top banner

اگر شما به عنوان طراح گرافیکی مشغول به فعالیت هستید، به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارید. لپ تاپی که علاوه بر سخت‌‎افزار قدرتمند و ظاهر جذاب، وزن سبکی نیز داشته باشد تا اگر به صورت فریلنسری مشغول به کار هستید، بتوانید لپ تاپ خود را به همراه داشته باشید و به راحتی آن را جا به جا کنید. در این مقاله قرار است به معرفی چند لپ تاپ برای کارهای گرافیکی بپردازیم و بیان کنیم که بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. بنابراین تا انتهای مطلب با آی تی هوم همراه باشید.

لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی

بررسی سخت افزاری لپ تاپ گرافیکی

اگر شما قصد خرید لپ تاپ گرافیکی را دارید، به طبع قرار است تا از آن برای انجام کارهای گرافیکی استفاده کنید. پس برای انجام این کار به سخت‌افزار قدرتمند و سریع نیاز دارید. منظور از سخت افزار قدرتمند، پردازنده‌ای است که هم زمان بتواند چندین دستور را اجرا کند. البته در کنار پردازنده، بسته به نوع فعالیت‌تان، ممکن است به یک کارت گرافیک یا GPU قدرتمند هم نیاز داشته باشید.

برای اطلاع بهتر در مورد سخت افزار لپ تاپ برای کارهای گرافیکی در ادامه به صورت جداگانه به بررسی هر بخش پرداخته‌ایم. البته شما می توانید خلاصه‌ای جذاب و مفید از مقاله را در پادکست زیر بشنوید و اطلاعات مفیدی را در خصوص لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی به دست آورید.

بررسی پردازنده در لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

همانطور که اطلاع دارید، مهمترین وظیفه در هر سیستم بر عهده CPU است. پردازنده که همانطور که از نام آن پیدا است وظیفه پردازش عملکرد ها را دارد در بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی پردازنده باید قدرت کافی داشته باشد تا در کنار پردازش و محاسبات گرافیکی سایر دستورات شما را بین قطعات مختلف تقسیم کرده و به بهترین شکل ممکن انجام دهد. به همین دلیل باید در انتخاب پردازنده دقت کنیم.

پردازنده مناسب لپ تاپ کارهای گرافیکی

اگر شما بتوانید به سراغ خرید لپ تاپ گرافیکی در سری و نسل جدید پردازنده بروید، بهتر است. چرا که ویژگی هایی دارد که قطعا در نسل های قبل وجود ندارد یا ضیعف است. همچنین در کنار نسل باید به ویژگی های دیگری مانند تعداد هسته، سرعت کلاک و بازه فرکانس نیز توجه کنید. اگر قصد خرید لپ تاپی با پردازنده اینتل را دارید، پیشنهاد ما به شما برای انتخاب پردازنده در لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی، گزینه‌های زیر است.

حداقل پردازندهIntel Core i5نسل دوازده یا سیزده
پردازنده پیشنهادیIntel Core i7 نسل دوازده یا سیزده
پردازنده مناسب برای پروژه‌های سنگینIntel Core i9 نسل دوازده یا سیزده

مشاهده بیشتر لپ تاپ هایی با پردازنده نسل 12: لپ تاپ نسل 12

مشاهده بیشتر لپ تاپ هایی با پردازنده نسل 13: لپ تاپ نسل 13

البته لپ تاپ‌های اپل هم برای کارهای گرافیکی بسیار مناسب هستند. مک بوک‌های اپل از چیپ‌های AMD یا اینتل استفاده نمی‌کنند و اپل این لپ تاپ‌ها را با چیپ‌های اختصاصی M خود تولید می‌کند. چیپ‌های M علاوه بر قدرت بسیار بالا، بسیار بهینه هستند و عمر باتری زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. همین مسئله باعث شده تا ما شدیدا این لپ تاپ‌ها را به کسانی که به انجام کارهای گرافیکی علاقه دارند، توصیه کنیم.

