارت گرافیک در بهترین لپ تاپ 40 میلیونی

میزان حافظه گرافیکی در لپ تاپ هایی که در این محدوده قیمتی قرار دارند معمولا 2 تا 4 گیگابایت از نوع GTX و RTX است. اصولا این میزان از حافظه گرافیکی برای انجام کارهای مهندسی و حسابداری و انجام کارهای گرافیکی در حد ساده و متوسط، همچنین گیم های معمولی و نیمه حرفه ای مناسب است.

بررسی حافظه رم در لپ تاپ 40 میلیونی

حافظه رم این لپ تاپ ها معمولا بین 8 تا 16 گیگابایت است و سرعت مناسبی را به سیستم شما می‌دهد. این لپ تاپ ها دارای رم DDR4 هستند و پهنای باند آن‌ها بین 2933 تا 3200 مگاهرتز می‌باشد. DDR4 در لپ تاپ های جدید بازار قرار دارد مگر این که شما تصمیم بگیرید لپ تاپ استوک (دست دوم) بخرید که در آن DDR3 به کار رفته است. همچنین دقت داشته باشید که لپ تاپ انتخابی شما دارای حافظه رم قابل ارتقا باشد تا در صورت نیاز و در آینده بتوانید لپ تاپ خود را ارتقا دهید. معمولا شما در این محدوده قیمت می توانید یک لپ تاپ با رم 16 خریداری کنید که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را خواهد داشت.

لپ تاپ تا 40 میلیون
میزان حافظه رم در لپ تاپ 40 میلیونی بین 8 تا 16 گیگابایت است.

بررسی SSD و HDD به کار رفته در لپ تاپ‌ 40 میلیونی

لپ تاپ هایی که دارای حافظه SSD هستند در افزایش سرعت و عملکرد دستگاه و اجرای سریع‌تر برنامه‌‌های آن نقش دارند. این دستگاه‌ها هیبرید (دوگانه) هستند، یعنی هم دارای SSD و HHD دارد. حافظه SSD از لحاظ حجم در این لپ تاپ ها متفاوت است و بسته به سخت افزار هر سیستم حجم آن تعیین می‌شود.

بهترین لپ تاپ ها تا ۴۰ میلیون برای چه کاربرای مناسب است؟

همان طور که متوجه شده‌اید، لپ تاپ تا 40 میلیون دارای سخت افزار بسیار مناسب برای فعالیت های ساده و حرفه ای است. دانشجویان رشته گرافیک، فعالان رشته های مهندسی با پروژه های سنگین، معماران و گیمرها می‌توانند از این لپ تاپ ها برای فعالیت های خود استفاده کنند.

بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون برای اجرای طیف وسیعی از بازی‌ها با کیفیت بالا مناسب است ولی اگر شما بازی را به صورت کاملا حرفه ای دنبال می‌کنید بهتر است از بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون استفاده کنید.

علاوه بر این این لپ تاپ ها برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی مانند پریمیر، افترافکت، فتوشاپ و…مناسب هستند و بالغ بر 60 درصد نیازهای کاربران را پشتیبانی می‌کند. در رشته معماری و نقشه کشی نیز فرایند رندرگیری و نرم افزارهای مخصوص این رشته قابلیت اجرا و پشتیبانی دارند.

خرید بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

همچنین به عنوان یک نکته‌ی دیگر باید اضافه کرد که برای انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون انتخاب‌های محدودی دارید اما با همین محدودیت می توانید گزینه های خوبی را خریداری کنید که تا مدت ها همراه فوق العاده ای برای شما خواهد بود.

 سخن آخر

به طور کلی لپ تاپ های این رده از قیمت جز لپ تاپ های رده بالا طبقه‌بندی می‌شود و شما می‌توانید کارهای گرافیکی سنگین و بازی‌های متوسط رو به بالا را انجام دهید. سی پی یو های این دستگاه‌ها پردازش قوی دارد و چون برای نسل جدید هستند می‌توان گفت از اخرین معماری برخوردار می‌باشند. رم این دستگاه بین 8 تا 16 گیگابایت حافظه دارد که سرعت مناسبی را به سیستم شما می‌دهد. کیفیت مانیتور این سیستم FULLHD است و برای کارهای گرافیکی مناسب است و تصاویر را با کیفیت مناسب نشان می‌دهد.امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد.

سوالات شما

آیا در بین لپ تاپ تا 40 میلیون، لپ تاپ گیمینگ نیز وجود دارد؟

بله شما در این محدوده قیمتی می توانید لپ تاپ گیمینگ ایسوس، لنوو یا هر برند دیگری را پیدا کرده و خریداری کنید.

آیا بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون برای کارهای گرافیکی مناسب است؟

با توجه به سخت افزار به کار رفته در این سری لپ تاپ‌ها به سادگی می‌توانید از آن برای انجام تسک های گرافیکی و مرتبط در این حوزه استفاده کنید.

لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون از قدرت کافی برخوردار است یا خیر؟

نمی‌توان از این لپ تاپ ها انتظار فوق العادهی ای داشت اما در حد انجام کارهای متوسط تا کمی حرفه ای، همراه خوبی برای شما خواهند بود.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. محمد

    سلام دوتا سوال داشتم
    ۱.لپتاپ hp victus تو این رنج ارزش خرید نداره که درج نشده 🫤
    ۲.گرافیک rtx 3050 vs mx450 کدوم برتره؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. آرش بوالحسنی

      سلام محمد عزیز،
      لپ تاپ‌های اچ پی ویکتوس هم انتخاب خوبی تو این رنج قیمت هستن. البته الان اکثر مدل‌های این سری بالای 40 میلیون قیمت دارن.
      گرافیک RTX 3050 هم با اختلاف قابل توجه‌ای از mx450 بهتره. هم حافظه VRAM بیشتری داره و هم فناوری‌های سری RTX.

      پاسخ به این نظر
  2. نادر

    لپتاپ تو این رنج با 4 گیگ گرافیک میشه خرید؟

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود نادر عزیز
      بله لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس 02185426 داخلی 202تا204 تماس بگیرید

      پاسخ به این نظر
  3. رهام

    لپ تاپ های گیمینگ نیازی به کولینگ پد دارن یا نه؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود رهام عزیز
      اگه زمان زیادی رو به بازی می پردازید بهتره ی کول پد تهیه کنید.

      پاسخ به این نظر