top banner
معرفی بهترین لپ تاپ ها

کمپانی لنوو یکی از کمپانی های معروف و معتبر در زمینه‌ی تولید لپ تاپ است. غیر ممکن است که شما قصد خرید لپ تاپ داشته باشید و در بین گزینه‌هایی که به شما معرفی می‌شود نام یکی از لپ تاپ‌های برند لنوو دیده نشود. در این مقاله قرار است به معرفی بهترین لپ تاپ های لنوو 2023 در سه رده بندی اقتصادی، میان رده و پرچم دار برویم. بنابراین اگر شما نیز قصد خرید یک لپ تاپ از این برند را دارید تا انتهای مطلب با آی تی هوم همراه باشید.

معرفی لپ تاپ‌های اقتصادی از برند لنوو

در ابتدای کار به سراغ معرفی لپ تاپ ارزان و اقتصادی از این برند می‌رویم. در نظر داشته باشید که با انتخاب لپ تاپ اقتصادی به بودجه زیادی نیاز ندارید و با هزینه‌ی معقولی می‌توانید لپ تاپی را تهیه کنید. اما لپ تاپی که از نظر ویژگی‌های سخت افزاری در رده متوسطی قرار گرفته است و بیشتر برای انجام کارهای ساده و روزمره مناسب است.

1.لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 3

یکی از ارزان قیمت ترین لپ تاپ هایی که می توانید از برند لنوو خریداری کنید، لپ تاپ Ideapad 3  یا به اصطلاح IP3 است. این لپ تاپ در سخت افزار متنوع اما با شاسی یکسان در بازار موجود است اما در این مقاله و در این بخش به سراغ لپ تاپ IP3 با پردازنده‌ی intel N4020 به همراه 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD رفته ایم. این لپ تاپ یک گزینه‌ی عالی برای افرادی است که به دنبال خرید لپ تاپ 20 میلیونی و کمتر از آن هستند!

شما می‌توانید از این لپ تاپ برای کارهای ساده مانند جستجو در اینترنت، تماشای فیلم، ارسال ایمیل و کارهای دانشگاه استفاده کنید و از انتخاب خود نیز رضایت داشته باشید.

مشاهده بیشتر: لپ تاپ IP3

2.لپ تاپ لنوو V15 G2

یکی دیگر از گزینه‌هایی اقتصادی که می‌توانید تهیه و خریداری کنید، لپ تاپ V15 G2 است. این لپ تاپ نیز مانند مدل قبلی در کانفیگ‌های متفاوت و شاسی یکسان در بازار وجود دارد و می‌توانید مدل‌های متنوعی از آن را تهیه و خریداری کنید. اما اگر به دنبال گزینه‌ی اقتصادی هستید پیشنهاد ما به شما خرید لپ تاپ V15 G2 با پردازنده‌ی intel Core i3  نسل یازده، 4 گیگابایت رم به همراه 1 ترابایت SSD است.

شما از این لپ تاپ می‌توانید برای اجرای کارهای روزمره، بازی‌های سبک و کارهای گرافیکی بسیار ساده استفاده کنید. پس اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ با این ویژگی و مشخصات هستید، این لپ تاپ می‌توانید یک گزینه‌ی عالی برای شما باشد.

مشاهده‌ تمام لپتاپ‌ها با پردازنده سری Core i3 : لپ تاپ Core i3

مشاهده‌ی بیشتر: لپ تاپ لنوو Core i3

معرفی لپ تاپ‌های میان رده از برند لنوو

حالا زمان معرفی لپ تاپ های میان رده است. لپ تاپ هایی که در این دسته بندی قرار می گیرند قیمت معقول و مناسبی دارند و در کنار آن سخت افزار خوبی نیز ارائه می دهند که برای طیف گستردهای از کارها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال اگر شما یک گرافیست تازه کار یا یک طراح هستید، احتمالا بتوانید لپ تاپ دلخواه خود را با بودجه قابل قبول در این دسته بندی پیدا کنید.

1. لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 – CC

اگر قصد خرید یک لپ تاپ میان رده را دارید، لپ تاپ IP5 می‌تواند همان چیزی باشد که به دنبال خرید آن هستید. این لپ تاپ با داشتن پردازنده‌ی Core i5 نسل 11، 8 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD یک گزینه‌ی عالی برای برنامه نویس‌ها، طراحان گرافیکی و البته مهندسین است!

