top banner
بررسی بهترین لپ تاپ مناسب تدوین فیلم

هر کسی که محتوای ویدئویی تولید می‌کند، به یک لپ تاپ مناسب تدوین فیلم نیاز دارد. در این مقاله با سخت افزار و دیگر ویژگی‌های بهترین لپ تاپ تدوین ویدئو آشنا می‌شوید.

نرم افزارهای ویرایش و تدوین ویدئو سنگین بوده و به سخت افزار قدرتمند نیاز دارند. برای خرید لپ تاپ مناسب تدوین ویدئو باید سخت افزار مناسب این کار را بشناسید. آی تی هوم تقریبا تمام لپ تاپ‌های بازار را بررسی می‌کند تا بهترین‌ها را به شما معرفی کند. در این مقاله با لپ تاپ‌های مناسب تدوین فیلم و سخت افزار مناسب این کار آشنا می‌شوید، پس با ما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ مناسب تدوین 

در ابتدا ما تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار برای تدوین فیلم را برای شما مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بتوانید بهتر با سخت افزار بهترین لپ تاپ مناسب تدوین آشنا شوید و یک خرید موفق داشته باشید. مشخصات اصلی هر محصول در جدول کناری عکس درج شده است و اگر اطلاعات بیشتری راجب محصول می‌خواهید می‌توانید به لینک مربوط به آن مراجعه کنید.

بهترین لپ تاپ مناسب تدوین

بهترین لپ تاپ برای شروع تدوین فیلم

بهترین لپ تاپ برای شروع کار با نرم افزارهای تدوین فیلم مانند ادوبی پریمیر (Adobe Premier) نیاز به قوی‌ترین سخت افزار بازار ندارد. برای اجرای روان این نرم افزار به یک سی پی یو سری H و کارت گرافیک مجزا نیاز داریم.

بهترین لپ تاپ برای پیشرفت در تدوین فیلم

بهترین لپ تاپ برای پیشرفت در تدوین و کارهای گرافیکی بهتر است که قویتر باشد، این لپ تاپ باید بتواند حداقل دو نرم افزار مانند ادوبی پریمیر (Adobe Premier) و افترافکت (AfterEffect) را همزمان اجرا کند.

بهترین لپ تاپ پیشرفته برای تدوین فیلم

برای انجام کارهای گرافیکی مانند تدوین فیلم باید بتوانید چند نرم افزار را در کنار یکدیگر و بدون نگرانی باز کنید. این لپ تاپ باید بتواند پروژه‌های سنگین را اجرا کرده و به راحتی خروجی مورد نظر را دریافت کند.

بهترین مک بوک

بسیاری از کاربران لپ تاپ و ویندوز را دوست ندارند، برای شما هم یک پیشنهاد ویژه از دنیای اپل وجود دارد. از میان مدل‌های مختلف مک بوک‌ اپل، یک گزینه با نمایشگر متوسط را پیشنهاد می‌کنیم که از پردازنده قدرتمند سری M Pro استفاده می‌کند.

بررسی سخت افزار مناسب لپ تاپ تدوین فیلم

لپ تاپ مناسب تدوین فیلم مانند همه لپ تاپ‌های مناسب برای کارهای گرافیکی نیازمند یک سخت‌افزار خوب و رده بالا است تا بتواند نیازهای کاربران را بدون هیچ کم و کسری پشتیبانی کند. لپ تاپ تدوین فیلم باید توانایی اجرای نرم افزارهای گرافیکی مختلف اعم از فتوشاپ، افترافکت، پریمیر و…را داشته باشد که در مرحله اول سیستم دچار هنگی و کندی نشود و در مرحله دوم لپ تاپ توانایی پردازش و رندرگیری ویدئو‌ها را داشته باشد. به همین دلیل لپ تاپ مناسب تدوین فیلم را می‌توانید از میان لپ تاپ مناسب رندرینگ نیز استفاده کنید. معمولا لپ تاپ با کارت گرافیک RTX 3050 و RTX 3060 به دلیل این که کارت گرافیک قدرت بالایی دارد، برای کارهایی مانند تدوین فیلم مناسب است. در ادامه برای درک بهتری از سخت افزار مناسب تدوین فیلم با ما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ مناسب تدوین فیلم

