top banner
لپ تاپ مناسب InDesign

نرم افزار این‌دیزاین (InDesign) به شما اجازه می‌دهد تا طرح و نقش خود در مورد مجلات، کتاب‌ها و بروشورها را به واقعیت تبدیل کنید؛ برای اجرای آن کدام لپ تاپ را بخریم؟

نرم افزار ادوبی InDesign یک نرم افزار گرافیکی است؛ لپ تاپ مناسب این نرم افزار همان لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی به حساب می‌آید. کاربران از نرم افزار InDesign برای طراحی کتاب، مجله، بروشور و حتی کتاب‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. این نرم افزار ابزارهای زیادی را برای طراحی متن، تصاویر و المان‌های گرافیکی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته جالب در مورد نرم افزار InDesign سازگاری با نرم افزارهای فتوشاپ و ایلاستریتور است. به همین دلیل لپ تاپ شما هم‌زمان باید بتواند دیگر نرم افزارهای ادوبی را اجرا کند. در این مقاله با بهترین لپ تاپ برای نرم افزار InDesign آشنا می‌شوید.

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای نرم افزار InDesign

سخت افزار معرفی شده در این بخش برای اجرای روان InDesign است؛ شاید این نرم افزار با سخت افزار ضعیف‌تر قابل اجرا باشد اما این کار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. چراکه با استفاده از سخت افزار ضعیف‌تر، هر لحظه امکان خروج از نرم افزار و کندی آزار دهنده وجود دارد.

سخت افزار معرفی شده در این بخش برای اجرای روان InDesign است؛ شاید این نرم افزار با سخت افزار ضعیف‌تر قابل اجرا باشد اما این کار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

پردازنده یا سی پی یو

برای اجرای روان این نرم افزار به پردازنده Intel Core i5، Intel Core i7 یا AMD Ryzen 5 و AMD Ryzen 7 نیاز داریم. البته که باید به نسل پردازنده نیز توجه کنید، لپ تاپ‌های نسل 12 با جدیدترین پردازنده‌های اینتل همراه می‌شوند.

  • حداقل پردازنده: Intel Core i5 یا AMD Ryzen 5
  • پردازنده پیشنهادی: Intel Core i7 یا AMD Ryzen 7

حافظه رم

شما می‌توانید نرم افزار InDesign را با 8 گیگابایت حافظه رم اجرا کنید، اما 8 گیگابایت برای پروژه‌های متوسط و بزرگ‌تر مناسب نیست. برای بهترین تجربه کاربری با این نرم افزار پیشنهاد می‌کنیم یک لپ تاپ با 16 گیگابایت رم خریداری کنید.

کارت گرافیک

برای اجرای نرم افزار InDesign به کارت گرافیک مجزا نیاز داریم، کارت گرافیک‌های انویدیا MX کافی خواهد بود اما نمی‌توانیم یک لپ تاپ با کارت گرافیک MX را برای نرم افزارهای گرافیکی پیشنهاد کنیم.

  • حداقل کارت گرافیک: Nvidia GTX 1650
  • کارت گرافیک پیشنهادی: Nvidia RTX 3050

نمایشگر

حداقل کیفیت نمایشگر لپ تاپ شما باید FHD یا 1080p باشد. برای بهترین تجربه کاری پیشنهاد می‌کنیم به دقت رنگ‌های نمایشگر نیز توجه کنید. البته که پنل لپ تاپ شما باید از نوع OLED یا IPS باشد.

انواع لپ تاپ با نمایشگر OLED از نور پس زمینه استفاده نمی‌کنند و هر پیکسل در نمایشگر از خود نور ایجاد می‌کند. به همین دلیل نمایشگرهای OLED کنتراست بسیار بالایی داشته و می‌توانید به دقت رنگ آن‌ها اعتماد کنید.

برای بهترین تجربه کاری پیشنهاد می‌کنیم به دقت رنگ‌های نمایشگر نیز توجه کنید. البته که پنل لپ تاپ شما باید از نوع OLED یا IPS باشد.

فضای ذخیره سازی

بهترین نوع فضای ذخیره سازی برای کارهای سنگین SSD است. لپ تاپ مورد نظر شما حداقل باید 256 گیگابایت حافظه SSD داشته باشد. در حالت ایده آل پیشنهاد می‌کنیم یک لپ تاپ با 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه را در نظر داشته باشید.

  • حداقل فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت از نوع SSD
  • فضای ذخیره سازی پیشنهادی: 1 ترابایت از نوع SSD

بهترین لپ تاپ برای InDesign

در بازار لپ تاپ ایران دنیایی از مدل‌های مختلف وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید، اما انتخاب بهترین گزینه ساده نیست. کارشناسان آی تی هوم با بررسی و جستجوی بازار بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنند.

بهترین لپ تاپ برای شروع کار با InDesign

بهترین گزینه برای شروع کار با این نرم افزار می‌تواند یک لپ تاپ نسل دوازده با کارت گرافیک GTX باشد. با خرید این لپ تاپ به راحتی می‌توانید نرم افزارهای گرافیکی را برای پروژه‌های شخصی و متوسط اجرا کنید.

بهترین لپ تاپ برای پیشرفت در کار با InDesign

بهترین گزینه برای انجام پروژه‌های متوسط یک لپ تاپ با پردازنده Core i7 و کارت گرافیک RTX 3050 است. به کمک این سخت افزار می‌توانید پروژه‌های متوسط و نه چندان سنگین گرافیکی را انجام دهید.

بهترین لپ تاپ پیشرفته برای کار InDesign

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین یک لپ تاپ با پردازنده Core i7 و کارت گرافیک RTX 3060 یا RTX 3070 است. به کمک این سخت افزار می‌توانید هم زمان چند نرم افزار سنگین را اجرا کنید.

نتیجه گیری

نرم افزار InDesign یکی از نرم افزارهای گرافیکی پرکاربرد و محبوب است؛ برای اجرای روان این نرم افزار به یک لپ تاپ گیمینگ با مشخصات سخت افزاری قدرتمند نیاز داریم. در این مقاله با سخت افزار مورد نیاز این نرم افزار آشنا شده و می‌توانید برای مشاوره بیش‌تر با کارشناسان فروش آی تی هوم تماس بگیرید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!