بررسی کارت گرافیک در بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

کارت گرافیک یا GPU در لپ تاپ، به نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد. اگر کار اصلی شما طراحی تصاویر ثابت و بدون تحرک، خلق بروشورهای جذاب و اینفوگرافیک‌های درگیرکننده است، می‌توانید با یک گرافیک یکپارچه مدرن مثل Intel Iris Xe هم کار خود را راه انداخته و کمی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

مشخصات لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

اما اگر مایل به انجام کارهای گرافیکی متحرک و دارای موشن هستید، به یک کارت گرافیک مجزا، یک پردازنده قدرتمندتر و حداکثر میزان حافظه رم ممکن نیاز خواهید داشت. کارت گرافیک مورد نظر شما حداقل باید 4 گیگابایت حافظه اختصاصی داشته باشد تا بتوانید امور دلخواه خود را در نهایت سادگی و سرعت انجام دهید. برای انتخاب یک لپ تاپ با کارت گرافیک ایده آل پیشنهاد ما به شما انتخاب یکی از گزینه های زیر بر اساس بودجه و نیاز شما است.

حداقل کارت گرافیکNvidia GTX 1660Nvidia RTX 3050
کارت گرافیک پیشنهادیNvidia RTX 3060Nvidia RTX 3070
کارت گرافیک مناسب برای پروژه‌های سنگینNvidia RTX 3080Nvidia RTX 4080

مشاهده بیشتر لپ تاپ با کارت گرافیک 3050: لپ تاپ 3050

مشاهده بیشتر لپ تاپ با کارت گرافیک 3060: لپ تاپ 3060

بررسی حافظه رم در لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی

آیا شما جزو گرافیست‌هایی هستید که در زمان انجام کار چند نرم‌افزار را به صورت همزمان با یکدیگر اجرا می‌کنید؟ باید بدانید که تمام اطلاعات نرم افزارهای در حال اجرا، در حافظه رم ذخیره می‌شود. هرچه نرم افزارهای بیش‌تری را اجرا کنید یا پروژه شما حجم بیش‌تری داشته باشد، به حافظه رم بیش‌تری نیاز دارید. نرم‌افزارهای گرافیکی معمولا به حافظه رم بالایی نیز دارند و حجم بالایی را اشغال می کنند. به همین دلیل شما باید به سراغ لپ تاپ هایی بروید که رم بالایی دارند و همچنین قابلیت ارتقا رم نیز برای آن ها وجود دارد. در ادامه به حافظه رم مورد نیاز در لپ تاپ گرافیکی و بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین اشاره کرده ایم.

حداقل حافظه رم16 گیگابایت
حافظه رم پیشنهادی32 گیگابایت
حافظه رم مناسب برای پروژه‌های سنگین64 گیگابایت

مشاهده بیشتر لپ تاپ‌هایی با رم بالا: لپ تاپ رم 16

بررسی فضای ذخیره سازی در لپ تاپ گرافیکی

تمام نرم‌افزارها و اطلاعات شما در فضای ذخیره‌سازی قرار می‌گیرند. این حافظه می‌تواند از نوع SSD یا HDD باشد. البته توصیه می‌شود که در سال 2024 اکیدا به سمت هارددیسک‌های سنتی نروید. تمام “لپ تاپ‌های مناسب کارهای گرافیکی” مدرن از حافظه SSD استفاده می‌کنند که سرعت بیش‌تری دارد و در کنار آن انرژی کمتری را نیز مصرف می‌کند. از آنجایی که گرافیست ها با فایل های زیادی سروکار دارند. پس بهتر است تا در همان ابتدای کار به سراغ خرید لپ تاپ با حافظه ذخیره‌سازی بالا بروند که گزینه‌های پیشنهادی ما به شما به شرح زیر است:

حداقل فضای ذخیره سازی512 گیگابایت از نوع SSD
فضای ذخیره سازی پیشنهادی1 ترابایت از نوع SSD

نمایشگر مناسب لپ تاپ گرافیکی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک لپ تاپ کارهای گرافیکی، نمایشگر آن است. دنیای کارهای گرافیکی، از طراحی وب تا تدوین فیلم به آنچه که مشاهده می‌کنید بستگی دارد. به همین دلیل باید به نمایشگر لپ تاپ دقت کنید. در یک دنیای ایده‌آل هر کسی که به دنبال انجام کارهای گرافیکی است، به یک نمایشگر OLED 4K دسترسی خواهد داشت.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

البته باید بدانید میزان روشنایی، پوشش فضای رنگی DCI-P3 و دقت رنگ بالا مهم‌تر از رزولوشن و فناوری پنل هستند. خصوصا اگر به دنبال کار در محیط‌های خارجی هستید، باید مطمئن شوید که نمایشگر لپ تاپ شما روشنایی کافی را دارد.

اگر دوست دارید تا اطلاعات جامع و بیشتری در مورد سخت افزار لپ تاپ برای کارهای گرافیکی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که ویدیو زیر را از دست ندهید!

