top banner
بهترین لپ تاپ ها برای گیمینگ

هنگام انتخاب بهترین مانیتور برای PS5، چندین فاکتور را باید در نظر بگیریم تا بهترین تجربه بازی را داشته باشیم. در اینجا چندین ویژگی کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب مانیتور مناسب PS5 به دنبال آنها باشید. وقتی به دنبال بهترین مانیتور برای PS5 هستید، به نمایشگری نیاز دارید که بتواند از همه ویژگی‌های PS5 استفاده کند. این کنسول از محتوای 4k تا 120 فریم در ثانیه با پهنای باند HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند؛ در ادامه با مهم ترین ویژگی‌های مانیتور PS5 و نمونه‌هایی از بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5 را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین مانیتور برای ps5

در میان مانیتورهای معرفی شده در این مقاله، مانیتورهایی با کیفیت FHD، 2K و 4K در نظر گرفته شده است که جزء بهترین مانیتور برای ps5 محسوب می‌شوند. مانیتورهای FHD کم‌ترین قیمت و انواع مانیتور 4K بالاترین قیمت را دارند. یکی از مانیتورهای گیمینگ از سری مانیتور TUF ایسوس با کیفیت FHD می‌تواند شروع فوق العاده در دنیای گیمنیگ باشد، اما کیفیت بالاتر تا 4K شما را به دنیای جدیدی از بازی ps5 دعوت می‌کند. ما در ادامه شما را با چند نمونه از بهترین مانیتور برای ps5 معرفی می‌کنیم.

بهترین مانیتور برای بازی با PS5
کدام مانیتور بهترین گزینه برای بازی با پلی استیشن 5 است؟

شروع بازی با بهترین مانیتور برای PS5

مانیتور ام اس آی سری Modern از بهترین مانیتورها برای ps5 است. این مانیتور با در اختیار داشتن طراحی مهندسی شده و کارآمد، کارایی بالایی را در مقابل قیمت ارزان ارائه می‌دهد که در کنار پنل باکیفیت IPS و قابلیت‌های سلامتی چشم، لذت کار با آن را دوچندان می‌کند. این مانیتور 75 هرتز با ابعاد 23.5 اینچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

مانیتور ال جی مدل 24GL600F

مانیتور ال جی دارای پنل TN با وضوح 1920 در 1080 است. این مانیتور به دلیل نرخ نوسازی 144 هرتز و زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه برای بازی بازی ps5 بسیار مانیتور مناسبی است. برای اینکه با قیمت بی نظیر این محصول مطلع شوید روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین مانیتور برای PS5

سری مانیتور ROG از برند ایسوس در دنیای بازی‌ها شناخته شده است؛ هر کدام از محصولات شرکت ایسوس که برند ROG را به همراه داشته باشد یعنی یک گزینه فوق العاده برای گیمینگ است. مانیتور XG27WQ با ابعاد 27 اینچ و کیفیت 2K برای لذت بردن از پلی استیشن یا ایکس باکس کافی نیست؟ این مانیتور از نرخ نوسازی 165 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. برای مشاهده قیمت مانیتور برای ps5 می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین مانیتور برای PS5؛ 43 اینچ کافی نیست؟

اگر از آی تی هوم بپرسید، هرگز تلویزیون‌های متداول را برای بازی پیشنهاد نمی‌کنیم. نرخ نوسازی تلویزیون‌های متداول، شدت روشنایی و بسیاری از موارد دیگر آن‌ها را به گزینه‌ای نامناسب برای بازی تبدیل می‌کند. ایسوس مانیتور XG438QR با ابعاد 43 اینچ، کیفیت 4K و نرخ نوسازی 120 هرتز به بازار معرفی کرد تا نیاز گیمرها به یک مانیتور بزرگ از سری مانیتور ROG را برطرف کند.

بهترین مانیتور برای PS5؛ غول مرحله آخر

یکی از بزرگ‌ترین مانیتورهای گیمینگ ایسوس، مانیتور PG65UQ است. این مانیتور با کیفیت 4K، نرخ نوسازی 144 هرتز و کنتراست فوق العاده برای بازی با بالاترین کیفیت ممکن ساخته می‌شود. خرید این مانیتور گران تمام می‌شود اما به نسبت امکانات و ویژگی‌های آن، هم‌چنان ارزش خرید دارد.

