top banner
لپ تاپ گیمینگ چیست

اگر شما جزو افرادی باشید که از دوستداران دنیای تکنولوژی هستند و در زمینه‌ لپ تاپ و کامیپوتر اطلاعاتی دارند، احتمالا نام لپ تاپ گیمینگ را شنیده اید. در غیر این صورت باید گفت لپ تاپ گیمینگ قدرتمندترین لپ تاپ ها از هر کمپانی می‌باشند. در واقع می‌توان گفت شرکت های تولید کننده لپ تاپ نهایت فناوری و تکنولوژی خود را در لپ تاپ های گیمینگ به نمایش می‌گذارند و از همین رو با لپ تاپ هایی حرفه ای در این دسته بندی سرو کار داریم.

اگر بخواهیم در مورد قیمت نهایی این لپ تاپ ها صحبت کنیم باید گفت که قیمت نهایی آن ها با توجه به ویژگی های سخت افزاری آن‌ها متفاوت خواهد بود اما در کل این لپ تاپ ها در دسته بندی لپ تاپ های گران قیمت قرار می‌گیرند. در این مقاله قرار است به بررسی کلی در مورد لپ تاپ گیمنیگ بپردازیم و در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

اگر شما علاقمند هستید تا در مورد لپ تاپ گیمینگ بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

لپ تاپ گیمینگ چیست

لپ تاپ گیمینگ چیست

در مورد لپ تاپ گیمینگ بیشتر بدانیم…

برخی از افراد این تصور را دارند که لپ تاپ گیمنیگ، لپ تاپ هایی هستند که صرفا برای بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند در صورتی که باید گفت این طور نیست!!!

شما می‌توانید از این لپ تاپ‌ها برای طیف وسیعی از فعالیت های شغلی و تحصیلی استفاده کنید. به طور مثال استفاده از این لپ تاپ ها برای اجرای نرم افزارهای سنگین مهندسی و کارهای گرافیکی حرفه ای و انجام پروژه های طراحی و طراحی سه بعدی و رندرینگ استفاده کنید. همچنین لپ تاپ های گیمینگ امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در لپ تاپ های معمولی نمی‌توان این آپشن ها را مشاهده کرد.

به طور خلاصه ” به لپ تاپی که برای بازی و فعالیت های حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرد و دارای سخت افزاری حرفه ای و قدرتمند باشد لپ تاپ گیمینگ گفته می‌شود.”

تفاوت لپ تاپ گیمینگ با معمولی

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که لپ تاپ گیمینگ چه تفاوتی با لپ تاپ معمولی دارد که احتمالا با مطالعه‌ی قسمت بالا تا حدی به جواب این سوال رسیده‌اید. اولین تفاوتی که بین لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ های معمولی وجود دارد، سخت افزار به کار برده شده بر روی آن‌ها می باشد. حتی شما می‌توانید تفاوت بین این دو لپ‌تاپ را در ظاهر آن ها نیز مشاهده کنید. در ادامه به طور کلی سخت افزار لپ تاپ های گیمینگ با لپ تاپ معمولی را مقایسه کرده‌ایم.

تفاوت لپ تاپ گیمینگ با معمولی

تفاوت لپ تاپ گیمینگ با معمولی

  • پردازنده

از آنجایی که بهترین لپ تاپ گیمینگ قدرتمند ترین لپ تاپ ها در هر برند هستند، طبیعی است که در ساخت آن ها از قدرتمندترین پردازنده‌ها استفاده شود تا لپ تاپ توانایی پردازشی خوبی داشته باشد و بتواند کاربران را راضی نگه‌دارد. معمولا بیشتر پ در لپ تاپ های گیمینگ از فناوری هایپر تردینگ استفاده شده است و این تکنولوژی می تواند سبب شود تا CPU عمل پردازش داده ها را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد. عموما بازی های نسل جدید طوری طراحی شده اند که می توان عملکرد و اجرای بهتری از آن ها بر روی لپ تاپ های گیمینگ داشت. در لپ تاپ های معمولی سی پی یو بسته به رده کاربری و قیمت لپ تاپ قدرت متفاوتی داشته و معمولا تعداد هسته کمتری نسبت به سی پی یو لپ تاپ های گیمینگ دارند به همین علت به وسیله این لپ تاپ ها نمی‌توان فعالیت های سنگین و حرفه ای را انجام داد.

