top banner
راهنمای خرید لپ تاپ مناسب تولید محتوا

تولید محتوا فعالیت و شغل پر طرفداری که این روزها بازار کار شلوغی نیز دارد. هر آنچه که شما در بستر وب و شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید، محتواهایی هستند که توسط کاربران تولید شده اند. فرقی نمی کند این محتوا از چه جنسی است! ممکن است محتوایی که تولید می شود به صورت صوتی، تصویری یا ویدیویی باشد.

اما نکته ای که همه درمورد آن می دانیم این است که برای انجام این کار و شروع فعالیت تولید محتوا به ابزار یا سیستمی نیاز داریم که به واسطه آن بتوانیم امور خود را انجام دهیم. در این مقاله قرار است به بررسی این موضوع بپردازیم که برای تولید محتوا در سطح آماتور و حرفه ای از نظر سخت افزاری به چه لپ تاپی نیاز داریم و این که آیا لپ تاپی که برای تولید محتوای تصویری استفاده می کنیم، از نظر سخت افزاری تفاوتی با لپ تاپ مناسب تولید محتوای متنی دارد یا خیر؟

پس اگر شما نیز دوست دارید در این مورد اطلاعاتی داشته باشید و یا قرار است فعالیت تولید محتوا را شروع کنید، توصیه می کنیم که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

لپ تاپ مناسب تولید محتوا

لپ تاپ مناسب تولید محتوا به طور کلی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

زمانی که در مورد لپ تاپ مناسب تولید محتوا صحبت می کنیم منظورمان لپ تاپی است که بتواند از پس انجام امور گوناگون بربیاد و این قابلیت را داشته باشد تا نرم افزارهای مختلف را اجرا کند. چرا که تولید محتوا فقط به یک شاخه محدود نمی شود و شخصی که قرار است تولید محتوا انجام دهد ممکن است با نرم افزارهای گوناگون سروکار داشته باشد.

بنابراین اگر شما قرار است تولید محتوا انجام دهید قبل از این که به سراغ خرید لپ تاپ بروید، مشخص کنید که قرار است چه نوع محتوایی تولید کنید و آیا در آینده قصد دارید که کار خود را توسعه دهید یا خیر!

پس از مشخص شدن  پاسخ این سوالات تقریبا نصف مسیر را طی کرده اید و تنها باید تحقیقات خود را در زمینه سخت افزار مورد نیازتان بیشتر کنید که در این مقاله قرار است ما به طور کامل به همه این نکات اشاره کنیم و حداقل و حداکثر سخت افزاری که برای تولید محتوا نیاز دارید را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ مناسب تولید محتوا

 حداقل سخت افزار مورد نیاز برای تولید محتوا

حداقل پردازنده مورد نیاز برای تولید محتوا Core i3  یا Ryzen3
حداقل کارت گرافیک حافظه گرافیکی داخلی + 2 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا
حداقل رزولوشن صفحه نمایش HD ( 720*1280 )
حداقل حافظه رم  8 گیگابایت

 سخت افزار پیشنهادی برای تولید گنندگان محتوا

 پردازنده Core i9 یا Ryzen 9
 کارت گرافیک حافظه گرافیکی داخلی + 16 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا
رزولوشن صفحه نمایش FULL HD ( 1080*1920 )
 حافظه رم  16 تا 32 گیگابایت

 

 برای هر شاخه از تولید محتوا به چه لپ تاپی نیاز داریم؟

وقتی صحبت از تولید محتوا می شود و قصد داریم این کار را انجام دهیم و می خواهیم لپ تاپ مناسب این کار را تهیه کنیم در درجه اول باید به این فکر کنیم که هدف ما تولید چه نوع محتوایی است. چرا که لپ تاپی که قرار است برای تولید انواع محتوا مورد استفاده قرار گیرد از نظر ویژگی ها با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه به بررسی لپ تاپ های مناسب تولید انواع محتوا اشاره می کنیم.

بررسی لپ تاپ مناسب برای تولید محتوای متنی

یکی از رایج ترین و متداول ترین شاخه هایی که افراد در آن به انجام تولید محتوا میپردازند، تولید محتوای متنی است و یکی از اصلی ترین ابزار برای کسانی که این کار را انجام می دهند، نرم افزارهایی هستند که برای تایپ مورد استفاده قرار می گیرند مانند Word، WordPad، NotePad.

این نرم افزارها جزء آن دسته از نرم افزارها هستند که برای اجرای آن ها نیاز به سخت افزار خاصی ندارید و می توانید با کمترین ویژگی های سخت افزاری ممکن آن ها را اجرا کنید. یعنی حتی می توانید با یک لپ تاپ celeron یا لپ تاپpentium  کار تولید محتوای متنی را انجام دهید. همچنین برای انجام این کار نیاز به گرافیک خاصی ندارید و شما می توانید کار خود را با یک لپ تاپ که فقط مجهز به کارت گرافیک داخلی است انجام دهید. البته این به شرطی است که در آینده قصد انجام تولید محتوای تصویری را نداشته باشید.

پشنهاد تیم آی تی هوم برای خرید لپ تاپ مناسب تولید محتوای متنی:

خرید لپ تاپ X543MA

خرید لپ تاپ R465FA

لپ تاپ مناسب تولید محتوای متنی

بررسی لپ تاپ مناسب برای تولید محتوای تصویری

امروزه افرادی که وارد شاخه تولید محتوای تصویری می شوند با نرم افزارهای ویرایش و ادیت عکس مانند فتوشاپ، لایت روم، Gimp، Canva و… سرکار دارند.

