top banner
بهترین لپ تاپ برای فتوشاپ با قیمت مناسب

خرید لپ تاپ مناسب فتوشاپ که از نظر سخت افزاری ویژگی‌های ایده آلی داشته باشد، نیاز هر گرافیست یا طراح است. اگر شما قصد خرید بهترین لپ تاپ برای ادیت و فتوشاپ را دارید باید به قطعات سخت افزاری مانند کارت گرافی، پردازنده و حافظه رم توجه داشته باشید. در این مقاله قرار است به بررسی همین موضوع بپردازیم و در مورد بهترین لپ تاپ برای فتوشاپ و ویژگی های سخت افزاری آن صحبت کنیم. پس تا انتهای مطلب با آی تی هوم همراه باشید.

البته قبل از این که به سراغ مقاله و بررسی لپ تاپ برای فتوشاپ و سخت افزار مورد نیاز آن برویم، باید بگوییم که شما می‌توانید خلاصه‌ای مفید و جذاب از مقاله را در پادکست زیر بشنوید. 🙂

لپ تاپ مناسب فتوشاپ ؛ لپ تاپی ایده‌آل برای گرافیست‌ها

بدون شک نرم افزار فتوشاپ یکی از معروف‌‌ترین و مجهزترین برنامه‌‌هایی است که از گذشته تا به امروز برای انجام امور گرافیکی و ادیت تصاویر وارد بازار شده و دقیقا متناسب با نیاز همه‌ی کاربرانی که در این زمینه فعالیت دارند، ساخته شده است.

شما می‌توانید از ساده‌ترین تا حرفه‌ای و پیچیده‌ترین امور گرافیکی را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ انجام دهید. این نرم افزار کاربردی به عنوان ابزار کار توسعه دهندگان وب، عکاسان حرفه‌ای، گرافیست‌ها و همه‌ی افرادی که قصد دارند در زمینه‌ی ادیت عکس فعالیت انجام دهند، می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

البته برای این که شما بتوانید به آسانی از برنامه فتوشاپ استفاده کنید و در حین کار مشکلی برای شما ایجاد نشود، احتیاج به سیستمی دارید که از نظر سخت افزاری در رده خوبی قرار گرفته باشد و از پس انجام این کار بربیاید؛ چرا که در طول سال‌ها، ابزارها و امکانات جدید و متنوعی به این نرم افزار اضافه شده است و مطابق با این موضوع قدرت سیستم شما نیز برای اجرای این امکانات باید بیشتر از گذشته باشد. برای مثال لپ تاپ اداری یا لپ تاپ‌ دانشجویی گزینه مناسبی برای اجرای نرم افزار فتوشاپ نیستند.چرا که قدرت کافی برای انجام این کار را ندارند!

به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا راهنمای کاملی در خصوص خرید لپ تاپ مناسب فتوشاپ را ارائه دهیم اما قبل از آن به سراغ معرفی بهترین لپ تاپ ها برای اجرای فتوشاپ می‌رویم. قطعا با خواندن این مقاله، می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید و لپ تاپ ایده آل تری را خریداری کنید که تا سال‌ها در کنار شما باشد!

خرید لپ تاپ مناسب فتوشاپ
برای اجرای فتوشاپ شما به یک لپ تاپ با پردازنده و حافظه رم قدرتمند نیاز دارید!

بهترین لپ تاپ برای ادیت عکس

در بهترین لپ تاپ برای فتوشاپ معمولا یکی از پروسه‌های اصلی که عکاس‌ها با آن سرو کار دارند، مرحله ادیت عکس است. اگر شما همزمان هم کار ادیت عکس هم ویدیو را انجام داده باشید، متوجه خواهید شد که فرآیند ویرایش عکس شاید نسبت به ویرایش ویدیو راحت‌تر باشد، اما دقت بالایی نیاز دارد. معمولا در ادیت عکس‌ها لازم است تا ترفندهای خاصی را پیاده سازی کنید، از افکت و لایه‌های متفاوت استفاده کنید تا بتوانید خروجی نهایی را به بهترین شکل تحویل دهید. یکی از بهترین نرم افزارهایی که می‌توانید برای ویرایش و ادیت عکس از آن استفاده کنید، نرم افزار فتوشاپ است. فتوشاپ این قابلیت را دارد تا هر ابزاری که یک عکاس یا ادیتور برای انجام کار خود به آن نیاز دارد، در اختیار آن شخص قرار دهد. پس به کمک یک لپ تاپ برای ادیت و فتوشاپ می توانید به سادگی هم تمام عکس های دلخواه خود را ادیت کنید و ایده های دلخواه خود را روی آن ها پیاده سازی کنید.

