top banner
معرفی بهترین لپ تاپ ها

در زمان انتخاب بهترین مانیتور برای برنامه نویسی باید به سایز، کیفیت تصویر، نوع پنل و دیگر نکات مهم آن توجه کنیم. در این مقاله با تمام ویژگی‌های یک مانیتور برنامه نویسی فوق العاده آشنا می‌شویم. یک برنامه نویس حداقل 8 ساعت در روز با مانیتور سروکار دارد؛ به همین دلیل باید بهترین گزینه را برای میز کار خود انتخاب کند. مانیتور مناسب برنامه نویسی باید از نظر ابعاد، کیفیت و نوع پنل به خوبی بررسی شود. آی تی هوم در این مقاله انواع مانیتور موجود در بازار کشور را بررسی کرده و بهترین مانیتور مخصوص برنامه نویسی را به شما پیشنهاد می‌کند.

انتخاب مانیتور مناسب برای برنامه نویسی یک چالش است
در بازار تهران مانیتورهای زیادی برای خرید وجود دارد، در این مقاله با بهترین گزینه برای برنامه نویسی آشنا می‌شویم

بهترین مانیتور برای برنامه نویسی

به عنوان یک برنامه نویس، مانیتور شما ابزاری بسیار ضروری است که مستقیماً بر بهره وری و تجربه کلی برنامه نویسی شما تأثیر می‌گذارد. انتخاب بهترین مانیتور برای برنامه نویسی می‌تواند میزان عملکرد کار شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، فشار چشم را کاهش دهد و خوانایی کدها را بهبود بخشد. در این مقاله، ویژگی‌های کلیدی را که باید هنگام انتخاب بهترین مانیتور برای برنامه‌نویسی در نظر بگیرید، بررسی می‌کنیم و برخی از گزینه‌های برتر را برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه توصیه می‌کنیم.

مانیتور 24 اینچی ایسوس مناسب برنامه نویسی

مانیتور ایسوس مدل VP247HAE می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع برنامه نویسی باشد. این محصول رزولوشن FULL HD یعنی 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌دهد که تصاویری واضح را برای کارهای روزمره ارائه می‌دهد. این مانیتور برنامه نویسی دارای طراحی باریکی است که حواس پرتی را به کمترین حد خود می‌رساند و کدنویسی را برای برنامه نویسان لذت بخش می‌کند. همچنین این مانیتور مخصوص برنامه نویسی از برند ایسوس دارای تکنولوژی مراقبت از چشم است و در طولانی مدت به چشم‌ها آسیب نمی‌رساند.

مانیتور ام اس آی سری PRO

زمانی که در برنامه نویسی کدها طولانی می‌شوند، پس از مدتی طولانی زل زدن به مانیتور شاید احساس کنید تمامی کدها یکسان هستند. اینجاست که اهمیت اندازه صفحه نمایش بسیار موضوع مهمی می‌شود. اگر قصد خرید مانیتور مخصوص برنامه نویسی را دارید مانیتور ایسوس MSI PRO MP273 27 اینچی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اگر می‌خواهید با این مانیتور برنامه نویسی بیشتر آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید.

مانیتور گیمینگ ایسوس سری TUF

ما برای پیشرفت در برنامه نویسی یکی از مانیتورهای فوق العاده ایسوس سری TUF را به نام مانیتور TUF GAMING VG27VQ به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مانیتور 27 اینچی دارای پنل IPS تصاویری روان را به شما ارائه می‌دهد. همچنین همانطور که از اسم این محصول مشخص است علاوه بر یک مانیتور برنامه نویسی مانیتور گیمینگ هم محسوب می‌شود.

برای مشاهده قیمت مانیتورهای گیمینگ ایسوس روی لینک روبرو کلیک کنید! ایسوس مانیتور گیمینگ

مانیتور 28 اینچی از برند MSI

اگر با مانیتورهای ام اس آی آشنایی داشته باشید می‌دانید که بخش وسیعی از محصولات این برند مخصوص گیمینگ است. با همین جمله متوجه می‌شوید که این مانیتور نرخ تازه سازی بالایی دارد. علاوه بر این با صفحه نمایش 28 اینچی یکی از بهترین مانیتور برای برنامه نویسی است.

مانیتور ام اس آی مدل MAG321QR QD

این مانیتور دارای صفحه نمایش 32 اینچی بهترین مانیتور برای برنامه نویسی است. این صفحه نمایش از فناوری QD یا نقطه کوانتومی استفاده می‌کند که بازتولید رنگ را افزایش می‌دهد و باعث تولید رنگ‌های زنده تر می‌شود. مانیتور 32 اینچ – MSI MAG321QR QD یک پایه ارگونومی دارد که امکان تنظیم ارتفاع و شیب را فراهم می‌کند و باعث افزایش زاویه دید می‌شود که برای برنامه نویسان موضوع مهمی است.

نکات مهم خرید مانیتور برنامه نویسی

انتخاب بهترین مانیتور برای برنامه نویسی انتخاب سختی نیست. هر مانیتور که بتواند به لپ تاپ یا کامپیوتر شما متصل شود، می‌تواند یک مانیتور برنامه نویسی باشد. اما باید ابعاد، کیفیت و چند نکته دیگر را برای خرید در نظر داشته باشیم، چرا که در زمان کار با مانیتور نامناسب در طولانی مدت، چشم یا گردن شما آسیب می‌بیند. در این بخش از مطلب بهترین مانیتور برای برنامه نویسی مهم ترین نکات خرید مانیتور مخصوص برنامه نویسی را بررسی می‌کنیم.

