top banner
معرفی لپ تاپ مناسب تدوین و رندرینگ

بهترین لپ تاپ‌ برای رندرینگ یا رندر گرفتن، می‌تواند بهترین لپ تاپ برای هر کاری باشد. چرا که رندرینگ درست مانند اجرای بازی‌های روز دنیا یک کار سنگین است؛ ما در فرآیند رندر گرفتن یک تصویر را به کمک رایانه خلق می‌کنیم. لپ تاپ‌ گیمینگ ایسوس شاید یک گزینه خوب برای لپ تاپ رندرینگ باشد اما جزئیات کوچکی وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنیم، برای تبدیل شدن به خالقِ دنیای دیجیتال با ما همراه باشید.

خرید لپ تاپ گیمینگ می‌تواند یک چالش مهم در زمینه کاری افرادی باشد که با نرم افزارهای تولید و ویرایش محتوا سروکار دارند. آی تی هوم با هدف همراهی شما برای بهترین انتخاب مشاوره رایگان در زمینه خرید لپ تاپ مناسب رندرینگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نگاهی کوتاه به فرآیند رندرینگ و لپ تاپ‌ مناسب رندرینگ

بهترین لپ تاپ رندرینگ

رندرینگ فرآیندی است که در آن تصاویر سه بعدی در نمایشگر دو بعدی لپ تاپ نمایش داده می‌شوند. رندر گرفتن در موارد زیادی به کار گرفته شده است؛ تقریبا تمام فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی که مشاهده کرده‌ایم یا بازی‌هایی که بازی می‌کنیم با فرآیند رندرینگ ساخته شده‌اند. اما نکته مهم زمان مورد نیاز برای رندرینگ است. 

بازی و نرم افزارهای ویرایش فیلم هر دو رندر می‌گیرند اما این کجا و آن کجا!

برای رندرگرفتن یک فیلم شما دستور می‌دهید و یک نرم افزار مانند ادوبی پریمیر به کمک سخت افزار کار را انجام می‌دهد. ادوبی پریمیر زمان مورد نیاز برای دریافت رندر را به شما نشان داده و پس از آن نتیجه نهایی را به شما تحویل خواهد داد. در دنیای بازی‌ها ماجرا کمی متفاوت است؛ هر کدام از فریم‌هایی که مشاهده می‌کنیم نتیجه رندرینگ در لحظه به حساب می‌آید.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ مناسب ادوبی پریمیر و افترافکت

به عبارتی لپ تاپ‌ گیمینگ فرآیند رندرینگ بازی‌ها را در لحظه انجام داده و به نمایشگر ارسال می‌کند. در نتیجه یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند گزینه خوبی برای رندرینگ فیلم یا انیمیشن خواهد بود. از طرفی اگر کمی صبر داشته باشید، با صرف هزینه کم‌تر نیز می‌توانید کارهای خود را انجام دهید.

سخت افزار لپ تاپ‌ رندرینگ

لپ تاپ مناسب رشته گرافیک کارت گرافیک یکی از مهم‌ترین سخت افزارهای موجود در فرایند رندرینگ و تدوین فیلم است. برای انجام فعالیت های مبتدی رم 4 گیگابایت مناسب است ولی برای انجام کارهای گرافیکی حرفه ای‌تر توصیه ما به شما این است که از کارت گرافیک  6 و 8 است تا فرایند رندرگیری شما با سرعت مناسب انجام شود. شما هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که کدام نوع کارت گرافیک برای کار شما مناسب است.

همیشه و برای هر کاری در دنیای دیجیتال باید گفت: قوی‌ترین، بهترین است. لپ تاپ مورد انتخاب شما هرچه قوی‌تر باشد، مدت زمان مورد نیاز برای انجام رندرینگ کوتاه‌تر خواهد بود. اما یک لپ تاپ مناسب رندرینگ باید چند ویژگی مهم مانند فضای ذخیره سازی SSD و کارت گرافیک مجزا داشته باشد.

پردازنده و کارت گرافیک لپ تاپ مناسب رندرینگ

پردازنده مرکزی یا CPU درست مانند مغز انسان تمام رایانه شما را کنترل می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با cpu اینتل روی آن کلیک کرده و مقاله را از دست ندهید. این بخش از رایانه دستورات شما را دریافت کرده و در اختیار بخش مربوط قرار می‌دهد. برای مثال اگر در حال اجرای بازی‌های رایانه‌ای باشید، وظیفه دریافت رندرینگ به کارت گرافیک ارسال می‌شود. اگر در حال وب گردی باشید، اکثر پردازش مورد نیاز توسط سی پی یو انجام خواهد شد.