البته دیدن ویدئو زیر هم قبل از ادامه دادن به خواندن مقاله، می‌تواند شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کند! 🙂

معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب فتوشاپ ۲۰۲۳

حالا زمان معرفی بهترین لپ تاپ برای ادیت و فتوشاپ است! در ادامه ما تعدادی از بهترین لپ تاپ های بازار را به کمک متخصصان آی تی هوم انتخاب کرده ایم که می توانند گزینه های فوق العاده ای برای اجرای این نرم افزار باشند. دقت داشته باشید که بهترین لپ تاپ برای فتوشاپ با قیمت مناسب!

اولین لپ تاپ از لیست ما که برای کاربران نرم افزار فتوشاپ و سایر کارهای گرافیکی انتخاب خوبی است، لپ تاپ ایسوس VivoBook R565EP از سری لپ تاپ های VivoBook است که به سخت افزار خوب و قابل قبولی مجهز است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده‌ی Core i3 از خانواده‌ی اینتل یک انتخاب خوب برای گرافیست ها است. همچنین در توصیف این پردازنده باید گفت که دارای دو هسته اصلی و چهار هسته مجازی (ترد) است و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 1.7 و در بیشترین حالت 4.1 می باشد. لپ تاپ ایسوس دارای 2 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع MX330 است که برای کاربران فتوشاپ انتخاب خوبی است. همچنین این لپ تاپ دارای 4GB حافظه رم با قابلیت ارتقا است که در صورت نیاز می توانید فضای رم خود را تا 12 گیگابایت ارتقا دهید. در مورد حافظه‌ی SSD نیز باید گفت که فضای 512 گیگابایت برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است که هم فضای کافی را در اختیار شما قرار می دهد و هم در سرعت و کارایی لپ تاپ تاثیر گذار است. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 15.6 inch با پنل TN و رزولوشن FULL HD می‌تواند همراه خوبی برای یک گرافیست و برای کار با نرم افزار فتوشاپ باشد.

به عنوان دومین انتخاب برای لپ تاپ مناسب فتوشاپ به سراغ لپ تاپ لنوو V15 G2 از سری لپ تاپ های V15 G2 این لپ تاپ از نظر سخت افزاری به پردازنده‌ی Core i3 مجهز است که جزو پردازنده‌های نسل یازده از اینتل است. اگر بخواهیم این پردازنده را کمی عمیق تر برسیم کنیم باید گفت که در مجموع دارای دو هسته اصلی و چهار هسته مجازی( ترد) است و بازه فرکانس آن در کمترین و بیشترین حالت بین 3.0 تا 4.1 گیگاهرتز متغیر است. در بررسی سایر قسمت های سخت افزاری به سراغ کارت گرافیک می رویم که برای افرادی که با فتوشاپ سروکار دارند، بسیار مهم است. این لپ تاپ دارای کارت گرافیک MX 350 GDDR5 از برند Intel و با داشتن 2GB حافظه گرافیکی مجزا می تواند از پس انجام کارهای گرافیکی شما در سطوح مختلف بربیاید. شما می‌توانید نرم افزارها فتوشاپ و نرم افزارهای گرافیک را به سادگی با این لپ تاپ اجرا کنید. همچنین داشتن صفحه نمایش 15.6-Inch اینچی با پنل TN و رزولوشن FULL HD سبب می‌شود تا کاربران تجربه‌ی راحتی از کار کردن با این لپ تاپ را داشته باشند و چشم آن ها در معرض آسیب کمتری باشد. در خصوص حافظه رم و ذخیره سازی نیز باید گفت که لپ تاپ 8GB رم دارای 256GB حافظه ذخیره سازی از نوع MX 350 است که تا12 گیگابایت نیز قابلیت ارتقا دارد. همچنین داشتن 256GB حافظه SSD برای کاربرانی که با فتوشاپ سروکار دارند کافی به نظر می رسد و می‌توانند اطلاعات خود را دخیره سازی ککند. در مجموع این لپ تاپ یک انتخاب خوب برای یک گرافیست است که با نرم افزار فتوشاپ در سطح خوب تا سطح سروکار دارد.

اگر از طرفدارن برند اینتل هستید و می خواهید لپ تاپ لنوو Think Book 15 Gen2مناسب فتوشاپ خود را از این برند خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما لپ تاپ لنوو است. این لپ تاپ فوق العاده به پردازنده قدرتمند Core i7 مجهز است که دارای چهار هسته اصلی و هشت هسته مجازی (ترد) است و بازه فرکانس آن بین 2.8 و 4.7 متغیر است. همچنین لپ تاپ مجهز به 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 است که در انجام امور مربوط به نرم افزار فتوشاپ مانند ادیت و طراحی عکس در حد ساده تا حرفه ای، کافی است. حافظه داخلی این لپ تاپ که از نوع SSD است دارای فضای ITB همچنین صفحه نمایش 15.6-Inch اینچی این لپ تاپ یک سایز استاندارد برای گرافیست ها است٬ این لپ تاپ می تواند یکی از انتخاب های خوب شما برای کار با نرم افزار فتوشاپ باشد.

