top banner
بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون

انتخاب بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون برای دانش‌آموزان، دانشجویان یا افرادی که به دنبال انجام کارهای روزمره هستند، بهترین انتخاب است. چرا که با هزینه‌ی کم می‌توانند کار مورد نظر خود را با یک لپ تاپ قابل قبول انجام دهند. در این مقاله قرار است به بررسی و معرفی لپ تاپ تا ۲۰ میلیون بپردازیم و این موضوع را بررسی کنیم که امکان خرید لپ تاپ گیمینگ تا 20 میلیون و لپ تاپ برنامه نویسی تا 20 میلیون وجود دارد یاخیر!

بنابراین اگر دوست دارید تا در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای مطلب با آی تی هوم همراه باشید.

البته اگر فرصت کافی برای خواندن مقاله را ندارید، می‌توانید خلاصه‌ای مفید و کامل از آن را در پادکست زیر بشنوید و در ویدیوی زیر تماشا کنید 🙂

معرفی بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون

قبل از این که به سراغ معرفی سخت افزاری لپ تاپ 20 میلیونی برویم، بهترین لپ تاپ های موجود در بازار تا این بازه قیمتی را به شما معرفی خواهیم کرد که با مشورت با کارشناسان متخصص مجموعه‌ی آی تی هوم انتخاب شده‌اند.

به عنوان اولین لپ تاپ تا 20 میلیون به سراغ یکی از لپ تاپ‌های برند ایسر می‌رویم. لپ تاپ ایسر Aspire 3 A315-58G یکی از بهترین لپ تاپ های بازار در این محدوده قیمتی است. این لپ تاپ از برند ایسر و یکی از به صرفه ترین لپ تاپ‌ها برای کاربری اداری، حسابداری، ترید و… است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده ی Core i3 از نسل یازدهم اینتل دارای 2 هسته اصلی و 4 هسته مجازی (ترد) و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 3.0 و در بیشترین حالت 4.1 گیگاهرتز می باشد. همچنین این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت از نوع DDR4 حافظه رم است که قابلیت ارتقا تا 12 گیگابایت را دارد. این لپ تاپ دارای حافظه گرافیکی Intel UGD Grphic و به کمک 1TB هارد حافظه می‌توانید فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات خود را داشته باشید. با یک نگاه ساده می‌توان گفت که این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه محدودی دارند و به دنبال خرید لپ تاپی هستند که به کمک آن بتوانند امور ساده و روزمره خود را انجام دهند.

در دومین انتخاب لپ تاپ در رنج قیمتی تا 15 میلیون به سراغ یکی از لپ تاپ‌های برند لنوو می‌رویم. لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 یکی از بهترین لپ تاپ های بازار در این محدوده قیمتی است. این لپ تاپ از برند لنوو و یکی از به صرفه ترین لپ تاپ‌ها برای کاربری اداری، حسابداری، ترید و… است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده ی Core i3 از نسل دوازدهم اینتل دارای 6 هسته اصلی و 8 هسته مجازی (ترد) و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 1.2 و در بیشترین حالت 4.4 گیگاهرتز می باشد. همچنین این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت از نوع DDR4 حافظه رم است که قابلیت ارتقا تا 12گیگابایت را دارد. این لپ تاپ دارای حافظه گرافیکی Intel UHD Graphic و به کمک 256 گیگابایت حافظه SSD می‌توانید فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات خود را داشته باشید. با یک نگاه ساده می‌توان گفت که این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه محدودی دارند و به دنبال خرید لپ تاپی هستند که به کمک آن بتوانند امور ساده و روزمره خود را انجام دهند. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 15.6 اینچی با پنل TN و رزولوشن FULL HD می تواند همراه خوبی برای شما کاربری اداری , حسابداری و ترد باشد.

