top banner
تشخیص نسل سی پی یو اینتل

احتمالا دانستن نسل CPU و قدرت آن یکی از نکات جالب و البته مفید در مورد پردازنده و لپ تاپ شما است. در این مقاله قرار است به تشخیص نسل سی پی یو و نسل های لپ تاپ بپردازیم و قدرت هریک از آن ها را بررسی کنیم. پس اگر دوست دارید تا در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید تا انتهای مطلب آی تی هوم را دنبال کنید.

CPU چیست؟

CPU به معنای واحد پردازش مرکزی (Central Processing Unit) است. این قطعه سخت‌افزاری درون رایانه قرار دارد و به عنوان “مغز” سیستم عامل و برنامه‌ها عمل می‌کند. وظیفه اصلی CPU تجزیه و تحلیل و اجرای دستورات برنامه‌ها است. وقتی شما دستوراتی را به رایانه می‌دهید، CPU آنها را می‌خواند و از طریق مدارها و واحدهای پردازشی مختلف آنها را اجرا می‌کند. در حال حاضر سی پی یوهای مختلف از برندهای گوناگون در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها از نظر قدرت، نسل و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد پردازنده یا سی پی یو باید بدانید، نسل های CPU آن ها است!

اما ممکن است که این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که نسل سی پی یو چیست؟

نسل‌های CPU

اصطلاح “نسل” در مورد CPU به معنای نسل فناوری است که در طول توسعه و پیشرفت CPU‌ها استفاده می‌شود. هر نسل CPU نشان‌دهنده مرحله‌ای از تکامل فناوری و عملکرد سیستم است. با عبور از هر نسل، قدرت و عملکرد CPU‌ها بهبود می‌یابد.

هر نسل CPU توسط تولیدکنندگان معروف مانند Intel و AMD معرفی می‌شود و اغلب با نام‌های مخصوص آن تشخیص داده می‌شوند. توجه داشته باشید که نسل سی پی یو با سری آن تفاوت دارد. برای مثال Core i7 یا Ryzen 7 سری پردازنده هستند و نسل آن به شمار نمی‌روند. اما نسل‌های پردازنده در پردازنده‌های اینتل شامل سی پی یو نسل 14 اینتل می‌شوند که راه تشخیص آن با تشخیص سری تفاوت دارد.

هر نسل CPU بهبود‌هایی در زمینه‌هایی مانند سرعت، قدرت پردازشی، کارایی، مصرف انرژی و قابلیت‌های جدید دارد. تغییرات در معماری، فناوری تولید و نیز تعداد هسته‌های پردازشی ممکن است در هر نسل CPU متفاوت باشد.

مثال‌هایی از نسل‌های معروف CPU شامل:

  1. سی‌پی‌یو‌های Intel Core i3، i5، i7 و i9 (مانند نسل 12th Gen، 13th Gen و غیره)
  2. نسل AMD Ryzen (مانند Ryzen 6000 ،Ryzen 5000 و غیره)

مهم است بدانید که در صورت یکسان بودن سری، هرچه نسل CPU بالاتر باشد، امکانات و عملکرد بهتری خواهد داشت اما همچنین قیمت آن نیز معمولاً بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، هر نسل CPU ممکن است با پلتفرم‌ها و سوکت‌های مختلف سازگاری داشته باشد، بنابراین در خرید CPU باید از سازگاری آن با سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

حالا که با اهمیت تشخیص نسل cpu آشنا شدید به سراغ معرفی می رویم و روشی ساده برای تشخیص هر نسل را بیان می کنیم. البته توجه داشته باشید که پردازنده‌های نسل 14 اینتل، آخرین نسلی هستند که از نام‌گذاری سری قدیمی Core i استفاده خواهند کرد و از نسل بعد پردازنده‌های Core Ultra جایگزین آن خواهند شد.

ردیفسرینامگذاری اینتلزمان عرضه
۱نسل ۱۴Raptor Lake Refreshسال 2023
۲نسل ۱۳Raptor Lakeسال ۲۰۲2
۳نسل ۱۲Alder Lakeسال ۲۰۲۲
۴نسل ۱۱Rocket Lakeسال ۲۰۲۱
۵نسل ۱۰Comet Lakeسال ۲۰۲۰
۶نسل ۹Coffee Lake Refreshسال ۲۰۱۹
۷نسل ۸Coffee Lakeسال ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹
۸نسل ۷Kaby Lakeسال ۲۰۱۷ (۱۳۹۵)
نام و زمان عرضه ۸ نسل اخیر سی پی یوهای اینتل

روش تشخیص نسل پردازنده های اینتل از طریق نام کد آن

در مقاله قبل درباره انواع CPU اینتل، مقدار هسته و کش آن ها صحبت کردیم. اکنون نوبت به بررسی و شناخت نوع پردازنده از روی کد آن، رسیده است. در نامگذاری نسل 10 تا 13 پردازنده های اینتل دو قرارداد برای نامگذاری صادق هست. که برای درک بهتر این موضوع را با دو مثال بررسی خواهیم کرد.

مثال اول : پردازنده Core i7 1065G7

باید بدانید که بعد از کلمه Core i هر عددی که نوشته شود ( در اینجا عدد ۷) بیانگر نوع پردازنده (CPU) است و دو عدد بعد از نوع پردازنده ، نسل پردازنده را مشخص می‌کند. در این مثال پردازنده ما نسل ۱۰ ام است. همینطور اعداد بعد از عدد نسل پردازنده (CPU) هم بیانگر SKU یعنی شناسه منحصر به فرد یک محصول است.

G7 و یا G1 : سطح گرافیکی پردازنده  (تکنولوژی گرافیکی یکپارچه جدید) را نشان می‌دهد.

شاید برای شما جالب باشد: انواع CPU اینتل core i7

پردازنده Core i7 1065G7

مـثال دوم :پردازنده Core i7 10510U

بعد از کلمه Core i عدد نوشته شده (یعنی ۷) بیانگر  نوع پردازنده است و سه عدد از سمت راست SKU یعنی شناسه منحصر به فرد یک محصول می‌باشد.یک یا دو عدد قبل از SKU نشانگر نسل پردازنده میباشد. در این مثال پردازنده ما از نسل ۱۰ است.

پردازنده Core i7 1065G7

و درنهایت حرف لاتین آخر Suffix indicates یعنی پسوند

برای درک معنی  یک پسوند CPU به فهرست زیر توجه کنید.

نکته : تمام پردازنده های intel  پسوندهای زیر را ندارند .

  • E: جاسازی شده در مدار الکتریکی
  • F: نیازمند گرافیک مجزا
  • G: دارای گرافیک مجزا
  • H: بهینه‌سازی شده برای  عملکرد بالا
  • HK: کارایی بالا همراه با قفل باز برای اورکلاک
  • HQ: قابلیت بهینه‌سازی عملکرد بالا برای quad core
  • K: قفل باز برای اورکلاک
  • S: نسخه ویژه
  • U: کم‌مصرف
  • Y: قدرت بسیار کم

در پردازنده های Pentium و Celeron از این قرارداد نامگذاری استفاده نمی‌شود. این پردازنده ها با یک حرف لاتین به عنوان پیشوند و بعد از آن 4 عدد SKU نامگذاری میشوند .هر چه عدد بالاتر باشد بیانگر قدرت بیشتر پردازنده میباشد .

در حال حاضر جدیدترین نسل از پردازنده‌های اینتل، نسل سیزدهم آن است. شما می‌توانید لپ تاپ‌های مختلفی را با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل در دسته بندی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مشاهده کرده و خریداری کنید که جزو لپ تاپ های پر قدرت و فوق العاده هستند اما با انتخاب از بین لپ تاپ ایسوس vivobook نیز می توانید با هزینه ی کمتر یک لپ تاپ فوق العاده را خریداری کرده و با خود به خانه ببرید.

نسل لپ تاپ چیست؟ از کجا بفهمیم لپ تاپ نسل چنده ؟

اهمیت تشخیص نسل لپ تاپ بسیار مهم و در عین حال ساده است.برای این که ش ما بتوانید نسل لپ تاپ خود را متوجه شوید، کافی است تا مراحل زیر دنبال کنید.

قدم اول: روی “File Explorer” لپ تاپ خود کلیک کنید.

قدم دوم: یک صفحه رو به روی شما باز می‌شود، از این صفحه گزینه “This PC” را انتخاب کنید.

قدم سوم: در صفحه “This PC” کلیک راست کنید.

قدم چهارم: از منو باز شده، آخرین گزینه یا “Show more options” را انتخاب کنید.

قدم پنجم: از منو جدید، گزینه “Properties” را انتخاب کنید.

قدم ششم: در صفحه جدید، عبارت “Processor” را پیدا کنید، در جلوی این عبارت مدل دقیق CPU رایانه شما نوشته شده است.

بررسی Processor لپ تاپ از پردازنده‌های Intel
Processor

در این مثال: لپ تاپ مورد بررسی ما از نسل ۱۰ اینتل سری Core i5 است.

اهمیت نسل لپ تاپ چیست؟

شرکت های اینتل و AMD به عنوان بزرگترین کمپانی های تولید کننده CPU هر سال نسل جدیدی از CPU ها را ارائه می دهند بی شک تکنولوژی‌هایی که در CPUهای جدید‌تر استفاده می‌شود تاثیر زیادی در بازدهی یا Performance پردازنده نسبت به نسل های قبلی خودش داره و اگر در بچمارکهایی که منتشر شده نگاهی بیاندازید، میبینید که در بعضی سال ها حتی بازدهی ۲۵ درصدی نسبت به نسل قبلی CPU‌دیده شده است. پس اهمیت نسل لپ تاپ این است که با دانستن نسل های جدید و انتخاب آن ها شما می توانید از سرعت، قدرت، عملکرد بهتری برخوردار شوید. اگر دوست دارید تا در مورد اهمیت نسل لپ تاپ و تاثیر آن بدانید، خواندن مقایسه زیر پیشنهاد می شود.

مقایسه پردازنده Core i5 نسل 1235U vs 1135G7

پردازنده‌های اخیر اینتل

در حال حاضر پردازنده‌های نسل ۱۲ و ۱۳ اینتل در بازار وجود دارند که برای اسمبل کردن یک سیستم همه فن حریف یا خرید لپ تاپ قدرتمند می‌توانید از این نسل از سی پی یو ها انتخاب کنید.

پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل

قابل توجه ترین تغییر در نسل دوازدهم اینتل در معماری آن است که شامل تقسیم هسته‌ها به هسته‌های P و E است. سی‌پی‌یو‌های نسل ۱۲ اینتل ۱۰ نانومتری ساخته شده‌اند، در حالی که پردازنده‌های نسل یازدهم مبتنی بر فرآیند ۱۴ نانومتری هستند. علاوه بر این، CPUهای نسل ۱۲ اینتل از حافظه‌های DDR5، PCIe 5.0 و Wi-Fi 6E پشتیبانی می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سی‌پی‌یوهای نسل ۱۲ اینتل می‌توانید مقاله بررسی پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل را مطالعه کنید.

پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل

پس از عرضه سری Ryzen 7000 توسط AMD در اواخر سال 2022، پردازنده‌های نسل سیزدهم (Raptor Lake) در 20 اکتبر 2022 وارد بازار شدند، که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

برخی ویژگی‌های بارز CPUهای نسل سیزدهم اینتل

دارای حداکثر ۲۴ هسته پردازشی (ترکیبی از هسته P و E همچنین ۳۲ هسته مجازی یا ترد

سرعت کلاک تا حداکثر ۵.۸ گیگاهرتز

پشتیبانی از رم‌های DDR4 با باس ۳۲۰۰

پشتیبانی از رم‌های DDR5 با باس ۵۶۰۰

پشتیبانی از PCI-5 تا سقف ۱۶ لاین

پشتیبانی از XMP 3.0

گرافیک یکپارچه با قابلیت نمایش ویدئوهای 8K

پشتیبانی از Wi-Fi 6E

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر سی پی یو های نسل ۱۳ اینتل می‌توانید مقاله‌ی بررسی سی پی یو های نسل ۱۳ اینتل را مطالعه کنید.

