top banner
بررسی همه جانبه ی لپ تاپ مناسب افترافکت و پریمیر

نرم افزار پریمیر و افترافکت جزو محبوب‌ترین برنامه‌ها برای ادیت ویدیو هستند. در حال حاضر افرادی زیادی در این حیطه مشغول به فعالیت هستند و درآمد خوبی نیز دارند. یکی از لازمه‌ها و موارد ضروری برای این که بتوان در این رشته فعالیت کرد، داشتن یک لپ تاپ مناسب ادیت است که در روند کارها و انجام فعالیت آن‌ها تاثیر بالایی دارد. شما باید در زمان خرید لپ تاپ مناسب فتوشاپ و پریمیر به مواردی مانند پردازنده، کارت گرافیک، حافظه رم و حافظه داخلی دقت داشته باشید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا در این زمینه فعالیت کنید و قصد خرید لپ تاپ برای ادیت را دارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، چرا که قرار است به طور کامل به معرفی سخت افزار مناسب این برنامه‌ها بپردازیم و چند نمونه‌ لپ تاپ برای پریمیر را نیز به شما معرفی کنیم. در ویدیو زیر نیز به طور خلاصه و مفید در مورد سخت افزار مورد نیاز لپ تاپ برای پریمیر و همچنین افترافکت صحبت کرده‌ایم.

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای لپ تاپ مناسب پریمیر

برای این که بتوانید نرم افزار افترافکت و پریمیر را به خوبی اجرا کنید و بتوانید بهترین لپ تاپ برای ادیت را خریداری کنید، لازم است تا سیستم شما حداقل‌هایی داشته باشد که در جدول زیر به این موارد اشاره کرده‌ایم.

عنوان مدل
پردازنده حداقل Core i5
حافظه رم16 گیگابایت
حافظه داخلی 1 ترابایت HDD + به همراه 256 گیگابایت SSD
کارت گرافیک 2 گیگابایت مجزا
سیستم عامل ویندوز 10 به بالا

اطلاعات موجود در جدول بالا حداقل قدرت قطعات سخت افزاری لپ تاپ مناسب پریمیر است. اگر شما بودجه محدودی برای خرید ندارید، سعی کنید لپ تاپی تهیه کنید که از این مشخصات نوشته شده قوی‌تر باشد، تا هنگام کارهای حرفه‌ای در آینده دچار کندی سیستم نشوید. شما می‌توانید از بین لپ تاپ لنوو، ایسوس، ایسر یا هر برند دیگری بهترین لپ تاپ مناسب پریمیر را انتخاب کنید.

معرفی بهترین لپ تاپ‌ برای ادیت فیلم و عکس

معرفی بهترین لپ تاپ‌ برای ادیت فیلم و عکس

از آن جایی که انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب ادیت در بین مدل‌های متفاوتی که در بازار وجود دارد، بسیار سخت است و شاید تجربه و اطلاعات کافی برای این کار را نداشته باشید. در ادامه بهترین لپ تاپ‌ برای ادیت را معرفی کرده‌ایم.

لپ تاپ لنوو می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای شروع کار با پریمیر برای شما باشد. لپ تاپ لنوو مدل V15 G2 – CI از نسل 11 اینتل سری Core i5 دارای اندازه صفحه نمایش 15 اینچی می‌باشد که یک نمایشگر مناسب برای تدوین است. سبک بودن این لپ تاپ از دیگر مزایای آن است. از بین رقبای هم رده خود در این بازه قیمتی، بهترین و خفن ترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین مثل بازی، موشن گرافیک های سه بعدی و تدوین است. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش مات می‌باشد که کمک می‌کند به راحتی به ادیت کردن بپردازید. بنابراین اگر می خواهید با نرم افزارهای کمپانی ادوبی مانند: فتوشاپ، ایلاستریتور، پریمیر، افترافکت … کار کنید، این لپ تاپ میتواند شروع خوبی برای کارهایتان باشد.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 به عنوان دومی انتخاب برای نرم افزارهای پریمیر و افترافکت می‌تواند باشد. این لپ تاپ با 8 هسته اصلی، 12 هسته مجازی و نرخ تازه سازی 120 هرتز علاوه بر کاربرد در نرم افزارهای ادیت برای بازی هم می‌تواند استفاده شود. نوع پنل صفحه نمایش این لپ تاپ IPS است که عالی عمل می‌کند و کمک می‌کند رنگ‌ها را به صورت واقعی و بدون اغراق ببینید.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506HE تمام فاکتورهای موردنیاز یک لپ تاپ مناسب پریمیر را دارد و در این بازه قیمتی یک انتخاب مناسب برای کسانی است که می‌خواهند یک لپ تاپ با قطعات خوب برای طراحی داشته باشند. مقدار رم این محصول 16 گیگابایت است که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت هم دارد که این فوق العاده کاربردی است. برای مشاهده قیمت این لپ تاپ روی لینک زیر کلیک کنید.