به عنوان سومین انتخاب لپ تاپ تا 20 میلیون به سراغ لپ تاپ‌ لنوو IdeaPad 3 می‌رویم. لپ تاپ لنوو یکی از بهترین لپ تاپ های بازار در این محدوده قیمتی است. این لپ تاپ از برند لنوو و یکی از به صرفه ترین لپ تاپ‌ها برای کاربری اداری، حسابداری، ترید و… است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده ی Core i3 از نسل دوازدهم اینتل دارای 6 هسته اصلی و 8 هسته مجازی (ترد) و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 1.2 و در بیشترین حالت 4.4 گیگاهرتزمی باشد. همچنین این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت از نوع 4DDR حافظه رم است که قابلیت ارتقا را تا 12 گیگابایت دارد. این لپ تاپ دارای حافظه گرافیکی Intel UHD Graphic و به کمک 256 گیگابایت حافظه SSD می‌توانید فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات خود را داشته باشید. با یک نگاه ساده می‌توان گفت که این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه محدودی دارند و به دنبال خرید لپ تاپی هستند که به کمک آن بتوانند امور ساده و روزمره خود را انجام دهند. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 15.6 اینچی با پنل TN و رزولوشن FULL HD می تواند همراه خوبی برای شما کاربری اداری , حسابداری و ترد باشد.

یکی دیگر از انتخاب های ما به عنوان چهارم لپ تاپ تا 20 میلیون به سراغ لپ تاپ‌ ایسوس VivoBook R1502ZA می‌رویم لپ تاپ ایسو یکی از بهترین لپ تاپ های بازار در این محدوده قیمتی است. این لپ تاپ از برند لنوو و یکی از به صرفه ترین لپ تاپ‌ها برای کاربری اداری، حسابداری، ترید و… است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده ی Core i3 از نسل دوازدهم اینتل دارای 6 هسته اصلی و 8 هسته مجازی (ترد) و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 1.2و در بیشترین حالت 4.4 گیگاهرتزمی باشد. همچنین این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت از نوع 4 DDR حافظه رم است که قابلیت ارتقا را تا 16 گیگابایت دارد. این لپ تاپ دارای حافظه گرافیکی Intel UHD Graphic و به کمک 512 گیگابایت حافظه SSD می‌توانید فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات خود را داشته باشید. با یک نگاه ساده می‌توان گفت که این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه محدودی دارند و به دنبال خرید لپ تاپی هستند که به کمک آن بتوانند امور ساده و روزمره خود را به خوبی انجام دهند. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 15.6 اینچی با پنل TN و رزولوشن FULL HD می تواند همراه خوبی برای شما کاربری اداری , حسابداری و ترد باشد.

پنجمین انتخاب ما ازبین لپ تاپ های تا 20 میلیون به سراغ لپ تاپ‌ ایسوس VivoBook R1502ZA می‌رویم. لپ تاپ ایسوس یکی از بهترین لپ تاپ های بازار در این محدوده قیمتی است. این لپ تاپ از برند ایسوس و یکی از به صرفه ترین لپ تاپ‌ها برای کاربری اداری، حسابداری، ترید و… است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده ی Core i3 از نسل دوازدهم اینتل دارای 6 هسته اصلی و 8 هسته مجازی (ترد) و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 1.2 و در بیشترین حالت 4.4 گیگاهرتزمی باشد. همچنین این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت از نوع 4 DDR حافظه رم است که قابلیت ارتقا را تا 16 گیگابایت دارد این لپ تاپ دارای حافظه گرافیکی Intel UHD Graphic و به کمک 256 گیگابایت حافظه SSD می‌توانید فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات خود را داشته باشید. با یک نگاه ساده می‌توان گفت که این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه محدودی دارند و به دنبال خرید لپ تاپی هستند که به کمک آن بتوانند امور ساده و روزمره خود را به خوبی انجام دهند. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 15.6 اینچی با پنل TN و رزولوشن FULL HD می تواند همراه خوبی برای شما کاربری اداری , حسابداری و ترد باشد.

ششمین لپ تاپ از لیست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون به سراغ لپ تاپ‌ لنوو V15 G2 می‌رویم. لپ تاپ لنوو یکی از بهترین لپ تاپ های بازار در این محدوده قیمتی است. این لپ تاپ از برند لنوو و یکی از به صرفه ترین لپ تاپ‌ها برای کاربری اداری، حسابداری، ترید و… است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده ی Core i3 از نسل یازدهم اینتل دارای 2 هسته اصلی و 4 هسته مجازی (ترد) و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 3.0 و در بیشترین حالت 4.1 گیگاهرتزمی باشد. همچنین این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت از نوع 4 DDR حافظه رم است که قابلیت ارتقا را تا 12 گیگابایت دارد. این لپ تاپ دارای 2 گیگابایت حافظه گرافیکی ازنوع MX 350 و به کمک 256 گیگابایت حافظه SSD می‌توانید فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات خود را داشته باشید. با یک نگاه ساده می‌توان گفت که این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه محدودی دارند و به دنبال خرید لپ تاپی هستند که به کمک آن بتوانند امور ساده و روزمره خود را به خوبی انجام دهند. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 15.6 اینچی با پنل TN و رزولوشن FULL HD می تواند همراه خوبی برای شما کاربری اداری , حسابداری و ترد باشد.