پردازنده‌های نسل 14 اینتل

پس از موفقیت همه‌جانبه پردازنده‌های نسل 13 اینتل، این شرکت تصمیم گرفت که برای نسل 14 تغییرات زیادی را روی CPUهای خود اعمال نکند. حتی نام معماری این پردازنده‌ها Raptor Lake Refresh است. پردازنده‌های Raptor Lake Refresh در 17 اکتبر 2023 روانه بازار شدند. این پردازنده‌ها ارتقاهای کوچکی نسبت به پردازنده‌های نسل 13 محسوب می‌شوند و شاهد افزایش اندک سرعت کلاک آن‌ها هستیم. بنابراین اگر از پردازنده‌های نسل 13 استفاده می‌کنید، نیاز چندانی به ارتقا به نسل 14 نیست و بهتر است منتظر پردازنده‌های نسل 15 اینتل بمانید.

کدام نسل پردازنده اینتل بهتر است ؟

اگر خیلی سریع بخوایم به این سوال پاسخ بدیم هرچقدر نسل جدیدتر باشد طبیعتا بهتر است یعنی نسل ۱۳ بهتر از نسل ۱۲ و نسل ۱۲ بهتر از نسل ۱۱ است.

نسل لپ تاپ چیست؟ و از کجا می‌توانیم نسل لپ تاپ را پیدا کنیم؟

در واقع چیزی تحت عنوان نسل لپ تاپ وجود نداره و در واقع همان نسل پردازنده مد نظر است که با توجه به نسل پردازنده می‌توانید تخمین بزنید که لپ تاپ برای چه سالی است بطور مثل اگر پردازنده نسل ۱۲ روی لپ تاپ باشد می‌توانید مطمعن باشید که ساخت لپ تاپ در سال ۲۰۲۲ انجام شده است.
وقتی گفته می شود لپ تاپ نسل ۶ است به این معنی است که لپ تاپ در زمان عرضه پردازنده‌های سری ۶ اینتل تولید شده یعنی سال ۲۰۱۵ تقریبا ۷ سال پیش.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. محمد

    سلام وقت شما بخیر
    من یه لپتاپ میخوام بگیرم واسه یادگیری وشروع برنامه نویسی.با قیمت ۲۰الی۳۰تومن.چی پیشنهاد میدین

    پاسخ به این نظر
    1. آرش بوالحسنی

      سلام محمد عزیز
      لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 یا لپ تاپ ایسر Aspire 3 گزینه‌های خوبی برای شروع هستن.

      پاسخ به این نظر
  2. Maria

    سلام، وقتتون بخیر. میخواستم بدونم لپ‌تاپ‌های پیشنهادی شما تا سقف ۳۰میلیون برای امور گرافیکی چی هست؟ متشکرم🙏🏻

    پاسخ به این نظر
    1. آرش بوالحسنی

      سلام ماریای عزیز
      تنها لپ تاپ تو این بازه قیمت که گرافیک مجزا داره، لپ تاپ ایسر Aspire 3 هست. البته اون لپ تاپ هم برای کارهای گرافیکی سبک مناسبه و اگه میخواین حرفه‌ای تر بشین باید برین سراغ لپ تاپ‌های گرون‌تر.

      پاسخ به این نظر
  3. نادیا

    توضیحات بسیار مفید و کاربردی بیان شده بود ، ممنون

    پاسخ به این نظر
    1. آرش بوالحسنی

      سلام نادیای عزیز
      خوشحالم که مطلبمون برات کارآمد واقع شد

      پاسخ به این نظر
  4. نیما

    سلام
    این لپتاپ نسل هفت،سری HQ برای کارهای روزمرگی و تحصیل خوبه؟ ممنون میشم نظرتون رو بدونم
    Hp ZBOOK 15 G4
    💫 Cpu : i7 – 7700 HQ
    💫 Ram : 16 GB
    💫 Hard : 512 GB  SSD
    💫 Graphic : 2 GB Quadro M620
    💫 Display : 15.6 ”  Full HD TFT
    لپ تاپ استوک
    فول پورت و بگ لایت دار
    سری ورکستیشن قدرتمند  مهندسی

    پاسخ به این نظر
    1. آرش بوالحسنی

      سلام نیمای عزیز
      بله مشخصاتی که گفتید کاملا برای انجام امور روزمره و تحصیلی کافی هستند و حتی شما می‌تونید بازی‌های قدیمی و سبک رو هم با این لپ تاپ تجربه کنید.
      مرسی از نظرتون.

      پاسخ به این نظر
  5. cایمان

    سلام وقتتون بخیر
    این مشخصات برای برنامه نویسی و طراحی سایت و کار با فیگما جواب میده؟
    Core i7
    Ram 16
    SSD 256 قابل ارتقا
    مدلس surface laptop 4 هست

    پاسخ به این نظر
    1. آرش بوالحسنی

      سلام ایمان عزیز
      بله لپ تاپ‌های سرفیس خصوصا مدل‌های رده‌بالاشون برای برنامه نویسی گزینه خیلی مناسبی هستند. فقط مطمئن باشین کانفیگی که میگیرین 16 گیگابایت رم رو داشته باشه.

      پاسخ به این نظر
  6. سجاد

    سلام من میخوام لپ تاپ بخرم و مخشصاتش اینه
    Asus tuf
    پردازنده i5-10300H
    رم 16g
    گرافیک Gtx1650
    512g ssd
    15.6fhd ips144hz
    برای کار های روزمرگی و گیم مناسب هست؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام سجاد عزیز
      برای کارهای روزمره انتخاب خوبیه
      اما پردازنده قدیمی داره و کارت گرافیک خیلی قدرتمندی هم نداره بخاطر همین برای بازی زیاد انتخاب خوبی نیست

      پاسخ به این نظر
  7. رضا

    با سلام
    دنبال یه لپ تاپ زیر 30تومن هستم
    میخاستم بپرسم برای انتخاب لپ تاپ کدوم فاکتور مهمتره؟
    نسل لپ تاپ یا نسل cpu یا ram

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام رضا جان
      روزت بخیر
      جواب این سوال خیلی به این موضوع بستگی داره که شما از لپ تاپ قراره برای چه کاری استفاده کنید. اگر کارهای شما پردازشی باشه قطعا سی پی یو… اگه کارهای شما گرافیکی و بازی باشه، کارت گرافیک و اگه کارهای حسابداری و ترید انجام میدید، حافظه رم مهمه!

      پاسخ به این نظر
  8. نادر

    سلام خسته نباشید بنده خواهان یک لپ تاپ با قیمت نهایت ۲۵ تا ۳۰ تومن هستم برای تریدی مکس
    کیفیت تصویر بالا باشد و ۱۷ اینچ باشه اگر میشه راهنمایی کنید

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام نادر عزیز
      روز بخیر
      دو تا سوال داریم از شما
      اول این که برند لپ تاپ براتون مهمه یا نه
      دوم این که تریدی نکس رو توی چه لولی کار میکنید؟

      پاسخ به این نظر
  9. مرتضی فتحی

    سلام خسته نباشید ببخشید خواستم بدونم لپ تاپ ایسوس مدلRyzen5 M1603 Q با رم ۸ و حافظه ۵۱۲ و کش ۱۶ بهتره یاcorei5 R1605 با رم ۱۶ و حافظه ۵۱۲ و کش ۱۲

    و اینکه خواستم بدونم M1603 تقریبا مشابه کدام نسل اینتل هست

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام مرتصی عزیز
      اگر بگید که از لپ تاپ قراره برای چه کاری استفاده کنید، بهتر و دقیق تر می تونیم شما رو راهنمایی کنیم.

      پاسخ به این نظر
  10. نیما

    درود خدمت شما من چند روزه یک لپ تاپ hp victus خریدم با این مشخصات: رم ۱۶
    ویندوز۱۱
    سی پی یو i5 نسل۱۳
    گرافیک ۳۰۵۰ ۶gb
    میخواستم بدونم برای بازی های جدید و سنگین مناسب هست؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام دوست عزیز
      روز بخیر
      از اونجایی که پردازنده نسل جدید و قدرتمند و کارت گرافیک خوبی دارید، بله میشه انجام داد

      پاسخ به این نظر
      1. نیما

        سپاس از پاسخگویی شما

        پاسخ به این نظر
  11. امیر

    عالی
    دستت بی بلا عالی ..رده رم ها رو هم بنویس دکتر ….اگر ترید هم هستی هستیم

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام امیر عزیز
      بله حتما

      پاسخ به این نظر
  12. فرهاد امیری

    عالی توضیح دادین مثله اینه که در کلاس دانشگاهم

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام فرهاد عزیز
      خوشحالیم که براتون مفید و کاربردی بوده

      پاسخ به این نظر
  13. سهند

    سلام
    این لبتاب من چطور لبتابیه
    Device name SAHANDTAHERY-HP-ZBook
    Processor Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1505M v5 @ 2.80GHz 2.81 GHz
    Installed RAM 16.0 GB (15.9 GB usable)
    Device ID BE305C7A-D4F0-4C92-94BA-EE5B45109B97
    Product ID 00330-80000-00000-AA908
    System type 64-bit operating system, x64-based processor
    Pen and touch No pen or touch input is available for this display

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام سهند جان، روز بخیر
      الان شما فقط مشخصات رم و پردازنده رو به ما دادید….اگه میشه اطلاعاتی هم از بقیه سخت افزار بده و بهمون بگو قصد داری از لپ تاپت برای انجام چه کاری استفاده کنی تا بهتر راهنماییت کنیم.

      پاسخ به این نظر
  14. امیر

    سلام ،از اینکه وقت میزارید و راهنمایی میکنید سپاسگزارم
    ۱) برای کار با اتوکد ۲ بعدی و نرم افزارهای افیس و وبگردی و …
    چه پردازنده ای رو پیشنهادی میدین؟
    ۲) با توجه به نرم افزارهایی که نوشتم آیا این لب تاب رو مناسب میدونید :
    Core i5 12450H
    Ram:8
    Graphic : inteluhd
    Storage:512 ssd

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام امیر عزیز
      روز بخیر
      برای کار با اتوکد در سطح متوسط و حرفه ای بهتره که لپ تاپ انتخابیه شما کارت گرافیک مجزا داشته باشه! اما برای تماشای فیلم و وبگردی نیاز به این فاکتور ندارید… مشخصات لپ تاپ انتخابیه شما خوبه اما باید در نظر داشته باشید که اتوکد رو در چه سطحی میخواید اجرا کنید

      پاسخ به این نظر
  15. امیرحسین

    سلام
    این لپ تاپ خوبه برای بازی با تنظیمات پایین ؟
    رم 8 GB
    پردازنده Core i5 1135g7
    گرافیک MX350 2 GB
    512 SSD

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام امیر حسین جان
      با این کانفیگ امکان بازی با تنظیمات پایین هست، اما نه بازی های خیلی جدید، سنگین و به روز… چون کارت گرافیک خیلی قدرتمندی نداره و توی بازی هم کارت گرافیک نقش مهمی داره!

