top banner
بهترین لپ تاپ برای موشن گرافی

انتخاب لپ تاپ مناسب برای ساخت انیمیشن و موشن گرافی در پیشرفت شغلی شما تاثیر زیادی دارد. حالا چطور بهترین لپ تاپ را انتخاب کنیم؟

ساخت انیمیشن و موشن گرافی یکی از مشاغل پر طرفدار در تمام دنیا است. تقریبا تمام کسب و کارها برای تبلیغات و جذابیت هرچه بیشتر محتوای خود از انیمیشن و موشن گرافی استفاده می‌کنند. بهترین ابزار برای ساخت انیمیشن، یک لپ تاپ گیمینگ است، البته که برای این کار می‌توانید از مک بوک اپل هم استفاده کنید. برای شناخت بهترین‌ لپتاپ‌های سال 1402 آی تی هوم را همراهی کنید.

بهترین لپ تاپ برای انیمیشن سازی و موشن گرافی

بهترین لپ تاپ برای اجرای نرم افزارهای ساخت انیمیشن باید بتواند نرم افزارهای گرافیکی را ساده و روان اجرا کند. آی تی هوم برای اجرای روان این نرم افزارها 5 لپ تاپ را به شما پیشنهاد می‌کند.

بهترین لپ تاپ برای شروع

بهترین لپ تاپ برای شروع کار با نرم افزارهای ساخت انیمیشن مانند افترافکت (AfterEffect) نیاز به قوی‌ترین سخت افزار بازار ندارد. برای اجرای روان این نرم افزار به یک سی پی یو سری H و کارت گرافیک مجزا نیاز داریم.

بهترین لپ تاپ برای پیشرفت

بهترین لپ تاپ برای پیشرفت در ساخت انیمیشن و موشن گرافی بهتر است که قویتر باشد، این لپ تاپ باید بتواند چند نرم افزار مانند افترافکت (AfterEffect) و ادوبی انیمیت (Animate) را همزمان اجرا کند.

بهترین لپ تاپ پیشرفته

برای انجام کارهای گرافیکی باید بتوانید چند نرم افزار را در کنار یکدیگر و بدون نگرانی باز کنید. این لپ تاپ باید بتواند پروژه‌های سنگین را اجرا کرده و به راحتی خروجی مورد نظر را دریافت کند.

بهترین مک بوک اپل

بسیاری از کاربران لپ تاپ و ویندوز را دوست ندارند، برای شما هم یک پیشنهاد ویژه وجود دارد. از میان مدل‌های مختلف مک بوک‌ اپل، یک گزینه با نمایشگر متوسط را پیشنهاد می‌کنیم که از پردازنده قدرتمند سری M Pro استفاده می‌کند.

بهترین تبلت

Pic Laptop

بسیاری از کاربران برای کار با نرم افزارهای گرافیکی مانند مایا و ادوبی افترافکت از تبلت استفاده می‌کنند. استفاده از تبلت به این گروه از افراد اجازه می‌دهد تا همیشه و در هر حال به پروژه خود دسترسی داشته باشند. البته که صفحه لمسی تبلت یک امتیاز بزرگ است.

انیمیشن سازی و موشن گرافی چیست؟

قبل از این که به سراغ بحث اصلی برویم بهتر است بدانیم که موشن گرافی و انیمیشن سازی در واقع چیست و چه کاربری دارد؟ اگر بخواهیم در ساده ترین حالت این موضوع را بیان کنیم، باید بگوییم که ویدیوهایی که پیام و محتوا را به‌صورت متحرک منتقل می‌کنند موشن هستند. در واقع موشن گرافیک در زیر مجموعه ی انیمیشن قرار می گیرد. شما هر تکنیکی را که مشاهده می کنید که به نحویی یک شئ را به حرکت وادار می کند، نوعی انیمیشن سازی به شمار می‌آید اما آن‌ چیزی که موشن گرافیک را از سایر انیمیشن‌ها جدا می‌کند، محتوای ارائه شده در آن است. به طور معمول این نوع از انیمیشن‌ها با حرکت اشیا، متون و سایر عناصر گرافیکی همراه هستند. به بیان ساده‌تر، متحرک‌سازی اینفوگرافیک‌ها در طراحی‌های وب، همگی نوعی از انیمیشن هستند که نام موشن گرافیک را برای این نوع انیمیشن در نظر گرفته‌اند.