شاید برای شما جالب باشد: قیمت لپ تاپ با سی پی یو اینتل

تمام فشار روی دوش پردازنده

برخی از نرم افزارهای رندرینگ تنها از CPU استفاده می‌کنند؛ و برخی دیگر در کنار پردازنده از توان کارت گرافیک کمک می‌گیرند. تفاوتی ندارد که شما برای دریافت رندرینگ از کدام نرم افزار استفاده می‌کنید، در هر حال پردازنده لپ تاپ مناسب رندرینگ باید قوی باشد.

لپ تاپ مناسب رشته گرافیک

جدیدترین همیشه بهترین است؟

به طور کلی، در زمان خرید لپ تاپ رندرینگ حتما به نسل پردازنده دقت کنید. تا امروز آخرین نسل  از پردازنده‌های اینتل، نسل سیزدهم آن است؛ آخرین نسل از پردازنده‌های AMD سری 7000 نام دارد. در کنار قدرت پردازش بیش‌تر، فناوری‌های جدیدتر در انجام کارهای مختلف به شما کمک می‌کنند.

ماجرا در مورد کارت گرافیک کمی متفاوت است. تمام انواع پردازنده‌های اینتل و انواع پردازنده AMD که در لپ تاپ‌های مختلف قرار می‌گیرند، یک کارت گرافیک یکپارچه به همراه دارند. کارت گرافیک‌های یکپارچه مدرن مانند اینتل Iris Xe و AMD قدرت کافی برای کارهای روزمره را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما این توان برای رندرینگ و دیگر کارهای سنگین مانند اجرای بازی‌ها کافی نیست.

به همین دلیل لپ تاپ‌ رندرینگ باید کارت گرافیک مجزا یا مستقل داشته باشد. کارت گرافیک لپ تاپ انویدیا RTX و AMD رادئون سری 6000 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در پله بعد می‌توانیم کارت گرافیک‌های انویدیا GTX را به شما پیشنهاد کنیم. کارت گرافیک‌های مستقل و مجزای MX گزینه مناسبی برای بازی یا رندرینگ نیست.

حافظه رم و فضای ذخیره سازی لپ تاپ مناسب رندرینگ

لپ تاپ مناسب رشته گرافیک بررسی رم (RAM) در لپ تاپ مناسب رندرینگ

حافظه رم، حافظه کوتاه مدت رایانه است. هر آنچه که باید به سرعت در اختیار پردازنده قرار بگیرد در حافظه رم ذخیره می‌شود. به همین دلیل حجم و پهنای باند آن اهمیت بالایی دارد. در زمان رندرینگ و کار با نرم افزارهای گرافیکی مانند ادوبی پریمیر، ادوبی فتوشاپ یا افترافکت اطلاعات زیادی در حافظه رم ذخیره می‌شود. این اطلاعات باید به شکل دائم در تبادل باشند.

به طور کلی برای اجرای نرم افزارهای سنگین ویرایش فیلم با کیفیت بالا (4K و 8K) 16 گیگابایت حافظه رم کافی است. اما پیشنهاد می‌کنیم یک لپ تاپ با حافظه رم 32 گیگابایت را انتخاب کنید. یک راه بهتر هم وجود دارد که یک لپ تاپ با 16 گیگابایت حافظه رم که قابلیت ارتقا دارد را انتخاب کنیم. اگر 16 گیگابایت برای کافی نبود، آن را به 32 گیگابایت ارتقا دهید.

