top banner
Best Monitor from ITHOME

گرافیک دنیای رنگ‌ها است، بهترین مانیتور طراحی باید رنگ‌ها را با بالاترین دقت و کیفیت نمایش دهد. در این مقاله با بهترین مانیتور برای طراحی و نکات خرید آن آشنا می‌شویم. برای کارهای گرافیکی به یک مانیتور دقیق نیاز داریم، یک مانیتور که محدوده رنگی sRGB را کامل پوشش داده و انواع استانداردهای رنگی را به همراه داشته باشد. اما برای خرید مانیتور طراحی باید نوع پنل، کنتراست و حتی نوع پایه را در نظر داشته باشید. مجموعه آی تی هوم در این مقاله بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی را به شما معرفی می‌کند.

بهترین مانیتور طراحی در سال 1402

تعیین بهترین مانیتور برای طراحی بسته به نیازهای فردی هر شخصی متفاوت است. با این وجود چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از خرید بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی بدانید.

هر کدام از شرکت‌های تولیدکننده مانیتور یک یا چند سری اختصاصی، مانیتور مناسب طراحی را به بازار عرضه کرده‌اند. برای مثال شرکت ایسوس مانیتور ProArt را به شکل اختصاصی برای کارهای گرافیکی معرفی کرده است. سامسونگ، ال‌جی و دیگر برندهای تولیدکننده نیز محصولات مشابهی را ارائه داده‌اند. در ادامه شما را با بهترین مانیتور برای طراحی آشنا می‌کنیم.

هر برند یک یا چند سری محصولات اختصاصی برای کارهای گرافیکی تولید کرده است
هر برند یک سری از محصولات خود را به گرافیست‌ها اختصاص داده است، مانند سری پروآرت ایسوس

نکته : تمام مدل‌های مانیتور ایسوس با 36 ماه گارانتی الماس عرضه می‌شوند، با خیال راحت خرید کنید.

مانیتور ام اس آی 27 اینچی، مانیتور مخصوص طراحی

یکی از ارزان‌ترین مانیتورهای تولید شده برای گرافیک و طراحی، مانیتور ایسوس PA248QV با ابعاد 27 اینچ است. از انجایی که طراحان ساعت‌های زیادی از روز را ممکن است پای کامپیوتر مشغول کار باشند، باید مانیتوری داشته باشند که چشم‌ها را خسته نکند و همچنین کیفیت تصویر مناسبی را هم ارائه دهد. اگر شما کارهای گرافیکی می‌کنید و می‌خواهید مانیتوری داشته باشید که رنگ‌ها را دقیق نشان می‌دهد مانیتور ام اس آی 27 اینچ – MSI PRO MP273 گزینه مناسبی برای شما است. این مانییتور علاوه بر اینکه به عنوان یک مانیتور طراحی معرفی می‌شود برای بازی کردن و فیلم دیدن هم بسیار مناسب است.

[ex_post pid=20455

در این قسمت به سراغ برند ایسوس می‌رویم. یکی از بهترین مانیتورهای مخصوص طراحی به نام VA27DQSB-W است که با نرخ نوسازی 75 هرتز و پنل IPS می‌تواند بهترین انتخاب برای گرافیست‌های عزیز باشد. این مانیتور طراحی گرافیک قابلیت نمایش بیش از 16 میلیون رنگ را دارد که برای استفاده از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ بسیار مناسب است.

[ex_post pid=11369

مانیتور 27 اینچی سری Pro Art

ASUS ProArt Display PA278QV یک مانیتور با بودجه منصفانه برای ادیتورهای ویدیو و عکس است. این مانیتور عملکرد فوق‌العاده، روشنایی تصویر بالا و زاویه دید وسیع دارد، وجود همین ویژگی‌ها است که آن را برای تقریباً هر نوع کاربری و هر فضای کاری مناسب می‌سازد. دقت رنگ خوبی دارد و طیف رنگی آن در SDR عالی است.

[ex_post pid=6138

یکی دیگر از بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی، مانیتور ProArt PA328QV است. این مانیتور از سری پروآرت به دلیل دقت بالای رنگ‌ها، نمایش درست طیف خاکستری و شدت روشنایی بالا مورد توجه گرافیست‌های حرفه‌ای قرار گرفته است. اگر میز کار شما برای یک مانیتور 32 اینچ فضای کافی داشته باشد، پیشنهاد آی تی هوم مانیتور PA328QV است. این مانیتور با ابعاد 31.5 اینچ، کیفیت 2K و نرخ نوسازی 75 هرتز می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. نسبت کنتراست استاتیک این کالا 1000:1 بوده که در حالت داینامیک به مقدار 100.000.000:1 افزایش پیدا می‌کند. پوشش کامل فضای رنگی sRGB نکته مهم در این مانیتور طراحی است.

