top banner
لپ تاپ مناسب دندان پزشکی

رشته دندان پزشکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی است که بر خلاف تصور بسیاری از افراد علاوه بر دروس آکادمیک، برنامه‌‌های نرم افزاری نیز دارد!

پس شما برای گذراندن دوران تحصیل و ورود به بازار کار به یک لپ تاپ مناسب احتیاج دارید، بنابراین اگر در جستجوی خرید لپ تاپ برای رشته دندان پزشکی هستید، تا انتهای مطلب آی تی هوم را دنبال کنید.

نرم افزارهای رشته دندان پزشکی

احتمالا برای شما جالب است که بدانید در رشته دندان پزشکی شما علاوه بر گذران تمام دروس آکادمیک، لازم است تا واحدهای عملی را از سر بگذارنید که در بیشتر این واحدها سر و کار شما برای انجام کارهایتان با نرم افزارهای مختلف است! دانشجویان رشته دندان پزشکی از نرم افزارهای متنوعی استفاده می کند که برخی از آن‌ها را در ادامه معرفی کرده ایم:

لپ تاپ مناسب دندان پزشکی
هر دندان پزشک به یک لپ تاپ برای انجام کارهای خود نیاز دارد!
  • نرم افزارهای مدیریت بیمارستانی

 نرم افزارهای مدیریتی بیمارستانی مانند نرم افزارهای مدیریت بیماران، تعیین وقت پزشک، نوبت دهی آنلاین و نرم افزارهای تجهیزات پزشکی برای مدیریت تجهیزات و وسایل پزشکی استفاده می شود، معروف ترین نرم افزار در این زمینه HIS است.

  • نرم افزارهای تصویربرداری

 نرم افزارهای تصویربرداری برای تهیه و پردازش تصاویر دندانی و رادیوگرافی های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد، بیشتر دندان پزشک ها مهمولا از نرم افزار Oral Radiology  برای انجام این کار استفاده می‌کنند.

  • نرم افزارهای برنامه ریزی درمانی

نرم افزارهای برنامه ریزی درمانی برای طراحی برنامه های درمانی سفارشی برای بیماران استفاده می شود که یکی از نرم افزارهای خوب در این زمینه، نرم افزار Intelligent Medical است.

  • نرم افزارهای تشخیصی

نرم افزارهای تشخیصی برای تشخیص بیماری ها و مشکلات دندانی مانند بررسی تصاویر دندانی و مشاهده امراض مختلف استفاده می شود.

  • نرم افزارهای آموزشی

نرم افزارهای آموزشی برای آموزش دندان پزشکان جدید و به روز رسانی دندان پزشکان به روز استفاده می شود. بعلاوه، بسیاری از نرم افزارهای عمومی همچون بسته های آفیس و برنامه های کامپیوتری مانند Photoshop و CorelDraw نیز برای دندان پزشکی استفاده می شود.

خرید لپ تاپ
لپ تاپ مناسب رشته دندان پزشکی لازم است تا ویژگی های خاص سخت افزاری داشته باشد.

ویژگی‌های لپ تاپ مناسب دندان پزشکی

لپ تاپی که برای استفاده در حوزه دندانپزشکی مناسب است، باید دارای ویژگی هایی باشد که بتواند نیازهای شما در این زمینه را برآورده کند. در ادامه به برخی از ویژگی های مهم در انتخاب لپ تاپ برای حوزه دندانپزشکی اشاره می کنم:

  • داشتن صفحه نمایش مناسب

یکی از مهمترین موارد در زمان تهیه و خرید لپ تاپ مناسب دندان پزشکی، توجه به صفحه نمایش است! صفحه نمایش با کیفیت و وضوح بالا برای مشاهده تصاویر رادیوگرافی و تصاویر دندانی بسیار مهم است. پس قطعا بهترین گزینه خرید یک لپ تاپ با صفحه نمایش با کیفیت و رزولوشن بالا است.

  • داشتن پردازنده ایده آل

خرید یک لپ تاپ با پردازنده قوی و سرعت بالا، برای کار با برنامه های سنگین و پردازش تصاویر دندانی بهترین انتخاب است. پردازنده های نسل جدید اینتل یا ای‌ام‌دی، بهترین گزینه ها هستند و احتمالا یک پردازنده Core i5  یا Core i7 نسل یازده برای شما کافی باشد. البته در صورت داشتن بودجه بیشتر می‌توانید به سراغ خرید پردازنده نسل 12 نیز بروید.

