top banner
بررسی تخصصی لپ تاپ‌های سری K ایسوس

لپ تاپ‌های سری K یک خانواده پر جمعیت را تشکیل می‌دهند؛ در سری K لپ تاپ‌های 15 اینچی با مدل‌های K513، K571Li، K571GT و لپ تاپ‌های 14 اینچی با مدل‌های K413 و K435EA شناخته می‌شوند. لپ تاپ‌های سری K میان رده نیستند، آن‌ها ساخته شده‌اند تا زیبایی‌ پرچمداران را با عنوان لپ تاپ‌های VivoBook به دست شما برسانند.

نگاهی کوتاه به لپ تاپ‌های سری K ایسوس، ماجرای فلز و پلاستیک

لپ تاپ‌های سری K ایسوس از پلاستیک و فلز ساخته می‌شوند. اما استفاده از فلز به معنای برتر بودن و استفاده از پلاستیک به معنای بدتر بودن نیست. لپ تاپ‌های K513EQ با کاربری اداری و انجام کارهای روزمره ساخته‌ شده‌اند، بدنه آن‌ها با استفاده از فلز ساخته می‌شود. در آن سوی میدان، لپ تاپ‌های K751Li و K751GT را می‌بینیم که از پلاستیک ساخته شده‌اند. در مورد لپ تاپ‌های 14 اینچی سری K نیز، محصولات K413 از پلاستیک و محصولات K435EA از فلز ساخته می‌شوند.

لپ تاپ‌های سری K در گروه بندی لپ تاپ‌‌های ایسوس

لپ تاپ‌های ویووبوک سری K به عنوان یکی از انواع گروه بندی‌ لپ تاپ‌های ایسوس در بازار شناخته می‌شوند. لپ تاپ‌های سری K یکی از سری لپ تاپ‌های اقتصادی ایسوس ویووبوک در ایران است. آخرین نسل از لپ تاپ‌های سری K در بازار کشور سری K6500ZH بوده که از پردازنده نسل 12 اینتل قدرت می‌گیرد.

نزدیک‌ترین سری از گروه بندی لپ تاپ ایسوس به لپ تاپ‌های سری K، لپ تاپ‌های سری R و M است. در مقاله بررسی تخصصی لپ تاپ‌های سری R ایسوس می‌توانید با تمام جزئیات این سری از لپ تاپ‌های ایسوس آشنا شوید.

لپ تاپ‌های سری K ایسوس زیر ذره بین آی تی هوم، بررسی تمام جزئیات

تمام لپ تاپ‌های سری K ایسوس را به کیفیت بالای این محصولات می‌شناسیم. ایسوس برای ساخت لپ تاپ‌های فلزی سری K از آلومینیوم استفاده می‌کند. آلومینیوم در کنار زیبایی قابل توجه، سبک بوده و مقاوم است. در لپ تاپ‌های پلاستیکی از پلی کربنات فشرده در ترکیب با ماده سخت ABS استفاده می‌شود. این ترکیب حتی بیش‌تر از فلز آلومینیوم در برابر آسیب‌های روزمره مقاوم است اما به اندازه آن زیبا نیست.

لپ تاپ‌های سری K در رنگ‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از رنگ‌ها زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. لپ تاپ‌های فلزی با رنگ نقره‌ای در هر ساعتی از شبانه روز می‌درخشند. لپ تاپ‌های ساخته شده از پلی کربنات با رنگ سرمه‌ای به راحتی با تم اتاق شما همگام می‌شوند. این بخش از ماجراجویی را به عهده شما می‌گذاریم.

بررسی شاسی و بدنه لپ تاپ‌های سری K ایسوس، مقاوم و مستحکم در تمام روز

نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ‌های سری K ایسوس
آهنگر و آهنگری هم‌چنان وجود دارد اما نه به آن شکل که در فیلم‌های قدیمی مشاهده می‌کنیم. شرکت‌های مختلف با توجه به نیاز خود انواع فلز را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را شکل می‌دهند.

آهنگر و آهنگری هم‌چنان وجود دارد اما نه به آن شکل که در فیلم‌های قدیمی مشاهده می‌کنیم. شرکت‌های مختلف با توجه به نیاز خود انواع فلز را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را شکل می‌دهند. اگر یک لپ تاپ فلزی را از ایسوس خریداری کنید، باید تا سال‌های سال آماده به کار باشد. تمام لپ تاپ‌های سری K ایسوس با همین هدف ساخته می‌شوند؛ ساخته می‌شوند تا سال‌های سال برای شما کار کنند.

