top banner
لپ تاپ مناسب اجرای نرم افزار Revit

نرم افزار محبوب Revit این روزها بازار کار داغی دارد. اما برای آموزش و یادگیری این نرم افزار به یک لپ تاپ یا سیستم با سخت افزار مناسب احتیاج دارید. موضوعی که در این مقاله قرار است به بررسی آن بپردازیم. اگر شما نیز به یک راهنمای فوق العاده برای خرید لپ تاپ مناسب این نرم افزار نیاز دارید، با ما همراه باشید.

نرم افزار Revit، نرم افزار محبوب طراحی ساختمان

نرم افزار رویت در حال حاضر یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای موجود برای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان یا به اصطلاح BIM است.

شما با کمک این نرم افزار می توانید انواع ساختمان‌ و اجزای آن را به صورت دو یا سه ‌بعدی طراحی کنید. نرم افزار رویت معمولا ابزار کار معماران، مهندسان سازه، مهندسان مکانیک و برق است و در حال حاضر به صورت گسترده توسط این افراد مورد استفاده قرار می گیرد. نسخه های مختلفی از این برنامه وجود دارد که هر کدام از آن ها کاربری متفاوتی دارد و در ادامه به صورت ساده و مختصر به آن ها اشاره کرده ایم.

نسخه رویتکاربری
Revit Structureطراحی و تحلیل اطلاعات ساختمان
Revit MEPطراحی، مستندسازی، ارزیابی و مدلسازی و اجرای تاسیسات مکانیکی و لوله‌کشی
Revit Architectureنقشه‌کشی، پلان، ستون‌گذاری، فونداسیون، مدل‌سازی سه‌بعدی، تصویرسازی، طراحی، کنترل پروژه
Revit Constructionتصمیم ‌گیری‌های قبل از ساخت و مدیریت و کنترل پروژه

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای Revit

فرقی نمی کنید که شما بخواهید از لپ تاپ یا PC برای اجرای این نرم افزار استفاده کنید. در هر صورت لازم است تا لپ تاپ یا سیستم شما از نظر سخت افزاری ویژگی‌هایی داشته باشد که در ادامه به این موارد اشاره کرده‌ایم. سعی کنید تا سیستم مورد نیاز خود را بر اساس این ویژگی های سخت افزاری خریداری کند.

  • پردازنده پر سرعت

برای این که شما بتوانید نرم‌افزار رویت را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید، به یک پردازنده‌ی قدرتمند با سرعت بالا نیاز دارید و مهمترین معیار سرعت پردازنده است، نه تعداد هسته ها!

لپ تاپ مناسب رویت
Revit بهترین نرم افزار برای طراحی ساختمان

به عنوان نکته باید اضافه کرد که بر خلاف بسیاری از نرم افزارهای مهندسی، در اجرای نرم افزار Revit تعداد هسته‌ها عامل مهمی نیست و شما می توانید دست به انتخاب پردازنده‌ای بزنید که تعداد هسته‌ی کمتر اما سرعت بیشتری دارد!

پس با توجه به این موضوع یک پردازنده intel Core i5 یا AMD Ryzen 5 برای شما انتخاب خوبی خواهد بود. اما اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید پردازنده intel Core i7 یا AMD Ryzen 7 نیز انتخاب خوبی است.

بیشتر بدانید: لپ تاپ Core i5

  • کارت گرافیک قوی

داشتن یک کارت گرافیک قوی و قدرتمند در اجرای نرم افزار رویت، بسیار کمک کننده است. یک کارت گرافیک قوی به شما این امکان را می‌دهد که هنگام انجام اعمال اصلی در رویت مانند چرخش، بزرگنمایی یا حرکت  بتوانید کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

معمولا یک کارت گرافیک مجزا 4 گیگابایت برای شما کافی خواهد بود اما می‌توانید به سراغ کارت گرافیک های 6 گیگابایت در بین سری قدرتمند RTX بروید.

پیشنهاد ما به شما: لپ تاپ با کارت گرافیک RTX 3060

پیشنهاد ما به شما: لپ تاپ با کارت گرافیک RTX 3050

  • حافظه رم کافی

میزان حافظه رم مورد نیاز شما برای اجرای نرم افزار Revit  کاملا به پروژه هایی که قصد کار بر روی آن ها را دارید، بستگی دارد! اما به طور کلی برای کار با رویت داشتن 16 گیگا بایت رم توصیه می‌شود که با این میزان رم می‌توانید بدون هیچ مشکلی بر روی یک پروژه کار کنید.

نکته‌ای که باید بدانید این است که اگر روی مدل‌ های پیچیده‌تر کار می‌کنید یا قصد دارید تا Revit را در کنار سایر برنامه‌ها مانند Photoshop و تری‌دی‌مکس اجرا کنید، ممکن است به یک رم  32 گیگا بایتی نیاز پیدا کنید. پس حتما این موضوع را در نظر داشته باشید!