هفتمین رتبه ما به عنوان بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون به سراغ لپ تاپ‌ ایسوس Vivobook R1605ZA می‌رویم. لپ تاپ ایسوس یکی از بهترین لپ تاپ های بازار در این محدوده قیمتی است. این لپ تاپ از برند ایسوس و یکی از به صرفه ترین لپ تاپ‌ها برای کاربری اداری، حسابداری، ترید و… است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده ی Core i3 از نسل دوازهم اینتل دارای 6 هسته اصلی و 8 هسته مجازی (ترد) و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 0.9 و در بیشترین حالت 4.4 گیگاهرتزمی باشد. همچنین این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت از نوع 4 DDR حافظه رم است که قابلیت ارتقا را تا 16 گیگابایت دارد این لپ تاپ دارای حافظه گرافیکی Intel UHD Graphic و به کمک 256 گیگابایت حافظه SSD می‌توانید فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات خود را داشته باشید. با یک نگاه ساده می‌توان گفت که این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه محدودی دارند و به دنبال خرید لپ تاپی هستند که به کمک آن بتوانند امور ساده و روزمره خود را به خوبی انجام دهند. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 16اینچی با پنل IPS و رزولوشن FULL HD می تواند همراه خوبی برای شما کاربری اداری , حسابداری و ترد باشد.

هشتمین انتخاب ما به عنوان بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون به سراغ لپ تاپ‌ لنوو ThinkBook 15 Gen 2می‌رویم. لپ تاپ لنوو یکی از بهترین لپ تاپ های بازار در این محدوده قیمتی است. این لپ تاپ از برند لنوو و یکی از به صرفه ترین لپ تاپ‌ها برای کاربری اداری، حسابداری، ترید و… است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده ی Core i3 از نسل یازدهم اینتل دارای 2 هسته اصلی و 4 هسته مجازی (ترد) و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 3.0 و در بیشترین حالت 4.1 گیگاهرتزمی باشد. همچنین این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت از نوع 4 DDR حافظه رم است که قابلیت ارتقا ندارد این لپ تاپ دارای حافظه گرافیکی از نوع MX450 و 2 گیگابایت حافظه می‌توانید فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات خود را داشته باشید. با یک نگاه ساده می‌توان گفت که این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه محدودی دارند و به دنبال خرید لپ تاپی هستند که به کمک آن بتوانند امور ساده و روزمره خود را به خوبی انجام دهند. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 15.6اینچی با پنل IPS و رزولوشن FULL HD می تواند همراه خوبی برای شما کاربری اداری , حسابداری و ترد باشد.

نهمین انتخاب به عنوان بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون به سراغ لپ تاپ‌ایسوس VivoBook R465EP می‌رویم. لپ تاپ ایسوس یکی از بهترین لپ تاپ های بازار در این محدوده قیمتی است. این لپ تاپ از برند ایسو و یکی از به صرفه ترین لپ تاپ‌ها برای کاربری اداری، حسابداری، ترید و… است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده ی Core i5 از نسل یازدهم اینتل دارای 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی (ترد) و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 2.8 و در بیشترین حالت 4.7 گیگاهرتزمی باشد. همچنین این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت از نوع 4 DDR حافظه رم است که قابلیت ارتقا را ندارد این لپ تاپ دارای حافظه گرافیکی از نوع MX 330 و 2 گیگابایت گرافیک به کمک 512 گیگابایت حافظه SSD می‌توانید فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات خود را داشته باشید. با یک نگاه ساده می‌توان گفت که این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه محدودی دارند و به دنبال خرید لپ تاپی هستند که به کمک آن بتوانند امور ساده و روزمره خود را به خوبی انجام دهند. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 15.6اینچی با پنل TN و رزولوشن FULL HD می تواند همراه خوبی برای شما کاربری اداری , حسابداری و ترد باشد.

