top banner
ویژگی‌های لپ تاپ مهندسی

اگر دانشجوی رشته مهندسی هستید، باید به خاطر داشته باشید که امکانات همه‌ی لپتاپ ها برابر نیستند! لپ تاپ های مناسب مهندسی، لپتاپ هایی هستند که برای انجام کارهای مهندسی (بعضا طراحی یا محاسبات سنگین) و کارهای تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا این لپ تاپ ها سخت افزاری قدرتمند و شبیه به لپ تاپ گیمینگ دارند تا از عهده‌ی اجرای نرم افزارهای مختلف مهندسی و… بربیایند. لپ تاپ مهندسی مناسب انجام کارهایی مانند نقشه کشی، رندرگیری معماری، طراحی و اجرای دستگاه های مربوط به مهندسی شیمی و اجرای نرم افزارهایی مانند اتوکد، ASPEN HYSYS، SolidWorks و … است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی لپ‌تاپ‌های مناسب مهندسی بپردازیم؛ پس اگر شما نیز یک مهندس هستید و قصد خرید لپ تاپ دارید یا به دنبال تهیه لپ‌تاپ مناسب برای مجموعه‌ی خود هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید!

چگونه بهترین لپ تاپ مهندسی را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که پروژه های مهندسی نیازمند دقت و عملکردهای قوی هستند و نرم افزارهای مناسب مهندسی امروزه کانفیگ هایی برابر با بازی ها دارند، لپتاپ های گیمینگ حرفه ای برای اجراء نرم افزارهای مهندسی بسیار مناسب هستند. چرا که پردازنده های قدرتمند، حافظه های رم بالا و فضاهای ذخیره سازی بسیار زیادی دارند. پس تقریبا متوجه شدیم هیچ تفاوتی بین لپ‌تاپ های گیمینگ و مهندسی وجود ندارد و یا بسیار اندک هستند! همچنین قیمت لپ تاپ مهندسی در حدود قیمت لپ تاپ های گیمینگ است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های سخت افزاری لپ‌تاپ های مهندسی می‌پردازیم.

مجموعه‌ای از بهترین لپ تاپ‌های مهندسی را می‌توانیم در دسته بندی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مشاهد کنیم. لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس با مجموعه‌ای از بهترین سخت افزار موجود در بازار تمام نیازهای شما در اجرای نرم افزارهای مهندسی را برآورده می‌کنند. تمام لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس که در فروشگاه آی تی هوم به فروش می‌رسد با گارانتی یکپارچه ایسوس عرضه شده و تا 24 ماه اعتبار دارد.

پردازنده در لپ تاپ مهندسی
پردازنده مناسب لپ تاپ های مهندسی

پردازنده یا CPU مناسب برای مهندسان

همانطور که می‌دانید پردازنده در  لپ تاپ‌ها مانند مغز عمل می‌کند و وظیفه انتقال داده‌ها را بر عهده دارد. لپ تاپ مناسب مهندسی باید حداقل یک لپ تاپ‌ Core i5 یا Ryzen 5 در دو نسل آخر باشد تا بتواند به خوبی از پس انجام کار شما بربیاید. ولی اگر قرار است سال‌های طولانی را صرف رشته مهندسی کنید و در کنار آن علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌های گیمینگ یا کار با نرم افزارهای گرافیکی هستید پیشنهاد ما به شما این است که از لپ تاپ Core i7 یا لپ تاپ Core i9 در نسل‌های 10 به بالا استفاده کنید زیرا قدرت پردازش این پردازنده ها بسیار بالا است!

پردازنده گرافیکی مورد نیاز مهندسان

اگر شما به دنبال بهترین لپ تاپ برای مهندسی معماری یا بهترین لپ تاپ برای مهندسی نقشه کشی هستید و در کل در رشته مهندسی کار طراحی انجام می‌دهید، پردازنده گرافیکی در انتخاب شما نقش مهمی دارد. برای انجام این کار حداقل به 4 گیگابایت و حداکثر به 16 گیگابایت کارت گرافیک مجزا نیاز دارید.

دقت کنید در واقع در تمامی لپ تاپ‌های رده بالا و حتی میان رده از دو کارت گرافیک استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها روی CPU است و برای فعالیت‌های غیر گرافیکی از این کارت گرافیک استفاده می‌شود. کارت گرافیک دوم مجزا است و برای فعالیت‌هایی که نیازمند گرافیک است از آنها استفاده می‌شود. قدرت کارت گرافیک مجزا به نوع و مقدار ظرفیت رم آن بستگی دارد.

