top banner
بهترین لپ تاپ برای معماری

لپ تاپ مناسب معماری یکی از نیازهای اصلی افرادی است که در زمینه معماری به تحصیل یا کار مشغول هستند. از آنجایی که بیشتر فعالیت این افراد به شبیه سازی، طراحی و مدل سازی مربوط می شود در نتیجه برای انجام امور خود به لپ تاپ یا سیستم قدرتمندی نیاز دارند.

در این مقاله قرار است به بررسی لپ تاپ برای معماری و سخت افزار آن بپرازیم. بنابراین اگر شما دوست دارید درباره مشخصات لپ تاپ مناسب معماری اطلاعاتی داشته باشید، یا قصد خرید لپ تاپ را دارید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

البته اگر فرصت خواندن مقاله را ندارید، می‌توانید خلاصه ای مفید و جذاب از آن را در پادکست زیر بشنوید 🙂

مشخصات لپ تاپ مناسب معماری

اکثر نرم افزار هایی که در حوزه‌ی معماری استفاده می شوند، نرم افزارهای سنگینی هستند که برای انجام آن ها به یک لپ تاپ قدرتمند احتیاج داریم. پس با توجه به این موضوع شما باید در زمان خرید لپ تاپ، به سراغ انتخاب دستگاهی بروید که از نظر سخت افزاری قدرت کافی داشته باشد و همراه خوبی در انجام کارهایتان باشد. در ادامه به بررسی سخت افزار مناسب لپ تاپ معماری می‌پردازیم.

بررسی سخت افزاری لپ تاپ مناسب معماری

لازم نیست تا درباره قیمت لپ تاپ مناسب برای رشته معماری نگرانی داشته باشید!

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در نظر داشته باشید، مشخصات لپ تاپ مناسب معماری چیست؟ و سپس نسبت به سخت افزار مورد نیاز خود اقدام کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت آی تی هوم با بهترین کیفیت لپ تاپ معماری خود را تهیه کنید. در ادامه حداقل و حداکثر سخت افزار مورد نیاز این رشته را در قطعات مختلف بررسی کرده‌ایم.

  • پردازنده

پردازنده یکی از مهم ترین مشخصات لپ تاپ مناسب معماری است. شمابرای انجام کارها و پروژه‌های معماری، شما به یک پردازنده قدرتمند نیاز دارید. پردازنده ای که بتواند داده‌های مورد نیاز شما را در زمان کوتاهی پردازش کند و سرعت خوبی نیز داشته باشد. در حالت ایده آل شما می‌توانید به سراغ خرید پردازنده Core i7 نسل یازده یا Ryzen 7 بروید. اما اگر فکر می‌کنید تا در آینده ممکن است به سراغ کارهای پیچیده‌تری بروید، پردازنده Core i9 نسل یازده یا Ryzen 9 برای شما انتخاب ایده آل تری خواهد بود.

  • کارت گرافیک

در رشته‌ی معماری علاوه بر پردازنده، کارت گرافیک نیز یکی از قطعه های مهم و در واقع مکمل پردازنده است. شما به کمک یک کارت گرافیک قدرتمند می‌توانید در پروسه‌ی طراحی، طراحی سه بعدی، رندرینگ و… موفق عمل کنید. پیشنهاد ما به شما خرید حداقل کارت گرافیک RTX 3050 با ظرفیت 4 گیگابایت است. اما اگر بودجه‌ی بیشتری دارید می توانید به سراغ گرافیک‌های 3060 یا 3070 نیز بروید.

بیشتر بدانید: لپ تاپ 3050

لپ تاپ مناسب معماری
برای اجرای نرم افزارهای معماری به سخت افزار قدرتمندی نیاز خواهید داشت.
  • حافظه رم

اصولا بیشتر نرم افزارهای معماری سنگین هستند و در زمان اجرا مقدار زیادی از فضا را اشغال می‌کنند. به همین دلیل برای اجرای این برنامه ها شما به لپ تاپی نیاز دارید که حافظه رم بالایی داشته باشد. داشتن حداقل 16 گیگابایت حافظه ی رم برای معماران ایده آل است اما اگر نمی‌خواهید تا در آینده دچار مشکل شوید، بهتر است تا از همان ابتدا به سراغ لپ تاپ با رم 32 گیگابایت بروید.

  • حافظه ذخیره سازی

در حال حاضر دو نوع حافظه‌ی SSD و HDD روی لپ تاپ ها وجود دارد که برای ذخیره سازی اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد. اما حافظه ذخیره سازی در لپ تاپ مناسب معماری بهتر است تا از نوع SSD باشد. حافظه‌های SSD سرعت بالایی داشته و سرعت اجرای نرم افزارهای سنگین را افزایش می‌دهد. معمولا داشتن 1 ترابایت حافظه SSD کار شما را پیش می برد.

