top banner
لپ تاپ مناسب دانشجویان مکانیک

رشته مهندسی مکانیک در حال حاضر یکی از حیطه های شغلی و تحصیلی جذابی است که افراد زیادی در این زمینه مشغول به تحصیل یا فعالیت هستند. برخلاف تصور برخی از افراد که فکر می کنند بیشتر فعالیت های این افراد به صورت عملی می باشد باید گفت که نرم افزارهای مخصوصی برای این رشته و انجام فعالیت های آن ها وجود دارد که لازمه اجرای هریک از این نرم افزارها داشتن یک لپ تاپ مناسب و ایده آل است. بنابراین چالش انتخاب لپ تاپ مناسب برای افرادی که در این زمینه مشغول هستند، همیشه وجود دارد. پس اگر شما مهندس مکانیک هستید و قصد انتخاب لپ تاپ مناسب برای مکانیک را دارید با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که لپ تاپ مناسب شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

خزید لپ تاپ برای رشته مکانیک

بررسی ویژگی های لپ تاپ برای مکانیک

اگر شما قصد خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک را دارید، چند نکته وجود دارد که لازم است به آن ها دقت کافی داشته باشید.

در درجه اول لازم است تا لپ تاپ انتخابی شما از نظر سخت افزاری در رده خوبی قرار گرفته باشد. چرا که برخی نرم افزارهای تخصصی رشته مکانیک نیازمند داشتن سخت افزار قدرتمند و قوی هستند! پس برای این که بتوانید برنامه ها را در بهترین حالت ممکن اجرا کنید و در زمان انجام فعالیت و کار با آن ها دچار مشکلی نشوید، توجه به سخت افزار لپ تاپ حائز اهمیت است و بهتر است در همان ابتدای کار لپ تاپی را انتخاب کنید که سخت افزار خوبی داشته باشد تا در آینده مجبور به پرداخت هزینه ای برای خرید یک لپ تاپ دیگر یا ارتقا سخت افزار نباشید.

اطلاعات بیشتر: قیمت لپ تاپ مهندسی

پردازنده

همانطور که احتمالا مطلع هستید، پردازنده یکی از اجزای مهم در عملکرد لپ تاپ شما می باشد. اما برای این که بدانید چه پردازنده ای برای شما مناسب ترین گزینه است، باید سخت ترین و پیچیده ترین کاری که قرار است با لپ تاپ خود انجام دهید را در نظر بگیرید و سپس متناسب با آن به سراغ انتخاب پردازنده بروید. معمولا در خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک بهتر است به سراغ انتخاب لپ تاپ Core i7 یا لپ تاپ Ryzen 7 بروید. این دسته از پردازنده ها بیشتر در لپ تاپ گیمینگ استفاده می شوند. البته شما می توانید به سراغ انتخاب لپ تاپ Core i5 نیز بروید که انتخابی، منطقی می باشد. بنابراین اگر کارهای شما محدود به اجرای نرم افزار می شود و قصد رندر گیری ندارید می توانید از پردازنده های با قدرت پایین تر نیز استفاده کنید. به عنوان نکته اخر این امر را در نظر داشته باشید که خرید لپ تاپ ایسوس خیال شما را از بابت قدرت پردازنده راحت می‌کند.

کارت گرافیک

از آنجایی که نرم افزارهای مورد استفاده در رشته مهندسی مکانیک تا حدودی شبیه به رشته معماری است و قبلا در راهنمای خرید لپ تاپ رشته معماری به آن اشاره کردیم، باید سعی کنید لپ تاپی را انتخاب کنید که حداقل حافظه گرافیکی لازم برای انجام امور مربوطه را داشته باشد. حداقل کارت گرافیک لازم در یک لپ تاپ خوب برای مهندسی مکانیک 4 گیگابایت می باشد. اما این در حالتی است که شما نیاز به رندر گرفتن ندارید و فقط برای مدل سازی و اجرای نرم افزارها می خواهید از سیستم خود استفاده کنید. اما اگر قصد دارید که برای رندر گیری از سیستم خود استفاده کنید، قطعا باید به سراغ انتخاب کارت گرافیک هایی بروید که بیشتر از 4 گیگابایت هستند.

خرید لپ تاپ مکانیک

حافظه‌ی رم (RAM)

اصولا نرم افزارهایی که در رشته مهندسی مکانیک مورد استفاده قرار می گیرند مانند سالیدورک (solidworks)، پاورمیل ( powerMill) و کتیا (Catia) نرم افزارهایی هستند که پیچیده و سنگین نیستند. اما اگر قصد دارید که چند نرم افزار را به طور همزمان با یکدیگر اجرا کنید بهتر است به سراغ انتخاب لپ تاپ با رم 8 گیگ بروید و این را نیز در نظر داشته باشید که لپ تاپ شما قابلیت ارتقا داشته باشد، تا در زمان انجام کارهایتان از سرعت قابل قبولی برخوردار باشید و فضای کافی نیز در اختیار داشته باشید.