تنها معیار بررسی حافظه رم، حجم آن نیست

در کنار حجم باید به پهنای باند حافظه رم نیز دقت کنید. پهنای باند یا سرعت حافظه رم با واحد مگاهرتز اندازه گیری می‌شود. پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و آخرین نسل از پردازنده‌های AMD از حافظه رم DDR5 پشتیبانی می‌کنند. حافظه رم DDR5 پهنای باند 4800 مگاهرتز را در اختیار شما قرار می‌دهند. پهنای باند بیش‌تر به شما اجازه می‌دهد تا در هر لحظه اطلاعات بیش‌تری را منتقل کند.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ با رم 16 گیگابایت

فضای ذخیره سازی در کنار حافظه رم سرعت نهایی عملکرد رایانه شما را مشخص می‌کند؛ باید بدانید که قدرت زنجیر به اندازه ضعیف‌ترین حلقه آن است. در نتیجه باید یک حافظه از نوع SSD را انتخاب کنید. انواع حافظه SSD سرعت بالایی داشته و با انواع حافظه HDD قابل مقایسه نیست. از طرفی باید بدانید که حافظه HDD به نسبت حافظه SSD ارزان‌تر است. در نتیجه برای تجربه بهترین عملکرد باید حافظه SSD را انتخاب کنید اما یک گزینه سوم نیز وجود دارد.

گزینه سوم حافظه هیبرید یا ترکیبی است. حافظه هیبرید از یک حافظه SSD در کنار حافظه HDD ساخته می‌شود؛ حافظه SSD برای نصب ویندوز و محتوای در حال ویرایش به کار گرفته شده و حافظه HDD برای ذخیره کار استفاده می‌شود. با کم‌ترین قیمت می‌توانیم ترکیبی مناسب از سرعت و حجم ذخیره سازی کافی را داشته باشیم.

بررسی نمایشگر لپ تاپ مناسب رندرینگ

لپ تاپ مناسب رشته گرافیک افراد زیادی هستند که هر روز با مشاوران ما تماس گرفته و از سردرگمی در صفحات مجازی برای یافتن پاسخ سوالات خود شکایت می‌کنند. برای همین ما تعدادی از این سوالات پر تکرار را در ادامه اورده ایم تا بتوانیم کاربران را از این سردرگمی نجات دهیم. اگر سوال شما در ادامه مقاله نیست نگران نباشید، می‌توانید پرسش های خود را از طریق گفت و گو انلاین سایت مطرح کنید و در همان لحظه نیز پاسخ خودتان را دریافت کنید.

در این بخش یکی از پیچیده‌ترین موضوعات دنیای گرافیک به نام نمایشگر لپ تاپ مناسب رندرینگ را بررسی می‌کنیم. برخی از کارشناسان و گرافیست‌های مطرح در دنیا می‌گویند که شما باید بهترین نوع نمایشگر را داشته باشید. یک نمایشگر که رنگ‌ها، کنتراست و هر آنچه که هست را با دقت قابل توجه نمایش می‌دهد.

برخی دیگر از کارشناسان نیز می‌گویند: تصویر رو به روی شما باید به همان شکلی باشد که کاربران مشاهده می‌کنند. سازندگان سریال محبوب بازی تاج و تخت در آخرین فصل از این سریال “بهترین نوع نمایشگر” را به کار گرفتند. در نتیجه بسیاری از مردم آنچه که سازندگان سریال در نظر داشتند را مشاهده نکردند. چراکه در نمایشگرهای معمولی کنتراست کم‌تر بوده و تفکیک تصویر در فضای تاریخ با جزئیات کمی انجام می‌شود.

نمایشگرهای OLED: مثل یک رویا

اگر هدف شما یک نمایشگر فوق العاده است، پیشنهاد می‌کنیم یک لپ تاپ با نمایشگر OLED را انتخاب کنید. انواع نمایشگرهای OLED دقت رنگ بسیار بالایی داشته و رنگ مشکی را مشکی‌تر از همیشه نمایش می‌دهند. در نمایشگرهای OLED از نور پس زمینه استفاده نمی‌شود و هر پیکسل به شکل جداگانه نور ایجاد می‌کند.

شاید برای شما جالب باشد: خرید لپ تاپ لمسی

یک نمایشگر IPS استفاده شده در لپ تاپ‌های گران قیمت نیاز شما را به خوبی برطرف می‌کند و نباید نگران آن باشید. تنها نکته مهم در نمایشگر لپ تاپ رندرینگ این است که هرگز یک دستگاه با نمایشگر TN را انتخاب نکنید. نمایشگرهای TN گزینه خوبی برای تولید یا ویرایش محتوای دیجیتال به حساب نمی‌آیند.

قیمت و خرید بهترین لپ تاپ‌ رندرینگ سال 2022

لپ تاپ مناسب رشته گرافیک

در سال 2022 بسیاری از فناوری‌های دنیای دیجیتال به بلوغ رسیدند و بسیاری دیگر مرزهای تکنولوژی را جا به جا کردند. در ادامه این مقاله بهترین لپ تاپ‌های سال را به شما معرفی خواهیم کرد.