لپ تاپ‌های K413 و K571 که از پلاستیک ساخته می‌شوند، داستان بهتری برای گفتن دارند. مهندسان ایسوس برای ساخت بدنه هر کدام از لپ تاپ‌های سری K مواد مختلفی را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند. ترکیب نهایی، ترکیب پلی کربنات و ماده سخت ABS بود. این ترکیب یک شاسی مستحکم را در اختیار شما قرار می‌دهد، شاسی دستگاه به سادگی خم نشده و تاب برنمی‌دارد.

از درب دستگاه محافظت کنید!

در میان تمام محصولات ایسوس یک ویژگی مشترک وجود دارد؛ نباید به درب دستگاه فشار وارد کنید. درب تمامی محصولات به نسبت شاسی آن‌ها ضعیف‌تر است. حتی اگر فشار بسیار کمی را به درب دستگاه وارد کنید، تصویر آشفته خواهد شد. اگر فشار به درب دستگاه را افزایش دهید، ممکن است نمایشگر آن دچار آسیب شود.

پس از بررسی مقاومت و استحکام شاسی لپ تاپ، به بررسی زیبایی آن می‌رسیم. لپ تاپ‌های سری K ایسوس زیبا است. تفاوتی ندارد کدام مدل با نمایشگر چند اینچی را انتخاب کنید، در هر حال یک محصول جذاب را به خانه می‌برید.

نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ‌های سری K ایسوس

کمی هم به زبان اعداد صحبت کنیم

K513 با بدنه آلومینیومی

  • ضخامت: 1.8 سانتی متر
  • ابعاد: 35.9 در 23.5 سانتی متر
  • وزن: 1.8 کیلوگرم
  • نوع شارژر: یک تکه، مناسب برای حمل و نقل

K571Li با بدنه پلاستیکی

  • ضخامت: 2.2 سانتی متر
  • ابعاد: 35.9 در 24.8 سانتی متر
  • وزن: 2.14 کیلوگرم
  • نوع شارژر: یک تکه، مناسب برای حمل و نقل

بررسی سخت افزار لپ تاپ‌های سری K ایسوس، قدرت کافی برای هر کار

بررسی سخت افزار لپ تاپ‌های سری K ایسوس، قدرت کافی برای هر کار
پ تاپ‌های سری K ایسوس را باید به دو دسته تقسیم کنیم. لپ تاپ‌های فلزی که قطر و وزن کم‌تری دارند، لپ تاپ‌های پلاستیکی که قطر و وزن آن‌ها کمی بیش‌تر است.

لپ تاپ‌های سری K ایسوس را باید به دو دسته تقسیم کنیم. لپ تاپ‌های فلزی که قطر و وزن کم‌تری دارند، لپ تاپ‌های پلاستیکی که قطر و وزن آن‌ها کمی بیش‌تر است. در ماه شهریور 1401 که این مقاله را می‌خوانید، تمام لپ تاپ‌های فلزی از کارت گرافیک انویدیا MX استفاده می‌کنند. لپ تاپ‌های K571Li و K571GT با بدنه پلاستیکی کارت گرافیک‌های سری GTX را به کار می‌گیرند.

هر دو کارت گرافیک مجزای MX و GTX قدرت زیادی دارند. اما کارت گرافیک‌های سری GTX انویدیا برای اجرای بازی‌ها و کارهای گرافیکی بهتر است. نکته مهم در مورد تفاوت‌های دو کارت گرافیک به چند حرف انگلیسی مانند MX و GTX خلاصه نمی‌شود. در لپ تاپ‌های ایسوس K571Li و K571GT یک فن جداگانه برای کارت گرافیک در نظر گرفته شده است.

فن جداگانه به شما اجازه می‌دهد تا برای ساعت‌های طولانی از لپ تاپ خود برای اجرای نرم افزارهای سنگین یا حتی بازی استفاده کنید. حالا می‌خواهیم محصولات مختلف این خانواده را با یکدیگر مقایسه کنیم. نمره بنچمارک پردازنده از وب سایت cpubenchmark.net و بنچمارک کارت گرافیک از وب سایت videocardbenchmark.net برداشته می‌شود.

