top banner
نکات قبل از خرید لپ تاپ

خرید لپ تاپ موضوع مهمی است که باید موارد زیادی را برای یک خرید خوب و ایده آل در نظر گرفت. ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

نکات قبل از خرید لپ تاپ
در نظر گرفتن نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ را فراموش نکنید!

11+1 نکته که باید در زمان خرید لپ تاپ بررسی کنید!

در ادامه مهمترین نکاتی که قرار است در زمان خرید لپ تاپ بدانید را بررسی می‌کنیم.

  • اولین کاری که در زمان خرید لپ تاپ باید انجام دهید، بررسی کردن کارتون لپ تاپ است! شما باید حتما به این نکته دقت داشته باشید که کارتن لپ تاپ باید پلمپ، آکبند و اصطلاحاً تک باشد.

تک چسب بودن به این معنا است که برچسب روی لپ تاپ که روی درب بالایی و پایین کارتن قرار دارد، باز نشده باشد!

پس حتما این موضوع را به دقت چک کنید! چرا که برخی از افراد مهارت خاصی در باز کردن و زدن دوباره چسب کارتن دارند!

  • اگر قصد دارید تا فرآیند خرید لپ تاپ را به صورت حضوری انجام دهید، پس بهتر است تا از فروشنده بخواهید تا در حضور خودتان لپ تاپ را باز کرده تا شما بتوانید آن را تست کرده و روشن کنید! همچنین اگر به صورت پیش فرض ویندوز روی لپ تاپ نصب نشده است، از فروشنده بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.
در زمان خرید اطلاعات روی جعبه را با اطلاعات دستگاه تطبیق دهید
اطلاعات روی جعبه را با اطلاعات دستگاه تطبیق دهید!
  • یکی دیگر از کارهایی که باید بعد از نصب سیستم عامل ویندوز انجام دهید، این است که بر روی آیکون My Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. شما باید در پنجره باز شده به قسمت System بروید. در این بخش می توانید مشخصات مربوط به پردازنده و حافظه رم را مشاهده کنید. حتما چک کنید که اطلاعات روی جعبه دستگاه با اطلاعاتی که در این قسمت مشاهده می کنید، یکسان باشد.
برای چک کردن مشخصات کارت گرافیک نیز می‌توانید در کادر جستجو از منوی استارت، کلمه‌ی Dxdiag را سرچ کنید یا کلید Win+R را فشار دهید.
  • برای چک کردن مشخصات کارت گرافیک نیز می‌توانید در کادر جستجو از منوی استارت، کلمه‌ی Dxdiag را سرچ کنید یا کلید Win+R را فشار دهید. با انجام این کار در برگه Display می‌توانید اطلاعات مربوط به کارت گرافیک را چک کنید. همچنین اگر کارت گرافیک به صورت مجزا نصب شده باشد، روی دسکتاپ آیکونی بنام nVidia Control Panel  و یا AMD Control Planel خواهید دید که مشخصات گرافیک اصلی لپ تاپ را نشان می‌دهد.
  • یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید، بررسی نمایشگر لپ تاپ است. شما باید حتما از قبل نمایشگر را چک کنید که پیکسل سوخته نداشته باشد!
  • در بررسی قسمت های مختلف لپ تاپ، فراموش نکنید که حتما تاچ پد دستگاه را نیز تست کنید. ممکن است تا تاچ پد لپ تاپ به درستی کار نکند که در این احتمال دارد تا درآیورهای مربوطه نصب نباشد! همچنین بهتر است تا دکمه کلیک راست و چپ را نیز به صورت جداگانه تست کنید.
  • احتیاط در زمان خرید لپ تاپ یا انجام هر کاری، شرط عقل است. پس بهتر است که احتیاط داشته و قسمت هایی مانند درب لپ تاپ و سالم بودن لولاها، همچنین دکمه های کیبورد را چک کنید!
نور مناسب یک لپ تاپ  نمایشگر را با کم و زیاد کردن تست کنید
  • نور مناسب یک لپ تاپ  نمایشگر را با کم و زیاد کردن تست کنید. معمولا با دکمه های ترکیبی fn و یکی از دکمه های f1 تا f12  این کار را انجام میشود. روی دکمه ای که مربوط به روشنایی صفحه هست، علامت خورشید کشیده شده است
  • حتما شارژر و باتری دستگاه را تست کنید. بعلت اینکه ممکن است بعضی از لپ تاپ مدت زیادی در انبار باشند و باتری معیوب شود، شارژر را به برق بزنید و باتری لپ تاپ را شارژ کنید و ببینید باتری شارژ میشود یا نه!
  • پورت های لپ تاپ را نگاه کنید که پورتی شکسته نباشد. فنر پورت شبکه را هم چک کنید.
  • وبکم لپ تاپ را نیز باید چک کنید! برای انجام این کار در ویندوز 8 و ویندوز 10، اپلیکیشن Camera را باز کنید. برای اینکار دکمه Win رو بزنید و کلمه Camera را سرچ کنید.
  • در نهایت و به عنوان آخرین نکته باید گفت که حتما مدت زمان گارانتی، نوع گارانتی و شرکت گارانتی کننده دستگاه را چک کنید.

به عنوان جمع بندی باید گفت…

در این مقاله سعی کردیم تا راهنمای مفیدی در مورد اقداماتی که در زمان خرید لپ تاپ باید انجام دهید را ارائه دهیم.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. فرانک عباسی

    من این لپ تاپ رو پیشنهاد میکنم خوبه لپ تاپ ایسر Acer Aspire A514

    پاسخ به این نظر