کد تخفیف 400 هزار تومانی مخصوص حرفه‌ای‌ها

کد تخفیف: ithome-render

لپ تاپ رندرینگ ارزان

لپ تاپ رندرینگ ارزان

اگر گرافیست هستید یا با نرم افزارهای مهندسی سر و کار دارید و در جستجوی خرید یک لپ تاپ رندرینگ ارزان هستید که کاربردهای متنوعی داشته باشد، بی شک خرید و انتخاب لپ تاپ IdeaPad 5 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو شما باشد. این لپ تاپ یکی از جدیدترین IdeaPad های موجود در بازار است که حقیقتا ارزش خرید را دارد. لپ تاپ IdeaPad 5 به دلیل ویژگی‌های سخت افزاری قدرتمندی که دارد، یکی از لپ تاپ‌های اقتصادی برای کارهای سنگین مانند رندرینگ است. این دستگاه با پردازنده نسل یازدهم اینتل سری Core i7 و کارت گرافیک مجزای MX450 یک لپ تاپ مناسب رندرینگ است. ترکیب پردازنده اینتل و کارت گرافیک انویدیا قدرت کافی برای کارهای سنگین را فراهم می‌کند. 

 این پردازنده با 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی قدرت کافی برای حسابداری و رندرینگ و ویرایش تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. حداقل سرعت کلاک این پردازنده 2.8 گیگاهرتز است که برای کارهای سنگین تا 4.7 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند.

لپ تاپ ایسوس K513EQ یکی از باریک‌ترین لپ تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی با قیمت نسبتا مناسب از برند ایسوس می‌باشد که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد و با قیمت پایین‌تر نسبت به سری Zenbook ایسوس وزن و سخت‌افزار مناسبی را نیز دارا می‌باشد. این لپ تاپ طراحی ظاهری شبیه به مدل R۵۲۸ ایسوس دارد که سخت افزاری قوی‌تر نسبت به آن دارد. ضخامت این دستگاه کمتر از 18mm و وزن دستگاه 1.8Kg می‌باشد که اعدادی بسیار مناسب برای یک لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی به حساب می‌آید. تمام این ویژگی‌ها باعث شده است تا این لپ تاپ به گزینه‌ای مناسب برای کسانی که حمل و نقل زیادی با دستگاه خود دارند و صفحه نمایش بزرگ نیز برایشان مهم است تبدیل شود.

به طور کلی لپ تاپ‌های سری Vivobook برای آن دسته از کاربرانی طراحی شده اند که لپ تاپ‌های سبک و با قیمت مناسب را در سبد خرید خود قرار داده‌اند، طراحی جذاب این سری همراه با استفاده فلز و پلاستیک بسیار با کیفیت ، باعث شده تا در دسته‌بندی Ultra Bookهای میان رده همواره رقیبی جدی برای دیگر شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ به شمار روند.

نمایشگرهای رویایی OLED که زمانی در لپ‌تاپ‌ها نادر بودند، اکنون به وفور حتی در لپ‌تاپ‌های اقتصادی ایسوس نیز دیده می‌شوند. ایسوس پا را حتی از این هم فراتر گذاشته و این دستگاه‌ها را با  قابلیت‌های فراوان روانه بازار می‌کند که اکنون بسیاری از کاربران می‌توانند با تهیه یک دستگاه از این سری، لپ‌تاپی درحد پرچمداران را با خود به منزل ببرند.

لپ‌تاپ ایسوس Vivobook Pro M6500QC(OLED) که از سوی فروشگاه اینترنتی آی‌تی هوم با قیمت رقابتی به فروش می‌رسد از نمایشگر OLED، وب‌کم Full HD، عملکرد سخت‌افزاری قدرتمند، عمر باتری طولانی و فهرست بلند بالایی از انواع پورت‌های ورودی و خروجی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ ارزش بسیار بیشتری از قیمت عرضه شده دارد، به طوری که برخی از دستگاه‌های Dell و HP با چنین مشخصاتی حدود ۵۰ درصد گران‌تر از این ویووبوک هستند.