      پاسخ به این نظر
      1. امیرحسین

        خیلی ممنون

        پاسخ به این نظر
  16. فاطمه

    سلام وقت بخیر لپتاپ ایسوس
    CPU:INTEL CORE I3_1315U
    RAM :20GB DDR4
    SSD:1TB PCIFG4
    این لپ تاپ بااین مشخصات مناسب برنامه نویسی هست؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام فاطمه‌ی عزیز
      بله با این مشخصات میتونید کار برنامه نویسی رو انجام بدید

      پاسخ به این نظر
  17. سجاد

    سلام
    CPU: Intel Core i7-6200U

    RAM: 16GB DDR3

    Storage: 512GB SSD M.2

    Graphics: Intel HD 520

    Screen: 13.3″ Full HD IPS Touchscreen Weight: 1.26 Kg با این مشخصات خوبه؟ به درد گیم میخوره؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام سجاد عزیز…
      برای بازی کارت گرافیک قدرتمند داشتن خیلی مهمه…. اگه قراره با این لپ تاپ گیم بزنی، بهتره بری سراغ انتخاب هایی که گرافیک قدرتمند و به روز تری دارن

      پاسخ به این نظر
  18. افشین

    سلام
    مشخصات لپتاپ hp
    Ram16
    Cpu core i7 6600u intel
    VGA intel onbord 8 gig
    512 ssd

    بدرد میخوره ؟ بدرد گیم چی؟
    سوال بعد برای این لپتاپ ها میشه کارت گرافیک جدا نصب کرد و ارتقا داد؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام افشین عزیز… برای بازی بهتره که کارت گرافیک قدرتمندی داشته باشید و هر چقدر که جدیدتر باشه بهتره… الان این لپ تاپ برای بازی خوبه اما با توجه به این سی پی یو نسل ششم اینتل داره، این مورد رو هم باید در نظر داشته باشید که پردازندتون برای حداقل 8 نسل قبل از اینتله… در مورد ارتقا کارت گرافیک هم متاسفانه امکانش نیست و شما فقط می تونید هارد و اس اس دی رو ارتقا بدید.

      پاسخ به این نظر
  19. آیدا

    سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم از خدمتتون من میخوام یه لپ‌تاپ استوک که حداقل نسل ۱۰ باشه وواسه طراحی سایت مناسب باشه تو محدوده‌ی قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون بخرم میشه اگه شما لپ‌تاپی با این خصوصیات سراغ داشتین معرفی کنین

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام آیدا جان… ما لپ تاپ استوک ندارم و تمام کالاهایی که میفروشیم نو و پلمپ هستن … به همین دلیل اطلاعات کاملی در این زمینه نداریم… اما توی این محدوده قیمتی و برای کار طراحی سایت میتونی لپ تاپ نو هم خریداری کنی از برندهایی مثل ایسوس و لنوو

      پاسخ به این نظر
  20. امید

    سلام سوگل عزیز
    مینی کیس با کیس های عادی با همون مشخصات فنی تفاوتی در کارایی دارند یا همون قدرت را دارند

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام امید جان….مینی کیس ها بر خلاف کیس های عادی با حذف کمی جزئیات و اضافیات درون کیس های عادی تبدیل به کیس های کوچک تر شدن، در واقع مینی کیس همون کیس عادی با ابعادی متناسب تر و کوچک تر مناسب جا و مکان های کوچکه که تفاوت های جزئی با کیس های عادی داره…

      پاسخ به این نظر
  21. سهند

    سلام وقتتون بخیر من میخواستم یه لپتاب بگیرم واسه کارای سبک مثل ویدیو های اموزشی دیدن و تست زدن و یه لپتاپ استوک پیدا کردم با قیمت خیلی مناسب ولی نسل ۶ هست از برند پاناسونیک رم ۸و 2/5GHz ic5 و ssd265 به نظرتون اکیه؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام سهند عزیز ذوزت بخیر… پردازنده نسل 6 حدودا 8 نسل قبل از پردازنده هاست…. اگه هدفتون فقط فیلم دیدن و کارهای سبکه با همون هزینه میتونید یه لپ تاپ نو بخرید که کانفیگ پایینی داشته باشه و براتون هم مناسب باشه

      پاسخ به این نظر
  22. حمید نیک نامی

    سلام عزیز
    یه سوال داشتم سی پو یو and Ryzen 5 معادل اینتل چیه؟amd Ryzen 5 8600معادل چیه اینتل

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام دوست عزیز… معادل سری ryzen 5 پردازنده های سری core i5 اینتل هستن

      پاسخ به این نظر
  23. مهدی

    سلام میخواستم بدونم با سرمایه ۲۰ م تومان لپتاپ مناسب جهت کارهای مهندسی و رندرگیری چه پیشنهاد میکنید

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام مهدی عزیز… برای رندرگیری و کارهای مهندسی به لپ تاپ نیاز داری باید کارت گرافیک مجزا و رم خوبی داشته باشه که متاسفانه توی این محدوده قیمت نمی تونید پیدا کنید.

      پاسخ به این نظر
  24. امیر

    سلام
    لپ تاپ victus 15 خوبه برای گیمینگ ؟ جواب گو هست برای بازی های متوسط یا نیمه سنگین ؟
    کلا خوبه hp victus
    RTX 3050 6GB ، رم ۱۶ ، Core I 5 13420H و ssd 512 GB

    پاسخ به این نظر
  25. عرفان

    سلام . من می‌خوام ی پردازنده جدید بخرم ، چک کردم مادربوردم با پردازنده که میخوام بخرم سازگاره ولی ی سوال داشتم که آیا واسه خرید پردازنده نسلش هم مهمه که با مادربوردم سازگار باشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام عرفان عزیز…خیر نسل تاثیری نداره و فقط توی تجربه ی کاربری شما اثرگذار هست…

      پاسخ به این نظر
  26. امیر

    سلام
    لپ تاپ با این سیستم برای بازی( جدید یا قدیمی تر )با گرافیک متوسط خوبه ؟
    Core i5 1335U
    رم ۱۲ گیگ
    گرافیک intel iris xe
    حافظه 512 گیگ

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام امیر عزیز… توی کامنت قبل جوابتون رو دادیم

      پاسخ به این نظر
  27. امیر

    سلام آیا لپ تاپ vivobook R1504va با مشخصات زیر برای بازی ها با گرافیک متوسط مناسبه ؟
    Core i5 1335U و رم ۱۲ گیگ RDD4 و گرافیک Inter Iris Xe

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام دوست عزیز… توی بازی کردن کارت گرافیک نقش مهمی داره و این لپ تاپ گرافیک مجزا نداره … پس بهتره لپ تاپی رو انتخاب کنید که کارت گرافیک مجزا داشته باشه و پردازنده ی اون از سری H باشه که برای گیمرها و کاربری گیمینگ هست.

      پاسخ به این نظر
  28. امیر

    سلام مهندس ممنون میشم جواب سوالم رو بدین
    من یه لپ تاپ HP victus 15 با مشخصات:
    گرافیک RTX 3050
    Cpu core i5 نسل ۱۳
    رم ۸
    Ssd 512
    دارم و دو هفته پیش برای گیمینگ خریدمش فقط نمیدونم چرا موقع بازی کردن با بازی هایی مثل red dead 2 با اینکه بازی رو کاملا روان اجرا میکنه اما فنش صدای زیادی تولید میکنه و از پشت لپ تاپ هم باد گرم میده بیرون . آیا این طبیعیه؟ در استفاده ی طولانی مدت باعث خرابی نمیشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام امیر عزیز… روزت بخیر… لپ تاپی که انتخاب کردی با این که مشخصات سخت افزاری خوبی داره اما برای بازی های سنگین ممکنه یکم تجربه‌ی صدای فن و.. رو داشته باشید…بهتره حتما از کول پد استفاده کنید و صدای مربوط به فن هم طبیعه و مشکلی ایجاد نمی کنه

      پاسخ به این نظر
  29. مجید

    سلام
    N4020 اشاره به کدام نسل پردازنده داره

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام مجید عزیز این پردازنده سلرون از اینتل هست و سری های قبل از core هست که نسل بندی نداره

      پاسخ به این نظر
  30. علی

    سلام برای سرفیس پرو ۹ اگه بخوام بخرم برای کار یا فتوشاپ و بازی حدودا سبک روبه بالا و برنامه نویسی نسخه i5 خوبه یا نه

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام علی عزیز… اگر قراره حرفهای کار کنید بهتره پردازنده قوی تری انتخاب کنید… در کنارش به حافظه رم هم باید توجه کنید… اما اینو در نظر داشته باشه که سرفیس ها کارت گرافیک مجزا ندارند و برای کارهای گرافیکی حرفه ای یا بازی زیاد مناسب نیستند!

      پاسخ به این نظر
  31. Nazgol

    سلام اگر سریع جواب بدید ممنون میشم cori(tm)i7_4720HQcpU2.60ghz نسل 4هست آیا این لبتاپ با این مشخصات برای مهندسی کامپیوتر مفید است یانه آیا نسل خیلی مهم هست برای خرید این لبتاب بنظر شما این لبتاپ را خریداری کنم

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام نازگل عزیز… روز بخیر… برای این که متوجه بشید لپ تاپتون برای مهندسی کامپیوتر خوبه یا نه؛ باید به حافظه رم توجه کنید. در مورد پردازنده هم جدیدترین نسل پردازنده اینتل نسل 13 هست و نسل 14 هم توی راهه! پس پردازنده نسل 4 برای حدودا 10 نسل قبله… اگر براتون امکان داره پیشنهاد ما اینه که یه لپ تاپ جدیدتر بگیرید که در زمان کاری مشکلی براتون پیش نیاد و سیستمون کند نشه و هنگ نکنه…

      پاسخ به این نظر
  32. امیر

    سلام. من خیلی دوست دارم یه لپتاب قوی داشته باشم که سرعتش بالا باشه ،باطری خوب نگه داره. همزمان چند کار را انجام بده. سیم کارت خور باشه. زمان زیادی روشن باشه و دوام بیاره، نسلش اصلا برام مهم نیست، ضخامت و وزنش برام مهم نیست، ولی یو اس بی3 و اچ دی ام آی داشته باشه. حداقل سرعت وقدرتش با یک کامپیوتر خانگی 4 هسته4مگ کش و یک گیگ گرافیک و 6گیگ رم ،….برابری کنه. برندش هم برام مهم نیست.ولی قیمتش برام مهمه که بالا نباشه، الان به نظرت چه مدلی بخرم که با این مشخصات کامپیوتر خانگی برابری کنه؟ (ممنونم)

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام امیر عزیز… روزت بخیر باشه! با این مشخصاتی که شما گفتی یکم انتخاب سخت شد ولی حتما سری اکسپرت بوک های ایسوس رو ببین – EXPORT BOOK

      پاسخ به این نظر
  33. محمدرضا

    سلام وقت بخیر
    مهندس یه سوال داشتم، پردارنده i5 نسل 10 یا 11 بهتره یا i7 نسل 6؟ از نظر سرعت و عملکرد خواستم بدونم و البته برای رندر گیری.

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام دوست عزیز.. به صورت کلی پردازنده های نسل جدید بهتر هستن… چون یه سری ویژگی های ارتقا یافته دارن…. توی این مقایسه هم قطعا پردازنده I5 نسل 10 یا 11 برنده هست! اما اگر مشخصات دقیق پردازنده ها رو دارید، حتما بنچمارکشون رو مقایسه کنید.

