top banner
راهنمای خرید لپ تاپ لنوو

خرید لپ تاپ لنوو چه نکاتی دارد؟ در این مقاله مدل‌های مختلف لپ تاپ لنوو را شناخته و نکات کنکوری خرید لپ تاپ را یاد می‌گیرید.

در بازار ایران لپ تاپ لنوو با مدل‌های مختلف و پیکربندی‌های متفاوت به فروش می‌رسد. هر کدام از مدل‌های مختلف ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. شناخت آن ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا راحت و درست انتخاب کنید. انتخاب بودجه، حافظه رم، پردازنده و موارد دیگر نیز کار سختی نیست، نکات کنکوری آن را به شما می‌گوییم.

معرفی سری لپ تاپ‌های لنوو

لپ تاپ‌های لنوو در مدل‌های مختلف به فروش می‌رسد. هر کدام از مدل‌های این شرکت برای گروهی از کاربران تولید می‌شود. شما با توجه به نیاز خود یکی از سری لپ تاپ‌های لنوو را برای خرید انتخاب می‌کنید.

سری لپ تاپ‌های لنوو

  • لپ تاپ Legion: برای بازی و کارهای سنگین
  • لپ تاپ IdeaPad: کارهای روزمره
  • لپ تاپ ThinkBook: کارهای روزمره و کمی سنگین
  • لپ تاپ ThinkPad: لپ تاپ روزمره با کمی نوآوری

معرفی لپ تاپ‌های سری لژیون (Legion)

لپ تاپ‌های سری لژیون (Legion)

لپ تاپ‌ لنوو Legion لنوو در 2 سری مختلف Legion 5 و Legion 7 به فروش می‌رسند. لپ تاپ‌ Legion 5 میان رده دنیای گیمینگ است، با خرید لپ تاپ Legion 5 به راحتی می‌توانید بازی‌های روز دنیا و نرم افزارهای سنگین ویرایش و تولید محتوا را اجرا کنید. لژیون 7 نسخه گران قیمت، فلزی و زیبای سری لژیون است. هر دو سری لپ تاپ‌های لژیون 5 و لژیون 7 با پیکربندی‌های مختلف به فروش می‌رسند اما تفاوت مهم‌ آن‌ها در شاسی دو لپ تاپ است.

لپ تاپ‌های مختلف Legion با نمایشگرهای 15.6، 16 و 17.3 اینچ در بازار به فروش می‌رسند. کیفیت نمایشگر آن‌ها نیز در محدوده FHD تا 4K است. نرخ نوسازی نمایشگر تمام لپ تاپ‌های لژیون بالا بوده و حتی یک فریم را از دست نمی‌دهید.

لپ تاپ‌های لژیون

  • Legion 5
  • Legion 5 Pro
  • Legion 7

لپ تاپ لژیون 5

لپ تاپ‌‌های لژیون 5 (Legion 5) یک گزینه عالی برای اجرای بازی‌های روز دنیا و ویرایش یا تولید محتوا است. با خرید یکی از لپ تاپ‌های Legion 5 می‌توانید تمام نرم افزارهای ادوبی و دیگر نرم افزارهای تخصصی مانند سالید ورک را اجرا کنید. در نگاه اول به لپ تاپ سرسخت بودن بدنه لپ تاپ خود را نمایش می‌دهد. دو دریچه هوای بزرگ در قسمت پشت لپ تاپ نشان دهنده سیستم خنک کننده قدرتمند آن است.

لپ تاپ لژیون 5 یک گزینه عالی برای اجرای بازی های روز و یرایش یا تولید محتوا است.

شاسی لپ تاپ‌ Legion 5 از پلاستیک در ترکیب با ماده سخت ABS ساخته می‌شود. لنوو برای هرچه زیباتر شدن لپ تاپ از فلز در طراحی بدنه استفاده کرده است. نسل جدید لپ تاپ‌های لنوو Legion 5 حاشیه نمایشگر بسیار کمی دارد. شما می‌توانید Legion 5 را با کیفیت نمایشگر FHD خریداری کنید، البته که در برخی از مدل‌های محدود از نمایشگر 2K نیز استفاده شده است.