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با نسبت تصویر 16:9 دارای حاشیه‌های نازکی و ظریفی است. دقت اولترا اچ دی با رزولوشن 2.8K (2880*1620) با نرخ نوسازی تحسین برانگیز ۱۲۰ هرتز تصاویری بسیار نرم و با جزئیات بالا را به ارمغان می‌آورد.

این نمایشگر پشتیبانی از ۱.۰۷ میلیارد رنگ و تاییده‌ی PANTONE را برای کیفیت رنگ ارائه می‌دهد. میزان روشنایی نمایشگر به ۴۰۰ نیت می‌رسد که در حد مناسبی است اما می‌توانست بیشتر باشد. زاویه دید ۱۷۸ درجه و فضای رنگی 100% DCI-P3 از دیگر قابلیت‌های این نمایشگر به شمار می‌رود.

با بالا رفتن قیمت‌ها و گران‌تر شدن لپ تاپ‌های گیمینگ، دیگر شاید هر کسی نتواند لپ تاپ گیمینگی بخرد که قیمت آن از 60 میلیون تومان بالاتر باشد. حتی اگر کسانی قادر به پرداخت چنین هزینه‌ای باشند حاضر نیستند برای خرید لپ تاپ این همه هزینه کنند. بسیاری از گیمرها هستند که از طرفی می‌خواهند لپ تاپی نسبتا قوی برای بازی داشته باشند و از طرف دیگر بودجه زیادی برای خرید لپ تاپ ندارند.

 ایسوس به این نیاز گیمرها نیز توجه داشته و سری TUF از لپ تاپ‌های گیمینگ خود را مخصوص این کاربران طراحی کرده است. در واقع شاید بتوان لپ تاپ‌های سری TUF برند ایسوس را لپ تاپ‌هایی معرفی کرد که در عین قدرتمند بودن قیمت مناسبی هم دارند که بعضی مواقع حتی دو تا سه برابر کمتر از قیمت لپ تاپ‌های گیمینگ دیگر است.

به دلیل عامه پسند تر شدن سری لپ‌تاپ‌های OMEN از کمپانی «HP» که مخصوص گیمرها ساخته شده است، اچ پی محصول جدیدی به نام VICTUS را معرفی کرده است که با همان قدرت سخت افزاری محصولات گیمینگ از خانواده ی OMEN اما با ظاهری کمی ساده تر و عامه پسند تر، سلیقه مهندسان و طراحان گرافیکی را هم مورد نظر قرار می‌دهد. هر دو گروه از لپ تاپ‌های سری OMEN و VICTUS مخصوص کاربری‌های حرفه‌ای گرافیکی و گیمرها طراحی شده‌اند.

در نسل جدید این خانواده، نسبت به محصولات OMEN تغییراتی به وجود آمده است که از بارزترین آنها می‌توان به اندازه صفحه نمایش های 15.6 اینچ به 16 اینچ اشاره کرد. پنل IPS با وضوح Full HD که با بهره مندی از روکش مات و روشنایی 250 nits قابلیت استفاده در هر مکانی را برای مشتریان خود فراهم می‌کند، اما برای گیمر ها فقط ویژگی روشنایی مانیتور و کیفیت تصاویر مطرح نیست! به همین منظور اچ پی نرخ نوسازی این صفحه نمایش را به 144 هرتز ارتقا داده است تا هیچ جزئیاتی از نظر شما جا نیفتد. این لپ‌تاپ با ضخامت حدودا 23 میلی‌متری و وزن 2.4 کیلوگرمی، اندازه‌ معقول و خوبی نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌های برند ایسوس دارد. 

بهترین لپ تاپ های ایسوس را اینجا مشاهده کنید! لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ‌های سری OMEN و VICTUS مخصوص کاربری‌های حرفه‌ای گرافیکی و گیمرها طراحی شده‌اند

لپ تاپ مناسب رشته گرافیک

حالا به حکم آخر مقاله می‌رسیم، جایی که باید تمام مقاله را جمع بندی کرده و انتخاب آخر را انجام دهیم. مدل‌های معرفی شده در این مقاله به مقاله بهترین لپ تاپ گیمینگ شباهت زیادی دارد، چرا که لپ تاپ رندرینگ باید قوی باشد. از طرفی تفاوت‌هایی در مدل‌های معرفی شده دیده می‌شود که به دلیل نمایشگر است؛ دقت رنگ‌ها یا عمق رنگ مشکی در دنیای بازی‌ها اهمیت زیادی ندارد اما طراحی با رنگ‌های گره خورده و قابل تفکیک نیست. لپ تاپ گیمینگ لنوو می‌تواند یکی از گزینه‌های فوق العاده به عنوان لپ تاپ رندرینگ باشد. لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو با سخت افزار قدرتمند به شما اجازه می‌دهند تا با کیفیت بسیار بالا پروژه‌های رندرینگ خود را انجام دهید.

