top banner
بهترین لپ تاپ برای دانشجوی

لپ تاپ دانشجویی این روزها به یکی از ابزارهای اصلی برای تحصیل دانشجویان تبدیل شده است.دانشجویان برای رسیدگی به امور تحصیلی خود، نیازمند یک سیستم هستند تا بتوانند به فعالیت‌ روزمره، کار با آفیس، ارائه پروژه‌ها، شرکت در سمینارها، مطالعه مقالات و…رسیدگی کنند. پس اگر شما نیز در جستجوی خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی برای دوران تحصیل خود هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی بهترین لپ تاپ دانشجویی
لپ تاپ دانشجویی، بهترین همراه شما در دروان تحصیل خواهد بود.

بهترین لپ تاپ دانشجویی، همراه شما در سال‌های تحصیل

قبل از این که به سراغ معرفی لپ تاپ‌های دانشجویی برویم، نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که حتما تناسب سخت افزار به کار رفته در لپ تاپ با رشته‌ی تحصیلی خود را در نظر بگیرید.

در واقع هر رشته تحصیلی با توجه به فعالیت‌های دانشجویان نیازمند یک سیستم با سخت افزار مخصوص به خود است تا دانشجویان بتوانند امور مدنظرشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. پس نمی‌توان یک نسخه کلی برای همه دانشجویان در زمینه سخت افزار لپ تاپ پیچید.به همین دلیل ما انتخاب‌های متنوعی را برای افراد در رشته‌های مختلف ارائه کرده‌ایم. البته اگر دوست دارید تا در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید، مشاهده ویدیوی زیر را به شما توصیه می‌کنیم. 🙂

معرفی بهترین لپ تاپ دانشجویی برای رشته‌های مختلف

برای خیلی از افراد این سوال وجود دارد که بهترین لپ تاپ دانشجویی کدام است؟ در واقع باید گفت که این سوال جنبه کلی دارد و نمی‌توان تعیین کرد، کدام لپ تاپ شایسته‌ی لقب “بهترین لپ تاپ دانشجویی” است.

اکثر افراد لپ تاپ ایسوس را به عنوان بهترین لپ تاپ دانشجویی می‌شناسند و برخی دیگر ممکن است تا به سراغ لپ تاپ لنوو بروند!

درست است که لپ تاپ های ایسوس در دسته‌ی بهترین لپ تاپ های موجود در بازار قرار می‌گیرند اما همانطور که در قسمت مقدمه نیز گفتیم، لپ تاپ دانشجویی با رشته تحصیلی دانشجو رابطه مستقیم داشته و بر اساس فعالیت‌هایی که قرار است با سیستم انجام شود رتبه بندی می‌شود. در ادامه تعدادی از لپ تاپ‌های محبوب و قدرتمند را برای رشته‌های پر طرفدار را بررسی می‌کنیم. همچنین ویژگی‌های سخت افزاری هر کدام را قدم به قدم برای شما توضیح داده و در نهایت لپ تاپ های پیشنهادی آی تی هوم را نیز برایتان قرار می‌دهیم. 

لپ تاپ دانشجویی
حالا زمان انتخاب بهترین لپ تاپ برای دانشجویان است!!!

لپ تاپ مناسب رشته معماری

رشته معماری جزو رشته‌هایی قرار می‌گیرد که برای اجرای نرم افزارهای آن، باید یک سیستم قدرتمند داشته باشید! لپ تاپ انتخابی شما از نظر سخت افزاری باید در حدی باشدکه بتوانید فرآیند ارائه پروژها و اجرای نرم افزارهای تخصصی این رشته را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. دانشجویان این رشته باید حداقل لپ تاپ Core i5 نسل 11 به بالا را تهیه کنند تا سیستم توانایی رندرینگ و اجرای نرم افزارهای معماری و نقشه کشی را داشته باشد.

همچنین به دلیل این که رندرگیری در رشته معماری فرآیندی غیر قابل حذف است، لپ تاپ مناسب این رشته باید دارای کارت گرافیک مجزا با حافظه حداقل 4 گیگابایت باشد. برای مثال کارت گرافیک مدل RTX 1650 یک گزینه مناسب برای رندرگیری های معمولی به حساب می‌آید. اما برای رندگیری سنگین و حرفه‌ای باید کارت گرافیک دیگری را انتخاب کنید.