مشخصات ظاهری لپ تاپ لنوو Legion 5 موجود در بازار ایران

  • ضخامت: 3.3 سانتی متر
  • ابعاد: 36 در 26.5 سانتی متر
  • وزن: 2.4 کیلوگرم
  • وزن شارژر: تا یک کیلوگرم

حمل و نقل لپ تاپ لنوو ساده نیست، این لپ تاپ وزن بالایی داشته و شارژر آن نیز ابعاد بزرگی دارد. البته که حجم و ابعاد این سری از لپ تاپ‌های لنوو برای یک لپ تاپ گیمینگ عادی است. یک لپ تاپ گیمینگ برای خنک نگه داشتن سخت افزار قدرتمند خود به سیستم خنک کننده قدرتمند نیاز دارد. سیستم خنک کننده نیز فضای زیادی را اشغال می‌کند. در نتیجه برای کارهای سنگین به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز داریم و لپ تاپ‌های قدرتمند نازک و سبک نیستند.

شاید به خواندن آن علاقه داشته باشید: بررسی تخصصی لپ تاپ Legion 5

حافظه رم و فضای ذخیره سازی لپ تاپ Legion 5

کارهای سنگین و اجرای بازی‌های روز دنیا به سرعت بالا نیاز دارد. برای رسیدن به سرعت بالا باید از حافظه رم و فضای ذخیره سازی SSD با کیفیت بالا استفاده کنیم. لنوو قطعات استفاده شده در لپ تاپ‌های خود را از نظر کیفیت تضمین می‌کند. انواع لپ تاپ لنوو Legion 5 با 512 گیگابایت تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی به بازار عرضه می‌شوند. انواع لپ تاپ لنوو لژیون با 16 تا 32 گیگابایت حافظه رم تولید شده و در بازار موجود است. البته که برخی از مدل‌های لپ تاپ‌های Legion 5 قابلیت ارتقا حافظه رم تا 64 گیگابایت را دارد.

فضای ذخیره سازی در لپ تاپ‌های لژیون 5

  • موجود در بازار با ظرفیت 512 گیگابایت تا 1 ترابایت
  • قابلیت ارتقا تا 2 ترابایت در برخی از مدل‌ها

حافظه رم در لپ تاپ‌های لژیون 5

  • موجود در بازار با ظرفیت 16 تا 32 گیگابایت
  • قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت در برخی از مدل‌ها

لپ تاپ لژیون 5 پرو

Legion 5 Pro همان Legion 5 با چند ویژگی جذاب است. پسوند پرو به معنای نمایشگر بزرگ‌تر، طراحی متفاوت و استفاده بیشتر از فلز در ساخت بدنه لپ تاپ است. ابعاد نمایشگر لپ تاپ Legion 5 Pro کمی‌ بزرگ‌تر شده و به 16 اینچ می‌رسد. طراحی درب پشت لپ تاپ‌های Legion 5 تغییر کرده و علامت اختصاصی لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو دیده می‌شود.  

لپ تاپ لژیون 5 پرو

قیمت بالاتر  لپ تاپ‌های Legion 5 Pro به نسبت لژیون 5 به دلیل نمایشگر و شاسی آن است. در برخی از مدل‌ها توان مصرف کارت گرافیک و پردازنده بالاتر بوده و به همین دلیل عملکرد بهتری دارد. اما در پیکربندی لپ تاپ Legion و Legion 5 Pro تفاوت قابل توجه وجود ندارد و هر دو لپ تاپ را می‌توانید با مشخصات مشابه خریداری کنید.