      پاسخ به این نظر
  34. رضا محمدی خواه

    سلام
    ممنون از توجه و پاسخگوئی تون و با آرزوی موفقیت.
    @برند dellبا رم ۸.,هارد 256ssdو سی پی یو cori5 نسل ۷
    @برند hp با رم ۸؛ هارد ۲۵۶ssd و سی پی یو cori5 رایزن ۵ سری ۲۰۰۰
    کدومش قویتره و ارزش خرید داره؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام رضای عزیز… روز بخیر….کلا برند اچ پی توی ایران نسبت به دل محبوبیت و خدمات پس از فروش بهتری داره…اما توی این مقایسه هر دو سی پی یو قدیمی هستن و به اندازه زیاد ارزش خرید ندارن! چون خیلی از چیزهای جدید و سنگین تر رو دیگه نمیتونن اجرا کنن… بهتره با بودجه ای که دارین توی همین مشخصات دنبال یه لپ تاپ نو یا جدیدتر باشین…

      پاسخ به این نظر
  35. میلاد

    سلام خدمت شما دوست گرامی،
    لب تاپ دل cor i5_ 8450u گرفتم یه ترک ریز سه میلیمتری در صفحه نمایش وجود داره! آیا این ترک در دراز مدت بیشتر میشه یا نه ؟ ممنونم میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام میلاد جان روز بخیر…
      خیلی بستگی داره که این ترک روی سطح تاچ ایجاد شده باشه یا به لایه های زیرین نمایشگر هم نفوذ پیدا کرده ! اگر لایه های زیر هم دچار آسیب شده باشه به تدریج بیشتر میشه و باعث پیکسل سوختگی میشه ! اگر ترک فقط روی لایه روی نمایشگر باشه و نفوذی به لایه های بعد نداشته باشه احتمال ایحاد مکشل خیلی کمتره…

      پاسخ به این نظر
  36. علی

    سلام مهندس وقت عال بخیر
    مدل HP EliteBook 745 G6 برای سال 2021 استوک تضمین 19 تومن خوبه؟؟
    پردازنده قدرتمند Ryzen 5
    مدل 2021 میلادی
    Ram 16 DDR4
    2 گیگ گرافیک مجزا قدرتمند
    7 گیگ گرافیک Share
    سیمکارت خور فعال جهت اینترنت
    فول پورت
    14.1 اینچی FHD
    بکلایت کیبورد+حسگر اثرانگشت+وبکم
    سفارش آلمان

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام علی جان روز بخیر… ما کلا خدمات فروش لپ تاپ استوک نداریم.. به همین دلیل نمیتونیم نظر نهایی بدیم اما یشنهادمون اینه که با همین قیمت میتونید یه لپ تاپ نو و به روز تر تهیه کنید، خالیتون هم راحت تره

      پاسخ به این نظر
  37. فرزاد

    نسل چند استintel(r) core(tm) i7 cpu 930 @ 2.80ghz 2.80 ghzممنون میشم

    پاسخ به این نظر
  38. فرزاد

    نسل چند استintel(r) core(tm) i7 cpu 930 @ 2.80ghz 2.80 ghz

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام فرزاد جان … وقت بخیر این سی پی یو مربوط به نسل 9 از خانواده ای اینتل هست….

      پاسخ به این نظر
  39. صابر

    سلام لبتاب تازه گرفتم دست دو مدل دستگاه
    Intel (r) core (Tm) i7 -6600 CPU @ 2.60GHz 2.80GHz

    رم هم 4.00GB
    هست قیمت تقریبا چند هست

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام صابر جان، متاسفانه ما این لپ تاپ با مشخصاتی که گفتی رو موجود نداریم! نمیتونیم بهت قیمت دقیق بگیم

      پاسخ به این نظر
  40. یاسر

    سلام وقت بخیر..
    Core i5 6300u دستگاهش نسل چند میشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام یاسر جان روزت بخیر باشه – دستگاه نسل 6 از اینتل

      پاسخ به این نظر
  41. میلاد

    سلام خسته نباشید عزیز، سوال اول شما فروش هم دارید؟ سوال دوم برای شروع کار در بازار مالی با هزینه کم، سیستم من باید حداقل چه مشخصاتی داشته باشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. حنا عاشوری

      سلام وقت شما بخیر
      بله فروش آنلاین و حضوری داریم.
      لپ تاپی با پردازنده Core i3 با گرافیک یکپارچه و 8 گیگ رم و 256 گیگ SSD برای شما کافی خواهد بود.

      پاسخ به این نظر
  42. یونس

    سلام وقت بخیر سوالی خدمتتون داشتم من مهندس عمران هستم و برای کارم نیاز به لپ تاپ دارم بین سی پی یو Intel corei7 9870 hp با corei3 13200u موندم کدومو انتخاب کنم با توجه به اینکه نیاز به یه لپ تاب دارم که هم باهاش بتونم نرم افزار های مد نظرم و به بهترین نحو اجرا کنم و هم بدرد گیم بخوره بنظرتون لب تاب ورک استیشن با نسل ۹ خوبه یا یه لپ تاب مولتی مدیا با نسل 13 ممنون میشم پاسخ بدید و منو راهنمایی کنید

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      هر دو پردازنده ای که اسم بردین اشتباه هستند . برای نرم افزارهای عمران علاوه بر پردازنده قوی نیاز به رم قابل قبول و کارت گرافیک هم هست .
      از پردازنده ها سری H را انتخاب کنید رم بهتره 16 گیگ باشه و کارت گرافیک 4 گیگ مناسب شماست.

      پاسخ به این نظر
  43. صالح

    Intel(R) Core(TM) i7-4510U CPU @ 2.00GHz 2.00 GHz
    نسل۴؟ مربوط به چه سالی میشه؟
    بازی سنگین جواب میده؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود صالح عزیز
      نسل 4 اینتل حدود سال 2014 تولید شده . این پردازنده برای کارهای معمولی و وبگردی و اجرای بازی ها و نرم افزارهای قدیمی مناسب هست ولی بازیهای جدید نیاز به پردازنده قویتر و رم بالا وگرافیک حدود 4 گیگ نیاز دارند.

      پاسخ به این نظر
  44. یاسی

    سلام وقت بخیر لپ تاپ استوک با قیمت 20میلیون می‌خوام بخرم
    برند dell
    Core i7-7500cpu
    Ram 8G
    و صفحشم تاچه
    نمی‌دونم بقیه جزییاتشو از کجا بخونم،با این اطلاعات بنظر شما ارزششو داره؟و‌اینکه در مورد کارت گرافیک و اطلاعات دیگر به کدوم بخشش برم؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      این دستگاه حتی SSD داشته باشه و گرافیک مجزا هم داشته باشه این قیمت نمی ارزه .

      پاسخ به این نظر
  45. farshid

    سلام مهندس جان ،ممنون میشم بفرمایید کدوم پردازنده قویتره و مناسبتره برای برنامه نویسی
    i5 1135g7
    i5 1235u

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود فرشید عزیز
      قطعا 1235U قویتره .

      پاسخ به این نظر
  46. علی

    سلام وقتتون بخیر
    گرافیک 1650GTX
    با cpu نسل 12و رم 8 برای بازی های سنگین مثل وارزون اینا جوابه؟
    منظورم لپتاپ HP مدل Victus 15-FA0031DX
    هستش،نظرتون راجبش چیه توی این بازه قیمتی؟
    پیشنهاد دیگه ای دارید؟
    خیلی ممنون از لطفتون ❤️

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      بله مشکلی نیست کاملا برای بازی جوابگو هست ولی بخواید آینده نگری داشته باشید رم ۱۶ و گرافیک ۳۰۵۰ با همون سی پی یو میتونه انتخاب بهتری باشه

      پاسخ به این نظر
  47. yousef

    سلام خسته نباشید سوال داشتم
    یک لپتاب اچ پی داردن مشخصات zbook g3
    و پردازنده i7 خواستم بدونم که مگر g3 مخفف نصل نیست و این نصل 3 نیست ولی از این ور اعداد نشون میده نصل 7 هست والا گیج شدم

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      دورد یوسف عزیز
      این g3 که شما در اسم کالا می بینید هیچ ربطی به نسل CPU نداره. نسل CPU رو فقط باید از روی مدل CPU تشخیص داد.

      پاسخ به این نظر
  48. امیر

    سلام و عرض ادب
    AMD E1-7010 APU with AMD Radeon R2 Graphics 1.50 GHzنسل چند هست ؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      این مشخصات تقریبا برای سال ۲۰۱۶ هست و بطور کلی نسل ها برای سی پی یو های اینتل به کار میره که در حال حاضر تا نسل ۱۳ توی بازار موجود هست.
      و از سی پی یو های AMD تا سری ۷۰۰۰ عرضه شده و در بازار این محصولات موجود هستند.

      پاسخ به این نظر
  49. آرش

    سلام مادبرد من گیگابایت H61M-DS2 است با سی پی یو Intel(R) Pentium(R) CPU G645 @ 2.90GHz 2.90 GHz
    اما تو سایتش نوشته تا Core i7 پشتیبانی می کنه ولی متوجه نشدم تا چه نسلی رو پشتیانی می کنه. از کجا میشه فهمید؟ میشه نسلهای بالا براش خرید یا نه. و نسلهای پایین ارزش خرید داره؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      سوکت CPU شما LGA1155 هست هر پردازنده ای که روی این سوکت نصب میشه رو میتونید خریداری کنید. در واقع نسل 2 و نسل 3 رو میتونید خریداری کنید.

      پاسخ به این نظر
  50. علیرضا

    سلام. الان نسل سی پی یو Core 2 quad q 9200 چنده؟
    و core 2 duo E6600

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      Core 2 quad q 9200 یک پردازنده دو هسته ای برای سال 2008 هست و اصلا جزو پردازنده های Core i نیست که نسل داشته باشه .
      core 2 duo E6600 این هم برای سال 2006 هست و نسل ندارد.

      پاسخ به این نظر
  51. پریسا

    سلام وقت بخیر
    برای انتخاب cpu
    بین
    core i7 13650HX
    و
    Core i9 12900HX
    نسل یا سری کدوم رو بایدبالاتر در نظر گرفت؟

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      قطعا از هر لحاظی سی پی یو Core i9 12900 از Core i7 13650 قوی تر است منتها باید قیمت را هم در نظر بگیرید که این تفاوت بازدهی در این سی پی یو ها آیا ارزش تفاوت قیمتی را دارد یا خیر؟

      بطور کلی تفاوت در نسل های ۱۲ و ۱۳ آنچنان چشم گیر نبوده و قانون کلی بخوایم بگیم Core i5 نسل ۱۲ از Core i3 نسل ۱۳ قوی‌تر است Core i7 نسل ۱۲ از Core i5 نسل ۱۳ قوی تر است و اختلافی که بین نسل ۱۱ با ۱۲ وجود داره در نسل ۱۲ با ۱۳ نیست.

      پاسخ به این نظر
  52. دلوین

    با سلام و احترام خدمت شما
    مشخصات لبتاب من اچ پی
    HP 650 G2
    CPU i7 6600u
    Ram 16 GB
    SSD 256 GB
    VGA Intel
    LED 15.6 Full HD
    برای کارای گرافیکی و برنامه نویسی مناسب هست یانه
    لطف بفرمایید توضیح بیشتری بدید

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      برای برنامه نویسی در سطح متوسط الان کافیه ولی در آینده نمیتونی بصورت حرفه ای و روان با این دستگاه برنامه نویسی کنی . ولی الان برایایدگیری کافیه .
      اگر منظورت از کار گرافیکی طراحی و اجرای نرم افزارهای گرافیکی سه بعدی سازی و ادیت ویدیو هست مسلما جوابگو نخواهد بود . چون کارت گرافیک مجزا نداره.

      پاسخ به این نظر
  53. جواد

    سلام و وقت بخیر.
    لبتاب اچ پی خریدم با مشخصاتی از قبیل cpu core i 7-6600u گرافیک انبردو تا 4 گیگ شیر میکنه /.رم 8 .هارد 256 ssd .اما بازی مثل پی اس 2019 رو پر ت از لگ اجرا میکنه…سوال اولم اینه که قیمت همچین سیستمی چنده و سوال دوم ایراد اجرا نکردن درست پی اس چیه ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      لگ بخاطر اینکه کارت گرافیک شما آنبرد هست .بهتره بازی را با حداقل تنظیمات گرافیکی بازی کنید
      در مورد قیمت هم باید بگم ما هیچ قیمتی از کالاهای دست دوم نداریم

      پاسخ به این نظر
  54. رادین

    سلام ببخشید اطلاعات processor من این است:
    Intel(R) Core(TM) i3-3217U CPU @ 1.80GHz 1.80 GHz
    میشه دربارشکمی توضیح دهید؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      نسل سوم اینتل هست . 2 تا هسته داره و 4 تا ترد .3 مگابایت هم کش داره.