آخرین گزینه یک انتخاب همه چیز تمام از لیست آی تی هوم به عنوان بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون به سراغ لپ تاپ‌ لنوو ThinkBook 15 Gen 2 می‌رویم. لپ تاپ لنوو یکی از بهترین لپ تاپ های بازار در این محدوده قیمتی است. این لپ تاپ از برند لنوو و یکی از به صرفه ترین لپ تاپ‌ها برای کاربری اداری، حسابداری، ترید و… است. این لپ تاپ با داشتن سری پردازنده ی Core i3 از نسل یازدهم اینتل دارای 2 هسته اصلی و 4 هسته مجازی (ترد) و بازه فرکانس آن در کمترین حالت 3.0 و در بیشترین حالت 4.1 گیگاهرتزمی باشد. همچنین این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت از نوع 4 DDR حافظه رم است که قابلیت ارتقا را ندارد این لپ تاپ دارای حافظه گرافیکی از نوع MX 450 و 2 گیگابایت گرافیک به کمک 512 گیگابایت حافظه SSD می‌توانید فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات خود را داشته باشید. با یک نگاه ساده می‌توان گفت که این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه محدودی دارند و به دنبال خرید لپ تاپی هستند که به کمک آن بتوانند امور ساده و روزمره خود را به خوبی انجام دهند. آخرین نکته نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ است که با داشتن صفحه نمایش 15.6اینچی با پنل TN و رزولوشن FULL HD می تواند همراه خوبی برای شما کاربری اداری , حسابداری و ترد باشد.

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون
حالا زمان بررسی سخت افزاری لپ تاپ برنانه نویسی تا 20 میلیون است!

لپ تاپ برنامه نویسی تا ۲۰ میلیون

بازار داغ این روزهای دنیا، یعنی هوش مصنوعی و برنامه نویسی هوس یادگیری برنامه نویسی را در وجود خیلی‌ها زنده کرده است. افرادی که قصد دارند تا این شاخه‌ها را شروع کنند و به دنبال خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت هستند، احتمالا بهترین لپ تاپ 20 میلیونی می‌تواند تسک مورد نظر آن ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. از این رو در ادامه قصد داریم ۳ مدل از بهتری‍ن‌های موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

اما قبل از آن باید به سراغ نکات مهمی برویم که در زمان خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اهمیت دارد.

نکته اول: اولین موردی که برای یک برنامه نویس مهم هست CPU است شما برای برنامه نویسی حداقل به سی پی یو Core i3 اینتل نسل ۱۰ یا ۱۱ نیاز دارید و سی پی یو های قدیمی تر یا پایین تر از Core i3 به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

نکته دوم: دومین موردی که در زمان خرید لپ تاپ برنامه نویسی تا ۲۰ میلیون تومان باید به آن توجه کنید، داشتن حافظه‌ی SSD است که یکی از واجبات برنامه‌نویسی است البته که این روزها ۹۰٪ لپ تاپ‌های نو و به‌روز بازار داری حافظه‌ی SSD هستند ولی خب شاید در رنج قیمت تا ۲۰ میلیون تعداد لپ تاپ‌های که این امکان را داشته باشند کمتر باشد.

نکته سوم: سومین موردی که شاید اهمیت آن در زمان خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون به اندازه مورد دوم و سوم است ،حافظه‌ی RAM لپ تاپ می باشد که در حالت ایده آل لپ تاپ انتخابی شما باید حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت DDR4 را داشته باشد.

لپ تاپ هایی با 4 گیگابایت رم به هیچ عنوان برای برنامه نویسی پیشنهاد نمی‌شوند!

نکته چهارم: کم اهمیت ترین قطعه سخت افزاری برای برنامه نویسی، کارت گرافیک است که تقریبا برای ۹۰٪ برنامه نویسی‌ها کارت گرافیک اصلا اهمیت ندارد وکاملا می‌توانید با یک لپ تاپ بدون کارت گرافیک مجزا برنامه نویسی کنید و از برنامه نویسی لذت ببرید.

حالا وقت آن است که به سراغ معرفی لپ تاپ برنامه نویسی تا ۲۰ میلیون برویم:

لپ تاپ شماره یک: از برند لنوو

سی پی یو لپ‌تاپ: Core i3 نسل ۱۱ که دارای ۲ هسته اصلی و ۴ هسته ترد است.

رم لپ‌تاپ: ۸ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ که عالی است.