بررسی سی پی یو مناسب لپ تاپ تدوین فیلم

تدوین ویدئو یک کار سنگین است. در روند ویرایش ویدئو، پردازنده و کارت گرافیک به طور کامل درگیر می‌شوند. پردازنده دستورات کوچک و پر تکرار شما را انجام داده و کارت گرافیک رندر نهایی را به دست شما می‌رساند. در قدم اول لپ تاپ شما مثل لپ تاپ‌های گیمینگ باید کارت گرافیک جدا داشته باشد؛ یک کارت گرافیک از سری GTX یا RTX انویدیا.

خوشبختانه تمام لپ تاپ‌های موجود در بازار با کارت گرافیک مجزا، از پردازنده‌های اینتل یا AMD سری H استفاده می‌کنند. تنها نکته‌ای که برای خرید لپ تاپ باید به یاد داشته باشید، این است که Core i5، Core i7 یا در بهترین حالت Core i9 از اینتل بوده یا Ryzen 5، Ryzen 7 یا Ryzen 9 باشد.

آخرین نکته در زمینه پردازنده، نسل آن است. هرچه نسل پردازنده لپ تاپ جدیدتر باشد، قدرت بیش‌تری داشته و از فناوری‌های جدید بازار پشتیبانی می‌کند. اسفند 1402 که این مقاله نوشته می‌شود، جدیدترین مدل‌های موجود در بازار ایران لپ تاپ‌ با پردازنده نسل 12 به حساب می‌آید.

بررس کارت گرافیک لپ تاپ مخصوص تدوین فیلم

کارت‌گرافیک در انجام فعالیت‌های گرافیکی مانند تدوین فیلم بسیار مهم است. داشتن یک کارت گرافیک مجزا در سیستم باعث می‌شود دست شما هنگام تدوین باز باشد و بتوانید ایده‌های حرفه‌ای خود را بر روی طرح خود پیاده کرده و همچنین سرعت و عملکرد شما هنگام کار فوق العاده افزایش پیدا می‌کند.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ 3070

همان طور که می‌دانید در لپ تاپ‌‌های حرفه‌ای و رده بالا دو نوع کارت گرافیک وجود دارد، اولی به صورت آنبرد در سی پی یو است و برای کارهای غیر گرافیکی کاربران مانند تماشای فیلم، وبگردی، شرکت در کلاس آنلاین و…مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای کارهای سنگین و رده بالا مانند فعالیت‌های گرافیکی باید از گرافیک مجزا استفاده شود. کارت گرافیک مجزا باید حداقل 4 گیگابایت ظرفیت داشته باشد تا کاربران بتوانند فعالیت‌های خود را در حد متوسط پشتیبانی کنند. برای انجام فعالیت‌های گرافیکی رده بالا مدل کارت گرافیک نیز بسیار مهم است.

بررسی رم در بهترین لپ تاپ مناسب تدوین

رم در لپ تاپ مناسب تدوین یکی دیگر تراشه‌های مهم است که روی فعالیت‌های کاربران تاثیرگذار است. در واقع ظرفیت مناسب رم این امکان را به کاربران می‌دهد که فعالیت‌های خود را با سرعت بیشتر و بهتر انجام دهند و سیستم آن‌ها دچار هنگی و کندی نشود. رم لپ تاپ مناسب تدوین باید حداقل 8 گیگابایت باشد تا کاربران فعالیت‌های خود را با سرعت بالا انجام دهند. همچنین هنگام خرید لپ تاپ بهتر است که رم ان قابلیت ارتقاء داشته باشد تا هنگام نیاز کاربران بتوانند ظرفیت را به حجم مورد نظر افزایش دهند.