نرم افزار فتوشاپ پایه ثابت همه کارهای گرافیکی است و داشتن یک سیستم مناسب برای اجرای آن از واجبات محسوب می‌شود بهتر است قبل از هر چیزی با لپ تاپ مناسب فوتوشاپ بیشتر آشنا شوید:

بیشتر بدانید: لپ تاپ مناسب نرم افزار فتوشاپ

لپ تاپ مناسب انیمیشن سازی و موشن گرافی چه ویژگی هایی دارد؟

لپ تاپ مناسب انیمشن سازی

معمولا افرادی که قصد خرید لپ تاپ مناسب موشن گرافیک و انیمیشن سازی را دارند، قبل از هر چیزی به ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ توجه می کنند و معمولا ظاهر دستگاه برای آن ها در اولویت نیست! معمولا برای ساخت موشن گرافیک از نرم افزار هایی مانند After Effects ، Illustrator، Premiere، 3DMAX، Cinema 4D استفاده می شود. اصولا برای اجرای این نرم افزارها به لپ تاپی نیاز است که از نظر سخت افزاری در رده بالایی قرار داشته باشد و بتواند به سادگی این نرم افزارها را اجرا کند و تسک ها و پردازش های مربوطه را انجام دهد. در ادامه به بررسی مشخصات سخت افزاری لپ تاپ هایی که برای انیمشن سازی و موشن گرافی مناسب است، می پردازیم.

برای آشنایی با نرم‌افزارهای رشته‌ی گرافیک و شناخت دقیق نیازهای سخت‌افزاری این دسته از لپ تاپ ها مطلب زیر می‌تواند کمک شایانی به شما بکند:

بیشتر بدانید: لپ تاپ مناسب برای رشته گرافیک

پردازنده مرکزی یا CPU در لپ تاپ های مناسب انیمیشن سازی و موشن گرافی

همچنین اگر طرفدار پردازنده‌های AMD هستید پیشنهاد می‌کنیم لپ تاپ Ryzen 7 یا لپ تاپ Ryzen 9 را انتخاب کنید.

یکی از مهمترین قطعات سخت افزاری در لپ تاپ ها، پردازنده است. پردازنده مغز عملکرد دستگاه است و وظیفه‌ی انجام دستورات وارد شده از طرف شما را دارد. اگر پردازنده از نظر عملکرد در رده‌ی خوبی قرار نداشته باشد، شما نمی توانید در سایر بخش ها نیز عملکرد مناسبی را انتظار داشته باشید.

برای خرید لپ تاپ مناسب موشن گرافیک و انیمیشن سازی، اگر طرفدار CPU های اینتل هستید بهتر است به‌دنبال لپ تاپ Core i7 یا لپ تاپ Core i9 باشید.

پردازنده گرافیکی یا GPU در لپ تاپ مناسب موشن گرافیک و انیمیشن سازی

پردازنده گرافیکی در کنار پردازنده اصلی نقش مکمل را اجرا می کند و در واقع عملکرد بهینه این دو در کنار یکدیگر می تواند منجر به ایجاد یک نتیجه خوب در پردازش داده ها شود. وظیفه‌ی اصلی پردازنده گرافیکی گرفتن دستورات و تبدیل آن‌ها به عکس یا ویدیو است.

در لپ تاپ مناسب موشن گرافیک بهتر است به سراغ انتخاب دستگاه هایی بروید که حداقل 4 گیگابایت کارت گرافیک مجزا داشته باشند. البته این حداقل انتخاب شما است و می توانید کارت گرافیک های 8 تا 16 گیگابایت را نیز انتخاب کنید. انتخاب میزان حافظه گرافیکی کاملا به این بستگی دارد که تا چه میزان قرار است فعالیت انجام دهید و در چه سطحی می خواهید این کار را انجام دهید.

لپ تاپ مناسب موشن گرافیک

اگر ممکن است که در آینده به سراغ انجام کارهای حرفه ای تری بروید، از همان ابتدا لپ تاپی با 8 گیگابایت حافظه گرافیکی انتخاب کنید. چرا که با انجام این کار خود را از مشکلات احتمالی در آینده مصون نگه داشته‌اید.

در رشته‌ی گرافیک نرم افزارهای زیادی وجود دارد. نرم افزار افترافکت و پریمیر از نرم افزار های پرطرفدار در رشته گرافیک است که برای ویرایش و تدوین فیلم از آن‌ها استفاده می‌شود. اگر شما هم یک تدوینگر یا ادیتور ویدیو هستید مطلب زیر برایتان بسیار کارآمد خواهد بود!

بیشتر بدانید: لپ تاپ مناسب افترافکت و پریمیر

میزان حافظه رم (RAM) برای یک لپ تاپ انیمیشن سازی یا لپ تاپ مناسب موشن گرافیک

لپ تاپ مناسب انیمیشن سازی و موشن گرافی

رم یک حافظه موقتی است و در واقع محلی است که برنامه ها در آن اجرا می شوند. برخی از افراد حافظه رم با حافظه داخلی که برای ذخیره سازی است را اشتباه می گیرند، اما باید بدانید که این دو با یکدیگر تفاوت دارند. هرچه ظرفیت رم کمتر باشد، امکان اجرای همزمان برنامه‌ها کمتر است. در مقابل رم بیشتر به این معنا است که امکان اجرای برنامه های همزمان در آن بهتر ممکن خواهد بود. هنگام انتخاب بهترین لپ ­تاپ برای انیمیشن سازی، پیشنهاد می­‌کنیم لپ تاپ هایی را انتخاب کنید که حداقل 16 گیگابایت حافظه رم داشته باشند. البته خوب است بدانید که اکثر لپ تاپ ها قابلیت ارتقا رم را دارند. به عنوان پیشنهاد خرید لپ تاپ Legion 5 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. چرا که از نظر حافظه رم ظرفیت بالایی دارد جدا از این که سایر مشخصات سخت افزاری فوق العاده ای دارد.