لپ تاپ لژیون 7

لپ تاپ‌ Legion 7 پرچمدار لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو است. شما می‌توانید لپ تاپ‌های Legion 7 را با پردازنده اینتل Core i7 یا Core i9 در کنار کارت گرافیک قدرتمند RTX 3080 خریداری کنید. نمایشگر تمام لپ تاپ‌های لژیون نرخ نوسازی بالایی داشته و بهترین عملکرد را در اجرای بازی‌های روز دنیا دارد.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ گیمینگ

نورپردازی RGB بدنه و صفحه کلید دستگاه کاملا قابل شخصی سازی است. بدنه لپ تاپ Legion 7 به نسبت لژیون 5 نازک‌تر بوده و تمام بدنه از فلز ساخته می‌شود. لپ تاپ‌های Legion 7 در کنار وزن کم‌تر، عمر باتری بالاتری دارند. سیستم خنک کننده قدرتمند لپ تاپ پرچمدار لنوو حتی در سنگین‌ترین کارها پردازنده و کارت گرافیک را خنک نگه می‌دارد.

معرفی لپ تاپ‌های سری آیدیاپد (Ideapad)

معرفی لپ تاپ‌های سری آیدیاپد (Ideapad)

سری آیدیاپد لنوو شبیه به ویووبوک ایسوس است، لنوو در سری آیدیاپد برای هر کاربر یک گزینه مناسب را معرفی می‌کند. در سری آیدیاپد لپ تاپ‌های روزمره ip3 و ip5 تا لپ تاپ‌های گیمینگ 3 قرار دارند. محدوده قیمت لپ تاپ‌های آیدیاپد از حدود 15 میلیون تومان آغاز شده و تا بیش از 50 میلیون تومان ادامه دارد.

لپ تاپ‌های آیدیاپد

  • آیدیاپد 3 (ip3)
  • آیدیاپد 5 (ip5)
  • گیمینگ 3

لپ تاپ آیدیاپد 3 (ip3)

لپ تاپ‌های لنوو سری آیدیاپد 3 در گروه لپ تاپ‌های اقتصادی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از لپ تاپ‌های آیدیاپد 3 برای کارهای روزمره خود استفاده کنید. لپ تاپ‌ ip3 با پردازنده‌های اینتل و AMD به فروش می‌رسند. یک مدل مناسب که پاسخگوی نیازهای روزمره شما برای انجام تکالیف دانشجویی، ترید یا وبگردی باشد باید 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت SSD داشته باشد.

لپ تاپ آیدیاپد 3 (ip3)

شرکت لنوو برای لپ تاپ‌های ip3 دو درگاه USB تایپ A یک درگاه USB تایپ C و درگاه HDMI را در نظر گرفته است. طراحی لپ تاپ‌های لنوو آیدیاپد 3 سبک و نازک بوده و به شما اجازه می‌دهد تا آن را به راحتی حمل کنید. به طور کلی لپ تاپ‌های آیدیاپد 3 را یک گزینه قابل اطمینان برای کارهای سبک می‌دانیم.

لپ تاپ آیدیاپد 5 (ip5)

لپ تاپ آیدیاپد 5 (ip5) نیز یک گزینه عالی برای استفاده روزمره است. لپ تاپ‌های ip5 عملکرد قوی و ویژگی‌های جذاب را با قیمت مناسب به دست شما می‌رساند. اگر برای حسابداری و انجام کارهای مالی به خرید لپ تاپ فکر می‌کنید، ip5 به دلیل وجود صفحه اعداد یا نام‌پد یک گزینه مناسب است.