پردازنده گرافیکی در لپ تاپ مهندسی
پردازنده گرافیکی در لپ تاپ مهندسی

اگر در رشته های مهندسی معماری یا مهندسی نقشه کشی مشغول به تحصیل یا فعالیت هستید، پیشنهاد ما به شما گرافیک های GTX یا RTX و در کمترین حافظه رم 6 گیگابایت است و اگر در رشته ی خود فعالیت های طراحی سنگین ندارید پیشنهاد ما استفاده از GTX یا MX با حداقل حافظه رم 2-4 گیگابایت است.

حافظه داخلی مهم است؟

در این لپ تاپ ها به دلیل اهمیت سرعت حین انجام کار، حتما دستگاه شما باید دارای حافظه داخلی SSD باشد تا سیستم شما هنگام کار دچار هنگ و کندی نشود. برخی از سیستم‌ها دارای حافظه داخلی هیبرید هستند؛ یعنی در کنار حافظه  SSD، حافظه مکانیکی نیز دارند که این لپ تاپ‌ها به طبع سرعت مناسبی برای انجام کارها دارند.

در برخی از لپ تاپ‌ها حافظه داخلی قابلیت ارتقاء دارد. یعنی در صورتی که ظرفیت SSD به اندازه کافی نبود کاربران می‌توانند حجم آن را تا اندازه دلخواه افزایش دهند. لپ تاپ لنوو و لپ تاپ ایسوس اکثرا دارای حافظه‌های SSD هستند و برای کسانی که دوست دارند حافظه داخلی را ارتقاء دهند کاملا مناسب است. پیشنهاد ما برای لپ‌تاپ های مناسب مهندسی در کمترین حالت ممکن 512 گیگابایت حافظه SSD است.

تاثیر باتری در لپ تاپ مناسب مهندسی

یکی دیگر از گزینه‌های بسیار مهم در انتخاب یک لپتاپ مناسب مهندسی، داشتن یک باتری مناسب است. این لپ تاپ ها به دلیل این که اغلب توسط افراد جا به جا می‌شود و به برق مستقیم دسترسی ندارد حتما باید یک باتری قدرتمند داشته باشد تا حداقل بین 3 الی 4 ساعت توانایی شارژدهی داشته باشد.

لپ تاپ مهندسی
لپ تاپ مهندسی

قابلیت حمل آسان

همان طور که در بالا گفته شد، لپ تاپ‌های مهندسی به دلیل این که دائما در حال جا به جایی هستند باید وزن و ابعاد مناسبی داشته باشند تا کاربران راحت تر بتوانند آن را حمل کنند. این لپ تاپ‌ها مانند لپ تاپ دانشجویی باید حدالامکان سبک و قابل حمل باشند.

صفحه نمایش در لپ تاپ های مهندسین چه تاثیری دارد؟

داشتن یک صفحه نمایش خوب یکی از مزایای یک لپ‌تاپ برای مهندسی است. به دلیل این که این لپ تاپ‌ها عموما در محیط‌های باز و در مجاورت نور خورشید قرارمی‌گیرند نیاز است که یک صفحه نمایش با کیفیت بالا داشته باشند تا تصاویر را با کیفیت بالا نمایش دهد.

معرفی چند لپ تاپ مناسب مهندسی
معرفی چند لپ تاپ مناسب مهندسی

معرفی بهترین لپ تاپ های بازار برای مهندسان

در ادامه تعدادی از بهترین لپ‌تاپ های مهندسی را از برندهای ایسوس و لنوو برای شما بررسی کرده ایم. این لپ تاپ ها تنها برخی از لپ تاپ‌های مناسب برای رشته مهدسی است. برای دریافت لیست لپ‌تاپ های مهندسی می‌توانید با مشاورین ما در آی تی هوم تماس حاصل کنید.

قطعا یکی از پیشنهادان آی‌تی هوم به شما سری لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF است که جزو رده بالا های ایسوس محسوب می‌شود! این لپ‌تاپ یک رقیب بسیار سرسخت برای لپ‌تاپ های گیمینگ و مهندسی موجود در بازار خواهد بود. وزن و ابعاد آن متناسب است و برای جابجایی اذیت نخواهید شد!

لپ‌تاپ Legion 5 از سری لپ تاپ گیمینگ لنوو است که یکی از برجسته ترین سری لپ تاپ های این کمپانی محسوب می‌شوند. از بهترین لپ‌تاپ های گیمینگ و مهندسی موجود در بازار می توان به آن ها اشاره کرد. این لپ تاپ ها با هر دو مدل پردازنده intel و AMD موجود هستند و بسته به نیاز و عملکرد مورد نظر خود می توانید آن ها را خریداری کنید. پردازنده ها و گرافیک های قوی، مقدار حافظه رم و فضای ذخیره سازی بالا این سری لپ تاپ ها را به یکی از پرطرفدارترین لپتاپ های مهندسی و البته گیمینگ کرده است!

