top banner
نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ‌های لنوو Gaming 3

اگر بخواهیم لپ تاپ لنوو Gaming 3 را در 2 کلمه خلاصه کنیم، آن دو کلمه اقتصادی و قدرتمند است. لپ تاپ لنوو لباس کار را به تن کرده و برای انجام سخت‌ترین و سنگین‌ترین دستورات شما آماده می‌شود.

نگاهی کوتاه به لپ تاپ‌های لنوو Gaming 3، قدرتمند و بی هیاهو

متاسفانه یا خوشبختانه لپ تاپ گیمینگ 3 لنوو زرق و برق همیشگی لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی را به همراه ندارد. خوشبختانه، چون می‌توانید از این لپ تاپ در هر نوع محیط اداری یا غیر اداری استفاده کنید. متاسفانه چون خبری از جذابیت همیشگی لپ تاپ گیمینگ و زاویه‌های تند در طراحی نیست. ما سادگی را در بخش به بخش این دستگاه مشاهده می‌کنیم.

لپ تاپ Gaming 3 زیر ذره بین آی تی هوم، بررسی تمام جزئیات

PIC LAPTOP
جزئیات کوچک تجربه شما از دنیای دیجیتال را می سازند.

در نگاه اول بدنه تمام پلاستیک و مشکی رنگ دستگاه توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. در نگاه دوم و زمانی که لپ تاپ را در دست خود نگه می‌دارید کیفیت خوب پلاستیک را احساس می‌کنید. از طرفی تمام بدنه دستگاه با پلاستیک ساخته شده است. آیا استفاده از پلاستیک در بدنه دستگاه یک ویژگی منفی به حساب می‌آید؟

تقریبا تمام لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی از پلاستیک ساخته شده‌اند. تنها محصولات بسیار گران قیمت مانند لپ تاپ‌ ایسوس زفیروس مدل GA503RW با فلز آلومینیوم ساخته می‌شوند. از طرفی باید بدانید که سخت افزار این لپ تاپ‌ها گرمای بسیار زیادی تولید می‌کند و پلاستیک این گرما را از دست شما دور نگه می‌دارد.

بررسی بدنه و شاسی لپ تاپ Gaming 3، یک رنگ و ساده

بررسی شاسی و بدنه لپ تاپ‌های سری K ایسوس، مقاوم و مستحکم برای تمام روز
شاسی دستگاه از پلاستیک فشرده ساخته شده است که مقاومت بالایی دارد.

برای سخت‌تر شدن آهن، آن را می‌کوبند و در آب سرد فرو می‌برند، پلاستیک استفاده شده در بدنه لپ تاپ لنوو از فولاد آب دیده مقاوم‌تر است. از طرفی پلاستیک نمی‌تواند به زیبایی فولاد باشد و باید این مساله را قبول کنیم. لپ تاپ‌های گیمینگ 3 تنها در یک رنگ “شدو بلک” به فروش می‌رسند. مهندسان لنوو با ایجاد چند زاویه تلاش کردند تا ظاهر دستگاه کمی جذاب‌تر به نظر برسد.

بهتر نیست چند جمله در مورد فولاد پلاستیکی صحبت کنیم؟ در ساخت بدنه این دستگاه از پلی کربنات در ترکیب با ماده‌ای سخت به نام ABS استفاده شده است. شرکت لنوو از مواد اولیه با سطح کیفیت A استفاده می‌کند؛ سطح کیفیت A، بسیار با کیفیت و بدون نا خالصی معنی می‌شود. به عبارتی 5 سال بعد از امروز که این لپ تاپ را خریداری می‌کنید، ظاهر آن تغییر نخواهد کرد.

تنها ایراد لپ تاپ جان سخت لنوو جذب اثر انگشت است. اگر دست شما کمی چرب باشد، شرایط بدتر خواهد شد. در نهایت به وزن و قابلیت حمل دستگاه می‌رسیم. لپ تاپ لنوو Gaming 3 در حدود 2.1 کیلوگرم وزن داشته و حمل آن کار ساده‌ای نیست. شارژر سنگین وزن دستگاه نیز کار را سخت‌تر می‌کند. اما هیچ کس برای وزن سبک یک لپ تاپ ساخته شده برای بازی را به خانه نمی‌برد.

مشخصات دقیق بدنه لپ تاپ‌های gaming 3

  • ضخامت: 2.8 سانتی متر
  • ابعاد: 35.9 در 25.1 سانتی متر
  • وزن: 2.1 کیلوگرم
  • وزن شارژر: 500 گرم
مشخصات دقیق بدنه لپ تاپ

بررسی سخت افزار لپ تاپ Gaming 3، بیش‌ترین قدرت با کم‌ترین قیمت

نقدو بررسی تخصصی لپ تاپ های لنوو
لپ تاپ های لنوو گیمینگ 3 با کانفیک مختلف به فروش می رسند اما باید بدانید که حتی ضعیف ترین مدل این دستگاه نیز قدرت بالایی را در اختیار شما قرار می دهد.