لپ تاپ بعدی از لیست ما، لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro M6500QH است که حقیقتا انتخاب خوبی برای افرادی است که با نرم افزار فتوشاپ سروکار دارند. این لپ تاپ میان رده که به برند ایسوس – ASUS از خانواده‌ی پردازنده‌های Ryzen 7 مجهز است با داشتن هشت هسته اصلی و فرکانس 4.2 گیگاهرتز یک انتخاب ایده آل برای گرافیست ها است. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به داشتن 16گیگابایت حافظه رم که قابلیت ارتقا ندارد و مقدار حافظه آن 512 گیگابایت SSD اشاره کرد. یکی از بخش های جذاب و قدرتمند در مورد این لپ تاپ، کارت گرافیک آن 4GB از نوع GTX 1650 است و به سادگی هرچه تمام تر می توانید از کارهای گرافیکی خود خروجی بگیرید. پس به عنوان یک لپ تاپ فوق العاده برای اجرای فتوشاپ، پیشنهاد ما به شما لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro M6500QH است که می تواند تا مدت ها همراه خوبی برای شما باشد.

انتخاب شماره‌ی پنج از بین لپ تاپ های مناسب نرم افزار فتوشاپ به لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 تعلق دارد که یکی از بهترین لپ تاپ های برند اینتل می باشد. شما به کمک این لپ تاپ به سادگی هر چه تمام تر می توانید از پس انجام کارهای گرافیکی خود با نرم افزار فتوشاپ بر بیاید. در مورد سخت افزار این لپ تاپ باید گفت که به پردازنده Core i7 مجهز است که جزو پردازنده های نسل ۱۲ اینتل است. اگر قرار است که شما با لپ تاپ خود به انجام کارهای گرافیکی حرفه ای با نرم افزار فتوشاپ مشغول شوید، به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارید و خوشبختانه این لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک 2GB از نوع MX 550 که مناسب انجام کارهای ساده تا حرفه ای است. حافظه رم و SSD این دستگاه به ترتیب 16GB و ITB اس اس دی است که فضای کافی برای پردازش و ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد و در نهایت باید گفت که صفحه نمایش این دستگاه با سایز 15.6 Inch اینچ و کیفیت Full HD انتخاب خوبی برای گرافیست هایی است که در زمان کار با نرم افزار فتوشاپ دائمادر حال نگاه کردن به مانیتور خود هستند.

لپ تاپ بعدی از لیست ما، لپ تاپ ام اس آی MSI Sword 17 A12UCXاست که حقیقتا انتخاب خوبی برای افرادی است که با نرم افزار فتوشاپ سروکار دارند. این لپ تاپ میان رده که به برند ایسوس – ASUS از خانواده‌ی پردازنده‌های Core i5 مجهز است با داشتن هشت هسته اصلی و فرکانس 4.4 گیگاهرتز یک انتخاب ایده آل برای گرافیست ها است. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به داشتن 8 گیگابایت حافظه رم که قابلیت ارتقا تا 64 گیکابایت و مقدار حافظه آن 512 گیگابایت SSD اشاره کرد. یکی از بخش های جذاب و قدرتمند در مورد این لپ تاپ، کارت گرافیک آن است که از نوع حافظه رم DDR5 است و به سادگی هرچه تمام تر می توانید از کارهای گرافیکی خود خروجی بگیرید. پس به عنوان یک لپ تاپ فوق العاده برای اجرای فتوشاپ، پیشنهاد ما به شما لپ تاپ ایسوس MSI Sword 17 A12UCX است که می تواند تا مدت ها همراه خوبی برای شما باشد.

لپ تاپ اچ پی Omen 16 C0002DX از برند ADM انتخاب لیست آی تی هوم برای کار با نرم افزار فتوشاپ است. این لپ تاپ را می توان یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ های موجود در بازار در نظر گرفت که با داشتن پردازنده‌ی Ryzen 7 از نسل 12 این موضوع را ثابت می کند. کارت گرافیک قدرتمند این دستگاه از نوع DDR4 با 8GB ظرفیت است که کار شما را از سطح ساده تا حرفه ای به سادگی پیش می برد. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به 16 گیگابایت حافظه رم با قابلیت تا 32GB ارتقا اشاره کرد که برای اجرای نرم افزار فتوشاپ در پروژه های ساده و حرفه ای کافی به نظر می رسد. همچنین ان لپ تاپ مجهز به حافظه SSD با ظرفیت 1TB است. اکر قصد خریدی ک لپ تاپ حرفه ای، قدرتمند و فوق العاده را دارید، لپ تاپ اچ پی Omen 16 C0002DX انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