پس با توجه به موارد گفته شده، می‌توان برداشت زیر را داشت:

حداقل سخت افزار لازم برای لپ تاپ مناسب معماری

برای این که بتوانید فعالیت‌های معماری را در ساده‌ترین حالت انجام دهید و با کارهای و تسک‌های سنگین رو به رو نیستید، حداقل سخت افزار مناسب این رشته به شرح زیر است:

پردازندهکارت گرافیکحافظه رمحافظه ذخیره سازی
Intel Core i7RTX305016 گیگابایت1 ترابایت

با تماشای ویدیوی زیر می توانید اطلاعات بیشتری در زمان خرید بهترین لپ تاپ برای معماری را داشته باشید 🙂

نرم افزارهای محبوب رشته معماری و سخت افزار مورد نیاز آن‌ها

رشته‌ی معماری نرم افزارهای زیادی دارد اما برخی از آن‌ها محبوب تر هستند. در این بخش قرار است تا به معرفی این نرم افزارها و البته سخت افزاری که برای اجرای آن ها نیاز است، بپردازیم. البته در نظر داشته باشید که نرم افزارهای مورد استفاده در رشته معماری سنگین هستند و برای اجرای آن ها به سخت افزار نسبتا قدرتمندی نیاز است.

خرید لپ تاپ مناسب معماری
معرفی نرم افزارهای محبوب رشته معماری

نرم افزار لومیون

نرم افزار لومینون (Lumion) یک نرم افزار تصویرسازی است. نرم افزارهای تصویرسازی به سخت افزار قدرتمند نیاز دارند. اگر به خرید لپ تاپ مناسب نرم افزار لومیون فکر می‌کنید و بیشتر با این نرم افزار سرو کار دارید، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1. باید یک پردازنده قدرتمند را انتخاب کنید. پیشنهاد ما پردازنده های Core i7 یا Core i9 از اینتل یا Ryzen 7 و Ryzen 9 از AMD است. البته که باید به نسل پردازنده نیز توجه کنید!

2.از آنجایی که شما برای اجرای نرم افزارهای تصویر سازی به رندرینگ نیاز دارید و این فرآیند نیز وابسته به کارت گرافیک است. در نتیجه شما باید یکی از کارت گرافیک‌های قدرتمند انویدیا را انتخاب کنید. حداقل کارت گرافیک پیشنهادی ما RTX 3050 است، برای اجرای روان این نرم افزار کارت گرافیک RTX 3070 نیز جزو گزینه های پیشنهادی است.

بیشتر بدانید: لپ تاپ 3070

3.حداقل حافظه رم مورد نیاز برای اجرای نرم افزار لومیون 16 گیگابایت است. البته برای اجرای ایده آل این نرم افزارها به حدود 32 گیگابایت حافظه رم نیاز دارید. البته در نظر داشته باشید که مقدار حافظه رم به حجم پروژه شما بستگی دارد.

بیشتر بدانید: لپ تاپ 16 گیگ

نرم افزار اتوکد (AutoCAD)

از نرم افزار اتوکد برای طراحی نقشه‌های دو بعدی و سه بعدی استفاده می‌شود. کار با این نرم افزار بسیار ساده است اما در عین حال به سخت افزار قدرتمندی نیز نیاز دارد. در جدول زیر سخت افزاری پیشنهادی برای اجرای این نرم افزار را قید شده است.

پردازنده Intel Core i5 یا Core i7 نسل یازدهم
حافظه رم16 گیگابایت
کارت گرافیک4 گیگابایت RTX3050
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت

اگر دوست دارید در مورد این نرم افزار و سخت افزار مورد نیاز آن بدانید خواندن راهنمای خرید لپ تاپ مناسب اتوکد پیشنهاد می‌شود.

نرم افزار تریدی مکس (3D MAX)

نرم افزار 3D MAX مجموعه‌ای از ابزارهای کامل و قدرتمند طراحی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای شبیه سازی سه بعدی معماری، مدل سازی فضای شهری، طراحی داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنید.

پردازنده Intel Core i5 یا Core i7 نسل یازدهم
حافظه رم8 گیگابایت
کارت گرافیک4 گیگابایت RTX3050
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت

در مورد نرم افزار 3D MAX بیشتر بدانید: راهنمای خرید لپ تاپ مناسب تری دی مکس

نرم افزار رویت (Revit)

نرم افزار رویت (Revit) یکی از نرم افزارهای قابل اعتماد در زمینه معماری، سازه و تاسیسات به حساب می‌آید. این نرم افزار دنیایی از ابزارهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ساختمان مورد نظر خود را مدل سازی کنید. شما به کمک سخت افزار زیر می توانید به راحتی این نرم افزار را اجرا کنید.

