top banner

بازی ماینکرافت برای لپ تاپ یکی از جذاب‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید تجربه کرده و برای ساعاتی طولانی از آن لذت ببرید و خود را سرگرم کنید. اما سوال اینجاست برای اجرای این بازی به چه سیستمی با چه سخت‌افزاری نیاز است؟ سوالی که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد، پس تا انتها با ما همراه باشید.

ماینکرافت برای لپ تاپ و هر آنچه باید در مورد آن بدانید!

اگر بخواهیم به طور ساده در مورد این بازی صحبت کنیم و اطلاعاتی از آن را در اختیارتان قرار دهیم، باید گفت که این بازی در نگاه اول یک بازی ساده و پیکسلی به نظر می‌رسد که ممکن است فکر کنید به اندازه‌ی کافی جذاب نیست یا نمی‌تواند شما را مجذوب خود کند و در بازی غرق شوید!

اما دقیقا با برعکس این ماجرا رو به رو هستید، شما با کمی بازی کردن متوجه خواهید شد که در این بازی جذاب، همه چیز به طبیعی بودن و سادگی ظاهر و گرافیک بازی نیست! بلکه اصل داستان و بخش زیادی از جذابیت آن، به گیم پلی و نحوه روایت بازی ربط پیدا می‌کند! به جرات می‌توان گفت که بازی ماینکرفت جزو بازی‌هایی است که اگر یکبار آن را انجام دهید، قطعا مجذوب آن خواهید شد و ادامه ندادن آن سخت خواهد بود.

ماینکرافت برای لپ تاپ
بازی Minecraft، بازی پیکسلی جذاب!

بازی Minecraft توسط شرکت موجانک Mojang ساخته شده است و در زمان کوتاهی به شهرت جهانی رسید! این بازی به شما آزادی عمل کامل را در دنیای پر از رمز و راز می دهد و دنیای جدیدی را تجربه خواهید کرد! اما سوال اینجاست که با چه سیستم و چه مشخصات سخت افزاری می‌توان این بازی را به بهترین شکل ممکن اجرا کرد؟ ما در این مقاله به بررسی جوانب مختلف این سوال خواهیم پرداخت، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Minecraft

قبل از این که به سراغ بررسی مشخصات سخت افزاری لازم برای اجرای بازی ماینکرفت برویم باید نکته زیر را با یکدیگر مرور کنیم:

بازی Minecraft در دسته‌ی بازی‌هایی قرار می‌گیرد که از نظر پردازشی و عملکردی به سخت افزار قدرتمندی نیاز ندارد. در واقع حتی با یک لپ تاپ ساده می‌توان این بازی را به آسانی اجرا کرد.

همچنین این بازی را می‌توانید به سادگی بر روی سیستم عامل ویندوز 7، 8، 10 و 11 اجرا کنید!

در ادامه مشخصات سخت‌افزاری لازم برای اجرای این بازی را بیان کرده‌ایم.

قطعات سخت افزاریحداقل سخت‌افزار مورد نیازسخت‌افزار پیشنهادی
پردازندهIntel Core i3-3210 3.2 GHz | AMD A8-7600 APU 3.1 GHz | Apple M1Intel Core i5-4690 3.5 GHz | AMD A10-7800 APU 3.5 GHz | Apple M1
کارت گرافیک
Intel HD Graphics 4000 | AMD Radeon R5 یا بهتر
سری NVIDIA GeForce 700 یا بهتر
حافظه رم2 گیگابایت4 گیگابایت
حافظه SSD256 گیگابایت512 گیگابایت

به یاد داشته باشید که برای اجرای بازی ماینکرفت با تنظیمات High و فریم ریت بالای 60 نیازمند قطعات بهتری هستید. به همین دلیل ما حداکثر سخت افزار مورد نیاز این بازی را نیز به شما معرفی کرده‌ایم.

معرفی بهترین لپ تاپ‌ها برای اجرای بازی

یکی از خوبی‌های بازی Minecraft، این است که برای اجرای آن به سخت‌افزار چندان قدرتمندی نیاز ندارید. همین مسئله باعث شده تا گیم‌پلی جذاب بازی بیشتر بدرخشد و افراد بیشتری بتوانند آن را تجربه کنند. برای اجرای بازی ماینکرافت نیاز به لپ تاپ قدرتمندی ندارید. در ادامه برخی از لپ تاپ‌های پیشنهادی آی تی هم برای اجرای این بازی را به شما معرفی خواهیم کرد.

لپ تاپ برای ماینکرافت
بازی ماینکرفت، بازی ساده اما در عین حال جذاب

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 یک لپ تاپ خوش‌قیمت، کاربردی و دارای ویژگی‌های مدرن است. IdeaPad Slim 3 از یک پردازنده Core i5 نسل 12 با 8 هسته و 12 رشته برخوردار است. همچنین صفحه نمایش Full HD این لپ تاپ از نوع IPS بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

اگر از طرفدارن لپ تاپ لنوو هستید، لپ تاپ Ideapad 3 یا به اختصار ip3 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای خرید لپ تاپ مناسب بازی ماینکرفت باشد. این لپ تاپ سخت افزار خوب و در عین حال قیمت مناسبی دارد که آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اجرای این بازی و انجام امور روزمره تبدیل کرده است.

به عنوان آخرین لپ تاپ به سراغ لپ تاپی از برند محبوب ایسوس می‌رویم. این لپ تاپ VivoBook از یک پردازنده Core i5 نسل 13 اینتل برخوردار است. این یعنی در این لپ تاپ از تراشه گرافیکی یکپارچه توانمند Iris Xe استفاده شده که علاوه بر ماینکرافت، می‌توانید از آن برای فوتوشاپ هم استفاده کنید.

ماینکرافت در لپ تاپ

جمع‌بندی

در این مقاله در خصوص بازی ماینکرفت و سخت‌افزار مورد نیاز آن صحبت کردیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید و لپ تاپ مورد نیاز خود را تهیه و خریداری کنید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. کیان سفیدپوش

    سلام ارزان ترین لپ‌تاپ که ماینکرفت را اجرا می‌کند چیست ؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلان کیان عزیز… در حال حاضر میتونید از 18 تا 20 میلیون انتخاب داشته باشید تا 30 میلیون که یه لپ تاپ مناسب برای اجرای این بازی بخزید

      پاسخ به این نظر
  2. پارسا

    سلام خیلی عالی بود
    من برای تولید محتوا می‌خوام آیا میشه روی این لپتاب ها شیدر قوی مثل complementery رو بدو لگ اجرا کرد؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام دوست عزیز…بله روی گزینه‌ی سوم امکانش هست اما اگر قصد خرید دارید می تونین با مجموعه تماس بگیرید تا کارشناسان ما گزینه های مشابه و حتی بهتری رو بهتون پیشنهاد بدن

      پاسخ به این نظر
  3. محمد

    سلام تو ideapad 3 15itl6 میشه بازی کرد ماینکرفت

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام محمد جان… بله ماینکرفت خیلی بازی ساده و سبکی هست و می تونید این کارو انجام بدید…

      پاسخ به این نظر
  4. محمد امین

    سلام خدمت شما
    می خواستم بدونم با لپ تاپ Asus مدل X515EP چه ورژنی از ماینکرافت خیلی رون اجرا میشه؟

    پاسخ به این نظر