لپ تاپ اچ پی OMEN 16 C0002DX طرفدارن زیادی دارد و خوشبختانه انتخاب‌های زیادی نیز از این برند برای افرادی که با نرم افزار فتوشاپ سروکار دارند، وجود دارد. اگر شما نیز قصد دارید که لپ تاپ مناسب برای فتوشاپ از برند ADM را دارید، یکی از پیشنهادهای ما به شما لپ تاپ اچ پی OMEN 16 C0002DX است. این لپ تاپ به پردازنده Ryzen 7 مجهز است. این پردازنده در مجموع دارای هشت هسته اصلی و 16 هسته مجازی است که پردازش های مربوطه را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد کرد. کارت گرافیک این لپ تاپ از نوع RX 6600M است که نیاز فردی که با فتوشاپ کار می کند و برای انجام کارهای گرافیکی را پاسخگو خواهد بود. از ویژگی های مثبت این لپ تاپ می توان به 32 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت اشاره کرد. دقیقا همان چیزی که بیشتر گرافیتس ها ها به آن احتیاج دارند!!! فضای ذخیره سازی لپ تاپ نیز از نوع SSD با ظرفیت 1TB است که خوشبختانه این قطعه سخت افزاری نیز قابلیت ارتقا را دارد.صفحه نمایش 16 اینچی از نوع کیفیت Full HD نیز دیگر نقاط قوت این لپ تاپ است! باتوجه به تمام این ویژگی ها این لپ تاپ ارزش خرید را ندارد؟

از لیست لپ تاپ های ما، لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RC است. این محصول میان رده از برند AMD با توجه به قیمتی که دارد قابلیت‌های قابل توجهی را ارائه می‌دهد. مهم‌ترین قابلیت این لپ‌تاپ پردازنده گرافیکی RTX 3050 GDDR6 و حافظه گرافیک مجزا 4GB مجزا قدرتمند و پردازنده قوی Ryzen 7 با هشت هسته اصلی و 16 هسته مجازی است. این به این معنا است که این لپ تاپ برای اجرای نرم افزار فتوشاپ از سطح ساده تا حرفه ای انتخاب خوبی است و می توانید پروژه‌های خود را به کمک آن انجام دهید. این لپ تاپ قدرتمند، کارایی و ظاهر زیبایی دارد و می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای اجرای نرم افزار فتوشاپ باشد. فضای ذخیره سازی لپ تاپ نیز از نوع SSD با ظرفیت 1TB رم 16GB که خوشبختانه این قطعه سخت افزاری نیز قابلیت ارتقا را دارد.صفحه نمایش 16 اینچی از نوع کیفیت Full HD نیز دیگر نقاط قوت این لپ تاپ است! باتوجه به تمام این ویژگی ها این لپ تاپ ارزش خرید را ندارد؟

اگر قصد خرید یک لپ تاپ حرفه ای برای کار با نرم افزار فتوشاپ دارید، یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی ما به شما لپ تاپ ایسوس ASUS TUF Dash FX517ZC از برند اینتل است که هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر طراحی و ظاهر می تواند شما را راضی نگه دارد. در بخش سخت افزاری شما با یک پردازنده ی قدرتمند از سری ASUS TUF Dash رو به رو هستید که 10 هسته اصلی و مجازی 16 هسته مجازی ( ترد) دارد. همچنین کارت گرافیک قدرتمند RTX 3050 GDDR6 با داشتن 4 گیگابایت ظرفیت این دستگاه را به یک گزینه ‌ی ایده آل برای گرافیست ها تبدیل می‌کند. این لپ تاپ دارای 16 گیگابایت حافظه رم با قابلیت ارتقا است و حافظه ذخیره سازی به کار رفته بر روی آن از نوع SSD با ظرفیت 1TB است. ظاهر این لپ تاپ بسیاز زیبا و شیک است و نمایشگر 15.6 Inch اینچی با پنل IPS و کیفیت تصویر Full HD باعث می شود تا راحتی در زمان کار با لپ تاپ را تجربه کنید و چشمان شما خسته نشود. در کل این لپ تاپ یک گزینه خوب و عالی برای کار با نرم افزار فتوشاپ است.

این لپ تاپ یکی از بهترین های لیست آی تی هوم است، لپ تاپ لنوو Legion 5 مدل پردازنده 11800H شما می توانید این لپ تاپ را برای کارهای تخصصی و حرفه ای در نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید و هیچ مشکلی نداشته باشید. سخت افزار این لپ تاپ به پردازنده Core i7 نسل 11 اینتل مجهز است. همچنین کارت گرافیک RTX3060 با ظرفیت 6GB که بر روی این لپ تاپ به کار رفته است، گویای همه چیز است! از دیگر نقاط قوت این دستگاه که می توان به داشتن یک ترابایت SSD و 32GB گیگابایت حافظه رم اشاره کرد این لپ تاپ علاوه بر این که در بخش سخت افزاری یک انتخاب عالی و فوق العاده است در قسمت ظاهری نیز امتیاز بالایی را کسب می کند و نمایشگر فوق العاده ی صفحه نمایش 15.6 Inch و رزولوشن Full HD شما را شگفت زده خواهد کرد. یک این لپ تاپ می تواند غولی شگفت انگیز به عنوان لپ تاپ مخصوص فتوشاپ باشد و شما را راضی نگه دارد.

