top banner
خرید لپ تاپ 4K

دغدغه‌ی کیفیت نمایشگر لپ تاپ، برای افرادی که دائما در حال نگاه کردن به صفحه نمایش خود هستند، از گذشته تا به امروز وجود داشته است! اگر شما نیز دوست دارید تا در مورد باکیفیت‌ترین نمایشگرهای لپ تاپ، یعنی نمایشگر 4k بدانید تا انتها با ما همراه باشید.

البته اگر فرصت کافی برای مطالعه این مقاله را ندارید، می‌توانید چکیده‌ای جذاب و مفید از آن را در پادکست زیر بشنوید. 😊

نمایشگرهای 4k، با کیفیت‌ترین نمایشگر لپ تاپ

قطعا هیچکس از داشتن یک نمایشگر با کیفیت که بتواند همه چیز را در آن با وضوح و دقت شکفت انگیزی مشاهده کنید، بدش نمی‌آید!

لپ تاپ های 4k به اندازه‎ای با کیفیت هستند که احتمالا شما را شگفت زده خواهند کرد و تجربه‌ی کاربری جدید و هیجان انگیزی از نگاه کردن به نمایشگر یک لپ تاپ نصیب شما خواهد شد.

اما برای خیلی از افراد وجود دارد که نمایشگر 4k در واقع چه نوع نمایشگری است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در پاسخ باید گفت:

نمایشگرهای 4k که به آن‌ها UHD هم گفته می‌شود، رزولوشن دو برابری نسبت به نمایشگرهای FullHD دارند.

در واقع در یک نمایشگر 4K تعداد پیکسل‌ها به صورت عمودی و افقی دو برابر می‌شود و با این تفسیر تعداد پیکسل‌های عمودی به 2160 و تعداد پیکسل‌های افتی به 3840 افزایش پیدا می‎کند.

و می‌توان گفت که عبارت 4k نیز به این دلیل برای نام این نمایشگر انتخاب شده است که تعداد پیکسل‌های افقی در این رزولوشن حدود 4000 (3840) پیکسل است. در نتیجه با دو برابر شدن تعداد پیکسل‌های افقی و عمودی، رزولوشن در کل 4 برابر می‌شود!

تصور کنید که چه کیفیت فوق العاده‌ای در انتظار شما است و پنل‌های 4K چقدر روشن‌تر و رنگارنگ‌تر از صفحه نمایش‌های 1080 هستند. به خصوص برای افرادی که قصد دارند با لپ تاپ خود بازی کنند و به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ هستند!

مقایسه کیفیت نمایشگر 4k با سایر نمایشگرها

در ادامه می‌توانید رزولوشن نمایشگرهای 4k را در مقایسه با سایر نمایشگرها مشاهده کنید. البته باید اضافه کنیم که برخی از افراد متخصص و توصیف گران فعال در این زمینه، مسائل را کم یپیچیده می‌کنند. چرا که در برخی از موارد می‌توان از رزولوشن‌های مختلف به جای یکدیگر استفاده کرد که این خصوص در مورد نمایشگرهای HD و 2K به مراتب بیشتر است!

نوع نمایشگرHDFullHD2K4K
تعداد پیکسل عمودی720108010802160
تعداد پیکسل افقی1280192020483840

نمایشگر HD

همانطور که جدول بالا مشاهده کردید، صفحه نمایش با رزولوشن HD دارای 720*1280 پیکسل هستند که در کل حدود یک میلیون پیکسل در این نمایشگرها وجود خواهد داشت.

نمایشگر Full HD

صفحه نمایش‌های FULL HD دارای کیفیت تصویر بهتری نسبت به رزولوشن HD با نسبت رزولوشن 1080*1920 است که در مجموع بیش از 2 میلیون پیکسل دارد. همچنین باید اضافه کرد که رزولوشن FULL HD با نام 1080 پیکسل (1080p) نیز شناخته می‌شود. حرف p به اسکن پیشرونده اشاره دارد. 

نمایشگر 2K

رزولوشن 2K با نسبت 1080*2048 پیکسل، یک نسخه‌ی متوسط بین رزولوشن‌های FULL HD و ULTRA HD است که عموما دیگر در بازار پیدا نیست و نمی‌توانید آن را پیدا کنید!

