top banner
Laptop For Music

خرید لپ تاپ مناسب آهنگ سازی شما را به این صفحه رسانده است؟ یا به دنبال بهترین لپ تاپ برای آهنگ سازی می گردید؟ در رشته ی موسیقی تحصیل می کنید و دنبال یک لپ تاپ مناسب رشته موسیقی هستید؟ در این مقاله تمامی لپ تاپ های مناسب آهنگسازی که می توانند به شما کمک کنند یک قطعه موسیقی بی نقص را به آسان ترین راه ممکن بسازید معرفی خواهیم کرد.

برای سهولت در انتخاب بهترین لپ تاپ های آهنگسازی در این مقاله همراه ما آی تی هوم باشید.

چگونه بهترین لپ تاپ برای آهنگ سازی را انتخاب کنیم؟

شما به عنوان یک آهنگ ساز، صرف نظر از اینکه کدام نوع سیستم را انتخاب می کنید، ملاحظات ثابتی را باید در نظر بگیرید. هنگام انتخاب یک لپ تاپ مناسب آهنگ سازی، مشخصاتی مثل قدرت پردازشی لپ تاپ و حافظه RAM آن را حتما در نظر داشته باشید.

در حالی که یک پردازنده نسل یازده Core i3 ، چهار گیگابایت رم و چند گیگابایت حافظه ذخیره سازی حداقل های یک لپ تاپ برای آهنگ سازی هستند، برای برنامه های کاربردی در دنیای واقعی این مقادیر کافی نخواهند بود. خرید یک لپ تاپ آهنگ سازی بر اساس حداقل های توصیه شده برای رفع نیاز موقت شما در زمان حال است و در آینده ی نه چندان دور از زمان خرید، مشکلاتی را برای شما به همراه خواهند داشت.

در واقع شما به یک لپ تاپ مجهز با امکانات کافی احتیاج دارید، لپ تاپی زیبا، قدرتمند، سبک و در عین حال بزرگ و دارای ظرفیت باتری بالا برای وقتی که از سواحل پریز برق به دور بودید 😀

در ادامه ی این مقاله برای شناخت بیشتر سخت افزار لپ تاپ مناسب آهنگسازی با ما همراه باشید.

لپ تاپ مناسب آهنگ سازی
لپ تاپ آهنگسازی

کدام CPU برای لپ تاپ آهنگسازی بهترین است  Intel، AMD ؟

در پردازنده ها، سرعت شامل دو نکته است: لپ تاپ شما بتواند وظایف بیشتری را انجام دهد و بتواند آن وظایف را خیلی سریع‌تر پردازش کند. شما ممکن است فقط تفاوت های کوچک را ببینید. اما وقتی با استفاده از دو پردازنده فایلی را بارگذاری کردید و اختلاف سرعت بارگذاری شما را متعجب کرد، آنجا تفاوت CPU ها را متوجه خواهید شد.

در دنیای CPU دو بازیگر اصلی وجود دارد. اینتل نام بزرگی است که سهم زیادی از بازار دارد. محدوده اینتل از Celeron ( کم قدرت ترین ) تا i9 نسل 12 که پر قدرت‌ترین است می رسد. با این حال، رایج‌ترین لپ‌ تاپ‌های سطح متوسط ​​به بالا، انواع i5 و i7 هستند، و در آن محدوده، رتبه‌بندی‌های سرعتی متفاوتی دارند که بر حسب گیگاهرتز اندازه‌گیری می‌شود. اگر شما قصد خرید لپ تاپ برای آهنگسازی را دارید، لپ تاپ Core i7 یا لپ تاپ Core i5 می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد. اما در حالت ایده آل Core i7 های نسل 10 به بعد و Core i9 های تمامی نسل ها برای آهنگسازی مناسب هستند.

‌نام دیگری که باید به آن توجه کرد AMD است که پردازنده های Ryzen را تولید می کند. جالب است بدانید AMD هم از نامگذاری مشابه با نسخه های intel پیروی می کند! برای آهنگسازی و انجام کارهای موسیقی اگر قصد خرید لپ تاپ با پردازنده AMD را دارید، لپ تاپ Ryzen 5 یا لپ تاپ Ryzen 7 یک انتخاب منطقی است.

اگر طرفدار پردازنده های AMD هستید، در لپ تاپ های آهنگ سازی پیشنهاد ما در قیمت و عملکرد مناسب سری های Ryzen5 و Ryzen7 هستند. اما در حالت ایده آل Ryzen7 6000 و Ryzen9 ها هستند.