همانطور که اپل را به سختی‌های کار با iOS می‌شناسیم، شرکت لنوو نیز به تولید محصولات اقتصادی شناخته می‌شود. لنوو لپ تاپ‌ Legion را با هدف کاربران رده بالا تولید کرده است و لپ تاپ‌های گیمینگ 3 وظیفه دارند تا با کم‌ترین قیمت بیش‌ترین قدرت را به دست شما برسانند. به عنوان نمونه، می‌توانید به جدول زیر نگاه کنید؛ این جدول بر اساس مدل‌های موجود وب سایت آی‌ تی هوم در شهریور 1401 تدوین شده است.

ما در آی تی هوم مقایسه و انتخاب محصول را به کاری ساده برای شما تبدیل می‌کنیم. پس از بررسی هر محصول و در نظر گرفتن نمره بنچمارک پردازنده از وب سایت cpubenchmark.net و بنچمارک کارت گرافیک از وب سایت videocardbenchmark.net نمودار زیر را برای شما آماده کرده‌ایم.

سخت افزارGaming 3Gaming 3Gaming 3
پردازنده (CPU)i5-11300Hi7-10750HRyzen 7 5800H
کارت گرافیگ (GPU)GTX 1660 4GBGTX 1660 4GBRTX 3060 6GB
حافظه رم (RAM)8GB16GB16GB
فضای ذخیره سازی 256GB SSd1TB HDD
256GB SSd
1TB SSD
ابعاد نمایشگر15.6″ FHD15.6″ FHD15.6″ FHD
فناوری ساخت نمایشگر IPSIPSIPS
ظرفیت باتری 60 W/H60 W/H60 W/H
بنچمارک پردازنده110611224721367
بنچمارک کارت گرافیک101761017612900
در این جدل مدل های مختلف لپ تاپ های گیمینگ 3 بررسی شده است (امتیاز بالاتر به معنای قدرت بیشتر است).

نمودار زیر به شما کمک می‌کند تا به زبان ساده قدرت پردازش مدل‌های مختلف Gaming 3 را با یکدیگر مقایسه کنید. کسب نمره بالاتر در این نمودارها به معنای قدرت بیش‌تر است.

پمچمارک کارت گرافیک و پردازنده
در این نمودارها تفاوت مدل های مختلف لپ تاپ های گیمینگ 3 دیده می شود (نمودار بلندتر به معنای قدرت بیشتر است).

بررسی حافظه رم و فضای ذخیره سازی لپ تاپ‌های لنوو Gaming 3، فضای بیش‌تر در کنار سرعت بالاتر

Laptop  Pic
حافظه رم و فضای ذخیره سازی دستگاه بیشترین سرعت ممکن را برای شما تضمین می کنند.

مهندسان لنوو اهمیت هر فریم در دنیای بازی را می‌دانند، آن‌ها می‌دانند که کاهش 5 فریم در اوج بازی می‌تواند شما را به یک بازنده تبدیل کند. به همین دلیل عملکرد فضای ذخیره سازی دستگاه چشمگیر است. سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات در تمام عملکرد دستگاه خود را نشان می‌دهد تا شما از بازی با این دستگاه لذت ببرید.

در برخی از مدل‌های لپ تاپ گیمینگ 3 درست مانند لپ تاپ‌ ایسوس از یک حافظه HDD در کنار حافظه SSD استفاده شده است. انواع حافظه HDD سرعت کم‌تری از حافظه SSD دارند. به همین دلیل و برای دریافت بهترین تجربه کاربری پیشنهاد می‌کنیم ویندوز، بازی‌ها و نرم افزارهای مهم خود را در حافظه SSD ذخیره کنید.

به حافظه رم می‌رسیم، مدل‌های مختلف لپ تاپ‌های Gaming 3 از 8 گیگابایت تا 32 گیگابایت حافظه رم را به همراه دارند. در قدم اول به شما پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های 8 گیگابایت را برای بازی انتخاب نکنید. چراکه 8 گیگابایت حافظه رم برای اجرای تمام بازی‌های روز دنیا کافی نیست و گاهی اوقات مشکل ساز خواهد شد.

در انتخاب و بررسی خود، باید به جزئیات نیز توجه کنیم. پهنای باند انوع رم با ظرفیت‌های مختلف در لپ تاپ‌های گیمینگ 3 به 3200 مگاهرتز می‌رسد و از نوع DDR4 است. باید گفت که پهنای باند 3200 مگاهرتز تاخیر در اجرای دستورات را به حداقل می‌رساند.