به عنوان یک مهندس، قطعا عملکرد لپ‌تاپ برای شما در اولویت قرار دارد. این لپ تاپ با پردازنده ی پر قدرت و صفحه نمایش با کیفیت خود انرژی شما را به هیچ عنوان هدر نمی‌دهد! سرعت و کیفیت در این لپ تاپ حرف اول را می زند! اگر در کنار مهندسی علاقمند به گیمینگ یا کارهای گرافیکی هستید این لپ‌تاپ می تواند یکی از انتخاب های مناسب برای شما باشد! حضور پردازنده های شرکت AMD و گرافیک قدرتمند شرکت NVIDIA باعث شده این لپ تاپ یکی از بهترین لپتاپ های مهندسی روز دنیا باشد!

لپ تاپ ایسوس VivoBook R565EP ساخته شده است تا قدرتمند و اقتصادی باشد. باتری این لپ تاپ اقتصادی ایسوس به راحتی تا نیمی از روز همراه شما می‌ماند و شارژر لپ تاپ سبک و قابل حمل است. برای انجام فعالیت های مهندسی سبک و کارهای روزمره و طولانی مدت یکی از پیشنهاد های آی‌تی هوم به شما این لپ‌تاپ است! اگر این لپ تاپ را از مجموعه ما خریداری کنید، علاوه بر مشاوره و ارسال رایگان 24 ماه گارانتی یکپارچه نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اگر به دنبال لپ تاپی با ظاهر ساده و شیک با صفحه نمایش بزرگ می‌گردید، hp OMEN 16 B0003 از زیباترین لپ‌تاپ هایی است که می‌توانیم به شما معرفی کنیم. البته ظاهر زیبای این لپ تاپ تنها ویژگی آن نیست و سخت افزار قوی این دستگاه به کمک زیبایی آن آمده تا تجربه‌ی استفاده از یک لپ تاپ فوق‌العاده را به شما هدیه کند! حافظه آن قابلیت افزایش دارد و هرجا احساس نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری داشتید می‌‌توانید آن را ارتقا بدهید!

سخن آخر

در کل بهترین لپ تاپ برای مهندسی به رشته تحصیلی افراد بستگی دارد. ممکن است افرادی باشند که نیاز به یک سخت افزار حرفه‌ای برای فعالیت‌های روزمره خود نیاز داشته باشند که توصیه ما به این افراد خرید لپ تاپ حرفه‌ای و رده بالا است. اما برخی از افراد نیازی به سیستم فوق حرفه‌ای ندارند و با لپ تاپ‌های میان رده نیز می‌توانند می‌توانند فعالیت‌های خود را انجام دهند.

اگر در انتخاب خود برای خرید لپتاپ مناسب مهندسی دچار تردید هستید و نیاز به کمک دارید، مشاوران مجموعه آی تی هوم همه روزه و حتی خارج از ساعات اداری به صورت کاملا رایگان در خدمت شما هستند تا در انتخاب مناسب ترین لپ‌تاپ مهندسی به شما کمک کنند!

ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید؛ امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد!

آیا می‌توان از لپ تاپ گیمینگ به عنوان لپ تاپ مهندسی استفاده کرد؟

نرم افزارهای مورد استفاده در رشته های مهندسی نیازمند سخت افزاری هم رده با لپ تاپ های گیمینگ هستند. اگر در رشته‌ی مهندسی خود کارهای طراحی انجام می‌دهید پیشنهاد ما به شما خرید لپ تاپ گیمینگ هستند!

پردازنده یا CPU مناسب لپ تاپ مهندسی چیست؟

پیشنهاد ما حداقل Core i5 یا Ryzen5 و حداکثر Core i9 یا Ryzen9 است. البته نسبت به نسل سی پی یو دقت داشته باشید که بسیار تاثیر گذار در توان پردازشی شما دارد. در حال حاضر سی پی یو های اینتل نسل ۱۲ و ۱۳ رند بازار هستند.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک لپ تاپ مهندسی چیست؟

در هنگام خرید لپ تاپ مهندسی حتما به پردازنده یا CPU و کارت گرافیک و نوع حافظه استفاده شده در لپ تاپ مورد نظر خود توجه داشته باشید!

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!