بیشتر بدانید: لپ تاپ نسل 12

  • مجهز بودن به حافظه رم کافی

برای کار با برنامه های سنگین دندان پزشکی داشتن حافظه رم بالا یکی دیگر از موارد مهم است. حداقل حافظه رم ۸ برای اجرای نرم افزارهای دندان پزشکی کافی است! اما مجددا باید بگوییم که می‌توانید به سراغ خرید لپ تاپ با رم 16 گیگابایت نیز بروید یا لپ تاپی را تهیه و خریداری کنید که قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت را داشته باشد.

بیشتر بدانید: لپ تاپ با رم 8

  • داشتن حافظه داخلی مناسب

برای ذخیره تصاویر و اطلاعات پزشکی، فضای ذخیره سازی بالا نیز نکته‎ ی مهمی است! لپ تاپ با حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی گزینه ‌ی ایده آلی برای دانشجویان یا فعالان حوزه‌ی دندان پزشکی است!

لپ تاپ مناسب دندان پزشکی
یک لپ تاپ مناسب دندان پزشکی باید سبک، قدرتمند و مقام باشد!
  • وزن مناسب

لپ تاپی که برای حوزه دندانپزشکی مناسب است، باید سبک و قابل حمل باشد تا بتوانید آن را به راحتی به کلینیک خود حمل کنید.

  • قابلیت اتصال

 لپ تاپ با قابلیت اتصال به شبکه بی سیم و بلوتوث، برای انتقال فایل های تصویر دندانی و دسترسی به بانک اطلاعاتی پزشکی، بسیار مفید است. همچنین وجود درگاه های USB و HDMI نیز برای اتصال به دستگاه های جانبی مانند دوربین های دندانپزشکی و مانیتورهای خارجی بسیار مهم است.

  • داشتن طول عمر کافی باتری

 یک باتری با طول عمر بالا برای لپ تاپ دندانپزشکی اساسی است. بهتر است از لپ تاپی با باتری با ظرفیت بالا استفاده کنید تا بتوانید بدون نیاز به شارژ مکرر، به مدت طولانی از آن استفاده کنید.

خرید لپ تاپ در چه محدوده قیمتی برای رشته دندان پزشکی معقول است؟

برای خرید لپ تاپ برای رشته دندان پزشکی، محدوده قیمتی مناسب بین 20 تا 30 میلیون تومان می‌باشد. با توجه به نیازهای رشته دندان پزشکی، بهتر است لپ تاپ دارای پردازنده قدرتمند و حافظه کافی باشد تا بتواند با نرم افزارهای پزشکی و تصویربرداری سازگار باشد. همچنین صفحه نمایش با کیفیت بالا و کارت گرافیک مناسب نیز برای نمایش تصاویر دندانی و تصاویر پزشکی ضروری است. البته قیمت لپ تاپ بسته به برند، مشخصات فنی و اندازه صفحه نمایش ممکن است متغیر باشد، بنابراین بهتر است با مشاوره کارشناسان دندان پزشکی، انتخاب بهترین لپ تاپ برای نیازهای شما را انجام دهید.

پیشنهاد آی تی هوم برای خرید لپ تاپ مناسب دندان پزشکی

لپ تاپپردازندهحافظه رمحافظه ذخیره سازیکارت گرافیک
Ideapad 3Intel Core i38 گیگابایت1 ترابایت HDDUHD
R465FAIntel Core i38 گیگابایت1 ترابایت HDDUHD
V15G2AMD Ryzen 58 گیگابایت128 گیگابایت SSDRadeon
R1502ZAIntel Core i38 گیگابایت256 گیگابایت SSDUHD
Ideapad 3Intel Core i512 گیگابایت512 گیگابایت SSDIris x

به عنوان جمع بندی باید گفت

در این مقاله سعی کردیم تا در مورد لپ تاپ مناسب دندان پزشکی و ویژگی هایی که باید داشته باشد، صحبت کنیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید باشد و به کمک آن بتوانید لپ تاپ خوبی را خریداری کنید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!