بهترین لپ تاپ مناسب تدوین

بررسی حافظه داخلی در بهترین لپ تاپ مناسب تدوین

در ارتباط با حافظه داخلی نیز باید گفت که دستگاه حتما باید دارای حافظه SSD باشد تا سیستم بدون مشکل هنگی و کندی بتواند فعالیت کاربران را پشتیبانی کند. حافظه SSD همان‌طور که می‌دانید سرعت و عملکرد دستگاه را بین 7 الی 10 برابر افزایش می‌دهد پس دستگاهی که فقط دارای حافظه داخلی مکانیکی است برای فعالیت‌های گرافیکی مناسب نیست. حافظه داخلی نیز مانند رم بهتر است که قابلیت ارتقاء داشته باشد تا هنگام افزایش نیازهای کاربری بتوان ظرفیت آن را افزایش داد.

بهترین لپ تاپ مناسب تدوین فیلم

بررسی صفحه نمایش در بهترین لپ تاپ تدوین

صفحه نمایش لپ تاپ یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سخت‌افزاری لپ تاپ است که اغلب به آن بی‌توجهی می‌شود. اولین مورد که باید مورد بررسی قرار بگیرد اندازه صفحه نمایش است. مانیتور لپ تاپ مناسب تدوین فیلم حداقل باید از 15 اینچ به بالا باشد تا یک گستره دید مناسب را به کاربران ارائه دهد و کار با لپ تاپ‌های دارای صفحه نمایش کوچک بسیار خسته کننده است. لمسی بوده صحه نمایش برای لپ تاپ‌های مناسب رشته گرافیک توصیه نمی‌شود زیرا کاربرد زیادی ندارد و صرفا یک هزینه اضافی را به کاربران تحمیل می‌کند.

شاید بری شما جالب باشد: لپ تاپ لمسی

نوع پنل نیز باید حتما از نوع OLED و IPS تا شما بتوانید کیفیت، وضوح رنگ‌ها، و…را دقیق بررسی کرده و دچار خطا نشوید.مورد آخر نیز جنس صفحه نمایش است. صفحه نمایش مات از انعکاس نور جلوگیری می‌کند و به چشم‌ها آسیب نمی‌رساند ولی صفحه نمایش براق به دلیل انعکاس نور هنگام کار طولانی باعث خستگی و آسیب به چشم‌ها می‌شود.

سخن آخر

لپ تاپ مناسب تدوین فیلم در دسته لپ تاپ‌ گیمینگ قرار دارد و همان طور که در ابتدا نیز ذکر شد، حتما باید سیستم از یک قدرت مناسب برخوردار باشد تا بتواند فعالیت‌های مورد نظر کاربران در این حوزه را پشتیبانی کند. سی پی یو حداقل باید i5 و ظرفیت گرافیک آن نیز حداقل باید 4 گیگابایت باشد. از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی نیز باید گفت که 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت نیز SDD برای ایجاد یک سرعت مناسب برای سیستم ضروری است.

لپ تاپ مناسب تدوین برای فعالیت‌هایی مانند بازی مناسب است؟

بله، شما از لپ تاپ مناسب تدوین فیلم می‌توانید برای فعالیت‌هایی مانند بازی استفاده کنید.

قیمت لپ تاپ مناسب تدوین فیلم در چه بازه ای قرار دارد؟

قیمت لپ تاپ مناسب تدوین فیلم بسته به قدرت سخت افزار آن متغیر است. همچنین علاوه بر قدرت سیستم، مواردی مانند برند لپ تاپ نیز بر روی قیمت لپ تاپ تاثیرگذار هستند.

از لپ تاپ مناسب تدوین فیلم برای اجرای سایر نرم افزارهای گرافیکی نیز ‌می‌توان استفاده کرد؟

بله شما از لپ تاپ مناسب تدوین فیلم می‌توانید برای اجرای نرم افزارهایی نظیر پریمیر، افترافکت، فوتوشاپ و…استفاده کنید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!