بررسی اتصالات لپ تاپ‌های لنوو Gaming 3، از انواع آداپتور بی نیاز شوید

کیبورد لپ تاپ
مجموعه کامل از درگاه های مختلف.

لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی به دلیل قطر زیاد، فضای کافی برای انواع اتصالات را در اختیار شرکت سازنده قرار می‌دهند. شرکت سازنده نیز از فضای موجود به خوبی استفاده کرده و انواع درگاه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. لپ تاپ لنوو Gaming 3 از هر دو درگاه USB تایپ A و USB تایپ C پشتیبانی می‌کند. اما درگاه این لپ تاپ استاندارد USB 3.2 نسل اول است و سرعت انتقال اطلاعات به 5 گیگابیت محدود می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جدید لپ تاپ‌ها در سال 2022 اتصال به نمایشگر خارجی از طریق USB تایپ C است. متاسفانه لپ تاپ لنوو گیمینگ 3 از خروجی تصویر با درگاه USB تایپ C پشتیبانی نمی‌کند. البته که در این لپ تاپ از درگاه HDMI نسخه 2 پشتیبانی می‌شود. درگاه HDMI به شما اجازه می‌دهد تا از دنیای بازی‌ها در یک نمایشگر بزرگ‌تر لذت ببرید.

اتصالات و انواع درگاه لپ تاپ Gaming 3

  • USB تایپ A: دو درگاه با استاندارد USB 3.2 نسل 1
  • USB تایپ C: یک درگاه با استاندارد USB 3.2 نسل 1
  • وای‌فای: نسخه 6 (802.11ax)
  • بلوتوث: نسخه 5.2
  • درگاه تاندربولت: ندارد
  • شارژ از طریق درگاه USB تایپ C: ندارد
  • خروجی به نمایشگر از طریق USB تایپ C: ندارد
  • اتصال HDMI: نسل 2
  • اتصال دیسپلی‌پورت: ندارد
  • جک 3.5 میلی‌متری: دارد، ترکیبی، هدفون و میکروفون
  • درگاه حافظه SD: ندارد
  • درگاه اترنت: دارد
  • قفل فیزیکی: ندارد
نقد و بررسی لپ تاپ

بررسی صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ لنوو Gaming 3، کیفیت و ثبات

laptop pic
بهترین همراه برای برنده شدن در بازی های مختلف.

بسیاری از کاربران در زمان تایپ به نمایشگر نگاه می‌کنند و این وظیفه انگشتان شما است که صفحه کلید را احساس کرده و به آن عادت کنند. برای عادت به تایپ با یک صفحه کلید، انگشتان شما باید احساس خوبی از کار با آن داشته باشند. حالا به سوال مهم این بخش می‌رسیم: احساس خوب چطور ایجاد می‌شود؟

برای تجربه حس خوب در زمان تایپ کردن، هر کلید باید با ثبات و دقیق باشد؛ هر کلید باید با نیروی کمی کار کرده و صدای بلندی نداشته باشد. موارد گفته شده با جنس خوب هر کلید و فاصله کافی کامل می‌شود. لنوو تمام ماجرای ساخت یک صفحه کلید خوب را می‌داند و به آن عمل می‌کند. شرکت لنوو در صفحه کلید این دستگاه از نور پس‌زمینه قابل تنظیم استفاده کرده است.

اگر یک موس جداگانه نداشته باشید، تنها راه برای ارتباط با ویندوز استفاده از تاچ پد است. تاچ پد لپ تاپ لنوو کیفیت بسیار خوبی داشته و حرکت انگشت شما را با دقت قابل توجهی دنبال می‌کند. دقت بالای تاچ پد به شما اجازه می‌دهد تا از ژست‌های حرکتی ویندوز مانند “Drag and Drop” استفاده کنید.

صفحه کلید

  • کیفیت تایپ: امتیاز 4 از 5 (امتیاز دهی شده توسط آی تی هوم)
  • نام پد یا صفحه اعداد: دارد
  • نور پس‌زمینه: دارد، قابل تنظیم

تاچ پد

  • کیفیت رهگیری حرکات: امتیاز 4 از 5 (امتیاز دهی شده توسط آی تی هوم)
  • جنس تاچ پد: پلاستیک
  • کلید مستقل/یکپارچه: یکپارچه با تاچ پد
بررسی صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ‌های سری K ایسوس، تجربه حس خوب

بررسی نمایشگر لپ تاپ لنوو Gaming 3، جشنواره رنگ‌ها

نقدو بررسی تخصصی لپ تاپ های گیمینگ
کیفیت FHD با نرخ نوسازی بالا.

شاید لپ تاپ‌های گیمینگ 3 لنوو مرد کار باشند اما یک مرد کاری از دنیای مدرن به حساب می‌آیند. حاشیه نمایشگر از سه طرف کم بوده و تنها از قسمت پایین کمی زیاد به نظر می‌رسد. البته که حاشیه نمایشگر از قسمت اتصال به شاسی در اکثر لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی زیاد است.