در نهایت توجه داشت باشید که فایل‌های ویدئو حجم زیادی دارند. اگر لپ تاپ مورد نظر شما فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد باید از یک حافظه جانبی با حجم بالا استفاده کنید. به عبارتی فایل‌های مورد نیاز خود را در حافظه SSD و سریع لپ تاپ قرار دهید و فایل‌های دیگر را به حافظه پر حجم HDD منتقل کنید. بهترین لپ تاپ ها برای رندرینگ این کار به شما اجازه می‌دهد تا اوج سرعت را در زمان کار با لپ تاپ تجربه کنید.

البته که با خرید لپ تاپ‌ رندرینگ به خوبی می‌توانید از وقت آزاد خود استفاده کرده و از دنیای بازی‌ها لذت ببرید. وب سایت آی‌ تی هوم آخرین قیمت لپ تاپ مناسب رندرینگ را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اگر یکی از لپ تاپ‌های ایسوس را از ما خریداری کنید، 24 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس و 7 روز ضمانت بازگشت نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.  

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. محمد

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم کارهای ماننده رویت که مخصوص معماری هستن رو با هاش بهترین خروجی رندر رو گرفت؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      رندر گیری با نرم افزار رویت: بطور کلی رویت فقط از قدرت سی پی یو استفاده می کند و کارت گرافیک برای استفاده از نرم افزار رویت چندان اهمیتی ندارد… در نتیجه فوکوس اصلی شما برای انتخاب لپ تاپ روی سی پی یو بایستی باشد و در وحله بعدی رم و کارت گرافیک…

      پاسخ به این نظر
  2. رامتین

    این سیستم ها قابلیت ارتقا رم دارن؟

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      همه لپ تاپ ها قابلیت ارتقای رم را ندارند باید موردی بررسی شود اگر لپ تاپ خاصی مد نظر شما هست بفرمایید تا دقیق‌تر به شما پاسخ داده شود.

      پاسخ به این نظر
  3. طاها رضایی

    یعنی دیگه خیالمون راحت باشه بابت این که نرم افزارهای گرافیکی رو اجرا میکنه؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      درود طاها عزیز
      بله خیالتون راحت باشه . ولی باید این رو توضیح بدم که مشخصات سخت افزارهای اعلام شده مربوط به ورژنن های نرم افزار ها در زمان حاضر هست . پس مسلما با آپدیت جدید نرم افزارها نیاز به سخت افزارهای قویتری خواهد بود.

      پاسخ به این نظر
  4. جواد

    از لپ تاپ ایسوس core i9 فقط محصول اخر رو دارین؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      درود جواد عزیز
      الان دستگاه با پردازنده Core i9 در سایت موجود هست . ولی بطور کلی واردات این کالا خیلی کمتر از سایر لپ تاپ ها هست.

      پاسخ به این نظر
  5. احسان شکوری

    سلام روزتون بخیر
    از لپ تاپ های مناسب رندرینگ میشه برای بازی های خیلی سنگین هم استفاده کرد؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      درود احسان عزیز
      بله بیشتر بازی ها رو میشه با کیفیت بالا اجرا کرد

      پاسخ به این نظر
  6. مونا طاووسی

    مدت زمان انجام یک رندر چقدره؟ مثلا برای یک فیلم نیم ساعته؟ اگر متفاوته بستگی به چه المانهایی داره؟

    پاسخ به این نظر
    1. Reza Amini

      سلام روز بخیر
      بستگی داره شما چه رندری بخواید انجام بدید مثالی که خودتون زدید برای رندر یک فیلم نیم ساعته بستگی داره در این کلیپ چه ادیت ها و افکت هایی استفاده شده است
      و از همه مهم تر سخت افزار سیستمی که باهاس رندر گرفته میشه.
      سی پی یو نسل جدید 10 و 11 رام حداقل 8 گیگ حافظه اس اس دی و گرافیک حداقل 2 گیگ

      پاسخ به این نظر