اهمیت صفحه نمایش در لپ تاپ انیمیشن سازی و موشن گرافیک

معمولا افرادی که قصد انجام فعالیت هایی مانند موشن گرافی یا انیمیشن سازی با لپ تاپ را دارند، انتخاب نمایشگر در تصمیم نهایی آن ها اهمیت دارد. افراد فعال در این زمینه بهتر است تا به سراغ انتخاب نمایشگر های بزرگ بروند تا محدوده دید بیشتری داشته باشند. البته میزان رزولوشن صفحه نمایش و پنلی که در آن به کار رفته است، موضوع مهمی است. بهترین لپ تاپ ها برای انیمیشن سازها و گرافیست‌ها از نظر صفحه نمایش، لپ تاپی است که حداقل دارای مانیتور 15 اینچی  یا مانیتور 17 اینچی باشد و بتواند فضای دید مناسبی را برای کاربر ایجاد کند. البته دقت و تشخیص رنگ نیز نکته‌ی دیگری است که باید آن را مد نظر قرار دهید. بهتر است لپ تاپی را انتخاب کنید که پنل نمایش به کار رفته در آن IPS باشد.

بیشتر بدانید: بهترین لپ تاپ های مخصوص کارهای گرافیکی

لپ تاپ مناسب انیمیشن سازی

حافظه ذخیره‌سازی SSD و HDD در لپ تاپ مناسب انیمیشن سازی و موشن گرافی

در لپ تاپ های انیمشن سازی و موشن گرافی، نیاز است تا حداقل 1 ترابایت حافظه مکانیکی یا HDD وجود داشته باشد و این میزان حداقلی است که باید در نظر داشته باشید. داشتن حافظه SSD در این دسته از لپ تاپ ها سبب می شود تا علاوه بر حافظه‌ی بیشتر سرعت بیشتری را نیز تجربه کنید. یکی از مزایای داشتن SSD این است که می توانید در مصرف انرژی نیز صرفه جویی داشته باشید.

بهترین لپ تاپ های انیمیشن سازی، حتما یک حافظه‌‌ی SSD در خود دارد! هرچه میزان SSD به کار رفته در لپ تاپ بیشتر باشد، سرعت بیشتری نیز تجربه خواهید کرد! یکی از بهترین انتخاب‌ها در دنیای لپ تاپ می‌تواند یکی از انواع لپ تاپ گیمینگ ایسوس باشد. لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس مجموعه‌ای از بهترین‌ سخت افزار و ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند. با خرید یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس به راحتی می‌توانید انواع پروژه‌های سبک و سنگین ساخت انیمیشن را دنبال کنید، البته که به نسبت پروژه خود باید در انتخاب لپ تاپ دقت کافی را داشته باشید.

معرفی بهترین لپ تاپ برای انیمیشن سازی و موشن گرافی

معرفی بهترین لپ تاپ برای انیمیشن سازی و موشن گرافی

حالا که با ویژگی های سخت افزاری این سری از لپ تاپ ها آشنا شدید وقت آن است که تعدادی از لپ تاپ های مناسب برای کارهای گرافیکی را با هم بررسی کنیم و به یک جمع بندی کلی برسیم. اگر گرافیست هستید و قصد خرید لپ تاپ برای رشته ی گرافیک را دارید حتما قبل از خرید مطلب زیر را مطالعه فرمایید!

بیشتر بدانید: نکات خرید لپ تاپ برای رشته گرافیک

 سخن آخر

معرفی بهترین لپ تاپ برای انیمیشن سازی و موشن گرافی

در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی برای خرید لپ تاپ مناسب برای انیمیشن سازی و لپ تاپ مناسب موشن گرافیک را بیان کنیم. اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای خرید لپ تاپ در درجه اول هدف و نیاز شما از خرید لپ تاپ چیست و چه میزان بودجه‌ای در نظر گرفته‌اید و سپس به سراغ فروشگاه‌ها بروید. اگر حس می‌کنید هنوز ابهاماتی است که باید برطرف شود و یا هنوز جواب سوال خود را نگرفته اید می‌توانید با مشاوران ما به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان در ارتباط باشید!

ممنون که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. علیرضا

    سلام لب تاپ ideapad gaming 3 برای کار انمیشن و موشن گرافیگ خوب هست؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود علیرضا عزیز
      البته فقط از نام یک لپ تاپ نمیشه گفت به درد چه کاری میخوره . چون این دستگاه با مشخصات متفاوتی تو بازار وجود داره . ولی کلا برای کارهایی که فرمودین در حد نیم حرفه ای مناسب هست.

      پاسخ به این نظر