پردازندهIntel Core i5 یا Core i7 نسل یازدهم
کارت گرافیک4 گیگابایت RTX1650
حافظه رم16 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت تا 1 ترابایت

معرفی بهترین لپ تاپ برای معماری

از آنجایی که تنوع در بین لپ تاپ‌های موجود در بازار زیاد است و همین تنوع ممکن است افراد را سردرگم کند، در ادامه برخی از بهترین لپ تاپ برای معماری را معرفی کرده ایم که با مشورت با کارشناسان متخصص آی تی هوم انتخاب شده اند.

لپ تاپ گیمینگ لنوو از بهترین لپ تاپ مناسب معماری

لپ تاپ‌های لنوو همگی دارای ظاهر جذاب و طراحی خوبی دارند که کاربران بسیاری را به خود جذب کرده اند. این لپ تاپ 15 اینچی لنوو جزء سری‌های قدرتمند لنوو به حساب می‌آید. این لپ تاپ گیمینگ لنوو با قیمت بسیار مناسب، وزن نسبتاً سبک و کاربری‌های نیمه سنگین می‌باشد. این لپ‌تاپ با پردازنده Core i5 از کمپانی Intel ساخته شده و همچنین،‌ صفحه نمایش آن ۱۵.۶ اینچی FULL HD است. این دستگاه ارزان ترین قیمت لپ تاپ مناسب معماری را در بین دیگر لپ تاپ‌ها دارد.

لپ تاپ 16 اینچی اچ پی

این لپ تاپ از برند اچ پی از سری پردازنده Core i7 دارای 8 هسته اصلی و 16 هسته مجازی است. این محصول از پردازنده بسیار قوی برخوردار است و به سادگی تمام نیازهای شما را برطرف می‌کنند. همچنین شما می‌توانید قبل از خرید با مشاوران باتجربه ما تماس بگیرید تا خرید مطمئن تری داشته باشید.

لپ تاپ TUF Gaming از برند ایسوس

این لپ تاپ از سری پردازنده Core i7 دارای 14 هسته اصلی و 20 هسته مجازی است. این لپ تاپ از بهترین لپ تاپ ایسوس برای معماری است. برای مشاهده قیمت لپ تاپ مناسب برای رشته معماری روی لینک زیر کلیک کنید.

کد تخفیف 300 هزار تومانی مخصوص معماران خلاق

کد تخفیف ithome-memari

نتیجه گیری

در این مقاله ما تلاش کردیم با معرفی مشخصات لپ تاپ مناسب معماری و بررسی ویژگی های مهم برای اجرای نرم افزار های مورد استفاده در این زمینه به شما کمک کنیم تا انتخابی مطمئن داشته باشید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که از لپ تاپ خود چه انتظاراتی دارید و برای انجام چه نرم افزار هایی می خواهید از آن استفاده کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. برای دریافت مشاوره در ارتباط با خرید لپ تاپ برای معماری می‌توانید با مشاورین ما در فروشگاه اینترنتی آی تی هوم تماس بگیرید.

قیمت لپ تاپ مناسب برای رشته معماری چقدر است؟

قیمت لپ تاپ معمار می‌تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله برند، مشخصات، عملکرد و ویژگی های اضافی متفاوت باشد و از چند صد دلار تا چند هزار دلار متغیر باشد.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. مهشاد رستمی.

    سلام من یه لپتام میخام که مناسب نرم افزار 3dmax و رندر گیری با کرونا و ویری باشد.

    پاسخ به این نظر
    1. آرش بوالحسنی

      سلام مهشاد عزیز
      پیشنهاد ما به شما لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FA507XI Ryzen 9 7940HS 16GB 1TB 4070 یا مک بوک پرو M3 هست.

      پاسخ به این نظر
  2. sonia

    سلام وقتتون بخیر. لپ‌تاپ معماری تا حدود 50 میلیون و خورده‌ای بهم معرفی میکنید.

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام سونیا عزیز
      روز بخیر
      دو تا سوال! برند براتون مهمه یا نه! دوم این که توی چه سطحی میخواید کار کنید

      پاسخ به این نظر
  3. Hosna

    سلام نظرتون درباره گرافیک 6_4050 چیه؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      لطفا کاملتر توضیح بدین از چه نظر میخواهید بررسی بشه

      پاسخ به این نظر
      1. شقایق منصورروستا

        سلام خسته نباشید من یه لپ تاپ برای معماری می خواستم …

        پاسخ به این نظر
        1. سوگل مختاری

          سلام شقایق عزیز
          اگه بتونید در مورد مقدار بودجه و این که سطح کارتون ( مبتدی – متوسط- حرفه ای) بگید، بهتر میتونم راهنماییتون کنم

          پاسخ به این نظر
          1. elahe

            سلام وقتتون بخیر من تازه میخوام اموزش های معماری رو شروع کنم و مرحله مبتدی هستم چه لپتاپی رو پیشنهاد میدید تا رنج 40 تومان

            پاسخ به این نظر