top banner
مقایسه کنسول و لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ یا کنسول؟ با پلی استیشن و ایکس باکس هر کسی به بازی فکر می‌کند اما لپ تاپ کارهای بیش‌تری انجام می‌دهد.

لپ تاپ گیمینگ و کنسول‌ دو راه عالی برای بازی کردن به حساب می‌آیند. هر دو ویژگی‌های خوب و بدی دارند، در این مقاله بهترین گزینه برای خود را پیدا می‌کنید. یک لپ تاپ گیمینگ از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کند و در کنار اجرای بازی‌های روز دنیا می‌تواند نرم افزارهای سنگین و کاربردی را اجرا کند. با کنسول در کنار بازی کردن تنها می‌توانید فیلم تماشا کنید.

لپ تاپ گیمینگ در مقابل کنسول

لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی یا لپ تاپ‌ گیمینگ هر روز محبوب‌تر می‌شود. دلیل محبوبیت آن‌ها سخت افزار قدرتمند، قابلیت حمل و اجرای نرم افزارهای سنگین رندرینگ و تولید محتوا است. از طرفی افراد زیادی به دنیای بازی‌ها علاقه دارند، آن‌ها به یک راه ساده برای اجرای بازی‌های روز دنیا فکر می‌کنند و کنسول راه حل آن‌ها به حساب می‌آید.

مقایسه کنسول و لپ تاپ گیمینگ
لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی یا لپ تاپ‌ گیمینگ هر روز محبوب‌تر می‌شود.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ گیمینگ لنوو

لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ، یک کامپیوتر قابل حمل با نمایشگر، صفحه کلید، تاچ‌پد و باتری است. با خرید یک لپ تاپ گیمینگ هر کاری که با کامپیوتر قابل انجام است را می‌توانید انجام دهید. مانند: کار با نرم افزارهای مایکروسافت آفیس و ادوبی، وبگردی، انجام تکالیف مدرسه یا دانشگاه و هر کاری که بتوانید در دنیای دیجیتال انجام دهید.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ گیمینگ ایسوس

لپ تاپ گیمینگ برای کار به تلویزیون، صفحه کلید جداگانه یا موارد مشابه نیاز ندارد و به شکل مستقل کار می‌کند. برای استفاده از لپ تاپ گیمینگ تنها به شارژر آن نیاز دارید.

مقایسه کنسول و لپ تاپ گیمینگ
لپ تاپ گیمینگ به راحتی حمل می‌شود. شما می‌توانید در هر محیط و هر زمان از لپ تاپ خود استفاده کنید.

ویژگی‌های مثبت لپ تاپ گیمینگ

  • قابلیت حمل: لپ تاپ گیمینگ به راحتی حمل می‌شود. ششما می‌توانید در هر محیط و هر زمان از لپ تاپ خود استفاده کنید.
  • کاربرد چندگانه: شما می‌توانید از لپ تاپ‌ گیمینگ برای کارهای مختلف مانند اجرای نرم افزارهای تخصصی و وبگردی تا تماشای فیلم استفاده کنید. لپ تاپ گیمینگ به بازی کردن محدود نمی‌شود.
  • کارت گرافیک: لپ تاپ‌های گیمینگ از آخرین نسل کارت گرافیک‌های انویدیا و AMD استفاده می‌کند. یک لپ تاپ با کارت گرافیک قدرتمند می‌تواند بازی‌های روز دنیا را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا کند.
  • شخصی سازی: شما می‌توانید یک لپ تاپ گیمینگ را با سخت افزار متفاوت خریداری کنید. حتی امکان ارتقای برخی از سخت افزار وجود دارد. شما نمی‌توانید کنسول پلی استیشن یا ایکس باکس را ارتقا دهید.

نکات منفی لپ تاپ گیمینگ

  • قیمت: لپ تاپ گیمینگ گران است. برای خرید لپ تاپ به هزینه بیش‌تری به نسبت کنسول نیاز دارید. اگر هدف شما تنها بازی کردن باشد، کنسول می‌تواند گزینه بهتری باشد. اما باید بدانید که خرید بازی‌های پلی استیشن ارزان تمام نمی‌شود.
  • سیستم خنک کننده: سیستم خنک کننده پلی استیشن برای بازی کردن ساخته شده و به شما اجازه می‌دهد تا ساعات طولانی بازی کنید. اما لپ تاپ برای حمل و نقل راحت از نظر سیستم خنک کننده محدود شده است. خوشبختانه نسل جدید لپ تاپ‌های گیمینگ در زمینه سیستم خنک کننده عملکرد بسیار بهتری دارند.