Core i9Core i7Core i5پردازنده intel
Ryzen 9Ryzen 7Ryzen 5پردازنده AMD

لپ تاپ مناسب آهنگسازی به چه مقدار RAM نیاز دارد؟

RAM در واقع حافظه کوتاه مدت دستگاه شما است. با برنامه‌های صوتی، به‌ویژه برنامه‌هایی که شامل تعداد زیادی صدای ضبط‌ شده هستند، مقدار RAM بیشتر به این معنی است که پخش صدای شما بسیار روان و بدون اشکال باشد، زیرا لپ تاپ مجبور نیست هر بار که می‌خواهد صدا را پخش کند آن را از هارد دیسک بگیرد.

اگر در حال خرید هستید، با در نظر گرفتن چند سال آینده، پیشنهاد آی تی هوم به شما در کمترین مقدار ممکن 8 گیگابایت حافظه DDR4 است. اما بدانید که در حالت ایده‌آل، 16 گیگابایت احتیاج دارید! پس پیشنهاد ما به شما خرید لپ تاپ با رم 16 گیگ است.

همچنین بررسی کنید که آیا لپ‌ تاپ انتخابی شما می‌تواند با رم اضافی در آینده ارتقا یابد یا خیر!

در لپتاپ آهنگ سازی چقدر فضای ذخیره سازی نیاز داریم؟

از آنجایی که فضای ذخیره سازی برای نگهداری اطلاعات و داده‌های صوتی شما ضروری است. پس حتما باید به این نکته دقت کنید. کسانی که قصد دارند لپ تاپ مناسب آهنگسازی خریداری کنند به حافظه ذخیره سازی زیادی نیاز ندارند. پس خرید لپ تاپ با حافظه‌ی 1 ترابایت HDD نیز کافی است! حتی اگر دستگاه SSD نداشته باشد.

اما با توجه به این که سرعت و عملکرد در لپ تاپ حین آهنگسازی برای شما مهم است و بودجه محدودی ندارید، بهتر است به سراغ خرید لپ تاپ هایی روید که حافظه SSD داشته باشد. میزان پیشنهادی ما به شما حداقل 128 گیگابایت است.

لپ تاپ مناسب آهنگ سازی
لپتاپ مناسب آهنگسازی

معرفی نرم افزارهای مناسب آهنگسازی

در ادامه تعدادی از نرم افزار های مناسب آهنگ سازی همراه سخت افزار مورد نیاز آن‌ها را برای شما گردآوری کردیم:

  1. نرم افزار آهنگ سازی Ableton Live
Intel Core i5 / AMDپردازنده
8 GBحافظه RAM
  • نرم افزار آهنگ سازی Notion 6
Intel Core i3 یا بالاتر / AMD Athlonپردازنده
2 GB یا بالاترحافظه RAM
  • نرم افزار آهنگ سازی Steinberg Cubase
Intel Core series / AMD Ryzen multi-coreپردازنده
4 GB یا بالاترحافظه RAM
  • نرم افزار آهنگ سازیPreSonus Studio One
Intel Core i3 یا بالاتر / AMD A10پردازنده
4 GB یا بالاترحافظه RAM
  • نرم افزار آهنگ سازی Reason Studios Reason
Intel Series / AMD / Mac Intelپردازنده
4 GB یا بالاترحافظه RAM
  • نرم افزار آهنگ سازی  Avid Pro Tools
Intel Core i5 یا بالاترپردازنده
16 GB یا بالاترحافظه RAM

لپ تاپ مناسب آهنگ سازی
لپ تاپ مک بوک اپل برای آهنگسازی

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای آهنگسازی

در ادامه لیست بهترین لپ تاپ های مناسب آهنگ سازی را با توجه به اطلاعاتی که از این مقاله کسب کردیم در اختیار شما قرار می دهیم.

لپ‌ تاپ VivoBook Flip TP470EZ ساخته شده است تا سبک، منعطف و کارآمد باشد. ایسوس این لپ تاپ را ساخته است تا به شکل یک تبلت نیز مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از نکات جذاب این دستگاه قلم آن به حساب می‌آید. قلم لپ تاپ ایسوس برای طراحان و آهنگ سازان یک راهکار کلیدی است.ایسوس در خلق این دستگاه جذابیت را در اولویت قرار داده است. لولای دستگاه به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه را کاملا خم کرده و از آن به شکل یک تبلت استفاده کنید.