حافظه لپ‌تاپ: ۱ ترابایت حافظه HDD و ۲۵۶ گیگابایت SSD نوع M2 که سرعت فوق العاده‌ای دارد.

کارت گرافیک: کارت گرافیک آنبرد یا یکپارچه

و در نهایت صفحه نمایش ۱۵ اینچی

لپ تاپ شماره دو: باز هم از برند لنوو این‌بار لپ تاپی با پردازنده نسل ۱۲

سی پی یو لپ‌تاپ: Core i3 نسل ۱۲ که دارای ۶ هسته اصلی و ۸ هسته ترد است. (نقطه قوت)

رم لپ‌تاپ: ۸ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ که عالی است.

حافظه لپ‌تاپ: ۲۵۶ گیگابایت SSD نوع M2 که سرعت فوق العاده‌ای دارد.

کارت‌گرافیک: کارت‌گرافیک آنبرد یا یکپارچه

و در نهایت صفحه نمایش ۱۵ اینچی

لپ تاپ شماره سه: اینبار لپ تاپی از برند ایسوس سری R ویوبوک

سی پی یو لپ‌تاپ: Core i3 نسل ۱۲ که دارای ۶ هسته اصلی و ۸ هسته ترد است. (نقطه قوت)

رم لپ‌تاپ: ۸ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ که عالی است.

حافظه لپ‌تاپ: ۲۵۶ گیگابایت SSD نوع M2 که سرعت فوق العاده‌ای دارد.

کارت‌گرافیک: کارت‌گرافیک آنبرد یا یکپارچه

و در نهایت صفحه نمایش ۱۵ اینچی البته این دستگاه یک مقدار قیمت بالاتری دارد که اگر بخوایم از ایسوس هم در این لیست چیزی داشته باشیم که بکار برنامه نویسان بیاید مجبوریم کمی بیشتر از بیست میلیون تومان هزینه کنیم.

لپ تاپ گیمینگ تا ۲۰ میلیون

شاید یک زمانی با ۲۰ میلیون بهترین لپ تاپ های روز دنیا با بهترین سخت افزار را می‌توانستیم تهیه کنیم ولی اکنون در این روزها با دلار سر به فلک کشیده، خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه‌ی ۲۰ میلیون یک رویا است. فروشندگان زیادی هستند که لپ تاپ های خیلی معمولی یا قدیمی و استوک را به اسم لپ تاپ گیمینگ جا زده و با شما می‌فروشند ولی باید بدانید برای خرید لپ تاپ گیمینگ تا ۲۰ میلیون بایستی حداقل ۳۵ میلیون تومان در جیب داشته باشید. به عنوان مثال لپ تاپ زیر ارزانترین لپ تاپ گیمینگی هست که شما می‌توانید خریداری کنید و از گیم لذت ببرید:

همچنین برای مشاهده به‌روز قیمت لپ تاپ گیمینگ می‌توانید از این صفحه دیدن کنید و با کلیک روی فیلتر کم به زیاد لپ تاپ های گیمینگ را از پایین‌ترین قیمت تا بالا ترین قیمت مشاهده کنید. لپ تاپ های گیمینگ به لپ تاپ هایی می‌گویند که حداقل ۴ گیگ گرافیک داشته باشد. در حال حاضر لپ تاپ‌های با گرافیک ۱۶۵۰ و لپ تاپ های ۳۰۵۰ جز لپ تاپ های ۴ گیگ گرافیک هستند.

بررسی سخت افزاری بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون

تفاوتی ندارد تا چه رقمی برای خرید لپ تاپ هزینه می‌کنید، تمام لپ تاپ‌ها از بخش‌های سخت افزاری مختلفی مانند پردازنده، کارت گرافیک، حافظه رم، فضای ذخیره سازی و دیگر قطعات ساخته شده‌اند. در این بخش از مقاله به بررسی تمام بخش‌های یک لپ تاپ با قیمت ۲۰ میلیون تومان می‌پردازیم.

