top banner
رشته صنایع و نرم افزارهای کاربردی

رتشه صنایع یکی از رشته‌های پر طرفدار است و برای تحصیل در این رشته به یک لپ تاپ نیاز داریم. آیا ویژگی‌های لپ تاپ مناسب آن را می‌دانید؟ پاسخ از آی تی هوم.

راهنمای خرید لپ تاپ مناسب رشته صنایع به دو بخش دوران تحصیل و کار تقسیم می‌شود. حتی یک لپ تاپ ارزان قیمت می‌تواند تمام کارهای شما در دوران تحصیل را انجام دهد اما برای کار اینطور نیست. شما به عنوان دانشجوی رشته مهندس صنایع می‌توانید در زمینه‌های مختلف مشغول به کار شوید، برخی از کارها با یک لپ تاپ ساده قابل انجام است اما برخی دیگر به یک هیولای قدرتمند نیاز دارد.

دسترسی سریع: لپ تاپ نسل 12

لپ تاپ مناسب رشته صنایع

بتفاوتی ندارد برای کدام رشته به خرید لپ تاپ فکر می‌کنید، در هر حال لپ تاپ شما بهتر است که پردازنده نسل 12 و نمایشگر IPS یا OLED داشته باشد. اما در مورد جزئیات سخت افزار چند تفاوت وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

لپ تاپ مناسب رشته صنایع

لپ تاپ مناسب دوره تحصیل و دانشگاه

در دوران تحصیل و دانشگاه به یک لپ تاپ قدرتمند برای رشته مهندسی صنایع نیاز نداریم. در این دوره شما با وبگردی، انجام تحقیق و تکالیف دانشگاه سروکار دارید.

دسترسی سریع: لپ تاپ دانشجویی

لپ تاپ مناسب دوره تحصیل و دانشگاه
در این دوره شما با وبگردی، انجام تحقیق و تکالیف دانشگاه سروکار دارید.
  • پردازنده: یک لپ تاپ با پردازنده Intel Core i3 به راحتی می‌تواند تمام کارهای شما را انجام دهد. اگر کمی صبور باشید، حتی یک لپ تاپ با پردازنده سلرون نیز می‌تواند دستورات شما را انجام دهد اما کافی نیست.
  • کارت گرافیک: به کارت گرافیک مجزا نیاز نداریم، کارت گرافیک‌های آنبرد (On Board) اینتل به راحتی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.
  • حافظه رم: شما می‌توانید یک لپ تاپ با 4 گیگابایت حافظه رم را خریداری کنید اما این مقدار حافظه رم برای اجرای چند نرم افزار در کنار هم کافی نیست. پیشنهاد آی تی هوم حداقل 6 یا 8 گیگابایت است.
  • فضای ذخیره سازی: یک ترابایت فضای ذخیره سازی از نوع HDD قطعا برای کارهای شما کافی خواهد بود، اما پیشنهاد می‌کنیم یک لپ تاپ با حافظه SSD را خریداری کنید.
  • نمایشگر: لپ تاپ‌ ارزان به طور کلی با دو کیفیت HD و FHD در بازار موجود است. در کنار کیفیت به پنل نمایشگر نیز توجه کنید تا از نوع IPS باشد.

لپ تاپ مناسب کار

رشته مهندسی صنایع در بسیاری از گرایشات شغلی به لپ تاپ قدرتمند نیاز ندارد. به همین دلیل هم‌چنان می‌توانید از لپ تاپ دوران دانشجویی خود استفاده کنید. اما برخی از گرایشات شغلی مهندسی صنایع با تحلیل اطلاعات و مدل سازی گره خورده است.

لپ تاپ مناسب کار
به همین دلیل هم‌چنان می‌توانید از لپ تاپ دوران دانشجویی خود استفاده کنید. اما برخی از گرایشات شغلی مهندسی صنایع با تحلیل اطلاعات و مدل سازی گره خورده است.
  • پردازنده: برای مدل سازی و تحلیل اطلاعات به سی پی یو قدرتمند مانند Intel Core i7 یا AMD Ryzen 7 نیاز دارید.
  • حافظه رم: شاید 8 گیگابایت حافظه رم برای پروژه‌های کوچک کافی باشد اما پیشنهاد می‌کنیم یک لپ تاپ با 16 گیگابایت حافظه رم خریداری کنید.
  • کارت گرافیک: کارت گرافیک در مدل سازی سه بعدی تاثیر قابل توجهی دارد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم لپ تاپ‌ با کارت گرافیک RTX 3050 را مشاهده و بررسی کنید.
  • نمایشگر: پیشنهاد ما یک لپ تاپ با نمایشگر IPS و کیفیت FHD است. البته که کیفیت بالاتر نمایشگر شرایط بهتری را ایجاد می‌کند.
  • فضای ذخیره سازی: لپ تاپ شما حتما باید حافظه SSD داشته باشد، ظرفیت پیشنهادی ما به شما 512 گیگابایت است.
  • استحکام و مقاومت: مهندسان صنایع گاهی اوقات در محیط‌های سخت کار می‌کنند؛ محیط پر از گرد و خاک که احتمال ضربه به دستگاه نیز وجود دارد. به همین دلیل باید به کیفیت بدنه توجه ویژه داشته باشید.
  • عمر باتری: باتری لپ تاپ مناسب مهندسان صنایع، حداقل باید برای یک روز کاری زنده بماند. عمر باتری مناسب به شما اجازه می‌دهد تا هر کجا و هر زمان بتوانید کارهای خود را انجام دهید.