معرفی بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

حالا زمان آن است که به سراغ معرفی بهترین لپ تاپ ها برای انجام کارهای گرافیکی برویم. در نظر داشته باشید که این لپ تاپ ها به کمک کارشناسان متخصص آی تی هوم انتخاب شده اند و بهترین گزینه برای گرافیست ها هستند. البته قبل از آن باید بدانید انتخاب یک لپ تاپ برای کارهای گرافیکی در درجه اول به بودجه و نیاز شما از لپ تاپ بستگی دارد! به طور مثال ممکن است شما بخواهید در کنار کارهای گرافیکی بازی نیز انجام دهید. در این صورت باید به سراغ یک لپ تاپ قدرتمند یا یک لپ تاپ گیمینگ بروید که کار شما را راه بیندازد! اما ممکن است صرفا برای شروع و کارهای گرافیکی ساده به لپ تاپ نیاز داشته باشید! در این صورت انتخاب شما متفاوت خواهد بود. توصیه می شود برای این که بدانید کدام لپ تاپ برای گرافیست ها و انجام کارهای گرافیکی مناسب است ویدیوی زیر را حتما نگاه کنید و سپس به سراغ بخش معرفی لپ تاپ های گرافیکی بروید. 🙂

لیست بهترین لپ تاپ‌‌ها برای کارهای گرافیکی

با در نظر گرفتن تمام ویژگی‌های لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی، بهترین‌‌ها را برای هر گروه از کاربران معرفی می‌کنیم. سخت افزار لپ تاپ‌های معرفی شده در این بخش با دقت بررسی شده و بر اساس قیمت قرار گرفته‌اند.

به عنوان اولین انتخاب به سراغ یکی از لپ تاپ‌هایی که شرکت لنوو تولید کرده است می‌رویم. لپ تاپ V15 G2 برای کارهای گرافیکی اولیه مناسب است. دستگاهی که مجهز به پردازنده Core i5 نسل 11 است. این سی پی یو با 4 هسته اصلی، 8 هسته ترد و مجوع حافظه کش 8 مگابایت با سرعت 2.4 تا 4.2 گیگاهرتز به پردازش کارها و پرو‌ژه‌های گرافیکی شما می‌پردازد. این محصول از 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 نیز برخوردار است. برای ذخیره‌سازی هم 1 ترابایت هارددیسک در کنار 256 گیگابایت SSD تعبیه شده است. مهم ترین فاکتور در انتخاب یک لپ تاپ خوب برای کارهای گرافیکی کارت گرافیک آن محصول است. این لپ تاپ در کنار گرافیک یکپارچه ای که دارد، از 2 گیگابایت حافظه گرافیکی در تراشه گرافیکی Nvidia GeForce از مدل MX 350 GDDR5 قدرت می‌گیرد تا از پس کارهای گرافیکی اولیه شما بربیاید.

دومین پیشنهاد ما هم یک لپ تاپ خوش ساخت از شرکت لنوو است که در بطن خود از پردازنده Core i7 نسل 12 اینتل با تعداد هسته‌های بالا و کش 12 مگابایت که سرعت و قدرت پردازش این لپ تاپ را افزایش داده‌اند، استفاده کرده است. تعداد هسته‌های اصلی این محصول 10 عدد و هسته‌های مجازی آن 12 عدد می‌باشند که پردازش با سرعت کلاک 1.3 تا 4.4 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد.

این لپ تاپ 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD دارد و به تراشه گرافیکی مجزا با 2 گیگابایت حافظه از برند Nvidia GeForce مجهز است و ابزار مناسبی برای کارهای گرافیکی و طراحی‌های اولیه شما است. اگر به دنبال یک صفحه نمایش مات و با کیفیت با این قیمت هستید، این لپ تاپ از پنل صفحه نمایش IPS استفاده می‌کند و با اندازه 15.6 اینچ و دقت صفحه نمایش FULL HD (1920 × 1080)  همراه مناسبی برای چشمان شماست و رنگ‌ها را دقیق و واضح نمایش می‌دهد.

سومین انتخاب ما برای شما این لپ تاپ ایسوس از سری ویووبوک است. این لپ تاپ از پردازنده Ryzen 7 نسل 5000 با 8 هسته اصلی و 16 رشته و حافظه کش 20 مگابایت بهره می‌برد و در بازه فرکانس 3.3  تا 4.2 گیگاهرتز کار می‌کند. این لپ تاپ برای عملکرد گرافیکی بهتر تراشه گرافیگی قدرتمند GTX 1650 GDDR6 را با 4 گیگابایت حافظه در قلب خود دارد تا همراه خوبی برای پروژ‌ه‌های گرافیکی شما باشد. حافظه ذخیره‌سازی آن SSD با 512 گیگابایت ظرفیت است. حافظه رم 16 گیگابایت از نوع DDR4  که قابلیت ارتقا ندارد بخش دیگری از این محصول است که جای نگرانی ندارد و شما همیشه می‌توانید از یک هارد اکسترنال استفاده کنید. 