حافظه‌ی داخلی HDD و SSD

نکته ای که احتمالا در مورد آن اطلاع دارید این است که مقدار حافظه ذخیره سازی تاثیری در سرعت کار شما ندارد، ولی نوع آن تاثیر 100 درصدی در سرعت اجرای نرم افزارها دارد. از آن جا که نرم افزارهایی رشته مکانیک عموما فضای زیادی برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارند پس مقدار فضای ذخیره سازی برای یک لپ تاپ رشته مکانیک بهتر است در حدود یک ترابایت باشد.

همانگونه که اشاره شد نوع فضای ذخیره سازی بر سرعت اجرا تاثیر دارد پس از بین دو حافظه ذخیره سازی موجود یعنی SSD و HDD، نوع SSD از سرعت و مزیت های بیشتری برخوردار است. پس حتما استفاده از سیستم هایی با حافظه SSD مد نظر داشته باشید و حداقل حجم SSD برای یک مهندس مکانیک 256 گیگابایت است.
مزایای داشتن سیستمی با حافظه SSD این است که علاوه بر این که می توانید کارهای خود را با سرعت بالاتری انجام دهید، احتمال بد سکتور شدن آن وجود ندارد و مصرف برق کمتری دارد و به ندرت پیش می آید که لپ تاپ شما دچار مشکلات کندی شود.

کیفیت و وضوح نمایشگر

برای خرید لپ تاپ مناسب رشته مکانیک سایز نمایشگر کاملا به کاربر بستگی دارد. ولی شما می توانید از بین لپ تاپ 15 اینچ و لپ تاپ 17 اینچ انتخاب نهایی خود را انجام دهید که فضای کافی برای اجرای نرم افزار ها داشته باشید. البته بهتر است به وضوح تصویر نیز توجه داشته باشید و لپ تاپی انتخاب کنید که حداقل وضوح تصویر (رزولوشن) آن FHD باشد. چرا که مهندسان مکانیک در زمان کار ممکن است مدت زمان زیادی را صرف نگاه کردن به مانیتور کنند که با در نظر گرفتن این نکته، جهت برقراری ارتباط راحت چشم با صفحه و همچنین استفاده‌ی طولانی، صفحه نمایش های  IPS انتخاب بسیار مناسبی هستند.

خرید لپ تاپ برای رشته مکانیک

بهترین لپ تاپ برای رشته مکانیک

برای این که شما در زمان خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک دچار سردرگمی نوشید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، در این قسمت تصمیم گرفتیم با مشورت با کارشناسان تیم آی تی هوم برخی از بهترین لپ تاپ هایی که می توانید برای مهندسی مکانیک از آن استفاده کنید را معرفی کنیم.

لپ تاپ K513EQ یکی از لپ تاپ‌های خوب و کاربردی در ایران است که می‌توان آن را در دسته‌بندی ویوبوک‌های پرقدرت ایسوس قرار دارد. شما با این لپ تاپ می‌توانید تمام نرم افزار ها و امور دلخواه این رشته را در نهایت سرعت و عملکرد انجام دهید. یکی از برتری‌ها و نقاط قوت این لپ تاپ داشتن 16 گیگابایت حافظه‌ی رم است. بدنه این لپ تاپ تمام آلومینیوم است با وزن سبک که در برابر اسیب به شدن مقاوم است، همچنین این لپ تاپ می تواند از نظر ظظاهری جلوه زیبایی به میز کار شما بدهد. و حتی برای امنیت اطلاعات شما دارای قابلیت حسگر اثر انگشت است.

اگر از طرفداران لپ تاپ های ایسوس هستید و قصد دارید لپ تاپ مناسب رشته مکانیک خریداری کنید، می توانید لپ تاپ G713RC را در لیست انتخاب هایتان قرار دهید.این لپ تاپ دارای ویژگی هایی است که به راحتی می توانید تمام نرم افزارهای تخصصی رشته مکانیک را اجرا کنید  تمام عملکرد ها و کارهای پردازشی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.

البته برای معرفی لپ تاپ های رشته مکانیک لپ تاپ های دسته بندی IdeaPad 15 هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند. از این دسته بندی پر تنوع به لپ تاپ Gaming 3 اشاره می کنیم با پردازنده I5 نسل یازدهم H و 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD که قابلیت ارتقا هم دارد، این سخت افزار در کنار 4 گیگابایت کارت گرافیک مجزا مناسب امور رشته معماری، گیم، گرافیکی و پردازش همه دستورات سطح متوسط رو به بالای شماست. پنل صفحه نمایش این لپ تاپ IPS است با نرخ نوسازی تصویر 120هرتز که دوست خوبی برای چشمان شماست.

همچنین این لپ تاپ نور پس زمینه کیبورد یا همان RGB دارد که برای کاربر بسیار جذاب است، جنس بدنه این لپ تاپ پلی کربنات است که به شدت مقاوم است. اگر شما برای امور رشته مکانیک خود به دنبال یک لپ تاپ قدرتمند با قیمت عالی هستید می توانید Gaming 3 را با 18 ماه با گارانتی اصلی از ای تی هوم خریداری کنید.