ابعاد مانیتور

یک قانون کلی در مورد ابعاد مانیتور وجود دارد که هرچه بزرگ‌تر باشد بهتر است؛ در یک مانیتور بزرگتر شما می‌توانید هم‌زمان چند نرم افزار را اجرا کرده و با آن‌ها کار کنید. با یک مانیتور بزرگ‌تر نیاز نیست تا برای کار با یک نرم افزار صفحه دیگر را ببندید.

از طرفی شما باید به ابعاد میز، اتاق و دیگر مانیتورهای خود دقت کنید. یک نمایشگر بزرگ‌تر از اندازه می‌تواند ترکیب میز شما را به هم ریخته و آن را آشفته نشان دهد. البته که باید فاصله خود تا مانیتور را در نظر داشته باشید، انتخاب یک مانیتور 50 اینچ در فاصله کمتر از 1 متر درست نیست، چرا که نمی‌توانید در یک نگاه تمام صفحه را نگاه کنید. پس فاصله از مانیتور یکی از نکات مهم در زمان خرید است.

Resolution یا وضوح تصویر

وضوح تصویر یک عامل مهم در انتخاب مانیتور است، اگر امروز به خرید یک مانیتور فکر می‌کنید، کیفیت آن باید FHD (1080p) باشد. کیفیت FHD در ابعاد استاندارد مانیتور باعث می‌شود تا شما کیفیت تصویر مناسبی را تجربه کنید. منظور ما از کیفیت مناسب این است که از فاصله نزدیک پیکسل‌ها را مشاهده نکرده و تصویر را شفاف مشاهده کنید.

(هرچه وضوح یا رزولوشن تصویر بیش‌تر باشد، تصویر شما با تعداد پیکسل بیشتری ساخته می‌شود)   

برای مثال اگر یک مانیتور با کیفیت FHD یا 1080p را خریداری کنید، نمایشگر شما از 1080 در 1920 پیکسل برای ساخت تصاویر استفاده می‌کند؛ 1920 پیکسل افقی و 1080 عمودی است. در یک مانیتور 2K این مقدار به 2560 در 1440 پیکسل می‌رسد. کیفیت 4K به معنای 3840 در 2160 پیکسل است.

لیست بهترین مانیتورهای گیمینگ 4K : مانیتور 4K گیمینگ

اما چه کیفیتی برای برنامه نویسی مناسب است؟ کارشناسان آی تی هوم حداقل کیفیت تصویر مناسب برای برنامه نویسی را 1080p یا FHD می‌دانند. البته که با خرید یک نمایشگر با کیفیت 1440p قطعا تجربه بهتری خواهیم داشت اما به همان نسبت قیمت مانیتور افزایش پیدا می‌کند.

پایه نمایشگر

پایه نمایشگر مانیتور مناسب برنامه نویسی باید قابل تنظیم باشد، شما باید بتوانید پایه نمایشگر را در جهت عمومی و افقی تنظیم کنید. تنظیم درست پایه نمایشگر از درد گردن و آسیب رسیدن به آن جلوگیری می‌کند. شما برای کار مداوم با نمایشگر به تنظیم دقیق آن نیاز دارید، که این کار به راحتی با تمام مانیتورهای معرفی شده در ابتدای این مقاله قابل انجام است.

بهترین پایه برای مانیتور باید به شما اجازه دهد تا ارتفاع و جهت آن را به راحتی تغییر دهید
پایه مانیتور باید چرخش و حرکت آن در جهات مختلف را ممکن کند

قابلیت اتصال به دیوار

برخی از کاربران به انعطاف بیشتری در پایه و حالت قرار گرفتن مانیتور نیاز دارند؛ برای انعطاف بیش‌تر شما باید مانیتور را به یک پایه جداگانه متصل کرده یا آن را به دیوار وصل کنید. این نوع از پایه مانیتور به شما اجازه می‌دهد تا مانیتور را به راحتی در چند جهت حرکت دهید. البته که پایه‌های منعطف با کیفیت مناسب قیمت بالایی دارند و این نوع از پایه را تنها به کاربران حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی مهم Eye Comfort

برنامه نویس‌ها بیش‌تر از دیگر کاربران به نمایشگر نگاه می‌کنند و این مساله در طولانی مدت باعث ضعیف شدن چشم می‌شود. شرکت‌های سازنده برای حفاظت هرچه بیش‌تر از چشم کاربران، از فناوری‌های مختلفی در محصولات خود استفاده می‌کنند. یکی از فناوری‌های مهم مانیتور برنامه نویسی Eye comfort است. به کمک این فناوری می‌توانید نور آبی را از تصویر حذف کنید تا چشم شما کمتر خسته شود.

برنامه نویسی یک شغل تمام وقت است و برای اجرای آن باید ساعت‌های طولانی به مانیتور نگاه کنید
برای برنامه نویسی باید از چشم خود مراقبت کنیم، چراکه نگاه کردن به مانیتور برای ساعت‌های طولانی به چشم آسیب می‌رساند

نتیجه گیری

از تمام مانیتورهای دنیا می‌توانید برای برنامه نویسی استفاده کنید اما در این مقاله شما را با بهترین‌ مانیتور برای برنامه نویسی آشنا کردیم. بهترین مانیتور مخصوص برنامه نویسی باید کیفیت مناسبی داشته باشد، در کنار کیفیت باید به ابعاد و پایه دستگاه نیز توجه کنیم. تمام مانیتورهای فروخته شده در فروشگاه آی تی هوم با گارانتی عرضه شده و اصالت کالا توسط مجموعه تایید می‌شود.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!