ابعاد نمایشگر 15.6 اینچ است که به کمک 2 میلیون و 73 هزار و 600 پیکسل (1920×1080) تصاویر را تشکیل می‌دهد. تراکم پیکسل‌ها در این نمایشگر 141 پیکسل در هر اینچ بوده و نسبت تصویر آن 16:9 است. 80 درصد از فضای درب دستگاه را نمایشگر آن تشکیل می‌دهد.

مشخصات نمایشگر انواع لپ تاپ‌های Gaming 3

  • وضوح نمایشگر: 1920 در 1080 پیکسل
  • نسبت تصویر: 16:9
  • تراکم پیکسل: 141 پیکسل در هر اینچ
  • فناوری ساخت نمایشگر: IPS
  • نمایشگر لمسی: ندارد
  • نسبت نمایشگر به درب دستگاه: 80 درصد
نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ

بررسی خروجی صدا و بلندگو لپ تاپ لنوو Gaming 3، دیگر تصویر کافی نیست

قیمت لپ تاپ

کیفیت بلندگو دستگاه عالی نیست اما شما را نا امید نمی‌کند. کیفیت صدای بلندگوها طبیعی و متعادل به نظر می‌رسد. مهندسان لنوو تصمیم گرفتند تا این بلندگو را برای پخش صداهایی با فرکانس بالا بهینه سازی کنند. بهینه سازی بلندگو برای پخش صدا در فرکانس بالا آواز و صدای سازهای اصلی را پررنگ‌تر از همیشه به گوش شما می‌رساند. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم از بلندگو دستگاه با حجم صدای متعادل استفاده کنید. استفاده از بلندگو لپ تاپ با حجم صدای بالا به شکل طولانی مدت به آن آسیب می‌رساند.

بررسی سیستم خنک کننده لپ تاپ Gaming 3، به اندازه قله دماوند سرد نیست

نقدو بررسی لپ تاپ
استفاده از دو فن قدرتمند برای خنک نگه داشتن دستگاه در زمان انجام سنگین ترین وظایف.

متاسفانه عملکرد لپ تاپ‌های گیمینگ 3 در زمینه کنترل حرارت عالی نیست. قسمت بالای صفحه کلید دستگاه گرم می‌شود. به نظر تمرکز شرکت لنوو روی ساکت بودن فن دستگاه بوده است. صدای فن دستگاه در حالت عادی به سختی به گوش می‌رسد؛ حتی اگر فشار بر دستگاه را افزایش دهید، تنها صدایی که شنیده می‌شود صدای جریان هوا خواهد بود.

حکم آخر

لپ تاپ‌های Gaming 3 از شرکت لنوو می‌توانند یک انتخاب فوق العاده برای کار با نرم افزارهای سنگین مانند اتوکد باشد. البته که در دنیای بازی‌ها هم شما را نا امید نمی‌کند. این لپ تاپ‌ها به راحتی بازی‌های سال 2022 را اجرا می‌کنند اما پیشنهاد می‌کنیم از یک کول پد برای کمک به سیستم خنک کننده دستگاه استفاده کنید. اگر این لپ تاپ را از آی تی هوم خریداری کنید، 18 ماه گارانتی معتبر نیز در دسترس شما قرار می‌گیرد.

سوالات متداول (FAQ)

آیا می‌توانیم از لپ تاپ لنوو Gaming 3 برای کارهای روزمره استفاده کنیم؟

لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی سخت افزار بسیار قدرتمندی دارند و از پس هر کاری در دنیای دیجیتال بر می‌آیند. اگر یک لپ تاپ بتواند بازی‌های سال 2022 را اجرا کند، همراه خوبی برای کارهای روزمره شما خواهد بود.

آیا لپ تاپ لنوو Gaming 3 در گروه لپ تاپ‌های میان رده قرار می‌گیرد؟

اکثر لپ تاپ‌های ساخته شده توسط شرکت لنوو در گروه محصولات اقتصادی قرار می‌گیرند. لپ تاپ لنوو نیز به نسبت لپ تاپ‌های لنوو لژیون یک گزینه اقتصادی به حساب می‌آید.

آیا لپ تاپ‌ لنوو Gaming 3 برای اجرای نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ یا ادوبی پریمایر مناسب است؟

بله، لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی به خوبی نرم افزارهای سنگین روز دنیا را اجرا می‌کنند.

لپ تاپ‌های لجیون 5 با Gaming 3 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در مقاله نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ‌های Legion 5 با ویژگی‌های این گروه از محصولات لنوو آشنا می‌شوید. لپ تاپ‌های لجیون 5 به طور کلی گران‌تر بوده و سخت افزار قدرتمندی به همراه دارند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!