آخرین گزینه یک انتخاب همه چیز تمام از لیست آی تی هوم است، لپ تاپ ام اس آی MSI Cyborg 15 A12VE سازنده پردازنده Intel است شما می توانید این لپ تاپ را برای کارهای تخصصی و حرفه ای در نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید و هیچ مشکلی نداشته باشید. سخت افزار این لپ تاپ به پردازنده Core i7 نسل12 اینتل مجهز است٬ همچنین کارت گرافیک RTX 4050 GDDR6 با ظرفیت 6GB که بر روی این لپ تاپ به کار رفته است، گویای همه چیز است! از دیگر نقاط قوت این دستگاه که می توان به داشتن 512 گیگابایت SSD و 16 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد این لپ تاپ علاوه بر این که در بخش سخت افزاری یک انتخاب عالی و فوق العاده است در قسمت ظاهری نیز امتیاز بالایی را کسب می کند و نمایشگر فوق العاده ی صفحه نمایش 15.6 Inch و رزولوشن Full HD شما را شگفت زده خواهد کرد. یک این لپ تاپ می تواند غولی شگفت انگیز به عنوان لپ تاپ مخصوص فتوشاپ باشد و شما را راضی نگه دارد.

راهنمای سخت افزاری خرید بهترین لپ تاپ برای فتوشاپ

در این بخش قرار است تا اطلاعاتی در مورد سخت افزار مورد نیاز برای اجرای نرم افزار فتوشاپ را مرور کنیم.

در نظر داشته باشید این که شما در چه سطح و مرحله‌ای، قرار است با نرم افزار فتوشاپ کار کنید در انتخاب سخت افزار مورد نیاز و همچنین لپ تاپ انتخابی شما اثر گذار است!

قبل از هر چیزی باید بدانید که نسخه‌های مختلفی از نرم‌ افزار فتوشاپ تاکنون روانه بازار شده است، که در این بین می‌توان به سری‌های متفاوت خود نرم افزار فتوشاپ و CC اشاره کرد. در مورد این که هر کدام از این نسخه‌ها به چه سیستم عامل و سخت افزاری نیاز دارند، می‌توان گفت که اصولا برای کار با آن‌ها به سیستم‌های یکسانی نیاز است و حتما لازم نیست که لپ تاپ شما امکانات غیر معقول و عجیبی را داشته باشد. اما اگر شما به عنوان یک آماتور قصد کار با نرم افزار فتوشاپ را دارید، داستان بسیار متفاوت با این موضوع است که بخواهید برای انجام کارهای سنگین و حرفه‌ای از آن استفاده کنید و سخت افزار انتخابی شما تا حدودی متفاوت خواهد بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

عملکرد پردازنده در لپ تاپ مناسب فتوشاپ
سخت افزار بخش مهم ک در زمان خرید لپ تاپ مناسب فتوشاپ است!

عملکرد CPU در لپ تاپ مناسب فتوشاپ

پردازنده یکی از مهمترین قطعات سخت افزاری برای افرادی است که قصد انجام فعالیت با فتوشاپ را دارند!

هرچه پردازنده به کار برده شده در دستگاه از نظر فنی قوی‌تر باشد‌، سریع‌تر و بدون نقص می‌توانید نرم افزار فتوشاپ را اجرا کنید. اگر به عنوان فردی مبتدی قصد شروع کار با نرم افزار فتوشاپ را دارید، انتخاب یک لپ تاپ با پردازنده Core i3 یا لپ تاپ Core i5 می‌تواند برای شما انتخاب ایده‌آلی باشد.

اما اگر برای کارهای سنگین و حرفه‌ای می‌خواهید از برنامه فتوشاپ استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ انتخاب لپ تاپ Core i7 بروید. به طور مثال اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ همه چیز تمام برای اجرای نرم افزار فتوشاپ هستید که پردازنده Core i7 داشته باشد و بتوانید به واسطه‌ی آن پردازش‌هایتان را در سریع‌ترین زمان انجام دهید، لپ تاپ Legion 5 یکی از انتخاب‌های خوب خواهد بود.