لپ تاپ آیدیاپد 5 (ip5)

لپ تاپ‌های ip5 مجموعه کامل از اتصالات USB تایپ A و تایپ C در کنار درگاه HDMI را به همراه دارد. لپ تاپ ip5 در دو مدل 14 و 15 اینچی به فروش می‌رسد که پیشنهاد ما در آی تی هوم مدل 15 اینچی به شما است. چراکه مدل 14 اینچی صفحه اعداد یا نام‌پد را به همراه ندارد. شما می‌توانید لپ تاپ‌های ip5 را با 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی خریداری کنید. بر اساس بررسی‌های ما لپ تاپ‌های آیدیاپد 5 لنوو عمر باتری مناسبی داشته و یک روز کاری پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

لپ تاپ گیمینگ 3

لپ تاپ گیمینگ 3 (Gaming 3)، لپ تاپ اقتصادی لنوو است. لپ تاپ‌های Gaming 3 از نمایشگر 15.6 اینچی استفاده می‌کنند. نمایشگر لپ تاپ با کیفیت FHD و نرخ نوسازی بالا یک گزینه عالی برای بازی و کارهای سنگین به حساب می‌آیند. شما می‌توانید لپ تاپ‌های Gaming 3 لنوو را با حافظه SSD یا ترکیبی از SSD و HDD خریداری کنید. اتصالات لپ تاپ لنوو گیمینگ 3 کامل بوده و به شما اجازه می‌دهد تا با دستگاه‌های دیگر نیز ارتباط برقرار کنید.

لپ تاپ گیمینگ 3

شاید به خواندن آن علاقه داشته باشید: بررسی تخصصی لپ تاپ های Gaming 3

وزن لپ تاپ‌های Gaming 3 در حدود 2.2 کیلوگرم بوده و به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ مناسب است. لپ تاپ‌های گیمینگ از CPU و کارت گرافیک قدرتمند استفاده می‌کنند که به انرژی زیادی نیاز دارد. باتری لپ تاپ گیمینگ 3 در استفاده معمولی تا 4 ساعت همراه شما می‌ماند. پیکربندی لپ تاپ‌های Gaming 3 متفاوت است و از حدود 30 میلیون تومان آغاز می‌شود.

لپ تاپ‌های سری تینک بوک (Thinkbook)

لپ تاپ‌های سری تینک بوک (Thinkbook)

لپ تاپ‌ لنوو سری تینک بوک (ThinkBook) ساده، زیبا و قدرتمند است. لپ تاپ لنوو think book برای کارهای حسابداری، دانشجویی و دانش آموزی قابل استفاده است. با یکی از لپ تاپ‌های ThinkBook به راحتی می‌توانید نرم افزارهای فتوشاپ و ایلوستریتور را اجرا کنید، اما این لپ تاپ‌های برای پروژه‌های متوسط و سنگین مناسب نیست. آن را یک گزینه خوب برای دانشجویان و دانش آموزان می‌دانیم.

لپ تاپ تینک بوک عمر باتری بالایی داشته و کیفیت نمایشگر آن برای هر کاری مناسب است. کار با صفحه کلید لپ تاپ تینک بوک شما را خسته نمی‌کند و تایپ طولانی با این لپ تاپ لذت بخش است. در نهایت باید بدانید که این سری از لپ تاپ‌های لنوو چشم شما را خسته نمی‌کند.

لپ تاپ‌های سری تینک پد (ThinkPad)

لپ تاپ‌های سری تینک پد (ThinkPad)

لپ تاپ‌های لنوو تینک‌پد (ThinkPad) در سطح بالاتری از کاربری روزمره قرار می‌گیرند. ما لپ تاپ‌های ThinkPad را برای کارهای تجاری پیشنهاد می‌کنیم، افرادی که برای کارهای اداری خود به یک لپ تاپ قابل اطمینان نیاز دارند، تینک‌پد انتخاب عالی برای این دسته از افراد خواهد بود. لپ تاپ‌های ThinkPad به شکل میانگین عمر باتری مناسبی داشته و با پیکربندی گسترده انتخاب عالی برای شرکت‌های متفاوت با هدف متفاوت خواهد بود.

در سری لپ تاپ‌های ThinkPad لنوو مدل‌های سبک برای حمل هرچه راحت‌تر وجود دارد. البته که برخی از مدل‌ها در سری تینک‌پد کارت گرافیک مجزا داشته و می‌توانید از آن برای کارهای سنگین‌تر استفاده کنید. با توجه به تفاوت در وزن و ابعاد لپ تاپ‌ تعداد درگاه در لپ تاپ‌ها برابر نبوده و مدل به مدل تفاوت دارد.