شما به عنوان یک طراح برای مشاهده دقیق و باکیفیت پروژه‌های خود به صفحه نمایشی نیاز دارید که از پنل IPS استفاده کند و رزولوشن FULL HD (1920 × 1080) داشته باشد که این لپ تاپ ایسوس گزینه مناسبی برای شما است. مات بودن صفحه نمایش و وزن 1.8 کیلوگرمی در کنار طراحی زیبا با رنگ نقره‌ای از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ خوب گرافیکی است.

اولین لپ تاپ مجهز به تراشه‌های سری M اپل یعنی مک بوک ایر M1، هنوز هم لپ تاپ بسیار قدرتمندی است. تراشه M1 برای انجام کارهای گرافیکی سبک تا متوسط مناسب است. اما نقطه قوت اصلی مک بوک ایر، وزن بسیار کم و طراحی فوق‌العاده زیبای سبک و باریک است. علاوه بر این، مک بوک ایر بدون فن خنک می‌شود. این یعنی شاهد تولید هیچ صدایی از این لپ تاپ حتی در بالاترین حد مصرف هم نیستیم. مهم‌تر از آن، صفحه نمایش رتینای باکیفیت مک بوک ایر است که با رزولوشن و دقت رنگ بالا، گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به کارهای گرافیکی است.

پنجمین لپ تاپی که قصد داریم به شما معرفی کنیم لپ تاپ دیگری از شرکت ایسوس است. این لپ تاپ از پردازنده Core i5 نسل 11 اینتل بهره می‌برد. پردازنده‌ای که 6 هسته و 12 رشته داشته و در بازه فرکانسی 2.7 تا 4.5 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. نکته دیگری که باید در مورد این لپ تاپ خوب کارهای گرافیکی توجه کنیم کارت گرافیک آن است. RTX 3050 GDDR6 مدل کارت گرافیک مجزای این لپ تاپ است که دارای 4 گیگابایت حافظه است که عملکرد بسیار خوبی را در اختیار طراحان گرافیکی قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از این لپ تاپ برای اجرای بازی‌های ویدیویی هم استفاده کنید.

و اینک میرسیم به معرفی ششمین لپ تاپ، محصولی که علاوه بر داشتن پردازنده قوی از یک کارت گرافیک قدرتمند نیز در کنار یک حافظه ذخیره سازی قابل اطمینان برخوردار است. این لپ تاپ که محصول دیگری از سری ویووبوک ایسوس است از پردازنده نسل 13 اینتل و سری Core i7 با تعداد زیادی هسته که 14 تا از آنها اصلی، 6 تا عملکرد بالا، 8 تا کم مصرف و در نهایت 20 رشته مجازی دارد، ارائه دهنده کیفیت بالایی از پردازش اطلاعات است. این پردازنده 24 مگابایت حافظه کش دارد و به لطف بازه فرکانس  2.4 تا 5.0 گیگاهرتز که دارد به خوبی برازنده نام یک سی پی یو قدرتمند است. لپ تاپی که سی پی یو آن کاملا اطمینان بخش است با وجود یک حافظه گرافیکی RTX 4060 GDDR6  همراه خوبی برای طراحی و ادیت و رندرینگ شما خواهد بود. صفحه نمایش 16 اینچی این محصول اولد (OLED) است و با کیفیت 3.2K و رزولوشن (3200 × 2000)، نرخ نوسازی 120 هرتز و نسبت تصویر 16:10 تصاویر با کیفیتی را با رنگ‌های واقعی به شما ارائه می‌دهد.