[ex_post pid=15791

مانیتور Pro Art سری Asus PA279CV یک مانیتور 27 اینچی است که به طور خاص برای حرفه‌ای‌هایی طراحی شده است که به باز تولید رنگ دقیق و کیفیت تصویر دقیق نیاز دارند. این مانیتور طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد که آن را برای کارهایی مانند ویرایش عکس، طراحی گرافیکی، ویرایش ویدئو و تولید محتوا مناسب می‌کند.

[ex_post pid=15807

ویژگی‌های مهم یک مانیتور طراحی

ما برای راحتی کار شما یک راهنمای خرید مانیتور برای کارهای گرافیکی را ارائه داده‌ایم. شما به کمک این راهنما می‌توانید بهترین مانیتور طراحی موجود در بازار را برای خود انتخاب کنید. البته که پیشنهاد می‌کنیم پیش از تصمیم گرفتن در مورد خرید کالا با مشاوران فروش مجموعه آی تی هوم تماس بگیرید.

در زمان خرید مانیتور مناسب کارهای گرافیکی به دقت رنگ و طیف خاکستری دقت کنید
مانیتور مناسب کارهای گرافیکی ویژگی‌های زیادی دارد که دقت رنگ و طیف خاکستری یکی از آن‌ها است

دقت رنگ‌ و طیف خاکستری

بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی باید بالاترین دقت رنگ و کیفیت تصویر را داشته باشد. در زمان خرید مانیتور طراحی باید به پوشش محدوده رنگی RGB دقت کنید. پنل‌های IPS و OLED این محدوده رنگی را در دسترس کاربران قرار می‌دهند. پس دقت کنید که مانیتور مخصوص طراحی خود را از میان این پنل‌ها استفاده کنید. نکته بعدی تعداد رنگ قابل نمایش است. اکثر مانیتورهای مناسب برای کارهای گرافیکی 16.7 میلیون رنگ را پوشش می‌دهند اما یک مانیتور با نمایش بیش از یک میلیارد رنگ قطعا انتخاب بهتری خواهد بود.

برای خرید مانیتورهای IPS روی لینک روبرو کلیک کنید! : قیمت مانیتور IPS

کیفیت تصویر

هرچه تراکم پیکسل در مانیتورهای طراحی بیش‌تر باشد، تصویر با کیفیت بیش‌تری نمایش داده می‌شود. حداقل کیفیت مناسب برای کارهای گرافیکی، کیفیت FHD (1080p) است. مجموعه آی تی هوم به شما پیشنهاد می‌کند یک مانیتور 2K را خریداری کنید، چرا که کیفیت بالاتر مانیتور در طراحی تاثیر قابل توجهی دارد. از طرفی باید بدانید که کیفیت بالاتر به معنای قیمت بیش‌تر است.

در زمان خرید مانیتور برای گرافیست به وضوح یا کیفیت تصویر توجه کنید
کیفیت تصویر یا وضوح تصویر یکی از نکات تاثیرگذار در کارهای گرافیکی است

تعداد درگاه یا پورت

باید بدانید که مانیتور مناسب طراحی باید از درگاه HDMI و DisplayProt پشتیبانی کند. سپس باید توجه کنید که این مانیتور حداقل از دو درگاه HDMI و حداقل دو درگاه DisplayPort استفاده کند. وجود این تعداد درگاه به شما اجازه می‌دهد تا یک مانیتور را هم‌زمان به رایانه رومیزی و لپ تاپ خود متصل کنید. درگاه تصویر DisplayPort برای انتقال حجم بالایی از اطلاعات، انتخاب بهتری خواهد بود. البته که پیشنهاد می‌کنیم یک مانیتور با پشتیبانی از درگاه USB Type C را خریداری کنید.

پایه و نگهدارنده مانیتور

پایه مانیتور باید به شما اجازه دهد تا آن را در زوایای مختلف قرار دهید. این نوع پایه به شما اجازه می‌دهد تا تصویر را در حالات مختلف نگاه کرده یا آن را به دیگر همکاران خود نمایش دهید. علاوه بر آن مانیتورهای دارای پایه از درد گردن و دیگر آسیب‌های کار طولانی مدت پشت مانیتور نیز جلوگیری می‌کند.

مانیتور طراحی

 نتیجه گیری

برای خرید مانیتور طراحی باید چند نکته مانند دقت رنگ، کیفیت تصویر و حتی حالت پایه را در نظر داشته باشید. ایسوس با معرفی سری ProArt تمام موارد مورد نیاز طراحان را برآورده می‌کند. انتخاب بهترین مانیتور برای طراحی کار ساده‌ای نیست، در کنار بررسی مدل‌های معرفی شده در این مقاله، پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از خرید با بخش فروش مجموعه تماس بگیرید؛ آی تی هوم همراه شما است برای بهترین انتخاب.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!