سخت افزارK413EQK571GTK513EQK513EQ
پردازنده (CPU)i5-1135G7i5-9300Hi5-1135G7i7-1165G7
کارت گرافیگ (GPU)MX 350GTX 1650 4GBMX 350MX 350
حافظه رم (RAM)8GB8GB16GB8GB
فضای ذخیره سازی 512GB SSD512GB SSD512GB SSD512GB SSD
ابعاد نمایشگر14″ FHD15.6″ FHD15.6″ FHD15.6″ FHD
فناوری ساخت نمایشگر IPSIPSIPSOLED
ظرفیت باتری 42 W/H42 W/H42 W/H63 W/H
بنچ‌مارک پردازنده1005077561005010480
بنچ‌مارک کارت گرافیک2847696828472847
مشخصات لپ تاپ‌های سری K

نمودار زیر به شما کمک می‌کند تا به زبان ساده قدرت پردازش مدل‌های مختلف از سری لپ تاپ‌های K را با یکدیگر مقایسه کنید. کسب نمره بالاتر در این نمودارها به معنای قدرت بیش‌تر است.

پنچمارک کارت گرافیک و پردازنده
مقایسه بنچمارک لپ تاپ‌های سری K ایسوس (عدد بزرگتر بهتر است)

بررسی حافظه رم و فضای ذخیره سازی لپ تاپ‌های سری K ایسوس، اوج سرعت با SSD

نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ‌های سری K ایسوس
در این بخش هم تفاوتی ندارد کدام مدل از لپ تاپ‌های سری K ایسوس را خریداری کنید؛ ایسوس در قلب تمامی محصولات خود از انواع حافظه بسیار با کیفیت استفاده کرده است.

در این بخش هم تفاوتی ندارد کدام مدل از لپ تاپ‌های سری K ایسوس را خریداری کنید؛ ایسوس در قلب تمامی محصولات خود از انواع حافظه بسیار با کیفیت استفاده کرده است. به طور کلی سرعت انواع حافظه SSD از HDD بیش‌تر است و پیشنهاد می‌کنیم ویندوز و نرم افزارهای سنگین مانند فتوشاپ را روی هارد SSD نصب کنید؛ با این کار دستورات شما با سرعت بیش‌تری انجام خواهد شد.

مدل‌های فلزی سری K مانند K513 و K435EA تنها از حافظه SSD استفاده می‌کنند. ایسوس در لپ تاپ‌های K571Li و K571GT یک حافظه HDD را در کنار SSD قرار داده تا با کم‌ترین هزینه ممکن فضای کافی و سرعت بالا در دسترس کاربران قرار بگیرد.

نوع حافظه رم استفاده شده در لپ تاپ‌های سری K به پردازنده دستگاه ارتباط دارد. در لپ تاپ‌هایی با پردازنده نسل یازدهم اینتل از حافظه رم با پهنای باند 3200 مگاهرتز استفاده می‌شود. پردازنده‌های نسل دهم اینتل از انواع حافظه رم با پهنای باند 2666 مگاهرتز استفاده می‌کنند. البته که تفاوت گفته شده در کارایی روزمره لپ تاپ تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

بررسی درگاه و اتصالات لپ تاپ‌های سری K ایسوس، کافی است اما بهترین نیست

بررسی درگاه و اتصالات لپ تاپ‌های سری K ایسوس
مهندسان ایسوس در زمان طراحی لپ تاپ‌های سری K به زیبایی توجه ویژه داشته‌اند.

مهندسان ایسوس در زمان طراحی لپ تاپ‌های سری K به زیبایی توجه ویژه داشته‌اند. اپل به راحتی تمام درگاه‌های لپ تاپ را حذف کرد اما ایسوس تمام تلاش خود را به کار گرفت تا هم‌چنان درگاه‌های متداول را داشته باشیم. انواع لپ تاپ‌های سری K ایسوس از درگاه USB تایپ A و تایپ C پشتیبانی می‌کنند.