از لحاظ ظرفیت رم و حافظه داخلی داشتن 16 گیگ ظرفیت رم و 256 گیگابایت SSD می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربران این رشته باشد. البته سعی کنید لپ تاپی تهیه کنید که رم و حافظه داخلی آن قابلیت ارتقاء داشته باشد. پس با توجه به موارد گفته شده حداقل سخت افزار مورد نیاز برای بهترین لپ تاپ دانشجویی رشته معماری به صورت زیر است.

پردازندهکارت گرافیکحافظه رمحافظه ذخیره سازی
Intel Core i5 / AMD ryzen 54 گیگابایت RTX 165016 گیگابایت256 گیگابایت SSD

همچنین در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ مناسب معماری به طور کامل در مورد این رشته و سخت افزار مناسب و مورد نیاز آن صحبت کرده‌ایم و در ادامه چندین لپ تاپ فوق العاده برای این رشته را معرفی کرده‌ایم.

لپ تاپ مناسب معماری
توجه به پردازنده و کارت گرافیک در خرید لپ تاپ دانشجویی برای رشته معماری را فراموش نکنید!

این دستگاه در دسته بندی لپ تاپ TUF از برند ایسوس قرار می‌گیرد. پردازنده Intel Core i5 11400H در کنار 4 گیگابایت GeForce RTX3050 حاکی از این است که می‌توانید از این لپ تاپ برای انجام کارهای تخصصی معماری و رندرگیری استفاده کنید. حافظه داخلی به کار رفته در این لپ تاپ برای افزایش سرعت و جلوگیری از هنگی و کندی سیستم از نوع SSD است. همچنین رم این دستگاه نیز 16 گیگابایت بوده و یک ظرفیت مناسب برای انجام فعالیت های گوناگون افراد است. یکی از معایبی که می‌توان برای این لپ تاپ در نظر گرفت وزن به نسبت زیاد آن است و حمل را کمی دشوار می‌کند.

این لپ تاپ را می‌توان یکی از جدیدترین لپ تاپ‌های موجود در بازارهای ایران دانست که علاوه بر انجام امور ساده معماری برای کارهای گرافیکی، رندرینگ، نقشه کشی و…مناسب است. پردازنده مرکزی این لپ تاپ Intel Core i5 12500H است که جدیدتریننسل از پردازنده های اینتل، یعنی نسل 12 است. همچنین کارت گرافیک آن نیز 4 گیگابایت مجزا از نوع GTX 1650 است.طراحی بدنه این لپ تاپ زیبا و چشم‌گیر بوده که یکی از تفاوت های اساسی این دستگاه با سایر لپ تاپ های بازار است.این لپ تاپ یکی از گزینه های خوب برای دانشجویان معماری است.

لپ تاپ مناسب رشته عمران

رشته عمران نیز یکی دیگر از رشته‌های محبوب مهندسی است که دانشجویان زیادی علاقه به تحصیل در این رشته دارند. برای تحصیل در این رشته به دلیل داشتن نرم افزارهایی مانند اتوکد نیازمند یک سیستم با سخت افزار قوی است. مشخصات سخت افزاری لپ تاپ های این رشته با لپ تاپ های معماری و نقشه کشی تقریبا یکسان است. یعنی هر دو رشته نیازمند یک لپ تاپ با پردازنده، کارت گرافیک و ظرفیت رم بالا هستند. بنابراین مدل‌هایی که در بالا معرفی کردیم برای این رشته نیز می‌توانید استفاده کنید. البته اگر علاقه داشتید تا اطلاعات تکمیلی و بیشتری در مورد این رشته داشته باشید می‌توانید به مقاله‌ی بهترین لپ تاپ برای رشته عمران مراجعه کنید.

لپ تاپ مناسب رشته گرافیک 

این رشته به دلیل کار با نرم افزار های حرفه‌ای مانند فتوشاپ، پریمیر، افترافکت و…نیازمند به یک سخت افزار قدرتمند است تا بتواند فعالیت های مختلف افراد را پشتیبانی کند. لپ تاپ مناسب فعالیت های گرافیکی از نظر سی پی یو مانند لپ تاپ های رشته معماری نیازمند سی پی یو نسل 10 یا 11 از سری لپ تاپ Core i7 و Core i5 است تا بتواند فعالیت‌های مختلف کاربران را پشتیبانی کند.