  • حافظه ذخیره سازی مناسب

نرم افزار Revit نیز همانند سایر نرم افزارهای طراحی و مدل سازی، به فضای زیادی برای ذخیره سازی داده های طراحی شده نیاز دارد! بنابراین لپ تاپ شما حتما باید فضای ذخیره سازی کافی داشته و چه بهتر اگر از نوع SSD باشد!

حداقل فضای مورد نیاز برای شما در اجرای این نرم افزار بین ۵۱۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت خواهد بود!

با داشتن 1 ترابایت SSD می‌توانید رویت را به خوبی اجرا کنید.

حداقل سخت افزار مناسب برای اجرای نرم افزار Revit

با کمک سخت افزار زیر می‌توانید نرم افزار رویت را به ساده‌ترین شکل ممکن اجرا کنید. با کمک این سخت افزار اجرای نرم افزار رویت در پروژه های سبک و غیر پیچیده امکان پذیر است.

پردازندهIntel Core i5 / AMD Ryzen 5
کارت گرافیک4 گیگابایت مجزا
حافظه رم16 گیگابایت
حافظه SSD512 گیگابایت

سخت افزار پیشنهادی آی تی هوم برای اجرای نرم افزار Revit

اگر دوست دارید تا بتوانید نرم افزار Revit را در حالت ایده آل اجرا کرده و مشکلی نداشته باشید، سخت افزار زیر پیشنهاد کارشناسان مجموعه آی تی هوم به شما است. با کمک این سخت افزار، اجرای پروژه های سنگین و پیچیده نیز برای شما امکان پذیر است!

پردازندهIntel Core i7 / AMD Ryzen 7
کارت گرافیکبیشتر از 4 گیگابایت مجزا
حافظه رم32 گیگابایت
حافظه SSD1 ترابایت
لپ تا برای اجرای رویت

معرفی بهترین لپ تاپ برای اجرای نرم رویت

اگر قصد خرید لپ تاپ جدید و قدرتمند برای اجرای این نرم افزار را دارید، احتمالا بتوانید لپ تاپ دلخواه خود را در بین گزینه‌های زیر پیدا کنید.

لپ تاپ Victus 15 FA0031DX

اگر قصد خرید لپ تاپ جدید و قدرتمند برای اجرای این نرم افزار را دارید، احتمالا بتوانید لپ تاپ دلخواه خود را در بین گزینه‌های زیر پیدا کنید. این لپ تاپ یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای اجرای نرم افزارRevit  خریداری کنید. شما با انتخاب این لپ تاپ علاوه بر این که یک پردازنده قدرتمند از آخرین سری پردازنده ‌های اینتل یعنی Intel Core i5 12450H خواهید داشت، از ۱۶ گیگابایت حافظه رم قابل ارتقا نیز برخوردار خواهید بود. این لپ تاپ برای اجرای نرم افزار رویت یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود و قیمت مناسبی نیز دارد! جدا از آن می‌توانید برای کارهای گرافیکی و برنامه‌های پیچیده مهندسی از آن استفاده کنید.

بیشتر بدانید: لپ تاپ نسل 12

لپ تاپ Asus Vivobook M6500QH

لپ تاپ ایسوس مدل M6500QH یکی دیگر از لپ تاپ‌هایی است که می‌توانید برای اجرای نرم افزار رویت تهیه و خریداری کنید. این لپ تاپ با داشتن AMD Ryzen 7 5800H می تواند کار خوبی شما را به راحتی راه بیندازد. حافظه رم این لپ تاپ 16 گیگابایت است که قابلیت ارتقا را نیز دارد. همچنین کارت گرافیک GeForce GTX 1650 4GB برای این دسته افراد، انتخاب مناسبی است.

لپ تاپ Asus Vivobook Pro K6500ZH

به عنوان آخرین لپ تاپی که قصد معرفی آن را داریم؛ به سراغ لپ تاپ K6500ZH می‌رویم که یکی از بهترین لپ تاپ‌های ایسوس است. این لپ تاپ یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود و تا سال ها می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. لپ تاپ K6500ZH با داشتن پردازنده‌ی Intel Core i5 12500H و  حافظه رم 8GB از بهترین لپ تاپ های بازار است.

به عنوان جمع بندی باید گفت…

در این مقاله سعی کردیم تا راهنمای کاملی برای خرید لپ تاپ مناسب اجرای Revit را بیان کنیم. شما با کمک این مقاله می توانید به سادگی لپ تاپ مورد نظر خود را از نظر سخت افزاری انتخاب کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!