هفتمین لپ تاپ در این لیست لپ تاپی است که طراحی ویژه‌ای دارد و مناسب گیمرها و طراحان گرافیک است. شرکت لنوو این محصول زیبا و ساده  و در عین حال قدرتمند را که مغزی از جنس   Core i7 نسل 12  و قلبی از گرافیک شگفت انگیز RTX 3070  دارد در کنار یک خنک کننده قوی روانه بازار کرده است. پردازنده نسل دوازدهمی  این لپ تاپ که دارای 24 مگابایت حافظه کش است، 14 هسته اصلی، 6 هسته عملکرد بالا و 8 هسته کم مصرف را در کنار 20 رشته مجازی دارد، در بازه فرکانسی 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز به پردازش داده‌ها و اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و نرم افزارها می‌پردازد. ترکیب این پردازنده با کارت گرافیک  RTX 3070 که دارای 8 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 است، تا سال‌ها از پس سنگین ترین پروژه‌های شما برمی‌آید حتی اگر اهل بازی هم هستید این ترکیب شگفت انگیز در این زمینه هم پرقدرت عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر می‌توان به 32 گیگابایت حافظه رم DDR5 آن اشاره کرد که تا 32 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد.  1ترابایت حافظه SSD ویژگی دیگریست که این لپ تاپ را همه فن حریف کرده است. این غول بی نقص دارای صفحه نمایش 16 اینچی IPS است که در عین مات بودن دقت صفحه نمایش WQXGA 2K (2560 × 1600) را دارد و تصاویری با کیفیت رنگ عالی را به نمایش می‌گذارد.

انتخاب هشتم تیم آی تی هوم برای شما این محصول است که علاوه بر اینکه یک لپ تاپ مخصوص کارهای گرافیکی و طراحی است، بلکه یک هیولاست که از پس هر کاری برمی‌آید. در بطن این محصول که ظاهر جذابی هم دارد پردازنده‌ای از نسل 13 اینتل از سری  Core i7 قرار دارد که 6 هسته برای کارهای سنگین، 8 هسته برای پردازش کارهای معمولی و 20 هسته مجازی را در کنار 14 هسته اصلی دارد. مجموع حافظه کش آن 24 مگابایت است و با بازه سرعت کلاک 1.9  تا 4.9 گیگاهرتز قدرت بالایی را برای انجام کارهای سنگین فراهم می‌کند.

ایسوس این لپ تاپ را طوری طراحی کرده است که تا سال‌ها نیاز به ارتقا نداشته باشد با این حال  16گیگابایت  حافظه رم DDR5  با پهنای باند ۴۸۰۰ مگاهرتزی BUS دارد که تا 32 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد. حافظه SSD آن یک ترابایت از نوع M.2 NVMe است که می‌توانید فایل‌های زیادی را در آن ذخیره کنید. و اما پردازنده گرافیکی مجزاNvidia GeForce   مدل RTX4060 GDDR6 با قدرت فوق‌العاده ۸ گیگابایت رم در کنار گرافیک یک‌پارچه intel UHD Graphic به یاری پردازنده اصلی می‌شتابند تا سنگین‌ترین برنامه‌های شما را به سرعت پردازش کنند.

در این مرحله می‌رسیم به رتبه نهم و یکی از پرقدرت‌ترین‌های ایسوس، محصولی که پردازنده  Core i9 آن هم از نسل جدید 13 است. حافظه کش 24 مگابایتی و تعداد هسته‌های زیاد آن که 14 هسته اصلی، 6 هسته برای کارهای سنگین، 4 هسته برای کارهای معمولی و 20 رشته مجازی است و در بازه 1.9 تا 5.4 گیگاهرتز کار می‌کند، سرعت و امکانات این پردازنده را با حد شگفت‌انگیزی افزایش داده است. چه چیزی بهتر از یک حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع DDR5 با پهنای باند 4800 MHz که تا 64 مگابایت هم قابلیت ارتقا دارد که همراه عالی‌ای برای سرعت موازی کاری‌های شما خواهد بود. در کنار آن یک SSD یک ترابایتی هم وجود دارد که هر فایل و پروژه سنگینی که دارید را می‌توانید با خیال راحت ذخیره کنید. سرعتی که این لپ تاپ برایتان فراهم می‌کند کاملا شگفت زده‌تان خواهد کرد. تاثیرگذارترین قسمت این محصول تراشه گرافیکی Nvidia GeForce از مدل قدرتمند RTX 4070 GDDR6  با 8  گیگابایت حافظه است که از پس سنگین‌ترین کارهای یک طراح برمی‌آید. در مجموع اگر دغدغه بودجه ندارید و می‌خواهید لپ تاپی را به عنوان همراه مطمئن و همه فن حریف برای حوزه‌های مختلف طراحی در کنار خود داشته باشید این محصول به خوبی می‌تواند عنوان یکی از بهترین لپ تاپ‌های کارهای گرافیکی را از آن خود کند.
در انتهای این لیست بار دیگر به این نکته تاکید می‌کنیم که بر اساس سبک کاری که شما در حوزه طراحی انجام می‌دهید، در انتخاب لپ تاپ مناسب کار گرافیکی خود باید به کارت گرافیک لپ تاپ دقت کنید. چون مهم‌ترین عامل در کار یک طراح است.