  • کارت گرافیک

کارت گرافیک از مهم‌ترین قطعات در سخت افزار لپ تاپ های مخصوص بازی است و هر چه این قطعه قدرتمندتر باشد سیستم در اجرای بازی ها قوی تر عمل خواهد کرد. سعی کنید به سراغ انتخاب لپ تاپ هایی با کارت گرافیک 4 الی 8 گیگ بروید تا بتوانید راحت تر بازی هایی با حجم بالا را انجام دهید. برای مثال  لپ تاپ گیمینگ ایسوس همگی دارای کارت گرافیک مجزا در ظرفیت های مختلف هستند و کاربران می‌توانند با توجه به نیازی که دارند لپ تاپ مورد نظر را تهیه کنند. لپ تاپ های معمولی اکثرا دارای گرافیک آنبرد بوده و یا 2 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا دارند که در حد فعالیت های گرافیکی معمولی پاسخگو است

  • حافظه رم

یکی از تفاوت های لپ تاپ گیمینگ با معمولی در این است که این لپ تاپ ها دارای رم هایی با ظرفیت بالا هستند که کار با سیستم را بسیار تند کرده و از هنگی سیستم جلوگیری می‌کند. رم هایی با ظرفیت 8 الی 16 گیگابایت برای طیف وسیعی از بازی ها و فعالیت های گرافیکی مناسب هستند. در بیشتر لپ تاپ های گیمینگ رم قابلیت ارتقاء داشته و زمانی که کاربر احساس کند نیاز به مقدار رم بیشتری برای فعالیت‌های خود دارد می‌تواند  به  راحتی رم را ارتقا دهد. در لپ تاپ های معمولی و ساده اکثر کاربر نیاز به رم با ظرفیت چندان بالا ندارد اما در این دسته از لپ تاپ نیز معمولا رم خاصیت ارتقاء داشته و در صورت نیاز کاربر می‌تواند ظرفیت رم را افزایش دهد.

لپ تاپ گیمینگ

  • حافظه SSD و HDD

حافظه داخلی در لپ تاپ های گیمینگ همگی از نوع SSD هستند و در برخی از لپ تاپ ها از هارد دیسک نیز در کنار SSD استفاده می شود. هیبرید بودن لپ تاپ یک گزینه بسیار خوب در لپ تاپ گیمینگ است و سرعت بسیار فوق العاده به سیستم می‌دهد. حافظه داخلی نیز مانند رم قابلیت ارتقا دارد. در لپ تاپ های معمولی می‌توان هر دو نوع حافظه را مشاهده کرد اما به صورت کلی حافظه SSD یک قطعه گران قیمت است و در لپ تاپ هایی با قیمت پایین استفاده نمی‌شود.

  • طول عمر باتری

لپ تاپ های گیمینگ از لحاظ باتری بسیار قوی هستند و عمر طولانی دارند به همین دلیل باتری این لپ تاپ ها به راحتی خالی نمی‌شود. همچنین لپ تاپ های مخصوص گیم با سرعت بیشتری نسبت به لپ تاپ های معمولی شارژ می‌شوند.

لپ تاپ گیمینگ

بررسی کیبورد در لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی

کیبورد های مخصوص گیمینگ طوری طراحی شده اند که کلید های پرکاربرد دسترسی راحت تر داشته باشند همچنین مقاومت بالاتری نیز نسبت به لپ تاپ معمولی دارند و دیرتر خراب می‌شوند.

سخن آخر…
لپ تاپ گیمینگ در کل جز لپ تاپ های قدرتمند است و برای بسیاری از فعالیت ها علاوه بر گیم مناسب است. برای مثال شما با بررسی لپ تاپ مناسب فتوشاپ متوجه خواهید شد که لپ تاپ های گیمینگ بهترین گزینه برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی هستند و شما با خرید یک لپ تاپ گیمینگ در واقع یک لپ تاپ همه کاره خریده اید. به عنوان مورد آخر نیز بگوییم که بسیاری از افراد به دنبال لپ تاپ گیمینگ ایسوس ارزان هستند اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید پیشنهاد می‌کنیم سری به دسته بندی تاف گیمینگ سایت آی تی هوم بزنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و رفع سوالات می‌توانید از طریق چت آنلاین با مشاورین ما در تماس باشید و یا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس: 58426-021

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. سحر قلی زاده

    من میخوام ی لپ تاپ برای کار تولید محتوا بخرم و باهاش افتر افکت کار کنم . ولی مشکلی که دارم اینه همشون ی مقدار وزن سنگینی دارن . آیا لپتاپ خوب با وزن سبک وجود نداره

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام و درود سحر عزیز
      دستگاه های حرفه ای که بشه باهاش کار گرافیکی انجام داد کلا حدود وزن شون 2 کیلوگرم هست .

      پاسخ به این نظر
  2. ابوالفضل امامی

    من ی لپ تاپ گیمینگ میخوام باهاش بتونم هم بازی کنم و هم کارهای گرافیکی انجام بدم . اگه امکان داره بهم مشاوره بدین

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود ابوالفضل عزیز
      برای اینکه بتونیم درست راهنمایی کنیم باید بفرمایید که چه حدود قیمیت یباشه و با چه نرم افزارهای گرافیکی کار میکنید . لطفا در قسمت چت با کارشناسان با ما در ارتباط باشید یا تماس تلفنی با ما بگیرید تا بتونیم ی لپ تاپ مناسب با قیمت مناسب بهتون معرفی کنیم.

      پاسخ به این نظر