      پاسخ به این نظر
  55. نیلوفر

    سلام
    لطفا من رو راهنمایی بفرمایید کدوم یک از این دو لب تاب رو خریداری کنم
    لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل X515JP-EJ408-i7 16GB 1HDD 512SSD MX330 – کاستوم شده
    لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6-i7 12GB 512SSD MX450 – کاستوم شده

    متشکرم

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      متاسفانه در این قسمت نمیشه زیاد توضیح داد. شما با مشاوران تماس بگیرید بفرمایید برای چه کاری میخواهین و قیمت هردو و گارانتی هر دو کالا رو بفرمایید تا راهنمایی مفیدی دریافت کنید .
      شماره تماس : 021-58426

      پاسخ به این نظر
  56. هستی

    سلام وقت بخیر
    من امروز hp مدل 15s_eq2xxx گرفتم حدود۲۲ میلیون بنظرتون قیمت منصفانه اس؟
    و اینکه متوجه نمیشم پردازنده اش چه نسلی هست نوشته
    LAGICAL8 , AMD RYSEN3 5300U , 4CORE(S)

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      سلام وقت شما بهیر هستی عزیز

      بله لپ تاپ خوبی هست
      این لپ تاپ از سری پردازنده های AMD رایزن بکار رفته و نسل پردازنده‌ بیشتر برای سری پردازنده های اینتل بکار میره…

      لپ تاپ شما سری 5000 رابزن هست که تقریبا با نسل ۱۰ و ۱۱ اینتل برابری می کنه

      پاسخ به این نظر
      1. هستی

        متشکرم از پاسخگویی شما

        پاسخ به این نظر
  57. مهدی

    سلام لپتاپم
    Asus k52
    Cpu i5 m480
    Ram 8G
    Hdd 1T
    VGA 512 redeon
    نسل چنده ویندوز 10و 11 روش نصب میشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      دروود مهدی عزیز

      لپ تاپ شما با توجه به مشخصاتی که فرمودید تولید سال ۲۰۱۱ هست درواقع سی پی یو Core i5 M480 تولید سال ۲۰۱۱ اینتل رم دستگاه شما DDR3 هست و لپ تاپ شما برای ۱۲ سال پیش هست. نسل ۱

      پاسخ به این نظر
      1. مهدی

        سلام میخواستم بدونم نصب میشه؟ ویندوز 10و11

        پاسخ به این نظر
        1. مهدی

          این سیپیو چند هسته ایه؟

          پاسخ به این نظر
      2. مهدی

        میخواستم بدونم سیپیو قابل ارتقا هست؟؟؟؟

        پاسخ به این نظر
  58. راشد

    مرسی بابت مقاله مفیدتون

    پاسخ به این نظر
  59. راشد

    سلام خسته نباشید
    Intel(R) core(TM) i3-4030U
    این نسل ۴ هست؟؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود راشد عزیز
      با مطالعه این مقاله به راحتی میتونید نسل پردازنده ها را تشخیص بدین .
      نسل این پردازنده مسل 4 اینتل هست .

      پاسخ به این نظر
  60. بهمن

    سلام و تشکر از توضیحات خوبتون.
    میخوام یه لپتاپ جدید بخرم که واسه چندین سال داشته باشمش. چن تا لپتاپی که مشخصاتش مناسب کار من بود پردازند آی۵ نسل ۱۱ داشتن. به نظرتون خیلی مهمه که بگردم مدلای نسل ۱۲ پیدا کنم یا یازده هم به اندازه کافی خوبه؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود بهمن عزیز
      خوشحالیم از اینکه مورد توجه شما بوده . تفاوت معماری بین نسل 11 و 12 خیلی هست .اگر با بودجه شما سازگاری داره ترجیحا نسل 12 انتخاب کنید .
      برای دریافت اطلاعات و معرفی دستگاه مناسب کار شما بهتره با مشاوران تلفنی تماس بگیرید تا نسبت به بودجه و کارائی مناسب برای شما دستگاه ایده آلی بهتون معرفی بشه
      نلفن تماس :58426

      پاسخ به این نظر
  61. بهمن

    Intel(R) Pentium(R) CPU G6950 @2.80GHz
    RAM : 4.00 (3.87 GB usable)
    64 – bit
    من سیستمم اینه مشخصاتش و روش ویندوز 10 pro نصب کردم و همچنین نرم افزار مهندسی لومریکال . میخواستم ببینم نسل چندمه و اینکه آیا این ویندوز مناسبشه؟ و این نرم افزار براش سنگین هست یا نه ؟ ممکنه با این وضع فشار بیاد و بسوزه ؟ خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم ممنون

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      جای نگرانی نیست فقط بهتره رم دستگاه رو ارتقا بدین . در ضمن پردازنده شما نسل 1 هست و باید رم DDR3 با باس 1066 براش تهیه کنید.

      پاسخ به این نظر
  62. هاشمی

    سلام وقت بخیر

    Core i5 4200 U
    گرافیگ : NVlDA GeForce 840m 2gig
    رم: 6

    ایا لپ تاب مناسب بازی هست ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      این لپ تاپ شاید یک لپ تاپ خوب برای 9 سال قبل بوده باشه ولی الان نمیشه برای اجرای بازی و یا حتی یک سری برنامه های سنگین روش حساب باز کرد . اگر قصد خرید این دستگاه را دارید باید در نظر بگیرید که بازی های قدیمی رو میتونید باهاش اجرا کنید. بازی هایی که برای حدود 9 تا 6 سال قبل بوده اند.

      پاسخ به این نظر
  63. احسان

    مهندس من دو سه روز پیش پیام دادم یهتون که بین کورآی 5 و 7 موندم، لنوو ایکس وان کربن، ده میلیون، استوک هستن ولی تضمینی، ارزش خرید داره با این قیمت یا قیمتش گرونه؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      باید مشخصات سخت افزاریش رو بگین تا متوجه بشم

      پاسخ به این نظر
  64. سید امیر

    سلام دوست عزیز وقتتون بخیر باشه
    ببخش در مورد لب تابم سوالی داشتم از خدمتتون.
    مشخصات لب تابم:
    intel(R) core (TM)i7-6600U CPU @2.60GHz 2.81GHz
    و RAM:24
    هستش
    میخواستم اگه زحمت نباشه در مورد این مدل توضیحاتی بفرمایید واین اینکه آیا میتونم با این لب تابم کارهای داشجویی و فتوشاپ و طراحی سایت انجام بدم؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      بله قطعا میتونید کارهای امور دانشجویی و فتوشاپ رو اجرا کنید. چون اطلاعی از نوع کارت گرافیک شما ندارم توصیه میکنم اگر ورژن 2023 فتوشاپ با لگ و کندی اجرا شد از نسخه های قدیمی تر استفاده کنید.

      پاسخ به این نظر
  65. احسان

    سلام مهندس من موندم بین دو تا لب تاب که هم قیمت هم هستن ، هر کدوم ده میلیون ، لنوو ایکس ۱ کربن ، یکیش cori5 نسل ده هست یکیش cori7 ولی یه نسل پایین تر ، هر دوشون شبیه هم ، صفحه ی هر دو بمسی لمسی ، اولا بنظرتون این لب تاب ارزش خرید داره تو این قیمت یا برم سراغ یه لب تابه دیگه مثلا یکمم گرون ترشو بخرم ؟؟ یا بین این دو کور آی ۷ رو بردارم که یه نسل پایین تره ، یا میلش برام مهم باشه و کور آی ۵ رو بردارم که نسل ده هست ؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      بین Core i5 نسل 10 و Core i7 نسل 9 تفاوت چشمگیری نیست . بهتره i7 رو انتخاب کنید که احتمال زیاد فرکانس و تعداد هسته و کش بیشتری داره نسب به i5 داره. با هزینه 10 میلیون نمیشه دستگاه نو در حد متوسط خرید.

      پاسخ به این نظر
  66. صادق

    سلام این لب تاب برای بازی کردن مناسب است و وسایلش نمی سوزه و قابلیت نصب ویندوز ۱۱را دارد.
    intel(R)core(TM)i7-5600U cpu@2.60GHz. 2.60GHz

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود صادق عزیز
      برای بازی در سطح متوسط مثل بازی های GTA و کانتر و فورتنایت مناسب هست البته باید حداقل یک کارت گرافیک مجزا هم داشته باشه و رم هم حداقل 8 گیگ ضروری هست

      پاسخ به این نظر
  67. صادق

    سلام این لب تاب برای بازی کردن مناسب است وسایلش نمیسوزه و قابلیت نصب ویندوز ۱۱ رادارد
    lntel(R)core(TM)i7-5600U cpu @ 2.60GHz 2.60GHz

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      قابلیت نصب ویندوز 11 را دارد

      پاسخ به این نظر
  68. سلیمانی

    سلام ابن لپ تاپ به نظر شما برای ترید خوبه؟
    اچ پی نسل ۱۰ لپتاپ HP مدل 250 G7 CPU: i5-1035G1 RAM: 16gb – DDR4 Graphics: Intel UHD share to 8gb Storage: | 512gb SSD | Screen: 15.6 FHD Weight: 1.5kg Windows 11

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود دوست عزیز
      بله این مشخصات برای ترید مناسب هست .

      پاسخ به این نظر
  69. هیمن

    سلام
    Intel(R) Core(TM) i5 CPU M 480 @ 2.67GHz 2.67 GHz

    این چه نسلی میشه؟

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود هیمن عزیز
      نسل یک اینتل

      پاسخ به این نظر
  70. کوثرخانم

    سلام نسل چند میشه؟
    Intel(R) celeron(R) cpu N3350@1.10GHz 1.10GHz

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود کوثر خانم عزیز
      این پردازنده از سری سلرون هست و نسل بندی نداره . نسل بندی مربوط به پردازنده های قویتر یعنی Core i میشه.

      پاسخ به این نظر
  71. مرتضی

    Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz 3.40 GHz میشه بگید این نسل چند هست

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود مرتضی عزیز
      سال ساخت 2011 هست و نسل 2 اینتل

      پاسخ به این نظر
  72. مهدی

    سلام و خسته نباشید

    11th gen Inte(r) Core(tm)i7-11370H@3.30Hz
    برای بازی کردن مناسب است وسایلش نمیسوزه

    پاسخ به این نظر
  73. مهدی

    سلام و خسته نباشید

    Core(tm)i7-11370H@3.30Hz
    برای بازی کردن مناسب است وسایلش نمیسوزه

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود مهدی عزیز
      این پردازنده یکی از پردازنده های خوب و قوی نسل 11 اینتل هست و برای کارهای سنگین و بازی طراحی شده . نگران نباشید چیزی نمیسوزه .

      پاسخ به این نظر
  74. علیرضا

    سلام و خسته نباشید
    با این وضعیتی که شما میگید من باید سیپی یوم رو بندازم سطل زباله
    core i7 2670qm
    فق برام سوال شده که چطور با اینکه نسل 2 هست الان سیستمم اخرین اپیت ویندوز ده رو داره؟

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود علیرضای عزیز
      دوست عزیز اینکه روی دستگاه شما ویندوز 10 نصب میشه چیز فوق العاده ای نیست . مهم این هست که با چه سرعتی میتونه کاری انجام بده . آیا توان اجرای نرم افزارهای 2023 و تخصصی رو داره یا نه که قطعا نداره . این رو در نظر بگیرید که ویندوز یک سیستم عامل و برنامه واسط هست .پس صرفا از روی اینکه چه سیستم عاملی روی کامپیوتر یا لپ تاپ هست نمیشه به گفت این دستگاه چقدر قوی هست .
      پایین ترین پردازنده اینتل در حال حاضر سلرون N4020 هست که 2 هسته داره و 4 مگ کش؛ که توانایی اجرای ویندوز 11 داره یعنی میشه ویندوز 11 باهاش ریخت . ولی پردازنده شما این توانایی رو نداره . بحث پردازنده خیلی پیچیده هست فقط هسته و کش و فرکانس نیست .