به عنوان آخرین لپ تاپ مناسب ادیت، سراغ برند ایسوس می‌رویم. لپ تاپ ایسوس طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند. لپ تاپ ایسوس برند VivoBook Pro K6500ZH دارای صفحه نمایش 15.6 اینچ و دقت صفحه نمایش 1080 * 1920 | Full HD می‌باشد که به خوبی می توانید لذت طراحی در نرم افزارهای پریمیر و ایلاستریتور را تجربه کنید. این صفحه نمایش برای تدوین با پریمیر و ساخت جلوه های ویژه با افترافکت مناسب است. قلب تپنده این لپ تاپ محبوب ، پردازنده Intel Core i7 12500H می‌باشد که به کمک آن می‌توانید سنگین ترین پردازش‌ها را انجام دهید. نرخ سازه سازی (Refresh Rate) آن 144هرتز است که به سادگی می‌توانید هم طراحی و ادیت تان را انجام دهید و هم اگر اهل بازی های کامپیوتری هستید، با آن لذت بازی کردن با یک لپ تاپ فوق العاده قدرتمند را تجربه کنید.

ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ برای پریمیر و افترافکت

لپ تاپ هایی که قرار است برای کارهای گرافیکی مورد استفاده قرا گیرد جزو لپ تاپ هایی هستند که نیازمند یک سخت افزار قوی و حرفه ای می‌باشند. لپ تاپ مناسب افترافکت و لپ تاپ مناسب پریمیر نیز به طبع نیازمند یک سیستم قوی برای انجام فعالیت های گرافیکی است.

ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ برای پریمیر و افترافکت

سخت افزار این لپ تاپ ها از لحاظ سی پی یو، کارت گرافیک، رم و حافظه داخلی جز سخت افزارهای رده بالا طبقه بندی می‌شوند. قیمت لپ تاپ مناسب پریمیر و قیمت لپ تاپ مناسب افترافکت با توجه به سطح همین سخت افزارها تعیین می‌شود. در ادامه به بررسی قطعات سخت افزاری در این لپ تاپ ها پرداخته‌ایم.

بررسی CPU در لپ تاپ های مناسب پریمیر و افترافکت

سی پی یو به کار رفته در بهترین لپ تاپ برای پریمیر باید حداقل از سی پی یو‌ های Core i5 باشد تا بتواند سرعت مناسبی به سیستم داده شما بدهد و فعالیت شما را پشتیبانی کند. لپ تاپ های سری i5 جز لپ تاپ های متوسط در این دسته محسوب می‌شود. این سری از لپ تاپ ها سرعت و پشتیبانی مناسبی را برای کارهای متوسط دارد و خرید این لپ تاپ ها را به افرادی که تازه کار بوده و به دنبال یک لپ تاپ اقتصادی ولی قدرتمند برای انجام کارهای گرافیکی هستند، پیشنهاد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سخت افزارهای این دسته از لپ تاپ ها سری به دسته بندی لپ تاپ ایسوس Core i5 بزنید.

سی پی یو به کار رفته در لپ تاپ های مناسب برای افترافکت و پریمیر باید حداقل از سی پی یو‌ های Core i5 باشد تا بتواند سرعت مناسبی به سیستم داده شما بدهد

ولی اگر فعالیت‌های شما حرفه ای و رده بالا است از لپ تاپ هایی با سی پی یو Core i7 به بالا استفاده کنید. این لپ تاپ ها سرعت عالی و پردازش مناسبی برای کارهای گرافیکی شما دارند. البته هنگام خرید باید به کارت گرافیک دستگاه نیز توجه کنید که حتما مجزا بوده و حافظه مناسبی نیز داشته باشد. برای مثال لپ تاپ ایسوس Core i7 یکی از گزینه های مناسب برای خرید به حساب می‌آید زیرا دارای قدرت مناسب و قیمت به صرفه بوده و تا مدت ها می‌تواند نیاز های گرافیکی کاربران را رفع کند.

