top banner
لپ تاپ تاچ

لپ تاپ های لمسی، جزو لپ تاپ‌های محبوب بازار از نظر ظاهری و طراحی هستند! اما سوال اینجا است که این لپ تاپ‌ها برای چه کسانی مناسب است و در زمان خرید آن‌ها چه نکاتی را باید در نظر گرفت!؟ موضوعی که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت، پس با آی تی هوم همراه باشید.

لپ تاپ‌های لمسی، نسل جدیدی از طراحی و کاربرد

در سال‌های گذشته و به خصوص چند سال اخیر، لپ تاپ‌های لمسی توانسته‌اند جای خود را در بازار لپ تاپ پیدا کنند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهند!

منظور از لپ تاپ لمسی، لپ تاپ‌هایی است که صفحه نمایش تاچ دارند و همراه با آن‌ها یک قلم نیز وجود دارد! در واقع لپ تاپ لمسی شما را از محدودیت‌های کار با صفحه کلید و تاچ پد رها می‌کند و به راحتی می‌توانید با کمک پنل‌های تعاملی این لپ تاپ‌ها، کار خود را راه بیندازید.

صفحه نمایش این لپ تاپ های لمسی می‌تواند به ضربه‌ها و لمس به سرعت پاسخ دهد و همچنین با کیفیت فوق العاده‌ای که دارد، می‌توانید کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید!

باید اضافه کرد که بسیاری از لپ تاپ‌های لمسی علاوه بر تمام موارد گفته شده، قابلیت چرخش تا 360 درجه را نیز دارند و به راحتی می‌توان آن را خم کرده و به عنوان یک تبلت استفاده کرد

اما سوال اینجاست که این لپ تاپ‌ها بیشتر برای چه افرادی و با چه کاربری مناسب هستند؟

لپ تاپ‌های لمسی، نسل جدیدی از طراحی و کاربرد
خرید لپ تاپ لمسی به چه کاربرانی پیشنهاد می ‌شود؟

لپ تاپ لمسی برای چه افرادی کاربرد دارد؟

اگر سخت افزار به کار رفته در این لپ تاپ‌ها را فاکتور بگیریم، قطعا استفاده از آن برای طراحان گرافیکی و طراحان دو بعدی و سه بعدی بیشترین مزایا را دارد. چرا که به راحتی و با کمک یک قلم می‌توانند کار خود را از پیش ببرند، بدون این که نیاز به کار کردن با موس و کیبرد داشته باشند! با انتخاب این لپ تاپ‌ها می توانند کیفیت را در کنار سرعت تجربه کنند!

البته تمام افراد با هر کاربری، می‌توانند از این لپ تاپ‌ها استفاده کنند و فقط باید به سخت افزار به کار رفته بر روی آن‌ها دقت کرد که متناسب با فعالیتشان باشد!

به عنوان نکته باید اضافه کرد که لپ تاپ‌های صفحه لمسی نسبت به لپ تاپ‌ها، تمایل بیشتری به مصرف باتری دارند. در بررسی‌های انجام شده، لپ تاپ‌های صفحه لمسی معمولا باتری کمتری نسبت به دستگاه‌های غیر لمسی دارند.

در ادامه تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های لمسی موجود در بازار را معرفی کرده ایم که به خوبی می توانید کار خود را با کمک آن‌ها پیش ببرید!

خرید لپ تاپ لمسی
خرید لپ تاپ به شدت به گرافیست ها و طراحان پیشنهاد می شود.

معرفی بهترین لپ تاپ‌های لمسی 2023

اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپ لمسی 2023 هستید، قطعا در بین گزینه‌های زیر می‌توانید لپ تاپ ایده آل خود را پیدا کرده و خریداری کنید.

لپ تاپ Asus VivoBook Go 14Flip TP1401KA

لپ تاپ ایسوس TP1401KA یکی از ارزان قیمت‌ترین لپ تاپ‌های لمسی است که می‌توانید خریداری کنید. این لپ تاپ بیشتر برای کاربرانی مناسب است که به دنبال انجام کارهای ساده و روزمره یا پروژه‌های دانشجویی هستند و می‌تواند به عنوان یک لپ تاپ دانشجویی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این لپ تاپ بسیار سبک وزن است و قابلیت جابجایی آن بسیار راحت است.