در جدول زیر می ‌توانید حداقل و حداکثر نیاز یک کاربرد در اجرای برنامه فتوشاپ از نظر قدرت پردازش را مشاهده کنید:

حداکثر پردازندهحداقل پردازنده
Core i5 / Ryzne 5Core i3 کارهای سبک
Core i7 / Ryzne 7Core i5 / Ryzne 5کارهای نیمه حرفه ای
Core i9 / Ryzne 9Core i7 / Ryzne 7کارهای حرفه‌ ای
جدول مشخصات پردازنده مورد نیاز برای نرم افزار فتوشاپ

البته انتخاب دیگری که پیش روی شما است، خرید لپ تاپ‌هایی می‌باشد که مجهز به آخرین نسل از پردازنده‌ها هستند. در این صورت حتی اگر لپ تاپ شما کارت گرافیک مجزا نداشته باشد و بخواهید برای کارهای گرافیکی در حد ساده از آن استفاده کنید، پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

برای مثال طبق تجربه‌ای که تیم گرافیک آی تی هوم داشت، توانستیم نرم افزار فتوشاپ را به خوبی با لپ تاپ ZenBook UX425EA اجرا کنیم. این لپ تاپ مجهز به آخرین نسل یعنی نسل یازده پردازنده Core i3 در زمانخود بود و کارت گرافیک مجزا در آن به کار نرفته است. البته وجود حافظه SSD در عملکرد این لپ تاپ در اجرای فتوشاپ بی تاثیر نبود. اما اگر قرار است از لپ تاپ خود برای اجرای کارهای تخصصی و پیچیده در نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید، داستان کاملا متفاوت است.

بهترین لپ تاپ برای فتوشاپ

عملکرد کارت گرافیک در لپ تاپ مناسب فتوشاپ

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که برای اجرا و کار با نرم افزار فتوشاپ لازم است که لپ تاپ آن‌ها  از یک کارت گرافیک فوق العاده قوی و خوب برخوردار باشد. اما باید بگوییم که اینطور نیست و داشتن یک کارت گرافیک مجتمع یا آنبرد هم می‌تواند پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد.

اما همانطور که این موضوع در مورد سایر قطعات سخت افزاری صدق می‌کند، هرچه فعالیت شما به سمت حرفه‌ای‌تر شدن پیش برود، نیاز پیدا می‌کنید تا کارت گرافیک حرفه ای‌تری داشته باشید. برای مثال در کارهای ساده یک کارت گرافیک MX350 می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد اما در مورد کارهای پیشرفته‌تر یک لپ تاپ 3050 یا RTX 3060 می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

همچنین باید اضافه کرد که برای اجرای نرم افزار فتوشاپ به تنهایی، کارت گرافیک قطعه مهمی نیست! اما اگر از همان ابتدا قصد دارید تا در کنار فتوشاپ نرم افزارهای دیگری مانند پریمیر و افتر افکت را نیز اجرا کنید، داستان کمی متفاوت خواهد بود و باید قدرت کارت گرافیک را نیز در نظر بگیرید.

حافظه رم مناسب در لپ تاپ فتوشاپ

عملکرد حافظه RAM در لپ تاپ مناسب فتوشاپ

در حال حاضر ساده‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار مجهز به 4 گیگابایت حافظه رم می‌باشند و این کمترین حالت ممکن می‌باشد که برای اجرای نرم افزار فتوشاپ نیاز است اما حرفه ای‌ها برای استفاده از نرم افزار فتوشاپ باید لپ تاپی را انتخاب کنند که حداقل 8 گیگابایت حافظه رم داشته باشد و اگر فکر می‌کنید در آینده نیاز پیدا می‌کنید تا کارهای حرفه‌ای‌تری انجام دهید، می‌توانند لپ تاپ‌هایی را انتخاب کنند که 16 گیگابایت حافظه رم دارند. همچنین اگر انتظار سرعت و کارایی بیشتری از لپ تاپ خود دارید می‌توانید با نصب یک حافظه‌ی SSD سرعت و عملکرد لپ تاپ را تا حد زیادی ارتقا دهید و در کنار آن روی میزان مصرف برق کمتر دستگاه و همچنین افزایش طول عمر آن اثر گذار باشید.

بهتر است تا کمی آینده نگری داشته باشید و در ابتدا به سراغ خرید لپ تاپ هایی بروید که اسلات خالی برای ارتقا حافظه رم و SSD را دارند.

مشاهده بیشتر: لپ تاپ رم 8

مشاهده بیشتر: لپ تاپ رم 16

لپ تاپ مناسب فتوشاپ
حافظه رم در اجرای نرم افزار فتوشاپ تاثیر زیادی دارد!

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای نرم افزار افترافکت و پریمیر

علاوه بر نرم افزار فتوشاپ، نرم افزارهایی مانند پریمیر و افترافکت از دیگر نرم افزارهای محبوب و کاربردی در رشته گرافیک به حساب می‌آیند که این دو نرم افزار برای کارهایی مانند ادیت و تدوین فیلم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل داشتن یک محیط کار بسیار کاربردی و حرفه‌ای دارای میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان هستند.

