top banner
بررسی جامع لپ تاپ N7400PC

مغازه ها و سایت های خرید لپ تاپ، امروزه پر از تنوع است. به طوری که شخصی که در این زمینه اطلاعاتی نداشته باشد و قصد خرید لپ تاپ داشته باشد. با انبوهی از اطلاعات و مدل های گوناگون رو به رو خواهد شد که ممکن است برای آن ها گیج کننده باشد. البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیرید که از هر لپ تاپ ممکن است چند نمونه با کانفیگ ها و مشخصات سخت افزاری گوناگون موجود باشد که همین مسئله تا حدودی کار را سخت تر خواهد کرد. در این مقاله برای راحتی شما و همچنین برای این که بتوانید در زمان خرید، انتخاب بهتری داشته باشید، تصمیم گرفتیم به معرفی و بررسی یکی از بهترین لپ تاپ های کمپانی ایسوس یعنی VivoBook Pro N7400 PC بپردازیم و از ویژگی های آن صحبت کنیم.

نماهای مختلف لپ تاپ N7400PC

این لپ تاپ بیشتر برای افراد حرفه ی مانند گیمرها، طراحان گرافیکی و اجرای نرم افزارهای مهندسی کاربرد دارد. چرا که سخت افزاری که در آن به کار رفته است یک نمونه واقعا فوق العاده به حساب می آید اما بدان معنا نیست که کاربران عادی می توانند از این لپ تاپ برای انجام کارهای خود استفاده کنند، اگر محدودیت بودجه برای این دسته از کاربران وجود ندارد، می توانند به سراغ خرید این لپ تاپ بروند.

پس اگر شما دوست دارید در مورد لپ تاپ N7400PC اطلاعات بیشتری داشته باشید و در جستجوی خرید یک لپ تاپ فوق العاده هستید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های لپ تاپ N7400PC کیبورد لپ تاپ و بدنه دستگاه

بررسی ویژگی های ظاهری لپ تاپ N7400PC

لپ تاپ N7400PC را می توان در دسته بندی لپ تاپ سبک و باریک قرار داد. این لپ تاپ تنها دارای وزن 1.4 کیلوگرم است که سبب می شود افراد به ساده و راحت ترین حالت ممکن بتوانند این لپ تاپ را جابجا کنند و از بابت حمل و نقل آن نیز مشکلی نداشته باشند. همچنین ابعاد این لپ تاپ 317 *228*17.9 میلی‌متر می باشد که با توجه به ابعاد جمع و جوری که دارد می توانید در هر جایی از آن استفاده کنید و آن را در همه جا همراه با خود داشته باشید.

بیشتر افراد نسبت به لپ تاپ خود بسیار حساس هستند و دوست ندارند که رد خط و خش بر روی آن ایجاد شود. در مورد لپ تاپ N7400PC می توان گفت که بدنه آن از فلز مقاوم آلومینیوم ساخته شده است و کل بدنه نیز از همین جنس است. به جز گوشه های داخلی مانیتور و همین موضوع سبب می شود تا این لپ تاپ علاوه بر این که استحکام بالایی که از خود نشان می دهد تا حد زیادی در برابر ضربه  خط و خش نیز مقاوم باشد.

بررسی ویژگی های ظاهری لپ تاپ N7400PC

لپ تاپ N7400PC به رنگ نقره ای درخشانی است که زیبایی خاص دارد، اولین نکته ای که در مورد بدنه این لپ تاپ وجود دارد و نظر کاربران را جلب می کند لوگوی ایسوس VivoBook است که در سمت راست دستگاه جای گرفته است و در نهایت سادگی، توانسته است طرحی متمایز از سایر VivoBook ها ایسوس داشته باشد.

اگر بخواهیم از نظر ظاهری به یک جمع بندی کلی برسیم، می توان بگوییم کمپانی ایسوس عملکرد خوبی داشته است و لپ تاپی را تولید کرده است که در عین جذابیت ظاهری، قدرتمند و سریع است.

بررسی ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ N7400PC

 درست است که بحث ظاهر دستگاه یک موضوع مهم است و برای خیلی از افراد اهمیت دارد، اما چیزی که خیلی مهم تر است و باید در زمان خرید لپ تاپ به آن دقت شود، سخت افزار به کار برد شده در لپ تاپ است.

این که شما در چه حیطه ای فعالیت می کنید و قصد خرید لپ تاپ با چه ویژگی هایی را دارید بسیار مهم است!