مقایسه لپ تاپ HD و 4K

نمایشگر 4K یا Ultra HD

اگرچه 2160*3840 را به عنوان نسبت اصلی رزولوشن 4K می‌دانند اما این رزولوشن دارای نسبت‌های رزولوشن متفاوتی است اما مرسوم ترین آن این نسبت است. در حال حاضر نمایشگرهای 4K با کیفیت‌ترین نمایشگر لپ تاپ هست

کاربرد لپ تاپ های 4K

اصولا لپ تاپ هایی که نمایشگر 4K دارند، در دسته‌ی لپ تاپ‌های بالا رده و گران قیمت از هر برند قرار می‌گیرند. چرا که به بالاترین تکنولوژی صفحه نمایش‌های لپ تاپی مجهز هستند. شما می‌توانید از این لپ تاپ‌ها به عنوان یک لپ تاپ فوق العاده برای ویرایش و ادیت ویدیو و تصاویر استفاده کنید که معمولا کارایی و کیفیت دو برابری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

خرید لپ تاپ 4K

همچنین اگر شما درگیر کارهای خلاقانه و حرفه‌ای مانند مدل سازی، طراحی و طراحی سه بعدی هستید، نیز این لپ تاپ ها یک انتخاب ایده آل برای شما خواهند بود. پس اگر شما به دنبال خرید لپ تاپ با یک نمایشگر فوق العاده هستید و در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنید، یکی از بهترین لپ تاپ هایی که می‌توانید خریداری کنید، لپ تاپ با نمایشگر 4K است که از نظر سخت افزاری نیز امتیاز خوبی به دست آورده باشد.

یکی از بهترین لپتاپ هایی که می‌توانید خریداری کنید، لپ تاپ ایسوس مدل N7600QE است که در کانفیگ های مختلفی در بازار وجود دارد.

در کنار تمام مزایای فوق العاده این لپ تاپ باید اشاره کنیم که متاسفانه این لپ تاپ‌ها مصرف بالایی دارند و به همین دلیل طول عمر باتری آن‌ها کوتاه است.

چرا باید به سراغ انتخاب نمایشگر 4k برویم؟

معمولا دلایل انتخاب نمایشگر 4k به دلیل کیفیتی که ارائه می‌دهد، بسیار زیاد است که ما در اینجا به مهمترین موارد اشاره کرده‌ایم:

  • در نمایشگرهای فورکی برخلاف سایر نمایشگرها، شما می‌توانید تصاویر بزرگتر را با کیفیت بهتری مشاهده کنید. این در حالی است که سایر نمایشگرها یک تصویر بزرگتر را تار نشان می‌دهد تا حدودی پیکسل‌ها نیز قابل مشاهده هستند. این ویژگی زمانی به کار می‌آِید که بخواهید از ویدیو پروژکتور استفاده کنید.
  • نکته‌ی جالب دیگر در مورد نمایشگرهای 4k این است که وضوح تصویر بدون توجه به اندازه صفحه نمایش ثابت می‌ماند و با بزرگتر شدن صفحه نمایش، تعداد پیکسل‌ها در اینچ تغییر می کند.

تاثیر رزولوشن 4K بر روی کیفیت تصاویر

قطعا یکی از سوالات دیگری که ممکن است ذهن افراد را درگیر کند، این است که آیا رزولوشن  4K بر روی کیفیت تصویر اثرگذار است؟

درمورد تاثیر رزولوشن 4K در کیفیت تصاویر باید گفت که نتیجه بهره‌گیری از این رزولوشن ارائه تصاویر واضح و شارپ است. برخلاف نمایشگرهای 1080 که کشیده شدن تصاویر در آن‌ و در سطحی بزرگ، سبب کاهش کیفیت و تار شدن تصاویر با کاهش تراکم پیکسلی است، رزولوشن 4k باعث می‌شود نمایشگر‌ها ابعاد بزرگ‌تری داشته باشند.

خرید لپ تاپ ایسوس 4K

انتخاب نمایشگری فراتر از 4k

تا به اینجای کار در مورد نمایشگرهای 4k صحبت کردیم! اما آیا بالاتر از 4k می‌توانیم به سراغ انتخاب دیگری برویم؟

جواب واضح است! شاید در آینده نمایشگر 8k

در حال حاضر هنوز در بازار ایران و جهان لپ تاپی تولید نشده است که مجهز به نمایشگر 8k باشد اما بدون شک در آینده شاهد حضور چنین نمایشگرهایی در دنیای تکنولوژی هستیم که ما را به سمت و سویی جدید خواهد کشانید!

شما چطور فکر می‌کند؟ ما در تیم آی تی هوم خوشحال می‌شویم که نظر شما را در خصوص نمایشگر 4k بدانیم و از تجربه شما در استفاده از این نمایشگرها بدانیم!

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!