لپ تاپی که قرار است برای اجرای نرم افزار پریمیر و افترافکت مورد استفاده قرار گیرد، باید قدرت مناسبی داشته باشد تا کاربران هنگام کار دچار هنگی و کندی سیستم نشوند. لپ تاپ مناسب برای اجرای این نرم افزار باید از پردازنده و کارت گرافیک قدرتمندی برخوردار باشد تا بتوانید فعالیت‌های انجام شده در بستر این نرم افزار را در بهترین حالت ممکن انجام دهد.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه در ارتباط با لپ تاپ مناسب نرم افزار افترافکت و پریمیر صحبت کنیم باید بگوییم که پردازنده به کار رفته در سیستم حتما از نسل 10 به بعد سری Core i5 باشد. کارت گرافیک باید مجزا بوده و حداقل 4 الی 8 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد تا پروژه‌های گرافیکی موجود در لپ تاپ را بتواند پشتیبانی کند. رم حداقل 16 گیگابایت و حافظه داخلی نیز حتما از نوع SSD باشد تا سرعت عملکرد سیستم شما قدرتمند باشد.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی

به عنوان نتیجه گیری نیز باید گفت…

در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی برای انتخاب لپ تاپ‌های مناسب برای اجرای نرم افزار فتوشاپ را تهیه کنیم و چندین نمونه از بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار برای انجام این کار را معرفی کنیم. با مطالعه مقاله بهترین لپ تاپ مخصوص کارهای گرافیکی نیز می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص لپ تاپ‌های مناسب فتوشاپ و گرافیک به دست آورید.همچنین اگر نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی آی تی هوم ارتباط برقرار کنید و از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

سوالات شما

چه لپ تاپی برای فتوشاپ خوبه؟

این سوال را می‌توان به عنوان یکی از پرتکرار ترین سوالات کاربران در نظر گرفت که در طول مقاله به طور کامل به این سوال پاسخ دادیم و نمونه‌های خوب را نیز معرفی کردیم

آیا برای اجرای نرم افزار فتوشاپ باید حتما لپ تاپ گران قیمت بخریم؟

جواب این سوال کاملا به شما بستگی دارد! این که چه میزان بودجه برای خرید لپ تاپ دارید و چه کاری قرار است، انجام دهید!
اگر فعالیت شما ساده است نیاز به صرف هزینه‌ی زیادی نیست و یک لپ تاپ ساده با قیمت مناسب نیز کافی است.

آیا نرم افزار فتوشاپ در لپ تاپ را می‌توان با کیفیت خوبی اجرا کرد؟

بر خلاف تصور خیلی ها در اجرای فتوشاپ، سی پی یو نقش بسیار مهمی دارد نسبت کارت گرافیک. در لپ تاپ های کنونی هم سی پی یو های بسیار قدرتمندی وجود دارد که به راحتی می‌توانید نرم افزار فتوشاپ را باهاش اجرا کنید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. محدثه

    لب تاپ asus vivobook a412fj-ek300t
    برای نصب و کار با آخرین ورژن های Adobe Premiere و Adobe Illustrator و Adobe Photoshop و office مناسبه؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام محدثه‌ی عزیز… روز بخیر
      کانفیگ لپ تاپت رو میتونی بهمون بگی تا بررسی و چک کنیم؟

      پاسخ به این نظر
  2. zahrasadeghi

    سلام لپ تاپ dell precision7710برای کار با فتوشاپ بصورت حرفه ای جوابگو هست ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود وقت بخیر
      تا مشخصات سخت افزاری رو ندونیم نمیتونیم نظر بدیم.

      پاسخ به این نظر
  3. azizi

    سلام
    مشخصات لپ تاپ
    Cpu i7 7700
    Ssd 512
    Ram 8
    گرافیک هم ۲ هستش
    به نظرتون برای فتوشاپ مناسبه؟

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      اگر این لپ تاپ را در حال حاضر دارید می‌تونید کجدار و مریز باهاش فتوشاپ کار کنید اما اگر می‌خواهید همچین لپ تاپی را تهیه کنید و شروع به کار کنید خیلی صرفه اقتصادی نداره برای خرید این لپ تاپ

      پاسخ به این نظر
  4. زهرا

    سلام خسته نباشید لپتاپ دل ۵۴۹۰
    I5 نسل ۸ با هارد اس اس دی ۲۴۰ با رم ۸ فتوشاپ جوابگو هست؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      بله برای کارهای معمولی میتونید روش حساب کنید… و جواب کار شما رو میده… ولی برای پروژه‌های خیلی سنگین ممکنه با کندی و مواجه بشید

      پاسخ به این نظر
  5. m.karimi

    سلام و خسته نباشید . مینی لپ تاپ میتونه برنامه های فتوشاپ و پریمایر رو پشتیبانی کنه؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      سایز لپ تاپ ربطی به توانایی اون لپ تاپ نداره . ای لپ تاپ میتونه سایز کوچیک باشه ولی به راحتی خیلی نرم افزارها رو اجرا کنه و بر عکسش هم صادقه . همه چیز به مشخصات سخت افزاری اون لپ تاپ داره . ولی در مواردی ظرافت و سایز کوچک لپ تاپ مانع این میشه سخت افزار قوی روش ارائه بشه.