چطور بهترین مانیتور را برای PS5 انتخاب کنیم؟ نکات طلایی خرید

انتخاب بهترین مانیتور برای ps5 ساده نیست، به خصوص اگر با ویژگی‌های جدید پلی استیشن 5 آشنایی نداشته باشید. کنسول‌های نسل جدید به راحتی می‌توانند بازی‌های روز دنیا را با کیفیت 4K اجرا کنند، اگر کیفیت بازی را کاهش دهید، تعداد فریم به مقدار قابل توجهی بالا خواهد رفت.

نکات مهم خرید مانیتور برای پلی استیشن 5
در زمان خرید یک مانیتور PS5 باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

ویژگی مهم دیگر کنسول‌های نسل جدید، پشتیبانی از HDR است. ویژگی HDR کیفیت تصویر را افزایش می‌دهد اما مانیتور مورد نظر شما باید از این ویژگی به درستی پشتیبانی کند. چرا که بسیاری از مانیتورها و تلویزیون‌های موجود در بازار تنها نام HDR را به همراه داشته و نمی‌توانند آن را به درستی اجرا کنند.

در زمان خرید مانیتور مناسب ps5 به جزئیات و اعداد توجه کنید، یک مانیتور ps5 باید از شدت روشنایی 400 نیت پشتیبانی کند، بهترین حالت پشتیبانی از شدت روشنایی 600 نیت است. هم‌چنین دامنه کنتراست بالای مانیتور اهمیت قابل توجهی داشته و در نهایت به عمق رنگ می‌رسیم. پلی استیشن 5 از HDR10 پشتیبانی می‌کند و مانیتور شما هم باید از عمق رنگ 10 بیت پشتیبانی کند.

آیا پشتیبانی از درگاه HDMI 2.1 برای مانیتور مناسب PS5 اجباری است؟

برای لذت بردن از تمام ویژگی‌های مدرن PS5 باید یک مانیتور با قابلیت پشتیبانی از درگاه HDMI 2.1 خریداری کنید. از طرفی استاندارد HDMI 2.1 یک ویژگی جدید است که به تازگی وارد بازار شده، به همین دلیل مانیتورهایی با این ویژگی به سختی در بازار پیدا می‌شوند.

اما به طور کلی باید بدانید که درگاه HDMI 2.1 اجباری نیست، اما هر مانیتور یا تلویزیون که از درگاه HDMI پشتیبانی کند، به پلی استیشن متصل خواهد شد.

مانیتور یا تلویزیون، کدام یک برای بازی با کنسول‌ها بهتر است؟

شما می‌توانید انواع تلویزیون را با کیفیت 4K خریداری کنید، اما در مورد نرخ نوسازی، شدت روشنایی، تاخیر در ارسال یا دریافت تصویر شک و تردید زیادی وجود دارد. مانیتورهای گیمینگ به صورت اختصاصی برای بازی طراحی شده و بالاترین بازدهی ممکن را به همراه دارند.

شاید برای شما جالب باشد: بهترین مانیتور تا 5 میلیون تومان

نتیجه گیری

در این مقاله با بهترین مانیتور برای PS5 آشنا شدیم، حالا می‌دانید که برای خرید یک مانیتور مناسب ps5 باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنید. شما می‌توانید یک مانیتور FHD، 2K یا 4K را برای بازی انتخاب کنید اما پلی استیشن 5 بهترین عملکرد خود را با یک مانیتور 4K نشان می‌دهد. اگر مانیتور مورد نظر شما در این مقاله وجود نداشت، همین حالا با کارشناسان آی تی هوم تماس بگیرید.

قیمت مانیتور برای ps5 چقدر است؟

بسته به ویژگی‌های یک مانیتور قیمت متفاوت است. همانطور که می‌دانید مانیتورهای گیمینگ نسبت به مانیتورهای معمولی که برای کارهای اداری استفاده می‌شوند قیمت بالاتری دارند. همچنین ما در این مطلب از ارزان ترین مانیتورها برای ps5 را به شما معرفی کردیم تا شما با مطالعه ویژگی‌های هر کدام مانیتور دلخواه خود را تهیه کنید.

بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5 کدامند؟

مانیتورهایی که درگاه HDMI ، رزولوشن 4K و نرخ تازه سازی 144 هرتز داشته باشند، می‌توانند به عنوان بهترین انتخاب برای PS5 باشند. مانیتور ایسوس 65 اینچ – ROG Swift PG65UQ بهترین گزینه برای شما است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!