top banner
لپ تاپ گیمینگ استوک

فناوری هر روز درگیر جنگ است؛ فناوری می‌جنگد تا با مصرف انرژی کم‌تر توان بیش‌تری را در دسترس شما قرار دهد. اگر یکی از غول‌های فناوری از جنگ خسته شود، شرکت دیگر به سرعت جای او را گرفته و یک نسل به سمت جلو حرکت می‌کند. یک روز اینتل و AMD از جنگ خسته شدند و اپل به سرعت جایگاه اول را در زمینه پردازنده کسب کرد. در این جنگ که همه به سمت جلو حرکت می‌کنند، نباید به سمت گذشته حرکت کنیم. خرید لپ تاپ گیمینگ استوک حرکت به سمت عقب است که شما را از آخرین پیشرفت‌های فناوری محروم می‌کند.

بعد از خواندن این مقاله احتمالا به خرید یک لپ تاپ گیمینگ نو از آی تی هوم فکر می‌کنید، این خط را به یاد داشته باشید تا با کلیک روی لینک لپ تاپ گیمینگ به دسته بندی لپ تاپ‌های قدرتمند ایسوس، لنوو، ایسر یا HP هدایت شوید.

نگاهی کوتاه به افسانه‌های لپ تاپ‌های گیمینگ استوک

نگاهی کوتاه به افسانه‌های لپ تاپ‌های گیمینگ استوک
هرگز نمی‌توانیم بگوییم که محصولات قدیمی کیفیت بالاتری دارند یا تمام محصولات تولید شده در گذشته عمر بیش‌تری خواهند داشت.

احتمالا به گوش شما هم رسیده باشد که محصولات قدیمی کیفیت بالاتری دارند، یا ابزار و وسایل قدیمی عمر بیش‌تری خواهند داشت. شنیده‌های شما اشتباه نیست اما هرگز نمی‌توانیم بگوییم که محصولات قدیمی کیفیت بالاتری دارند یا تمام محصولات تولید شده در گذشته عمر بیش‌تری خواهند داشت. تا قبل از رسیدن به لپ تاپ‌های گیمینگ استوک، آی تی هوم اصل افسانه را برای شما موشکافی می‌کند.

فناوری تولید محصولات مختلف دقت امروز را نداشت. شرکت‌ها برای جبران ضعف در دقت تولید، از مواد اولیه بیش‌تری استفاده می‌کردند. استفاده از مواد اولیه بیش‌تر روند تولید را با خطای زیادی همراه می‌کند، به شکلی که یک محصول یک هفته و محصول دیگر 100 سال عمر می‌کرد. امروز که این مقاله را می‌خوانید، دقت در روند تولید به اوج خود رسیده است. اگر یک شرکت به شما می‌گوید که محصولات ما تا 5 سال برای شما کار می‌کند، تمام محصولات تولید شده توسط این شرکت حداقل 5 سال عمر خواهند داشت.

عمر کوتاه لپ تاپ‌های گیمینگ استوک در دست شما

عمر کوتاه لپ تاپ‌های گیمینگ استوک در دست شما
حتی اگر لپ تاپ‌ خود را به سازنده آن نشان دهید، نمی‌تواند با دقت کافی بگوید که دستگاه تحت چه شرایطی کار کرده و چه مقدار از عمر آن باقی مانده است.

در ایران لپ تاپ‌های گیمینگ متفاوتی با نام لپ تاپ استوک به فروش می‌رسند؛ در میان آن‌ها لپ تاپ‌های ریفربیشد، اپن باکس و دست دوم قرار دارد. بهترین مدل در میان لپ تاپ‌های استوک بازار ایران، ریفربیشد توسط کارخانه است. این لپ تاپ‌ها آن دسته از محصولاتی هستند که برای فروش به بازار ارسال شده‌ اما به دلیل مشکلات غیر قابل حل به شرکت تولید کننده باز گردانده می‌شوند.