این لپ تاپ ویندوز 11 اورجینال دارد که از ویژگی های بارز این لپ تاپ به حساب می‌آید، همچنین سخت افزار این لپ تاپ کارهای دانش‌آموزی، دانشجویی، اداری، گرافیکی و مهندسی‌های سبک هم مناسب است که شما می‌توانید با 2 سال گارانتی یکپارچه ایسوس با محدوده قیمت 25 میلیون تومان با خیلال راحت از آی تی هوم خریداری کنید.

به عنوان دومین لپ تاپ برای آهنگسازی بهتر است به سراغ یک بدنه فلزی مقاوم و البته سبک برویم که هم حمل برای یک آهنگساز آسان تر باشد، هم بدنه لپ تاپ طوری باشد که در برابر هر نوع آسیبی مقاوم باشد. لپ تاپ Ideapad 5 از برند لنوو می تواند برای این کار بسیار مناسب باشد، دسته بندی IP5 لنوو یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین لپ تاپ ها را روانه بازار کرده که این لپ تاپ ها در کنار کانفیگ های توانمند خود اقتصادی هم هستند.

لپ تاپ Ideapad 5 با پردازنده i7 نسل 11 و 16 گیگابایت حافظه رم و 2 گیگابایت کارت گرافیک مجزا از نوع GeForce MX450 می تواند برای همه فعالیت های یک آهنگساز بسیار مناسب باشد، این لپ تاپ 1 ترابایت حافظه HDD و 256 گیگابایت حافظه SSD در قلب خود دارد که سرعت دستورات شما را بالا می‌برد، و همچنین برای کارهای گرافیکی و مهندسی ساده و حسابدارها هم فوق العاده انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید باحدود قیمت 27 میلیون و 24 ماه گارانتی سازگار این لپ تاپ را با خیال راحت از آی تی هوم خریداری کنید.

اگر بودجه شما برای خرید لپ تاپ مناسب آهنگسازی حول محور 30 میلیون تومان است ما برای شما M3500QC را با صفحه نمایش OLED در نظر گرفته ایم، این لپ تاپ با مقاوم نسبتا سبک است که به سادگی قابل حمل است، سخت افزار توانمند این لپ تاپ در کنار 4 گیگابایت کارت گرافیک مجزا از نوع GeForce RTX3050 LD می تواند آماده به خوبی آماده اجرای نرم افزارهای مورد نیاز یک آهنگساز باشد، همچنین نوع پنل صفحه نمایش این لپ تاپ باعث می شود که در تمام ساعاتی که با لپ تاپ کار می کنید به چشمهای شما آسیبی نرسد.

همچنین این لپ تاپ نور پس زمینه کیبورد دارد یا همان RGB که برای آهنگساز ها بسیار مهم است. البته این لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و مهندسی متوسط هم با سرعت خیلی خوب اجرا می کند و همچنین یک آهنگساز را هم از لحاظ قدرت سخت افزاری راضی نگه می دارد. همچنین این لپ تاپ دارای بلوتوث است که یک آهنگساز را برای خرید به وسوسه می اندازد. لپ تاپ M3500QC قابلیت حسگر اثر انگشت دارد که امنیت اطلاعات شما را تضمین می کند، شما می توانید این لپ تاپ توانمند را با 24 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس از آی تی هوم خریداری کنید.

با دیدن این دستگاه در نگاه اول به یاد یک لپ تاپ بالا رده قدرتمند خواهید افتاد، تصویر ذهنی شما درست است، لپ تاپ Gaming 17 CD2015 یک لپ تاپ نسبتا حرفه ای از برند HP که این روزها طرفدارهای خاص خود را در بازار پیدا کرده محسوب می‌شود. در قلب این لپ تاپ از پردازنده قدرتمند و رم 16 گیگابایتی که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت دارد استفاده شده، که در کنار کارت گرافیک 4 گیگابایتی خود برای نرم افزارهای آهنگسازی، گرافیکی و مهندسی شما بسیار مناسب است. در این لپ تاپ از سیستم خنک کننده و مادربردهای قوی استفاده شده که آسیب از آسیب به سخت افزار جلوگیری می‌کند.