کارت گرافیک که مهم‌ترین رکن در لپ تاپ مناسب رشته گرافیک به حساب می‌آید، بایدحداقل دارای 4 گیگابایت حافظه از نوع مجزا باشد تا کاربران قادر به فعالیت در بستر نرم افزارهای مختلف گرافیکی باشند. ظرفیت رم و حافظه داخلی باید طوری تنظیم شود تا توانایی بارگذاری و پردازش داده های سنگین کاربران را داشته باشد و احتمالا یکی از بهترین انتخاب‌ها خرید لپ تاپ با رم 16 گیگ برای این رشته است. در جدول زیر حداقل سخت افزار لازم برای این رشته معرفی شده است.

پردازندهکارت گرافیکحافظه رمحافظه ذخیره سازی
Intel Core i7 / AMD ryzen 7RTX 305016 گیگا بایت512 گیگابایت SSD

مقاله لپ تاپ مناسب رشته گرافیک می‌تواند شما را در خرید یک لپ تاپ مناسب برای این رشته راهنمایی کند اما در ادامه برخی از لپ تاپ های خوب و مناسب برای این رشته را معرفی کرده‌ایم.

لپ تاپ مناسب دانشجویی
کارت گرافیک قدرتمند و حافظه رم جزو اولویت‌های مهم برای گرافیست ها است.

لپ تاپ Legion 5 در دسته بندی لپ تاپ های رده بالا و قدرتمند لنوو قرار می‌گیرد که برای انجام فعالیت های گرافیکی یک گزینه کاملا مناسب است. این لپ تاپ به دلیل ویژگی های سخت افزاری خوبی که دارد می تواند در اجرای نرم افزار فتوشاپ عملکرد خوبی داشته باشد و شما را شگفت زده کند. همچنین در فعالیت هایی مانند کارهای روزمره، تمامی امور دانشجویی و دانش‌آموزی، پروژه های سبک و سنگین مهندسی در رشته های معماری، عمران بسیار گزینه مناسبی است. این لپ تاپ ryzen 7 نسل پنجم می‌تواند پردازش‌های شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. کارت گرافیک این لپ تاپ با 6 گیگابایت حافظه مجزا از نوع GeForce RTX3060 می تواند حتی بازی هایی که شما قهرمان آن هستید را اجرا کند. اگر شما برای کارهای گرافیکی خود به دنبال یک لپ تاپ از برند لنوو هستید می توانید این لپ تاپ را با 18 ماه گارانتی اصلی از آی تی هوم خریداری کنید.

لپ تاپ FX507ZM برای فعالیت های گیمینگ و گرافیکی مناسب است. این لپ تاپ دارای 6 گیگ گرافیک مجزا از نوع GeForce RTX 3060 بوده و همراه با سی پی یو توانمند Intel Core i7 12700H است. نمایشگر لپ تاپ دارای اندازه 15.6 اینچی است و نوع پنل صفحه نمایش IPS است. سایز و ابعاد نمایشگر طوری است که در زمان کار با آن زاویه دید و فضای کافی را در اختیار شما قرار می دهد. مانند بیشتر لپ تاپ هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، سطح نمایش این لپ تاپ نیز حالت مات دارد که بهترین دوست برای چشمان شماست. این لپ تاپ جزو بهترین انتخاب ها برای گرافیست‌ها است.

لپ تاپ مناسب رشته حسابداری

فعلان حوزه حسابداری عموما درگیر اعداد و ارقام هستند و با یک سیستم با سخت افزار معمولی نیز می‌توانند تمامی نیازهای حسابداری خود را برطرف کنند. لپ تاپ مناسب حسابداری با یک سخت افزار ساده و معمولی می‌تواند تا سالیان سال کفاف کار حسابداران و دانشجویان این رشته را بدهد به شرطی که افراد نیازمند فعالیت های گرافیکی نباشند. سی پی یو به کار رفته در لپ تاپ های حسابداری می‌تواند پنتیوم و سلرون باشد که پیشنهاد ما این است که سعی کنید حداقل لپ تاپ Core i3 نسل 10 یا 11 تهیه کنید تا بتوانید در صورت نیاز فعالیت های رده بالاتر را نیز انجام دهید.

لپ تاپ مناسب حسابداری
در خرید لپ تاپ دانشجویی برای رشته حسابداری به حافظه ذخیره سازی و نمایشگر توجه کنید.