      پاسخ به این نظر
      1. m.karimi

        ممنونم از پاسخ گوییتون
        شما چه نوعش رو پیشنهاد میکنید ؟

        پاسخ به این نظر
        1. کارشناس آی تی هوم

          لطفا برای دریافت راهنمایی با شماره 58426 تماس بگیرید تا همکارانم بهتر راهنمایی کنند

          پاسخ به این نظر
  6. سحر

    سلام وقت بخیر من یک لپ تاپ رایزن ۷
    با سی پی یو ۴۸۰۰h
    رم ۱۶
    ۱ ترا ssd
    این لپ تاپ برای فتوشاپ خوب هست ؟؟
    البته گرافیکش متاسفانه آنبورد هست برای شرکت ای ام دی گرافیک‌رادئون
    طوری ک متوجه شدم حافظه اش انگار ۵۱۲ تا هست و میتون لز رم هم استفاده کنه

    پاسخ به این نظر
    1. امیر حسین حیدرزاده

      سلام و وقت بخیر
      حافظه رم، پردازنده و فضای ذخیره سازی مناسب کار با نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ هستن اما گرافیک یکپارچه یا همون آنبرد (On Board) برای این کار گزینه مناسبی نیست.
      جدا از اهمیت وجود کارت گرافیک در کار با نرم افزارهایی مثل فتوشاپ، یک لپ تاپ با کارت گرافیک مجزا سیستم خنک کننده قوی‌تری داره. اجرای فتوشاپ و ویرایش تصاویر سنگین یا ویرایش هم زمان چند تصویر میتونه فشار زیادی به سخت افزار وارد کنه و در نتیجه اون گرمای زیادی هم ایجاد میشه. شما در زمان خرید لپ تاپ باید به تمامی این موارد توجه کنید.

      برای اطلاعات بیشتر منتظر کامنت شما هستیم، البته که میتونی با ما تماس بگیری.

      پاسخ به این نظر
  7. Mobina

    سلام لپ تاپی که هم مقرون به صرفه باشه هم فتوشاپ روش نصب بشه و خوب کار کنه واسه کار حرفه ای نمیخوام رو میشه معرفی کنین

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود مبینا عزیز
      لطفا برای گرفتن مشاوره خوب و دقیق با مشاوران ما از طریق شماره تلفن 58426 یا از طریق چت آنلاین در تماس باشید.

      پاسخ به این نظر
  8. سمین

    این سیستم در طولانی مدت داغ نمیکنه؟یا نیازی به کولینگ هست یا نه؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام سیمین عزیز
      فتوشاپ یا ادیت عکس فشار زیادی به دستگاه وارد نمیکنه که نیاز بشه سیسم کولینگ رو بهتر کرد . ولی کلا بودن کولینگ پد مفید هست

      پاسخ به این نظر
  9. نیره سبزی

    لپ تاپ مناسب ادیت عکس معرفی نکردین چرا؟ یعنی همون لپتاپ های مناسب فوتوشاب اوکیه؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام وقت بخیر
      دوست عزیز فتوشاپ معروفترین و کامل ترین نرم افزار ادیت عکس هست . اگه لپ تاپی بتونه این نرم افزار رو اجرا کنه بقیه نرم افزترهای این حوزه رو هم براهتون اجرا میکنه

      پاسخ به این نظر
  10. amirxxx

    فتوشاپ با لپ تاپ میشه کار کرد؟ بهتر نیست پی سی جمع کنیم؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام امیر عزیز
      لپ تاپ های جدید به قدری قوی هستند که باهاشون نرم افزارهای بسیار سنگین مهندسی و محاسباتی رو براحتی اجرا می‌کنند . مطمئن باشید با لپ تاپ هم میشود به راحتی با فتوشاپ کار کرد

      پاسخ به این نظر
  11. ایرمان

    نظرتون درباره لپتاپ هواویd14 دارای cpucoeri7نسل ۱۰ و رم ۱۶ و کارت گرافیک mx3502 و ۵۱۲ssdچیه جواب میده کارو ؟؟؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. Javad Hassankhani

      سلام دوست عزیز
      سخت افزار این دستگاه بیشتر از نیاز اجرای فتوشاپ هست. پس خیالتون راحت بخوبی اجرا میکنه

      پاسخ به این نظر
  12. حسین سیس

    الان من نفهمیدم آخر گرافیک مناسب لپ تاپ برای فتوشاپ چیه؟ بعد این مدل آخری که معرفی کردید به صورت حرفه ای اگر PS بخوام کار کنم مشکلی پیش نمیاد برام؟ من پروژه هایی که دارم تعداد لایه های زیادی داره و خیلی سنگینه

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام حسین جان
      اگه کارهای سبک انجام می دید 4 گیگ حافظه گرافیکی کافیه اما اگه فعالیتتون حرفه ای و سنگین هست سراغ کارت گرافیک 8 گیگابایت برید. قطعا منطقی تره!

      پاسخ به این نظر