معمولا لپ تاپی که برای کار با این نرم افزارهای باید مورد استفاده قرار بگیرد نیاز است تا از نظر سخت افزاری قدرت بالایی داشته باشند و الخصوص کارت گرافیک در این دسته از لپ تاپ ها که برای تولید محتوای تصویری مورد استفاده قرار می گیرند، یکی از اجزای مهم است.

پس بهتر است به سراغ انتخاب لپ تاپ هایی بروید که پردازنده core i5  و حداقل 4 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا دارند.

البته نکته ای که باید بدانید این است که اگر قرار است از لپ تاپ خود برای انجام کارهای حرفه ای یا ادیت پیشرفته استفاده کنید بهتر است به سراغ انتخاب لپ تاپ هایی بروید که 8 گیگابایت کارت گرافیک اختصاصی دارند و از آخرین نسل از پردازنده های core i5 یا core i7 پشتیبانی می کنند.

لپ تاپ مناسب نرم افزار فتوشاپ

البته به جز سخت افزار به کار رفته دقت به موارد دیگری مانند نمایشگر نیز مهم است. چرا که دقت نمایشگر و رزولوشنی که دارد در کار نهایی و خروجی تولید کنندگان محتوای تصویری که همان گرافیست ها و ادیتورهای عکس هستند، تاثیر دارد. پس سعی کنید به سراغ انتخاب لپ تاپ با نمایشگر FULLHD و پنل IPS بروید.

اگر قصد خرید لپ تاپ مناسب تولید محتوای تصویری را دارید، لپ تاپ های زیر پیشنهاد ما به شما است:

خرید لپ تاپ R565EP

خرید لپ تاپ Ideapad 3

خرید لپ تاپ T3300KA

لپ تاپ مناسب تولید محتوای متنی

بررسی لپ تاپ مناسب برای تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی یکی از شاخه های تولید محتوا است که می توان گفت تا حدودی با تولید محتوای متنی و تصویری تفاوت دارد.

چرا که کار انجام شده توسط این افراد سنگین و پیچیده است و معمولا در بین همه ی رشته های تولید محتوا در تولید محتوای ویدیویی لپ تاپی که باید مورد استفاده قرار بگیرد لازم است تا سخت افزار بالاتری داشته باشد و از لپ تاپ های بالا رده استفاده شود. مخصوصا اگر قرار است از لپ تاپ خود برای ادیت فیلم های طولانی استفاده کنید یا نیاز به رندر نهایی دارید.

لپ تاپ برای موشن گرافی و انیمیشن سازی

پس در زمان انتخاب سخت افزار پیشنهاد ما این است که به سراغ اخرین نسل پردازنده های Core i7 ، کارت گرافیک های 6 به بالا و حافظه رم 16 گیگابایت بروید.

معمولا لپ تاپ هایی که این ویژگی ها را داشته باشند می توانید در دسته بندی لپ تاپ های گیمینگ پیدا کنید. برای خرید لپ تاپ مناسب تولید محتوای ویدیویی می توانید از بین لپ تاپ های زیر بهترین را انتخاب کنید:

خرید لپ تاپ K3500PH

خرید لپ تاپ GAMING 3

خرید لپ تاپ K571LI

لپ تاپ مناسب تولید محتوای تصویری

انتخاب حرفه ای ها در خرید لپ تاپ مناسب تولید محتوای حرفه ای چیست؟

با توجه به مواردی که تا به اینجای کار بیان کردیم احتمالا متوجه شده اید که افرادی که به طور حرفه ای در زمینه تولید محتوا به خصوص محتوای تصویری و ویدیویی فعالیت می کنند. به سراغ انتخاب لپ تاپ های بالا رده می روند، چرا که فعالیت ها و اموری که این افراد با آن ها سرو کار دارند پیچیده و سنگین است و جدا از آن می تواند در آینده نیز ارتقا پیدا کند.

به همین جهت داشتن و خرید یک لپ تاپ رده بالا انتخاب منطقی تری است

پیشنهاد ما برای خرید لپ تاپ تولید محتوای حرفه ای گزینه های زیر است:

خرید لپ تاپ N7400PC

خرید لپ تاپ GU603 HR

خرید لپ تاپ مناسب تولید محتوای ویدیویی

به عنوان سخن آخر باید گفت…

خرید لپ تاپ مناسب تولید محتوا نیازمند تحقیق بسیار است. باید بدانید قصد دارید از لپ تاپ خود بر ای انجام چه کاری و تولید چه نوع محتوایی استفاده کنید و سپس نسبت به خرید نهایی اقدام کنید. همچنین اگر قصد دارید زمینه و فعالیت خود را در آینده تغییر دهید و یا این که آن را گسترش دهید بهتر است آینده نگری های لازم را انجام دهید و از همان ابتدا لپ تاپی را انتخاب کنید که ویژگی های سخت افزاری بالاتری داشته باشد.

در این مقاله ما سعی کردیم راهنمای کاملی در این مورد ارائه دهیم اما در صورتی که به هرگونه راهنمایی در خصوص خرید لپ تاپ مناسب تولید محتوا نیاز داشتید می توانید با مشاوران ما در مجموعه آی تی هوم تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

شماره تماس با مجموعه آی تی هوم: 85426-021

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!