در ارتباط با کارت گرافیک باید گفت که رشته حسابداری نیازی به گرافیک ندارد. حافظه گرافیک موجود در سی پی یو لپ تاپ برای فعالیت افراد در این رشته کافی است. اما اگر فکر می‌کنید ممکن است در آینده نیازمند انجام فعالیت های سنگین باشید حتما سعی کنید لپ تاپ با گرافیک مجزا تهیه کنید. 

ظرفیت رم و حافظه داخلی در لپ تاپ مناسب رشته حسابداری بسیار مهم است و در واقع شما هنگام خرید لپ تاپ مناسب برای این رشته باید حداقل یک لپ تاپ با ظرفیت رم 4 گیگابایت تهیه کنید. همچنین نوع حافظه داخلی نیز باید از نوع SSD باشد تا سیستم شما دچار هنگی و کندی نشود. علاوه بر این، اندازه مانیتور و کیفیت صفحه نمایش نیز از مواردی هستند که حتما باید بررسی شود. یک انتخاب خوب برای حسابدارها انتخاب و خرید لپ تاپ 15 اینچی است. زیرا حسابداران دائما به صفحه نمایش خیره می‌شوند و اگر سایز نمایشگر آن‌ها مناسب نباشد در دراز مدت چشم آن‌ها دچار آسیب خواهند شد. در ادامه لپ تاپ های مناسب این رشته را معرفی کرده‌ایم و حداقل سخت افزار این رشته را نیز ارائه داده ایم.

پردازنده کارت گرافیکحافظه رمحافظه ذخیره سازی
ntel Core i3 / AMD ryzenگرافیک آنبرد4 گیگابایت256 گیگابایت

لپ تاپ R565EP از گزینه های بسیار عالی برای خرید لپ تاپ است. سی پی یو به کار رفته در این دستگاه از نوع i5 نسل 11 است و برای پردازش فعالیت حسابداری عالی عمل می‌کند. حافظه داخلی آن از نوع هیبرید است و دارای 512 گیگ SSD و 1 ترابایت حافظه مکانیکی است. حافظه رم دستگاه 4 گیگابایت بوده و قابلیت ارتقاء دارد. این لپ تاپ جزو انتخاب های خوب برای حسابدارها خواهد بود.

لپ تاپ ایسوس Vivobook مدل R1502ZA جزو دیگر لپ تاپ های خوب برای رشته حسابداری است. اگر قصد خرید لپ تاپ دانشجویی با قیمت و ظاهر مناسب رادارید، این لپ تاپ جزو گزینه‌های خوب به حساب می‌آید که ارزش خرید برای دانشجویان این رشته را دارد.

لپ تاپ رشته روانشناسی

لپ تاپ مناسب رشته روانشناسی دقیقا مشخصات مشابه با لپ تاپ مناسب حسابداری دارد و نیازمند به یک سیستم با قدرت حرفه ای ندارد. زیرا فعالان و دانشجویان این رشته برای وبگردی، شرکت در سمینارها، کار با آفیس و موارد ساده ای از این قبیل از لپ تاپ استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لپ تاپ مناسب روانشناسی می‌توانید مقاله بهترین لپ تاپ روانشناسی را مطالعه کنید.

بهترین لپ تاپ دانشجویی برای تحصیل
برای رشته روانشناسی شما به یک لپ تاپ با سخت افزار ساده نیاز دارید.

لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر

رشته کامپیوتر یک رشته با زیر شاخه های متعدد است به همین دلیل نمی توان یک نسخه مخصوص برای لپ تاپ مناسب این رشته پیچید. حداقل سخت افزار مورد نیاز برای این رشته باید حداقل دارای پردازنده Core i5 و 2 گیگابایت گرافیک مجزا، 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت SSD باشد تا بتواند فعالیت‌های مورد نظر خود در ارتباط با رشته کامپیوتر را انجام دهند. 

خرید لپ تاپ دانشجویی برای رشته کامپیوتر
برای انتخاب لپ تاپ رشته کامپیوتر باید به گرایش خود توجه کنید.

در رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار افراد اصولا به سمت برنامه نویسی متمایل می‌شوند. سخت افزار مناسب برنامه نویسی بسته به نوع زبان برنامه نویسی متفاوت است اما شما با یک سخت افزار متوسط نیز می‌توانید زبان های مختلف برنامه نویسی را امتحان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر را بررسی کنید و در ادامه نیز بهترین لپ تاپ ها برای این رشته را مشاهده کنید.