اتصالات و انواع درگاه لپ تاپ‌های سری K

اتصالات و انواع درگاه لپ تاپ‌های سری K

  • USB تایپ A: 2 درگاه
  • USB تایپ C: 1 درگاه
  • وای‌فای: دارد
  • بلوتوث: دارد
  • درگاه تاندربولت: ندارد
  • شارژ از طریق درگاه USB تایپ C: ندارد
  • خروجی به نمایشگر از طریق USB تایپ C: ندارد
  • اتصال HDMI: دارد
  • اتصال دیسپلی‌پورت: ندارد
  • جک 3.5 میلی‌متری: دارد، هدفون و میکروفون

بررسی صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ‌های سری K ایسوس، تجربه حس خوب

بررسی بدنه لپ تاپ
ایسوس در لپ تاپ‌های سری K سنگ تمام گذاشته و فشردن هر کلید برای کاربران جذاب خواهد بود.

همانطور که می‌دانید سری K از لپ تاپ‌های اقتصادی VivoBook ایسوس است. لپ تاپ‌های اقتصادی معمولا با یک صفحه کلید میان رده همراه می‌شوند. اما ایسوس در لپ تاپ‌های سری K سنگ تمام گذاشته و فشردن هر کلید برای کاربران جذاب خواهد بود.

صفحه کلید تمام مدل‌های سری K ایسوس نور پس زمینه دارد که شدت آن قابل تنظیم است. البته که می‌توانید نور پس زمینه لپ تاپ را خاموش کرده از زیبایی طراحی هر کلید، بدون نور پردازی لذت ببرید. هر کلید با کلید کنار خود فاصله کافی دارد، فاصله کلیدها به شما اجازه می‌دهد تا با سرعت و دقت بیش‌تری تایپ کنید.

تاچ پد تمام لپ تاپ‌های سری K به خوبی حرکات دست شما را رهگیری می‌کند. رهگیری با دقت بالا استفاده از ژست‌های ویندوز را به کاری ساده تبدیل کرده است.

صفحه کلید و تاچ پد

صفحه کلید

  • کیفیت تایپ: امتیاز 3.5 از 5 (امتیاز دهی شده توسط آی تی هوم)
  • نام پد یا صفحه اعداد: دارد
  • نور پس‌زمینه: دارد، قابل تنظیم

تاچ پد

  • کیفیت رهگیری حرکات: امتیاز 4 از 5 (امتیاز دهی شده توسط آی تی هوم)
  • جنس تاچ پد: پلاستیک
  • کلید مستقل/یکپارچه: یکپارچه با تاچ پد

بررسی نمایشگر لپ تاپ‌های سری K ایسوس، معنای کیفیت

بررسی نمایشگر لپ تاپ‌های سری K ایسوس، معنای کیفیت
اکثر لپ تاپ‌های سری K از نمایشگر IPS استفاده می‌کنند. انواع نمایشگر IPS استفاده شده در این سری از محصولات کیفیت بالایی داشته و رنگ‌ها را با دقت بالا به شما نمایش می‌دهند.

اکثر لپ تاپ‌های سری K از نمایشگر IPS استفاده می‌کنند. انواع نمایشگر IPS استفاده شده در این سری از محصولات کیفیت بالایی داشته و رنگ‌ها را با دقت بالا به شما نمایش می‌دهند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه نمایشگرهای IPS به نسبت نمایشگرهای TN زاویه دید گسترده‌ آن‌ها است.

اما لپ تاپ‌های سری K یک غافلگیری بزرگ برای کاربران کنار گذاشته‌اند؛ برخی از مدل‌های سری K مانند لپ تاپ K513EQ با نمایشگر OLED همراه می‌شوند. فناوری OLED اوج کنتراست را به چشم شما هدیه می‌کند. عمق رنگ مشکی تجربه شما از دنیای بازی‌ها را بهبود می‌بخشد. به طور خلاصه، نمایشگرهای OLED تمام خوبی‌های فناوری‌های دیگر را به همراه دارد.

بررسی نمایشگر لپ تاپ‌های سری K

بررسی نمایشگر لپ تاپ‌های سری K

  • وضوح نمایشگر: 1920 در 1080 پیکسل
  • نسبت تصویر: 16:9
  • تراکم پیکسل: 141 پیکسل در هر اینچ
  • فناوری ساخت نمایشگر: IPS/OLED
  • نمایشگر لمسی: ندارد

بررسی خروجی صدا و بلندگو لپ تاپ‌های سری K ایسوس، صدا به کمک تصویر می‌آید

بررسی خروجی صدا و بلندگو لپ تاپ‌های سری K ایسوس
ایسوس در لپ تاپ‌های سری K از بلندگوهای هارمن کاردن استفاده کرده کرده است. شرکت هارمن کاردن را با بلندگوهای بسیار با کیفیت می‌شناسیم.