برای مثال شخصی که قرار است کارهای گرافیکی سنگین انجام دهد نمی تواند به سراغ خرید لپ تاپ ایسوس Core i3 برود! چرا که قطعا در زمان کار با مشکل رو به رو خواهد شد!!

ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ N7400PC کارهای گرافیکی

لپ تاپ N7400PC با توجه به سخت افزاری که دارد، بیشتر برای کاربران حرفه ای مناسب است. مانند افرادی که در جستجوی یک لپ تاپ گیمینگ هستند، یا افرادی که با نرم افزارهای مهندسی پیچیده سرو کار دارند و یا گرافیست ها و طراحان حرفه ای که حقیقتا انتخاب این لپ تاپ برای آن ها با توجه به ویژگی هایی که دارد، مناسب ترین گزینه است.

البته همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم اگر شما با محدودیت بودجه برای خرید لپ تاپ رو به رو نیستید و قصد خرید یک پ تاپ خوب با عملکرد بالا را داری که در کنارآن ظاهر ساده و مینیمالی داشته باشد. می توانید از لپ تاپ N7400PC به عنوان لپ تاپ دانشجویی یا یک لپ تاپ مالتی مدیا استفاده کنید.

حالا زمان آن است که به سراغ بررسی ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ شگفت انگیز برویم.

جدول مشخصات سخت افزاری لپ تاپ N7400PC

پردازندهIntel Core i7 11370H
تعداد هسته اصلی پردازنده4 هسته
تعداد هسته مجازی ( ترد )8 هسته
حافظه رم16 گیگابایت
کارت گرافیک4 گیگابایت GeForce RTX3050
حافظه SSD1 ترابایت

 

پردازنده لپ تاپ N7400PC، پایگاه دستورالعمل ها

پردازنده به کار برده شده در لپ تاپ N7400PC یکی از پردازنده های قدرتمند شرکت اینتل می باشد پردازنده Intel Core i7 11370H این قابلیت را دارد که بتواند تمام پردازش ها را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد و کمترین تاخیر را اجرا برنامه ها داشته باشد.

پردازنده این لپ تاپ دارای 4 هسته حقیقی است. نکته ی مثبتی که در مورد این پردازنده ای لپ تاپ وجود دارد این است که از تکنولوژی هایپرتردینگ برخوردار است و با حساب 8 هسته مجازی دارد. با این جمله متوجه خواهیم شد که تکنولوژی هایپر تردینگ سبب می شود تا عملکرد و سرعت لپ تاپ به طور چشمگیری ارتقا پیدا کند و بتوانید تسک ها را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید.

بازه فرکانس این لپ تاپ 3.3 گیگاهرتز است و در مجموع 12 مگابایت حافظه کش دارد.

لپ تاپ ویوبوک ایسوس N7400PC

 

کارت گرافیک لپ تاپ N7400PC

معمولا برای انجام کارهای گرافیکی در حد اولیه و بازی های ساده لازم است تا لپ تاپ شما حداقل 2 گیگابایت حافظه گرافیکی داشته باشد. این ویوو بوک ایسوس دارای 4 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا است که از نوع قدرتمند RTX3050 می باشد و شما می توانید تمام بازی ها، امور گرافیکی و … را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

حافظه رم، محلی برای نگهداری اطلاعات

همانطور که اطلاع دارید حافظه رم یک حافظه موقتی برای ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات است. اگر لپ تاپ شما حافظه رم کافی نداشته باشد و بخواهید چند برنامه را به طور همزمان اجرا کنید، ممکن است با مشکل رو به رو شوید.

اما در لپ تاپ هایی که حافظه رم کافی دارند، شما می توانید چندین برنامه را به طور همزمان اجرا کنید بدون این که مشکلی ایجاد شود. لپ تاپ N7400PC دارای 16 گیگابایت حافظه رم است که فضای کافی و مورد نیاز برای بیشتر افراد الخصوص گیمرها و گرافیست ها می باشد که در هنگام کار نیاز است چندین برنامه سنگین را به طور همزمان اجرا کنند. این حافظه رم از نوع DDR4 می باشد و پهنای باند این حافظه RAM عددیی در حدود 3200 مگاهرتز می باشد.