لپ تاپ K513EQ یکی از لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی است که به سبب وزن سبکی که دارد، قابلیت حمل لپ تاپ بسیار آسان خواهد بود. پردازنده و کارت گرافیک این لپ تاپ برای برنامه نویسی کاملا مناسب است.  سی پی یو به کار رفته در این لپ تاپ از سری Core i7 نسل 11 است و نسبت به لپ تاپ های هم رده خود از قدرت پردازش بالایی برخوردار است. کارت گرافیک GPU GeForce MX 350 به کار رفته در این لپ گرافیک مورد نیاز رشته کامپیوتر را تامین می‌کند.

لپ تاپ تینک بوک 15در اجرای انواع زبان های برنامه نویسی، هوش مصنوعی، شبکه و…مناسب است و از لحاظ قدرت سخت افزاری و قیمت در رده بسیار خوبی قرار دارد. پردازنده مرکزی  core i7 نسل 11 است و پردازش خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. این لپ تاپ گرافیک مجزا MX450 با 2 گیگابایت حافظه دارد و برای نیازهای گرافیکی این رشته کافی است. همچنین بدنه این لپ تاپ تمام آلومینیوم است که در برابر آسیب بسیار مقاوم است. اگر شما می خواهید از برند لنوو یک لپ تاپ عالی را برای کار برنامه نویسی به خانه ببرید می توانید این لپ تاپ را با 18 ماه گارانتی اصلی به خانه ببرید.

خرید لپ تاپ دانشجویی برای رشته برنامه نویسی

لپ تاپ مناسب رشته مکانیک

رشته مکانیک دارای نرم افزارهای مخصوص به خود است و فعالان این رشته باید یک سیستم مناسب با رشته خود داشته باشند. سعی کنید در خرید لپ تاپ مناسب رشته مکانیک از لپ تاپ های بالارده استفاده کنید تا هنگام انجام پروژه های مختلف با هنگی و کندی سیستم مواجه نشوید. حداقل سخت افزار مناسب لپ تاپ رشته مکانیک دارای سی پی یو Core i5، کارت گرافیک با 4 گیگ حافظه مجزا، 8 گیگابایت ظرفیت رم و داشتن حافظه SSD است که شما را از تعویض لپ تاپ تا چندین سال آینده بی نیاز شوید.برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بهترین لپ تاپ برای مکانیک را مطالعه کنید.

لپ تاپ مناسب رشته مکانیک رشته

این لپ تاپ در دسته بنید لپ تاپ تاف گیمنیگ ایسوس قرار می‌گیرد و همان طور که می‌دانید از قدرت فوق العاده بالایی برخوردار است. شما با خرید این لپ تاپ می‌توانید طیف وسیعی از فعالیت های خود را بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهید. سی پی یو این لپ تاپ Ryzen7  نسل 4000 با رم 8 گیگ و کارت گرافیک RTX 3050TI با 4 گیگ ظرفیت مجزا است. صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچ است و یک گسترده دید مناسب را به کاربران ارائه می‌دهد.

سخن آخر....

در این مقاله سعی کردیم شما را با رشته‌های مختلف و محبوب دانشگاهی و همچنین سخت افزار مورد نیاز آن‌ها آشنا کنیم. اما این نکته را به یاد داشته باشید که برای خرید لپ تاپ دانشجویی باید حتما با توجه به رشته تحصیلی و نیازهای خود اقدام کنید. اگر رشته تحصیلی شما در بین موارد بالا نبود می‌توانید از طریق چت آنلاین سایت با مشاورین ما در ارتباط باشید و یا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

لپ تاپ دانشجویی در چه بازه قیمتی قرار دارد؟

قیمت لپ تاپ دانشجویی بسته به رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت است. هر چه سخت افزار به کار رفته در لپ تاپ حرفه ای تر باشد، قیمت لپ تاپ افزایش پیدا می‌کند.

از لپ تاپ دانشجویی برای بازی نیز می‌توان استفاده کرد؟

اگر سخت افزار به کار رفته در لپ تاپ جزو سخت افزارهای رده بالا و قدرتمند باشد از آن می‌توان برای بازی نیز استفاده کرد.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!