کارت گرافیک، دریچه‌ای برای ورود به دنیای طراحی

کارت گرافیک مهم ترین قطعه در سخت افزار لپ تاپ های گرافیکی محسوب می‌شود. لپ تاپ های مناسب برای کارهای گرافیکی باید حداقل دارای 4 گیگابایت حافظه باشند. داشتن کارت گرافیک مجزا باعث می‌شود سرعت سیستم شما چند برابر شده و پردازش گرافیکی را نیز افزایش می‌دهد. اگر کارت گرافیک مدل GDDR5 باشد  واقعا عالی است و خیال شما را بابت قدرت گرافیکی لپ تاپ راحت می‌کند. برای مثال کارت گرافیک هایی مانند RX 6800M،RX 5700M، RTX 2070 جزء کارت گرافیک های قدرتمند محسوب می‌شوند. در کل لپ تاپ مناسب اجرای نرم افزارهای رشته گرافیک  همان طور که گفته شد نیازمند یک سیستم قوی با کارت گرافیک حرفه ای است. پس در هنگام خرید این دسته از لپ تاپ ها توجه لازم به کارت گرافیک آن داشته باشید.

لپ تاپ مناسب نرم افزارافترافکت و پریمیر ارت گرافیک مهم ترین قطعه در سخت افزار لپ تاپ های گرافیکی محسوب می‌شود. لپ تاپ های مناسب برای کارهای گرافیک باید حداقل دارای 4 گیگابایت حافظه باشند.

رم و حافظه داخلی، انبار لپ تاپ مناسب پریمیر و افترافکت

رم در لپ تاپ مناسب ادیت یکی دیگر از عوامل مهم محسوب می‌شود. گرافیست ها معمولا هنگام کار چند برنامه را باز می‌کنند و این امر نیازمند یک رم برای پشتیبانی است. رم مورد استفاده در لپ تاپ های گرافیک باید 8 گیگابایت باشد تا کاربران بتوانند بدون هنگی و کندی سیستم  فعالیت های گرافیکی خود را انجام دهند. همچنین سعی کنید در هنگام خرید لپ تاپ به قابلیت ارتقاء رم آن توجه داشته باشید. زیرا در آینده ممکن است کارهای گرافیکی شما سنگین تر و حرفه‌ای تر شود، اگر سیستم شما در آن زمان قابلیت ارتقا داشته باشد می‌توانید به راحتی حافظه را برای خودتان شخصی سازی کنید.

در ارتباط با حافظه داخلی باید بگوییم داشتن حافظه داخلی نوع SSD بسیار مهم و حیاتی است. لپ تاپ برای پریمیر و برای افترافکت باید حتما حافظه SSD داشته باشد ،زیرا این حافظه سرعت و عملکرد دستگاه را بین 7 الی 10 برابر افزایش می‌دهد. حجم های حافظه SSD از 265 گیگابایت تا 1 ترابایت مناسب هستند که کاربران بسته به نیازی که دارند اقدام به انتخاب لپ تاپ می‌کنند. حافظه داخلی نیز مانند رم باید قابلیت ارتقا داشته باشد تا شما بتوانید در صورت نیاز حافظه را به حجم مورد نظر ارتقاء دهید.

لپ تاپ مناسب نرم افزارافترافکت و پریمیر ارتباط با حافظه داخلی باید بگوییم داشتن حافظه داخلی نوع SSD بسیار مهم و حیاتی است. لپ تاپ برای پریمیر و برای افترافکت باید حتما حافظه SSD داشته باشد

صفحه نمایش حرفه ای در لپ تاپ های مناسب گرافیک

صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین قسمت های سخت افزارهای لپ تاپ است. اولین مورد مهم در صفحه نمایش اینچ آن است. هر چه اینچ صفحه نمایش بیش‌تر باشد گستره دید مناسبی به شما داده می‌شود. حداقل 15 اینچ برای کارهای گرافیکی مناسب است. لپ تاپ لمسی گزینه مناسبی برای انجام کارهای گرافیکی نیست و فقط یک هزینه ی اضافی را به شما تحمیل می‌کنید. پنل به کار رفته در صفحه نمایش لپ تاپ های مناسب گرافیک باید حتما کیفیت مناسبی داشته باشد. سعی کنید لپ تاپ با پنل OLED و IPS باشد زیرا پنل های دیگر کیفیت مورد نظر برای پشتیبانی کارهای گرافیکی را ندارند و همچنین ممکن است از نظر نور و  رنگ نیز کیفیت مطلوب را نداشته باشد.