البته که اگر امروز که این مقاله را می‌خوانید و کار شما با تحلیل اطلاعات و مدل‌ سازی‌های سنگین گره خورده است، پیشنهاد ما یک لپ تاپ قویتر خواهد بود. همین حالا با شماره 5 رقمی آی تی هوم تماس بگیرید.

اطلاعات بیشتر: قیمت لپ تاپ مهندسی

رشته صنایع و نرم افزارهای کاربردی

یک مهندس صنایع در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کند و برای کارهای خود به چه نرم افزارهایی نیاز دارد؟ سخت افزار معرفی شده برای کار با نرم افزارهای زیر مناسب است.

رشته صنایع و نرم افزارهای کاربردی
سخت افزار معرفی شده برای کار با نرم افزارهای زیر مناسب است.
  • تحلیل آماری: یک مهندس صنایع در کار خود به تحلیل آماری نیاز پیدا می‌کند؛ نرم افزارهایی مانند SPSS، مینی‌تب (Minitab) و R. این نرم افزارها در کنار تحلیل اطلاعات، روندها و الگوها را نشان می‌دهند.
  • شبیه سازی و مدل سازی: نرم افزارهایی مانند آرنا (Arena)، انی‌لاجیک (Anylogic) و سیمولیت (Simul8) به مهندسان اجازه می‌دهد تا سیستم‌ها را طراحی کرده و آن را بهینه سازی کنند.
  • نرم افزارهای CAD: نرم افزارهای اتوکد (AutoCAD) و سالیدورک (SolidWorks) ساخت مدل‌های سه بعدی را به کمک کامپیوتر ممکن می‌کند. مدل‌های سه بعدی در روند تولید، مهندسی و تصویر سازی به کار گرفته می‌شود.
  • مدیریت اجرایی: نرم افزارهایی مانند SAP، اوراکل (Oracle) و مایکروسافت داینامیک (Microsoft Dynamics) برای مدیریت تولید، نوآوری و چرخه تامین کالا استفاده می‌شوند. این نرم افزارها در کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری تولید نقش مستقیم دارند.
  • نرم افزارهای بهینه سازی: نرم افزارهای لینگو (Lingo)، AMPL و گوربی (Gurobi) برای بهینه سازی پروژه‌های سنگین به کار گرفته می‌شود. این نرم افزارها ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا خط تولید، روند تولید و عملکردها را بهینه سازی کنید.

بهترین لپ تاپ‌ها برای رشته صنایع

لپ تاپ‌های زیادی در فروشگاه آی تی هوم وجود دارد، اما هدف ما در این بخش معرفی 5 گزینه برتر برای رشته شما است.

بهترین لپ تاپ برای دوران تحصیل

برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع لازم نیست تا گران‌ترین لپ تاپ بازار را خریداری کنید. پیشنهاد ما یک لپ تاپ نسل 12 است. لپ تاپ‌هایی با پردازنده نسل 12 اینتل آخرین فناوری‌های روز دنیا را به دست شما می‌رسانند. حتی یک لپ تاپ با پردازنده Intel Core i3 نسل دوازدهم، قدرت زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین لپ تاپ برای پیشرفت

زمانی که کارهای جدی را آغاز می‌کنید، لپ تاپ شما باید بتواند آمارهای متفاوت یک مجموعه را تحلیل کند. این کار به سخت افزار با قدرت بیش‌تری نیاز دارد. پیشنهاد ما یک لپ تاپ با پردازنده Core i5 و کارت گرافیک مجزا است.

بهترین لپ تاپ پیشرفته

پیشنهاد ما برای تحلیل آماری و مدل سازی پیشرفته یک لپ تاپ با پردازنده Core i7 است. برای رندرینگ سنگین به یک کارت گرافیک مجزا مانند RTX 3060 نیز نیاز داریم.

نتیجه گیری

حالا می‌دانیم که در رشته مهندسی صنایع با چه نرم افزارهایی سروکار داریم و برای اجرای آن نرم افزارها چه سخت افزاری لازم است. اگر هم‌چنان نمی‌توانید لپ تاپ مورد علاقه خود را پیدا کنید، با مشاوران آی تی هوم تماس بگیرید؛ آی تی هوم همراه شما است برای بهترین انتخاب.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!