کدام نرم افزار و حوزه کاری به لپ تاپ مناسب طراحی و کارهای گرافیکی نیاز دارند؟

هر کدام از نرم افزارهای گرافیکی برای افراد و مشاغل خاص تولید شده است. برای مثال: اگر کار شما ویرایش عکس باشد، ادوبی فتوشاپ نرم افزار این کار به حساب می‌آید. با کلیک روی هر کدام از موارد زیر، می‌توانید مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

بهترین لپ تاپ های رشته گرافیک

نرم افزارهای گرافیکی

نرم افزارهای کار گرافیک، به نرم افزارهایی گفته می‌شود که در تولید یا ویرایش محتوا استفاده می‌شوند. اگر محدوده نرم افزار کارهای گرافیکی را گسترش دهیم، شامل هر نرم افزاری می‌شود که در تصویر سازی کاربرد دارد. در این بخش چند نرم افزار را به شما معرفی می‌کنیم.

  • ادوبی فتوشاپ (Adobe photoshop)
  • ادوبی پریمیر (Adobe Premier)
  • ادوبی XD (Adobe XD)
  • اتوکد (AutoCad)
  • 3DMax

حوزه کاری گرافیک

چه کسانی از نرم افزارهای گرافیکی استفاده می‌کنند؟ در این بخش با مشاغل مرتبط با کارهای گرافیکی آشنا می‌شویم.

  • تولید و ویرایش محتوا
  • طراحی وب (UI/UX)
  • ویرایش عکس
  • تدوین فیلم
  • ساخت انیمیشن و موشن گرافی

نتیجه گیری

لپ تاپ مناسب رشته گرافیک به صورت کلی نیازمند یک سخت افزار حرفه‌ای است. این سری از لپ‌تاپ‌ها دارای سخت افزار حرفه‌ای هستند و برای گیم، رندرینگ، طراحی سه بعدی و…مورد استفاده قرار می‌گیرند. سی پی یو به کار رفته در این لپ‌تاپ‌ها بهتر است از نوع Core i5 تا Core i9  از از سری 12 و 13شرکت اینتل و Ryzen 5 تا Ryzen 9 از سری 5000 تا 9000 شرکت AMD باشند. کارت گرافیک مجزا با حداقل ۴ گیگابایت حافظه لازمه انجام کارهای گرافیکی و بازی با این لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌آید و مورد آخری که در زمان خرید لپ تاپ خوب برای کارهای گرافیکی باید مد نظر قرار دهیم رم و حافظه داخلی است که رم لپ تاپ حداقل 16 گیگابایت، و حافظه داخلی آن از نوع SSD باشد و بهتر است که هر دو قابلیت ارتقا داشته باشند چرا که تضمین کننده سرعت سیستم شما هستند.

با وجود نکات ارزشمندی که در این مقاله دریافت کردید به خوبی قادر خواهید بود که یک لپ تاپ مناسب کار طراحی را برای مسیر کاری خود بر اساس نیاز و بودجه‌ای که دارید انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هر زمان نیاز به مشاوره و همراهی دراین مسیر انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب طراحی نیاز داشتید متخصصین آی تی هوم برای مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

آیا می توان از لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی برای بازی نیز استفاده کرد؟

از آنجایی که سخت افزار این لپ تاپ ها قدرتمند است و عموما بهترین قطعات بر روی آن ها به کار م یرود شما به سادگی می توانید از این لپ تاپ ها برای بازی استفاده کنید.

اجرای نرم افزار فتوشاپ با این دسته از لپ تاپ ها امکان پذیر است؟

بله! شما به راحتی می توانید فتوشاپ را اجرا کرده و خروجی کارهایتان را بگیرد. البته راهنمای خرید لپ تاپ مناسب فتوشاپ نیز می تواند به شما اطلاعات بیشتری در این زمینه بدهد.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. محمد

    سلام برای پروژه های سنگین گرافیکی برای شرکت می‌خوام جی 614بهتره یا لژیون پرو 5

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام محمد عزیز…. اگر بتونی بهمون بگی کدوم کانفیگ این دو مدل رو انتخاب کردی بهتر میتونیم راهنماییت کنیم.