پردازنده

پردازنده مغز لپ تاپ است و پردازش و اجرایی شدن تمام دستورهای وارد شده به لپ تاپ بر عهده‌ی پردازنده است. شما با پرداخت ۲۰ میلیون تومان می‌توانید یک لپ تاپ با پردازنده اینتل یا AMD را خریداری کنید. شرکت اینتل برای مدل‌های مختلف لپ تاپ‌ ارزان پردازنده‌های سلرون (Celeron) و Core i3 را معرفی کرده است. شرکت AMD نیز مدل Ryzen 3 را تولید می‌کند. این پردازنده به سادگی از پس انجام کارهای ساده و رزومره بر خواهد آمد و همراهی خوبی برای شما است. پس در زمان خرید بهترین لپ تاپ 20 میلیونی حتما به پردازنده دقت کنید.

کارت گرافیک

تمام لپ تاپ‌هایی که تولید و روانه‌ی بازار می‌شود، مجهز به دو نوع کارت گرافیک هستند، کارت گرافیک یکپارچه و کارت گرافیک مجزا !

ممکن است تا برخی از لپ تاپ ها به هر دو کارت گرافیک تجهیز باشند و یا تنها یک نوع از این کارت گرافیک را داشته باشند!

لپ تاپ های تا 20 میلیون با کارت گرافیک یکپارچه عرضه می‌شوند. کارت گرافیک‌های Intel UHD و Intel Iris با پردازنده‌های اینتل و کارت گرافیک Radeon با پردازنده‌های AMD همراه شده است. در نظر داشته باشید که با این نوع پردازنده گرافیکی توانایی انجام کارهای حرفه ای و بازی را نخواهید داشت و تنها برای امور روزانه مناسب است.

خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون
بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون، تسک های روزانه‌ و ساده‌ی شما را به بهترین شکل انجام خواهد داد

حافظه رم

در محوده قیمتی ۲۰ میلیون شما می‌توانید لپ تاپ هایی با ۴ گیگابایت حافظه رم را خریداری کنید که به صورت پیش فرض بر روی لپ تاپ ها وجود دارد، البته در برخی از مواقع امکان ارتقای این حافظه تا 8 گیگابایت نیز وجود دارد که فضای بیشتری برای کار در اختیار شما قرار خواهد داد. در هر صورت بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون عموما مجهز به 8 گیگابایت رم هستند که برای انجام بسیاری از فعالیت های، ایده آل است

فضای ذخیره سازی

لپ تاپ‌های ارزان و اقتصادی و تا محدوده‌ی ۲۰ میلیون، معمولا با فضای ذخیره سازی HDD و ظرفیت 1 ترابایت عرضه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم از یک حافظه SSD در کنار HDD استفاده کرده یا آن را به SSD ارتقا دهید. چراکه حافظه SSD سرعت بسیار بالاتری داشته و عملکرد خود را نشان می‌دهد. البته ممکن است در این بین لپ تاپ هایی را نیز مشاهده کنید که به SSD مجهز هستند که در این حالت سرعت کار شما را افزایش خواهند داد.

نمایشگر

بهترین نمایشگر لپ تاپ تا 20 میلیون از نوع IPS است، در رتبه بعدی نمایشگرهایی با پنل TN قرار می‌گیرند. نمایشگرهای IPS زاویه دید گسترده‌ای دارد اما زاویه دید نمایشگرهای TN محدود است. اما نباید نرخ نوسازی و کنتراست نمایشگرهای TN را نادیده بگیریم. در هر صورت اگر به اطلاعات بیشتری در زمینه خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون نیاز دارید، تماشای ویدیوی زیر به شما پیشنهاد می‌شود.

به عنوان جمع بندی باید گفت…

در این مقاله در مورد بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون صحبت کردیم و سخت افزار این سری لپ تاپ‌ها را بررسی کردیم، به طور کلی لپ تاپ‌هایی با این قیمت از پردازنده هایی با رده متوسط هستند که برای انجام کارهای گرافیکی سبک و کارهای روزمره مانند تماشای سریال و فیلم، کارهای آفیس و دانشجویی، کارهای ساده حسابداری مناسب است. از کارت گرافیک به کار رفته در این لپ تاپ ها نباید انتظار چندانی داشته باشید.

