top banner
windows 11

Windows11 آخرین نسخه از سیر تکاملی سیستم عامل ویندوز است. این Windows مهمترین به روزرسانی برای سیستم عامل ویندوز از زمان ویندوز 10 به شمار می رود.  ویندوز 11 بر اساس همان ویندوز 10 ساخته شده است و قابل اطمینان ترین ، ایمن ترین و کارآمدترین سیستم عامل ویندوز می باشد. وسوسه انگیز ترین امکان ویندوز 11 قابلیت نصب کردن اپلیکیشن های اندرویدی هست که خبر خیلی خوبی اول از همه برای دولوپرهای اندرویده و به ادعای مایکروسافت، ویندوز 11 برای پشتیبانی از محیط کار ترکیبی امروزی طراحی شده است یعنی دیگر همانند ویندوز 10 آپدیتهای که انجام میگیره سنگین نیست و هجم بسیار پایینی داره و دوم اینکه خیلی منابع سیستم را درگیر نمیکنه.

در این مقاله قصد داریم درباره مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 بپردازیم.

مشخصات سخت افزاری ویندوز 11

 

برای نصب یا ارتقا به ویندوز 11، دستگاه ها باید حداقل سخت افزار زیر را داشته باشند:

  1. پردازنده(CPU): فرکانس باید 1 گیگاهرتز (GHz) یا بالاتر باشد. حداقل تعداد هسته باید دو یا چند هسته 64 بیتی باشد و یا تراشه SoC در آن بکار رفته باشد.
  2. حافظه موقت(RAM): 4GB یا بیشتر
  3. حافظه ذخیره سازی(Storage): 64GB یا بیشتر. برای بارگیری بروز رسانی ها و فعال کردن ویژگی های خاص ممکن است فضای ذخیره سازی بیشتری مورد نیاز باشد.
  4. کارت گرافیک(Graphics card): توانایی و سازگاری با DirectX12 یا ورژن های بالاتر و همچنین دارای درایور 2.0 WDDM
  5. نوع رابط نرم افزاری(System firmware): مادربرد دستگاه باید از رابط نرم افزاری UEFI پشتیبانی کند.
  6. صفحه نمایش(Display): رزولوشن 720 (HD) یا بالاتر و حداقل اندازه 9 اینچ
  7. اتصال به اینترنت(Internet connection): اتصال به اینترنت برای انجام بروز رسانی ها و بارگیری و استفاده از برخی از ویژگی ها ضروری است.
  8. امنیت سخت افزاری(TPM): ورژن 2.0 Trusted Platform Module (TPM)
    TPM چیست : به زبان ساده یک نوع میکرو چیپ و میکرو کنترلر رمزنگاری با امنیت بالاست که بر روی مادر بردها وجود دارد. TPM وظیفه بررسی امنیت قطعات یک کامپیوتر را به عهده دارد. امنیت از آن جهت که سخت افزار دستگاه شما دچار دستکاری و خرابکاری نشده باشد.

نسخه Home ویندوز 11 برای تکمیل راه اندازی در اولین استفاده، به اتصال به اینترنت و حساب Microsoft نیاز دارد.

این موارد حداقل های نصب ویندوز 11 تا کنون بوده که توسط سایت مایکروسافت عنوان شده است. ممکن است به مرور زمان برای به روزرسانی و فعال کردن ویژگی های خاص در این سیستم عامل، موارد دیگر نیز اضافه شود.

اگر قصد دارید از طریق Windows 10 سیستم عامل دستگاه خود را به Windows 11 ارتقا دهید؛ باید ویندوز 10 شما از نسخه 20H1 یا بالاتر باشد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!