این گروه از محصولات توسط شرکت تولید کننده تعمیر شده و سپس با قیمت کم‌تر به فروش می‌رسند. پس از آن لپ تاپ‌های اپن باکس قرار دارند. لپ تاپ‌های اپن باکس همان لپ تاپ‌هایی هستند که برای نمایش در فروشگاه یا حتی انجام تست‌های استاندارد یک کشور از جعبه خارج می‌شوند. پس از پایان نمایش دستگاه در فروشگاه یا هر اتفاق دیگر، شرکت‌های معتبر این لپ تاپ‌ها را با نام استاندارد به فروش نمی‌رسانند و در قالب اپن باکس به فروش می‌رسند.

آیا می‌دانید در زمان نمایش در فروشگاه یا آزمون‌های استاندارد چطور با دستگاه رفتار شده است؟ حداقل آسیب وارد شده به دستگاه این است که در تمام مدت نمایش در فروشگاه مستقیم به برق شهری متصل بوده و به همین دلیل عمر باتری آن کاهش می‌یابد. در نهایت به گروه آخر و لپ تاپ‌های دست دوم می‌رسیم.

تنها در ایران لپ تاپ‌های دست دوم به عنوان لپ تاپ استوک به فروش می‌رسند. این گروه از لپ تاپ‌ها عمر مفید خود را پشت سر گذاشته‌اند و هر لحظه امکان مرگ آن‌ها وجود دارد؛ شما با خرید یکی از بهترین لپ تاپ‌ گیمینگ ایسوس یک اسب بیمار را برای مسابقات خریداری می‌کنید. حالا به سوال مهم‌تر می‌رسیم.

آیا می‌توانیم تفاوت بین سه گروه از انواع لپ تاپ‌های استوک گیمینگ را تشخیص دهیم؟
این کار تقریبا غیر ممکن است. حتی اگر لپ تاپ‌ خود را به سازنده آن نشان دهید، نمی‌تواند با دقت کافی بگوید که دستگاه تحت چه شرایطی کار کرده و چه مقدار از عمر آن باقی مانده است.

آیا می‌توانیم تفاوت بین سه گروه از انواع لپ تاپ‌های استوک گیمینگ را تشخیص دهیم؟

این کار تقریبا غیر ممکن است. حتی اگر لپ تاپ‌ خود را به سازنده آن نشان دهید، نمی‌تواند با دقت کافی بگوید که دستگاه تحت چه شرایطی کار کرده و چه مقدار از عمر آن باقی مانده است. حتی نمی‌توانیم در مورد روند دقیق تعویض قطعات توسط شرکت سازنده اطلاعاتی کسب کنیم. به طور کلی خرید یک لپ تاپ گیمینگ استوک ارزان تمام نمی‌شود. شما برای خرید یکی از آن‌ها باید هزینه قابل توجهی را پرداخت کنید.

به خطر انداختن چند ده میلیون برای چند میلیون

به خطر انداختن چند ده میلیون برای چند میلیون

در قدم اول باید بدانید که هیچ کدام از لپ تاپ‌های استوک گارانتی ندارد. شما لپ تاپ را صحیح و سالم از مغازه خریداری کرده و به خانه می‌برید، اگر مشکلی ایجاد هیچ کس پاسخگوی شما نخواهد بود. برخی از فروشندگان لپ تاپ‌های گیمینگ محصولات خود را گارانتی می‌کنند؛ آیا گارانتی آن‌ها معتبر است؟ پاسخ به این سوال یک نه محکم خواهد بود. اگر شما یکی از لپ تاپ‌ گیمینگ ایسوس را از آی تی هوم خریداری کنید، با گارانتی یک پارچه ایسوس به دست شما می‌رسد.