Gaming 3 یکی دیگر از لپ تاپ های دسته بندی Idepad15 که از لحاظ سخت افزاری تفاوت های چشم گیری با لپ تاپی که پیش تر معرفی کردیم دارد، حافظه رم این لپ تاپ 16 گیگابایت است و 4 گیگابایت کارت گرافیک از نوع GeForce RTX 3050 دارد، و این کارت گرافیک و حافظه رم در کنار یک پردازنده قدرتمند نسل یازدهم برای مهندس هایی مناسب است که با سیستم پروژه های سنگین انجام می دهند، همچنین این سخت افزار می تواند تمام بازی هایی که شما قهرمان آن هستید را اجرا کند. پس اگر شما یک مهندس مکانیک هستید و در عین حال به دنبال یک لپ تاپ خوش قیمت هستید می توانید این لپ تاپ را با 18 ماه گارانتی اصلی از آی تی هوم خریداری کنید.

حرف از امور حرفه ای و مهندسی شد گفتیم به سراغ کارت گرافیک های TI برویم، لپ تاپ FA506IE از دسته بندی زره پوش تاف گیمینگ ایسوس با پردازنده Ryzen7 و 8 گیگابایت رم که قابلیت ارتقا تا 12 گیگابایت را دارد، با 1 ترابایت هارد SSD که باعث بالا رفتن سرعت سیستم شما می شود ، و 4 گیگابایت کارت گرافیک از نوع GeForce RTX 3050TI مناسب است برای پردازش تمام امور مهندسی شما. این لپ تاپ از نظر سخت افزاری بسیار قدرت خوبی دارد و در سری لپ تاپ های نیمه حرفه ای قرار می گیرد. این لپ تاپ مناسب بازی های حرفه ای و پروژه های گرافیکی سنگین شماست.

همچنین نوع پنل صفحه نمایش این لپ تاپ IPS است با نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز که از نظر کیفتی بسیار در جایگاه خوبی قرار دارد. نور پس زمینه کیبورد، تاچ پد چند لمسی، بلوتوث و وب کم و….. از قابلیت های جانبی این لپ است. اگر شما طرفدار برند ایسوس هستید و برای امور مهندسی و گرافیکی خود لپ تاپ مناسب می خواهید لپ تاپ FA706IE را با 24 ماه گارانتی ایسوس در سایت آی تی هوم به سبد خرید خود بیافزایید.

بعضی مهندسین بر این باورند که باید برای امور سنگین و گرافیکی خود حتما پردازنده نسل آخر داشته باشند، به این خاطر ما باید پیشنهادهایی برای شما از پردازنده نسل دوازدهم داشته باشیم، و اینبار به سراغ کمپانی ایسر می رویم که این  روزها طرفدارهای زیادی پیدا کرده. لپ تاپ AN515-58 از دسته بندی قدرتمند NITRO5 ایسر با پردازنده I7 نسل دوازدهم و 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD و 4 گیگابایت کارت گرافیک مجزا از نوع GeForce RTX 3050 می تواند یک لپ تاپ قدرتمند در زمینه پروژه های مکانیک شما باشد، اگر شما به دنبا لپ تاپی با پردازنده نسل دوازدهم هستید که سالهای سال شما را در این زمینه همراهی کند، می توانید این لپ تاپ را با 18 ماه گارانتی اصلی از آی تی هوم خریداری کرده و روی میز کار خود بگذارید.

ما یک پیشنهاد ویژه و عالی هم از برند HP برای شما داریم، لپ تاپ CD2015 از دسته بندی Pavilion سری Gaming 17 با 32 گیگابایت حافظه رم که برای پروژه های مهندسین فوق العاده است، 1 ترابایت حافظه SSD و 4 گیگابایت کارت گرافیک از نوع GeForce RTX 3050 در کنار پردازنده قدرتمند مناسب است برای پروژه های حرفه ای مکانیکی و گرافیکی شما، همچنین این لپ تاپ برای تدوین فیلم و رندرینگ هم مناسب است، اگر شنا کسی هستید که می خواهید یک لپ تاپ را حداقل چند سال بدون هیچ آسیب دیدگی کنار خود داشته باشید این لپ تاپ گزینه مناسب و البته قدرتمندی برای شماست.

به عنوان نتیجه گیری باید گفت…

در این مقاله ما سعی کردیم حداقل ویژگی های لازم برای انتخاب لپ تاپ های مناسب رشته مهندسی مکانیک را بیان کنیم. همانطور که در طول مقاله اشاره کردیم، امور و نرم افزارهایی که در رشته مهندسی مکانیک اجرا می‌شود تا حدودی به رشته عمران و معماری شباهت دارد. پس توصیه می کنیم مقالات انتخاب بهترین لپ تاپ های رشته معماری و راهنمای رشته عمران را نیز مطالعه کنید.

همچنین متخصصان آتی هوم همواره آماده راهنمایی و خدمت رسانی به شما در زمینه خرید لپ تاپ های مناسب هر رشته یا حیطه شغلی و آموزشی هستند. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با مشاورین فروشگاه اینترنتی آی تی هوم تماس بگیرید.

شماره تلفن: 58426-021

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!