      پاسخ به این نظر
  2. فرانک عباسی

    سلام مطالب مفیدی بود. کلی لپتاپ برای طراحی های گرافیکی داره که از طریق لینک زیر میتوانید وارد سایت شود و مستقیما به لپتاپ های طراحی برسید.ما وارد کننده مستقیم لپتاپ در کشور بدون واسطه هستیم. قطعا قیمت های مناسبی داریم.

    پاسخ به این نظر
  3. :)

    سلام من یه لبتاپ برای کار با برنامه های ادوبی مثل Ps,Ai,Id,pr کلا کلا کارهای گرافیکی می‌خوام به من
    Msi Gf63Thin 11sc و Msi modern15 A11MU
    معرفی شده موندم کدوم انتخاب کنم میشه شما کمک کنین
    اگه گزینه پیشنهادی خوبی هم خودتون دارین ممنون میشم بگید تا 25سقف میخوام خرج کنم

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام دوست عزیز
      توی درچه اول سعی کنید برید سراغ لپ تاپ های ایسوس چون هم عملکرد خوبی داره و هم برند مطرحیه! برای اجرای این نرم افزارها حداقل 4 گیگابایت کارت گرافیک لازم دارید . هر لپ تاپی بخرید با این میزان گرافیک و یک پردازه i5 کارتون رو راه میندازه.

      پاسخ به این نظر
  4. Fatemeh

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید لپتاپ برای رشته گرافیک و استفاده از برنامه های ایلوستریتور و فتوشاپ و ایندیزاین و کورل چی پیشنهاد میکنید
    و نظرتونو راجب لپتاپ HP envy 13 رو لطف میکنید

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود فاطمه عزیز
      برای اینکه بتوانید با این برنامه ها کار کنید حداقل های سخت افزاری این موارد هست : رم کمتر از 8 گیگ نباشد -پردازنده از نسل های 10 به بالا باشد . 2 گیگ کارت گرافیک مجزا هم باید داشته باشد . بودن SSD الزامی نیست ولی در صورت وجود باعث افزایش سرعت عملکرد سیستم شما میشود .
      در مورد HP هم باید مشخصات دقیق رو به کارشناسان ما اعلام کنید تا نظرشون رو بهتون بگن . با گفتن یک اسم و مدل نمیشه فهمید این دستگاه چه سخت افزاری دارد .

      پاسخ به این نظر
  5. amir

    سلام وقت بخیر
    rog flow z13
    برای اپ بلندر و ادوبی فتوشاپ در کنار بازی
    مناسب هست؟

    پاسخ به این نظر
    1. آی‌تی‌هوم

      سلام
      بهتر بود کافیگ را برای ما ارسال میکردید…
      ولی اگر با لپ تاپ با کانفیگ زیر مد نظرتون هست
      سری پردازنده : Core i9
      ظرفیت حافظه RAM :16 گیگابایت
      نوع حافظه RAM : DDR5
      سازنده پردازنده گرافیکی : NVIDIA
      اندازه صفحه نمایش : 13.4 اینچ

      قطعا هر کار گرافیکی رو میتونید با این لپ تاپ انجام دهید…
      ایرادی که این لپ تاپ داره فقط صفحه نمایش ۱۳ اینچی هست که برای کارهای گرافیک کمی کوچک است.

      پاسخ به این نظر
  6. مهرنوش

    سلام وقتتون بخیر لپتاب asus vivobook x513ea برای کارای گرافیکی مناسبتر هست یا asus vivobook k571la؟برا کار با نرم افزارایی مثل فتوشاپ و لایتروم و ایلاستریتور و افترافکت و یه مقدار پریمیر

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      مهرنوش عزیز درود بر شما
      X513EA پردازنده گرافیکی مجزا نداره و لپ تاپ برای پردازش های گرافیکی و تصویر سازی نیاز به این داره که از CPU و رم دستگاه کمک بگیره . این یعنی فشار مضاعف به رم و CPU و همچنین این دستگاه اصلا مناسب افتر افکت نیست. ولی K571LI خودش کارت گرافیک مجزا با ظرفیت رم 4 گیگابایتی داره . گزینه مناسب K571LI هست.