نمایشگر مات یا براق؟

مورد اخر نیز در ارتباط با جنس صفحه نمایش است، صفحه نمایش براق و یا مات یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید صفحه نمایش باشد به آن دقت کنید. صفحه نمایش مات باعث می‌شود چشم‌ها دیرتر خسته شوند و آسیب بینایی را کمتر می‌کند.

سخن آخر

لپ تاپ های مناسب افترافکت و پریمیر در دسته لپ تاپ های گرافیکی قرار می‌گیرند و نیازمند یک سیستم حرفه ای هستند. سعی کنید از لپ تاپ های سی پی یو i5 و i7 استفاده کنید. کارت گرافیک مجزا در این سری از لپ تاپ ها بسیار اهمیت دارد پس سعی کنید از رم کارت گرافیک بالای 2 گیگابایت استفاده کنید. در رم و حافظه داخلی نیز به قابلیت ارتقاء در آن‌ها توجه کنید. اگر حس می‌کنید هنوز ابهاماتی است که باید برطرف شود و یا هنوز جواب سوال خود را نگرفته اید از طریق شماره‌های زیر می‌توانید با کارشناسان ما در آی تی هوم در ارتباط باشید و جواب سوالات خود را پیدا کنید

قیمت لپ تاپ مناسب پریمیر و افترافکت در چه محدوده‌ای است؟

قیمت این سری از لپ تاپ ها بستگی به سخت افزار لپ تاپ دارد. به طبع هر چه سیستم قدرتمند تر باشد قیمت آن نیز بیش‌تر می‌شود. لپ تاپ های رده پایین پروژه های گرافیکی از 20 میلیون تا 30 میلیون تومان، لپ تاپ های رده متوسط بین 30 تا 38 میلیون تومان و لپ تاپ های رده های حرفه ای از 40 تا 47 میلیون تومان طبقه بندی می‌شود.

سایر نرم افزارهای گرافیکی نیز با این سری از لپ تاپ ها اجرا می‌شوند؟

بله، این سری از دستگاه ها جز لپ تاپ های مناسب برنامه های گرافیکی هستند و شما می‌توانید با خرید یک لپ تاپ مناسب برنامه افترافکت و پریمیر سایر نرم افزارهای گرافیکی را نیز اجرا کنید.

کارت گرافیک 2 گیگابایت برای انجام کارهای گرافیکی کافی است؟

کارت گرافیک 2 گیگابایت در لپ تاپ مناسب افترافکت و پریمیر، برای پروژه های متوسط کافی است. ولی برای انجام پروژه های حرفه‌ای و قدرتمند 2 گیگابایت کفاف نمی‌دهد و شما نیازمند کارت گرافیک با حجم رم بالا هستید. پس بهتر است از همان ابتدا لپ تاپ هایی با کارت گرافیک قدرتمند تهیه کنید


نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. امید

    میخوام سیستم 60 تومنی برا یادگیری افترافکت بگیرم ولی وقتی ب آینده و مشکلات احتمالی زندگی فک میکنم شاید پوله نیازم بشه، میدونی اونجاس ک باید گفت…. هیچ
    حال نمیده این زندگ

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام امید عزیز… اگه شرایطش رو دارید می تونید به صورت اقساط هم خرید کنید! بدون پیش پرداخت و فقط با اقساط

      پاسخ به این نظر
  2. مرجان ایزدی

    لپ تاپ اپل مک بوک ایر mgn63 2020 ,میشه باهاش پریمیر و افتر افکت رو اجرا کرد ؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام مرجان عزیز… توی سطح پیشرفته با مبتدی؟

      پاسخ به این نظر
      1. مرجان ایزدی

        پیشرفته

        پاسخ به این نظر
  3. امیرحسین جاهدی

    درود داداش من میخوام افترافکت یاد بگیرم . رمم 8 هست . core i3 msi هستش . یکی گفته بود اگر سیستمت ضعیفه نسخه پایین افترافکت و نصب کن . به نظرت داداش چیکار کنم ؟ سیستمم مناسبه؟ پولمم ندارم سیستم دیگه بخرم
    Device name Ario2004
    Processor Intel(R) Core(TM) i3-10110U CPU @ 2.10GHz 2.50 GHz
    Installed RAM 8/00 GB (7/84 GB usable)
    Device ID 208C2A85-BA65-4479-A15C-92B0D602B8AD
    Product ID 00331-10000-00001-AA182
    System type 64-bit operating system, x64-based processor
    Pen and touch No pen or touch input is available for this display
    اطلاعات سیستمم اینه داداش خوشحال میشم راهنماییم کنی.