      پاسخ به این نظر
      1. علیرضا

        خیلی ممنون بابت اطلاعاتی که دادید
        این هارو در انتخاب سیستم بعدی در نظر میگیرم
        با قدرت ادامه بدید
        منتظر فعالیت های جدیدتون هستم!

        پاسخ به این نظر
  75. علی

    سلام وقت بخیر
    لپ تاپ اچ پی با سی پی یو amd a9-9425 radeon r5
    رم هشت
    گرافیک هم نوشته radeon نمیدونم گرافیک داره یا نه
    مدلشم84a0 بنظرتون این لپتاپ ضعیفه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود علی عزیز
      برای کارهای سنگین محاسباتی مناسب نیست . ولی برای کارهای حسابداری و ترید و وبگردی و آفیس و دانش آموزی مناسب هست .

      پاسخ به این نظر
  76. مانی

    سلام وقت شما بخیر
    لپ تاپ hp با رم ۳۲
    گرافیک ۲ تا شیر ۶ گیگ و
    سی پی یو core i7 نسل ۳
    و هارد ssd برای گیم خوبه؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود مانی عزیز
      بستگی به این داره شما قصد دارید چه بازی هایی رو با این دستگاه اجرا کنید. مثلا برای بازیهایی تو سبک زولا و کانتر و فیفا های قدیمی مناسبه ولی برای بازیهایی مثل کالاف و سایبر پانک مناسب نیست. کلا کارت گرافیکی که شیر میکنه قدرت بالایی نداره . قول این شیر ها رو نخورید . فکر نکنید این کارت گرافیک مثل ی کارت گرافیک 6 گیگی کارایی داره

      پاسخ به این نظر
  77. علیرضا

    Intel(R) Core(TM) i5-4210U
    نسل چهاره؟

    پاسخ به این نظر
  78. کافه گیم

    ممنون از این مطلب کاربردی

    پاسخ به این نظر
  79. Ares

    سلام ادمین گرامی. ممنون از صبوری شما در پاسخگویی
    برای کار رندرینگ و کار گرافیکی، منظورم نرم افزارهای ادوبی هستش، یه سیستم دسکتاپ میخوام بگیرم با حدود ۴۰ نهایتا ۴۵ تومن هزینه
    میخواستم بدونم i7 نسل ۱۳ بگیرم یا i9 نسل ۱۲؟
    چون نمیتونم فعلا برای گرافیک جدا هزینه کنم، میخوام خودش گرافیک داشته باشه و مدل خوب چیه که بتونم فعلا تا گرافیک نداره کارم رو راه بندازه؟ مد نظرمه بعدا یه گرافیک خوب بگیرم ولی نه الان.
    مشخصات رم و هارد که قابلیت ارتقا داشته باشه؟ فن و و هارد ssd و… که مناسب کار من باشه الان چی تو بازار هستش؟ که با هم مچ هم بشن… ممنون 😊

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      انجام وظیفه می کنیم . ما فروش سیستم دسکتاپی نداریم و از قیمت های قطعات هم خبر نداریم. در مورد پردازنده تا مدل پردازنده رو ندونیم نمیتونیم بگیم کدوم قویتره .

      پاسخ به این نظر
  80. بهمن

    سلام
    Cpu i5-9500
    مادربورد asus gaming
    Pci 3 باسرعت 16. کارت گرافیک RTX 3050
    ولی تو نرم افزار اندویدا سرعت گرافیک رو 8x Gen3
    میاره چرا 16 نمیشه

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود بهمن عزیز
      مناسفانه راجع به دسکتاپ و نوع سخت افزار شما اطلاعاتی نداریم و کمکی نمی توانیم بکنیم.

      پاسخ به این نظر
      1. بهمن

        مهندس مادربود asus z390 gaming plus
        Cpu i5-9500
        Ram DDR4 با 3200سرعت
        گرافیک RTX 3050 8g ZOTAC
        هارد ssd 250گیگ
        میرم تنظیمات اندویدیا gen3 8x سرعتشو نشون میده
        چرا 16 نمیشه تو درگاه اصلی گرافیک نصب کردم
        درحالی که cpu از نسل 3بعد از Gen 3 پشتیبانی میکنن

        پاسخ به این نظر
  81. عبدالله دادور

    ببخشید سی پی یو من نسل چند است ؟
    intel (R) core (TM) i5 cpu 650 @3.20 GHz

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود عبدالله عزیز
      نسل یک تولید شده در سال 2010 . اگر عدد و مدل پردازنده ها سه رقمی باشه مربوط به اولین نسل هست.

      پاسخ به این نظر
  82. داوری

    سلام وقت شما بخیر
    خرید دستگاهی با پردازنده i7 نسل ۸،۷ بهتره یا i3 نسل۱٠؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      اول باید بدونیم دقیقا کدوم مدل از نسل 7 یا 8 مد نظر شماست .دوما اینکه چون اختلاف نسل بین 8 تا 10 زیاد نیست و معماری و لیتوگرافی نزدیک به هم دارن ، احتمال خیلی زیاد i7 نسل 8 عملکرد بهتر و قویتری نسبت به i3 نسل 10 داشته باشه.

      پاسخ به این نظر
  83. معینی

    عرض ادب و خسته نباشید
    درود بر شما اقای حسنخانی
    سوال بنده اینه که برای فعالیت در بازارهای مالی لبتاپ چه مشخصاتی باید داشته باشه که تا دو سال آینده نیاز به تعویض لبتاپ نداشته باشم ؟ ممنون از صبر و شکیبایی شما….

    پاسخ به این نظر
  84. فاطمه معینی

    عرض ادب و خسته نباشید
    درود بر شما اقای حسنخانی
    سوال بنده اینه که برای فعالیت در بازارهای مالی لبتاپ چه مشخصاتی باید داشته باشه که تا دو سال آینده نیاز به تعویض لبتاپ نداشته باشم ؟ با بودجه ۳۰ میلیون . ممنون از صبر و شکیبایی شما….

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود فاطمه عزیز
      برای ترید کردن و فعالیت در فارکس و بازارهای مالی و بورس ، چیزی که بیشتر از هر چیز برای شما اهمیت دارد سرعت اجرای مرورگر اینترنت شماست . شما در لحظه نیاز خواهید داشت بفروشید یا بخرید . پس اگه ی سیستمی داشته باشید که 5 ثانیه طول میکشه مرور گرتون باز بشه این یعنی بزرگترین نقطه ضعف. پس باید پردازنده نسل جدید یعنی 10 یا 11 یا 12 داشته باشید و به CPU کمتر از Core i3 یا رایزن 5 فکر نکنید و از اونجایی که نیاز هست چندین صفحه و تب در مرورگرتون باز کنید نیاز زیادی به رم خواهید داشت . پس کمترین مقدار رم میتونه 4 گیگ رم باشه . داشتن کارت گرافیک مجزا زیاد اهمیتی نداره ولی داشتن SSD شدیدا و شدیدا توصیه میشه . و در آخر هم اینچ مانیتور هم باید مناسب باشه تا بشه چارت ها و اعداد رو راحت دید. سایز مناسب 15.6 اینچ هست البته این مورد سلیقه ای هست شاید کسی با 14 اینچ هم راحت بتونه کار کنه.
      برای دریافت مشاوره خرید لطفا با شماره 021-58426 تا همکارام بهترین موارد رو بهتون پیشنهاد بدن.

      پاسخ به این نظر
  85. سمیر

    سلام جواد عزیز
    یک سوال داشتم
    کمپیوتر من core i 7 است ram 8 GB و حافظه آن 500GB می باشد اما نسل نداشته این کدام مشکل ندارد در آن گیم های جدید نصب می‌شود یا نه ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود سمیر عزیز
      غیر ممکنه پردازنده Core i نسل نداشته باشه . از اون گذشته برای اجرای بازی بجز رم و CPU و هارد به کارت گرافیک هم نیاز هست . نوع کارت گرافیک به اندازه CPU مهم هست . باید اطلاعات دقیقی از قطعات تون بهمون بدین تا بهتر بتونیم کمک کنیم.

      پاسخ به این نظر
  86. نیما

    سلام آقا جواد عزیز
    دوتا سوال داشتم
    ۱- نسل cpu core i7 720qm چیه؟
    ۲- آیا میتونم از مادر برد لپ تاپ دل استودیو ۱۵۵۸ به جای مادربرد لپتاپ دل استودیو ۱۵۵۷ استفاده کنم؟
    با تشکر از وقتی که برای پاسخ دهی میذارید

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود نیما عزیز
      پردازنده شما 4 هسته ای بوده و نسل 1 پردازنده های Core i7 هست.
      در باره مادربرد لپ تاپ هم باید عرض کنم متاسفانه تخصص و اطلاعاتی در این مورد نداریم. در این مورد یک تعمیرکار میتونه کمک و راهنمایی بکنه.

      پاسخ به این نظر
  87. سینا

    اقا برای من مدل سی پی یوم رایزن 3250u عه
    یعنی الان نسل سه هستش یا رایزن با اینتل فرق میکنه

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود سینا عزیز
      پردازنده شما مربوط به شرکت AMD از سری رایزن هست . نسل پردازنده شما 3 رایزن هست یا به عبارت درست تر سری 3000 رایزن هست .

      پاسخ به این نظر
  88. شاهرخی

    سلام و درود خدمت مهندس بزرگروار عزیز و‌گرامی
    ببخشید بنده می خواستم به صورت اینترنتی قطعات کامپیوتر رو‌ خریداری کنم و خودم توی خونه اسمبل کنم و بتونم راه اندازی کنم
    حقیقت می خوام یه سیستم باشه که بتونم توی خونه برای کارهای خودم و انجام بازی هایی که پسرم نیاز داره بتونم روش انجام بده
    صرف نظر از میزان بودجه فاکتور هایی که برام‌مهم هست رو خدمتتون عرض می کنم و می خواستم راهنمایی کنید اجزا سیستمی که می تونم خریداری کنم با ذکر دقیق مدل رو بهم پیشنهاد دهید
    به صورتی که همخوانی داشته باشند
    از طرفی می‌خوام سیستمی به روز داشته باشم
    فاکتور اول اینکه نسل پردازنده جدیدترین خودش باشه
    مثلاً همون یازده و دوازده
    دوم اینکه مادربرد قابلیت m.2 داشته باشه وای فای هم داشته باشه که عالیه
    رم هم 16 به بالا باشه
    هارد ssd حداقل 512 و یه دونه hdd یک ترا
    گرافیک رو خیلی مهمه نمی خوام لگ تو بازی ببینم و از طرفی خیلی گرون نشه
    پاور و بقیه موارد هم که دیگه باید با سیستم‌هماهنگ باشه
    من خیلی از این ها رو می فهمم چی بگیرم ولی نمی‌دونم کدوم با کدوم سازگاری داره میترسم بخرم و اشتباه باشه نشه متچ کردشون باهم
    به خاطر همین دوس دارم کانفیک ها رو بدونم ببینم مثلا این سی پی یو با این مادر برد بسته میشه و چون این ذو رو گرفتم باید مثلا رم فلان ببندم و گرافیک فلان بگیرم و چون منابع بالایی لازم داره باید فلان پاور رو بگیرم
    خیلی به کمک شما و راهنمایی شما لازم دارم ممنون میشم کمک کنید

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      برای سیستم جمع کردن پیشنهاد بنده این هست که سی پی یو نسل ۱۳ حتما تهیه بفرمایید که در حال حاضر در بازار موجود است… برای همخوانی سی پی یو و مادربورد باید به سوکت مادربورد توجه بکنید… که با سی پی یو های نسل ۱۳ همخوانی داشته باشد

      مورد دوم رمی که تهیه میکنید حتما DDR5 باشه…

      کارت گرافیکی که تهیه میکنید میتونید از برند Inno3D خریداری بکنید سری ۴۰۰۰ باز به تازگی وارد بازار شده و بسیار قدرتمند هست و به لحاظ هزینه ای بسیار به صرفه هست…
      البته پیشنهاد من کارت گرافیک 4070 هست

      پاسخ به این نظر
  89. سعید

    سلام
    میخواستم بدونم پردازنده نسل ۱۱ (core i7 1165g7) تا چه حد مناسب هست و بدون کارت گرافیک و با کارت گرافیک چه قدر بازی های سنگین رو تحمل میکنه

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود سعید عزیز
      کارت گرافیک یکپارچه موجود در در این پردازنده قوی و کاربردی هستند . ولی زیاد مناسب بازی حرفه ای و سنگین نیستند . فرض بر اینکه دستگاه شما SSD داره و رم قابل قبولی داره تو بازی مثل Witcher ، Shadow of the Tomb Raider ، Red Dead Redemption با کیفیت FullHD نهایت 30 تا 35 فریم بهتون تصویر بده و این برای ی گیمر خسته کننده و عذاب آوره ولی شاید برای ی کاربر معمولی مهم نباشه .
      در مورد اینکه این پردازنده با کارت گرافیک مجزا چه تصویری میده هم باید بگم در تمام موارد لپ تاپ هایی که این پردازنده رو دارن نهایت ی کارت گرافیک 2 گیگ از سری MX شرکت انویدیا دارن که اونم زیاد با کارت گرافیک آنبردی که داره تفاوت نداره.