کنسول بازی

سونی با پلی استیشن و مایکروسافت با ایکس باکس بخش بزرگی از بازار کنسول‌ها را در دست دارند. هر کدام از کنسول‌های بازی طرفداران خاص خود را دارند. برخی از گیمرها یک کنسول را تنها برای یک بازی اختصاصی خریداری می‌کنند. برخی دیگر نیز تنها راه بازی کردن را خرید پلی استیشن یا ایکس باکس می‌دانند.

مقایسه کنسول و لپ تاپ گیمینگ
برای استفاده از کنسول باید آن را به تلویزیون متصل کنید. استفاده از کنسول به شکل مستقل ممکن نیست.

شاید برای شما جالب باشد: خرید لپ تاپ TUF

در جعبه پلی استیشن یا ایکس باکس معمولا یک دسته بازی، یک کابل شارژر و کابل اتصال به تلویزیون وجود دارد. برای استفاده از کنسول باید آن را به تلویزیون متصل کنید. استفاده از کنسول به شکل مستقل ممکن نیست.

سخت افزار پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

PlayStation 5Xbox Series X
قیمت 500 دلار نسخه استاندارد
400 دلار نسخه دیجیتال
500 دلار
بازی‌های اختصاصیSpider-Man: Miles Morales
Horizon II: Forbidden West
Gran Turismo 7
Halo Infinite
Microsoft Flight Simulator
Forza Motorsport 8
پردازنده8 هسته، 3.8 گیگاهرتز AMD Zen 28 هسته، 3.5 گیگاهرتز AMD Zen 2
کارت گرافیک12.0 teraflop AMD RDNA 210.3 teraflop AMD RDNA 2
حافظه رم16 گیگابایت16 گیگابایت
فضای ذخیره سازی1 ترابایت SSD825 گیگابایت SSD
کیفیت اجرای بازی‎‌هاتا 8Kتا 8K
تعداد فریم تا 120 فریمتا 120 فریم
دیسک4K UHD Blu-ray4K UHD Blu-ray

ویژگی‌های مثبت کنسول

  • قابل اطمینان: کنسول برای بازی ساخته شده است. هر کسی که بازی می‌سازد، آن را برای کنسول بهینه سازی می‌کند. البته که اگر به بازی با کیفیت بالا فکر می‌کنید، کنسول پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.
  • استفاده راحت: کنسول ساخته شده تا راحت‌تر از همیشه بازی کنید. برای کار با یک کنسول به دانش زیادی نیاز ندارید و تنها کافی است تا بازی مورد علاقه خود را نصب کرده و بازی آغاز می‌شود.
  • بازی‌های اختصاصی: بسیاری از بازی‌ها تنها برای کنسول عرضه می‌شود یا حداقل تا زمان عرضه نسخه PC فاصله وجود دارد. فاصله بین عرضه نسخه پلی استیشن و کامپیوتر برای بسیاری از گیمرها قابل قبول نیست.
ویژگی‌های مثبت کنسول
 در زمان انتخاب لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی باید به نیازهای خود توجه کنید.

نکات منفی کنسول

  • تنها بازی بازی: با یک کنسول نمی‌توانید کار دیگری انجام دهید. کنسول‌ها از سیستم عامل اختصاصی خود استفاده می‌کنند و در آن سیستم عامل شما نمی‌توانید نرم افزار دیگری را نصب کنید.
  • سخت افزار: پلی استیشن یا ایکس باکس با یک پیکربندی ثابت عرضه می‌شوند. شما نمی‌توانید پلی استیشن 5 را با کارت گرافیک قویتر یا ضعیف‌تر خریداری کنید. در نتیجه امکان اجرای برخی بازی‌ها با نهایت کیفیت وجود ندارد.
  • امکان ارتقا: شما می‌توانید حافظه رم یا حتی در برخی موارد CPU لپ تاپ خود را ارتقا دهید اما این امکان در پلی استیشن وجود ندارد.

نتیجه گیری

 در زمان انتخاب لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی باید به نیازهای خود توجه کنید. آیا می‌توانید تمام کارهای خود را با پلی استیشن انجام دهید؟ لپ تاپ گیمینگ یک گزینه عالی برای افرادی است که قابلیت حمل و نقل، انجام کارهای متفاوت و قابلیت شخصی سازی برای آن‌ها اهمیت دارد. کنسول تنها و تنها برای بازی کردن ساخته شده است، این نکته را در انتخاب خود به یاد داشته باشید. آی تی هوم همراه شما است برای بهترین انتخاب.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!