فینگر پرینت روی اثر انگشت

حافظه SSD در لپ تاپ N7400PC، قطعه ای برای سرعت بیشتر

این لپ تاپ مجهز به یک ترابایت حافظه SSD می باشد که طبیعتا داشتن این میزان از حافظه SSD می تواند نقش به سزایی در عملکرد لپ تاپ داشته باشد و نکته مثبتی که وجود دارد این است که شما می توانید این حافظه را ارتقا دهید و مجددا هم افزایش سرعت لپ تاپ و هم در مصرف کمتر انرژی لپ تاپ تاثیر گذار باشید.

 

نمایشگر N7400PC، ورودی به دنیای جدید

یکی از مهمترین ویژگی های این لپ تاپ که سبب محبوبیت آن نیز شده است، نمایشگر آن می باشد. این نمایشگر ابعاد 14 اینچ دارد. اما چیزی که آن را منحصر بفرد می کند قابلیت OLED بودن آن است. داشتن نمایشگر OLED در یک دستگاه سبب می شود تا تشخیص و دقت رنگ ها بهتر باشد. از دیگر ویژگی های این نمایشگر می توان به رزولوشن 2K و داشتن تاییدیه پنتون در تشخیص رنگ ها اشاره کرد.

این نمایشگر 1.07 میلیارد رنگ را ساپورت می کند و دارای فضای رنگی 100%  DCI-P3 می باشد.

صفحه نمایش OLED لپ تاپ N7400PC

 

نوآوری در طراحی کیبورد و تراک پد در لپ تاپ N7400PC

در لپ تاپ N7400PC نسبت به سایر نمونه های قبلی شاهد پیشرفت چشمگیری بوده ایم، اما چیزی که بیشتر نظر را جلب می کند در طراحی کیبورد و تراک پد این لپ تاپ رخ داده است.

دکمه پاور که مدل های قبل به شکل یک چراغ همیشه روشن بوده است، جای خود را به یک طراحی مینیمال نقره ای رنگ داده است و جدا از آن در نقش FingerPrint نیز عملکرد دارد و قدرت تشخیص بالایی نیز دارد. همچنین بعضی از دکمه ها مانند  Enter، Backspace دارای نور LED هستند.

در تراک پد یا همان تاچ پد نیز قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید روشنایی مانیتور را کم و زیاد کنید، صدا را تغییر دهید و یا حتی نور بک لایت را عوض کنید. البته کاربرد حقیقتی این DIAL PAD زمانی است که نرم افزارهای ادوبی را اجرا می کنید.

نوآوری در طراحی کیبورد و تراک پد در لپ تاپ N7400PC

سیستم خنک کنندگی N7400PC

سیستم خنک کنندگی یکی از مهمترین بخش های هر لپ تاپ است، بخصوص در لپ تاپ هایی که سخت افزار قدرتمندی دارند و با آن ها برنامه های سنگین تری را اجرا می کنید. داشتن یک سیستم خنک کنندگی قدرتمند بیشتر از پیش می تواند موثر باشد. در این لپ تاپ نیز سیستم خنک کنندگی ارتقا یافته است و از دو فن و دو لوله حرارتی برای خنک کردن سیستم استفاده می‌شود که نسبت به سایر مدل های قبلی بهبود یافته است.این فن ها خنک کننده انرژی می را مصرف می کنند و در مصرف انرژی لپ تاپ نیز به نوعی صرفه جویی می شود.

 

به عنوان جمع بندی می توان گفت که…

لپ تاپ N7400PC می تواند یکی از بهترین انتخاب های برای حرفه ها یا افرادی باشد که به دنبال خرید یک لپ تاپ همه چیز تمام هستند.

چنانچه شما در زمینه خرید لپ تاپ N7400PC به راهنمایی یا نیاز دارید می توانید با کارشناسان ما در مجموعه آِ تی هم تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

021-58426

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. سینا

    این دستگاه خیلی کیفیت ساخت خوبی داره و مانیتورش عالی هست . تنها عیبش از نظر من اینه که نمیشه رمش رو ارتقا داد . ولی بقیه چیزهاش عالیه . ممنون از مقاله خوبتون

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود سینای عزیز خوشحالیم براتون مفید بوده و از لپ تاپ تون رضایت داشتین

      پاسخ به این نظر
  2. omid niyazi

    من این دستگاه رو از مجموعه شما خریدم . خیلی راضی هستم دستت همه شما درد نکنه ممنون از مشاوره های مفیدتون .

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      امید عزیز درود بر شما
      خوشحالیم تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم و براتون مفید بوده

      پاسخ به این نظر