نکات خرید تمام لپ تاپ‌های لنوو

برای خرید ساده و سریع باید انتخاب‌های خود را محدود کنید. این کار با محدود کردن قیمت، کاربرد لپ تاپ، وزن و طول عمر دستگاه انجام می‌شود. اگر از آی تی هوم سوال کنید، بهترین بخش برای شروع جست و جو قیمت لپ تاپ است.

نکات خرید مهم لپ تاپ‌های لنوو
رای بسیاری از کاربران یک لپ تاپ با قیمت کم‌تر از 800 دلار کافی است.

قیمت لپ تاپ

خرید یک لپ تاپ عالی ارزان تمام نمی‌شود. یک لپ تاپ گران قیمت برای کارهای روزمره گزینه خوبی نیست، لپ تاپ‌های قدرتمند گیمینگ برای بازی یا دیگر کارهای سنگین مانند کار با نرم افزارهای ادوبی به کار می‌آید. برای بسیاری از کاربران یک لپ تاپ با قیمت کم‌تر از 800 دلار کافی است. امروز در بهمن 1401 ارزان‌ترین لپ تاپ لنوو حدود 10 میلیون تومان بوده و قیمت گران‌ترین لپ تاپ لنوو به حدود 72 میلیون تومان است.

کاربری لپ تاپ

هیچ کس از ماشین مسابقه برای رفتن به خرید استفاده نمی‌کند. شما برای وبگردی، تماشای فیلم و اجرای نرم افزارهای ساده به لپ تاپ گیمینگ نیاز ندارید. بهترین لپ تاپ برای شما دقیقا همان مدلی است که کارهای مورد نظر شما را انجام می‌دهد. اگر یک لپ تاپ برای من مناسب باشد، برای شما مناسب نخواهد بود. برای بهترین انتخاب با مشاوران آی تی هوم تماس بگیرید.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ دانشجویی

کاربری سری لپ تاپ‌های لنوو

  • گیمینگ: Legion و Gaming 3
  • کارهای روزمره: IdeaPad و ThinkBook
  • کارهای تجاری: ThinkPad

قابلیت حمل لپ تاپ

یک لپ تاپ سبک، یک لپ تاپ قوی نیست. اگر به یک لپ تاپ سبک و قدرتمند نیاز داشته باشید، آن لپ تاپ قیمت بالایی خواهد داشت. برای یک دانشجو یا دانش آموز وزن و عمر باتری دستگاه از قدرت آن اهمیت بیشتری دارد. البته که باید به وزن و ابعاد شارژر نیز توجه کنید. یکی از لپ تاپ‌های ip3 یا ip5 می‌تواند یک گزینه عالی برای حمل و نقل ساده باشد. برخی از لپ تاپ‌های لنوو ThinkPad نیز وزن کمی داشته و به راحتی جا به جا می‌شوند. لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو مانند Legion و Gaming 3 با توجه به وزن بالا برای حمل و نقل مناسب نیستند.

پردازنده لپ تاپ

تنها دو برند اینتل و AMD سی پی یو تولید می‌کنند
سی پی یو مهم‌ترین بخش سخت افزار لپ تاپ است. تنها دو برند اینتل و AMD سی پی یو تولید می‌کنند.

