top banner
معرفی بهترین لپ تاپ برای اجرای نرم افزار Solidworks

خرید لپ تاپ مناسب سالیدورک از دغدغه‌هایی است که مهندس‌ها و افرادی که با این نرم افزار کار می‌کنند، همیشه با آن رو به رو هستند! اما با راهنمای خریدی که در این مقاله ارائه کرده‌ایم، این مشکل را به ساده‌ترین شکل ممکن حل کرده‌ایم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با نرم افزار Solidworks، نرم افزار محبوب طراحی

سالیدورک (Solidworks) یک نرم ‌افزار معروف و محبوب برای مدل‌ سازی سه‌بعدی و دوبعدی است و به کمک آن می‌توانید این فرآیند را در سریع و دقیق‌ترین حالت ممکن انجام دهید! نرم افزار سالیدورک در درجه اول برای مهندسان خودرو سازی و در سایر کاربردها برای افرادی که نمونه‌سازی و طراحی می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد!

به عنوان نکته باید گفت که برنامه‌های مشابه دیگری مانند  Solidworks وجود دارد اما این نرم افزار همچنان یک پلتفرم مهندسی و طراحی پیشرو است، تا جایی که آن را به عنوان یک نرم ‌افزار استاندارد صنعتی در نظر می گیرند.

نرم افزار محبوب سالیدورک
سالیدورک، نرم افزاری برای طراحی سه بعدی

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای Solidworks

فرقی نمی کنید که شما بخواهید از لپ تاپ یا PC برای اجرای این نرم افزار استفاده کنید. در هر صورت لازم است تا لپ تاپ یا سیستم شما از نظر سخت افزاری ویژگی‌هایی داشته باشد که در ادامه به این موارد اشاره کرده‌ایم.

  • پردازنده قدرتمند

یکی از مهمترین رکن‌های سیستم مناسب برای اجرای نرم افزار سالیدورک، داشتن پردازنده قدرتمند است! اگر لپ تاپ شما پردازنده‌ی قدرتمندی نداشته باشد، این نرم افزار به خوبی اجرا نخواهد شد و یا با مشکل رو به رو می‌شوید. پس در زمان انتخاب پردازنده به فاکتورهای مانند نسل پردازنده و تعداد هسته دقت کنید!

پیشنهاد ما به شما خرید پردازنده Core i5  یا Core i7 نسل یازده یا دوازه است! البته شما می‌توانید به سراغ رقیب اینتل یعنی Amd نیز بروید و بهترین انتخاب برای شما پردازنده Ryzen 5  یا Ryzen 7 خواهد بود.

اگر دوست دارید که بیشتر بدانید: تشخیص نسل انواع CPU

  • حافظه رم کافی

دومین قطعه مهم در اجرای نرم افزار سالیدورک، حافظه رم است!

خیلی مهم است تا لپ تاپ شما میزان حافظه رم بالایی داشته باشد تا سرعت عملکرد و اجرای نرم افزار در حد قابل قبولی باشد! شما برای این که بتوانید همه چیز را در حالت ایده آل اجرا کنید، حداقل به 8 گیگابایت رم نیاز دارد!

البته در زمان خرید لپ تاپ به قابلیت ارتقا اجزا دقت کنید. اگر رم لپ تاپ شما قابلیت ارتقا داشت، می‌توانید در آینده و در زمان نیاز آن را ارتقا داده و کار خود را راحت تر کنید.

بهترین انتخاب برای شما: لپ تاپ با رم 16

  • حافظه ذخیره سازی ایده آل

نرم افزار سالیدورک نیز همانند سایر نرم افزارهای طراحی و مدل سازی، به فضای زیادی برای ذخیره سازی داده های طراحی شده نیاز دارد! بنابراین لپ تاپ شما حتما باید فضای ذخیره سازی کافی داشته و چه بهتر اگر از نوع SSD باشد!

حداقل فضای مورد نیاز برای شما در اجرای این نرم افزار بین 512 گیگابایت تا 1 ترابایت خواهد بود!