چرا که حداقل خدمات گرافیک برای این سیستم‌ها در نظر گرفته شده است. رم این سیستم‌ها بین 4 الی 8 گیگابایت است که در بعضی از مدل‌ها توانایی ارتقاء دارد. حافظه‌ی HDD در این لپ تاپ‌ها معمولا 1 ترابایت بوده است و بسته به قیمت و برند لپ تاپ حافظه SSD نیز ممکن است به کار رفته باشد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

آیا لپ تاپ تا 20 میلیون تومان برای بازی مناسب است؟

معمولا برای این که بتوانید بازی‌ها را به خوبی اجرا کنید به سیستمی نیاز دارید تا کارت گرافیک قدرتمندی داشته باشد. از آنجایی که این لپ تاپ ها قیمت پایینی دارند، معمولا سخت افزار قدرتمندی در آن‌ها به کار نمی‌رود. از این جهت شما نمی‌توانید بازی‌ها را به خوبی با این لپ تاپ‌ها اجرا کنید.

برای خرید لپ تاپ گیمینگ تا ۲۰ میلیون چه باید کرد؟

متاسفانه لپ تاپ‌های گیمینگ قیمتی بالاتر از 20 میلیون تومان دارند و برای خرید این لپ تاپ‌ها باید بودجه‌ای بیشتر از 20 میلیون تومان را در نظر بگیرید.

آیا از لپ تاپ زیر ۲۰ میلیون می‌توان برای کارهای مدرسه و دانشگاه استفاده کرد؟

بله! چرا که سخت افزار این لپ تاپ‌ها به گونه‌ای است که بهترین انتخاب برای انجام این دسته از فعالیت‌ها می‌باشد.

کدام برند برای خرید لپ تاپ تا 20 میلیون پیشنهاد می‌شود؟

برندهای متفاوتی در بازار لپ تاپ وجود دارد و بیش‌تر خریداران به این دلیل دچار سردرگمی می‌شوند که کدام برند را تهیه کنند. در لپ تاپ هایی با بازه قیمت ۲۰ میلیون شرکت‌های لنوو و ایسوس دستگاه‌هایی با کیفیت بالاتر نسبت به سایر برندها تولید می‌کند و شما می‌توانید با بودجه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان با توجه به نیازتان لپ تاپ را با خیال راحت تهیه کنید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. Saeed

    سلام تا بیست تومن برای رشته کامپیوتر بهترین گزینه کدومه ؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید ♥️

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود سعید عزیز
      لطفا با مشاوره ما تماس بگیرید تا بهترین مورد رو بهتون معرفی کنند . این که تو رشته کامپیوتر با چه گرایشی قرار هست تحصیل کنید تو انتخاب دستگاه تاثیر داره.
      شماره های تماس با مشاورین ما 021-58426
      یا با پیام رسان سایت (گوشه سمت راست و پایین صفحه نمایش)

      پاسخ به این نظر
  2. مرادبیگ

    تا 20 میلیون خب میتونیم لپ تاپ های استوک بخریم که با سخت افزار قوی تر

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود دوست عزیز
      شاید در مقایسه عددی بشه گفت من با 20 تومن میتونم ی دستگاه core i7 بخرم چرا بیام ی لپ تاپ Core i5 نو بخرم . ولی باید بدونید نسل پردازنده ها خیلی خیلی مهمه . بیشتر موقع Core i3 نسل جدید از ی core i7 نسل قدیم قویتر و سریع تر هست.
      به نسلهای پردازنده های گرافیکی و CPU و نوع رم خیلی باید دقت کرد

      پاسخ به این نظر
  3. Hosseini

    لپ تاپ های زیر 20 میلیون میشه به عنوان لپ تاپ دانشجویی استفاده کرد؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و دورد دوست عزیز
      بیشتر لپ تاپ های این بازه قیمت برای کارهای دانشجویی مناسب هستند .

      پاسخ به این نظر
  4. ارمین حسینی

    سلام و درود! میشه لپ تاپ ها رو به صورت اقساطی هم خرید؟

    پاسخ به این نظر
    1. شقایق عبدالهی

      سلام آرمین عزیز! بله شرایط اقساطی رو برای راحتی خرید شما کاربران عزیز فراهم کردیم میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر به پنل خرید اقساطی در قسمت نوار صفحه سایت مراجعه کنید و یا با مشاورین ما تماس بگیرید.

      پاسخ به این نظر
  5. سپیده

    سلام از لپ تاپ های زیر 20 میلیون میشه برای فعالیت های گرافیکی استفاده کرد؟

    پاسخ به این نظر
    1. شقایق عبدالهی

      سلام سپیده جان ، بله شما از لپ تاپ های زیر 20 میلیون می‌تونید برای فعایت های نیمه حرفه ای گرافیکی استفاده کنید.

      پاسخ به این نظر