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام امیر حسین عزیز… کلا برای انجام کارای گرافیکی و کار با نرم افزارهایی مثل افترافکت بهتره مشخصات سخت افزاری سیستمت بالاتر اشه ا هم بتونی نسخه آخر با آخرین امکانات رو استفاده کنی و هم این که حین کار دچار کندی؛ لگ یا افت سرعت موقع خروجی گرفتن نشی! با این پردازنده و این میتونی برای شروع کارت رو انجام بدی اما اگه قصدتت اینه که حرفه ای کار کنی حتما در آینده یه سیستم قوی نیازت میشه

      پاسخ به این نظر
  4. شقایق

    *Hp zbook 17 G3*

    I5 6GEN
    RAM 8GB DDR4
    SSD 256
    VGA 4GB مجزا +
    2GB onboard
    =6GB VGA
    این اطلاعات مناسب کار فتوشاپ و ادوبی هستش؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود شقایق عزیز
      برای ادیت عکس و صدا مناسب هست .ولی برای اجرای افتر افکت با کندی و زحمت اجرا میکنه بهتره از نسخه های قدیمی نرم افزارها استفاده کنید

      پاسخ به این نظر
  5. امیر علی

    سلام من میخواستم برای کار با افتر افکت یک لپتاب با مشخصات
    I3 نسل ۱۲
    20g ram
    1 tra ssd
    Intel uhd بخرم آیا مناسب برای کار با افتر افکت هست؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      این کالا ی دستگاه کاستوم شده هست 100%. کلا هیچ شرکت تولید کننده ای نمیاد 20 گیگ رم برای یک Core i3 بذاره . نهایت 8 گیگ رم برای این دستگاه ها در نظر میگیرند . از این گذشته چون کارت گرافیک نداره و پردازنده قوی هم نداره برای افتر مناسب نیست.

      پاسخ به این نظر
  6. حامد

    سلام
    در حد ۴۰ میلیون لپ تاپ چی بخرم که قابل ارتقا باشه؟
    ممنون

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود حامد عزیز
      ائل از همه باید بگم از قطعات لپ تاپ فقط رم ، هارد ، SSD قابل ارتقا هستند . در 100 درصد لپ تاپ ها هارد یا SSD قابل ارتقا هستند . در 80 درصد لپ تاپ ها هم علاوه بر هارد و SSD رم را هم میشه ارتقا داد.
      در سری لپ تاپ های حرفه ای و گیمینگ قابلیت ارتقا قطعات بیشتر از هر سری لپ تاپ دیگه هست. بخاطر تنوع بالای این دسته بندی لطفا با مشاوره های ما تماس بگیرید تا بر حسب قیمت روز و موجودی شما را راهنمایی کنند.

      پاسخ به این نظر
  7. Morteza

    سلام وقتتون بخیر
    من تازه میخوام کار با فوتوشاپ و افتر افکت رو شروع کنم نیاز به یه لپتاپ داشتم
    به نظرتون لپتاپ macbook air m2 با ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ ssd انتخابِ خوبیه؟
    یا بهتره برم سراق لپتاب های ویندوزی؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      مک بوک و لپ تاپ دو تا معقوله جدا از هم هستند. فارغ از بحث سخت افزار باید این را در نظر بگیرید کلا کار کردن با مک مقداری سخت تر از ویندوز هست و همون اندازه نرم افزارهای کرک شده و رایگان قابل نصب در مک کمتر از ویندوز هست .
      مک بسیار لپ تاپ مقاوم و با دوامی از نظر روانی محیط کاربری هم عالی هست . ولی قیمت آن با سخت افزاری که بهتون میده زیاد تناسب ندارد.