چرا که پردازنده‌ی به کار رفته بر روی این لپ تاپ Celeron است و کارت گرافیک مجزا و … نیز ندارد! اما اگر به دنبال یک لپ تاپ ارزان و لمسی هستید، این لپ تاپ گزینه‌ی خوبی است.

لپ تاپ Asus ZenBook UX363EA

یکی دیگر از لپ تاپ‌های لمسی ایسوس که می‌توانید خریداری کنید، لپ تاپ UX363EA است. این لپ تاپ با داشتن پردازنده Intel Core i7 1165G7 و 16 گیگابایت رم یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که قصد انجام کارهای مهندسی را دارند. گرافیست‌ها و طراحان نمی‌توانند این لپ تاپ را به صورت تخصصی برای انجام کار خود استفاده کنند. چرا که کارت گرافیک مجرا ندارد و گرافیک Intel Iris Xe Graphics  بر روی آن به کار رفته است!

به عنوان مطلب اضافه باید گفت که ما در مجموعه‌ی آی تی هوم تست لپ تاپ UX363EA را برای انجام کارهای گرافیکی انجام دادیم. این لپ تاپ به خوبی از پس اجرای نرم افزار فتوشاپ و پریمیر برای انجام کارهای ساده تا متوسط برآمد و سربلند از تست بیرون آمد!

از ویژگی های مثبت این لپ تاپ نیز می‌توان به داشت صفحه نمایش OLED اشاره کرد. در کل لپ تاپ UX363EA یک لپ تاپ فوق العاده خوب و کاربری است و اگر کاربری به غیر از انجام کارهای گرافیکی حرفه‌ای دارد، می توانید این لپ تاپ را در لیست خرید خود قرار دهید.

شاید دوست داشته باشید، بدانید: لپ تاپ مناسب فتوشاپ

شاید دوست داشته باشید، بدانید: صفحه نمایش OLED چیست؟

لپ تاپ Asus ZenBook Pro UP6502ZD  

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های لمسی که می‌توانید خریداری کنید، لپ تاپ UP6502ZD است. این لپ تاپ به پردازنده Intel Core i7 12700H از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل، مجهز است! لپ تاپ UP652ZD برای گرافیست ها و طراحان انتخاب مناسبی است. چرا که کارت گرافیک به کار رفته بر روی آن، کارت گرافیک Intel Arc A370M  با ظرفیت 4 گیگابایت است. شما می‌توانید این لپ تاپ را برای انجام امور مدنظر خود خریداری کرده و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

شاید دوست داشته باشید، بدانید: لپ تاپ نسل 12

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus GX650RX   

به عنوان آخرین لپ تاپی که قصد معرفی آن را داریم، به سراغ لپ تاپ GX650RX می‌رویم که یکی از پرقدرت ترین لپ تاپ‌های لمسی موجود در بازار است. اگر برای شما این سوال وجود داشت که آیا لپ تاپ لمسی گیمنیگ نیز وجود دارد یا خیر؟ باید پاسخ مثبت داد!

چرا که لپ تاپ GX650RX جزو لپ تاپ گیمینگ لمسی است و سخت افزار بسیار قدرتمندی دارد!

سخت افزار این لپ تاپ به این صورت است که پردازنده Ryzen 9 6900HX به همراه 16 گیگابایت کارت گرافیک قدرتمند  GRTX 3080Ti بر روی آن به کار رفته است. بنابراین اگر محدودیت بودجه ندارید، حتما این لپ تاپ فوق العاده را برای انجام کارهایتان انتخاب کنید. این لپ تاپ هم برای اجرای بازی های به روز مناسب است و هم برای انجام کارهای گرافیکی در هر سطحی !

به عنوان جمع بندی باید گفت…

در این مقاله سعی کردیم تا راهنمایی برای خرید لپ تاپ لمسی ارائه دهیم. باید اضافه کرد که تمام لپ تاپ‌های معرفی شده از قلم پشتیبانی می‌کنند. و جزو بهترین لپ تاپ‌های بازار هستند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

از قلم پشتباین می کنند.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!