ایسوس در لپ تاپ‌های سری K از بلندگوهای هارمن کاردن استفاده کرده کرده است. شرکت هارمن کاردن را با بلندگوهای بسیار با کیفیت می‌شناسیم اما باید بدانید که بلندگوی استفاده شده در لپ تاپ ابعاد کوچکی دارد. استفاده از بلندگوهای هارمن با صدای بلند، در طولانی مدت به آن‌ها آسیب می‌رساند.

بلندگوهای این لپ تاپ به طور کلی برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی با تاکید بر صدای خواننده مناسب است. اگر هدفون با کیفیت خود را به لپ تاپ متصل کنید، قطعا از کیفیت صدا لذت می‌برید. از طرفی باید بگوییم که تراشه استفاده شده در این دستگاه به خوبی لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی نیست.

بررسی سیستم خنک کننده لپ تاپ‌های سری K ایسوس، یک فن یا دو فن؟

بررسی سیستم خنک کننده لپ تاپ‌های سری K ایسوس
در ابتدا باید بدانید که انواع لپ تاپ با کارت گرافیک مجزای GTX یا RTX از دو فن استفاده می‌کنند.

در ابتدا باید بدانید که انواع لپ تاپ با کارت گرافیک مجزای GTX یا RTX از دو فن استفاده می‌کنند. چراکه کارت گرافیک مجزا گرمای بسیار زیادی را تولید می‌کند. ایسوس در لپ تاپ‌های فلزی و نازک خود با کارت گرافیک MX از یک فن استفاده می‌کنند. یک فن استفاده شده قدرت بسیار زیادی دارد اما توان آن برای اجرای بازی‌ها در طولانی مدت کافی نیست.

اگر از لپ تاپ‌های سری K برای اجرای نرم افزارهای سنگین یا انواع بازی استفاده می‌کنید، باید یک کول پد نیز تهیه کنید. کول پد به سیستم خنک کننده لپ تاپ در تبادل گرمای ایجاد شده کمک می‌کند. اما فراموش نکنید که به جز مدل‌های K571 دیگر مدل‌های این سری برای اجرای بازی مناسب نیستند.

حکم آخر

لپ تاپ‌های سری K ایسوس یک همراه همیشگی برای شما هستند. همین حالا می‌توانید یکی از لپ تاپ‌های سری K را از آی تی هوم خریداری کنید؛ این گروه از لپ تاپ‌ها از آغاز دوران دانشجویی تا ورود به بازار کار شما را همراهی می‌کنند. اگر لپ تاپ خود را از آی تی هوم خریداری کنید، 24 ماه گارانتی یک پارچه ایسوس نیز در دسترس شما قرار می‌گیرد.

سوالات متداول (FAQ)

آیا می‌توانیم از لپ تاپ‌های سری K ایسوس برای کارهای روزمره استفاده کنیم؟

لپ تاپ‌های نازک و فلزی سری K ایسوس با کارت گرافیک مجزای MX تمام نرم افزارهای ویرایش عکس و فیلم را به راحتی اجرا می‌کنند. اگر یکی از لپ تاپ‌های K571 با کارت گرافیک مجزای GTX را خریداری کنید، اجرای بازی‌های روز دنیا نیز ممکن می‌شود.

آیا لپ تاپ‌های سری K ایسوس در گروه لپ تاپ‌های میان رده قرار می‌گیرد؟

لپ تاپ‌های ویووبوک ایسوس به طور کلی در گروه لپ تاپ‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. اما لپ تاپ‌های سری K ایسوس به سری ذنبوک شباهت بیش‌تری دارد. استفاده از بدنه تمام فلزی زبان طراحی محصولات گران قیمت است.

آیا لپ تاپ‌‌های سری K ایسوس برای اجرای نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ یا ادوبی پریمایر مناسب است؟

استفاده از پردازنده‌های قدرتمند اینتل و کارت گرافیک مجزای اینتل در این سری از محصولات ایسوس به شما اجازه می‌دهد تا تمام نرم افزارهای پر کاربرد در طراحی و گرافیک را اجرا کنید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!