      پاسخ به این نظر
  8. بابک سعداللهی

    سلام. وقتتون بخیر. من سوالی داشتم ازتون ممنون میشم راهنماییم کنید. من تا قیمت 50 تومن بین چند انتخاب موندم. بیشترین نیازم برای پریمیر و افترافکت هست. اگر توانایی گیمینگش هم خوب باشه که چه بهتر. گزینه هام اینان. ممنون میشم دو سه تای برتر رو به نظر خودتون بگید.
    ASUS TUF F15 FX506HE Core i5-11400H 16GB-512SSD-4GB RTX3050Ti
    Asus TUF FX517ZC i5 12450H 16 512SSD 4 RTX3050
    Asus TUF Gaming F15 FX506HE Core i7-11800H 16GB-512SSD-4GB RTX3050TI
    HP Victus fa0032dx i7-12650H 16GB 512GB 4GB RTX3050TI
    Lenovo IdeaPad Gaming 3-i7 12700H-16GB-512SSD-4GB 3050Ti
    آیا لنوو به طور کلی از ایسوس ضعیف تر نیست و قطعاتش زودتر خراب نمیشه؟
    و اینکه آیا NTS 45 درصد مناسبه برای ادیت و ویرایش ویدیو؟
    ممنون از شما

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود بابک عزیز
      برای اجرای این نرم افزارها نیاز به پردازنده و کارت گرافیک و رم بالایی هست .
      FX506HE نسبت به بقیه پردازنده ضعیفی داره – توصیه نمیکنم
      FX517ZC پردازنده قوی داره – مورد خوبی هست
      FX506HE مورد خوبی هست ولی نسل 11 هست و نسبت به مورد دوم مانیتور بهتری داره و ی سری ویژگی های دیگه مثل وبکم (50 – 50)
      HP مورد خوب و قوی هست
      LENOVO از نظر کیفیت ساخت و کیفیت قطعات و کولینگ به پای موارد بالا نمیرسه – توصیه نمیکنم.

      هر برندی دستگاه هایی با بودجه های مختلف میسازه تا سلیقه های مختلف رو پوشش بده . ولی به طور کلی چون بیس کار ایسوس تولید مادربرد هست کیفیت ساخت بهتری نسبت به بقیه برند ها داره و گارانتی بهتری هم تو ایران داره.
      در مورد 45 درصد گاموت رنگ NTSC باید بگم پوشش رنگ مناسبی برای کارهای گرافیکی و چاپی نداره .

      پاسخ به این نظر
  9. Zeinab

    سلام من یک لب تاپ lenouمدل z50_70 با رم هشت و گرافیک ۴ و ۱ ترابایت دیدم
    و میخوام در حیطه فتوشاپ و پریمیر کار کنم ایا به نظر شما انتخاب خوبی میتونه باشه یا نه
    هزینه الکی میکنم؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود زینب عزیز
      بله میتونه یک گزینه خوبی برای ادیت عکس و فتوشاپ باشه . البته اینکه از نظر سلامت باتری و سهت افزار در چه حدی هست هم میتونه مهم باشه . و در آخر گاهی هم کالای دست دو رو گرونتر از کالای نو قیمت گذاری میکنند .به این نکته هم توجه کنید

      پاسخ به این نظر
  10. مهیار

    ابعاد 22.4×251×354 میلی‌متر
    وزن 2.2 کیلوگرم
    سازنده پردازنده AMD
    سری پردازنده Ryzen 7
    مدل پردازنده 6800H
    حافظه cashe 16 مگابایت
    ظرفیت حافظه ram 16 گیگابایت
    نوع حافظه ram DDR5
    ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت حافظه از نوع SSD M2 NVMe PCIe (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)
    شرکت سازنده پردازنده گرافیکی NVIDIA
    حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی 8 گیگابایت
    اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
    نوع صفحه نمایش Full HD
    درایو نوری بدون درایو نوری
    وبکم دارد
    مشخصات اسپیکر Wi-Fi 6 (802.11ax)
    شبکه بی سیم wi-fi دارد
    بلوتوث دارد
    پورت hdmi دارد
    نوع باتری چهار سلولی
    مدل پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3070 GDDR6

    پاسخ به این نظر
  11. مهیار

    درود به شما
    برای کارهای گرافیکی مثل افترافکت لپ تاپ(Asuz TUF gaming A14) مناسبه؟

    پاسخ به این نظر
    1. آی‌تی‌هوم

      سلام
      اگر بطور دقیق تر مشخصات سخت افزاری لپ تاپ رو میفرمودید بهتر میتونستیم راهنماییتون کنیم که این لپ تاپ مناسب کار با نرافزار های افتر افکت و پریمیر را دارد یا خیر… ولی بصورت کلی لپ تاپ های گیمینگ روز بازار توانایی پردازش کارهای گرافیکی سنگین را دارند و مشکلی در عملکرد نخواهید داشت و بابت استفاده با بالاترین سطح کیفیت بایستی کانفیگ لپ تاپ رو بطور دقیق تر بفرمایید.