      پاسخ به این نظر
  90. متین عباس زاده

    سلام Intel(R) Core(TM) i3 CPU M 350 @ 2.27GHz 2.27 GHz نسل چنده؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود متین عزیز
      تولید شده 2010 نسل یک هست

      پاسخ به این نظر
  91. mohammad

    ممنون مهندس جان، قسمت دوم سوالم چی؟
    مادربرد ddr3 سری۸ دارم . ویندوز ۱۱ روی آن نصب میشه یا نه؟ سی پی یو i5 , 4590
    ممنون از صبوری شما

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      بطور عادی نخیر نصب نمیشه ولی روشها و نسخه هایی از این ویندوز هست که دستگاری شده و میشه با دور زدن محدودیت هاش بشه نصب کرد . با سرچ کردن در گوگل میبینید که داخل سایتهای مختلف روشهای مختلف وجود داره .

      پاسخ به این نظر
  92. mohammad

    سلام مهندس جان
    کامپیوتر خانگی دارم، وقتی از کابل اچ دی ام آی، و از تلویزیون به عنوان مانیتوراستفاده می کنم صدا مشکلی ندارم، ولی وقتی از اسپیکر استفاده می کنم صدا ندارم. ضمناً اسپیکرها مشکلی ندارند. به نظر شما مشکل چی هست؟
    مادربرد ddr3 سری8 دارم . ویندوز 11 روی آن نصب میشه یا نه؟ سی پی یو i5 , 4590
    ممنون از صبوری شما

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود محمد عزیز
      اینکه با HDMI خروجی دارید و با پورت جک 3.5 میلی صدا درنمیاد ، بخاطر اینه که احتمال خیلی زیاد پورت صدا خراب شده و کارت صدای موجود روی مادربرد سالمه .
      اگر فقط اون پورت سبز رنگ مشکل داشته باشه بهتره از پورت ابی رنگ یا مشکی رنگ استفاده کنید که البته نیاز هست از طریق تنظیمات این پورت ها رو به خوروجی یعنی Line out تغییر دهید . یا اینکه ی کارت صدای USB یا PCI بخرید و نصب کنید .

      پاسخ به این نظر
  93. وحید

    خدایی دمت گرم جواد جان این حد از ارزش و احترام قابل تحسینه
    دست مریزاد

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود وحید عزیز
      ممنون از لطف شما . من و کل مجموعه آی تی هوم داریم انجام وظیفه میکنیم .☺️☺️✌️

      پاسخ به این نظر
    2. زهرا

      İ5 نسل ۶
      Ram 8g
      Harf 256ssd
      Vga intel
      سلام این مشخصات خوبن تا بگیریم؟؟
      می‌خواهیم برنامه نویسی رو شروع کنیم

      پاسخ به این نظر
      1. جواد حسنخانی

        درود زهرا عزیز
        بله برای ی برنامه نویسی در حد مبتدی و متوسط خوبه . ولی مهم این هست قیمت این دستگاه چند هست و سلامت باتری و سخت افزاریش در چه وضعیتی هست. این موضوع رو هم در نظر بگیرید ی پردازنده Core i3 نسل جدید از یک پردازنده Core i5 6 سال قبل قویتر هست.

        پاسخ به این نظر
  94. نسیممم

    سلام در مورد خرید سیستم مناسب نسل بالا برای سالیدورک سوال داشتم!خواهشا راهنماییم کنید؟ نمیدونم چه مدلی از سی پی یو و رم و گرافیکی باید داشته باشم.میخواستم ورژن جدیدی از سالیدورک رو داشته باشم که رندر هم بشه انجام داد. کل بودجه م برای خرید سیستم و مانیتور 15تومنه. استوک هم اگه باشه مشکلی ندارم.

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود نسیم عزیز
      متاسفانه ما فروش کیس و کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ دست دو نداریم 😔 . ولی در مورد اینکه سالیدورک نیاز به چه سخت افزاری داره میتونم کمک کنم .

      این پیش نیازهای سالیدورک 2023 هست

      Basic System
      Processor: 3.3 GHz or faster, Intel® Core i5, i7 or equivalent AMD®
      Operating System: Windows® 11 and 10
      Memory: 8GB or more is required
      Hard Drive: Standard or Solid State Drive (SSD) > 250GB, keeping 10% drive capacity free space
      Graphics Cards: NVIDIA® Quadro® A2000

      Intermediate System
      Processor: 3.3 GHz or faster, Intel® Core i7, Xeon or equivalent AMD®
      Operating System: Windows® 11 and 10
      Memory: 16GB or more as required
      Hard Drive: Solid State Drive (SSD) > 250GB, keeping 10% drive capacity free space
      Graphics Cards: NVIDIA® Quadro® RTX A4000

      Advanced System
      Processor: 3.3GHz or faster, Intel® Core i7, Xeon or equivalent AMD®
      Operating System: Windows® 11 and 10
      Memory: 32GB or more as required
      Hard Drive: Solid State Drive (SSD) > 250GB, keeping 10% drive capacity free space
      Graphics Cards: NVIDIA® Quadro® RTX A5000, RTX A6000, RTX 8000

      پاسخ به این نظر
  95. نسیم

    سلام در مورد خرید سیستم مناسب نسل بالا برای سالیدورک سوال داشتم!خواهشا راهنماییم کنید؟ نمیدونم چه مدلی از سی پی یو و رم و گرافیکی باید داشته باشم.میخواستم ورژن جدیدی از سالیدورک رو داشته باشم که رندر هم بشه انجام داد. کل بودجه م برای خرید سیستم و مانیتور 15تومنه. استوک هم اگه باشه مشکلی ندارم.

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      نسیم عزیز پاسخ شما رو دادم . این مورد رو هم اضافه کنم که در بیشتر نرم افزارهای تخصصی عنوان نمیشه که چه نسل یا چه مدل پردازنده نیاز داره برای اجرا . بیشتر مواقع به فرکانس مورد نیاز پردازنده برای اجرا اشاره میکنند.

      پاسخ به این نظر
  96. رضا

    سلام ممنون بابت اطلاعات میفیدی ک نشر کردین من بعد سالها دوری از کامپیوتر الان یه لپ تاپ c55t-a5222 گیرم افتاده ک روش سلرون ۱۰۰۵m نصب هست توی سایت توشیبا و اینتل گشتم فهمیدم مین بورد سوکت FCPGA988 داره و سیپیو قابل تعویض هست و جایی دیگه خوند میشه i7 3612QM روی همین مین برد سوار کرد الان سوالم اینه ک این لپ تاپ ارزش ارتقاع داره؟ اصلا این مدل پروسسور توی بازار گیر میاد ؟ اگر اره چه قیمتی هست؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود رضا عزیز
      بله قبلا مادربرد های لپ تاپ ها قابل ارتقا بودن و امکان این وجود داشت که پردازنده رو ارتقا بدین . مسلما i7 حتی اگه نسل 3 باشه از سلرون هم نسلش قویتره و اگه امکان ارتقا داشت این کار رو بکنید . مسئله اصلی این هست که این پردازنده پیدا میشه یا نه و اگر هست قیمتش چند هست که در مورد اصلا نمیتونیم کمکی در این زمینه بکنیم . چون خرید و فروش قطعه و لپ تاپ دست دو تو حیطه کاری ما نیست .

      پاسخ به این نظر
  97. سجاد

    سللام نسل 6 الان برای خرید خوبه

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام
      خیلی بستگی به قیمتی که میخواید هزینه کنید داره… الان در حال حاضر نسل ۱۲ در بازار موجود است باید ببینید لپ تاپی که میخواید بخرید آیا ارزش خرید داره یا نه … لو تاوی که تقریبا ۶ سال پیش تولید شده.. در این ۶ سال خیلی چیزها عوض شده… و سخت افزار ها خیلی قدرتمند تر شدند…

      پاسخ به این نظر
  98. سجاد

    سللام نسل 6 الان برای خرید خوبه

    پاسخ به این نظر
  99. بیژن

    سلام. در cpuها نسل مهمتره یا سری ؟ اگر سری 5 باشه با نسل بالاتر بهتره یا سری 7 با نسل پایین تر؟ ممنون

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود بیژن عزیز
      هر دو مهم و تاثیر گذار هستند . ولی اگه اختلاف بین نسل ها زیاد نباشه “سری” بیشتر مواقع تاثیر بیشتری داشته . البته این داستان تو نسل 12 کاملا فرق میکنه پردازنده های نسل 12 معماری متفاوتی دارند و خیلی پر قدرت تر از نسلهای قبل هستند.

      پاسخ به این نظر
  100. Matin

    سلام خسته نباشید سیپیو‌ من i5 4590 هست‌ الان به این نسل چی میگن.؟
    چهارهسته؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود متین عزیز
      نسل 4 هست

      پاسخ به این نظر
  101. محمدرضا

    سلام میخواستم بدونم لپتاپ برای امور دانشجویی مثل ورد و پاور و… و فتوشاپ چه پردازنده ای پیشنهاد میدید که از اون پایین تر نگیرم و کارم رو راحت راه بندازه؟ core ix نسل چند؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود محمد رضا عزیز
      چون قرار هست فتوشاپ کار کنید بهتره کمتر از Core i3 نسل 10 پایین تر نباشه. مثل 1005G1 .
      پردازنده ای به نام Core iX موجود نیست . ولی پردازنده های سریع Xeon موجود هستند که برای دستگاه های خاص هست . مانند سرور ها .

      پاسخ به این نظر
  102. مجتبی

    سلام
    آیا سی پی یو نسل دو و سه رو میشه با نسل ده تعویض کرد؟

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      خیر به هیچ وجه امکان تغییر و ارتقای سی پی یو نه در لپ تاپ نه در کامپیوتر دسکتاپ وجود ندارد.