یکی از تفاوت‌های این لپ تاپ با مدل‌های اقتصادی این است که لپ تاپ دارای کارت گرافیک مجزا از نوع MX450 با ظرفیت 2 گیگابایت است. اگر قصد خرید یک لپ تاپ میان رده را دارید، این لپ تاپ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

2.لپ تاپ لنوو مدل Gaming 3

از دیگر لپ تاپ های میان رده برند لنوو می‌توانیم به سراغ لپ تاپ گیمینگ 3 برویم. این لپ تاپ با داشتن ویژگی‌ها و مشخصاتی در حد یک لپ تاپ گیمینگ در دسته بندی میان رده قرار می گیرد. شما می‌توانید این لپ تاپ را با پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 و 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD خریداری کنید.

نقطه‌ی قوت این دستگاه داشتن 4 گیگابایت کارت گرافیک مجزا از نوع RTX3050 است که برای گیمرها و کاربران حرفه ای گرافیکی ، انتخاب ایده آلی است. شما می‎توانید با خیال راحت این لپ تاپ را خریداری کرده  و از آن برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.

مشاهده لیست کامل لپتاپ‌هایی با رم 16 گیگابایت : لپ تاپ رم 16

معرفی لپ تاپ‌های پرچم دار از برند لنوو

حالا زمان آن است که به سراغ معرفی لپ تاپ های پرچم دار برند لنوو برویم. لپ تاپ های پرچم دار معمولا سخت افزار فوق العاده قدرتمندی دارند و می توانید برای انجام تمام کارها از آن‌ها استفاده کنید. این دسته لپ تاپ ها قیمت به نسبت بالایی دارند اما می‌توانید به همان اندازه از امکانات فوق العاده ی آن ها استفاده کنید.

1.لپ تاپ لنوو مدل LOQ Gaming

لپ تاپ  لنوو مدل LOQ Gaming  که در دسته بندی لپ تاپ گیمینگ لنوو قرار می‌گیرد، جزو گزینه‌ های پرچم دار برند لنوو است. این لپ تاپ یکی از قدرتمند ترن لپ تاپ هایی است که در حال حاضر می توانید خریداری کنید و مجهز به پردازنده ی نسل سیزدهم از سری Core i7 است. همچنین 16 گیگابایت رم این لپ تاپ در کنار 1 ترابایت حافظه SSD شما را برای انجام هر کار و تخصصی همراهی خواهد کرد. البته کارت گرافیک RTX 4050 این لپ تاپ را نباید نادیده گرفت که قدرتی فوق العاده به این دستگاه خواهد داد.

برای خرید لپتاپ‌های فوق العاده باکیفیت از نسل 13 اینتل اینجا کلیک کنید. لپ تاپ نسل ۱۳

2.لپ تاپ لنوو مدل Legion 5

به عنوان یکی از پرچمداران لپتاپ‌های لنوو سراغ لپ تاپ قدرتمند لژیون 5 از برند لنوو می‌رویم. این لپ تاپ از هر جهت یک گزینه ی ایده آل است. چه از نظر سخت افزار و چه از نظر نمایشگر و سایر ویژگی‌ها!

پس اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ همه چیز تمام هستید، احتمالا این لپ تاپ با پردازنده‌ی Core i7، رم 32 گیگابایت و کارت گرافیک RTX3060 شما را در انجام تمام امور یاری خواهد کرد. این لپتاپ از نظر تعداد هسته دارای 14 هسته اصلی، 6 هسته برای انجام کارهای حرفه‌ای و 8 هسته برای کارهای سبک می‌باشد. بازه فرکانس پردازنده این لپتاپ از 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز است.

3. لپ تاپ لنوو Legion 5 – BI

لپتاپ‌های سری لژیون جزء حرفه‌ای ترین لپتاپ‌ها از برند لنوو هستند. این لپتاپ با پردازنده قدرتمند خود از سری Core i7 دارای 14 هسته اصلی و 20 هسته مجازی است. این لپتاپ 6 هسته برای انجام کارهای حرفه‌ای و 8 هسته برای کارهای سبک تر دارد. لپتاپ Legion 5 در ابعاد 358 × 242 × 19 میلی‌متر و صفحه نمایش ۱۵ اینچ است و با وزن ۲.۳ کیلوگرم که دارد در دسته لپ تاپ‌های سبک و وزن کم قرار گرفته است.