سی پی یو مهم‌ترین بخش سخت افزار لپ تاپ است. تنها دو برند اینتل و AMD سی پی یو تولید می‌کنند. پردازنده‌های اینتل در ایران محبوبیت بیش‌تری دارد، ما مدل‌های Core i7 و Core i9 را برای کارهای سنگین، مدل Core i5 را برای کارهای متوسط و مدل Core i3 را برای کارهای روزمره پیشنهاد می‌کنیم.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ نسل 12

لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو مانند Legion و Gaming 3 با پردازنده‌های Core i5، Core i7 و Core i9 عرضه می‌شوند. لپ تاپ‌های ip3 و ip5 با پردازنده‌های Celeron، Pentum، Core i3، Core i5 و در برخی از مدل‌ها با پردازنده Core i7 به فروش می‌رسند. اما تفاوت لپ تاپ‌های روزمره مانند ip5 و Legion در سری پردازنده است. لپ تاپ‌های روزمره از سری U بوده و لپ تاپ‌های گیمینگ از سری H استفاده می‌کنند. به طور کلی سری U به نسبت سری H قدرت کم‌تری دارند.

انواع پردازنده اینتل

کارهای سنگین

  • Intel Core i9
  • Intel Core i7
  • AMD Ryzen 9
  • AMD Ryzen 7

کارهای متوسط

  • Intel Core i5
  • AMD Ryzen 5

کارهای سبک و روزمره

  • Intel Core i3
  • AMD Ryzen 3
  • Intel Pentium
  • Intel Celeron

حافظه رم

حافظه رم لپ تاپ لنوو
حافظه رم حافظه کوتاه مدت رایانه است. تمام فایل‌های مورد نیاز پردازنده برای پردازش در حافظه رم ذخیره می‌شود.

حافظه رم حافظه کوتاه مدت رایانه است. تمام فایل‌های مورد نیاز پردازنده برای پردازش در حافظه رم ذخیره می‌شود. فایل‌هایی مانند ویندوز یا هر کدام از برنامه‌هایی که روی لپ تاپ شما باز شده است. هرچه حافظه رم شما بیش‌تر باشد، می‌توانید تعداد نرم افزار بیش‌تری را هم‌زمان و در کنار هم باز کنید. البته که یک نرم افزار مانند ادوبی پریمیر نیز به حجم زیادی از حافظه رم نیاز دارد. به طور کلی حافظه رم بالاتر از 8 گیگابایت را در نظر داشته باشید.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ با رم 16

تقریبا تمام لپ تاپ‌های لنوو با حافظه رم بیش‌تر از 8 گیگابایت به بازار عرضه می‌شوند، اگر یک لپ تاپ با حافظه رم 4 گیگابایت به فروش می‌رسد، به دلیل اقتصادی بودن آن است. اگر شما به حافظه رم بیش‌تر نیاز داشته باشید، امکان ارتقا وجود دارد. برای اطمینان از قابلیت ارتقای حافظه رم لپ تاپ‌های لنوو، در زمان خرید قابلیت ارتقای لپ تاپ را سوال کنید.

مقدار حافظه رم مورد نیاز

  • 4 گیگابایت: کم‌ترین مقدار ممکن است، آن را برای هیچ کاری پیشنهاد نمی‌کنیم.
  • 8 گیگابایت: تقریبا تمام برنامه‌های روزمره و کاربردی با این مقدار حافظه رم اجرا می‌شوند، آن را برای کارهای سبک مناسب می‌دانیم اما برای کارهای سنگین قطعا کافی نیست.
  • 16 گیگابایت: برای اجرای بازی‌های روز دنیا مناسب است. اما اگر به بازی با بالاترین کیفیت ممکن فکر می‌کنید، باید به 32 گیگابایت حافظه رم فکر کنید.

نتیجه گیری

هر کاربر باید با استفاده از راهنمای بالا پیکربندی مورد نیاز خود را بشناسد و پس آن خرید کند. آیا تشخیص بهترین لپ تاپ برای شما ساده نیست؟ کارشناسان آی تی هوم برای انتخاب بهتر همراه شما هستند. در کنار تمام موارد بالا به گارانتی محصول، ضمانت بازگشت کالا و خدمات پس از فروش یک مجموعه نیز توجه کنید. ضمانت معتبر در کشور ایران اهمیت بالایی دارد چراکه تعمیر لپ تاپ یک کار حساس است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!