پشتیبانی معتبر و اعتبار بین المللی

گارانتی یکپارچه ایسوس توسط سه شرکت حامی، آواژنگ و سازگار پشتیبانی می‌شود؛ هر سه شرکت ایرانی به طور مستقیم با ایسوس همکاری کرده و در ارتباط هستند. اگر لپ تاپ خود را برای تعمیرات به گارانتی ببرید، با استانداردهای مشخص شده توسط ایسوس و قطعات مورد تایید آن شرکت کار شما را انجام می‌دهند.

سخت افزار لپ تاپ‌ استوک گیمینگ

سخت افزار لپ تاپ‌ استوک گیمینگ
در زمینه کارت گرافیک تفاوت‌ها عمیق‌تر می‌شود و مساله تنها توان پردازش خام نیست.

با عبور از افسانه‌ها، بحث را کمی تخصصی دنبال می‌کنیم. سخت افزار لپ تاپ‌های گیمینگ استوک یا نو باید سریع باشد و یک لپ تاپ قدیمی با پردازنده قدیمی نمی‌تواند سریع باشد. پس از آشنایی با انواع پردازنده اینتل باید بدانید که هر نسل با نسل گذشته خود تفاوت قابل توجهی دارد. امروز پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل به بازار معرفی شده‌اند؛ اگر یک لپ تاپ با پردازنده نسل 8 را خریداری کنید، چهار نسل تفاوت وجود دارد و این چهار نسل تاثیر خود را به خوبی در اجرای بازی‌ها نشان می‌دهد.

با یک مثال به درک بهتر شما کمک می‌کنیم

شما یک لپ تاپ با پردازنده اینتل Core i7 استوک را مشاهده می‌کنید که با قیمت یک لپ تاپ نو با پردازنده اینتل Core i5 به فروش می‌رسد. اما لپ تاپ Core i7 از نسل 8 اینتل بوده و لپ تاپ Core i5 از نسل 12 اینتل است. حالا با دانستن این مساله می‌توانید بنچمارک دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کرده و برتر بودن لپ تاپ جدید را به چشم ببینید. در مورد کارت گرافیک نیز خانواده RTX 3000 با نسل‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

سخت افزار لپ تاپ‌ استوک گیمینگ

در زمینه کارت گرافیک تفاوت‌ها عمیق‌تر می‌شود و مساله تنها توان پردازش خام نیست. کارت گرافیک‌های RTX 3000 در کنار توان پردازش بهتر فناوری DLSS و هوش مصنوعی را به همراه دارند. فناوری‌های مدرن تجربه شما از دنیای بازی‌ها را برای همیشه تغییر می‌دهند.

تا آخرین نفس
تا آخرین لحظه

هر آنچه که اطراف خود مشاهده می‌کنید، تاریخ انقضا دارد و یک روز به پایان عمر خود می‌رسد. چند سال از عمر لپ تاپ گیمینگ استوک مورد نظر شما گذشته و چند سال تا پایان عمر خود فاصله دارد؟

روزی که لپ تاپ گیمینگ استوک شما وارد تعمیرگاه خواهد شد و پشتیبانی گارانتی

روزی که لپ تاپ گیمینگ استوک شما وارد تعمیرگاه خواهد شد و پشتیبانی گارانتی
همانطور که گفته شد هر قطعه عمر مشخصی دارد. خرید لپ تاپ نو از وب سایت آی تی هوم به این معنا است که حداقل تا 18 ماه لپ تاپ شما گارانتی شده و تا 7 روز ضمانت بازگشت دارد.

همانطور که گفته شد هر قطعه عمر مشخصی دارد. خرید لپ تاپ از وب سایت آی تی هوم به این معنا است که حداقل تا 18 ماه لپ تاپ شما گارانتی شده و تا 7 روز ضمانت بازگشت دارد. اما هیچ کدام از لپ تاپ‌های استوک این گروه از خدمات را به همراه ندارند. امیدواریم هیچ گاه لپ تاپ شما نیاز به تعمیرات نداشته باشد، از طرفی باید برای بدترین شرایط نیز آماده باشیم.