      پاسخ به این نظر
  12. محمد رمضانی

    سلام و خسته نباشید
    آیا لپتاب zenbook duo ux482 برای کار با پریمیر و تدوین فیلم مناسب است ؟
    خیلی ممنون

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود محمد عزیز
      ابن لپ تاپ میتونه برای پریمیر 2021 مناسب باشه در حجم و کیفیت محدود . برای فیلم های بلند مناسب نیست . و احتمال زیاد سخت افزار این لپ تاپ با نسخه های آینده این نرم افزار سازگار نباشه . چون این دستگاه فقط 2 گیگ کارت گرافیک داره .

      پاسخ به این نظر
  13. فرناز

    سلام من خارج از ایران هستم و برای فتوشاپ و افتر افکت میخوام بخرم ، چه پیشنهادی میدین ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود فرناز عزیز
      شما اگه قرار هست با نسخه های جدید این نرم افزار ها کار کنید بهتره سخت افزار های زیر رو دستگاه تون داشته باشه
      پردازنده کمتر از i5 نسل 10 نباشه و حتما از سری پردازنده های کلاس H باشه.
      رم دستگاه بهتره 16 گیگ بایت باشه و همچنین قابل ارتقا باشه
      کارت گرافیک لپ تاپ از سری RTX باشه
      داشتن SSD هم شدیدا توصیه میشه
      اینچ مانیتورتون هم بهتره 15.6 باشه که بتونید راحت تر کار کنید .
      پنل مانیتوری ایده آل برای تولید محتوا و کارهای گرافیکی اول OLED هست بعد پنل IPS هست.

      پاسخ به این نظر
  14. زهرا نایبی

    سلام و خسته نباشید
    به نظر شما لپ تاپ k3500ph مناسب افتر افکت هستش؟؟؟
    ذهنم واقعا در گیر شده ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام زهرای عزیز
      این دستگاه برای کارهای نیمه حرفه ای مناسب هست ولی برای کارهای حجیم و با کیفیت بالا مثل 4K مناسب نیست و باید ی دستگاه حرفه ای تر خرید

      پاسخ به این نظر
  15. طاها صدری

    سلام
    من این مقاله رو خودنم و مطالبش خیلی مفید بودش و لپ تاپ k571li رو خریدم خیلی ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      درود طاهای عزیز
      خواشحالیم که تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم . این رو بدون ما همیشه کنارتیم و هر کمکی خواستی میتونی به ما درمیون بذاری.

      پاسخ به این نظر
  16. اسماعیل اصغرزاده

    اقای نظری ممنون از راهنماییتون و از سایت خوبتون.راهنمایی شما برای من خیلی خوب و مفید بود و تکلیفم را روشن کرد.موفق و موید باشید.

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      درود اسماعیل عزیز
      خوشحالیم که مشاوره کارشناسان آی تی هوم براتون مفید بوده

      پاسخ به این نظر
    2. امیرحافظ رستمی

      به نام خدا
      ۲۵ تا ۳۲ تومن چس پیشنهاد میدید برای کار افتر افکت و فتوشاپ
      کار های بسیار سنگینی باهاش ندارم خیلی وقته دنبال لپ تاپ هستم ولی میترسم با این وضعیت
      نتونم انتخاب درستی بکنم
      ممنون میصم راهنمایی کنید

      پاسخ به این نظر
      1. Javad Hassankhani

        سلام امیر عزیز
        لطفا یا با شماره 58426-021 تماس بگیرید یا از طریق پنل گفتگو و ایکون سمت چپ با مشاوران ما گفتگو کنید. تا مشاوران ما نسبت به بودجه و نیاز شما بهترین کزینه های موجود در بازار را بهتون پیشنهاد کنند.

        پاسخ به این نظر