لپ تاپ لنوو لژیون ۵ با حافظه رم 32 گیگابایت، نرخ تازه سازی 144 هرتز برای انواع کارهای سنگین شامل بازی، کارهای مهندسی و کارهای گرافیکی گزینه ایده آلی است.

چطور بهترین لپ تاپ لنوو را انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید از میان هزاران لپتاپ لنوو یک گزینه را انتخاب کنید باید به مواردی مانند : نیازهای شخصی، پردازنده لپتاپ موردنظر ، حافظه رم، حافظه داخلی، صفحه نمایش، عمر باتری، وزن لپتاپ دقت دقت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این موارد توضیح دهیم.

  • نیازهای شخصی

بررسی کنید که برای چه منظوری از لپ تاپ استفاده می‌کنید. آیا برای کارهای روزمره و مصرف چندرسانه‌ای است یا برای بازی‌های سنگین یا کارهای حرفه‌ای استفاده می‌شود؟ با شناخت نیازهایتان، می‌توانید مدلی را که مشخصات مورد نیاز شما را دارد، انتخاب کنید.

  • پردازنده

پردازنده نقش مهمی در عملکرد و قدرت پردازش لپ تاپ ایفا می‌کند. لپتاپ‌های لنوو از پردازنده‌های Intel و AMD استفاده می‌کنند. بسته به نیازهایتان، پردازنده‌ای با کارایی و قدرت پردازش مناسب انتخاب کنید. معمولاً پردازنده‌های Intel Core i5 و i7 و پردازنده‌های AMD Ryzen سطح عمومی را پوشش می‌دهند.

بهترین لپ تاپ لنوو
  • حافظه RAM

 حافظه RAM تعیین‌کننده سرعت و کارایی سیستم است. توصیه می‌شود حداقل 8 گیگابایت RAM برای استفاده روزمره و 16 گیگابایت یا بیشتر برای کارهای حرفه‌ای و بازی‌های سنگین در نظر بگیرید.

  • حافظه داخلی

 لپتاپ‌های لنوو می‌توانند از حافظه داخلی HDD یا SSD استفاده کنند. حافظه SSD سرعت بارگذاری سیستم و برنامه‌ها را افزایش می‌دهد. اگر امکان دارد، لپ تاپی با حافظه SSD را انتخاب کنید.

  • صفحه نمایش

ویژگی‌های صفحه نمایش نیز برای انتخاب لپ تاپ مهم است. اندازه صفحه نمایش، رزولوشن، نوع پنل (مثل IPS برای زاویه دید و رنگ‌های بهتر) و نسبت تصویر (مثل 16:9 یا 16:10) نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. به طور کلی، یک صفحه نمایش با رزولوشن بالا و رنگ‌های زنده و واضح تر تجربه بصری بهتری را به شما ارائه خواهد کرد.

بررسی نمایشگر در بهترین لپ تاپ لنوو
  • عمر باتری

 بررسی کنید که لپتاپ باتری با عمر طولانی و عملکرد مناسب دارد یا خیر. عمر باتری مهم است، به ویژه اگر نیاز دارید که لپتاپ را در سفرهای طولانی یا بدون دسترسی به شارژر استفاده کنید.

  • وزن و قابلیت حمل

 اگر قصد دارید لپ تاپ را برای سفرها یا استفاده بیرون از خانه استفاده کنید، وزن و قابلیت حمل آن مهم است. لپتاپ‌هایی که سبک و نازک هستند، به شما راحتی در حمل و استفاده می‌دهند.

  • امکانات اضافی

 برخی از لپتاپ‌های لنوو دارای ویژگی‌های اضافی مانند ورودی‌های USB نوع C، حسگر اثر انگشت، نور پس‌زمینه صفحه کلید، دوربین وب بالا و سیستم صوتی با کیفیت بالا هستند. این امکانات اضافی ممکن است برای شما مهم باشند و در تجربه کار با لپتاپ تأثیرگذار باشند.

خرید بهترین لپ تاپ لنوو

به عنوان جمع بندی باید گفت…

در این مقاله به معرفی بهترین لپ تاپ های لنوو در رده بندی های مختلف پرداختیم و از ویژگی‌های آن‌ها گفتیم. در نظر داشته که شما در درجه اول و برای خرید باید به نیاز و بودجه خود دقت کنید و متناسب با آن تصمیم بگیرید. تیم آی تی هوم نیز در این مسیر و برای بهترین انتخاب در کنار شما خواهد بود.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!