بهترین لپ تاپ گیمینگ برای اجرای بازی‌ها یا دیگر کارهای سخت خریداری می‌شوند. به عبارتی تا زمانی که لپ تاپ استوک به دست شما برسد تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته است. شاید پردازنده اینتل یا AMD و کارت گرافیک انویدیا عمر طولانی داشته باشند اما حافظه رم و فضای ذخیره سازی چطور؟ باتری دستگاه نیز قطعا به تعویض نیاز دارد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

خرید ارزان‌تر که گران‌تر تمام می‌شود

حالا عبارت “خرید باتری (مدل لپ تاپ)” را در گوگل جستجو کرده و بار دیگر خرید حافظه رم را جست و جو کنید. هزینه دستمزد را هم به ترکیب اضافه کنید؛ خرید یک لپ تاپ با قیمت چند میلیون تومان ارزان‌تر با خرابی کوچک‌ترین قطعات به ضرر تبدیل می‌شود. در نقطه مقابل می‌توانید لپ تاپ گیمینگ لنوو را خریداری کنید که 7 روز ضمانت آی تی هوم را داشته و پس از آن نیز 18 ماه گارانتی معتبر با دستگاه همراه می‌شود. گارانتی داشتن لپ تاپ خیال شما را راحت می‌کند تا در صورت بروز مشکلات ناخواسته بدون هزینه اضافی مشکل شما برطرف خواهد شد.

سوالات متداول

آیا خرید لپ تاپ‌های گیمینگ استوک به صرفه است؟

لپ تاپ‌های استوک عمر مفید خود را پشت سر گذاشته و سخت افزار آن‌ها حداقل چند نسل قدیمی شده‌اند. اگر به هر دلیلی یکی از قطعات لپ تاپ دچار مشکل شود، تمام آن مبلغ کم‌تری که پرداخت کرده‌اید جبران خواهد شد.

لپ تاپ‌های گیمینگ استوک چند سال عمر می‌کنند؟

ما از گذشته لپ تاپ‌های استوک هیچ اطلاعی نداریم، ما نمی‌دانیم که از این لپ تاپ‌ها چطور استفاده شده یا چطور تعمیر شده است. بعد از خارج شدن از مغازه نیز هیچ تضمینی در خصوص سلامت و تعمیرات دستگاه وجود ندارد؛ هیچ کدام از محصولات استوک با گارانتی عرضه نمی‌شوند یا گارانتی آن‌ها معتبر نیست.

آیا لپ تاپ‌های گیمینگ استوک برای خرید پیشنهاد می‌شوند؟

خرید یک لپ تاپ گیمینگ استوک شما را از فناوری‌های مدرن دور نگه می‌‌دارد؛ فناوری‌های جدید تاثیر قابل توجهی در تجربه شما از دنیای بازی‌ها دارند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. نگار

    بنظر من ادم لپ تاپ نخره بهتره تا اینکه بره لپ تاپ دست دوم بخره
    اگه ارزش داشت چرا خودش فروخته که من برم دست دو بخرم؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام وقت بخیر
      بله دوست عزیز تا حدودی حق باشماست . مگه این که از شخص آشنا و معتبر خرید کرد . معقوله این که این دستگاه دست دو به کارمیاد و این که نرم افزارهای جدید رو میتونه اجرا کنه یا نه بحثی جداست

      پاسخ به این نظر
    2. مانی

      برای شما که نیازی نداری و شاید کارایی نداره براتون لپ تاپ نداشتن یا داشتن تفاوتی نکنه،ولی برای منی که نیازمند به لپ تاپ هستم فرق داره،و فرق داره بین 30 اومن تا 10 تومن،منم دوست دارم لپ تاپ نو با توجه به نیازم بخرم ولی بودجه کافی ندارم و متاسفانه باید استوک بگیرم

      پاسخ به این نظر
      1. سوگل مختاری

        البیته خرید لپ تاپ استوک همیشه بد نیست اما خیلی چیزها رو باید چک و بررسی کنید

        پاسخ به این نظر