خرید بهترین لپ تاپ برای اجرای سالیدورک
برای اجرای نرم افزار سالیدورک به سخت افزار قدرتمندی نیاز دارید!

حداقل سخت افزار برای اجرای نرم افزار سالیدورک

 شما با کمک سخت افزار زیر می‌توانید نرم افزار سالیدورک را اجرا کنید و این دقیقا پیشنهادی است که سایت Solidworks.com به عنوان حداقل سخت افزار به کاربران ارائه داده است:

قطعه سخت افزاری مورد نظرحداقل سخت افزار مورد نیاز
پردازندهIntel Core i5 / AMD Ryzen 5
کارت گرافیکIntel HD Graphics
حافظه رم8  گیگابایت
حافظه SSD512 گیگابایت

سخت افزار پیشنهادی آی تی هوم برای اجرای نرم افزار سالیدورک

اگر دوست دارید تا بتوانید نرم افزار سالیدورک را در حالت ایده آل اجرا کرده و مشکلی نداشته باشید، سخت افزار زیر پیشنهاد کارشناسان مجموعه آی تی هوم به شما است.

قطعه سخت افزاری مورد نظرسخت افزار پیشنهادی
پردازندهIntel Core i7 / AMD Ryzen 7
کارت گرافیکIntel HD Graphics، NVIDIA Quadro
حافظه رم16  گیگابایت
حافظه SSD1 ترابایت
لپ تاپ مناسب سالیدورک
بهترین لپ تاپ برای اجرای نرم افزار سالیدورک، لپ تاپی است که پردازنده قدرتمند داشته باشد!

معرفی بهترین لپ تاپ برای اجرای نرم افزار Solidworks

اگر قصد خرید لپ تاپ جدید و قدرتمند برای اجرای این نرم افزار را دارید، احتمالا بتوانید لپ تاپ دلخواه خود را در بین گزینه‌های زیر پیدا کنید.

لپ تاپ Victus 15 FA0031DX

این لپ تاپ یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای اجرای نرم افزار Solidworks خریداری کنید. شما با انتخاب این لپ تاپ علاوه بر این که یک پردازنده قدرتمند از آخرین سری پردازنده ‌های اینتل یعنی Intel Core i5 12450H خواهید داشت، از 16 گیگابایت حافظه رم قابل ارتقا نیز برخوردار خواهید بود. این لپ تاپ برای اجرای نرم افزار سالید ورک یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود و قیمت مناسبی نیز دارد! جدا از آن می‌توانید برای کارهای گرافیکی و برنامه‌های پیچیده مهندسی از آن استفاده کنید.

لپ تاپ Asus TUF Dash FX517ZE

اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ هستید که بتوانید نهایت قدرت و عملکرد در اجرای نرم افزار سالیدورک را با آن تجربه کنید، لپ تاپ FX517ZE از سری لپ تاپ ایسوس یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. این لپ تاپ به پردازنده Intel Core i7 12650H مهجز است و به واسطه داشتن 16 گیگابایت حافظه رم قابل ارتقا، یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما براd خرید لپتاپ مناسب سالیدورک خواهد بود!

لپ تاپ Asus ROG Gaming G513RM

به عنوان آخرین لپ تاپی که قصد معرفی آن را داریم؛ به سراغ لپ تاپ G513RM می‌رویم که یکی از بهترین لپ تاپ‌های ایسوس است. این لپ تاپ یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود و تا سال ها می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. لپ تاپ G513RM با داشتن پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 6800H و 32GB حافظه رم از بهترین لپ تاپ های بازار است.

به عنوان جمع بندی باید گفت

در این مقاله سعی کردیم تا راهنمای کاملی برای خرید لپ تاپ مناسب سالیدورک ارائه دهیم تا با کمک آن بتوانید بهترین انتخاب را با هزینه ی مناسب داشته باشید! امیدواریم که این مقاله برای شما راهنمای کاملی باشد و بتوانید اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!