      پاسخ به این نظر
  103. بهزاد

    ببخشید لپ تاپ من مدلش HP i7 8506w هست یعنی نسل 8؟ و برای چه سالی است؟

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      سلام وقت شما بخیر

      8506w در واقع مدل لپ تاپ شماست و ارتباطی با نسل پردازنده نداره… برای رسیدن به نسل پردازنده بایستی ببینید مدل پردازنده شما چیست که از طریق خود ویندوز یا نرم افزار CPUz میتوانید نسل پردازنده رو متوجه بشید… با توجه به جستجویی که انجام دادم لپ تاپ شما از پردازنده نسل ۲ بهره می‌برد و تقریبا 10 سال پیش عرضه شده است.

      پاسخ به این نظر
  104. فاطی

    سلام ممنون از توضیحاتتون
    لبتاب من Intel core i3-2348M CPU @2.30GHz
    است . ایا ویندوز8رو ساپورت میکنه

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      بله امکان نصب ویندوز 8 یا 8.1 روی دستگاه شما وجود دارد.

      پاسخ به این نظر
      1. علی

        سلام میخواستم بدونم core7نسل4 مال چه سالی میشه

        بعد فرقی داره با core5نسل 4؟!!

        پاسخ به این نظر
        1. کارشناس آی تی هوم

          درود علی عزیز
          نسل 4 تولید شده سال 2013 و 2014 هست . اگر هر دو از یک سری باشند (مثلا سری U) قطعا i7 قویتر خواهد بود.

          پاسخ به این نظر
  105. AMD

    سلام!
    مدل پردازنده من Intel(R) Pentium(R) CPU N4200 @ 1.10GHz 1.10 GHz هست.
    میدونم پنتیوم هست. میخواستم بدونم اول اون N به چه معناست؟ دوم اینکه معادل با کدوم نسل پردازنده های Core i هست؟ سوم اینکه تا چه سیستم عاملی رو میکشه؟ و چهارم اینکه سی پی یو هایی که با این همخونی دارند چه سیپیو هایی هستند؟
    ممنون

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      سوال یک :
      این که N به چه معناست مشخص نیست . این سیستم نامگذاری خود اینتل هست و هیچ توضیحی در جایی وجود ندارد.
      سوال دو :
      در مورد این که معادل چه نسلی هست باید گفت در سال 2016 برای اولین بار توولید شده و همزمان با نسل 7 اینتل Core i بوده است.
      سوال سه :
      تا ویندوز 8.1 رو ساپورت میکند.
      سوال چهار:
      متوجه این سوال شما نشدیم که منظور از همخوانی چیست.

      پاسخ به این نظر
      1. AMD

        ممنون فقط من دارم با ویندوز 10 هم استفاده میکنم مشکلی ندارم. منظورم از هم خوانی یعنی میتونم با چه سی پی یو هایی تعویض کنم برا ارتقای بردم. ممنون

        پاسخ به این نظر
      2. محمد

        سلام
        سیستم با مشخصات زیر
        Core i5 3470
        Ram 16GB
        GPU Rx 580 Xfx 8Gb
        Power Green 465W
        ارزش خرید رو داره با مبلغ ۱۰ میلیون !

        پاسخ به این نظر
        1. علی نعیمی

          خرید کامپیوتر قدیمی می‌تونه با عملکرد ناپایدار و ضعیف، کارایی پایین در برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشه و نیاز به هزینه‌های اضافی مثل هزینه‌ی ارتقاء و تعمیر بخواد. همچنین نسل های جدیدتر با کانفیگ پایین می‌تونه خیلی عملکرد بهتره از کانفیگ‌های بالاتر ولی قدیمی داشته باشه.
          بطور کلی پیشنهاد آی تی هوم نمیتونه باشه.

          پاسخ به این نظر
  106. محمد

    سلام.ببخشید مثلا الان core i7 نسل دو بهتره یا core i5 نسل چهار یا پنج

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود محمد عزیز
      اختلاف بین این دو فقط دو نسل هست . پس قطعی نمیشه گفت کدوم بهتره . باید مدل پردازنده ها رو دونست تا بشه قطعی گفت. ولی کلا ارزش خرید با پردازنده نسل 4 هست

      پاسخ به این نظر
  107. ناشناس

    سلام وقتتون بخیر
    پردازنده ی من Intel Corei5 430 m هست
    میخواستم بدونم نسل چندم هست و اینکه تا چه ویندوزی ساپورت میکنه ؟

    پاسخ به این نظر
  108. محمد

    سلام و درود
    برا من زده سلرون سی پی یو 1005M این یعنی متعلق به چه سالی میشه و اینکه یعنی نسل 10 میشه درسته

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود محمد عزیز
      این سری از پردازنده ها در سال 2013 تولید و عرضه شده بود . در مورد سوال دوم اینکه این پردازنده سلرون هست و اصلا در دسته بندی نسلها قرار نمیگیره . نسل بندی مربوط به پردازنده های Core i اینتل هست و سری پنتیوم و سلرون نسل بندی ندارن و از روی سال تولید این پردازنده ها با هم مقایسه میشه.

      پاسخ به این نظر
  109. محمد

    سلام و درود برا من زده اینتل سلرون بعد اون سی پی یو 1005M این به چه معنا هست

    پاسخ به این نظر
  110. Sana

    سلام
    Core-i7 4500U
    نسل ۴ هست؟ و ویندوز ۸ امکان نصب داره؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود به شما دوست عزیز
      بله نسل چهارم پردازنده های Core i اینتل هست و امکان نصب ویندوز 8 و 10 رو هم داره .

      پاسخ به این نظر
  111. کیومرث

    سلام
    پردازنده این مشخصات نسل چنده
    Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2680 v3 @ 2.50GHz (24 CPUs)

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود کیومرث عزیز
      بحث نسل برای پردازنده های Core i اینل هست و سری های دیگه از پردازنده ها مثل سلرون و پنتیوم و زئون بیشتر با ورژن و کد SKU شناخته میشن . این مدل از پردازنده تولید شده سال 2014 هست . معادل نسل 4 پردازنده های Core i اینتل

      پاسخ به این نظر
    2. آرمین

      Device name DESKTOP-5L01OPI
      Processor Intel(R) Core(TM) i5-3570 CPU @ 3.40GHz 3.40 GHz

      سلام سلطان خوبی میگم cpu من نسل ۳؟. بعد می‌خوام ارتقاء بدم میشه کمک کنی؟

      پاسخ به این نظر
      1. کارشناس آی تی هوم

        درود دوست عزیز.
        بله نسل سه هست . برای ارتقا باید بدونید مادربرد شما از چه نوع CPU ای پشتیبانی میکنه . یعنی به اصطلاح سوکت CPU چند هست . بعد نصب به اون سوکت CPU بخرید و حتما SSD هم به دستگاه اضافه کنید .

        پاسخ به این نظر
  112. فاطمه

    سلام بسیار ممنون از توضیحات عالیتون

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود بر شما فاطمه عزیز
      خوشحال هستیم که براتون مفید بوده . از اینکه نظرتون رو با ما درمیون گذاشتین سپاسگذاریم

      پاسخ به این نظر
  113. روح الله

    سلام
    intel seleron n335 سال ساخت 2018 میشه چه نسلی؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام دوست عزیز
      پردازنده های سلرون و پنتیوم نسل ندارن . اینها تاریخ ساخت دارن و هر سری جدید که تولید میشه عدد SKU این پردازنده بیشتر میشه این یعنی پردازنده نسبت به قبلی قویتر شده

      پاسخ به این نظر
  114. وحید

    سلام
    Core i5 750 نسل چند است

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود وحید عزیز
      پردازنده شما برای سال 2009 هست و نسل یک محسوب میشه

      پاسخ به این نظر
      1. محمدرضا

        سلام cpu لپتاب من
        12gen intel R core tm i7 12650h 2.30 ghz است یعنی لپتاب من نسل 12 است؟ و اینکه فرکانس پردازنده را زده از 2.3 تا 4.7 و می خواستم بپرسم میشه بازی های بالا 2.30 روی لپتاب نصب کرد و اینکه فشار به cpu و کارت گرافیک نمیاره که بخواد اونارو بسوزاند؟

        پاسخ به این نظر
        1. کارشناس آی تی هوم

          درود محمدرضا عزیز
          پردازنده شما نسل 12 هست با بازی ها مشکلی نداره . احتمال زیاد هم کارت گرافیک شما 4 گیگ یا بالاتر هست . خیالتون راحت بهش فشار نمیاد . این پردازنده ها برای کارهای سنگین طراحی شده و جای نگرانی نیست.

          پاسخ به این نظر
          1. حسین

            جواد جان خدا خیرتون بده و صبر ایوب که میتونین این سوالات مخاطبین رو جواب بدین
            سوال من اینه که این سوالات رو میخونین خندتون میگیره یا نه؟
            البته من خودمم تازه کارما

            پاسخ به این نظر
  115. عابد

    m 520 چندم جنریشن است
    intel R core TM I5 Cpu. M520 @2.4ghz 2.4ghz
    ram 6 gb
    shared system memory 1632 mb
    ایا قابلیت کار کردن ویندوز 10 و 11 را دارد یا خیر؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود عابد عزیز
      پردازنده دستگاه شما برای سال 2010 هست و نسل یک هست . نهایت ویندوزی که ساپورت کنه ویندوز 7 هست .

      پاسخ به این نظر
      1. مهدیه

        Cpu : Intel (r) core ™ 2 duo cpu t9300

        Grefic : Mobile intel (r) 45 express chipset family

        Ram : Installed physical memory (ram ) 4gb

        Hard : basic 289 gb online

        سلام وقت بخیر
        میشه محبت کنین در مورد این ویژگی های این لب تاپ یه کم توضیح بدین ؟ نسل چندم محسوب میشه ، کارت گرافیکش چند گیگ هست و …

        پاسخ به این نظر
        1. علی نعیمی

          سلام مهدیه عزیز

          سی پی یو دستگاه شما تولید سال ۲۰۰۸ هستش و خیلی اون زمان نسل مطرح نبوده
          خیلی قابل بررسی نیست مشخصاتی که فرمودید و بیشتر ارززش معنوی داره تا مادی

          پاسخ به این نظر
    2. محمد طاها

      واسه من i7-3612QM هست . یعنی نسل ۶ هست ؟ و QM یعنی چی ؟

      پاسخ به این نظر
      1. کارشناس آی تی هوم

        سلام و درود محمد عزیز
        نسل 3 هست نه نسل 6. QM هم یعنی 4 هسته ای لپ تاپی

        پاسخ به این نظر
      2. رضا

        سی پی یوتو اگر میفروشی میخرم 🙂

        پاسخ به این نظر
    3. علی

      اره داداش. Ssd بزاری راحت جواب میده.

      پاسخ به این نظر
  116. محمد

    سلام. پردازنده من i5-4300 هست یعنی نسلش 43 میشه یا 4 ؟ :/

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام محمد عزیز
      نسل 4 هست . کلا تا الان 12 نسل از پردازنده اینتل به بازار اومده

      پاسخ به این نظر
    2. Armin

      داداش به نظرت نسل ۴۳ داریم😂 نسل ۴ هست به نظرم cpu رو عوض کن ضعیفه

      پاسخ به این نظر
  117. محرضا

    شرمنده، برای intel pentium ، چجوری باید بفهمیم نسل چندمه؟ برای پریمیر نوشته حداقل سی پی یو، نسل 6 اینتل هست. ولی توی اعداد استفاده شده من نمیتونم تشخیص بدم نسل چنده
    intel pentium g2030

    پاسخ به این نظر
    1. تشخیص نسل و قدرت پردازنده های Intel از

      سلام وقت بخیر
      این روال نامگذاری و تشخیص نسل پردازنده در مورد پردازنده های Core i صدق میکنه . هم.نطور که شما عنوان کردین پردازنده شما از نوع پنتیوم هست . پنتیوم از از هر نوع و هر نسلی هم باشه قدرت اجرای پریمیر رو نداره

      پاسخ به این نظر
      1. پریسا

        ممنون از پشتیبانی خوب و عالیتون ومطالب بسیار عالیتون

        پاسخ به این نظر