اندازه صفحه نمایش این لپ تاپ 17 اینچ است و نوع پنل آن IPS است با نرخ نوسازی 144 هرتز که از سلامت چشمان شما محافظت می کند، و از امکانات جذاب این لپ تاپ می توان به حسگر اثر انگشت، بلوتوث، نور پس زمینه کیبورد و تاچ پد چند لمسی اشاره کرد که از انتظارات آهنگسازان است ، شما می‌توانید لپ تاپ CD2015 را با 12 ماه گارانتی اصلی از آی تی هوم با خیال راحت خریداری کنید و روی میز کار خود بگذارید.

لپ تاپی از جنس آینده!!! یکی از بهترین پیشنهادهایی که برای لپ تاپ مناسب آهنگ سازی می‌توانیم به شما بکنیم، ایسوس ZenBook Duo UX482EG است، زیبا، سبک و قدرتمند. البته شما به عنوان یک آهنگساز احتمالا فردی خلاق با ذهن باز هستید با جدابیت ظاهری این لپ تاپ و قدرت داخلی این لپ تاپ می‌توانید مسیری که ذهن شما آن را دنبال می‌کند طی کنید و به بهترین نتایج برسید، قدرت و سرعت بالای پردازش دستورات شما در این لپ تاپ شما را شکفت زده خواهد کرد. این لپ تاپ را می توانید در فضاهای کوچک کنار سایر دستگاه های آهنگسازی خود در حالت ایستاده قرار دهید تا از صفحه نمایش حداکثری آن استفاده کنید.

ویژگی‌های بارز این لپ تاپ داشتن قابلیت تشخیص چهره برای امنیت اطلاعات شما، داشتن بلوتوث برای تبادل اطلاعات شما، داشتن قلم Stylus که پرستیژ کار شما را بالا می‌برد، داشتن ویندوز 11 اورجینال که بسیار چشمگیر است، و Screen Pad آن که کار آهنگ سازی را برای شما بسیار ساده و راحت  می‌کند. شما می توانید لپ تاپ UX482EG را با 24 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس از آی تی هوم با خیال راحت خریداری کنید

با لپ تاپ FX707RZ بهترین آثار دیجیتالی را خلق کنید!!! این لپ تاپ یکی از اعضای قدرتمند خانواده TUF GAMING تولیدی شرکت ایسوس است. این سری از لپ تاپ های ایسوس بر اساس نیاز های گیمرها، گرافیست ها، مهندسان، آهنگ سازان و … تولید و عرضه شده است. این لپ تاپ ها از بالاترین سطح مشخصات سخت افزاری برخوردار هستند و ظاهر زیبای و مقاومی دارند. داشتن کارت گرافیک مجزای قدرتمند در کنار پردازنده نسل آخر از ویژگی های چشمگیر این لپ تاپ به شمار می‌آید.

اگر هزینه اولویت شما نیست این لپ تاپ را با قابلیت ارتقا رم تا 64 گیگابایت، و صفحه نمایش 17 اینچی با پنل IPS، به همراه کیف و ماوس از آی تی هوم برای بازی های سنگین، پروژه های گرافیکی و مهندسی سنگین، و هر کاری که ذهن خلاق شما به شما دستور می‌دهد، با 24 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس خریداری کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی لپ تاپ های مناسب آهنگ سازی ، نرم افزار های برتر آهنگ سازی و سخت افزار آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر همچنان ابهاماتی در ذهن شما وجود دارد، مشاوران آی‌تی هوم 24 ساعته و به صورت کاملا رایگان آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند. همچنین اگر لپ تاپ مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید، آی‌تی هوم به صورت کاملا رایگان آن را برای شما ارسال خواهد کرد و شما می‌توانید درب منزل پرداخت خود را انجام دهید!

ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید.

لپ تاپ مک برای آهنگسازی بهتر است یا ایسوس ProArt؟

با توجه به محدودیت‌های پرداختی اپل در ایران پیشنهاد ما به شما ایسوس ProArt است.

آیا یک لپ تاپ با پردازنده Core i3 و حافظه RAM چهارگیگابایت برای آهنگسازی کافی است؟

شاید برای کوتاه مدت خواسته های شما را برآورده کند اما برای طولانی مدت پاسخگوی نیازهای شما نخواهد بود.

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای نرم افزار های آهنگسازی چیست؟

البته که پیشنهاد ما این است که بر اساس حداقل ها خرید نکنید ولی میانگین سخت افزار مورد نیاز برای نرم افزار های آهنگ سازی پردازنده Core i7 و حافظه رم 8 گیگابایت است.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!