      پاسخ به این نظر
  7. ایلین

    سلام و خسته نباشید

    آیا برای کار گرافیکی سنگین تهیه یک لبتاب صفحه لمسی قوی بهتر است یا خرید یک لب تاب مشابه غیر لمسی همراه با صفحه نوری و قلم وکوم اینتس پرو؟
    میخام بدونم که آیا لب تابی وجود داره که از لحاظ درک زاویه قلم کیفیت و درک فشار قلم بتونه به اندازه وکام اینتوس پرو باشه اگه وجود داره اسمش رو لطف میکنید؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود آیلین عزیز
      دستگاه هایی با کارت گرافیک خوب و مورد قبول که مناسب کارهای گرافیک سنگین باشه بیشترشون لپ تاپ های گیمینگ هستند . دستگاه های گیمینگ هم صفحه لمسی نیستن. اگر هم دستگاه با گرافیک بالا و پردازنده قوی بخواد لمسی باشه قیمتش خیلی بالا میره . پس به صرفه این هست که ی لپ تاپ خوب با ی قلم نوری خوب تهیه کنید.

      پاسخ به این نظر
  8. ایلین

    سلام و خسته نباشید
    ببخشید یکم سوالم کلی و غیر تخصیصی هست ولی
    آیا برای کار گرافیکی سنگین تهیه یک لبتاب صفحه لمسی قوی بهتر است یا خرید یک لب تاب مشابه غیر لمسی همراه با صفحه نوری و قلم وکوم اینتس پرو؟
    میخام بدونم که آیا لب تابی وجود داره که از لحاظ درک زاویه قلم کیفیت و درک فشار قلم بتونه به اندازه وکام اینتوس پرو باشه اگه وجود داره اسمش رو لطف میکنید؟

    پاسخ به این نظر
  9. Mohsen

    دست مریزاد از اطلاعات مفید و کاربردیتون.

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود محسن عزیز

      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما درمیان گذاشتین

      پاسخ به این نظر
  10. ۲۵۶

    سلام یه لپ تاپ که کارای دانشجویی و گرافیکی ۲ بعدی و کمی ۳ بعدی سبک بشه انجام داد رنج ۲۰ ۲۵ ۳۰ چی پیشنهاد میکنید؟

    پاسخ به این نظر
    1. آی‌تی‌هوم

      سلام آقای یزدانی عزیز
      پیشنهاد میکنم ویدئویی که در همین صفحه وجود داره را مشاهده بفرمایید کانفیگ هایی که لازم هست برای رندرینگ و مواردی که فرمودید کاملا توضیح داده شده… و بصورت کلی لپتاپ هایی که در این مقاله معرفی کردیم مدام در حال بروزرسانی هست و لپ تاپ هایی که مورد نیاز کار گرافیکی هست بصورت دقیق بررسی و انتخاب شده اند.

      پاسخ به این نظر
  11. کرمانی

    پردازنده های اینتل بهترن تو این زمینه یا ای ام دی؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و دورد دوست عزیز
      ی مقدار پردازنده های رایزن از پردازنده های اینتل بهتر عمل میکنند .

      پاسخ به این نظر
  12. زاهدانی

    فروش اقساطی هم دارین؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام دوست عزیز
      بله فروش اقساطی طی طرح رفاه کالا صورت میگیره و شرایط و نحوه درخواست در سایت موجود هست

      پاسخ به این نظر
  13. مرضیه قربانی

    سلام من لپ تاپ رو 2 ساعت پیش ثبت سفارش کردم فاکتور هم صادر شد با توجه به این که ساکن تهرانم کی میرسه دستم؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام و درود مرضیه عزیز
      سفارش های شهر تهران در همان روز تا ساعت 7 عصر تحویل داده میشه . ولی بسیاری موارد در حدود 2 ساعت تحویل خریدار میشه.

      پاسخ به این نظر
  14. احمد صفایی راد

    برای موشن گرافی کدوم لپ تاپ رو معرفی میکنید؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام احمد عزیز
      موشن گرافی ی کار گرافیکی به حساب میاد و نسبت به سطح کاربری شما تغییر میکنه . ولی بطور کل در حال حاضر بهتره دستگاهی تهیه کنید که حداقل 4 گیگ کارت گرافیک مجزا داشته باشه و پردازنده سری H باشه . جدیدترین لپ تاپ های گرافیکی رو میتونید از دسته بندی مربوطه پیدا کنید.
      https://ithome.ir/product-category/laptop/designrendering/

      پاسخ به این نظر
  15. مسعود

    لپ تاپ رایزن 7 هم برای کارهای گرافیکی میتونه مناسب باشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام مسعود عزیز
      چرا که نه . رایزن های جدید فوق العاده قوی هستن و در واقع برای کارهای گرافیکی و مولتی تسک رایزن ها فوق العاده هستند.

      پاسخ به این نظر